لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

نحوه ترخیص قطعات اجاق گاز گمرکات سراسر کشور

ترخیص قطعات اجاق گاز

فهرست مطالب

ترخیص قطعات اجاق گاز و اجزای آن به عنوان یکی از مهمترین موارد در زمینه های تجاری در نظر گرفته میشود. در نتیجه واردات لوازم و ترخیص اجاق گاز در شرکت ققنوس ترخیص توسط کادری مجرب صورت میگیرد که تجربه لازم را در این زمینه داشته و میتوانند راهنمایی های مفیدی را برای شما به ارمغان آورند. لازم است بدانید کادر مجرب ما به قوانین ترخیص لوازم خانگی از گمرک آشنایی کامل دارند و میتوانند راهنمایی لازم را در زمینه واردات و ترخیص قطعات اجاق گاز در اختیار شما عزیزان و افراد فعال در این زمینه قرار دهند.

اگرچه گاهی قوانین زمینه واردات و ترخیص لوازم خانگی از گمرک در طول زمان دچار تغییر و تحول می شوند. اما این نکته حائز اهمیت است که هنگامی کسی به شکل تخصصی در عرصه ای کار میکند، لزوما بایستی اطلاعات خود را به روز کند و اصول را بیاموزد. در نهایت از شما خواستاریم در این مقاله از سوی شرکت ققنوس ترخیص همراه ما باشید تا به نکات مفیدی در مورد واردات و ترخیص اجاق گاز بپردازیم.

لیست قطعات وارداتی اجاق گاز

ترخیص لوازم خانگی از گمرک دارای مراحلی میباشد که اولین مرحله آن شناخت کلی کالا در نظر گرفته میشود؛ از این رو قصد داریم در ادامه به معرفی قطعات اجاق گاز بپردازیم تا شما عزیزان در این زمینه اطلاعات کافی را به دست آوردید. لازم است بدانید اجاق گاز از قطعات گوناگونی تشکیل شده است که هر کدام از این قطعات دارای وظیفه خاص و مربوط به خود هستند و هر کدام وظیفه ای را به عهده دارند. این قطعات که هر کدام به صورت اختصاصی به انجام وظیفه خود میپردازند، عبارتند از:

  • جعبه های فندک و ترانس های ولتاژ بالا
  • سیم فندک مربوط به اجاق گاز
  • ترموکوبل
  • قطعه میکروسوییچ
  • شیر یا ولوم اجاق گاز
  • پایه های اجاق گاز
  • ترانس جرقه زن برای اجاق گاز
  • انواع سر شعله
واردات و ترخیص اجاق
واردات و ترخیص اجاق

چرا قطعات اجاق گاز را وارد کنید؟

واردات و ترخیص قطعات اجاق گاز که به عنوان یکی از اصلی ترین و مهمترین لوازم خانگی در منزل و آشپزخانه در نظر گرفته میشود، از اهمیت زیادی برخوردار میباشد. چرا که هر نوع آشپزخانه ای در منزل ها و مراکز جهت تهیه غذا و شیرینی پزی ها به کار گرفته میشود، به یک اجاق گاز سالم و بسیار خوب نیاز خواهد داشت. همچنین میتوان گفت سالانه اجاق گازهای از  برندهای گوناگون از کشورهایی مانند ترکیه و ایتالیا و کره وارد ایران خواهند شد و در منازل مورد استفاده قرار خواهند گرفت که این لوازم به مرور زمان خراب و یا فرسوده خواهند شد و چون خارجی این اچناس هستند، نیاز به قطعات وارداتی خواهند داشت.

لازم است بدانید روند واردات و ترخیص اجاق گاز و قطعات آن فرایندی طولانی و پیچیده را دارا میباشد؛ چرا که هر کشوری جهت صادرات قطعات آن ، آیین نامه و قوانین خاصی را تدوین کرده است.

همچنین خود کشور ما ایران هم برای تامین ارز و حمایت از تولیدات داخلی، هرچند وقت یکبار آیین نامه ها و قوانین و مقررات خاصی را جهت واردات و ترخیص لوازم خانگی از گمرک اعلام می دارد.  لذا با وجود اینکه واردات قطعات و لوازم اجاق گاز ضروری است، بایستی وارد کننده آنها نیز آشنایی کاملی با آیین نامه ها به طور کامل داشته باشد.

لیست هزینه های ترخیص قطعات اجاق گاز

هزینه ترخیص قطعات اجاق گاز بر اساس مراحلی میباشد که نسبت به کالای موردنظر فرد، بایستی طی نماید. در نتیجه میتوان گفت اگر فردی عادی بخواهد این روند  و مراحل را به تنهایی نمایند، دچار پیچیدگی های زیادی خواهد شد. در نتیجه جهت اینکه بتوانید خیلی سریع پیش بروید و هزینه های واردات و ترخیص اجاق گاز را حتی الامکان کاهش دهید.

بایستی از افرد آگاه یاری بخواهید. همچنین میتوان گفت ترخیص لوازم خانگی از گمرک هزینه های گوناگونی اعم از هزینه انواع باربری، انواع هزینه انبارداری ، سود مربوط به بازرگانی، هزینه های بیمه، ارزش افزوده کالا، ارزش سیف محصول، حقوق و عوارض ورودی، تعداد و حجم کالاها، مدت زمان ماندگاری کالا در نظر گرفته خواهد شد.

ترخیص قطعات اجاق گاز از کدام گمرکات انجام می پذیرد؟

واردات و ترخیص اجاق گاز و قطعات آن به افراد خبره نیاز دارد. افرادی که به علت کار با دیگر فعالان این زمینه بتوانند راهنمایی های لازم را در اختیار واردکنندگان محصول بگذارند. لازم است این نکته را بدانید که شاید گاهی بعضی از افراد فعال در زمینه ترخیص لوازم  خانگی از گمرک و قطعات آن، هزینه کمتری را به عنوان کارمزد خود اخذ نمایند.

اما افرادی که تجربه کار با ترخیص کاران غیر حرفه ای را داشته اند، خوب خواهند دانست که چقدر کار با افراد غیر حرفه ای دردسر آفرین خواهد بود. در نتیجه لازم است تا انجام عملیات ترخیص قطعات اجاق گاز را به کارشناسان مجرب ما بسپارید. همچنین ترخیص قطعات اجاق گاز میتواند بیشتر از گمرکات شهید باهنر و گمرک امام خمینی صورت بگیرد.

تعرفه گمرکی جهت ترخیص اجاق گاز

ترخیص قطعات اجاق گاز رومیزی به عنوان 10 اولویت اول در نظر گرفته میشود و حقوق ورودی آن دو برابر خواهد بود. باقی آن در حال حاضر 55% میباشد که با احتساب اولویت ده بودن می شود 106%- و کالا به عنوان استاندارد اجباری در نظر گرفته میشود. اما تعرفه واردات و ترخیص اجاق گاز ها در انواع گوناگون به شرح زیر میباشد:

  • تعرفه گمرکی جهت ترخیص اجاق گاز فردار مبله 73211110 در نظر گرفته میشود.
  • تعرفه گمرکی اجاق گاز رومیزی به عنوان 73211120 در نظر گرفته میشود.
  • تعرفه گمرکی فر گازی توکار 73211130 در نظر گرفته میشود.
  • تعرفه گمرکی سر شعله و قطعات اجاق گاز، همچنین همراه با سایر قطعات آن 73219010 در نظر گرفته میشود که با حقوق ورودی 20% تعرفه گمرکی شیر مخصوص اجاق گاز 82818028 در نظر گرفته میشود.
ترخیص لوازم خانگی از گمرک
ترخیص لوازم خانگی از گمرک

مدارک مورد نیاز جهت ترخیص قطعات گاز

ترخیص لوازم خانگی از گمرک با توجه به ریسک بالایی که در تجارت های بین المللی دارد، طبق قوانین و اصول خاصی صورت میگیرد تا از بروز و ایجاد هر گونه تخلفی در این عرصه جلوگیری به عمل آورده شود. در نتیجه شما در تمامی مراحل واردات و ترخیص اجاق گاز و نیز سایر محصولات از گمرک به مجوزات و اسناد متعبری نیاز خواهید داشت تا قانونی بودن فعالیت تجاری خود را در نهایت به اثبات برسانید و مرتکب هیچ گونه تخلفی نشوید. بدین صورت در هر مرحله از واردات و ترخیص قطعات اجاق گاز لازم است اسناد و مدارک متعددی را جمع آوری نموده و به مراجع مربوطه آن ارائه دهید.

به عنوان نمونه میتوان گفت در ابتدا کار بایستی کارت بازرگانی داشته باشید و آن را از قبل از سازمان مربوطه دریافت نمایید، تا امکان خرید انواع کالاهای خارجی در کشورهای مختلف به شما عزیزان داده شود یا قبل از ورود کالاها به کشور مجوز ورود انواع محصولات و کالاها را با ارائه اسناد و مدارکات حمل و نقل و شرکت های لجستیک را از مراجع قانونی معتبر و مربوطع، اخذ کنید تا اجازه بارگیری محصولات و ترخیص لوازم خانگی از گمرک مناطق مرزی یا بندرهای گمرکی به شما داده شود.

در نتیجه در عرصه واردات محصولات اسناد و مدارک گوناگونی  را بایستی به سازمان های گوناگون ارائه نماییم که در بین آن ها سازمان گمرک مهم ترین و آخرین مرحله ای میباشد که با بررسی مدارک اجاره خروج کالاها و محصولات از انبار را صادر نموده و در نهایت شما عزیزان  میتوانید کالاها و محصولات مد نظر خود را اخذ نموده و به بازارهای فروش منتقل نمایید. لازم به ذکر است اسناد و مدارک لازم و موجود جهت ترخیص قطعات اجاق گاز از گمرک با توجه به اهمیت مرحله ترخیص و در کنار آن سخت گیری های سازمان گمرک، معمولا شامل مدارک و اسناد گوناگونی میباشد که از جمله مهمترین آنها میتوان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • مدارکات مربوط به بارنامه کالا
  • برگه های مربوط به ترخیصیه
  • مدارکات و گواهی مبدا کالا
  • فاکتورهای خرید محصول یا سیاهه خرید کالا
  • نامه برات یا مدارکات مربوط به اعلامیه های تامین و تخصیص ارز و
  • برگه ها و مدارکات مربوط به پروفرما یا پیش فاکتور
  • اسناد و مدارکات مربوط به ثبت سفارش کالا در سامانه تجارت فرامرزی
  • لیست عدل بندی یا پکینگ لیست
  • اسناد مرتبط با به پرداخت حقوق انواع شرکت های ترانزیتی
  • برگه ها و مدارکات مربوط به به بیمه ترانزیتی کالاها
  • برگه ها و مدارکات متعلق به بیمه گمرکی کالاها
  • پروانه بهره برداری محصولان شرکت های تولیدی
  • مجوزات ورود محصولات به کشور
  • کارت بازرگانی معتبر که ویژه تجار و بازرگانان است.
  • مجوزهای قانونی مرتبط با سلامت، بهداشت و استانداردها
  • مجوزات ترخیص کالا از گمرک
  • کارت حق العملکاری یا وکالت نامه قانونی نمایندگان قانونی وی

در ادامه میتوان گفته بسته به نوع کالاها و محصولات با مجوزهای گوناگونی در عرصه واردات و ترخیص محصولات مواجه میباشیم. در نتیجه بهتر میباشد قبل از هر اقدامی در عرصه تجارت های بین المللی و واردات و ترخیص اجاق گاز ابتدا با مشاوران زبده بازرگانی مشورت کنید. مشاوران مجرب ما در شرکت ققنوس ترخیص میتوانند اطلاعات دقیقی را در اختیار شما عزیزان در زمینه جمع آوری اسناد و مدارک لازم جهت ترخیص لوازم خانگی از گمرک بگذارند.

مجوزهای لازم جهت ترخیص اجاق گاز از گمرک

شما به عنوان تاجر و بازرگان فعال در زمینه ترخیص قطعات اجاق گاز بایستی با مجوزاتی که جهت انجام ترخیص، ارائه آنها به سازمان گمرک ضروری است آشنایی کامل داشته باشید. با توجه به اینکه تاجران گاهی اطلاعات کمی در زمینه مجوزات لازم جهت واردات قطعات اجاق گاز دارند در این بخش از مقاله به مهم‌ترین مجوزات که جهت انجام ترخیص لازم است می‌پردازیم:

مجوز استاندارد محصول

یکی از مجوزات اصلی و کاربردی که جهت انجام واردات و ترخیص اجاق گاز از گمرکات سراسر کشور لازم است، مجوز استاندارد کالا می‌باشد. در واقع مجوز استاندارد نشان دهنده این است که کالا تحت نظارت اداره گمرک وارد کشور شده است و با معیارهای جامعه مطابقت دارد.

مجوز ثبت سفارش کالا

از دیگر مجوزات ضروری که جهت انجام واردات و ترخیص قطعات اجاق گاز لازم است، مجوز ثبت سفارش محصول می‌باشد. در واقع مجوز ثبت سفارش کالا مجوزی است که نشان دهنده این امر است که کالا به صورت قانونی وارد کشور شده است.

مراحل واردات اجاق گاز به ایران

واردات اجاق گاز پروسه‌ای عظیم و پیچیده است که بایستی با انجام مراحلی به طور منظم و دقیق انجام شود. در نتیجه در این قسمت به مراحل واردات اجاق گاز می‌پردازیم:

مرحله اول: انتخاب بهترین تولید کننده محصول

این مرحله به عنوان اولین مرحله از مراحل واردات و ترخیص قطعات اجاق گاز در نظر گرفته می‌شود. در این مرحله شما باید بهترین تولید کننده کالا را با توجه به شناخت کامل از بین شرکت ها انتخاب کنید.

مرحله دوم: مذاکره با تولید کننده کالا

مرحله دوم از مراحل انجام واردات و ترخیص اجاق گاز مرحله گفتگو و مذاکره با تامین کننده کالا می‌باشد. در این مرحله شما عزیزان بایستی با تامین کننده در مورد مواردی همانند نحوه حمل و نقل کالا، مجوزات مورد نیاز برای کالا و موارد شبه آن گفت و گو کنید.

مرحله سوم: دریافت تمامی مجوزات

در این مرحله از واردات شما عزیزان باید کلیه مجوزات لازم که جهت انجام ترخیص لازم است را از سازمان های مرتبط دریافت کنید که این سازمان ها عبارتند از سازمان استاندارد، سازمان حمل و نقل کالا، سازمان انرژی اتمی و … می‌باشد.

مرحله چهارم: پرداخت هزینه های واردات

در این مرحله از مراحل واردات و ترخیص اجاق‌گاز از گمرک بازرگان بایستی تمامی هزینه های واردات را پرداخت نمایند تا بتوانند در نهایت کالای خود را از گمرک خارج نمایند.

مرحله پنجم: ارسال اجاق گاز ها

در این مرحله از واردات شما می توانید کلیه اجاق گاز های خریداری شده را از مبدا به مقصد ارسال نمایید. جهت انجام این امر باید با فروشنده کالا مذاکره نمایید.

خدمات ترخیص قطعات اجاق گاز توسط ققنوس ترخیص

انجام صحیح واردات و ترخیص اجاق گاز از گمرکات نیازمند کسب اطلاعات کافی و وافی در این مورد می‌باشد. از این رو همواره افراد می‌توانند از خدمات شرکت‌های معتبر در این زمینه مانند شرکت ققنوس ترخیص بهره ببرند. شرکت ققنوس ترخیص بابیش از سال ها سابقه در زمینه واردات و ترخیص انواع کالا می‌تواند با ارائه خدماتی به شما عزیزان مانند ثبت سفارش کالا ، تامین و تخصیص ارز، اخذ و دریافت کلیه مجوزات می‌تواند کلیه امورات مربوط به ترخیص کالا را برای شما به انجام برساند.

همچنین شرکت ققنوس ترخیص با داشتن مشاوران زبده می‌تواند در انجام مراحل گمرکی نیز همراه شما عزیزان باشد. از این رو اگر تمایل به همکاری با شرکت ما دارید می توانید به کارشناسان ما اطلاع دهید.

جمع بندی

در این مقاله از سوی شرکت ققنوس ترخیص به موارد مرتبط به ترخیص قطعات اجاق گاز پرداختیم. همچنین در کنار آن به مواردی مانند اسناد مربوطه جهت ترخیص لوازم خانگی از گمرک نیز پرداخته شد. در نتیجه در پایان به شما عزیزان توصیه می گردد پیش از اقدام به واردات و ترخیص اجاق گاز، با افراد و شرکت های متخصص مانند شرکت ایران ترخیص مشورت گردد تا پیش از شروع کار، بتوانند برای شما یک نقشه درستی را بچینند.

آیا واردات اجاق گاز به ایران سودآور است؟

 بله. در این مورد می توان گفت یکی از انواع لوازم خانگی هایی که امروزه یکی از اصلی ترین جزء آشپزخانه در نظر گرفته می شود، اجاق گاز می باشد، از این رو با توجه به فراوانی آن از جمله کالاهای پر سود در نظر گرفته می‌شود.

ترخیص گمرکات از کدام گمرکات انجام می‌شود؟

 ترخیص اجاق گاز از گمرکات فعالی مانند گمرکات شهید باهنر و گمرک امام خمینی وارد کشور می‌شود.

واردات و ترخیص اجاق‌گاز از گمرک چه هزینه هایی را به دنبال خواهد داشت؟

 مهمترین هزینه های واردات شامل هزینه کارشناسی کالا، هزینه بازرسی و حمل و نقل کالا، هزینه تخلیه و بارگیری انبارداری کالا و مواردی از این قبیل می‌باشد.

چه قطعاتی از اجاق گاز وارد کشور ایران می‌شود؟

 قطعاتی مانند سیم فندک، ترموکوبل شیر، یا ولوم اجاق گاز، پایه‌های آن، انواع جعبه‌های فندک و … وارد کشور ما می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط