لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

واردات پارچه از چین / 0 تا 100 خدمات ترخیص پارچه از گمرک

واردات پارچه از چین

فهرست مطالب

همانطور که می دانید از اصلی ترین مواد اولیه مورد نیاز برای صنعت پوشاک پارچه می باشد که باید به مقدار کافی در دسترس تولیدکنندگان این عرصه قرار بگیرد. با توجه به اینکه تولیدات داخلی پارچه برای صنعت پوشاک کافی نیست، واردات پارچه از چین و دیگر کشورهای جهان صورت می گیرد. بازرگانان ایرانی معاملات مختلفی را با بازرگانان چینی انجام می‌دهند و پارچه مورد نظر برای کشور را از طریق ترخیص پارچه از گمرک تامین می‌کنند. برای واردات پارچه از چین باید با نکاتی مانند نحوه تعیین میزان واردات پارچه و روش های حمل محموله از چین به ایران آشنا باشید. ما در این مقاله قصد داریم تا نکات واردات پارچه از چین را با شما در میان بگذاریم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

چگونگی واردات پارچه از چین

شما بازرگانان برای واردات پارچه از چین، باید حتما از قوانین مربوط به ترخیص پارچه از گمرک مطلع باشید تا بتوانید همه مقررات مربوطه را به خوبی اجرا کنید. در ابتدا باید قرارداد خرید را با یک شرکت چینی امضا کنید. سپس یک شرکت حمل ‌و نقل معتبر پیدا کرده و با آن شرکت برای حمل بار قرارداد ببندید. همچنین توصیه کارشناسان ققنوس ترخیص به شما این است که برای ترخیص پارچه از گمرک بهتر است از یک شرکت بازرگانی ترخیص کالا کمک بگیرید؛ زیرا انجام این کارها برای شما سخت و وقت گیرخواهد بود. لازم به ذکر است که برای واردات پارچه از چین، باید از وزارت صمت مجوز لازم را دریافت کنید. علاوه بر این، بهتر است قبل از بستن قرارداد خود با شرکت چینی، حتما از ممنوع نبودن واردات پارچه مورد نظر اطمینان حاصل کنید.

 پیشنهاد ما به شما این است که با توجه به جزئیاتی که در امر واردات پارچه وجود دارد،‌ حتما قوانین موجود در این زمینه را رعایت کنید تا از ایجاد مشکلات بعدی برای شما جلوگیری شود. انجام واردات پارچه از چین مراحل مختلفی دارد که در ادامه به برخی از این مراحل اشاره خواهیم کرد.

ترخیص پارچه از گمرک
ترخیص پارچه از گمرک

گزینش محصول

ابتدا باید شرایط و قوانین کشور چین و همچنین قوانین کشور ایران را در مورد پارچه هایی که برای واردات مجوز دارند در نظر بگیرید و میزان واردات پارچه مورد نظرتان را انتخاب کنید؛ سپس در مورد قیمت آن پارچه در کشورهای دیگر و کشور خودتان و مدل های پرطرفدار آن اطلاعات جمع آوری کنید.

گزینش فروشنده

بعد از گزینش محصول، برای انتخاب فروشنده اقدام نمایید. فروشنده ها در چین شامل تولید کننده ها، شرکت های بزرگ و کوچک و شرکت های وارد کننده هستند. پیشنهاد می کنیم که در اولین قدم در رابطه با نوع پارچه خود تحقیق کنید و بیابید که پارچه مدنظر شما در کدام یک از گروه ها قرار می گیرد.

مشخصات فنی و لیست قیمت

پس از گذراندن دو مرحله قبل، باید مشخصات پارچه و لیست قیمت را از فروشنده اخذ نمایید. توجه کنید که ممکن است فروشندگان چینی قیمت پارچه را بسیار بالاتر از حد معمول به شما بگویند. بنابراین، لازم است حتما درباره قیمت واقعی پارچه مورد نظرتان از قبل اطلاعات به دست آورید. ما کارشناسان ققنوس ترخیص به شما توصیه می کنیم که سعی کنید قبل از خرید از فروشنده نمونه ای از پارچه را دریافت کنید و به دقت مورد بررسی قرار دهید که دارای استانداردهای لازم باشد.

نکات مهم جهت واردات پارچه

همانطور که اطلاع دارید انجام واردات پارچه امری تخصصی است. از این جهت برخی نکات مهم مربوط به آن را برای شما توضیح می دهیم. انجام واردات پارچه از چین موضوع حساسی است و باید تمام نکات لازم درباره ترخیص پارچه از گمرک رعایت شود. سعی کنید خرید پارچه ها را از شرکت ‌های معتبر و دارای مجوز چینی انجام دهید. این امر باعث می شود تا در ادامه برای شما مشکلی ایجاد نشود. برای واردات پارچه از چین حتما از راه‌ های قانونی استفاده کنید.

برای واردات پارچه از طریق راه های قانونی باید هزینه‌ های تعرفه را پرداخت کنید ولی در این صورت امنیت بار شما به صورت صد در صدی تضمین خواهد شد. پیشنهاد کارشناسان ققنوس ترخیص به شما این است که قبل از اقدام به واردات پارچه از چین در حجم بالا، حتما کارهای مربوط به بازاریابی در صنعت نساجی را طی کنید و از وجود مشتری برای محصولات خود مطمئن شوید.

 همچنین می توانید مقدار نیاز مردم را با کمک گرفتن از منابع مختلف تخمین بزنید و میزان واردات پارچه را بر اساس آن تعیین کنید. در این صورت، به احتمال زیاد تمام پارچه ‌های وارداتی فروخته می شوند و شما نیز به سود مناسبی می رسید. معمولا در هر فصل از سال انواع خاصی از پارچه مورد استفاده مردم می باشد. توصیه ما به شما این است که حتما در انتخاب نوع پارچه و میزان واردات پارچه دقت لازم را داشته باشید. شما به عنوان یک بازرگان اگر این نکات ساده و مهم را جدی بگیرید، واردات پارچه از چین برای شما سود مناسبی خواهد داشت.

بهترین روش حمل بار برای واردات پارچه از چین

شما بازرگانان به عنوان یک وارد کننده، هنگام خرید از چین باید به موارد بسیاری توجه داشته باشید. توجه به نکات موجب می شود که کالای خود را به موقع و با هزینه مقرون به صرفه تحویل بگیرید. انتخاب بهترین گزینه جهت واردات پارچه از چین به شرایط مختلفی بستگی دارد. در ادامه به دو روش برتر در مورد واردات پارچه از چین می پردازیم.

حمل هوایی از چین

اگر میزان واردات پارچه از چین زیاد باشد (مثلا حدود 500 کیلوگرم) احتمالا حمل و نقل هوایی بهترین روش برای شما محسوب می شود. روش حمل هوایی برای محموله های نه چندان سنگین می باشد و سرعت بالای این روش یکی از امتیازات آن است. سپس هنگام ترخیص پارچه از گمرک یکسری اقدامات مورد نیاز باید انجام شود. ما کارشناسان ققنوس ترخیص به شما پیشنهاد می کنیم اگر میزان واردات پارچه بیش از 250 کیلوگرم باشد، بهتر است باربری هوایی را انتخاب کنید.

حمل دریایی از چین

حمل و نقل از طریق دریا ممکن است مدت زمان زیادی طول بکشد اما با این روش می توانید میزان واردات پارچه را به حداکثر برسانید که این امر باعث کاهش واردات پارچه از چین به ایران می شود. با وجود مدت زمان طولانی ارسال اگر زمان کافی داشته باشید، حمل دریایی از چین انتخاب برتر شما خواهد بود. باتوجه به محلی که در آن قرار دارید، حدود 30 تا 35 روز طول می کشد که بار به مقصد برسد.

لازم به ذکر است که در این روش نیز شما باید اسناد و مدارک ترخیص کالا از گمرک و تحویل کالا از بندر به مقصد موردنظر را داشته باشد. ما به شما استفاده از خدمات دور تا دور را پیشنهاد می کنیم؛ در این روش تنها کاری که باید انجام دهید این است که هزینه ترخیص پارچه از گمرک را بپردازید و منتظر بمانید تا محموله شما ارسال شود. حمل و نقل از طریق دریا می تواند مقرون به صرفه باشد و همچنین بهترین روش برای ارسال میزان واردات پارچه به مقدار زیاد است.

هزینه و تعرفه های واردات پارچه از چین چگونه محاسبه می شود؟

همانطور که قبلا گفتیم، واردکنندگان معمولا قبل از اقدام به واردات پارچه از چین مقداری از آن را برای بررسی و تعیین تعرفه به آزمایشگاه گمرک میفرستند. این کار مشخص می کند که پارچه وارداتی مورد نظر در کدام بند از تعرفه های تعیین شده در کتاب قوانین واردات و صادرات قرار می گیرد. کدهای تعرفه پارچه ها در کتاب قوانین واردات و صادرات قرار دارد و بر اساس نوع پارچه، عرض پارچه و میزان واردات پارچه مشخص می شود که محموله در کدام ردیف تعرفه های گمرکی قرار می گیرد.

نحوه محاسبه تعرفه گمرگی پارچه بر اساس مولفه های مختلفی تعیین می گردد. مولفه هایی که در نهایت به طور مستقیم یا غیرمستقیم بر میزان واردات پارچه و قیمت فروش آن در بازارهای کشور تاثیرگذار خواهد بود. هزینه های گمرکی ترخیص پارچه از گمرک معمولا یکی از اصلی ترین و رایج ترین موضوعاتی است که مورد بررسی بازرگانان قرار می گیرد. تعرفه های واردات پارچه معمولا با گذشت زمان افزایش قابل توجهی پیدا می کند و همین موضوع تاثیر زیادی را در بازارهای خرید می گذارد.

چگونگی ترخیص پارچه از گمرک

 یکی از مهمترین قوانین واردات پارچه از چین به ایران، داشتن تبعیت ایرانی می باشد که باید به آن توجه نمایید. ما به شما بازرگانان توصیه می کنیم این مسئله را در نظر داشتن باشید که قبل از واردات پارچه، نمونه ای از پارچه ای که می خواهید اقدام به واردات آن کنید را برای تعیین و تکلیف تعرفه گمرکی به گمرک ارسال نمایید؛ تا بعد از بررسی پارچه توسط آزمایشگاه گمرک، میزان تعرفه آن پارچه مشخص شود. همچنین لازم است درباره میزان واردات پارچه نیز بررسی های لازم را انجام دهید. لازم به ذکر است که برای ترخیص پارچه از گمرک باید از فردی مورد اعتماد و کاردان کمک بگیرید؛ زیرا بازرگانی که به قوانین و مقررات تسلط نداشته باشد و آن ها را عایت نکند، در گمرک علاوه بر پرداخت حقوق و عوارض گمرکی باید تعرفه گمرکی نیز بپردازد.

آیا واردات پارچه ممنوع است؟

در سال های اخیر در پی کاهش خرید و فروش تولیدات داخلی پارچه و افزایش واردات پارچه خارجی، دولت با ایجاد قوانین جدید جهت حمایت از تولیدات داخلی، واردات پارچه را به داخل کشور ممنوع کرد.

میزان واردات پارچه
میزان واردات پارچه

ممنوعیت واردات پارچه به ایران

موافقان این قانون معتقدند که با ادامه‌ ممنوعیت واردات پارچه از چین، تولید کنندگان داخلی که تولید پارچه را کاهش دادند یا تولیدی خود را تعطیل کرده اند، دوباره می توانند به چرخه تولید برگردند. اگر دولت همچنان این تصمیم را دنبال کند و اجازه‌ واردات پارچه از چین را ندهد، 50 تا 60 درصد میزان فروش پوشاک و پارچه های داخلی افزایش می یابد. از معایب ممنوعیت واردات پارچه و  پوشاک به داخل کشور می توان به افزایش 50 درصدی قیمت پوشاک نسبت به سال های قبل اشاره کرد.

همچنین از معایب دیگر این قانون افزایش خرید و فروش پوشاک قاچاق در بازار می باشد. محدودیت های غیر اصولی وزرات صنعت معدن تجارت برای پارچه، پوشاک و برخی از مواد اولیه از جمله پنبه و نخ باعث شده خرید و فروش کالای قاچاق در ایران افزایش یابد و پارچه های داخلی بسیار گران تر از متوسط کل دنیا باشد.

لیست پارچه و منسوجات وارداتی به کشور

واردات پارچه از چین از نظر جنس شامل انواع مختلفی می باشد؛ در ادامه به برخی از این موارد اشاره می کنیم.

  • پارچه ساتن
  • پارچه جیر
  • پارچه چرم
  • پارچه کتان
  • پارچه پلی استر
  • پارچه نایلون
  • پارچه مخمل
  • پارچه پشمی
  • پارچه ابریشمی
  • پارچه پرده ای

دلایل واردات پارچه از چین

یکی از کالاهای وارداتی پر طرفدار که از کشور چین وارد کشور می شود انواع پارچه است. واردات پارچه از کشور چین دلایل گوناگونی دارد که از جمله این دلایل می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • اولین دلیل واردات پارچه از کشور نیاز صنعت مد و پوشاک داخلی به پارچه است. پارچه اولین و پر مصرف ترین کالا در صنعت مد و پوشاک است اما متاسفانه میزان تولیدات پارچه در داخل کشور نمی تواند پاسخ گوی این نیاز باشد بر همین اساس برای بر طرف کردن این نیاز بهترین راه حل بعد از تولید، واردات پارچه از چین است.
  • دومین دلیلی که باعث واردات پارچه از چین می شود تنوع و فراوانی این کالا در کشور چین است. کشور چین بعد از آمریکا دومین قطب اقتصادی جهان است و امکان تولید پارچه های گوناگون با کیفیت و تنوع طرح و رنگ بیسار است.
  • سومین دلیل واردات پارچه از چین روابط دوستانه ای است که بین دو کشور ایران و چین در زمینه تجارت بین المللی بر قرار است و این مسئله باعث شده  انجام معاملات خرید و واردات پارچه به ایران برای تاجران ایرانی آسان شود.
  • چهارمین دلیل واردات پارچه از چین مربوط به قیمت پارچه است. این امکان برای بازرگانان وجود دارد که پارچه های تولید شده در کشور چین را با توجه به کیفیت و نوع پارچه با قیمت بسیار مناسب خریداری و به کشور وارد نمایند.
  • و ….

قوانین واردات پارچه از چین چیست؟

در رابطه با واردات هر گونه کالا از کشورهای خارجی یک سری قوانین و شرایط وجود دارد که لازم است تاجران قبل از واردات آن ها با این دسته قوانین آشنا شوند. از جمله قوانین و شرایطی که در راستای واردات پارچه از چین وضع شده است  می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • یکی از مهم ترین قوانین برای واردات پارچه از کشور چین مراجعه به یک شرکت بازرگانی است که در زمینه واردات پارچه از چین و ترخیص آن از گمرک فعالیت می کند. شرکت ققنوس ترخیص یکی از شرکت های بازرگانی معتبر در زمینه واردات و ترخیص پارچه از گمرک است.
  • برای واردات هر نوع کالا از خارج از کشور فروشنده و یا خریدار باید با یک شرکت حمل و نقل بین المللی معتبر برای حمل و نقل کالا از کشور مبداء به کشور مقصد قرار داد تنظیم نمایند.
  • کد تعرفه گمرکی متعلق به پارچه های وارداتی باید دقیقا بطابق با نوع پارچه تعیین گردد زیرا تمامی پرداخت های گمرکی در زمینه واردات و ترخیص پارچه بر اساس کد تعرفه گمرکی مشخص می شود.
  • قبل از اقدام برای واردات پارچه به کشور لازم است نیاز روز کشور در زمینه نوع و  کیفیت پارچه مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرد.
  • یکی از اصول مهمی که باید در زمینه واردات کالا در نظر گرفت بازاریابی است. بهتر است تاجران قبل از ورود کالا به کشور در راستای فروش کالا و پیدا کردن مشتری اقدامات لازم را انجام دهند.
  • و …

خدمات ترخیص از گمرک توسط تیم حرفه ای ققنوس ترخیص

گروه ققنوس ترخیص یکی از شرکت های بازرگانی فعال در کشور است که در تمامی زمینه های تجارت بین المللی فعالیت می کند. متخصصان و کارشناسان مجرب و حرفه ای ما در گروه ققنوس ترخیص با سابقه ۸ ساله ای که در زمینه ترخیص انواع کالا های وارداتی از گمرک دارند، خدمات بسیار متنوعی را به مشتریان مراجعه کننده به شرکت ارائه می دهند.

خدمات ما در شرکت ققنوس ترخیص برای بازرگانان شامل موارد مختلفی می باشد که روند تجارت و واردات انواع کالا را برای تمامی بازرگانان آسان نموده است.

از جمله خدماتی که ما در ققنوس ترخیص به بازرگانان ارائه می دهیم شامل ترخیص کالا با استفاده از ترخیص کار و یا حق العمل کار به انتخاب مشتری از تمامی گمرک های سراسر کشور، ترخیص کالا از کشورهایی چون امارات و ترکیه برای محموله های تجاری که امکان ارسال مستقیم آن ها به ایران وجود ندارد، انجام تمامی مراحل تشریفات گمرکی مربوط به محموله های صادراتی، انجام تشریفات گمرکی مربوط به بارهای مرجوع شده، دادن مشاوره های بازرگانی به مشتریان، تهیه ارز نیمایی و ارز مبادله ای برای واردات کالا در صورت درخواست بازرگان، پیدا کردن کد تعرفه گمرکی صحیح برای هر نوع کالای وارداتی، انجام تمامی امور مربوط به بازگشایی اعتبار اسنادی، انجام عملیات ثبت سفارش گمرکی و.. می باشد.

متخصصان حرفه ای ما با استفاده از دانش و مهارت خود تمامی این خدمات را با کم ترین هزینه برای صاحبان کالا و در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می دهند.

جمع بندی

از آن جایی که صنعت پوشاک کشور نیاز زیادی به پارچه‌ های وارداتی دارد، باید از تمام ظرفیت‌ های ممکن استفاده کرد. کشور چین یکی از بهترین مراکز برای واردات پارچه محسوب می شود. میزان تولید پارچه درجه یک در کشور چین بسیار بالا است و به عنوان یکی از بزرگترین صادرکنندگان پارچه در جهان محسوب می ‌شود. یکی از نکات مهم دیگر قیمت مناسب پارچه‌ های چینی می باشد؛ واردات پارچه از چین باعث می ‌شود که قیمت نهایی پوشاک نیز کاهش چشمگیری پیدا کند.

ما در این مطلب سعی کردیم هرآنچه که شما به عنوان یک بازرگان نیاز است درباره واردات پارچه از چین بدانید را به طور کامل شرح دهیم. امید است با مطالعه مطالب ما بتوانید فعالیت پرسودی را در این حوزه تجربه کنید. همچنین می توانید با بهره گیری از دیگر خدمات ما در زمینه ترخیص کالا بازدهی فعالیت خود را افزایش دهید. کارشناسان ما نیز همواره پاسخگوی شما هستند.

برای حمل نقل محموله تجاری پارچه از چین به ایران از کدام روش حمل و نقل استفاده می شود؟

برای حمل و نقل محموله تجاری پارچه از کشور چین به ایران با توجه به موقعیت جغرافیایی دو کشور می توان از دو روش حمل و نقل هوایی و همچنین حمل و نقل دریایی استفاده کرد اما استفاده از هر کدام از این روش ها بستگی به عوامل گوناگونی دارد که در موقع انتخاب روش حمل و نقل به آن ها توجه می شود.

چه نوع پارچه هایی را می توان از کشور چین به ایران وارد کرد؟

از جمله پارچه هایی که امکان واردات آن ها از کشور چین به ایران وجود دارد می توان به انواع مختلف پارچه همچون پارچه ساتن، پارچه جیر، پارچه چرم، پارچه کتان، پارچه پلی استر، پارچه نایلون، پارچه پرده ای، ابریشمی، پارچه پشمی، پارچه مخمل و.. اشاره نمود.

دلایل واردات پارچه به کشور شامل چه مواردی می شود؟

از جمله مواردی که باعث واردات پارچه از کشور چین به ایران شده است می توان به مواردی همچون قیمت مناسب پارچه های چینی برای واردات، کیفیت و تنوع بالای پارچه های تولید شده در چین به عنوان دومین قطب اقتصادی جهان بعد از آمریکا، تامین نیاز کشور به پارچه در صنعت مد و لباس، روند آسان واردات پارچه از چین به دلیل روابط تجاری دوستانه بین دو کشور و … اشاره نمود.

مراحل واردات پارچه از چین به ایران شامل چه مواردی می شود؟

از جمله مراحلی که لازم است تاجران برای واردات پارچه از چین به ایران طی کنند می توان به مواردی همچون انتخاب نوع پارچه وارداتی، پیدا کردن یک فروشنده معتبر از بین سایر فروشندگان چینی، دریافت پیش فاکتور از فروشنده و … اشاره نمود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط