لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

واردات و ترخیص دستگاه خط کشی / هر آنچه باید بدانید

واردات و ترخیص دستگاه خط کشی

فهرست مطالب

واردات و ترخیص دستگاه خط کشی از گمرک که برای خط کشی جاده ها و خیابان ها به کار گرفته می‌شود بایستی طبق اصول و مقررات گمرکی صورت بگیرد. همچنین جهت واردات انواع دستگاه خط کشی خیابان، دریافت و اخذ مجوزهای مربوطه به سان هر  محصول و کالایی لازم و ضروری می‌باشد. در نتیجه ما در این مطلب از سوی ققنوس ترخیص قصد داریم  به نکات مهمی در مورد واردات و ترخیص دستگاه خط کشی از گمرک و انواع دستگاه خط کشی خیابان اشاره و بپردازیم. در ادامه همراه ما باشید.

دستگاه خط کشی خیابان چیست و چه کاربردی دارد؟

انواع دستگاه خط کشی خیابان به عنوان یکی از موارد مهم برای خط کشی در نظر گرفته می‌شود. لازم است بدانید یکی از مهم ترین موارد در مورد انجام علائم ترافیکی و راهنمایی رانندگی خط کشی خیابان ها و جاده ها در نظر گرفته می‌شود. انواع خط کشی خیابان و جاده ها بیشتر برای افزایش ایمنی رانندگان در نظر گرفته می شود.

همچنین مهمترین هدف واردات و ترخیص دستگاه خط کشی از گمرک منظم نمودن حرکات وسایل نقلیه و عابران پیاده خواهد شد؛ چرا که رعایت نکردن رانندگان و همچنین عابران پیاده به قوانین و مقررات ایجاد شده به وسیله خط کشی موجب می‌شود تا معضلات بسیار زیادی اتفاق بیفتد و در نهایت تصادفات بسیار زیادی را به همراه خود داشته باشد.

لازم است بدانید خط های زرد و سفید رنگ که در خیابان ها و جاده ها دیده می‌شود، معیین نمودن محدوده های خیابانی می‌باشد. البته ممکن است تنهایی به کار گرفته شوند و یا جهت تاکید بیشتر، تابلوها و چراغ های راهنمایی هم به همراه این ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت. انواع دستگاه خط کشی خیابان همچنین به عنوان یکی از ماشین آلات راهسازی در نظر گرفته می‌شود که قادر می‌باشد مکان های گوناگون را با استفاده از رنگ خط کشی را تعیین نماید.

این دستگاه چند منظوره و تمام اتوماتیک است و به همین علت پیمانکاران زیادی از آن استفاده می‌گردد. دستگاه خط کشی چند منظوره و اتوماتیک امکان بازگشت سریع سرمایه را خواهد داشت و نیز به علت قیمت خوب د صرفه جویی در زمان به دفعات بسیار بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند.

از این رو، فعالان در زمینه ترافیک از این دستگاه ها در کنار و یا به جای روش های دستی استفاده می‌نمایند. همچنین با توجه به این مورد که به علت تحریم های اقتصادی  و تحریم ها امکان تولید این ماشین آلات و دستگاه ها در ایران وجود ندارد. در نتیجه فرصت مناسبی است تا  تاجران و  فعالان اقتصادی نیز نسبت به ترخیص دستگاه خط کشی از گمرک اقدام نمایند. چرا که به علت کاربرد بالای دستگاه خط کشی، واردات این محصول می‌تواند سود زیادی را به همراه خود داشته باشد.

ترخیص دستگاه خط کشی از گمرک
ترخیص دستگاه خط کشی از گمرک

لیست مراحل ترخیص دستگاه خط کشی از گمرک

بدیهی است که جهت انجام واردات و ترخیص دستگاه خط کشی و هر نوع کالایی طی نمودن مراحلی جهت انجام آن، لازم و ضروری می‌‌باشد تا فعالیت تجاری قانونی رونق بگیرد. در نتیجه واردات و ترخیص دستگاه خط کشی از گمرک نیز شامل موارد زیر می‌گردد:

  • داشتن مجوزات و مدارکات مورد نیاز جهت انجام فعالیت و گواهی‌های مربوط به آن
  • همچنین جهت واردات انواع دستگاه خط کشی خیابان، لازم می‌باشد مجوزهای مورد نیاز در رابطه با فعالیت خود را اخذ کنید. سپس سازمان گمرک و سایر ادارجات این مجوزها را بررسی نموده تا کم و کسری در مدارک در نظر گرفته نشود.
  • تعیین ارزش‌ انواع دستگاه خط کشی خیابان
  • در این مرحله بایستی دستگاه وارداتی جهت ارزش‌گذاری و تعیین مشخصات کامل آن مورد بررسی قرار گیرد و طبق این بررسی‌ها ارزش‌گذاری آن صورت بگیرد؛ چرا که تعرفه‌های وارداتی انواع ماشین آلات و دستگاه‌ها بر اساس نوع محصول، برند و کد تعرفه‌ آن مشخص می‌گردد.
  • داشتن کارت بازرگانی معتبر

جهت واردات و ترخیص دستگاه خط کشی از گمرک ابتدا حتما بایستی از سازمان توسعه تجارت کارت بازرگانی را اخذ نماید. کارت بازرگانی از گذشته تا امروز جزء ضروریات واردات در نظر گرفته می‌شود و در واردات و ترخیص دستگاه خط کشی خیابان می‌تواند معافیت مالیاتی را نیز به همراه داشته باشد.

دستگاه خط کشی را از کدام گمرکات می توان ترخیص کرد؟

واردات و ترخیص دستگاه خط کشی از گمرک برای تامین نیازهای بخش ایمنی و ترافیک در نظر گرفته می‌شود. همچنین همانطور که گفته شد، تولید انواع دستگاه خط کشی خیابان به دلیل تحریم‌ها و محدودیت های گوناگون در کشورمان صورت نخواهد گرفت.

از این رو جهت واردات و ترخیص دستگاه خط کشی خیابان از گمرک تجارت پرسودی را برای تاجران و بازدگانان فراهم نموده می‌باشد. در نتیجه جهت ترخیص دستگاه خط کشی از گمرک، امتیازات گوناگونی هم به بازرگانان و تاجران فعل در این زمینه واردات و ترخیص تعلق خواهد گرفت که این امر باعث کاهش هزینه‌های ترخیص می‌گردد.

در نهایت می‌توان گفت کارشناسان و تیم زبده ققنوس ترخیص با اطلاع کامل از اصول گمرکی و همچنین سازوکارهای مختلف وزارت صنعت معدن و تجارت، در خدمت شما عزیزان عزیز می‌باشد تا در زمینه آماده‌سازی مجوزات لازم و گوناگون در کاهش هزینه‌های واردات و ترخیص دستگاه خط کشی و همچنین معافیت از عوارض و حقوق گمرکی شما را یاری نماید.

ترخیص دستگاه خط کشی خیابان نیازمند چه اسناد و مدارکی میباشد؟

ترخیص دستگاه خط کشی خیابان همانند سایر کالاهای دیگر اسناد و مدارک را جهت ترخیص از گمرک لازم دارد. لازم به ذکر است با توجه به امر مهم و اهمیت بالای ترخیص دستگاه خط کشی از گمرک در کنار سخت گیری سازمان گمرک، معمولا این امر شامل مدارکو مجورات گوناگونی می‌باشد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود. این استاد و مدارک عبارتند از:

  • مدارکات مربوط به نوع بارنامه کالا
  • برگه های مربوص به ترخیص کالا از گمرک
  • مجوزات مربوط به گواهی مبدا کالا
  • فاکتورهای خرید محصول یا سیاهه خرید کالا
  • نامه های مربوط به اسناد اعلامیه های تامین و تخصیص ارز
  • برگه ها و مدارکات مربوط به پروفرما به همراه پیش فاکتور
  • مدارکات و مجوزات ثبت سفارش کالا در سامانه تجارت
  • لیست عدل بندی یا پکینگ لیست
  • مدارکات مربوط به پرداخت حقوق سازمان های حمل و نقل و ترانزیت کالا
  • برگه های مربوط به بیمه کالا و ترانزیت کالا
  • برگه ها و مدارکات مربوط به بیمه گمرکی محصولات
  • پروانه بهره برداری محصولات سازمان های تولیدی
  • کاتالوگ ها و بروشورهای محصول
  • مجوزات و مدارکات ورود محصول به کشور
  • کارت بازرگانی معتبر بازرگانان و تاجران
  • مجوزات قانونی مربوط به مجوزات سلامت، بهداشت و استانداردها محصولات خارجی
  • مجوزات مربوط به ترخیص کالا از گمرک
  • کارت حق العملکاری یا وکالت نامه قانونی جهت ترخیصکاران و یا نمایندگان قانونی وی
انواع دستگاه خط کشی خیابان
انواع دستگاه خط کشی خیابان

هزینه واردات و ترخیص دستگاه خط کشی خیابان چقدر است؟

طبق گزارشات و شواهد موجود سازمان های تجاری واردکننده و ترخیص دستگاه خط کشی ار گمرک، هزینه واردات و ترخیص دستگاه خط کشی موارد پایین را شامل می‌گردد:

هزینه های مربوط به منبع یابی کالای مورد نظر جهت جهت پیدا نمودن بهترین کمیت و کیفیت  دستگاه از بهترین تولیدکننده ها، هزینه خرید و فروش مربوط به حواله خرید به فروشنده، هزینه مربوط به حمل و نقل و ترانزیت کشتیرانی تا بندر ورودی کشور ایران، هزینه‌های مربوط به ترخیص کالا از گمرک ، هزینه انواع دستگاه خط کشی از خیابان های موجود ، هزینه مربوط به حمل داخلی از بندر مبدا تا محل مورد نظر شما.

در ضمن لازم است بدانید خود هزینه‌های ترخیص دستگاه خط کشی از گمرک هم شامل مواردی می‌شود، این موارد عبارتند از: حقوق و عوارض گمرکی و همچنین ۴ درصد مالیات علی الحساب و ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده.

هزینه‌های مربوط به انبارداری کالا، هزینه دموراژ ، هزینه ترخیص کالا و در کنار آن هزینه های مربوط به  بانک و اخذ کارت بازرگانی را نیز بایستی به آنها اضافه کرد. البته لازم است بدانید شما عزیزان می‌توانید جهت محاسبه دقیق و کامل هزینه‌های مربوط به واردات و ترخیص دستگاه خط کشی خیابان با کارشناسان ما در گروه ققنوس ترخیص تماس حاصل فرمایید.

انواع دستگاه خط کشی خیابان

امروزه کلیه خدمات شهری جهت ایمنی در ساخت راه ها با استفاده از ماشین آلات راهسازی و دستگاه های خط کشی خیابان انجام می‌گیرد. لازم است این نکته را مورد توجه قرار داشته باشید که انجام این امورات در سطح شهر موجب صرفه جویی در زمان و هزینه های لازم خواهد شد. از این رو انواع دستگاه های خط کشی جهت ایجاد نظم در رفت و آمد، جدا ساختن خیابان های دو طرفه، مشخص نمودن عابر پیاده و مواردی از این قبیل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در نتیجه با توجه به اهمیت این موضوع در این بخش از مقاله از سوی ققتوس ترخیص قصد داریم تا به مهمترین انواع دستگاه های خط کشی خیابان بپردازیم. دستگاه های خط کشی که جهت خط کشی به کار گرفته می شود شامل دو مورد است:

دستگاه خط کشی دستی

یکی از انواع دستگاه های خط کشی دستگاه خط کشی دستی می باشد. این دستگاه جهت خط کشی با نیروی انسانی که فاقد موتور اتوماتیک می‌باشد و جهت خط کشی کوچه ها و داخل پارک ها به کار گرفته می‌شود. همچنین از این دستگاه در خیابان ها به علت کوچک بودن تردد نیز استفاده می شود.

دستگاه خط کشی ماشینی

از دیگر انواع روش های خط کشی خیابان می‌توان به دستگاه خط کشی ماشینی اشاره کرد. این دستگاه دارای موتور اتوماتیک بوده و بدون دخالت دست کلیه وظایف مربوط به انجام خط کشی خیابان را به انجام خواهند رساند. استفاده از دستگاه خط کش اتوماتیک موجب سرعت بخشیدن به کارها خواهد شد و شما در مدت زمان کمی می‌توانید بخش عظیمی از جاده ها را خط کشی نمایید.

خدمات واردات و ترخیص دستگاه های خط کشی توسط ققنوس ترخیص

با توجه به این مورد که تجارت در زمینه دستگاه خط کشی در ایران، همانند دیگر کشورهای جهان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. فرآیند ترخیص این محصولات از گمرک نیز بسیار تخصصی و حساس می‌باشد و به مهارت و تجربه بالایی در این زمینه نیاز خواهد داشت. از این رو تاجران و بازرگانان جهت جلوگیری از بروز مشکلات در انجام مراحل ترخیص کالا بهتر است با خدمات ترخیص کار رسمی گمرک مانند شرکت ققنوس ترخیص بهره بگیرند.

شرکت ققنوس ترخیص با سال ها تجربه و بکارگیری نیروی انسانی مجرب آماده خدمت رسانی به واردکنندگان و صادرکنندگان این کالا خواهد بود. شما می‌توانید جهت ثبت سفارش و درخواست مشاوره بازرگانی از خدمات شرکت ققنوس ترخیص بهره ببرید.

تعرفه های گمرکی ترخیص دستگاه خط کشی

جهت واردات و ترخیص دستگاه خط کشی 8 رقمی تعرفه گمرکی در ردیف 84791090 قرار می‌گیرد که شامل حقوق ورودی 4% و اولویت کالایی 25 خواهد بود.

مراحل واردات ماشین آلات صنعتی به ایران

 واردات و ترخیص ماشین آلات صنعتی مانند ماشین‌های خط کشی نیازمند انجام مراحلی می‌باشد که بایستی هنگام انجام این امور صبر بالایی داشته و مراحل را با دقت بسیار بالایی به انجام برسانید. از این رو در این بخش از مقاله به مهمترین مراحل واردات و ترخیص دستگاه خط کشی خواهیم پرداخت.

مرحله یک: انتخاب تامین کننده کالا

این مرحله از مهم ترین و ابتدایی ترین مراحل واردات و ترخیص دستگاه های خط کشی در نظر گرفته می‌شود. در این مرحله شما عزیزان باید بهترین تامین کننده که می‌تواند میزان کالای درخواستی شما را تامین نماید، را انتخاب کنید.

مرحله دوم: مذاکره با تامین کننده

مرحله دوم از مراحل واردات و ترخیص دستگاه های خط کشی مرحله مذاکره با فروشنده کالا می‌باشد که در این مرحله شما از بایستی با تامین کننده حالا در مورد مواردی مانند نحوه حمل و نقل کالا، نحوه تخلیه و بارگیری کالا، هزینه های مورد نیاز و مواردی از این قبیل گفت و گو کنید.

مرحله سوم: اخذ مجوزات لازم

این مرحله به عنوان مهمترین مرحله از مراحل واردات دستگاه خط کشی در نظر گرفته می‌شود. در این مرحله شما بایستی مجوزاتی را که جهت انجام ترخیص دستگاه های صنعتی لازم و ضروری است را از سازمان های ذینفع آن دریافت کنید، چرا که در صورت عدم داشتن هر کدام از مجازات ضروری قادر به انجام مراحل واردات نخواهید بود.

مرحله چهارم: پرداخت هزینه های گمرکی

در این مرحله از مراحل واردات بایستی تمامی هزینه های موجود که جهت انجام امور گمرکی به کار گرفته اید را پرداخت کنید. این هزینه ها شامل موارد متعددی می‌شود.

مرحله پنجم: درخواست دریافت کالا ها

در این مرحله شما میتوانید درخواست دریافت کالا را به تامین کننده کالا داده تا فروشنده کالاهای شما را بعد از پرداخت هزینه‌های لازم به شما اعطا نماید.

جمع بندی

در این مقاله از سوی شرکت ققنوس ترخیص شما عزیزان را با نحوه واردات و ترخیص دستگاه خط کشی آشنا ساختیم. در این مقاله تلاش کردیم رویکرد و فرایند متنوع واردات انواع دستگاه خط کشی خیابان را به شکل ساده و روان توضیح دهیم. امید است که مطالب گفته شده بتواند کمک شایانی به شما عزیزان نماید. در نهایت می‌توان گفت شرکت ققنوس ترخیص یک شرکت بازرگانی است که دارای گواهینامه بین‌المللی معتبر در جهت واردات و ترخیص دستگاه خط کشی و سایر کالاها می‌باشد.

این شرکت با داشتن تیمی کاردان و مجرب در زمینه واردات و ترخیص انواع کالا از گمرک می‌تواند زمینه ساز انجام فرایندهای تجاری شما عزیزان باشد.

 این شرکت با بهره‌گیری از کارشناسان آشنا به اصول واردات و ترخیص کالا، مراحل انجام واردات و ترخیص دستگاه خط کشی خیابان از گمرک را در سریع‌ترین زمان و با کمترین هزینه ممکن بدون به وجود آمدن مشکلی انجام دهند. همچنین شما عزیزان می‌توانید جهت آگاهی از شرایط کلی واردات و ترخیص دستگاه خط کشی از گمرک و استعلام قیمت با  کارشناسان مجرب ما در ارتباط باشید.

دستگاه خط کشی چه کاربردهایی دارد؟

دستگاه های خط کشی به عنوان وسیله ای در نظر گرفته می‌شود که جهت خط کشی معابر، خیابان و جاده ها، پارک ها و محل عبور و مرور افراد به کار گرفته می‌شود.

مهمترین اسناد و مدارکات جهت ترخیص دستگاه خط کشی چیست؟

مدارکاتی مربوط به بارنامه کالا، گواهی ترخیص کالا، نامه های مربوط به اسناد، برگه های پروفرما، لیست عدل بندی یا پکینگ لیست از جمله مهمترین مدارکات جهت ترخیص در نظر گرفته می‌شود.

تعرفه گمرکی واردات دستگاه خط کشی در چه ردیفی قرار می‌گیرد؟

واردات و ترخیص دستگاه خط کشی 8 رقمی تعرفه گمرکی در ردیف 84791090 قرار می‌گیرد.

انواع دستگاه های خط کشی خیابان جهت واردات چیست؟

دستگاه خط کشی دستی و دستگاه خط کشی ماشینی به عنوان مهمترین دستگاه های خط کشی در نظر گرفته می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط