لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

واردات لباس بچه / راهنمای 0 تا 100 ترخیص پوشاک بچه

واردات لباس بچه

فهرست مطالب

پوشاک بچه به عنوان یکی از بیشترین کالاهایی است که وارد کشور می‌شود. از این رو همانند سایر کالا ها بایستی مراحل و تشریفات قانونی ترخیص از گمرک را طی نماید. از این رو در این مقاله از سوی شرکت ققنوس ترخیص قصد داریم تا شما عزیزان را با نحوه واردات لباس بچه آشنا سازیم تا در ادامه بتوانید ترخیص پوشاک بچه از گمرک را با آسانی انجام دهید. در ادامه همراه ما باشید.

آیا واردات لباس بچه به ایران سود آور است؟

همواره واردات کالاهای مانند پوشاک بچه به ایران می‌توان سود بالایی را به همراه داشته باشد، چرا که بسیاری از ایرانیان همواره به دنبال لباس خوب برای کودکان و فرزندان خود می‌باشند. از این رو این امر موجب شده است که واردات و ترخیص پوشاک بچه از گمرک به عنوان تجارتی پرسود در نظر گرفته شود و همواره بسیاری از تاجران به این تجارت روی آورند.

ترخیص پوشاک بچه از گمرک
ترخیص پوشاک بچه از گمرک

بهترین کشور جهت واردات لباس بچه به ایران کدام است؟

در واقع می‌توان گفت بیشترین میزان واردات لباس بچه به کشور ما ایران، از کشورهای چین و ترکیه می‌باشد و بسیاری از تاجران و بازرگان جهت سودآوری این نوع کالا را انتخاب کرده‌اند. از این رو اخیرا چندین قانون و اصطلاح جدید در جهت واردات و ترخیص پوشاک بچه از گمرک لباس از چین و ترکیه وضع گشته است. اما، لازم است بدانید واردات لباس بچه از کشور چین و ترکیه هنوز ادامه داشته و تاجران و بازرگان می‌توانند از این کشورها انواع سفارشات خود را وارد گمرک نمایند.

راهنمای واردات لباس نوزاد و کودک به ایران

در این بخش از مقاله قصد داریم تا شما عزیزان را با نحوه واردات لباس بچه آشنا سازیم. در این بخش این نکته را مورد توجه داشته باشید، که انجام صحیح ترخیص پوشاک بچه از گمرک نیازمند انجام مراحلی می‌باشد که مهمترین آنها عبارتند از :

مرحله یک: انتخاب مناسب ترین تامین کننده پوشاک بچه

این مرحله به عنوان یکی از مهمترین مراحل واردات و ترخیص پوشاک بچه در نظر گرفته می‌شود که بایستی با دقت بالایی انجام بپذیرد، چرا که انتخاب صحیح تامین کننده کالا در ادامه روند واردات لباس بچه به شما کمک زیادی خواهد کرد و می‌تواند سود بالایی را برای شما به همراه داشته باشد. لازم به ذکر است که این مرحله با مقایسه بین چندین تامین کننده می‌تواند به شکل صحیح صورت بپذیرد.

مرحله دو: گفتگو با تامین کننده پوشاک بچه

این مرحله نیز مانند مرحله قبلی مهم و ضروری می‌باشد و انجام صحیح آن در نهایت سود بالایی را برای شما به همراه خواهد داشت. در این مرحله شما بایستی با تامین کننده کالا در مورد مواردی همانند نحوه حمل کالا، شرایط خرید کالا، چگونگی انجام پروسه های گمرکی و مواردی از این قبیل گفتگو و مذاکره نمایید. تا در نهایت وظایف بین شما و فروشنده کالا تعیین گردد.

مرحله سوم: اخذ مجوزات ضروری و مورد نیاز از تامین کننده و یا سازمان های گوناگون

لازم به ذکر است که انجام واردات لباس بچه نیازمند اخذ مجوزاتی از تامین کننده کالا و همچنین از سازمان های گوناگون می‌باشد. یکی از مجوزات و مدارک مورد نیاز واردات لباس بچه که از تامین کننده بایستی اخذ گردد پیش فاکتور است. پیش فاکتور یا پروفرما از جمله مدارکاتی است که در روند انجام فرایندهای گمرکی لازم وضروری است و شامل اطلاعاتی مانند آدرس فروشنده و خریدار کالا، نوع و حجم کالا، سازمان ترانزیتی کالا و مواردی از این قبیل انگاشته شده است.

مرحله چهار: گزینش یکی از ترم های اینکوترمز

در این مرحله از واردات لباس بچه بایستی یکی از ترم های اینکوترمز که جهت حمل و نقل کالای شما مناسب است را انتخاب نمایید و پس از پرداخت هزینه های موجود نسبت به ترخیص کالای خود از اداره گمرک اقدام نمایید.

مرحله پنج: پرداخت هزینه های گمرکی

این مرحله نیز به عنوان یکی دیگر از مراحل مهم ترخیص پوشاک بچه از گمرک در نظر گرفته می‌شود، که در این مرحله بایستی کلیه هزینه ها و تعرفه های گمرکی کالا را محاسبه نمایید و آن را به گمرک پرداخت کنید.

مرحله شش: ارسال پوشاک خریداری شده

در این مرحله باید کلیه لباس های خریداری شده ارسال شود.

راهنمای ترخیص لباس نوزاد و کودک از گمرک

انجام صحیح ترخیص پوشاک بچه از گمرک نیازمند انجام مراحلی با عنوان مراحل ترخیص کالا می‌باشد که باید به طور کامل توسط فروشنده، خریدار کالا یا موکل قانونی وی انجام بپذیرد. از مهمترین مراحل در خصوص ترخیص پوشاک بچه از گمرک می‌توان به مراحل ذیل اشاره نمود.

مرحله یک: ثبت سفارشات در سامانه مربوط به تجارت و امورات گمرکی

این مرحله به عنوان اصلی ترین و ابتدایی ترین مرحله ترخیص پوشاک بچه از گمرک در نظر گرفته می‌شود. در این مرحله بازرگان و یا موکل وی باید اطلاعات کلی کالا را به شکل کاملاً دقیق در سامانه تجارت امور گمرکی ثبت نماید. لازم به ذکر است، در هنگام ثبت اطلاعات موجود، توجه داشته باشید تا اطلاعات را به صورت کامل وارد کنید؛ چرا که اگر اطلاعات به صورت نادرست وارد شود، بایستی جریمه آن را بپردازید.

مرحله دو: انجام عملیات احراز هویت کالا

در این مرحله از ترخیص پوشاک بچه از گمرک باید کالا توسط متخصصان فنی گمرکی مورد بازرسی قرار بگیرد و کالا به صورت کامل با اطلاعات وارد شده در سامانه ای پی ال تطابق داده شود تا در صورت وجود مشکلی به خریدار و فروشنده اطلاع داده شود و بتوانند ادامه روند امور گمرکی را انجام دهد.

مرحله سوم: کنترل محصول در مسیرهای اختصاص یافته به آن

در این مرحله از واردات لباس بچه باید با توجه به مسیر گمرکی که برای کالا در نظر گرفته شده است، کالا مورد بازرسی و بازبینی قرار بگیرد. به این صورت که اگر کالا در مسیر قرمز و زرد قرار بگیرد، بایستی دوباره توسط متخصصان فنی امور گمرکی مورد بازبینی قرار بگیرد، اما اگر در مسیر سبز قرار بگیرد نیاز به بازبینی مجدد نخواهد داشت.

مرحله چهارم: اخذ مدارک موجود

در این مرحله از ترخیص پوشاک بچه از گمرک باید تمامی مدارک لازم که جهت واردات لباس بچه مورد نیاز است، از سازمان های گوناگون اخذ گردد. شما می توانید این مجوزات را از سازمان هایی مانند سازمان وزارت راه‌، سازمان استاندارد سازمان بهداشت و سازمان های مرتبط دیگر دریافت کنید.

مرحله پنجم: بازبینی کالا توسط متخصصان فنی اداره گمرک

در هنگام انجام مراحل ترخیص پوشاک بچه از گمرک باید کلیه کالاها مجدد توسط کارشناسان گمرک مورد بررسی قرار بگیرند.

مرحله ششم: پرداخت هزینه های گمرکی

در این مرحله بازرگان بایستی کلی هزینه های موجود را محاسبه نموده و آنها را پرداخت میکند.

مرحله هفتم: انجام ترانزیت و حمل و نقل کالا

در این مرحله بازرگان پس از پرداخت هزینه های موجود می تواند نسبت به حمل و نقل کالای خود از مبدا به مقصد اقدام نماید.

مرحله هشتم: ترخیص کالا از گمرک

این مرحله به عنوان آخرین مرحله ترخیص پوشاک بچه از گمرک در نظر گرفته می‌شود که بازرگان اجازه دارد، کالای خود را از گمرک ترخیص نماید.

واردات پوشاک بچه
واردات پوشاک بچه

لیست تعرفه و هزینه های واردات لباس بچه

انجام عملیات واردات لباس بچه مسلما مشمول پرداخت هزینه هایی خواهد بود که این هزینه ها را بایستی پیش از اقدام به انجام واردات درنظرداشت تا در هنگام انجام ترخیص پوشاک بچه از گمرک دچار مشکل نشوید. از مهمترین هزینه های واردات لباس بچه می‌توان به موارد زیر اشاره نمود؛

  • هزینه خرید و تهیه پوشاک بچه

این مورد را می‌توان به عنوان یکی از مهم ترین هزینه های موجود جهت انجام واردات لباس بچه از گمرک در نظر گرفت. چرا که بازرگان باید در ابتدا محصول مورد نظر را تهیه نمایند تا بتوانند نسبت به واردات آن اقدام کند.

  • هزینه های مربوط به ترانزیت و حمل و نقل کالا

این مورد نیز یکی دیگر از هزینه های مهم جهت واردات و ترخیص پوشاک بچه از گمرک در نظر گرفته می‌شود. در این مرحله نیز بازرگان باید یکی از روش های حمل و نقل مانند هوایی، زمینی، حمل ریلی یا مواردی از قبیل را انتخاب نماید و پس از پرداخت هزینه نسبت به حمل و نقل کالا از مبدا به مقصد اقدام نمایید.

  • هزینه های مربوط به نگهداری و انبارداری کالا

همانطور که می‌دانید انجام پروسه های گمرکی زمان بر خواهد بود. از این‌رو کالا بایستی مدتی در انبارهای گمرک نگهداری شود، نگهداری کالا در گمرک مشمول پرداخت هزینه هایی خواهد شد.

لیست مجوزات مورد نیاز جهت ترخیص لباس

همانطور که پیشتر نیز اشاره نمودیم، انجام واردات لباس بچه و در نهایت ترخیص پوشاک بچه از گمرک نیازمند اخذ مجوزاتی از سازمان های گوناگون می‌باشد. ارائه مجوزات لازم به سازمان گمرک الزامی است. از این رو بایستی نسبت به اخذ صحیح آن اقدام نمایید. از مهمترین مجوزات مورد نیاز جهت واردات لباس بچه می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

این مجوز از جمله مهمترین مجوزات لازم جهت واردات و ترخیص پوشاک بچه از گمرک در نظر گرفته می‌شود. این مجوز توسط فروشنده کالا اخذ خواهد شد و در نهایت خریداری داده می‌شود. همانطور که می‌دانید مجوز ثبت سفارش به معنای خریداری کالا میباشد و کالا در صورت نداشتن مجوز به عنوان قاچاق در نظر گرفته می‌شود.

از دیگر مجوزات لازم جهت انجام ترخیص پوشاک بچه از گمرک مجوز استاندارد کالا می‌باشد که نشان دهنده استاندارد بودن کالا مطابق با موازین اخلاقی وضع شده در کشور می‌باشد.

کد تعرفه ی گمرکی لباس نوزاد و کودک در ایران

هر کالایی جهت واردات و ترخیص مشمول تعرفه مربوط به خود می‌شود که مهمترین آن عبارت از مورد زیر خواهد شد:

  • این مورد به این صورت است که کد تعرفه گمرکی جهت ترخیص پوشاک بچه از گمرک در ردیف های 6209 و 6111 قرار خواهد گرفت.

مدارک لازم جهت ترخیص لباس بچه از گمرک

جهت واردات لباس بچه به ایران مانند دیگر کالاها شما عزیزان نیازمند اخذ اسناد و مدارک مورد نیاز در این زمینه را می‌باشید، چرا که وجود اسناد و مدارک به کالای شما اعتبار می‌بخشد و قانونی بودن آن را ثابت می‌کند. در نتیجه در هر زمینه‌ای که مشغول به کار هستید و قصد واردات کالا را دارید در ابتدا بایستی با این مدارک آشنایی کامل داشته باشید، چرا که این اسناد جهت ترخیص کالا از گمرک ضروری می‌باشد.

با توجه به اهمیت این موضوع در ادامه این مقاله از سوی شرکت ققنوس ترخیص قصد داریم تا شما عزیزان را با مهم‌ترین مدارک لازم جهت واردات لباس بچه آشنا سازیم. مهمترین این مدارک عبارت است از:

  • کلیه اسناد مربوط به پرداخت حقوق شرکت‌های حمل و نقل
  • اسناد مربوط به بیمه نامه و حمل و نقل کالا
  • اسناد مربوط به بارنامه کالا
  • برگه ترخیصیه کالا
  • اسناد مربوط به مجوز ثبت سفارش کالا در سامانه تجارت
  • پکینگ لیست یا لیس عدل بندی
  • برگه‌ها و اسناد مربوط به فاکتور خرید
  • اسناد مربوط به تامین ارز و غیره

نحوه واردات انواع لباس بچه با قیمت مناسب از چین

واردات انواع لباس بچه از چین با توجه به قیمت بسیار مناسب آن مهم و سودآور می‌باشد. لازم است این نکته را به خاطر داشته باشید که علت ارزان بودن کالاهای چینی به علت پایین بودن هزینه مواد اولیه و همچنین نیروی انسانی ارزان می‌باشد و ارزان بودن آن به معنای کیفیت پایین آن نمی‌باشد. از این رو بسیاری از تاجران و بازرگانان فعال در عرصه صادرات و واردات مشغول به انجام واردات لباس بچه به ایران می‌باشند.

همانطور که می‌دانید انتخاب بهترین لباس کودک همواره به عنوان یکی از دغدغه‌های والدین در نظر گرفته می‌شود و بسیاری از والدین به دنبال بهترین انواع پوشاک برای کودکان خود می‌باشند.

 از این رو بازار واردات لباس بچه از چین بسیار گرم شده است و تاجران زیادی به انجام این نوع از واردات روی آوردند. همچنین لازم است بدانید که جهت انجام واردات از چین باید با نحوه و شرایط واردات آن آشنایی داشته باشید که در حال حاضر روش های محبوب و متنوعی جهت واردات لباس بچه از چین به ایران وجود دارد که مهمترین آن ها عبارت است از:

خریداری از سایت

خرید از سایت به عنوان یکی از روش‌های آسان جهت انجام واردات لباس بچه از چین در نظر گرفته می‌شود. اما باید در این روش به این نکته توجه داشته باشید که این روش گاهی پرمخاطره می‌باشد و در ابتدای انجام کار بایستی حتماً درباره اعتبار سایت تحقیق کرده و از مشاوران و افراد با تجربه در این زمینه کمک بگیرید.

خریداری حضوری از بازارهای مشهور چین

از دیگر روش‌های خرید و واردات لباس بچه از چین خرید حضوری از بازارهای چینی می‌باشد. در این روش شما عزیزان می‌توانید به بازارهای فعال در زمینه خرید و فروش لباس بچه مراجعه حضوری نمایید و بهترین انواع کالا را خریداری کنید.

واردات لباس بچه از ترکیه

در طی سال‌های اخیر طی افزایش مراودت تجاری میان ایران و ترکیه در صنایع گوناگون گسترش زیادی پیدا کرده است، که یکی از این صنایع عرصه واردات لباس می‌باشد. لازم است بدانید که سهم قابل توجهی از محصولات وارداتی از ترکیه به ایران مربوط به صنعت پوشاک می‌باشد. انواع لباس زنانه، بچگانه و مردانه طرفداران خاصی را دارد. همچنین قیمت بسیار مناسب و همچنین کیفیت بالا به عنوان دو عامل مهم و اصلی برای جذب مشتریان ایرانی جهت انجام واردات در نظر گرفته می‌باشد.

بسیاری از افراد در سفرهای توریستی خود همواره لباس را به عنوان یکی از اصلی‌ترین سوغات در نظر گرفته می‌گیرند. باید توجه داشته باشید که واردات لباس بچه نیز مانند دیگر لباس‌ها بایستی به روش اصلی خود انجام بگیرد. که مهمترین روش های مناسب جهت واردات لباس بچه از ترکیه عبارت است از:

  • ترخیص کلیه پوشاک و ارسال آنها با اتوبوس‌های استانبول به تبریز
  • واردات کالا با کارت بازرگانی
  • ثبت سفارش کالا با شرکت‌های باربری فعال واردات کالا از طریق مرز هوایی به کلیه فرودگاه‌های بین‌المللی

اهمیت ترخیص کار در فرایند ترخیص کالا از گمرک

هنگامی که قرار است کالایی را وارد کشور کنیم بایستی در اولین گام جهت ورود آن به گمرک اقدام کنیم و مجوزهای قانونی جهت ترخیص را اخذ نمایید. از این رو همانطور که می‌دانید انجام عملیات واردات و ترخیص عملی پیچیده و زمان بر می‌باشد.

از این رو بهتر است تا در ابتدای کار شما از یک شخص حقیقی یا حقوقی که بتواند کالا را به دست مصرف کننده در داخل برساند کمک بگیرید که به این فرد ترخیص کار گمرک گفته می‌شود. به طور معمول هر شخص می‌تواند جهت ترخیص کالای مربوط از افراد حقیقی و حقوقی تا سقف ۱۰ مرتبه کمک بگیرد.

همچنین وجود ترخیص کار به شما عزیزان این امکان را خواهد داد تا کالای خود را در کمترین زمان ممکن از گمرک ترخیص کنید و متحمل هزینه های کمتری شوید.

چرا برای واردات و ترخیص لباس بچه از ققنوس ترخیص استفاده کنید؟

انجام پروسه های گمرکی امری بسیار پیچیده می‌باشد که نیازمند انجام صحیح مراحل آن خواهد بود. از این رو بهتر است انجام این کار را به افراد متخصص بسپارید. افراد ترخیص کار خواهند توانست مراحل و تشریفات گمرکی را برای شما در کمترین زمان ممکن است در کمترین زمان ممکن به انجام برسانند.

ققنوس ترخیص با داشتن کادری مجرب می‌تواند انجام واردات لباس بچه برای شما عزیزان را به ثمر برساند. همواره ترخیصکاران زبده ما در تیم ققنوس ترخیص می‌توانند تشریفات گمرکی شما رو را در کمترین زمان ممکن به انجام برساند.

جمع بندی

ققنوس ترخیص با داشتن نیرو های مجرب و مدیریت متعهد همواره در حال انجام خدمت رسانی به تاجران و بازرگانان عزیز در سراسر کشور خواهد بود. از خدمات شرکت ققنوس ترخیص می‌توان به ثبت سفارش کالا، خرید و فروش کالا، اخذ مجوزات قانونی از سازمان ها، تنظیم اظهارنامه کالا، ترخیص کالا از تمامی گمرکات در سطح کشور اشاره نمود. این شرکت با ارائه این خدمات به شکل احسن طی مدت زمان فعالیت خود قادر شده است تا به عنوان یکی از خوشنام ترین سازمان ها در این زمینه بدرخشد.

آیا واردات لباس بچه از چین سودآور می‌باشد؟

بله.در واقع می‌توان گفت واردات لباس بچه از چین و دیگر کشورهای همسایه به علت قیمت مناسب می‌تواند سود بسیار بالایی را برای تاجران و بازرگانان فعال در این عرصه به دنبال داشته باشد.

واردات لباس بچه به ایران از چه کشورهایی صورت می‌گیرد؟

سالانه حجم بسیار زیادی از واردات به کشور ما ایران از طریق کشورهای همسایه مانند چین، دبی، ترکیه و دیگر کشورها صورت می‌پذیرد.

مهمترین مزیت واردات پوشاک بچه از ترکیه و چین چیست؟

قیمت بسیار مناسب کالا و در عین حال کیفیت بسیار بالای محصولات موجب شده است تا این کالاها به عنوان کالاهای محبوب در ایران در نظر گرفته می‌شود.

جهت واردات لباس بچه به ایران چه مدارکی بایستی اخذ گردد؟

از مهمترین مدارکی که جهت واردات پوشاک بچه لازم و ضروری می‌باشد می‌توان به برگه ترخیصیه کالا، گواهی مبدا، کارت بازرگانی، مجوز ثبت سفارش کالا و غیره اشاره کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط