لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

ترخیص لباسشویی از گمرک / راهنمای واردات ماشین لباسشویی

ترخیص لباسشویی از گمرک

فهرست مطالب

هر چقدر کالایی ضروری‌تر و پرکاربردتر باشد، واردات و ترخیص آن به آشنایی و اطلاعات بیشتری احتیاج دارد. واردات و ترخیص لباسشویی از گمرک جهت رفع نیازها و کمبودهای بازار بسیار مفید است. از آنجا که تولید برخی کالاها در کشور مقرون به صرفه نیست و نیاز به هزینه بالایی دارد؛ واردات این لوازم خانگی نیز بهتر است از کشورهای دیگر صورت گیرد. از طرفی واردات ماشین لباسشویی به عنوان لوازم خانگی پرکاربرد اگر بخواهید به تنهایی انجام دهید، کار سخت و پیچیده‌ای خواهد بود.

ترخیص این لوازم نیازمند افراد متخصص در این حیطه است؛ زیرا کالاهای خانگی شرایط خاصی دارند و نسبت به سایر اقلام هزینه‌های دو برابری در گمرک دارا می‌باشند. ققنوس ترخیص در خدمت شما عزیزان است تا کالایتان در سلامت کامل و ایمنی بالا به دستتان برسد، تیم متخصص و قابل اطمینان ما ترخیص لباسشویی از گمرک را به راحتی برای شما انجام خواهند داد.

آیا واردات ماشین لباسشویی به ایران سود آور است؟

بخش عمده ترخیص کالا از گمرک، واردات و ترخیص لوازم خانگی می‌باشد. چرا که امروزه، انواع لوازم خانگی از برندهای مختلف در بازار موجود می‌باشند و در اغلب منازل از این وسایل بویژه ماشین لباسشویی به منظور تسهیل شستشوی انواع پوشاک استفاده می‌شود. پس باید این موضوع را بدانید که تقاضا برای این محصول در بازار بسیار بالاست و سرمایه گذاری در این زمینه تجارتی پر سود برای شما خواهد بود. لوازم خانگی همیشه از جمله کالاهای وارداتی بسیار پرطرفدارند؛ طوری که تجار و بازرگانان داخلی و خارجی در اولین تجارت‌های خود به واردات لوازم خانگی از جمله واردات و ترخیص لباسشویی از گمرک می‌پردازند.

دلیل دیگری که واردات ماشین لباسشویی را به پرسودترین تجارت‌ها تبدیل کرده، وجود تحریم‌های اقتصادی و کمبود امکانات تولید این لوازم در داخل کشور است. با واردات لوازم خانگی، نیازهای کشور به سادگی تامین و رفع می‌شود و برندهای مختلف این کالا موجب رقابت بر سر کیفیت آنها شده است. همین امر هم تجارت و بازرگانی ماشین‌های لباسشویی را با سود زیادی همراه می‌نماید.

بهترین کشور جهت واردات و ترخیص لباسشویی به ایران کدام است؟

لوازم خانگی و ماشین لباسشویی بیشتر از کشورهای کره جنوبی، چین، ترکیه، تایلند، فرانسه و … به ایران وارد می‌شود. اگر شما به دنبال انجام یک تجارت پرسود هستید، واردات انواع لوازم خانگی مخصوصا ماشین لباسشویی از کشور چین گزینه مناسبی است. زیرا واردات و ترخیص لباسشویی از گمرک و از چین، دارای سابقه بسیار طولانی است. چین شرکت­ های مختلفی در زمینه تولید لوازم خانگی دارد و مقصد اکثر بازرگانان ایرانی جهت واردات ماشین لباسشویی است. این شرکت­ها تولیدات لوازم خانگی را در تنوع و کیفیت­ های مختلف دارند؛ پس دقت کنید فروشنده مناسب با عرضه کالای با کیفیت انتخاب کنید.

دبی نیز به عنوان مرکز تجاری مهم در خاورمیانه از دیگر مقاصد بازرگانان برای واردات است. امروزه به دلیل تحریم ها، واردات لوازم خانگی از دبی هم بسیار شایع است. می‌توانید بصورت حضوری و اینترنتی، لوازم خانگی چون لباسشویی و.. را از دبی خریداری کنید. ولی بهتر است حضوری خرید نمایید تا از کیفیت و سلامت محصول مطمئن شوید. تنوع محصولات لوازم خانگی در دبی بسیار فراوان، هزینه ترخیص لباسشویی از گمرک و هزینه حمل­ و نقل کالا از دبی در مقایسه با دیگر کشورها کمتر است. این­ مزایا واردات ماشین لباسشویی از دبی را نسبت به سایر شهرهای آسیایی برتر می‌کند.

واردات ماشین لباسشویی
واردات ماشین لباسشویی

راهنمای واردات ماشین لباسشویی به ایران

جهت فعالیت در حوزه واردات لوازم خانگی بهتر است به نکات و شرایطی در انجام مراحل آن توجه کنید:

  • اطلاع از کالاهای ممنوعه

طبق قوانین و دستورات جدید تجار و بازرگانان اجازه واردات کالاهایی که در صنایع تولیدی کشور طراحی و تولید می‌گردند، را ندارند. بنابراین شرط اصلی قبل از واردات لوازم خانگی، اطمینان از ممنوع نبودن آن کالاست. شما می‌توانید با مطالعه کتاب قوانین صادرات و واردات کشور یا آیین نامه‌های جدید، یا از طریق مشورت با یک مشاور متخصص بازرگانی، طبق نظر او در مورد واردات و ترخیص لباسشویی از گمرک تصمیم بگیرید.

  • دریافت مجوزهای لازم

این را همه می‌دانید که برای شروع تجارت‌های وارداتی باید مجوزهای واردات آن کالا را از مراجع مربوطه اخذ کنید تا در ترخیص لباسشویی از گمرک دچار مشکل نشوید.

داشتن کارت بازرگانی معتبر و مناسب واردات ماشین لباسشویی برای شخص واردکننده نیز ضروریست. می‌توان از کارت بازرگانی شرکت‌های معتبر وارداتی هم استفاده کرد.

  • تهیه اسناد و مدارک لازم

 جهت واردات و ترخیص لوازم خانگی از گمرک هم باید اسناد و مدارک مورد نیاز را آماده نموده و به اداره گمرک مراجعه نمود.

  • انتخاب عرضه کننده معتبر

یافتن کارخانه‌ یا عرضه‌کننده لوازم خانگی با کیفیت و معتبر بسیار مهم است. زیرا مردم در بازار به دنبال کیفیت عالی این محصولات هستند. اگر واردات ماشین لباسشویی خود را از برندهای معتبر انجام دهید قطعا تقاضای بالا و فروش خوبی خواهید داشت.

برای اینکه بتوانید کالای خود را به شکل قانونی از گمرکات کشور وارد و ارزش گمرکی آن را حساب کنید، لازم است تعرفه ماشین لباسشویی خود را بدانید و آن را در سامانه جامع تجارت به طور صحیح اظهار نمایید.

  • پرداخت هزینه‌های واردات

هزینه‌های مربوط به واردات و ترخیص لباسشویی از گمرک نیز مشابه هزینه‌ها و تعرفه‌های گمرکی کالاهای دیگر وارداتی شامل هزینه‌ حمل‌ونقل، ترانزیت کالاها، حقوق و عوارض ورودی، بارگیری و تخلیه، انبارداری و … است.

راهنمای ترخیص لباسشویی از گمرک

فرآیند ترخیص ماشین لباسشویی در چندین مرحله به قرار زیر اجرا می‌شود:

مرحله اول: رسیدن کالا به اماکن گمرکی و اخذ قبض انبار گمرکی

وقتی کالا به اماکن گمرکی تحت نظارت گمرک وارد شذ، باید قبض انبار گمرکی شامل اطلاعاتی چون وزن محموله، تعداد بسته‌ها، تاریخ ورود کالا و.. دریافت گردد.

مرحله دوم: تهیه و آماده سازی اسناد

همه اسناد و مدارک لازم برای اظهار گمرکی واردات ماشین لباسشویی  باید تهیه شود و در صورت لزوم قبل از اظهار به گمرک, اسناد جهت بررسی و تایید به بانک عامل ارسال گردد.

مرحله سوم: اظهار در سامانه EPL

برای ترخیص لباسشویی از گمرک، مشخصات کالا باید توسط صاحب کالا یا نماینده قانونی او بصورت الکترونیکی در سامانه EPL اظهار شود. از طریق این سامانه، واردات، صادرات و ترانزیت کالا را می‌توان دور اظهاری نمود. در این مرحله اطلاعاتی مانند مشخصات کالا و اطلاعات ثبت سفارش (ارزش کالا، تعداد دقیق کالا، تعرفه‌های گمرکی و محاسبات اظهارنامه) از سایر سامانه‌ها فراخوانی می‌شود.

مرحله چهارم: اخذ کوتاژ اظهارنامه و تعیین مسیر اظهارنامه

با تایید اظهارکننده, شماره ثبت اظهارنامه (شماره کوتاژ) صادر و بلافاصله بعد از آن، اظهار نامه بطور خودکار در یکی از سه مسیر سبز, زرد یا قرمز قرار داده می‌شود. انتخاب مسیر اظهارنامه یا اتفاقی انجام می‌شود یا به کمک سیستم مدیریت ریسک، براساس مولفه‌هایی چون: نوع کالای واردات ماشین لباسشویی، کشور ساخت، وزن، تعرفه کالا، اعتبار صاحب کالا و.. انجام می‌شود.

مرحله پنجم: کنترل و ارزیابی کالا

کالا به دقت ارزیابی می‌شود تا طبق قوانین مسیرهای سبز، زرد، قرمز ترخیص شود.

مرحله ششم: دریافت مجوزهای مورد نیاز

مجوزهای لازم ترخیص لباسشویی از گمرک طبق تعرفه اظهاری بصورت سیستمی، یا بر اساس نظر ارزیاب و کارشناس مربوطه تعیین می‌شود.

مرحله هفتم: کارشناسی (بررسی تعرفه و ارزش اظهارنامه)

کارشناس (مجازی) بر اساس اطلاعات اظهارنامه و ارزیابی، کالا را با اسناد اظهارنامه تطبیق می‌دهد. سپس آن را از نظر ارزش، تعرفه و مطابقت با قوانین و مقررات بررسی می‌کند. اگر اطلاعات اظهاری مورد تایید کارشناس قرار گرفت، آن را به مرحله بعدی (صندوق) ارسال می‌کند.

مرحله هشتم: صندوق و پرداخت حقوق و عوارض گمرکی

بعد از بررسی اظهارنامه و تعیین مبلغ پرداختی بابت حقوق و عوارض گمرکی واردات ماشین لباسشویی، صاحب کالا یا نماینده قانونی او باید مبالغ را بپردازد.

مرحله نهم: بارگیری و تحویل کالا از انبار گمرک

بعد از اتمام تشریفات گمرکی و پرداخت مبلغ، مجوز بارگیری برای اظهارنامه صادر می‌شود. با تسویه هزینه انبارداری ، انباردار محموله را به صاحب کالا یا نماینده قانونی که در اظهارنامه درج شده تحویل می‌دهد. کالا از انبار گمرک بارگیری و به درب خروج گمرک هدایت می‌شود.

مرحله آخر: خروج کالا

در درب خروج گمرک ، کالا مجددا کنترل نهایی می‌شود. ارزیاب و کارشناس درب خروج با تایید خروج، مراحل ترخیص لباسشویی از گمرک تمام و خروج کالا از گمرک مانعی ندارد.

ترخیص لباسشویی از گمرک
ترخیص لباسشویی از گمرک

لیست تعرفه و هزینه های واردات ماشین لباسشویی

هزینه‌های ترخیص کالا بر اساس نوع کالا و نحوه بسته بندی در گمرک متفاوت است؛ ولی هزینه‌های مربوط به ترخیص لوازم خانگی از گمرک با توجه به هزینه‌های حمل‌ونقل و تعرفه‌های گمرکی تعیین می‌شود. جهت مدیریت این هزینه‌ها باید قبل از انجام مراحل ترخیص کالا، هزینه‌های گمرکی مربوط به ماشین لباسشویی را محاسبه کنید تا در پرداخت آن به مشکل برنخورید و کالا در اسرع وقت از گمرک ترخیص و به بازار فروش انتقال یابد. برآورد هزینه‌ها و تعرفه‌های واردات لوازم خانگی هم مشابه سایر کالاها می‌باشد:

هزینه‌هایی مثل بارگیری، تخلیه، حمل‌ونقل، ترانزیت، انبارداری و سود بازرگانی، هزینه بیمه، ارزش افزوده، ارزش سیف کالا ، حقوق و عوارض ورودی، تعداد و حجم کالاها و…

هزینه ترخیص لباسشویی از گمرک هم مراحلی دارد که اگر یک فرد عادی بخواهد این کار را به تنهایی انجام دهد، شاید برایش سخت باشد. پس برای این که بتوانید سریع و راحت مراحل را طی کنید، و تا حد امکان این هزینه‌ها را کاهش دهید، بهتر است از افراد باتجربه کمک بگیرید. کارشناسان ما در ققنوس ترخیص شما را در برآورد هزینه‌های واردات ماشین لباسشویی و ترخیص آن راهنمایی خواهند کرد.

لیست مجوزات مورد نیاز جهت ترخیص ماشین لباسشویی از گمرک

برای فعالیت در حوزه تجارت و بازرگانی انواع ماشین لباسشویی نیز باید مجوزهای لازم را از سازمان‌های مربوطه اخذ نمایید. اگر بدون مجوز واردات انجام دهید، قطعا در مرحله ترخیص کالا از گمرک با مشکل روبرو خواهید شد. زیرا ترخیص مهم‌ترین فرایند گمرکی است که محموله ها باید در زمان ورود به کشور یا خروج از آن طی نمایند. ترخیص لباسشویی از گمرک به برخی مجوزات جهت دریافت تاییدیه نیاز دارد. هر کالایی مجوز خاص خود را دارد که سازمان‌های مربوطه آن را صادر می‌کنند.

دریافت این مجوزها همواره از مشکلات واردکنندگان و صادرکنندگان کالاست. شما می‌توانید جهت تسریع اخذ مجوزات واردات ماشین لباسشویی و رفع مشکلات قانونی و اخذ مجوزات لازم از شرکت های معتبر فعال و با سابقه در زمینه ترخیص کالا کمک بگیرید.

ققنوس ترخیص با کادری مجرب و متخصص در این زمینه و انجام ترخیص کالا از تمام گمرکات کشور در خدمت شما عزیزان است. در صورت تمایل مراحل کسب مجوزهای مربوطه را با اطمینان خاطر به همکاران ترخیص کار ما در ققنوس ترخیص بسپارید.

کد تعرفه ی گمرکی ماشین لباسشویی در ایران

تعرفه واردات لوازم خانگی بر اساس نوع محصولی که وارد می‌گردد، بسیار متفاوت و متغیر است. در کل محاسبه هزینه گمرک لوازم خانگی با توجه به تعرفه ارزشی آنها حساب می‌گردد. یعنی شما باید طبق ارزش کالایی که وارد می‌کنید، تعرفه آن را باید پرداخت نمایید. مهم‌ترین لوازم خانگی که اکثر بازرگانان به دنبال تعرفه وارداتی آن جهت محاسه هزینه واردات هستند، تعرفه واردات ماشین لباسشویی است.

ماشین لباسشویی با تعرفه وارداتی 84501210 وارد کشور می‌شود که واردکنندگان باید با پرداخت هزینه لازم نسبت به ترخیص لباسشویی از گمرک اقدام کنند.

مدارک لازم جهت ترخیص ماشین لباسشویی از گمرک

روند ترخیص ماشین لباسشویی از گمرک به دلیل مدارک گوناگونی که لازم است توسط صاحب کالا و یا نماینده قانونی آن تهیه شود به یکی از مراحل پیچیده و دشوار واردات ماشین لباسشویی تبدیل شده است. از جمله مدارک گوناگونی که نیاز است برای ترخیص ماشین لباسشویی از گمرک تهیه شود می توان به موارد ذکر شده در زیر اشاره نمود:

  • کارت بازرگانی
  • مجوز ورود ماشین لباسشویی
  • مجوز ثبت سفارش ماشین لباس شویی در سامانه epl
  • شماره کوتاژ
  • پیش فاکتور و فاکتور خرید کالا
  • بروشور
  • فهرست عدل بندی
  • گواهی نامه بازرسی کالا
  • گواهی مبدا
  • گواهی ترخیصیه
  • بارنامه
  • بیمه نامه
  • مجوز استاندارد
  • مجوز صنعت، معدن، تجارت
  • قبض انبار
  • برگ سبز گمرکی
  • اظهار نامه گمرکی
  • و ….

انواع ماشین لباسشویی وارداتی به کشور

ماشین های لباسشویی وارداتی شامل مدل ها و برند های گوناگونی می باشند. از جمله انواع ماشین های لباسشویی وارداتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ماشین لباسشویی سامسونگ مدل P1494  با ۹ کیلو ظرفیت: یکی از انواع ماشین های لباسشویی وارداتی، تولید شده توسط برند سامسونگ است که به عنوان یکی از برندهای معروف و با کیفیت در دنیا شناخته می شود. ماشین لباسشویی P1494  دارای کیفیت مناسب و طراحی بسیار زیبا می باشد. این نوع ماشین لباسشویی با داشتن ۹ کیلو ظرفیت برای خانواده هایی با جمعیت متوسط یا پر جمعیت گزینه مناسبی می باشد. ویژگی اصلی ماشین لباسشویی سامسونگ مدل P1494  این است که با طراحی دربی کوچک بر روی درب اصلی، قابلیت اضافه کردن لباس در حین شستشو به دیگر لباس های درون ماشین به آن اضافه شده است. این لباس شویی دارای صفحه نمایش، قفل کودک، ۱۴۰۰ دور چرخش موتور در دقیقه، رتبه انرژی A+++  و … می باشد.
  • ماشین لباسشویی دوو مدل DWK_9000C  با ۹ کیلو ظرفیت: این نوع ماشین لباسشویی یکی از مدل های برند محبوب و معروف دوو در میان برندهای لوازم خانگی است. از جمله ویژگی های ماشین لباسشویی مدل DWK_9000C  می توان به مواردی چون هفت حرک جادویی در هنگام شستشو، کاهش صدا و کاهش لرزش به خاطر وجود MEMS ، وجود تکنولوژی نانو سیلور، بالانس اتوماتیک لباس ها و …. اشاره کرد.
  • ماشین لباسشویی زیرووات مدل OZ_1184 با ۸ کیلو ظرفیت: یکی دیگر از انواع ماشین های لباس شویی وارداتی متعلق به برند زیرووات می باشد. ماشین لباسشویی مدل OZ_1184  از برند زیرووات قابلیت های گوناگونی دارد که از جمله آن ها می توان به قایلبت اضافه کردن لباس در حین شستشو، وجود قفل کودک، صفحه نمایش، قابلیت صرفه ‌جویی در مصرف آب و …. اشاره کرد. این نوع ماشین لباسشویی دارای دور موتور ۱۰۰۰ دور در دقیقه می باشد و رتبه انرژی آن A+++  است.
  • و …..

ترخیص کار ماشین لباسشویی و قطعات آن

گروه ققنوس ترخیص یکی از گروه های بازرگانی فعال در زمینه ترخیص انواع ماشین لباسشویی و قطعات جانبی، یدکی و مورد نیاز این نوع ماشین از گمرک می باشد. با توجه به پیچیدگی ها و دشواری های موجود در روند ترخیص ماشین لباسشویی از گمرک، صاحبان کالا و وارد کنندگان این محصول تجاری می توانند روند ترخیص ماشین لباسشویی از گمرک را با خیال راحت به ترخیص کاران حرفه ای و مجرب ما در گروه ققنوس ترخیص واگذار نمایند. گروه ققنوس ترخیص در راستای ترخیص ماشین لباسشویی از گمرک خدمات گوناگونی را به صاحبان این نوع کالای تجاری ارائه می کند.

چرا برای واردات و ترخیص ماشین لباسشویی از ققنوس ترخیص استفاده کنید؟

لوازم خانگی جزء آن دسته کالاهایی هستند که غالبا به اندازه کافی در کشور تولید نمی‌شوند و باید برای تامین سلایق مختلف مردم از خارج کشور وارد گردند. ترخیص این لوازم خانگی از گمرک، به آشنایی کامل با قوانین گمرکی، نیاز دارد. در این راستا وجود افراد یا شرکتی متخصص برای انجام تشریفات ترخیص کالا ضروری است. انتخاب یک شرکت مناسب برای واردات ماشین لباسشویی و ترخیص آن، به کاهش هزینه‌ها و تامین امنیت کالا هم کمک می‌کند.

ققنوس ترخیص به عنوان یک شرکت معتبر، ترخیص قطعات لوازم خانگی از جمله ترخیص لباسشویی از گمرک را از کشورهایی همچون چین و… به ایران انجام می‌دهد. انواع کالاها شرایط ترخیص خاص خود را دارند. لوازم خانگی از جمله کالاهای اولویت 10 می‌باشند که وارداتشان با ارز متقاضی و پرداخت سود گمرکی دو برابر انجام می‌شود. ترخیص کاران زبده و حرفه‌ای ققنوس ترخیص کالای شما مشتریان گرامی را با حفظ امانت‌داری کامل و روش ترخیص کارآمد، در سریع‌ترین زمان و کمترین هزینه به آسانی از گمرک ترخیص می‌نمایند.

جمع بندی

همینطور که می‌دانید واردات و ترخیص لوازم خانگی از جمله واردات لباسشویی امروزه با محدودیت‌هایی روبروست و شاید انجام آن کمی سخت باشد. از این رو این کار تخصصی بهتر است توسط شرکت‌های فعال در حوزه واردات وترخیص انجام شود تا بدون مشکل و با روش‌های کارآمد و شگردهای لازم ترخیص لباسشویی از گمرک را برایتان انجام دهند.

ققنوس ترخیص با بهرمندی از نیروهای حرفه‌ای، تمام مراحل ترخیص شما را تسهیل و سرعت خواهد بخشید. اگر مایل به استفاده از خدمات ما هستید می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از چگونگی ترخیص و نرخ و هزینه خدمات با همکاران ما در ققنوس ترخیص تماس بگیرید.

ماشین های لباسشویی وارداتی شامل چه برندهایی می شوند؟

از جمله انواع برندهای ماشین های لباسشویی وارداتی می توان به برندهای معروفی همچون برند سامسونگ، برند دوو، برند زیرووات، برند بوش و …. اشاره کرد که هر کدام دارای مدل های مختلف با ظرفیت های از ۵ کیلوگرم به بالا هستند.

کدام کشورها جهت واردات ماشین لباسشویی مناسب هستند؟

از جمله کشورهای مناسب که در زمینه تولید ماشین لباسشویی فعالیت می کنند می توان به کشورهایی همچون کشور چین، تایلند، کره جنوبی، فرانسه و …. اشاره نمود.

برای ترخیص ماشین لباسشویی از گمرک به چه مدارکی نیاز است؟

از جمله مدارکی که برای ترخیص ماشین لباسشویی از گمرک مورد استفاده قرار می گیرد می توان به اسناد و مدارکی همچون کارت بازرگانی، اظهار نامه گمرکی، مجوز ثبت سفارش کالا، مجوز ورود، فهرست عدل بندی، گواهی مبداء، گواهی ترخیصیه، بیمه نامه، بار نامه و …. اشاره کرد.

روند واردات ماشین لباسشویی به چه صورت است؟

از جمله مراحلی که لازم است برای واردات ماشین لباسشویی به کشور طی شود می توان به مواردی همچون آگاهی یافتن از کالاهای ممنوعه، تهیه مجوزهای لازم،  انتخاب فروشنده معتبر، مشخص کردن هزینه های گمرکی، پرداخت هزینه های گمرکی و …. اشاره نمود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط