لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

واردات و ترخیص فیبر مدار چاپی از گمرکات سراسر کشور

ترخیص فیبر مدار چاپی

فهرست مطالب

تاجران کالاهای زیادی را با طی کردن مراحل قانونی تجارت بین المللی وارد کشور می کنند تا نیاز های کشور در راستای کاربرد آن کالا بر طرف شود، از این رو لازم است تا به صورت کامل با روند واردات و ترخیص هر کالایی که قصد واردات و ترخیص آن را دارند آشنا شوند. خرید عمده فیبر مدار چاپی از خارج از کشور از جمله فعالیت های تجاری است که نیاز کشور به این کالا را برطرف می سازد؛ به همین دلیل در این مقاله قصد داریم به آموزش واردات و ترخیص مدار چاپی بپردازیم.

تاجرانی که اقدام به واردات این کالا می نمایند، می توانند روند ترخیص فیبر مدار چاپی را به ترخیص کاران حرفه ای ما در گروه ققنوس ترخیص واگذار نمایند. برای یادگیری روند واردات و ترخیص مدار چاپی می توانید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

فیبر مدار چاپی چیست؟

بهتر است قبل از این که به روند آموزش و نحوه واردات و ترخیص مدار چاپی بپردازیم، ابتدا توضیحی را در رابطه با نوع این کالا و کاربرد آن ارائه دهیم. فیبر مدار چاپی  که به آن PCB نیز گفته می شود، کالایی است که جنس آن از مقوایی فشرده به نام فیبر فنلی و یا پشم شیشه که به آن فایبر گلاس نیز می گویند، تشکیل شده است.

فیبر مدار چاپی دارای ۶/۱ میلی متر ضخامت می باشد که یک طرف آن را ورقه های نازک مس با ضخامت ۲۵/. میلی متر با استفاده از چسب و فشار پوشش داده است. این کالا دارای تعدادی مدار الکتریکی می باشد که بسته به مکانی که قرار است در آن استفاده شود به صورت یک لایه، دو لایه و یا چند لایه با ترکیبی از مدارهای الکتریکی در تعداد کم یا زیاد ساخته می شود.

 با توجه به این که فیبر مدار چاپی دارای تعدادی مدار الکتریکی می باشد، از این کالا در ساخت تمامی محصولات الکتریکی از کوچک تا بزرگ استفاده می شود. فیبر های مدار چاپی بر اساس استانداردهای UL و همچنین IPC تولید می شوند از این رو تاجران در هنگام خرید عمده فیبر مدار چاپی باید به وجود این استاندارد ها توجه نمایند، البته در هنگام ترخیص فیبر مدار چاپی از گمرک نیز وجود این استانداردها به صورت دقیق بررسی می شود.

واردات و ترخیص مدار چاپی
واردات و ترخیص مدار چاپی

ترخیص فیبر مدار چاپی چه مراحلی دارد؟

افرادی که اقدام به واردات و ترخیص مدار چاپی می نمایند باید به طور کامل با روند ترخیص فیبر مدار چاپی از گمرک آشنایی داشته باشند زیرا فرایند ترخیص فیبر مدار چاپی با توجه به مدارک و مراحلی که باید در جهت ترخیص آن تهیه شود بسیار دشوار و پیچیده می باشد، از این رو در این قسمت به معرفی این مراحل می پردازیم. از جمله مراحلی که باید در راستای ترخیص کالا از گمرک انجام شود می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دریافت مجوز ثبت سفارش کالا از سامانه تجارت و توسعه کشور
  • انجام فرایند ثبت سفارش کالا در سامانه جامع امور گمرکی و وارد کردن اطلاعات خواسته شده در این سایت با استفاده از پیش فاکتور محموله فیبر مدار چاپی و دریافت کد هشت رقمی ثبت سفارش کالا
  • دریافت مجوزهایی که برای ترخیص فیبر مدار چاپی از گمرک به آن ها نیاز است، که نوع و تعداد این مجوزها پس از انجام فرایند ثبت سفارش کالا در سامانه EPL تعیین می گردد.
  • انجام فرایند تخصیص ارز برای پرداخت هزینه ای که باید بابت خرید عمده فیبر مدار چاپی به فروشنده این کالا پرداخت شود.
  • تشکیل پرونده و تهیه مدارک مورد نیاز برای ترخیص این محموله تجاری از گمرک
  • تعیین مسیر گمرکی برای بررسی محموله فیبر مدار چاپی توسط کارشناس گمرک با استفاده از مدارکی که توسط تاجر به گمرک ارائه شده است و انتخاب یکی از سه مسیر گمرکی سبز، زرد و قرمز برای انجام این کار
  • تسویه حساب با گمرک و ارائه مدارک مربوط به آن به گمرک
  • دریافت و خروج محموله تجاری فیبر مدار چاپی از گمرک

نکات مهم جهت ترخیص فیبر مدار چاپی

تاجرانی که واردات و ترخیص مدار چاپی را به عنوان فعالیت تجاری انتخاب می کنند برای این که در هنگام ترخیص فیبر مدار چاپی از گمرک دچار ضرر و زیان نشوند و همان میزان سودی که در ابتدای کار برآورد کرده اند را پس از فروش این کالا در بازار مصرف کشور به دست آورند، لازم است تا در هنگام خرید عمده فیبر مدار چاپی به یک سری نکات مهم توجه نمایند. از جمله نکاتی که باید در هنگام واردات و ترخیص مدار چاپی به آن توجه شود، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • باید در هنگام خرید این کالا از استاندارد بودن این محصول بر استانداردهای UL و PCL اطمینان حاصل کنید.
  • تاجران باید برای جلوگیری از وارد شدن هر گونه آسیبی به محموله فیبر مدار چاپی مناسب ترین بسته بندی و روش حمل و نقل بین المللی را انتخاب کنند.
  • توصیه می شود تاجران قبل از اقدام برای واردات کالا ، با استفاده از کارشناسان شرکت های بازرسی کالا و تهیه گواهی نامه بازرسی کالا از اصالت فیبر مدار چاپی که قصد واردت آن را دارند اطمینان حاصل نمایند.
خرید عمده فیبر مدار چاپی
خرید عمده فیبر مدار چاپی

واردات فیبر مدار چاپی چه شرایطی دارد؟

برای واردات و ترخیص هر کالای تجاری وارداتی بر اساس نوع کالا و کاربرد آن در داخل کشور وجود یک سری شرایط بر اساس قوانین واردات و صادرات باید مهیا شود که این مسئله در رابطه با واردات و ترخیص مدار چاپی نیز صدق می کند، اما مسئله ای که باید به آن توجه شود این است که قوانین و مقررات وضع شده در رابطه با واردات و صادر این کالا بروز رسانی می شوند؛ در نتیجه تاجران باید اطلاعات خود را در رابطه با ترخیص فیبر مدار چاپی تکمیل و بروز رسانی کنند و سپس نسبت به خرید عمده فیبر مدار چاپی اقدام نمایند.

تاجران می توانند برای اطلاع یافتن از شرایط واردات و ترخیص مدار چاپی بر اساس آخرین تغییرات به کارشناسان مجرب و حرفه ای ما در در گروه ققنوس ترخیص مراجعه و از اطلاعات آن ها استفاده نمایند.  

واردات فیبر مدار چاپی از کدام کشور ها صورت میگیرد؟

یکی از مراحلی که تاجران باید در راستای واردات و ترخیص مدار چاپی طی کنند انتخاب حوزه فعالیت و کشوری است که قصد واردات فیبر مدار چاپی از آن را دارند. بر اساس قوانین و مقرراتی که در راستای واردات و صادرات این کالا و همچنین ترخیص فیبر مدار چاپی از گمرک وضع شده است، تاجران می توانند از هر کشوری به غیر از کشورهایی که منع تجارت با آن ها وجود دارد اقدام به خرید عمده فیبر مدار چاپی نمایند.

البته این امکان برای تاجران وجود دارد که با استفاده از اطلاعات و مشاوره های بازرگانی که از کارشناسان مجرب ما در گروه ققنوس ترخیص دریافت می نمایند بهترین کشورها را برای واردات فیبر مدار چاپی انتخاب نمایند.

فیبر مدار چاپی چه نوع کالایی است؟

فیبر مدار چاپی کالایی است که از جنس فیبر فنلی و یا فایبر گلاس با ضخامت ۶/۱ میلی متر ساخته شده است و یک سمت آن را یک لایه نازک مسی که ۲۵/. میلی متر ضخامت دارد پوشانده است. بر روی این صفحه تعدادی مدار الکتریکی قرار دارد.

برای ترخیص فیبر مدار چاپی چه مراحلی باید طی شود؟

برای ترخیص فیبر مدار چاپی باید مراحلی چون ثبت سفارش کالا، تهیه مجوزهای مورد نیاز، تخصیص ارز دولتی، تعیین مسیر گمرکی، تشکیل پرونده و تکمیل مدارک مورد نیاز و … اشاره کرد.

فیبر مدار چاپی از کدام کشورها وارد می شود؟

تاجران می توانند روند واردات فیبر مدار چاپی را از تمامی کشورهایی که بر اساس قوانین و مقررات صادرات و واردات مجاز به تجارت با آن ها هستند انجام دهند.

چه نکاتی را باید برای واردات فیبر مدار چاپی و ترخیص آن رعایت کرد؟

در روند واردات و ترخیص فیبر مدار چاپی باید به نکاتی چون نوع استانداردهای این کالا، نحوه بسته بندی و جابه جایی آن از کشور مبداء به کشور مقصد و.. توجه نمود.

جمع بندی

ما در گروه ققنوس ترخیص با تهیه این مقاله و آموزش مواردی چون مراحلی که باید برای ترخیص فیبر مدار چاپی طی شود، نکاتی که باید در راستای واردات و ترخیص مدار چاپی به ان توجه شود، ارائه اطلاعاتی دررابطه با ظاهر و کاربرد فیبر مدار چاپی اقدام به معرفی روند واردات و ترخیص این کالا نموده ایم تا افراد تازه وارد به حوزه تجارت بین المللی با روند واردات و ترخیص این کالا آشنا شوند.

تاجران می توانند در راستای خرید عمده فیبر مدار چاپی و ترخیص آن از گمرک از خدمات ما در گروه ققنوس ترخیص همچون ترخیص این کالا از گمرک به وسیله ترخیص کاران حرفه ای و مجرب، دریافت مشاوره بازرگانی در راست انتخاب بهترین کشور برای واردات این کالا، بروز رسانی اطلاعات و باخبر شدن از شرایط واردات و ترخیص مدار چاپی و.. استفاده نمایند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط