لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

واردات و ترخیص کامیون / 0 تا 100 ترخیص کامیون های وارداتی

واردات و ترخیص کامیون

فهرست مطالب

کالاهای زیادی بر اساس نیاز کشور روزانه از طریق روند تجارت بین المللی به کشور وارد می شوند که هر کدام از این کالاها با توجه به کاربرد هایی که در بخش ها مختلف کشور دارد می توانند سود زیادی را برای وارد کنندگاه به همراه داشته باشند که یکی از این کالاها کامیون ها و ماشین های سنگین می باشد، اما نکته ی مهمی که در زمینه واردات و ترخیص کامیون باید رعایت شود تا این است که تاجران برای این که بتوانند از واردات این کالا سودی به دست آورند لازم است تا به صورت اصولی با روند واردات این نوع کالا و ترخیص کامیون های وارداتی به کشور به طور کامل آشنایی داشته باشند؛ از رو گروه ققنوس ترخیص با تهیه این مقاله اقدام به آموزش روند واردات و ترخیص کامیون های کشنده کرده است. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات کاملی در این زمینه به دست آورید.

لیست مراحل واردات و ترخیص کامیون

تاجرانی که قصد دارند در زمینه واردات و ترخیص کامیون فعالیت کنند، لازم است به طور کامل با تمامی مراحل واردات این کالا به کشور آشنا شوند تا بتوانند این کالا را به صورت کاملا قانونی به کشور وارد نمایند، از این رو در این قسمت به معرفی مراحل واردات این کالا خواهیم پرداخت. از جمله مراحلی که در زمینه واردات کامیون به کشور باید انجام شود می توان به موارد زیر اشاره نمود:

– اولین مرحله دریافت مجوز ورود کالا به کشور و همچنین دریافت کارت بازرگانی از یکی از شعب اتاق بازرگانی می باشد. کارت بازرگانی از جمله مدارکی است که نه تنها در هنگام واردات بلکه در هنگام ترخیص کامیون های وارداتی نیز کاربرد خواهد داشت و از مدارک مهم در زمینه واردات و ترخیص این ماشین محسوب می شود.

– دومین مرحله برای واردات این کالا انتخاب کشور محل فعالیت می باشد.

– سومین مرحله آشنایی تاجران و بروز رسانی اطلاعاتشان با قوانین واردات و صادرات این کالا در کشور مبداء و مقصد می باشد.

– مرحله بعدی با توجه به این که کامیون ها و ماشین های سنگین را باید از کمپانی های معتبر خریداری کرد انتخاب یک کمپانی معتبر می باشد.

– تاجران باید با فروشنده به مذاکره بپردازند و پس از توافق در رابطه با تمامی شرایط به عقد قرار داد بپردازند.

– در مرحله بعدی تاجران باید برای حمل و نقل محموله کامیون ها و ماشین های سنگین به یک شرکت حمل و نقل مراجعه کرده و با عقد قرار داد جابه جایی این محموله را به آن شرکت واگذار نمایند که در این راستا تاجران می توانند از سرویس حمل و نقل گروه تجاری ققنوس استفاده نمایند.

– توجه به این نکته لازم است که با توجه به وزن زیادی که محموله کامیون ها و ماشین های سنگین دارند، بهترین روش برای حمل و نقل آن ها استفاده از روش حمل و نقل دریایی می باشد.

– مرحله بعدی پس از انجام فرایند جابه جایی این محموله تجاری و وارد شدن آن به کشور آغاز فرایند ترخیص کامیون های کشنده می باشد.

ترخیص کامیون های وارداتی
ترخیص کامیون های وارداتی

واردات آنها چه مزیت هایی دارد؟

واردات هر کالایی به درون کشور دارای یک سری مزایا و معایب می باشد، واردات و ترخیص کامیون به داخل کشور نیز از این قضیه مستثنا نخواهد بود از این رو قصد داریم در این قسمت به مزیتی که وارد کردن و ترخیص کامیون های وارداتی برای تاجران به دنبال دارد بپردازیم. از جمله مزیتی که واردات کامیون به دنبال دارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با توجه به تحریم های موجود بر علیه کشور ساخت یک کامیون با استانداردهای کامیون های وارداتی در داخل کشور هزینه ی زیادی را برای تولید کننده به دنبال دارد و در نتیجه خرید آن کامیون برای متقاضی به صرفه نخواهد بود. از این رو بهتر است نیاز کشور در زمینه کامیون و ماشین های سنگین از طریق واردات این کالا برطرف شود.
  • با توجه به این که کامیون های وارداتی در کمپانی های معروف آماده هستند، زمانی که برای وارد کردن این کامیون ها به داخل کشور مورد نیاز است در مقایسه با زمان مورد نیاز برای ساخت یک کامیون بسیار اندک خواهد بود.

ترخیص کامیون از گمرک نیازمند چه اسناد و مدارکی می باشد؟

تاجران برای این که بتوانند روند واردات و ترخیص کامیون را بدون هیچ مشکلی پشت سر گذاشته و در کشور مقصد به فروش کامیون های وارداتی به مصرف کنندگان به صورت کاملا قانونی بپردازند، باید برای کامیون های وارداتی یک سری مدارک را از زمان واردات تا زمان ترخیص کالا تهیه نمایند. از جمله مدارک و اسناد مورد نیاز برای ترخیص کامیون های کشنده از گمرک می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دریافت کارت بازرگانی
  • مجوز ثبت سفارش کالا از سامانه سازمان جامع تجارت و توسعه کشور
  • دریافت کد ثبت سفارش کالا
  • مجوزهای مورد نیاز بار ترخیص کامیون های کشنده از ادارات گوناگون
  • دریافت قبض انبار
  • گواهی ترخیصیه
  • دریافت بارنامه محموله کامیون های وارداتی
  • دریافت فاکتور و پیش فاکتور محموله کامیون های وارداتی با مهر و امضاء فروشنده
  • لیست عدل بندی که به آن پکینگ لیست نیز گفته می شود.
  • دریافت گواهی مبداء
  • بیمه نامه برای محموله کامیون و ماشین های سنگین

نکات مهمی که باید بدانید

تاجرانی که اقدام به واردات و ترخیص کامیون به کشور می نمانید باید در راستای این فعالیت تجاری چه در روند خرید و واردات این کالا به کشور و چه در روند ترخیص کامیون های وارداتی به یک سری نکات توجه نمایند تا تجارتی بدون مشکل و سود آوری را تجربه نمایند. از جمله نکات قابل توجه در هنگام واردات و ترخیص کامیون ها و ماشین های سنگین می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • هنگام خرید کامیون باید روند خرید از کمپانی های معتبر و دارای گارانتی انجام شود.
  • در هنگام جابه جایی کامیون ها و ماشین های سنگین بهترین روش حمل و نقل با توجه به وزن بالای این بار استفاده از روش حمل و نقل دریایی می باشد.
  • هنگام بارگیری و تخلیه کامیون ها به داخل کشتی باید از افرادی متخصص در این زمینه استفاده شود تا آسیبی به کامیون ها وارد نشود.
  • رای ترخیص کامیون های وارداتی به گمرک مدارک گوناگونی نیاز است که یک سری از این مدارک باید در مرحله خرید و واردات این کالا به کشور تهیه شود.
  • برای ترخیص کامیون های کشنده با توجه به این که روند ترخیص این کالاها بسیار پیچیده و طولانی است، تاجران باید قبل از وارد شدن محموله تجاری کامیون به کشور روند ترخیص کالا را شروع کنند و به تهیه مدارک و طی کردن مراحل بپردازند.
  • با توجه به این که فرایند ترخیص کالا به دلیل مراحل گوناگون و مدارک مختلفی که نیاز دارد بسیار دشوار و پیچیده است تاجران می توانند انجام این فرایند را از صفر تا صد به ترخیص کاران مجرب و حرفه ای ما در گروه ققنوس ترخیص واگذار نمایند.
ترخیص کامیون های کشنده
ترخیص کامیون های کشنده

کامیون ها تا چه حجم موتور می توانند ترخیص شوند؟

یکی از مراحلی که تاجران باید به آن توجه نمایند تا بتوانند واردات و هنچنین ترخیص کامیون های وارداتی را بدون هیچ گونه مشکلی با به دست آوردن سود مورد نظر به انجام برسانند، اطلاع داشتن از قوانین صادرات و واردات در رابطه با واردات و ترخیص کامیون های کشنده و بروز رسانی اطلاعات در این زمینه است.

با توجه به آمار تولید داخلی در رابطه با کامیون و ماشین های سنگین و نیاز کشور به کالا، قوانینی که در رابطه با ترخیص کامیون وضع می شود سالانه تغییر می کند؛ بنابراین تاجرانی که قصد وارد کردن این کالا را دارند برای مطلع شدن از حجم و قدرت موتور وارداتی مجاز برای کامیون ها می توانند به کارشناسان مجرب و حرفه ای ما در گروه ققنوس ترخیص مراجعه نمایند.

شرایط واردات کامیون

تاجران و افرادی که قصد واردات کامیون به کشور را دارند باید در راستای وارداتی این نوع ماشین های سنگین یک از شرایط و قوانین وضع شده در این رابطه اطلاع داشته و به این شرایط عمل نمایند. افرادی که قصد وارداتی این نوع ماشین ها را دارند می توانند برای مطلع شدن از دقیق ترین و بروز ترین اطلاعات و قوانین واردات کامیون به مشاوران گروه ققنوس ترخیص  مراجعه نمود. از جمله شرایطی که باید برای واردات کامیون به آن اشاره نمود موارد زیر است:

  • افرادی که دارای شرکت حمل و نقل هستند و همچنین افرادی که دارای کارت هوشمند حمل و نقل هستند می توانند برای واردات کامیون اقدام نمایند.
  • افرادی که دارای کامیون هستند و کامیون آن ها بر اساس قوانین فرسوده به حساب می آید می توانند اقدام به واردات کامیون کنند.
  • شرکت های تولید کننده خودرو اجازه واردات کامیون را دارند.
  • تمامی هزینه های واردات کامیون باید بر اساس نوع کامیون وارداتی ب گمرک پرداخت شود.
  • برای واردات کامیون از برندهای مجاز بر اساس قوانین واردات این نوع ماشین سنگین خرید انجام شود.
  • و..

شرایط واردات کامیون های اسقاطی

 افرادی که اقدام به واردات کامیون های اسقاطی یا دست دوم می کنند باید در راستای انجام این کار به شرایطی که برای واردات این نوع کامیون های وضع شده است توجه نمایند. هدف تاجران از انجام این کار کاهش هزینه های واردات کامیون می باشد؛ زیرا واردات کامیون های دست دوم نسبت به واردات کامیون های نو مقرون به صرفه تر است. از جمله شرایطی که باید برای واردات این نوع کامیون رعایت کرد می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • از زمان ساخت کامیون های وارداتی باید تنها سه سال گذشته باشد نه بیشتر
  • کامیون های وارداتی باید دارای طرح خدمات پس از فروش باشند.
  • کامیون ها باید از جهت عدم آلایندگی محیط زیست، کیفیت و ایمنی توسط ارگان های مربوطه تایید شوند.
  • کامیون های وارداتی از نوع کامیون های باربری و یا کامیون های کشنده هستند.
  • واردات کامیون باید از کشورهایی مانند کره جنوبی، ژاپن، کشورهای اروپایی و … تولید شده باشند.
  • ظرفیت حمل بار کامیون های وارداتی با توجه به اولویت بندی از 18 تن به بالا شروع می شود.
  • کامیون هایی که برای واردات انتخاب می شوند باید از استانداردهای بین المللی برای حمل و نقل کشور مقصد و همچنین کشورهای اروپایی برخوردار باشد.
  • دارندگان خودروهای سنگین با پلاک فعال در صورتی که خودروی قبلی خود را اسقاط کنند می توانند با پرداخت 1.5 درصد هزینه های گمرکی اقدام به واردات کامیون نمایند.
  • و..

برندهای وارداتی ماشین سنگین به کشور

کشورهای مختلفی در زمینه تولید ماشین های سنگین باربری، کشنده و … فعالیت می کنند و توانسته اند در این زمینه برندهای معتبری را به جهان معرفی نمایند. از جمله برندهای وارداتی ماشین سنگین که امکان خرید از آن ها و واردات این نوع ماشین ها به کشور وجود دارد می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • برند اسکانیا
  • برند ولوو
  • برند داف
  • برند مان
  • برند ایسوزو
  • و…

در این برندهای معروف تولید کننده ماشین های سنگین بیشترین قیمت های واردات ماشین مربوط به برندهای اسکانیا، ولوو و اف می باشد.

جمع بندی

تاجرانی که اقدام به واردات و ترخیص کامیون به کشور می کنند، باید بر اساس اصول و مراحل تایید شده در این امر پیش بروند تا در پایان این فعالیت تجاری موفق به دریافت سود شوند، از این رو در این مقاله تلاش شده است مراحل واردات کامیون به کشور و نکاتی که باید در روند واردات و همچنین ترخیص کامیون های وارداتی به آن توجه شود را به دقت به همراهان این مقاله معرفی کنیم.

تاجرانی که در راستای واردات و ترخیص کامیون فعالیت می کنند می توانند از خدمات ما در گروه ققنوس ترخیص همچون انجام فرایند ترخیص کالا با تهیه تمامی مدارک مورد نیاز، اطلاع یافتن از به روز ترین اطلاعات و قوانین در رابطه با نوع و قدرت کامیون های وارداتی و.. استفاده نمایند.

برای واردات کامیون به کشور چه مراحلی باید طی شود؟

از جمله مراحل واردات کامیون به کشور می توان به مواردی همچون دریافت کارت بازرگانی، دریافت مجوز ورود کالا به کشور، انتخاب کشور مبداء، بروزرسانی قوانین واردات و صادرات کامیون در هر دو کشور، انتخاب یک کمپانی معتبر، مذاکره با فروشنده و عقد قرار داد، تنظیم قرار داد حمل و نقل و در آخر ترخیص کامیون از گمرک اشاره کرد.

در هنگام واردات و ترخیص کامیون به چه نکاتی باید توجه کرد؟

از جمله نکاتی که لازم است در هنگام واردات و ترخیص کامیون به آن توجه شود می توان به مواردی همچون خرید از کمپانی های معتبر، استفاده از روش حمل و نقل دریایی برای واردات کامیون، استفاده از افراد متخصص برای بارگیری و تخلیه، تهیه به موقع مدارک ترخیص کالا، شروع روند ترخیص کامیون کشنده قبل از واردات این کامیون ها به کشور، استفاده از ترخیص کاران حرفه ای گروه ققنوس ترخیص برای ترخیص کامیون از گمرک و.. اشاره نمود.

قدرت موتور کامیون های مجاز برای واردات چقدر است؟

قدرت موتور کامیون هایی که برای واردات به کشور مجاز هستند بسته به شرایط و نیاز کشور به کامیون های قوی تر و یا حد متوسط متغییر است و بر اساس این نیاز تعیین می شود، بر همین اساس افرادی که قصد واردات کامیون به کشور را دارند بهتر است ابتدا با مراجعه به کارشناسان ققنوس ترخیص از قوانین و ممنوعیت های وضع شده در رابطه با این کالا اطلاع پیدا کنند.

برای ترخیص کامیون از گمرک به چه مدارکی احتیاج است؟

از جمله مدارک لازم برای ترخیص کامیون از گمرک می توان به مواردی همچون کارت بازرگانی، مجوز ثبت سفارش کالا، کد ثبت سفارش، مجوزهای مورد نیاز ترخیص این کالا، قبض انبار، بارنامه کامیون های وارداتی، بیمه نامه کامیون های وارداتی، گواهی ترخیصیه، فاکتور و پیش فاکتور کامیون های وارداتی، پکینگ لیست، گواهی مبداء و … اشاره کرد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲۱ رای

دیدگاه ها

8 پاسخ

  1. سلام خسته نباشید ببخشید از آنجاییکه الان ویرایش ثبت سفارشا رو دولت بسته راهی برای ترخیص کامیون از گمرک نیست؟

  2. سلام
    مشخص شد که در چه تاریخی ثبت سفارش کامیون های وارداتی باز میشه و شروع به کار میکنن؟

  3. سلام شما مطلع نیستید پس کی این سامانه ثبت سفارش باز میشه .برا شروع روند پلاک گذاری ماشین ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط