لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

واردات کالا از اروپا / مراحل واردات از اروپا 1402

واردات کالا از اروپا

فهرست مطالب

اتحادیه اروپا جهت حفظ و تقویت روابط دو ‌طرفه برای واردات کالا از اروپا به ایران تصمیم گرفته است که از ایران در سازمان تجارت جهانی حمایت کند. بر اساس آماری که از سازمان تجارت در کشور برآورد شده است، بیشترین آمار واردات کالا از اروپا به کشورهای عضو اتحادیه اروپا متعلق به کشورهای آلمان و فرانسه می‌باشد که در این عرصه نسبت به سایر کشورها ها سبقت گرفته‌اند. در این مطلب که از سوی شرکت ققنوس ترخیص به شما ارائه می‌شود به چگونگی و مراحل واردات از اروپا و همچنین چگونگی ترخیص کالا در اروپا پرداخته می‌شود همچنین می‌توانید از مشاوره کارشناسان مجرب ما در شرکت ققنوس ترخیص در زمینه ترخیص کالا از اروپا بهره‌مند شوید‌. در ادامه همراه ما باشید.

مراحل واردات کالا از اروپا

روابط بازرگانی بخشی مهم و حیاتی در هر کشور است و این امر برای کشورهای در حال توسعه مانند ایران بسیار مهم و موجب ایجاد جهشی بزرگ به شمار می‌آید. لازم به ذکر است با توجه به تحریم‌های اقتصادی علیه ایران، کشور رشد اقتصادی بسیار کمتری را تجربه خواهد کرد یا به عبارتی بهتر می‌توان گفت جهت بهره مندی از رشد اقتصادی خوب باید تحریم‌ها را دور زد تا کالاهای مورد نیاز کشور از طریق واردات به کشور منتقل گردد؛ در نتیجه جهت واردات کالا از اروپا باید مراحلی طی شود. مهمترین مراحل جهت ترخیص کالا در اروپا به شرح زیر می‌باشد.

  • فرستادن مدارک و اسناد معتبر توسط درخواست کننده یا مشتری
  • گرفتن جواز ترخیص کالا در اروپا
  • کامل نمودن اسناد و مدارک مورد نیاز جهت ثبت سفارش و ارائه مدارک مربوط به اداره استاندارد و سازمان حمل و نقل جهت بررسی
  • گرفتن مجوز و پرینت اضهارنامه و مدارکی که جهت ترخیص کالا در اروپا مورد نیاز خواهد بود
  • طی کردن مراحل احراز هویت و اخذ شماره کوتاژ
  • تعیین مسیر خروج از کوتاژ
  • اجازه بارگیری کالای وارداتی و خروج از مبدا مورد نظر
  • ثبت آدرس درخواست کننده و اعلام آن به سازمان‌های حمل و نقل زمینی جهت برنامه ریزی
مراحل واردات از اروپا
مراحل واردات از اروپا

حداقل سرمایه مورد نیاز چقدر است؟

با داغ شدن بازار واردات کالا بسیاری از افراد به فکر ورود به این صنعت افتاده‌اند. از این رو سوالات زیادی در این عرصه برایشان پیش خواهد آمد که یکی از مهمترین آنها چگونگی مراحل واردات کالا از اروپا و حداقل سرمایه مورد نیاز جهت واردات کالا از اروپا می‌باشد در پاسخ به این باید بگوییم ابتدا باید به مراحل واردات کالا از اروپا و فرایندهای مربوط به آن بپردازیم و همچنین حوزه‌ محصولاتی که می‌خواهیم به بازار وارد کنیم را بررسی کنیم تا بتوانیم حداقل هزینه را در جهت شروع این فعالیت تخمین بزنیم. از هزینه های مربوط جهت واردات کالا از اروپا می‌توان‌ به موارد زیر اشاره کرد:

  • هزینه سفر به اروپا

اگر شما قصد دارید به عنوان بازرگان به اروپا سفر کنید و از کارخانجات تولیدی آنجا بازدید کنید در ابتدا لازم است که بلیط رفت و برگشت هواپیما را خریداری کنید و همچنین علاوه بر این موارد داشتن هتل جهت اقامت و لستخدام مترجم نیز امری ضروری در این حیطه می‌باشد.

  • هزینه بسته بندی و ارسال کالا

روش های متفاوتی جهت واردات کالا از اروپا به ایران وجود دارد که البته شامل هزینه های متفاونی نیز می‌شود. لازم به ذکر است جهت واردات کالا از اروپا و نحوه ترخیص کالا از اروپا باید به نکاتی توجه کنید، در مرحله اول محصولاتی را انتخاب کنید که حجم آنها کمتر از یک جعبه کفش است، چرا که توجه به این موضوع موجب می‌شود که در زمان بسته بندی و ارسال محموله و همچنین هنگام ترخیص کالا در اروپا هزینه کمتری جهت واردات محصولات پرداخت نماید.

لازم به ذکر است جهت تخمین حداقل هزینه برای واردات کالا از اروپا لازم است از قوانین دیگری مانند اصول ترخیص کالا در اروپا و قوانین مالیاتی آن اطلاع داشته باشید و از واردات اجناسی که تعرفه مالیاتی بالایی دارند خودداری کنید. همچنین می توان گفت علاوه بر هزینه های یاد شده باید هزینه‌ای مجزا به اداره گمرک مرزی جهت ترخیص کالا در اروپا نیز پرداخت کرد که این مخارج شامل هزینه ترخیص بار، هزینه کارگر و انبارداری می‌باشد. در نتیجه با موارد گفته شده فوق حداقل سرمایه لازم جهت واردات کالا از اروپا را بطور حدودی می‌توان تخمین زد.

مراحل ترخیص کالا از اروپا

همانطور که گفته شد، فرایند واردات کالا از اروپا نیازمند آشنایی با مراحل واردات از اروپا و ترخیص کالا در اروپا می‌باشد. به طور کلی می‌توان گفت فرایند واردات کالا از اروپا به کشور یکی از امورات مهم اقتصادی در کشور می‌باشد که هر بازرگان و تاجر موفقی در این حوزه باید به خوبی با مراحل واردات از اروپا آشنایی داشته باشد؛ چرا که کوچکترین بی دقتی در این حیطه موجب می‌شود که کالای شما قاچاق شناخته شود و پیامدهای ناگواری را برای تجارت شما به همراه خواهد داشت.

از این رو جهت ترخیص کالا در اروپا باید بازرگانان و تاجران در این حوزه با قوانین و مقررات مراکز ترخیص کالا در اروپا به خوبی آشنایت داشته باشند تا بتوانند فرایند جابجایی کالا را در اسرع وقت به بهترین نحو ممکن انجام شود از این رو در ادامه مقاله شما را با مراحل اصلی ترخیص کالا در اروپا آشنا می‌سازیم.

مراحل ترخیص کالا در اروپا به شرح زیر می‌باشد:

  • دریافت مجوزات مربوط به پکینگ لیست
  • اخذ گواهینامه های رسمی از سفارشات بازرگانی
  • بیمه کالا جهت بازرسی در مبدا و مقصد
  • تشکیل پرونده برای تخصیص ارز و ترانزیت کالا
  • تکمیل اسناد پرونده
  • ارجاع مدارک به کارشناس فنی گمرکی و بازرگانی جهت بررسی و تایید توسط

کالاهای پرسود جهت واردات از اروپا

جهت کسب واردات پرسود از اروپا باید به مراحل واردات از اروپا توجه ویژه داشت چرا که شناختن مراحل واردات از اروپا به عنوان یکی از مهمترین فاکتور ها در واردات کالا از اروپا به شمار می‌رود. اما لازم به ذکر است که علاوه بر شناخت مراحل واردات از اروپا باید به کالاهای پرسود جهت واردات از اروپا نیز توجه داشت. به طور کلی می‌توان گفت پرسودترین کالاهای وارداتی از اروپا کالاهایی هستند که در داخل کشور موجود نمی‌باشد و یا تولید آنها کمتر از نیاز مردم است و یا اینکه کیفیت کالاهای مشابه داخلی بسیار پایین تر است از این رو مردم ترجیح می‌دهند که کالاهای وارداتی را خریداری نمایند.

بیشتر واردات کالا از اروپا جزء کالاهای پرمصرف و کالاهای مورد نیاز کارخانجات صنعتی و تولیدی میباشد، که این نوع کالاها سود زیادی را برای تاجران و بازرگانان به همراه خواهد داشت. از مهمترین کالاها جهت واردات از اروپا می‌توان به قطعات الکترونیکی، انواع تجهیزات پزشکی و اقلام دارویی، اقسام ماشین آلات صنعتی، مواد اولیه کارخانجات صنعتی و همچنین قطعات کامپیوتری اشاره کرد که این کالاها سود خوبی را در بازارهای کشور به خود اختصاص داده‌اند.

نحوه حمل و نقل کالا از کشورهای اروپایی

به طور کلی می‌توان گفت حمل و نقل کالا به سه روش حمل و نقل هوایی، حمل و نقل دریایی و حمل و نقل زمینی صورت میگیرد. واردات کالا از اروپا با روش زمینی از دیرباز در صنعت حمل و نقل بین المللی وجود داشته است و به عنوان یکی از قدیمی ترین نوع حمل بار بین المللی شناخته می‌شود. اگرچه امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ارائه خدمات نوین در صنعت حمل و نقل نقش حمل بار زمینی در عرصه واردات کم رنگ تر شده است اما به جرأت می‌توان گفت نمی‌توان نقش حمل بار زمینی را در خدمات لجستیک بین المللی نادیده گرفت.

لازم به ذکر است که شرکت ها با خدمات گسترده خود از اکثر نقاط جهان این آمادگی را دارند تا کالاها و محموله های وارداتی را از گمرکات مرزی ایران توسط تریلی های مدرن و ایمن، کامیون ها و.. به صورت زمینی وارد کشور کنند و به سازمان های مدنظر تحویل دهند. یکی دیگر از روش های حمل و نقل  کالا حمل و نقل هوایی می‌باشد که این روش سرعت انجام واردات کالا از اروپا را افزایش میدهد اما به نسبت از هزینه بیشتری نیز برخوردار است.

در شرایط کنونی با وجود محدودیت های سختگیرانه ترخیص کالا در اروپا حمل و نقل هوایی امری بسیار پیچیده شده است، اما این نوع حمل و نقل از مزایایی نیز برخوردار است که مهمترین آنها ارائه قبض انبار در هنگام پرواز، بسته بندی کالاها در شکل های گوناگون مانند پالت یا جعبه چوبی، تحویل کالا به انبار فروشنده، حمل کالا تا فرودگاه  و انجام تشریفات گمرکی هم در کشور مبدا و هم کشور مقصد می‌باشد. در نتیجه لازم است بدانید ترخیص کالا در اروپا و نحوه حمل و نقل آن امری پیچیده و در عین حال ضروری جهت واردات کالا از اروپا می‌باشد؛ از این رو افراد می‌توانند با بهره‌مندی از خدمات شرکت ققنوس ترخیص مانند اخذ گواهی استاندارد جهت ترخیص کالا، مشاوره بازرگانی ترخیص کالا ، همچنین اخذ مجوزات رسمی ترخیص کالا ترخیص کالای خودرا به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

ترخیص کالا در اروپا
ترخیص کالا در اروپا

چه عواملی در هزینه تمام شده کالای وارداتی تاثیر دارد؟

عوامل تاثیرگذار بر قیمت تمام شده کالاهای وارداتی ، عبارتند از:

  • میزان وزن و حجم بار و تاثیر آن بر هزینه واردات کالا از اروپا

وزن و حجم کالا تاثیر مستقیمی بر قیمت تمام شده ارسال کالا و واردات کالا از اروپا می‌گذارد چرا که هرچه وزن بار بیشتر و سنگین تر باشد قیمت تمام شده، به ازای هر کیلو بار هوایی یا دریایی از اروپا برای شما محاسبه خواهد شد  که این مورد در مورد حجم بار نیز صدق می‌کند.

  • نقش وزن حجمی کالا بر قیمت ارسال کالا از اروپا

اگر کالای شما به عنوان بار حجمی محسوب شود این  مسئله در هزینه تمام شده واردات کالا از اروپا بسیار مهم و حیاتی خواهد بود. زمانیکه کالای شما در هر متر مکعب بیشتر از ۱۶۷ کیلوگرم باشد کالا به عنوان بار حجمی به شمار می‌آید.

  • نرخ کرایه حمل و نقل شرکتهای حمل هوایی و دریایی

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در هزینه واردات کالا از اروپا نرخ ارسال بار از اروپا توسط شرکت های حمل بین المللی می‌باشد. با توجه به اینکه نوع حمل و نقل دریایی باشد یا هوایی، داخلی باشد یا خارجی تاثیر بسیار زیادی در هزینه‌های حمل و نقل خواهد گذاشت. همچنین خطوط کشتیرانی داخلی و همچنین خطوط کشیرانی  خارجی از قیمت‌های متنوعی برخوردار هستند. همچنین قیمت حمل و نقل هوایی و حمل و نقل داخلی نیز با یکدیگر متفاوت است از این رو نوع شرکتی که جهت حمل و نقل انتخاب می‌کنیم تاثیر زیادی بر قیمت حمل و نقل خواهد داشت .

  • نرخ متفاوت ارسال کالا در شهرهای گوناگون اروپا

به علت وسعت پهناور اروپا، مسلماً ارسال کالا از شهر های گوناگون آن به ایران و دیگر نقاط جهان، هزینه های متفاوتی را در بر خواهد داشت. به عنوان مثال هزینه ارسال کالا از هامبورگ با هزینه ارسال بار از لندن به ایران متفاوت خواهد بود از این رو این مورد نیز یکی دیگر از مواردی است که بر قیمت تمام شده کالای وارداتی تاثیر خواهد گذاشت.

عوامل موثر بر هزینه های حمل کالا از اروپا

افرادی که قصد خرید کالا و واردات آن از کشورهای مختلف اروپایی را دارند لازم است برای بررسی میزان سود و خود و جلوگیری از هر گونه ضرر مالی حاصل از واردات کالا از اروپا تمامی هزینه هایی را که در راستای واردات از این قاره باید بپردازند را بررسی نمایند. حمل و نقل از اروپا و هزینه هایی که صاحب کالا بابت این جابه جایی باید بپردازد یکی از هزینه های اصلی و مهم در روند واردات کالا از اروپا به شمار می آید.

در تعیین هزینه های حاصل از حمل و نقل کالا از کشورهای اروپایی به ایران عوامل گوناگونی دخیل هستند و خریداران کالاهای اروپایی می توانند بررسی این عوامل و محاسبه این هزینه را به کارشناسان گروه ققنوس ترخیص واگذار نمایند. عوامل موثر در هزینه حمل و نقل کالا از اروپا شامل موارد زیر می باشد:

  • روش حمل و نقل: برای حمل و نقل محموله های تجاری از قاره اروپا سمت ایران سه روش حمل و نقل وجود دارد. حمل و نقل هوایی، حمل و نقل دریایی و حمل و نقل زمینی سه روش حمل کالا از اروپا به سمت ایران است. هر کدام از این روش ها دارای مزایا و معایب مختص خود می باشد. حمل و نقل هوایی به سرعت انجام می شود اما دارای محدودیت وزن و قیمت بالا است. حمل و نقل دریایی دارای قیمت مناسب و ارزان است اما سرعت انتقال کالا پایین است. روش حمل و نقل زمینی دارای قیمت ارزان تر از روش حمل هوایی بوده اما دارای محدودیت وزن و حجم است.
  • وزن و حجم کالا: وزن و حجم کالا از عوامل بسیار مهم در هزینه های حمل ونقل به شمار می آید. هر چقدر وزن محموله تجاری زیاد تر باشد و حجم بیشتری را در وسیله نقلیه اشغال کند هزینه بیشتری برای حمل آن نیاز است.
  • وزن حجمی: گاهی اوقات برای محاسبه هزینه حمل و نقل بعضی از محموله های تجاری از فرمول وزن حجمی استفاده می شود. این کار معمولا در هنگام حمل هوایی کالا و زمان هایی که وزن محموله در هر متر مکعب بیش از 167 کیلوگرم باشد مورد استفاده قرار می گیرد. حاصل این فرمول با وزن اصلی محموله متفاوت است.
  • مسیر: یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر هزینه حمل کالا از اروپا به ایران فاصله بین کشور تولید کننده تا ایران است. با توجه به این که محموله تجاری از کدام یک از کشورهای اروپایی خریداری شده است و فاصله این کشور تا ایران چقدر است، هزینه حمل و نقل متفاوت می شود. هر چقدر فاصله بین دو کشور بیشتر باشد هزینه بیشتری باید برای حمل محموله تجاری از اروپا به ایران پرداخت شود.

کالاهای وارداتی از اروپا به ایران

کشورهای قاره اروپا با توجه به امکانات و تولیدات متنوعی که در زمینه های گوناگون دارند گزینه مناسبی برای تهیه کالاهای مورد نیاز ایران به شمار می آیند و تاجران ایرانی می توانند با مراجعه به تولید کنندگان اروپایی بسیاری از نیاز های کشور را تامین نمایند. از جمله کالاهایی که می توان با مراجعه به کشورهای مختلف اروپایی خریداری نموده و به ایران وارد نمود می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • انواع خودروهای سواری
  • انواع ماشین آلات صنعتی
  • وسایل و قطعات برقی
  • تولیدات دارویی و پزشکی
  • ابزارها و وسایل ارتباطات
  • تولید محصولات فلزی NES
  • واردات استیل و آهن آلات
  • انواع ماشین های مربوط به پردازش اتوماتیک اطلاعات
  • محصولات معدنی غیر فلزی
  • مواد اولیه تولید پلاستیک
  • مواد شیمیایی
  • انواع الیاف، پارچه، منسوجات و ….
  • انواع آبزیان
  • وسایل و تجهیزات حمل و نقل
  • و ….

خدمات ویژه ققنوس ترخیص در زمینه ترخیص کالا از اروپا

شرکت ققنوس ترخیص یکی از شرکت های بازرگانی معتبر و فعال کشور است. ما در شرکت ققنوس ترخیص با انجام کلیه عملیات های مربوط به ترخیص محموله های تجاری از گمرک تلاش می کنیم روند واردات و صادرات کالا در کشور را برای تاجران فعال در این حرفه آسان نماییم زیرا روند ترخیص کالا از گمرک به دلیل مدارک گوناگونی که باید برای آن تهیه نمود و مراحل متعددی که دارد سخت ترین مرحله واردات کالا به کشور به شمار می آید.

واردات کالاهای خریداری شده از اروپا و ارسال آن به ایران ممکن است به دلیل تحریم های موجود به صورت مستقیم انجام نشود و نیاز باشد برای واردات محموله مورد نظر به ایران ابتدا آن محموله تجاری را به یکی از کشور های همسایه همچون ترکیه، امارات و… ارسال کرده و سپس به ایران ارسال نمود. در این شرایط یکی از خدمات مهم ما در گروه ققنوس ترخیص برای مشتریان، ترخیص محموله خریداری شده از اروپا در کشورهای امارات، ترکیه و.. است.

ترخیص کاران و حق العمل کاران حرفه ای و مجرب ما با حضور در گمرک های سراسر کشور همچون گمرک فرودگاهی امام خمینی، گمرک بازرگان، گمرک های جنوب کشور و.. آماده ی انجام کلیه تشریفات گمرکی و ترخیص محموله های تجاری وارداتی از اروپا در کوتاه ترین زمان ممکن و با کم ترین هزینه هستند.

جمع بندی

تجارت، بازرگانی و واردات کالا از اروپا بسیار متفاوت تر از از واردات کالا از سایر کشورها می‌باشد. در این مقاله که از سوی شرکت ققنوس ترخیص به شما ارائه شد به چگونگی واردات کالا از اروپا، مراحل واردات از اروپا و همچنین یکی از مهمترین امور در واردات یعنی ترخیص کالا در اروپا پرداخته شد تا به بهره‌گیری از این مطالب در عرصه تجارت پیشرفت کنید؛ اما لازم به ذکر است واردات کالا از اروپا در شرایط تحریم، مشورت و تخصص افراد کاردان را نیاز است.

از این‌ رو مشاوران ما در شرکت ققنوس ترخیص می‌توانند در این عرصه راهگشای شما باشند. همچنین تاجران عزیز می‌توانند به راحتی جهت ترخیص کالای خود از مشاوران ما در شرکت ققنوس ترخیص کمک بگیرند.

چگونه می توان محموله های تجاری را از اروپا به ایران منتقل نمود؟

برای حمل و نقل محموله های تجاری وارداتی از اروپا به ایران سه روش حمل و نقل هوایی، حمل و نقل دریایی و حمل و نقل زمینی وجود دارد که هر کدام دارای مزایا و معایبی می باشد. انتخاب هر کدام از این روش های حمل و نقل کالا از اروپا مربوط به وزن، حجم، نوع و … محموله تجاری می باشد.

در هنگام حمل کالا از اروپا به ایران چه عواملی بر هزینه حمل تاثیر دارد؟

در هنگام حمل و نقل محموله های تجاری از کشورهای اروپایی به ایران عوامل گوناگونی بر روی هزینه های جابه جایی کالا تاثیر گذار هستند که از جمله این عوامل می توان به مواردی چون وزن محموله، حجم محموله، مسافت بین دو کشور مبداء و ایران، روش حمل و نقل، وزن حجمی محموله، نوع کالا و …. اشاره کرد.

ترخیص کالای وارداتی از اروپای به ایران دارای چه مراحلی می باشد؟

از جمله مراحلی ترخیص کالاهای وارداتی از اروپا به ایران می توان به مواردی چون تهیه مجوزهایی که به پکینگ لیست مربوط می باشد، دریافت گوهی نامه رسمی مربوط به سفارشات بازرگانی، بیمه نامه کالا برای بازرسی در کشور مبداء و کشور مقصد، تهیه مدارک مربوط به ترانزیت کالا و تخصیص ارز، تکمیل کردن اسناد مورد نیاز برای ترخیص، ارائه تمامی مدارک مورد نیاز به کارشناس گمرک و …. اشاره نمود.

کدام کالا های مورد نیاز در کشور از کشورهای اروپایی وارد می شوند؟

از جمله کالاهایی که تاجران ایرانی برای تهیه آن ها به کشورهای اروپایی مرجعه می کنند می توان به مواردی همچون مواد اولیه شیمیایی، مواد اولیه ساخت پلاستیک، خودروهای سواری، وسایل و قطعات برقی، ماشین آلات صنعتی مختلف، تولیدات پزشکی و دارویی، محصولات معدنی غیر فلزی، محصولات تولیدی فلزی NES و … اشاره نمود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط