لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

واردات کیبورد کامپیوتر چگونه است و به چه مجوزاتی نیاز دارد؟

واردات کیبورد کامپیوتر

فهرست مطالب

کیبورد یا همات صفحه کلید به عنوان یکی از رایج ترین دستگاه های ورودی اطلاعات به رایانه و کامپیوتر در نظر گرفته میشود که از تعدادی کلید تشکیل شده است و کاربران میتوانند با فشار دادن هر کدام از کلیدها به دلخواه پیغام و یا دستوری را به رایانه ارسال مینماید. اگر شما فردی هستید که به کسب اطلاعات در زمینه واردات لوازم جانبی کامپیوتر و ترخیص کیبورد از گمرک علاقه مند هستید، به شما عزیزان پیشنهاد میکنیم تا حتما تا انتهای این مقاله از سوی شرکت ققنوس ترخیص همراه ما بمانید و مطالب گفته شده در مورد واردات کیبورد کامپیوتر را با دقت بالا مطالعه فرمایید. با تشکر از همراهی شما عزیزان.

آیا واردات کیبورد کامپیوتر به ایران سود آور است؟

واردات کیبورد به عنوان یکی از تجارت های پرسود در بین تاجران و بازرگانان شناخته میشود. لازم است بدانید از مهمترین عواملی که موجب استقبال بالای بازرگانان در زمینه واردات و ترخیص کیبورد از گمرک و واردات لوازم جانبی کامپیوتر شده است،  تقاضای بالای بازار به این نوع محصول میباشد. به طور اساسی واردات لوازم جانبی کامپیوتر مانند کیبورد از چین و دبی از جمله مواردی است که همواره مورد توجه تاجران و بازرگانان بسیاری زیادی قرار گرفته است.

همچنین واردات کیبورد کامپیوتر از چین میتواند سود و مزایایی بالایی را برای تاجران و بازرگانان به همراه داشته باشد، به ویژه اگر تجارت و واردات از کشورهای دبی و سایر کشور های عربی باشد؛ چرا که این نوع تجارت موجب میشود تا هزینه نهایی ترخیص کیبورد از گمرک بسیار کمتر و مقرون به صرفه تر باشد.

 این مورد به این دلیل است که هنگام انجام واردات لوازم جانبی کامپیوتر از کشورهای عربی نیازی به پرداخت تعرفه و حقوق  گمرکی نیست و همین موجب شده است تا این نوع تجارت به عنوان تجارتی پرسود برای ایرانیان در نظر گرفته شود.

ترخیص کیبورد از گمرک
ترخیص کیبورد از گمرک

بهترین کشور جهت واردات کیبورد به ایران کدام است؟

نیاز گسترده بازار های داخلی و مردم به قطعات کامپیوتر مانند انواع کیبورد کامپیوتر با توجه به میزان تولید بسیار کم آنها در کشور ایران موجب گشنه است تا اشخاص و تاجران زیادی به واردات کیبورد کامپیوتر و واردات لوازم جانبی کامپیوتر روی آورند. لازم است بدانید به شکل گسترده ترخیص کیبورد از گمرک از کشورهایی همچون چین و دبی انجام میگیرد.

شایان به ذکر است جدا از نیاز بازارهای داخلی،  واردات لوازم جانبی کامپیوتر سود بالایی را برای افراد همراه است. به همین علت تاجران و بازرگانان فعال در حوزه تجارت اقدامات گسترده ای در زمینه واردات کیبورد انجام میدهند که بیشتر واردات از کشورهای دبی و چین صورت میگیرد. لازم است بدانید واردات کیبورد کامپیوتر از کشورهای عربی مانند دبی به علت نداشتن تعرفه گمرکی در بین بازرگانان بسیار محبوب است.

لازم است بدانید قطعات کامپیوتر به دو گروه اصلی تقسیم بندی میشوند، گروه اول شامل قطعات اصلی کامپیوتر و گروه دوم شامل قطعات جانبی کامپیوتر میشود که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. لازم است بدانید قطعاتی مانند مادربرد، کارت گرافیک کامپیوتر، پردازنده رایانه، پاور مربوط کامپیوتر، حافظه اس اس دی، رم کامپیوتر و در کنار آن کیس کامپیوتر به عنوان قطعات اصلی کامپیوتر به شمار میروند.

همچنین در کنار این قطعات، قطعاتی هم مانند مانیتور، کارت اصلی صدا، هدفون، کیبورد مربوط به کامپیوتر، هارد اکسترنال و موس کامپیوتر قرار گرفته میشود. این قطعات جز لوازم جانبی کامپیوتر محسوب میگردد. لازم به ذکر است همانطور که گفتیم مقدار واردات لوازم جانبی کامپیوتر و قطعات اصلی آن در بازار به طور گسترده روزانه در حال افزایش میباشد؛ از این رو اشخاص با داشتن اطلاعات کامل در زمینه ترخیص کیبورد، قادر خواهند بود تا سود بسیار کلانی را به دست آورند.

راهنمای واردات کیبورد به ایران

واردات  کیبورد به کشور دارای مراحل و قوانین ویژه خود میباشد؛ از این رو در هنگام انجام واردات لوازم جانبی کامپیوتر بایستی به شکل کاملا اصولی و دقیق مراحل واردات را انجام داد تا در هنگام ترخیص کیبورد از گمرک دچار مشکل نشوید. مراحل واردات کیبورد کامپیوتر به شکل مختصر به شرح زیر میباشد:

مرحله اول: آشنایی با مقررات واردات و ترخیص کالا

در این مورد لازم به ذکر است  گاها مقررات و اصول گمرکی حاکم در هر کشوری مرتبا در حال تحول و پیشرفت از این رو تاجر و فعالان در این حوزه بایستی روزانه اطلاعات خود را در زمینه واردات لوازم جانبی آپدیت نمایند.

مرحله دوم: ارائه کارت بازرگانی

ارائه کارت بازرگانی به عنوان مهمترین و ابتدایی ترین مرحله جهت انجام واردات کیبورد در نظر گرفته میشود. لازم به ذکر است در صورت نداشتن کارت بازرگانی شما قادر به انجام هیچ گونه فعالیت تجاری نخواهید بود.

مرحله سوم: ارائه پرفرما یا پیش فاکتور

ارائه پیش فاکتور یا پروفرما به عنوان یکی از مهمترین مراحل کیبورد کامپیوتر به شمار میرود که از این سند جهت ثبت سفارش و ترخیص کیبورد از گمرک نیز استفاده میشود.

راهنمای ترخیص کیبورد از گمرک

در این بخش از مقاله قصد داریم تا شما عزیزان را با نحوه ترخیص کیبورد که زیر مجموعه واردات لوازم جانبی کامپیوتر میباشد، آشنا سازیم. لازم است بدانید در مرحله ترخیص کیبورد از گمرک نیز همانند مرحله واردات آن نیازمند ارائه مدارکات و اسنادی هستید که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

مجوزات مربوط به ثبت سفارش بازرگانی

بازرگانان بایستی بعد از انجام مراحل واردات به شکل کامل نسبت به ترخیص کیبورد از گمرک اقدام نمایند. از این رو ابتدا فرد بایستی مجوزات مربوط به ثبت سفارش کالا را اخذ نماید تا در نهایت بتواند واردات کیبورد کامپیوتر را در مراحل بعد به ثمر برساند.

بیمه کالا جهت بازرسی در مبدا و مقصد

بیمه کالا و محصولات وارداتی در هنگام ترخیص کالا از موارد مهم دیگری است که بایستی مد نظر تاجر و بازرگان قرار بگیرد. لازم است بدانید بیمه کالا جهت ترخیص کیبورد به این دلیل حائز اهمیت است که موجب میشود در هنگام بروز اتفاقات هزینه کمتری بر دوش تاجر و بازرگان بیوفتد.

تشکیل پرونده برای تخصیص ارز

تخصیص و تامین ارز برای کالاهای وارداتی مانند واردات لوازم جانبی کامپیوتر مهم و حائز اهمیت است.

تراتزیت کالا

شما میتوانید جهت واردات کیبورد کامپیوتر یکی از روش های حمل و نقل مانند حمل بار هوایی، حمل بار زمینی و هوایی را انتخاب نمایید .

اخذ اسناد حمل از شرکت های تراتزیت بین المللی

دریافت مدارکات موجود از شرکت های بین المللی موجب میشود تا واردات و ترخیص کیبورد از گمرک با راحتی بیشتری انجام بپذیرد.

لیست مجوزات مورد نیاز جهت ترخیص کیبورد از گمرک

همواره جهت واردات لوازم جانبی کامپیوتر اسناد و مدارکاتی لازم است. در نتیجه بازرگان و تاجران بایستی در ابتدای کار اسناد و مجوزات لازم را جهت ترخیص از گمرک آماده تا در نهایت به اداره گمرک ارائه دهد. از مهمترین اسناد مربوط به واردات کیبورد کامپیوتر عبارتند از:

این‌مجوز به عنوان یکی از اصلی ترین و مهمترین مجوزات لازم جهت ترخیص کیبورد از گمرک در نظر گرفته می‌شود. اخذ و دریافت مجوز استاندارد برای واردات تمامی کالا ها مهم و حیاتی می‌باشد. در این مورد این نکته را باید در نظر داشته باشید که اداره گمرک جهت اینکه بتواند از کالاهای وارد شده یا صادر شده شما اطلاعات جامع و کامل تری را به دست آورد نیازمند این مجوز است .

  • مجوز ثبت سفارش بازرگانی کالا

با توجه به  ماده ۸ قانون و اصولات مربوط به صادرات و واردات انواع کالا از کشور مصوب مجلس شورای جمهوری اسلامی، واردکنندگان انواع کالاها اعم از کالاهای دولتی و یا غیر دولتی جهت اخذ مجوز ثبت سفارش کالا بایستی به وزارت صنعت معدن و تجارت مراجعه کنند. لازم است بدانید این مجوز جهت ترخیص کالا از گمرک نیز مهم است و اخذ و دریافت آن از امورات مهم تجارت در نظر گرفته می‌شود.

واردات لوازم جانبی کامپیوتر
واردات لوازم جانبی کامپیوتر

تعرفه گمرکی کیبورد در ایران 1402

جهت واردات لوازم جانبی کامپیوتر بایستی ابتدا با تعرفه گمرکی هر کدام از آنها به طور کامل آشنایی داشت. از مهمترین تعرفه های گمرکی لوازم جانبی کامپیوتر میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

  • تعرفه گمرکی کامپیوترهای خودکار داده پردازی که این مورد انواع رایانه، انواع پرینتر، انواع اسکنر، انواع دستگاه فتوکپی، انواع فاکس، تلفن، درایور و دوربین عکاسی میشود، 84714930 است.
  • تعرفه گمرکی برای جعبه های کامپیوتر شخصی pc که شامل شامل کلیه واحد های داخلی از جمله نوع درایور، برد، حافظه، هارد است شامل کد تعرفه 84715010 میشود.
  • تعرفه گمرکی کل دستگاه کامل کامپیوتر server  84715020 میباشد.
  • تعرفه گمرکی در واردات انواع کیبورد و صفحه کلید  keyboard 84716010 است.
  • تعرفه گمرکی برای واردات لوازم جانبی کامپیوتر مانند موس   84718010 است.
  • تعرفه گمرکی شامل جعبه کامپیوتر یا همان کیس با یا بدون منبع تغذیه 84733010 است.

چرا برای واردات و ترخیص کیبورد از ققنوس ترخیص استفاده کنید؟

همواره با توجه به شواهد واردات لوازم جانبی کامپیوتر به عنوان یکی از تجربه های پرسود برای تاجران و بازرگانان در نظر گرفته می شود، چرا که بسیاری از تاجران و بازرگانان با بهره مندی از خدمات شرکت ققنوس ترخیص توانسته اند، با حداقل هزینه، حداکثر سود را از واردات کیبورد به دست آورند. لازم است بدانید همواره بهره گیری از مشاوره کارشناسان زبده و مجرب در زمینه ترخیص کیبورد از گمرک می تواند تاثیر بسیار بالایی را در میزان سوددهی کالا به شما عزیزان داشته باشد.

 در نتیجه در نظر داشته باشید که شرکت ققنوس ترخیص با بیش از چند سال سابقه درخشان در زمینه وادات کیبورد کامپیوتر و واردات لوازم جانبی کامپیوتر همواره میتواند در این راستا یاریرسان شما عزیزان باشد. شما تاجران و بازرگانان فعال در این عرصه میتوانید سوالات مربوط به واردات را از کارشناسان مجرب ما بپرسید تا در اسرع وقت بتوانند به سوالات شما عزیزان پاسخ دهند همچنین این مورد را نیز در نظر داشته باشید که بهره گیری از شرکتی معتبر مانند شرکت ققنوس ترخیص مینتواند در کاهش هزینه های پرداختی تاثیر بالایی داشته باشد.

نحوه واردات کیبورد استوک از چین و دبی

آیا شما با چگونگی انجام واردات کیبورد استوک از چین و دبی آشنایی دارید؟ به طور کلی می‌توان گفت واردات این قطعه همانند واردات دیگر کالاها نیاز به انجام طی نمودن کلیه مراحل قانونی و دریافت مجوزات قانونی دارد. جهت انجام واردات هر کالایی در ابتدا شما عزیزان بایستی کارت بازرگانی خود را اخذ کنید. در غیر این صورت شما می‌توانید از سازمان‌ها و شرکت‌های وارداتی و بازرگانی فعال مانند شرکت ققنوس ترخیص در این زمینه کمک بگیرید. لازم است بدانید که پس از اینکه مراحل قانونی کار را به صورت کامل در کشور طی نمودید، بایستی به دنبال تامین کننده معتبر در چین و دبی بگردید.

در این زمینه لازم است بدانید که تعداد کثیری از کیبوردها و قطعات کامپیوتر وارداتی در ایران از شهر دبی و چین وارد کشور می‌شود. کشور امارات متحده عربی هیچ گونه تعرفه‌ای را به عنوان مالیات جهت واردات و صادرات قطعات کامپیوتری استوک مانند کیبورد دریافت نخواهد کرد. از این رو تاجران و بازرگانان زیادی جهت واردات کیبورد کامپیوتر از کشور امارات متحده عربی اقدام می‌نماید. پس از مشخص نمودن کشور مبدا جهت واردات کیبورد بایستی با تامین کننده کالا صحبت نموده و پس از اخذ قرارداد خرید کیبورد کامپیوتر و یا قطعات مورد نظر این اطلاعات را در توافقنامه ذکر نمایید.

در مرحله بعد از آن با پرداخت نمودن کلیه هزینه‌ها و انجام امورات مربوط به باربری، بار خود را وارد کشور ایران نمایید. پس از اینکه بار به مرزهای ایرانی برسد ابتدا وارد گمرک کشور خواهد شد و پس از انجام امورات گمرکی شما می‌توانید کالای خود را از گمرک ترخیص نمایید.

سود حاصل از واردات کیبورد به ایران

این روزها با توجه به پیشرفت بسیار زیاد و چشمگیر تکنولوژی استفاده از انواع کیبورد و قطعات کامپیوتری بسیار در میان افراد رواج پیدا کرده است. به گونه‌ای که در کلیه خانه‌ها، سازمان‌ها و یا بخش‌های متفاوت زندگی اشخاص استفاده از کامپیوتر و قطعات مرتبط با آن به امری ضروری مبدل شده است. از این رو کشورهای بسیار زیادی در حوزه تولید کامپیوتر و قطعات و همچنین لوازم جانبی آنها فعالیت‌های مفیدی را به کار گرفتند.

همچنین کشور ایران نیز در این زمینه فعالیت‌های بسیار خوبی را به انجام رسانده است. اما با توجه به اینکه مقدار تولید این کالا به مراتب کمتر از نیاز مردم و بازار بوده واردات انواع قطعات کامپیوتر از کشورهایی مانند چین و دبی به امری کاملاً ضروری تبدیل شده است. وارد کنندگان و بازرگانان زیادی در زمینه واردات کیبورد کامپیوتر و همچنین لوازم جانبی وابسته به آن فعالیت می‌کنند. از این رو بازرگانان می‌توانند جهت واردات آن سود بالایی را به دست بیاورند.

نحوه خرید عمده کیبورد کامپیوتر

اگر شما به دنبال تضمین کیفیت خرید عمده کیبورد کامپیوتر هستید، بهتر است که از برندهای مطرح در سطح بازار استفاده نمایید. بسیاری از برندها مانند آرمو و کایسر محصولات بسیار با کیفیتی را به بازار ارائه می‌دهند. اما جهت خرید عمده کیبورد کامپیوتر بایستی به مواردی دقت داشته باشید که مهمترین آنها عبارتند از:

اندازه‌گیری بازار

پیش از خرید عمده کیبورد بهتر است میزان نیاز بازار را بسنجید، چرا که این کار به شما کمک خواهد کرد تا مقدار بسیار دقیقی از تقاضای هر محصول را به دست بیاورید و بتوانید با بیشترین سود خرید خود را به پایان برسانید.

اندازه‌گیری قیمت‌ها

پس از شناسایی میزان نیاز جامعه بهتر است قیمت کالا را در نظر داشته باشید، چرا که قیمت یکی از مهم‌ترین فاکتورها در خرید عمده کیبورد محسوب می‌شود. شما در این زمینه بایستی مطمئن شوید که قیمتی که پرداخت می‌کنید مناسب آن می‌باشد و با کیفیت کالا مطابقت دارد.

بررسی قیمت‌ها

این کار به شما کمک خواهد کرد تا بهترین قیمت را جهت خرید و واردات کیبورد عمده به عنوان محصولات عمده را پیدا نمایید. در این زمینه شما بایستی قیمت‌های برندهای مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید و بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

بهترین روش های حمل و نقل کیبورد به ایران

جهت انجام واردات کیبورد کامپیوتر بایستی روش‌های حمل و نقل آن را به طور کامل و دقیق آگاهی کامل داشته باشید تا بتوانید در نهایت بهترین روش حمل و نقل را انتخاب نموده و واردات را به انجام برسانید. مهم‌ترین روش‌های حمل و نقل کیبورد کامپیوتر عبارتند از:

حمل و نقل دریایی

حمل و نقل دریایی همانطور که از اسم آن پیداست از طریق انواع کشتی‌ها و یا وسایل آبی دیگر به انجام می‌رسد. به طور کلی می‌توان گفت حمل و نقل دریایی به این خاطر که حمل و نقلی بسیار امن می‌باشد و نسبت به دیگر روش‌های حمل و نقل هزینه کمتری را به دنبال دارد، به عنوان یکی از بهترین روش‌های حمل و نقل جهت واردات کیبورد کامپیوتر محسوب می‌شود.

حمل و نقل هوایی

از دیگر روش‌های حمل و نقل می‌توان به روش حمل و نقل هوایی اشاره کرد. حمل و نقل هوایی نیز مانند حمل و نقل دریایی از امنیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد. اما به این دلیل که هزینه آن بسیار بالا است برای کالاهایی بهتر است که جامعه به آن نیاز ضروری دارد.

حمل و نقل زمینی

حمل و نقل زمینی نیز از دیگر روش‌های حمل و نقل در نظر گرفته می‌شود که به وسیله وسایلی مانند انواع کامیون‌ها انجام می‌شود این روش نیز جهت انجام واردات کالاهایی مانند کیبورد کامپیوتر مناسب در نظر گرفته می‌شود.

جمع بندی

در این مقاله از سوی شرکت ققنوس ترخیص تلاش شد تا به صورت اختصاصی به مواردی مانند واردات کیبورد و ترخیص کیبورد از گمرک پرداخته شود. در این بین به مواردی مانند نحوه واردات کیبورد کامپیوتر و مدارکات و اسناد ضروری جهت ترخیص کیبورد از گمرک نیز پرداخته شد تا در نهایت مطلبی جامع به دست شما عزیزان برسد. در این مطلب همچنین به موارد دیگری مانند تعرفه گمرکی واردات لوازم جانبی کامپیوتر نیز پرداخته شده است .در نتیجه شما عزیزان میتوانید جهت کامل نمودن اطلاعات خود از اطلاعات این مقاله بهره مند شوید.

در انتهای مقاله توجه شما را به خدمات ققنوس ترخیص که شامل مواردی مانند ثبت سفارش کالا، تامین و تخصیص ارز دولتی و سایر ارزها میباشد جلب کنیم. همچنین شما تاجران و فعالان در این حوزه میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایر مقالات ما در وب سایت ققنوس ترخیص مراجعه نماید.

آیا واردات کیبورد کامپیوتر به ایران سودآور است؟

بله.با توجه به نیاز بسیار زیاد افراد به قطعات کامپیوتری مانند کیبورد واردات این قطعه بسیار سودآور است از این رود تاجران و بازرگانان زیادی به انجام این کار روی آوردند.

جهت خرید قطعات عمده کیبورد کامپیوتر باید به چه نکاتی توجه داشت؟

توجه به نکاتی مانند اندازه‌گیری بازار اندازه‌گیری قیمت‌ها و بررسی قیمت‌ها به عنوان مهم‌ترین نکات در زمینه واردات و ترخیص قطعات کیبورد کامپیوتر در نظر گرفته می‌شود.

واردات کیبورد استوک از چه کشورهایی انجام می‌گیرد؟

واردات کیبورد از کشورهایی مانند چین و دبی و همچنین امارات متحده عربی صورت می‌گیرد. همچنین با توجه به اینکه واردات از کشور امارات حقوقی را دریافت نمی‌کند بسیار پرطرفدار است.

مهمترین روش حمل و نقل جهت واردات کیبورد کامپیوتر چیست؟

روش های مانند حمل و نقل دریایی،حمل و نقل زمینی و ریلی، حمل و نقل هوایی به عنوان اصلی‌ترین روش‌های حمل و نقل جهت واردات کیبورد کامپیوتر در نظر گرفته می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط