لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

واردات لباس زیر از چین / 0 تا 100 ترخیص لباس زیر از گمرک

واردات لباس زیر از چین

فهرست مطالب

اخیرا بازار لباس زیر در بین بازرگانان، موقعیت رضایت‌بخشی دارد و افراد فعال در این حوزه، می‌دانند که با واردات و ترخیص لباس زیر از گمرک می‌توان سود مناسبی کسب کرد. در این بین واردات لباس زیر از چین، وضعیت مناسب‌تری در زمینه‌ سود دارد. دلیل آن قیمت مناسب و تنوع کافی انواع لباس زیر در چین است که سالانه واردات انواع لباس‌های زیر مردانه، زنانه و بچه گانه با توجه به تعرفه‌ گمرکی مشخصی از چین به کشور وارد می‌شود.

این فعالیت علی‌رغم مخالفت تولیدکنندگان داخلی ادامه دارد، چون مصرف‌کنندگان بدلیل قیمت مناسب و تنوع از آن حمایت می‌کنند و بازرگانان نیز بیشتر ترغیب می‌شوند. اگر شما هم قصد واردات پوشاک به ایران از جمله لباس زیر را دارید، باید مهمترین قوانین کشور در مورد پوشاک را بدانید. پس در ادامه با ما باشید تا شما را با چگونگی واردات و ترخیص لباس زیر از گمرک آشنا سازیم.

آیا واردات لباس زیر به ایران سود آور است؟

لباس زیر و پوشاک، یکی از کالاهای بسیار پر مصرف به حساب می‌آید که در تمام فصول سال برای آن تقاضا وجود دارد. خریداران مختلف با ذائقه، سلیقه و توانایی مالی متفاوت، در بازار به دنبال لباس زیر مورد علاقه خود هستند. با توجه به این حجم از تقاضا، واردات پوشاک به کشور بویژه واردات لباس زیر از چین برای تجار سودآوری بسیار خوبی دارد. زیرا همیشه پوشاک خارجی در کنار پوشاک ایرانی، بازار مصرفی خوبی در کشور دارد و جاذب خریداران زیادی به سمت خود است.

بطور کلی می‌توانیم بگوییم واردات پوشاک به ایران اگر از کیفیت و زیبایی بالایی برخوردار باشد، سودآوری آن حتمی است. بسیاری از مردم در بین انواع پوشاک هنگام انتخاب لباس زیر حساسیت بیشتری دارند و سعی در خرید انواعی از آن هستند که آسیبی به بدن نرساند و از الیاف طبیعی و غیر مضر باشد.

پس یکی از ملاک‌های موفقیت در کسب سود از واردات لباس زیر، تهیه اجناس با کیفیت و موردپسند مردم است. اگر به دنبال واردات و ترخیص لباس زیر از گمرک هستید، ققنوس ترخیص در خدمت شماست تا با آگاه کردن شما از تعرفه های گمرکی مختلف پوشاک و انجام مراحل ترخیص به شما کمک نماید.

ترخیص لباس زیر از گمرک
ترخیص لباس زیر از گمرک

بهترین کشور جهت واردات لباس زیر به ایران کدام است؟

امروزه واردات لباس زیر از چین به عنوان کشوری که دارای بزرگ‌ترین اقتصاد دنیاست، بسیار شایع می‌باشد. چین کشوری پهناور و با جمعیتی بالا، به طول دو دهه است که در بخش تولید انواع کالاها و صنایع گوناگون حرف اول را می‌زند. واردات پوشاک به ایران از چین که اولین شریک تجاری کشورمان در عرصه واردات و از بزرگ‌ترین تامین‌کنندگان انواع پوشاک در جهان است، مزایای زیادی دارد.

محصولات چینی در زمینه پوشاک و لباس زیر بسیار متنوعند، همچنین می‌توان با برندهای چینی هماهنگی کرد و به طور سفارشی خواستار تولید نوع بخصوصی پوشاک شد. قیمت پایین لباس زیرهای چینی و کیفیت مناسب آنها دلیل دیگری بر تمایل بازرگانان به واردات و ترخیص لباس زیر از گمرک از این کشور است.

در بین مردم کمتر کسی را می‌توان دید که از محصولات چینی با کیفیت‌های مختلف استفاده نکرده باشد. به همین دلیل واردات لباس زیر از چین همیشه پرسود است و مشتریان زیادی دارد. شما می‌توانید به دو روش خرید از طریق سایت و یا خرید حضوری از بازارهای معروف چینی به واردات این پوشاک بپردازید.

راهنمای واردات لباس زیر از چین به ایران

واردات پوشاک به ایران، از جمله لباس زیر مراحل مختلفی دارد که مهم‌ترین و ضروری‌ترین مراحل را در این قسمت شرح می‌دهیم:

مرحله اول: انتخاب کالای موردنظر از تامین کننده معتبر

همیشه در واردات کالا ، انتخاب نوع کالا که مردم پسند باشد و از فروش و تقاضای مطمئن و خوبی دربازار داخلی برخوردار باشد، مهمترین مرحله است. بعد از آن به دنبال یک تولیدکننده معتبر و برندهای قابل اطمینان برای واردات و ترخیص لباس زیر از گمرک باشید که این کار در چین کار زیاد سختی نیست. البته کیفیت پوشاک تولیدکنندگان مختلف متفاوت است و تنها از روی یک تبلیغات آنلاین نمی‌توان آگاهی‌های کافی در مورد کیفیت واردات لباس زیر از چین دست یافت.

تماس با فروشندگان محلی چینی، خدمات مشاوره شرکت‌های بازرگانی، نمایشگاه‌های تجاری، بازار آنلاین B2B روش‌های یافتن تولیدکننده معتبر است.

مرحله دو: قرارداد با فروشنده جهت دریافت پروفرما و پکینگ لیست

وقتی کالا و عرضه کننده مورد نظر را یافتید زمان آن است که با خرید کالاهایتان، قرارداد کتبی خرید را با فروشنده جهت واردات پوشاک به ایران بنویسید. طی این مرحله باید پیش فاکتور خرید یا پروفرما و پکینگ لیست که تمام جزئیات معامله در آن درج شده را از فروشنده دریافت کنید. ارائه این سند در مرحله ترخیص لباس زیر از گمرک الزامیست.

مرحله سه: نهایی کردن خرید و پرداخت بهای کالا

با دریافت پروفرما خرید شما نهایی می‌شود و باید نسبت به پرداخت هزینه خرید اقدام کنید. در مرحله ترخیص کالا از گمرک ارائه اسناد خرید و اسناد حمل واردات لباس زیر از چین به گمرک لازم است.

مرحله چهار: ارسال کالاها توسط شرکت‌های حمل‌ونقل کشور مبداء به کشورمان

محموله خریداری شده توسط شما باید به یکی از روش‌های زمینی، دریایی یا هوایی به کشور ارسال شود. در این مسیر باید به شرکت‌های حمل و نقل مراجعه کنید تا آنها روش مناسب با شرایط شما را برای ارسال انتخاب و اقدام کنند.

راهنمای ترخیص لباس زیر از گمرک

به دنبال واردات پوشاک به ایران، موضوع ترخیص آن از گمرک پیش می‌آید که در سال‌های اخیر با مشکلات متعددی مانند نوسان تعرفه ها،‌ ممنوعیت واردات پوشاک، افزایش نرخ ارز، عدم تخصیص ارز دولتی و … همراه است. شما می‌توانید برای تسهیل این امور ترخیص در واردات لباس زیر از چین، با مجموعه ققنوس ترخیص در ارتباط باشید. ترخیص کاران ما با آگاهی از روال ترخیص و موانع موجود، با راهکارهای مناسب، مراحل ترخیص زیر را برای شما انجام می‌دهند:

ثبت و صدور اظهارنامه

بعد از انتخاب برند مورد نظر لباس‌ زیر از کشور مبدا و ارسال آن به ایران، ققنوس ترخیص در ادامه کار، مراحل ترخیص لباس زیر از گمرک در کشور مبدا و مقصد را آغاز می‌کند. در مرحله اول ترخیص‌کار اظهارنامه واردات پوشاک به ایران را با تمام اطلاعات دقیق معامله در سامانه ثبت می‌کند.

تحویل اظهارنامه به مسئول ترخیص

واردات لباس زیر از چین به مدارک و اسناد واردات نیاز دارد که یکی از آنها اظهارنامه است که باید به مسئول ترخیص در گمرک تحویل شود. او با بررسی اظهارنامه و تایید مطابقت با کالا، ترخیص کار را به مرحله بعد راهنمایی می‌کند.

مرحله بازرسی کالا

مسئولین بازرسی در گمرک ، کالاهای وارداتی را از جهت اینکه آیا کالا با تمام مدارک و از راه قانونی وارد شده یا خیر بررسی می‌کنند.

پرداخت هزینه و دریافت مجوز ترخیص لباس زیر از گمرک

هزینه‌های واردات به پوشاک به ایران فقط شامل خرید یا حمل کالا نیست و در مرحله ترخیص نیز مبالغی لازم است تا بپردازید تا مجوز ترخیصیه، انبارداری و مجوز حمل از گمرک صادر ‌شود.

حمل کالا از گمرک به محل درخواستی خریدار

با حمل محموله شما از گمرک به همراه اسناد و مجوزات دریافتی، فرایند واردات لباس زیر از چین و ترخیص آن تمام است.

واردات پوشاک به ایران
واردات پوشاک به ایران

لیست تعرفه و هزینه های واردات لباس زیر 

واردات پوشاک و لباس زیر نیز علاوه بر قیمت نهایی خرید و حمل و … هزینه‌های دیگری هم دارد. شما باید برای ترخیص در گمرک حقوق و عوارض گمرکی بپردازید که بر حسب تعرفه‌های گمرکی کالا تعیین می‌شود. هزینه‌های ترخیص لباس زیر از گمرک نیز هست که هر واردکننده‌ای باید این موارد را بداند و برایش برنامه‌ریزی داشته باشد. بنابراین  با این که واردات پوشاک به ایران بازار پررونقی دارد و مردم خواهان پوشاک و لباس زیر خارجی هستند، اما باید محتاط بود تا گرفتار هزینه‌های اضافی نشوید.

همانطور که گفتیم واردکننده با توجه به نوع کالایش باید مراحلی چون خرید خود محصول، ثبت سفارش، دریافت مجوزها، حمل‌ونقل، بازرسی‌های کیفی و کمی کالا، بسته‌بندی، انبارداری، یافتن بازار فروش داخلی و … را برای واردات لباس زیر از چین طی کند.

همه این مراحل هزینه‌هایی دارد که باید توجه داشت به خاطر نوسانات ارز و تحریم‌های بین‌المللی هر ساله ممکن است این هزینه‌ها و تعرفه‌ها تغییر کنند. پس بهتر است تمام فرایند واردات و ترخیص را با کمک افراد آگاه به بخش‌نامه‌های بروز تجارت مانند تیم ققنوس ترخیص انجام دهید.

لیست مجوزات مورد نیاز جهت ترخیص لباس زیر از گمرک

  • برای واردات پوشاک به ایران از هر نوع باید توجه کنید که هنگام ترخیص، چندین بازرس پوشاک وارداتی شما را از نظر رعایت فرهنگ و اصول اخلاقی کشور بررسی می‌کنند. دریافت مجوز رسمی از بازرسان در این مورد بسیار مهم و ضروری می‌باشد و عدم دریافت آن به این معناست که واردات لباس زیر از چین با ارزش‌های ملی کشور مغایرت دارد و برایتان مشکل ساز می‌شود. 
  • برای واردات هر کالایی مجوز واردات معتبر نیز لازم است که باید از وزارت توسعه اقتصادی دریافت گردد.
  • مجوز ترخیص کالا از گمرک نیز برای کلیه کالاهای وارداتی لازم می‌باشد.
  • تمام کالاهای وارداتی باید با الزامات برچسب گذاری، از جمله کشور مبدا، توضیحات محصول و دستورالعمل‌های مراقبت مطابقت کنند و مجوز مربوطه در زمان ترخیص لباس زیر از گمرک ارائه شود.

کد تعرفه ی گمرکی لباس زیر در ایران

بطور کلی انواع واردات کالا به ایران که از کشورهای گوناگون انجام می‌شوند به ده اولویت مختلف دسته‌بندی می‌شوند. در این بین واردات پوشاک به ایران و انواع لباس زیر در جایگاه دهم این تقسیم‌بندی قرار دارد و سود بازرگانی دو برابر بر آن تحمیل می گردد. واردات انواع پوشاک از جمله واردات لباس زیر از چین مشمول تعرفه‌ گمرکی 75 درصد و ارزش افزوده 9 درصدی بود که در سال‌های اخیر به 55 درصد رسید.

ارز مبادله‌ای هم برای واردات این محصول اختصاص ندارد، برای همین افرادی که تمایل به فعالیت در این زمینه دارند، باید از ارز آزاد یا همان ارز متقاضی برای هدف خود استفاده کنند. البته تجارت پوشاک از جمله واردات لباس زیر برای واردکننده سودآوری خوبی دارد و استفاده از ارز آزاد ریسکی از لحاظ سود ندارد.

یعنی شما بطور کلی باید برای ترخیص لباس زیر از گمرک 146 درصد حقوق ورودی و 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده به گمرک پرداخت نمایید.

چرا واردات لباس زیر از چین به‌صرفه‌تر است؟

کشور چین از گذشته تا به الان به عنوان یکی از کشورهای اصلی در زمینه واردات کالا به ایران در نظر گرفته می‌شود. از این رو تاجران و بازرگانان زیادی به انجام واردات و ترخیص انواع کالا از چین به ایران اقدام می‌نمایند. لازم است بدانید که یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین دلایل واردات انواع لباس زیر از چین به علت قیمت بسیار مناسب و همچنین کیفیت بالای محصولات چینی می‌باشد؛ به گونه‌ای که بیشتر مصرف کنندگان از موضوع قیمت کالاهای داخلی ناراضی هستند و همین امر موجب خریداری بیشتر کالاهای چینی توسط افراد می‌گردد.

در واقع می‌توان چنین گفت که قیمت و کیفیت بالای محصولات چینی موجب می‌گردد تا تاجران و بازرگانان نسبت به انجام واردات و ترخیص از چین دلگرم شوند.

 لازم به ذکر است واردات لباس زیر از چین برای تاجران و بازرگانان سود و مزیت بالای را به همراه دارد. از این رو این دلایل یعنی حمایت مصرف کنندگان داخلی و همچنین سود بالا برای تاجران و بازرگانان انگیزه ایجاد کرده است تا به واردات لباس از چین روی بیاورند.

چالش‌های واردات لباس زیر از چین

از هنگامی که کشورهایی مانند چین و ترکیه سهم تولیدات و صادرات محصولات خود را در بازارهای جهانی پوشاک و مد افزایش دادند، تولید کنندگان داخلی در ایران از حضور در عرصه رقابت در بازارهای موجود در سطح جهان کنار زده شدند. این امر در ادامه موجب شد تا ایران به تدریج به عنوان یکی از خریداران و واردکنندگان اصلی پوشاک و انواع لباس زیر از این کشورها تبدیل شود.

به طور کلی می‌توان گفت در گذشته واردات لباس زیر از چین به صورت رسمی و قانونی انجام می‌گرفت اما اکنون به علت عدم نظارت صحیح بیشترین سهم واردات پوشاک از راه‌های قاچاق و غیرقانونی صورت می‌گیرد.

با توجه به آمارهای موجود ارزش انواع پوشاک که به وسیله ثبت سفارش رسمی صورت می‌پذیرد، حدود ۶۰ میلیون دلار در نظر گرفته می‌شود و در مقابل ارزش حجم از پوشاک وارداتی که از طریق قاچاق وارد کشور ایران می‌گردد به بیش از دو و نیم میلیارد دلار در سال تبدیل شده است.

یکی از مهم‌ترین چالش‌های واردات کالا از کشورهای چین و ترکیه واردات بی‌رویه پوشاک خارجی از قبیل واردات لباس‌های زیر از چین و دیگر کشورها می‌باشد. این امر موجب صدمات جدی به واحدهای تولیدی و طراحی در سطح کشور شده است. از این رو در چنین شرایطی به علت وجود واردات انواع پوشاک از خارج کشور بدون وجود نظارت صحیح موجب شده است تا واحدهای تولید پوشاک داخلی به علت وجود ناعادلانه تولیدات خارجی و همچنین عدم برخورداری از حمایت‌های لازم به سمت کاهش ظرفیت تولید و نهایت تعطیلی کشانده شود.

در نتیجه می‌توان گفت در صورت شرایط و سازماندهی واردات لباس پوشاک تولید کنندگان ایرانی نیز می‌توانند سهم خود را در بازارهای داخلی حفظ نمایند. همچنین می‌توان گفت از دیگر چالش‌های مهم انجام واردات لباس زیر از چین موارد قانونی می‌باشد که در این زمینه بایستی پیش از انجام واردات نسبت به اخذ مدارک و مجوزات رسمی جهت واردات اقدام نمایید.

مدارک لازم جهت ترخیص لباس زیر از گمرک

جهت ترخیص لباس زیر از گمرک نیز مانند دیگر کالاها نیاز به اخذ مدارک و اسنادی در این زمینه می‌باشید. در نتیجه در ادامه به مهم‌ترین مدارک لازم جهت واردات و ترخیص لباس زیر از گمرک می‌پردازیم.

 این مدارک عبارت است از:

  • فاکتور خرید لباس زیر
  • اخذ مجوز رسمی واردات از سازمان صنعت، معدن و تجارت
  • اخذ گواهی مبدأ صادرات و یا واردات اظهارنامه وارداتی
  • پرداخت هزینه‌های گمرکی شامل مالیات بر ارزش افزوده
  • ارائه اصل مدارک شناسایی صادر کننده و وارد کننده کالا
  • اخذ مجوز بهداشتی در صورت نیاز برای ورود کالا به کشور
  • پکینگ لیست یا لیست عدل بندی

چرا برای واردات و ترخیص لباس زیر از ققنوس ترخیص استفاده کنید؟

اگر می‌خواهید تعرفه‌ها، هزینه‌ها و ریسک واردات پوشاک به ایران را در تجارت خود کاهش دهید، بهتر است از یک شرکت بازرگانی  فعال در زمینه ترخیص کمک بگیرید یا کلا کار خود را به آنها محول کنید. این شرکت‌ها افراد متخصص و ترخیص کنندگان حرفه‌ای در زمینه ترخیص و واردات لباس زیر از چین و سایر کالاهای مختلف دارند.

تیم مجرب ققنوس ترخیص قادر است در کوتاه‌ترین زمان و کمترین هزینه، بهترین راهکارها را جهت کاهش تعرفه واردات پوشاک بکار ببرد. کاهش تعرفه در تجارت شما به معنای کاهش قیمت نهایی واردات و ترخیص لباس زیر از گمرک می‌باشد که در نهایت برای صاحب سرمایه سود خوبی به جای می‌گذارد. به این ترتیب شما با استفاده از توانایی کاهش تعرفه ترخیص کاران ما هم از واردات لباس سود خوبی می‌برید و هم رقابت در بازار پوشاک را افزایش می‌دهید.

از سویی هم فضای تجارت در آغاز، برای نا آشنایان با این حوزه خطرناک و غیرقابل پیش بینی است. ولی با استفاده از یک مشاور و دریافت خدمات از ققنوس ترخیص، طی کردن مشکلات پروسه واردات پوشاک به ایران و ترخیص آن برایتان راحت‌تر خواهد بود.

جمع بندی

با توجه به مطالب این مقاله اگر شما هم قصد واردات لباس زیر از چین را دارید تا به سودی برسید، نگران انجام مراحل ترخیص، تهیه مدارک و مجوزات لازم و تعرفه‌های گمرکی نباشید. با کمک خدمات مشاوره‌ای ققنوس ترخیص و همراهی ترخیص کاران ما یک تجارت سودآورد و مطمئن را برای کسب و کار خود تجربه کنید. ما حاضریم به تجار و افرادی که قصد انجام واردات و ترخیص لباس زیر از گمرک را دارند، اما اطلاعات کافی درباره هزینه‌ها و مقررات جدید ندارند کمک کنیم تا به راحتی واردات پوشاک به ایران و ترخیص آن را به انجام رسانند.

استفاده از خدمات شرکت ققنوس ترخیص در زمینه واردات لباس زیر چه اهمیتی دارد؟

بهره‌گیری از خدمات شرکت ققنوس ترخیص موجب می‌شود تا هزینه‌ها و ریسک‌های واردات کاهش یابد و در کمترین زمان ممکن ترخیص کالا صورت بپذیرد.

واردات بی‌رویه لباس زیر از چین چه مشکلاتی را در پی خود دارد؟

واردات بی‌رویه لباس و انواع پوشک موجب می‌شود تا ایران از صحنه رقابت دور بماند و این امر موجب مشکلات اقتصادی فراوانی برای کشور خواهد شد.

اخذ چه مدارکی جهت واردات لباس زیر از چین لازم است؟

مهم‌ترین مدارک در این زمینه شامل فاکتور خرید، اخذ گواهی مبدأ، اظهارنامه گمرکی، پرداخت هزینه‌ها و مواردی از این قبیل می‌باشد.

چرا واردات لباس از چین مناسب است؟

 به این دلیل که کالاهای چینی از قیمت و کیفیت بالایی برخوردار هستند و مورد استقبال ایرانیان قرار می‌گیرند. از این رو واردات آن می‌تواند سود بالایی را برای تاجران به همراه داشته باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط