لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

واردات و ترخیص قطعات الکترونیکی از گمرک | راهنمای کامل ترخیص لوازم الکترونیکی

واردات و ترخیص قطعات الکترونیکی

فهرست مطالب

در روند تجارت بین المللی در حوزه واردات کالا یکی از مسائلی که از اهمیت فراوانی برخوردار است داشتن انتخابی مناسب در رابطه با نوع کالا و محموله تجاری است که تاجران اقدام به واردات آن به داخل کشور می نمایند. تاجران برای این که بتوانند تجارتی سود آور و موفق را تجربه کنند لازم است علاوه بر رعایت تمامی آداب و اصول تجارت بین المللی، در رابطه با کالاهایی که واردات آن ها سود آور بوده و بازار تقاضای خوبی دارد نیز شناخت کافی داشته باشند. یکی از تجارت های پر سود در امر واردات محموله های تجاری واردات و ترخیص قطعات الکترونیکی می باشد از این رو گروه ققنوس ترخیص در راستای آشنا کردن تاجران تازه کار و کم تجربه با این نوع کالای سود آور اقدام به تهیه این مقاله کرده است. در این مقاله اطلاعات مفیدی در زمینه ترخیص لوازم الکترونیک ارائه داده شده است تا تاجران با تمامی ابعاد مربوط به واردات و ترخیص قطعات الکترونیک آشنا شوند.

واردات و ترخیص قطعات الکترونیکی به چه صورت است؟

تاجران برای این که بتوانند از روند واردات و ترخیص قطعات الکترونیکی به سود بالایی دست پیدا کنند باید به طور کامل با نحوه واردات و ترخیص این کالا از گمرک آشنا شوند؛ در غیر این صورت ممکن است با خطاهایی که در روند واردات و ترخیص لوازم الکترونیک انجام می دهند، متحمل پرداخت ضرر نیز بشوند. از این رو، در این قسمت به ارائه توضیح درباره این روند می پردازیم. روند واردات لوازم الکترونیک به این صورت است که تاجران ابتدا باید کشور محل فعالیت خود را انتخاب کرده و سپس یک منبع معتبر و قابل اطمینان برای خرید قطعات یدکی را در آن کشور پیدا کنند. برای این کار می توانند از سرویس منبع یابی و سورسینگ گروه ققنوس استفاده نمایند.

بعد از پیدا کردن یک فروشنده معتبر باید مذاکرات لازم درباره کیفیت قطعات الکترونیکی، هزینه این قطعات، نحوه پرداخت هزینه و.. انجام شود، در صورت نیاز روند بررسی کالا انجام شود و فروشنده کالا محموله لوازم الکترونیکی را به کشور مقصد ارسال نماید.

ترخیص لوازم الکترونیک
ترخیص لوازم الکترونیک

برای ترخیص قطعات الکترونیکی بهترین زمان ممکن مدت زمانی است که طول می کشد محموله تجاری از کشور مبداء به کشور مقصد برسند. در این مدت زمان تاجران باید بر اساس پیش فاکتوری که از فروشنده با مهر و امضاء او دریافت کرده‌اند، اقدام به دریافت مجوز ثبت سفارش کالا از سامانه تجارت و توسعه کشور و انجام این فرایند در سامانه EPL نمایند. پس از انجام این کار تاجران باید به دریافت مجوزهای لازم در مورد ترخیص لوازم یدکی، تهیه اظهارنامه گمرکی، تخصیص ارز بانک جهت پرداخت هزینه محموله تجاری به فروشنده، انجام فرایندهای مربوط به بیمه کردن محموله تجاری و.. بپردازند. از آن جایی که فرایند ترخیص لوازم الکترونیک امری پیچیده و دشوار است و نیاز به کارت بازرگانی دارد تاجران می توانند انجام این فرایند را به ترخیص کاران و حق العمل کاران گروه ققنوس ترخیص واگذار نمایند.

لوازم الکترونیکی شامل چه مواردی می شود؟

لوازم الکترونیکی دامنه وسیعی دارند و در مرحله ترخیص قطعات الکترونیک شاهد انواع مختلفی از این گونه کالاها هستیم که شناخت این گونه لوازم به طور کامل که بازار مصرف پر رونقی دارند برای تاجرانی که قصد دارند در حوزه واردات و ترخیص قطعات الکترونیکی فعالیت کنند ضروری می باشد. به طوری کلی لوازم الکترونیکی لوازمی هستند که در ساخت آنها از علم و دانش الکترونیک و قطعات الکترونیک استفاده شده است. از جمله محصولاتی که در روند ترخیص لوازم الکترونیک به عنوان محموله تجاری وارداتی به گمرک وارد شده و بازرسی های ترخیص کالا را پشت سر گذاشته اند، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

لوازم الکترونیکی:

  • تلویزیون
  • ماکروفر
  • لپ تاپ
  • کامپیوتر
  • انواع لوازم برقی مصرفی خانگی

قطعات الکترونیکی:

  • انواع خازن ها
  • انواع ترانزیستورها
  • انواع دیودها
  • انواع مقاومت ها
  • منبع تغذیه DC
  • ژنراتورهای سیگنال
  • – انواع تجهیزات مخابراتی و ای سی ها
  • و…

عوامل تاثیرگذار در ترخیص قطعات الکترونیکی

در روند واردات و ترخیص قطعات الکترونیکی از گمرک عوامل و مسائل زیادی وجود دارد که توجه و یا بی توجهی به آن ها می تواند تاثیر مثبت و منفی بسیار زیادی در روند تجارت افراد داشته باشد؛ از این رو برای آشنایی تاجران تازه کار در زمینه ترخیص قطعات الکترونیک با عوامل تاثیر گذار در این روند به چند مورد از این عوامل در زیر اشاره شده است:

  • تخفیفات و شرایط گمرک: یکی از عوامل تاثیر گذار در روند ترخیص قطعات الکترونیک گمرکی است که برای انجام روند ترخیص کالا انتخاب می شود. قوانین ترخیص کالادر تمامی گمرک های کشور به یک صورت انجام می شود، اما بعضی از گمرک ها دارای تخفیفات و شرایط ویژه‌ای برای ترخیص لوازم الکترونیک هستند.
  • میزان نیاز کشور به نوع قطعات الکترونیکی وارداتی: بر اساس آمارها لوازم الکترونیکی گوناگونی به گمرک وارد می شود اما میزان نیاز کشور به قطعات و لوازم الکترونیکی وارداتی و نداشتن نمونه مشابه داخلی از کالای وارداتی در هزینه های گمرکی و سرعت ترخیص قطعات الکترونیک تاثیر گذار است.
  • نوع لوازم الکترونیکی وارداتی: نوع کالای وارداتی و کاربرد و اهمیت آن در کشور یکی دیگر از عوامل مهم در روند واردات و ترخیص لوازم الکترونیک می باشد. هر چقدر نوع قطعات و لوازم الکترونیکی وارداتی از کاربرد مهم و اهمیت بالایی در داخل کشور برخوردار باشد، در روند ترخیص کالا با دقت بیشتری بررسی می شود.

تاجران می توانند برای مطلع شدن از این عوامل تاثیر گذار در روند واردات و ترخیص قطعات الکترونیکی به کارشناسان گروه ققنوس مراجعه کرده و از سرویس مشاوره بازرگانی این گروه در این زمینه استفاده کنند.

نحوه محاسبه هزینه های ترخیص لوازم الکترونیکی از گمرک

واردات و ترخیص لوازم الکترونیکی از گمرک دارای هزینه های گوناگونی می باشد که با توجه به نوع آن هزینه ها روند محاسبه آن ها در هنگام ترخیص قطعات الکترونیک از گمرک متفاوت خواهد بود. به طور کلی در رابطه با نحوه محاسبه هزینه های ترخیص لوازم الکترونیک این گونه باید گفت که مبالغ پرداختی در این زمینه به دو دسته مالیات و هزینه های تقسیم می شوند که هر کدام از آن ها در روند واردات و ترخیص لوازم الکترونیکی به گونه متفاوتی محاسبه می شوند. از جمله مبالغ پرداختی که در این دو دسته قرار می گیرند، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

مالیات ها

  • عوارض و حقوق گمرکی محموله لوازم الکترونیکی وارداتی
  • سود بازرگانی محموله لوازم الکترونیکی وارداتی
  • عوارض و مالیات مربوط به هلال احمر که به محموله لوازم الکترونیکی وارداتی تعلق می گیرد
  • مالیات بر ارزش افزوده محموله وارداتی
  • مالیات علی الحساب چهار درصدی که به محموله وارداتی تعلق می گیرد

هزینه ها

هزینه هایی که تاجران باید در راستای واردات و ترخیص قطعات الکترونیکی پرداخت کنند در ازای خدماتی است که از نهادهای مختلف و شرکت هایی گوناگون در ازای این واردات و ترخیص کالا دریافت می نمایند. از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • هزنیه حمل و نقل محموله لوازم الکترونیکی از کشور مبداء به کشور مقصد که باید به شرکت حمل و نقل بین المللی پرداخت شود.
  • هزینه بازرسی های انجام شده در مراحل مختلف واردات کالا که باید به شرکت بازرسی کالا پرداخت شود.
  • هزینه تخلیه و بارگیری محموله لوازم الکترونیکی
  • هزینه انبار داری محموله لوازم الکترونیکی
  • هزینه آزمایش ها و بازرسی هایی که در گمرک برای بررسی محموله لوازم الکترونیکی انجام می شود.

لیست مجوزات لازم جهت ترخیص کالا

همان طور که در قسمت ابتدایی مقاله توضیح داده شد، واردات و ترخیص قطعات الکترونیکی دارای مراحل مختلفی می باشد که یکی از این مراحل در روند ترخیص لوازم الکترونیک شامل دریافت مجوزهای لازم برای ورود و ترخیص این گونه محموله های تجاری وارداتی به کشور می باشد. در واقع در روند واردات کالا به کشور بر اساس نوع کالاهایی که در یک محموله تجاری قرار دارد تعیین می کند که برای واردات و ترخیص محموله به چه نوع مجوزهایی نیاز است. زمانی که تاجران روند ثبت سفارش کالا را طی می کنند نوع و تعداد مجوزهایی که نیاز دارند، بر اساس اطلاعاتی که از روی پیش فاکتور در سامانه EPL وارد می کنند مشخص می شود. بر این اساس برای ترخیص قطعات الکترونیکی به مجوزهای زیر نیاز است:

  • مجوز اداره استاندارد برای تایید کیفیت محموله لوازم الکترونیکی وارداتی
  • مجوز وزارت مخابرات و ارتباطات کشور
  • مجوز سازمان انرژی اتمی کشور
  • و ..

نکات مهم جهت واردات و ترخیص قطعات الکترونیکی

تاجران باید در راستای واردات و ترخیص قطعات الکترونیکی به یک سری از مسائل توجه نمایند تا در هنگام ترخیص لوازم الکترونیک با مشکل روبه رو نشوند. از جمله نکاتی که باید در این زمینه رعایت شود می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • توجه به کیفیت لوازم و قطعات الکترونیکی قبل از خرید و انتقال آن ها به کشور مقصد: در این زمینه تاجران می توانند در صورتی که قصد دارند خرید خود را با استفاده از فروشگاه ها و سایت های خارجی انجام دهند و یا تجربه کافی در تشخیص کیفیت لوازم الکترونیکی ندارند، از سرویس بازرسی کالای گروه ققنوس استفاده نمایند تا در صورت بی کیفیت بودن محصولات، متحمل پرداخت هزینه بازگشت کالا نشوند.
  • داشتن استانداردهای لازم: یکی دیگر از نکاتی که باید قبل از واردات و ترخیص لوازم الکترونیک به آن توجه شود، داشتن استاندارد های مورد تایید کشور مقصد است. در صورتی که قبل از انجام معامله و اقدام برای دریافت مجوز سازمان استاندارد به این نکته توجه نشود و محموله لوازم الکترونیکی وارداتی استانداردهای لازم را نداشته باشد تاجر هم در مورد هزینه های صرف شده و هم در مورد زمانی که صرف کرده ضرر نموده است.
  • تهیه به موقع مدارک مورد نیاز برای ترخیص قطعات الکترونیک: تهیه هر کدام از مدارک مورد نیاز در امر واردات و ترخیص لوازم الکترونیکی مدت زمانی را به خود اختصاص می دهد؛ از این رو تاجران باید برای تهیه هر کدام از مدارک ترخیص قطعات الکترونیک به موقع اقدام نمایند تا روند ترخیص محموله لوازم الکترونیکی دچار توقف نشود.
  • دقت در هنگام ثبت اطلاعات: در هنگام تهیه مدارک مورد نیاز برای ترخیص لوازم الکترونیک باید اطلاعات خواسته شده به دقت و درستی وارد شود تا مشکلی در هنگام ترخیص کالا در گمرک ایجاد نشود.
ترخیص قطعات الکترونیک
ترخیص قطعات الکترونیک

اهمیت ثبت سفارش بازرگانی

یکی از مراحل مهمی که تاجران باید در روند ترخیص قطعات الکترونیکی انجام دهند، مرحله ثبت سفارش کالا می باشد. در این مرحله تاجران ابتدا باید مجوز ثبت سفارش کالا را از سازمان توسعه و تجارت کشور دریافت نمایند و پس از آن در سامانه جامع امور گمرکی یا همان سامانه EPL به انجام فرایند ثبت سفارش کالا بپردازند. در این مرحله از واردات و ترخیص لوازم الکترونیکی تاجران باید بر اساس اطلاعاتی که در فرم پیش فاکتور محموله لوازم الکترونیکی درج شده است، اطلاعاتی مانند نوع کالاها، کشور مبداء، کشور مقصد، اطلاعات خریدار، اطلاعات فروشنده، روش حمل و نقل بین المللی محموله لوازم الکترونیکی، روش پرداخت هزینه خرید محموله لوازم الکترونیکی و.. را در سامانه جامع تجارت درج نمایند.

در واقع تاجران با انجام این کار در صورتی که موفق شوند کد 8 رقمی ثبت سفارش کالا را دریافت نمایند اجازه ورود محموله لوازم الکترونیکی به کشور را دریافت کرده اند.

مزایای واردات قطعات الکترونیکی به کشور

واردات قطعات الکترونیک به کشور مزایای زیادی را هم برای صاحب کالا و هم برای مصرف کنندگان به دنبال دارد. مزیت های واردات قطعات الکترونیک شامل موارد زیر می باشد:

دسترسی آسان

یکی از مزیت های مهمی که واردات قطعات الکترونیکی به دنبال دارد دسترسی آسان مصرف کنندگان به این قطعات می باشد. زمانی که تولید کنندگان داخلی بتوانند به راحتی به قطعات الکترونیکی مورد نیاز خود دست پیدا کنند می توانند آمار تولیدات داخلی را افزایش داده و محصولات گوناگونی را با توجه به قطعات موجود در بازار تولید نمایند.

قیمت مناسب

گاهی اوقات تولید داخلی بعضی از محصولات توجیه اقتصادی ندارد؛ زیرا تولید آن ها می تواند هزینه های بسیار بالایی را برای تولید کننده به دنبال داشته باشد که به همین علت تولید کننده ناچار است در هنگام فروش آن محصول برای جلوگیری از خسارت مالی قیمت بالایی را بر روی محصول قرار دهد. این وضعیت در صورتی ایجاد می شود که وارد کنندگان می توانند همان قطعه را با خرید از خارج از کشور و وارد کردن آن با قیمت بسیار مناسبی تری نسبت به قطعه ی تولید شده در داخل کشور به دست مصرف کننده برسانند. کشور چین یکی از گزینه هایی است که می توان قطعات الکترونیکی مورد نیاز را با مراجعه به این کشور با قیمت بسیار مناسب تهیه نمود.

جلوگیری از تقلب در قطعات الکترونیکی

یکی از مزیت های مهم واردات قطعات الکترونیکی به کشور جلوگیری از تقلب در ساخت این قطعات و اطمینان حاصل کردن از اصل بودن قطعات وارداتی می باشد. زمانی که یک قرار داد فروش بین فروشنده قطعات الکترونیک و خریدار آن صادر می شود یک سری استاندارد هایی که مورد تایید کشور مقصد است در قرار داد ذکر خواهد شد و فروشنده باید محموله تجاری را بر اساس این استاندارد ها تهیه نماید زیرا در مرحله ترخیص کالا از گمرک، قطعات الکترونیکی چندین مرحله بازرسی و آزمایش را طی می کنند تا از اصل بودن آن ها اطمینان حاصل شود.

عدم محدودیت در تعداد کالا

یکی از مزیت های مهم واردات قطعات الکترونیک رفع محدودیت در زمینه تعداد قطعات الکترونیک می باشد. زمانی که وارد کنندگان اقدام به واردات قطعات الکترونیک می کنند با واردات این کالا در تعداد بالا این مشکل را بر طرف می کنند.

مراحل واردات قطعات الکترونیکی به کشور

واردات قطعات الکترونیک به کشور شامل چندین مرحله می باشد که باید به صورت دقیق اجرا شود. این مراحل شامل موارد زیر می باشد:

منبع یابی و سورسینگ

اولین قدمی که هر تاجر و وارد کننده کالا باید در راستای واردات قطعات الکترونیک به کشور انجام دهد پیدا کردن یک منبع معتبر و مطمئن برای خرید کالا است. وارد کنندگان برای پیدا کردن یک فروشنده مطمئن به سایت های واسطه مانند سایت علی بابا، سایت آمازون، سایت ایبی و … مراجعه کنند. البته در این سایت ها تنها می توان فروشنده های مختلفی را پیدا کرد اما نمی توان بنا بر پیدا کردن آن ها در هر کدام از این سایت ها به آن ها اطمینان کرد بلکه برای اطمینان حاصل کردن از فروشنده باید در رابطه با آن تحقیق نمود و یک سری نکات را مورد بررسی قرار داد.

یکی دیگر از راه های پیدا کردن یک منبع و فروشنده مراجعه به گروه ققنوس ترخیص و استفاده از سرویس منبع یابی و سورسینگ این شرکت است. در صورتی که در این زمینه به این شرکت مراجعه نمایید، متخصصان این شرکت فروشندگان معتبر و کاملا قابل اطمینان را به شما معرفی خواهند کرد.

عقد قرارداد و خرید کالا

مرحله دوم پس از پیدا کردن یک فروشنده معتبر اقدام برای خرید کالا می باشد. در این مرحله خریدار باید یک قرار داد کاملا رسمی و قانونی با فروشنده تنظیم نماید و تمامی مفاد لازم را در این قرار داد ذکر نماید. یکی از موارد مهمی که باید در قرار داد خرید کالا بین دو طرف معامله تنظیم شود قوانین اینکوترمز است که دارای تیپ های قرار دادی گوناگونی می باشد.

بر اساس هر کدام از این تیپ ها مسئولیت ها و هزینه های واردات و صادرات کالا بین دو طرف معامله تقسیم می شود. در هنگام عقد قرار داد باید به تمامی استانداردهای مورد نظر خریدار، روش پرداخت هزینه خرید کالا و.. اشاره شود. تاجران می توانند با واگذار کردن این مرحله به کارشناسان گروه ققنوس ترخیص از تنظیم قرار داد به صورت کاملا قانونی و رسمی اطمینان حاصل نمایند.

خدمات حمل و نقل کالا

مرحله بعدی واردات قطعات الکترونیکی شامل تنظیم قرار داد با یک شرکت حمل و نقل برای جابه جایی محموله تجاری از کشور مبداء به کشور مقصد می باشد. بر اساس تیپ قرار داد اینکوترمز فروشنده و یا خریدار کالا در این مرحله روش حمل و نقل محموله تجاری را انتخاب می کنند و کالا به سمت کشور مقصد ارسال می شود. فروشنده و یا خریدار کالا می توانند در این زمینه از سرویس حمل و نقل شرکت تجاری ققنوس استفاده کرده و بدون هیچ گونه نگرانی محموله تجاری را در کشور مقصد دریافت نمایند.

ترخیص کالا از گمرک کشور مقصد

مرحله آخر واردات قطعات الکترونیکی پس از رسیدن محموله تجاری به کشور مقصد ترخیص این محموله از گمرک می باشد. این مرحله که مهم ترین بخش واردات قطعات الکترونیکی می باشد بسیار پیچیده و دشوار می باشد زیرا باید برای انجام این مرحله مدارک گوناگونی را از ارگان های مختلف تهیه نمود. صاحبان کالا می توانند انجام فرایند ترخیص کالا از گمرک را به ترخیص کاران حرفه ای و مجرب گروه ققنوس ترخیص واگذار نمایند. ترخیص کاران این گروه با استفاده از مهارت، دانش و تجربه خود فرایند ترخیص قطعات الکترونیکی از گمرک را در کوتاه ترین زمان ممکن و با کم ترین هزینه به پایان می رسانند.

تعرفه گمرکی قطعات الکترونیکی

یکی از کارهایی که باید در مرحله ترخیص قطعات الکترونیکی از گمرک انجام داد پیدا کردن کد های تعرفه گمرکی مربوط به قطعات الکترونیک است. هر قطعه ی الکترونیکی با توجه به نوع آن دارای یک کد تعرفه گمرکی خاص می باشد که با استفاده از آن کد می توان ارزش محموله تجاری وارداتی را تعیین نمود. همچنین با استفاده از کد تعرفه گمرکی قطعات الکترونیکی می توان کلیه هزینه هایی که صاحب کالا موظف است برای واردات این قطعه به کشور پرداخت نماید را محاسبه نمود.

افرادی که اقدام به واردات قطعات الکترونیکی می کنند می توانند با مراجعه به کارشناسان مجرب گروه ققنوس ترخیص کد مربوط به تعرفه گمرکی قطعات الکترونیکی را با توجه به نوع قطعه ای که وارد کرده اند را به دست آورند. پیدا کردن تعرفه گمرکی صحیص مربوط به نوع قطعه الکترونیکی وارداتی بسیار حائز اهمیت می باشد زیرا در صورتی که صاحب کالا و یا نماینده او کد اشتباهی را در فرم اظهار نامه گمرکی وارد نمایند، پس از بررسی محموله توسط بازرس گمرک و تطابق آن با اظهار نامه مشکلات قانونی برای صاحب کالا ایجاد می شود.

جمع بندی

هدف ققنوس ترخیص در رابطه با تهیه این مقاله معرفی یکی از کالاهای پرسود وارداتی به تاجران است و تلاش شده است که به ارائه توضیحات مفیدی در رابطه با شاخه ها و جنبه های مختلف واردات و ترخیص لوازم الکترونیک در این مقاله پرداخته شود.

در صورتی که افراد نیاز به دریافت اطلاعات بیش تری دارند می توانند از طریق راه های مختلف ارتباطی با کارشناسان مجرب و حرفه ای گروه ققنوس ترخیص تماس گرفته و به اطلاعات مورد نیاز خود دست پیدا کنند. تاجران می توانند در زمینه واردات و ترخیص لوازم الکترونیکی از دیگر خدمات گروه ققنوس ترخیص مانند انجام تمامی مراحل واردات و ترخیص کالا، محاسبه هزینه های لازم در زمینه ترخیص لوازم الکترونیک، دریافت مشاوره در راستای عوامل تاثیر گذار بر ترخیص قطعات الکترونیک و… بهره مند شوند.

چه کالاهایی را می توان به عنوان لوازم الکترونیکی و قطعات الکترونیکی به حساب آورد؟

از جمله کالاهایی که می توان به عنوان لوازم الکترونیکی شناخت شامل مواردی چون لپ تاپ، تلویزیون، ماکروفر، کامپیوتر و سایر لوازم برقی اشاره نمود. همچنین قطعات الکترونیک شامل انواع خازن، ترانزیستور، دیوت ها، مقاومت، منبع های تغذیه، ژنراتورها و … اشاره نمود.

چه عواملی در ترخیص قطعات الکترونیک تاثیر دارد؟

از جمله عواملی که بر روی ترخیص قطعات الکترونیک تاثیر می گذارد شامل مواردی همچون تخفیفات و شرایط و گمرک، نیاز کشور به قطعات الکترونیکی وارد شده، انواع قطعات الکترونیکی وارداتی، تبحر و تخصص ترخیص کاران گروه ققنوس ترخیص و … اشاره کرد.

وارد کردن قطعات الکترونیکی به کشور چه مزیت هایی را به دنبال دارد؟

از جمله مزیت های واردات قطعات الکترونیکی به کشور می توان به مواری همچون دسترسی آسان مصرف کننده به این  قطعات، قیمت مناسب قطعات الکترونیکی وارداتی، رفع محدودیت تعداد قطعات الکترونیکی برای مصرف کننده و تولید کننده لوازم الکترونیکی، اطمینان یافتن از اصل بود کالاهای وارداتی و… اشاره نمود.

وارداتی قطعات الکترونیکی شامل چه مراحلی می باشد؟

مراحل واردات قطعات الکترونیکی شامل مواردی چون منبع یابی و سورسینگ، عقد قرار داد و خرید کالا، عقد قرار داد حمل و نقل، ترخیص کالا از گمرک و.. اشاره نمود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاه ها

4 پاسخ

  1. ممنون بابت مطالب مفید شما و زمانی که گذاشتید ،
    شما واردات قطعات تلویزیون شهری تا کنون انجام دادید و آیا می تونید تو این زمینه به ما کمک کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط