لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

ترخیص دستگاه ماینر از گمرک + از ابتدا تا انتهای مراحل واردات ماینر

ترخیص دستگاه ماینر از گمرک

فهرست مطالب

دستگاه های ماینر یا همان دستگاه های استخراج کننده رمز ارزهای دیجیتالی با توجه به کاربرد و سودآوری که دارند یکی از محصولات پر طرفدار وارداتی هستند؛ بر همین اساس در مقاله قبلی به طور مفصل درابطه با مراحل واردات ماینر به کشور از دو کشور چین و امارات صحبت کردیم و اطلاعات مفید و کاربردی را در اختیار شما عزیزانی که قصد واردات دستگاه ماینر و ورود به بازار رمز ارزهای دیجیتال را دارید قرار دادیم. در میان مراحل واردات ماینر به کشور مهم ترین و حساس ترین مرحله مربوط به ترخیص دستگاه ماینر از گمرک می باشد.

آیا در این زمینه از اطلاعات کافی برخوردار هستید؟ گروه ققنوس ترخیص با بیش از 10 سال سابقه کاری در زمینه ترخیص دستگاه ماینر از گمرک ایران با تهیه این مقاله قصد دارد شما عزیزان همراه را با این مرحله مهم آشنا سازد.

واردات و ترخیص دستگاه ماینر از گمرک

امروزه با توجه به موافقت دولت و به رسمیت شناختن بازار رمز ارزهای دیجیتال به عنوان یکی از زیر شاخه های وزارت صنعت، معدن و تجارت بازار خرید و فروش دستگاه های ماینر بسیار داغ و پر طرفدار شده است؛ بر همین اساس افراد زیادی برای واردات و ترخیص دستگاه ماینر از گمرک اقدام می نمایند تا با توجه به رشد سریع رمز ارزهای دیجیتال، بتوانند پاسخگوی نیاز بازار باشند.

افرادی که قصد ورود به بازار رمز ارزهای دیجیتال را دارند می توانند برای این که در ابتدای کار خود هزینه کمتری را بابت تهیه دستگاه های ماینر پرداخت کنند، با حذف واسطه، خود اقدام به واردات ماینر به کشور نموده و با مراجعه به کارشناسان متخصص ما در گروه ققنوس ترخیص مراحل واردات ماینر را در کنار یک راهنما به درستی طی کنند.

بر اساس آمارهای به دست آماده حذف واسطه در روند تهیه دستگاه های ماینر و واردات آن به کشور باعث می شود 40 درصد از سرمایه ای که برای خرید این دستگاه های هزینه می کنید حفظ شود. کشور چین برای واردات و ترخیص دستگاه ماینر از گمرک به عنوان یکی از کشور های پیشتاز در زمینه تولید این محصول گزینه مناسبی به شمار می آید.

مراحل واردات ماینر به کشور شامل موارد زیر می باشد:

  • پیدا کردن فروشنده و تامین کننده های معتبر در کشور چین
  • آشنایی با قوانین واردات و صادرات ماینر و رعایت آن ها در هر دو کشور مبدأ و مقصد
  • پرداخت هزینه خرید ماینر
  • انتخاب یکی از روش های مناسب حمل و نقل بین المللی
  • تهیه به موقع اسناد مربوط به ترخیص دستگاه ماینر از گمرک
  • و …
ترخیص دستگاه ماینر از گمرک
ترخیص دستگاه ماینر از گمرک

مراحل ترخیص دستگاه ماینر از گمرک ایران

ترخیص دستگاه ماینر از گمرک یکی از مراحل واردات ماینر به کشور است اما وجود پیچیدگی ها و دشواری های گوناگون در این مرحله باعث شده است توجه بیشتری به این مرحله نشان داده شود. گروه ققنوس ترخیص در این قسمت قصد دارد این مرحله را به طور دقیق برای شما عزیزان همراه شرح دهد.

  • تهیه اظهارنامه گمرکی: اولین مرحله برای ترخیص دستگاه ماینر از گمرک تهیه اظهارنامه گمرکی و ارائه آن به گمرک است؛ تا بر اساس این سند روش بازرسی، میزان حقوق و عوارض گمرک و مجوزات لازم تعیین شود.
  • عوارض و مالیات گمرکی: برای به پایان رسیدن مراحل واردات ماینر به کشور و ترخیص آن از گمرک بر اساس کد تعرفه گمرکی میزان عوارض گمرکی ، سود بازرگانی و مالیات هایی که صاحب کالا باید بپردازد مشخص می شود.
  • تهیه مدارک مورد نیاز: روند ترخیص دستگاه ماینر از گمرک به مدارک گوناگونی نیاز دارد که صاحب کالا و یا نماینده قانونی او باید این مدارک را با اطلاعات درست و دقیق تهیه کرده و در زمان مناسب به گمرک تحویل دهند. وجود خطا در این مدارک باعث تاخیر در روند ترخیص خواهد شد.

شرایط ترخیص ماینر از گمرک

یکی از نکات مهمی که لازم است در این مقاله به شمار واردکنندگان دستگاه ماینر یادآوری کنیم شرایطی است که باید برای ترخیص دستگاه ماینر از گمرک فراهم نمایید تا مراحل واردات ماینر و ترخیص آن از گمرک به پایان برسد. از جمله شرایط لازم برای ترخیص ماینر از گمرک می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • با توجه به کد تعرفه گمرکی که برای واردات و ترخیص دستگاه های ماینر مشخص شده است، هزینه های گمرکی این کالای تجاری بر اساس 5% از ارزش سیف کالا محاسبه می شود. صاحب کالا موظف است این هزینه را که بر اساس تعداد دستگاه ها به طور دقیق برآورد می شود را پرداخت نماید.
  • با توجه به رسمیت شناختن بازار رمز ارزهای دیجیتال توسط دولت، واردات دستگاه های ماینر به کشور هیچ گونه ممنوعیت نخواهد داشت؛ بنابراین واردکنندگان باید برای واردات این دستگاه با مراجعه به وزارت صمت مجوز ورود و مجوز ثبت سفارش کالا را دریافت نماید.
  • در صورتی که ترخیص دستگاه ماینر به غیر از مجوزهای ذکر شده به مجوزهای دیگری نیاز داشته باشد صاحب کالا و یا نماینده قانونی او باید این مجوزهای را از سازمان مربوطه دریافت نماید.

مجوزهای لازم جهت ترخیص دستگاه ماینر

برای ترخیص دستگاه ماینر از گمرک به مدارک مختلفی نیاز است، بخشی از این اسناد و مدارک به مجوزهای مورد نیاز مربوط می شود که در هر یک از مراحل واردات ماینر تهیه شده و در نهایت به گمرک تحویل داده می شود. به تعدادی از این مجوزها در جدول زیر اشاره نموده ایم.

مجوزهای لازم جهت ترخیص دستگاه ماینر

کد تعرفه گمرکی دستگاه های ماینر

هر یک از کالاهایی که وارد کشور می شوند دارای یک کد تعرفه گمرکی هستند؛ که می توان از طریق آن ارزش کالای وارداتی را مشخص کرد و بر اساس دسته و ردیفی که در آن قرار می گیرد درصد عوارض و مالیاتی که به آن تعلق می گیرد را در نهایت سرعت و دقت مشخص نمود. این مسئله شامل ترخیص دستگاه ماینر از گمرک نیز می شود تا هزینه های واردات و گمرکی این کالای تجاری را مشخص کند.

کد تعرفه گمرکی که به دستگاه های ماینر وارداتی تعلق می گیرد کد 84719090 است. کد تعرفه گمرک دستگاه های ماینر که به آن اچ اس کد نیز می گویند در فصل هشتاد و چهار کتاب قوانین واردات و صادرات چاپ شده است. در صورتی که در هنگام تهیه اظهارنامه گمرک این کد به درستی درج نشود مراحل واردات ماینر و ترخیص آن با مشکل مواجه می شود.

مراحل واردات ماینر
مراحل واردات ماینر

چرا به ترخیص کار دستگاه های ماینر نیاز دارید؟

همان طور که در ابتدا مقاله به این مسئله اشاره کوچکی کردیم، روند ترخیص دستگاه ماینر از گمرک نسبت به دیگر مراحل واردات ماینر دشوار تر می باشد. علت این مسئله مدارک گوناگونی است که باید هر کدام از آن ها را از ارگان های مختلفی تهیه کرد، این در صورتی است که برای تهیه هر کدام از آن ها به زمان، هزینه و مدارک دیگری نیاز است.

با وجود این مسئله صاحب کالا موظف است تمامی این مدارک را بدون هیچ گونه خطا و اشتباهی و در زمان مقرر تهیه نموده و به موقع به کارشناس پرونده دستگاه های ماینر تحویل دهد.

انجام این کار با توجه به حجم بالای مدارک مورد نیاز برای ترخیص دستگاه ماینر از گمرک می تواند هزینه ای سرسام آور و زمان زیادی را به خود اختصاص دهد، این در صورتی است که ترخیص کاران حرفه ای و متخصص ما در گروه ققنوس ترخیص می توانند با استفاده از تجربه، دانش و مهارت خود در زمینه ترخیص ماینر از گمرک، هزینه و زمانی که به آن اشاره کردیم را به حداقل خود برسانند.

علاوه بر این ارائه مشاوره های بازرگانی در زمینه انتخاب گمرک، زمان مناسب برای اقدام و تهیه مدارک و … از جمله عواملی است که ترخیص کاران ما به شما مشتریان عزیز ارائه داده و سود حاصل از واردات ماینر را افزایش خواهند داد. اکنون ارائه این دلایل علت نیاز به ترخیص کاران گروه ققنوس ترخیص را در مراحل واردات ماینر به روشنی مشخص می کند.

جمع بندی

ترخیص ماینر از گمرک یکی از مراحل واردات ماینر به کشور است اما با توجه به میزان اهمیت این مرحله با تهیه یک مقاله اختصاصی در این زمینه تلاش کردیم میزان اهمیت آن را به شما واردکنندگان عزیز نشان دهیم.

با توجه به این که گمرک به عنوان یک نهاد نظارتی بر روند ورود و خروج کالا از کشور نظارت می کند، روند ترخیص کالاهای وارداتی به خصوص ماینر را با نهایت دقت و ریز بینی مورد بررسی قرار می دهد بر همین اساس لازم صاحبان کالا در این مرحله یکی از ترخیص کاران حرفه ای گروه ققنوس ترخیص را همگام با خود داشته باشند تا این مرحله را در کوتاه ترین زمان ممکن، با کم ترین هزینه و بدون هیچ گونه مشکل قانونی پشت سر بگذارند.

چه مجوزهایی برای واردات و ترخیص ماینر از گمرک نیاز است؟

از جمله مجوزهای لازم در طول مراحل واردات ماینر می توان به مواردی چون مجوز استاندارد، مجوز ثبت سفارش کالا، مجوز بانک مرکزی، مجوز ورود و… اشاره کرد.

مراحل واردات ماینر به کشور چیست؟

از جمله مراحل واردات ماینر می توان به مواردی چون پیدا کردن فروشنده معتبر، آشنایی با قوانین واردات صادرات ماینر در هر دو کشور مبدأ و مقصد، پرداخت هزینه خرید ماینر، انتخاب روش حمل و نقل و … اشاره کرد.

مراحل ترخیص دستگاه ماینر از گمرک چیست؟

از جمله مراحلی که لازم است برای ترخیص دستگاه های ماینر از گمرک طی شود می توان به مواردی چون تهیه اظهارنامه گمرکی، پرداخت هزینه های گمرک و مالیات ها، تهیه مدارک مورد نیاز و … اشاره کرد.

برای ترخیص ماینر از گمرک چه شروطی وجود دارد؟

از جمله شروط ترخیص ماینر از گمرک می توان به مواردی چون پرداخت عوارض گمرکی 5 درصدی از ارزش سیف کالا، دریافت مجوز ثبت سفارش کالا از وزارت صمت و … اشاره کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط