لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

واردات قطعات خودرو در ایران / 0 تا 100 ترخیص لوازم یدکی

واردات قطعات خودرو در ایران

فهرست مطالب

واردات لوازم یدکی خودرو امروزه یکی از مهم‌ترین کالاهایی است در تجارت بین‌المللی بسیار پر طرفدار و پر سود می‌باشد. واردات قطعات خودرو در ایران بیشتر از کشور چین تأمین می‌گردد. با توجه به این که هم اکنون انواع مختلفی از مدل‌های ماشین‌های خارجی و چینی از شرکت‌های مختلف، در کشور موجودند، قطعات مختلف این خودروها نیز برای تعمیر و نگهداری آن‌ها نیاز است. از این رو با توجه به میزان تقاضای داخلی جهت استفاده از این تجهیزات ماشین، واردات و ترخیص لوازم یدکی خودرو در کشورمان انجام می‌شود.

شما باید در اولین قدم با دریافت مجوزهای لازم از مراجع مربوطه، سفارش تجاری برای واردات این تجهیزات ماشین را ثبت و هزینه‌ها را بپردازید. در این مطلب از ققنوس ترخیص با ما باشید تا با تمام فرایندهای واردات قطعات خودرو در ایران آشنا شوید.

آیا واردات تجهیزات ماشین به ایران سود آور است؟

در حال حاضر در کشورمان بسیاری از صاحبان مشاغل، به واردات لوازم یدکی خودرو مشغولند، زیرا این کار سود و کارایی نسبتاً زیادی دارد و افراد با اطمینان خاطر و بدون ترس از ضرر می‌توانند این قطعات را وارد کنند. ولی لازم است در واردات و ترخیص لوازم یدکی خودرو به یک سری معیارهایی دقت کنید تا سوددهی شما بالا رود؛ برای مثال حتما سعی کنید قطعات با کیفیت و از برند معتبر تهیه کنید.

به اصل بودن کالا هم توجه کنید و اینکه گارانتی و ضمانت داشته باشد؛ همه این‌ها با انتخاب یک فروشنده معتبر میسر خواهد شد و اینگونه پرسودترین تجارت را تجربه خواهید کرد. واردات قطعات خودرو در ایران هم مستلزم رعایت قوانین و مقرراتی چون اخذ کارت بازرگانی و مجوزات لازم از سازمان‌های مربوطه است. مراحل ترخیص کالا نیز بسیار در سوددهی و هزینه شما تاثیرگذار است.

شما می‌توانید به عنوان نماینده قانونی خود برای ترخیص کالا، با کارشناسان ترخیص کار ققنوس ترخیص تماس حاصل کنید.

واردات لوازم یدکی خودرو
واردات لوازم یدکی خودرو

بهترین کشور جهت واردات تجهیزات ماشین به ایران کدام است؟

هرچقدر جلوتر می‌رویم، می‌بینیم که محصولات سودآور بیشتری برای واردات از کشور چین وجود دارند و فرصت‌های جدیدی پیش روی افراد علاقه‌مند به واردات کالا مشاهده می‌شود. واردات لوازم یدکی خودرو یکی از این اقلام است که چین مناسب‌ترین کشور برای واردات قطعات خودرو در ایران است.

شما می‌توانید با اتخاذ استراتژی و برنامه‌ریزی مناسب، موفقیت چشمگیری در این راه داشته باشید. اگر تاکنون کالایی از چین خرید کرده‌اید، حتما از مزایای تجارت با چین آشنایی دارید؛ نیروی کار ارزان و فراوان، تولید انبوده و وجود انواع کارخانه‌ها در چین، موجب کاهش قیمت خرید کالا از آنها می‌شود.

همچنین شما برای واردات و ترخیص لوازم یدکی خودرو از چین می‌توانید از سایت علی بابا هم استفاده کنید. علی بابا وبسایت خرید آنلاین مشهور و مهم برای واردکنندگان می‌باشد. مزیت مهم سایت علی بابا، یافتن لیست کاملی از تامین‌کنندگان چینی قطعات ماشین جهت انتخاب تامین‌کننده معتبر، برای خرید قطعات خودرو است. سایت علی بابا دارای سیستمی سازمان‌یافته‌ و بسیار ایمن است که اطلاعات کامل مربوط به انواع قطعات ماشین برای واردات قطعات خودرو در ایران را می‌توان در آن یافت.

راهنمای واردات قطعات خودرو در ایران

آیا با فرآیند و مراحل واردات تجهیزات ماشین به ایران آشنا هستید؟ در این قسمت مهم‌ترین مراحل واردات لوازم یدکی خودرو را برایتان می‌آوریم:

انتخاب نوع کالا

در گام اول باید نوع لوازم یدکی و تجهیزاتی که قصد وارداتش را دارید مشخص کرده و درخواست واردات آن را بدهید.

تعیین کد فنی کالا

دومین گام مشخص نمودن کد فنی کالاست؛ زیرا هر قطعه از تجهیزات ماشین، یک کد فنی مخصوص خود را دارد که اطلاع از این کد برای واردات و ترخیص لوازم یدکی خودرو بسیار مهم می‌باشد. چنانچه کد فنی یا اصطلاحا OEM NO قطعه مورد نظر خود را ندارید، می‌توانید از کارشناس ققنوس ترخیص مشاوره بگیرید.

یافتن کارخانه تولیدکننده معتبر

افرادی که تمایل به خرید مستقیم از کارخانه و یا تامین‌کننده از چین جهت واردات قطعات خودرو در ایران هستند، ولی از صلاحیت و اعتبار کارخانه یا تامین‌کننده نگرانی دارند؛ می‌توانند با کمک نمایندگان مستقیم ما در چین برای اعتبار سنجی و اطمینان از کیفیت کالای خریداری شده کمک بگیرند.

خرید قطعات و انجام پرداخت‌ها

بعد از اینکه شما تجهیزات و لوازم یدکی ماشین را خرید نمودید، باید هزینه لازم  را به حساب فرووشنده بپردازید. می‌توانید انجام حواله و انتقال پول را به شرکت‌های معتبری چون گروه تجاری ققنوس بسپارید.  انجام حوالجات ارزی برای واردات لوازم یدکی خودرو به صورت مستقیم از چین است و پول همان روز به حساب کارخانه یا تامین‌کننده منتقل خواهد شد.

حمل کالا به ایران

گروه تجاری ققنوس با داشتن انبارهای مجهز و کادری آموزش دیده، تجهیزات ماشین شما را در شهرهای ایوو، گوانگجو، شنزن و شانگهای نگهداری و در سریع‌ترین زمان به مقصد دبی یا ایران حمل می‌نماید. با توجه به وضعیت گمرکات کشور و تغییر مداوم بخش‌نامه‌ها برای ، واردات قطعات خودرو در ایران برای اطمینان از مجوز ثبت و سفارش کالای خود می‌توانید با کارشناسان ما در ققنوس ترخیص تماس بگیرید تا مراحل ترخیص لوازم یدکی خودرو را برای شما انجام دهند.

راهنمای ترخیص تجهیزات ماشین از گمرک

بعد از انجام واردات لوازم یدکی خودرو، نوبت به مراحل ترخیص کالا می‌رسد که تقریبا در تمامی گمرکات کشور مشابه است. اگر شما مراحل ترخیص کالا در یک گمرک را بیاموزید، در سایر گمرکات هم دچار مشکلی نخواهید شد. برای ترخیص لوازم یدکی خودرو باید تشریفات و مراحل زیر طی شوند:

ثبت اطلاعات در سامانه epl

در آغاز کار ترخیص باید اطلاعات مربوط به قطعات ماشین را تنظیم و در سامانه ثبت کنید.

دریافت شماره کوتاژ

مدارکی که در اظهارنامه ارائه شده، توسط کارشناس در گمرک بررسی و تایید می‌شود. سپس در سیستم ثبت رسمی شده و شماره کوتاژ برای ترخیص واردات قطعات خودرو در ایران صادر می‌گردد.

تعیین مسیر گمرکی

ادامه مراحل ترخیص بیشتر بصورت سیستمی انجام می‌گردد و کالا در یکی از مسیرهای گمرکی برای ترخیص قرار می‌گیرد. ترخیص کار این مراحل را هدایت می‌کند و در هر مرحله اگر به اطلاعات بیشتری در مورد  واردات لوازم یدکی خودرو نیاز داشت از صاحب کالا کمک گرفته و سعی در انجام تشریفات در حداقل زمان ممکن را دارد.

بازرسی قطعات ماشین از نظر استانداردها

در مرحله بعد واردات قطعات خودرو در ایران از نظر داشتن استاندارد کنترل و بازرسی می‌شوند و سرانجام مجوز خروج و ترخیص لوازم یدکی خودرو صادر می‌شود.

ترخیص و خروج از گمرک

در نهایت با بررسی کالای وارداتی و تعرفه آن توسط کارشناسان گمرک، هزینه‌های گمرکی و انبارداری توسط واردکننده پرداخت و پس از بررسی‌های نهایی، شما به همراه مجوز ترخیص، اجازه تحویل و خروج کالا را دارید.

لیست تعرفه و هزینه های واردات تجهیزات ماشین 

هر کدام از کالاهای مربوط به واردات قطعات خودرو در ایران هزینه ترخیص مخصوص به خود را دارند. زیرا هر کالایی با توجه به وزن، حجم و ارزش بار، هزینه ترخیص متفاوتی دارا می‌باشد. برای مثال هزینه واردات و ترخیص شمع خودرو با هزینه واردات رادیاتور خودرو برابر نیست؛ اگر چه هر دو قطعه جزو تجهیزات ماشین محسوب می‌گردند.

این تفاوت به دلیل کد تعرفه گمرکی خاصی است که هر محصول دارد و از سویی مالیات بر ارزش افزوده هم جزو مواردی است که هنگام ترخیص لوازم یدکی خودرو محاسبه می‌گردد. این مورد به واردات کالا مربوط است که مشمول مالیات می‌شود؛ واردات لوازم یدکی خودرو مشمول مالیات بر ارزش افزوده است که شما باید برای کالاهای خود بپردازید.

موضوع مهم دیگر در مورد هزینه‌ها، نحوه کاهش هزینه‌های حمل کالاست. فرقی نمی‌کند شما صاحب یک تجارت کوچک یا یک شرکت بزرگ باشید؛ خواه در واردات قطعات خودرو در ایران تازه کار باشید یا با تجربه؛ مدیریت هزینه حمل بار و صرفه‌جویی در آن تاثیر مستقیمی روی خط اصلی کسب و کار شما خواهد گذاشت.

هر ریال صرفه‌جویی در حمل بار، نشان دهنده بهبود در عملکرد مالی شماست. اگر برای تدارکات حمل، بیش از حد پرداخت کنید، نشان می‌دهد که شما قادر به تحویل مداوم و عملکرد مقرون به صرفه در مورد واردات قطعات خودرو نیستید. علاوه بر این موارد، هزینه‌های ثابتی چون قیمت خرید کالا، ثبت سفارش، دریافت مجوزها، انبارداری و.. نیز در هزینه نهایی واردات و ترخیص لوازم یدکی خودرو دخیل‌اند.

ترخیص لوازم یدکی خودرو
ترخیص لوازم یدکی خودرو

لیست مجوزات مورد نیاز جهت ترخیص تجهیزات ماشین از گمرک

جهت ترخیص تجهیزات ماشین از گمرک یک سری مدارکی نیاز است که باید وارد کننده آنها را آماده کند، این مدارک شامل مواردی چون: بارنامه برای کالا، ترخیصیه برای کالا، پروفرما، ثبت سفارش برای واردات لوازم یدکی خودرو، بیمه نامه لوازم یدکی، قبض انبار، لیست عدل بندی (پکینگ لیست)، فاکتور کالا، گواهی بازرسی ، گواهی مبدا و اطلاعات بانک و شماره حواله بانکی.

استانداردهایی هم برای ترخیص لوازم یدکی خودرو نیاز است؛ این مسئله مهم‌ترین مورد برای ترخیص کالاست. برای واردات قطعات خودرو در ایران باید حتما مجوزهای لازم از سازمان استاندارد را دریافت کنید. بدین معنی که قطعات و تجهیزات ماشینی که وارد کشور می‌شوند باید از استانداردهای لازمی که توسط سازمان استاندارد تایید شده باشد، برخورد باشند. در صورتی که لوازم یدکی وارداتی شما استانداردهای لازم را نداشته باشد، گمرک مجوز لازم برای ورود آنها به کشور را صادر نخواهد کرد.

کد تعرفه ی گمرکی تجهیزات ماشین در ایران

  • کد تعرفه گمرکی جهت ترخیص کلاچ و اجزا قطعات 870893 می‌باشد.
  • تعرفه گمرکی جهت ترخیص سیبک فرمان 87088019 است.
  • کد تعرفه گمرکی جهت ترخیص چرخ از جنس آلمینیوم 87087019 می‌باشد.
  • کد تعرفه گمرکی برای واردات لوازم یدکی خودرو و ترخیص جعبه دنده 870830 است.
  • تعرفه گمرکی برای ترخیص کفشک لنز ترمز 87083023 می‌باشد.
  • کد تعرفه گمرکی جهت ترخیص لوازم یدکی خودرو از نوع ترخیص شاسی‌های موتوردار 870600 است.
  • تعرفه گمرکی برای ترخیص سپر ماشین در واردات قطعات خودرو در ایران 870810 می‌باشد.
  • کد تعرفه گمرکی برای ترخیص ترمز ها و ترمز های خود مهار در ردیف 870830 است.
  • تعرفه گمرکی جهت ترخیص کاسکه و دیسک ترمز 87083021 می‌باشد.
  • تعرفه گمرکی جهت ترخیص سیستم‌های فنر بندی در ردیف 870880 قرار دارد.
  • کد تعرفه گمرکی جهت ترخیص کیسه ایمنی هوا برای واردات لوازم یدکی خودرو در ردیف 870895 قرار دارد.
  • کد تعرفه گمرکی جهت ترخیص رادیاتور برای ترخیص لوازم یدکی خودرو 870891 می‌باشد.
  • تعرفه گمرکی جهت ترخیص توپی محور برای واردات قطعات خودرو در ایران 87085031 است.

مدارک مورد نیاز جهت ترخیص لوازم خودرو از گمرک

طبق نظر کارشناسان ققنوس ترخیص جهت ترخیص لوازم خودرو از گمرک به مدارک و اسناد مختلفی نیاز پیدا خواهید کرد. در ادامه این مدارک را به تفصیل شرح می دهیم.

  • بارنامه: سندی است که در حمل و نقل های دریایی، زمینی و هوایی توسط باربری ها یا شرکت های حمل بار به متصدی های حمل و نقل داده می شود.
  • ترخیصیه: ترخییصیه که دستور تحویل نیز به آن می گویند حواله تحویل کالا به واردکننده یا صاحب کالا است که از طرف متصدی حمل و نقل بار با رعایت قوانین مربوطه صادر می شود.
  • فاکتور: فاکتور که نشان دهنده قیمت و مقدار محصول خریداری شده است توسط فروشنده به خریدار داده می شود.
  • قبض انبار: قبض انبار جهت تحویل محموله و نگهداری کالا در انبار گمرک صادر می شود.
  • پروفرما: پروفرما که توسط فروشنده صادر می شود در واقع سندی است که اطلاعات فروشنده و خریدار در آن ذکر شده و اطلاعات کالا از جمله قیمت و تعداد آن در پروفرما ذکر می شود. همچنین شرایط پرداخت، زمان تحویل، مبدا صادرات کالا و اعتبار پروفرما از دیگر اطلاعات ثبت شده در این سند است.
  • گواهی مبدا: گواهی مبدا در واقع سندی است که از طرف اتاق بازرگانی شرکت صادر کننده تنظیم می شود و به خریدار تحویل داده می شود. در این سند اطلاعاتی در مورد محموله وجود دارد.
  • ثبت سفارش: اطلاعاتی از جمله شماره هشت رقمی مجوز، اطلاعات پروفرما و… در این سند ثبت شده و توسط سازمان توسعه و تجارت صادر می شود.
  • گواهی بازرسی: سورویانس یا گواهی بازرسی مجوزی می باشد که توسط شرکت های بازرسی بین المللی صادر می شود. برای واردات قطعات خودرو به این مجوز نیاز پیدا خواهید کرد.
  • لیست عدل بندی: لیست عدل بندی که پکینگ لیست نیز نامیده می شود شامل اطلاعات کامل و مشروح محموله وارداتی است.

مهم ترین نکات جهت واردات قطعات خودرو

  • توجه داشته باشید که برای جلوگیری از مشکلات در زمان ترخیص و فروش آسان تر قطعات در کشور حتما قبل از واردات و ترخیص قطعات خودرو، قطعات وارداتی را با لیست سازمان استاندارد چک کنید چون برای بعضی از قطعات خودرو داشتن تاییدیه سازمان استاندارد ضروری است.
  • اظهارنامه های واردات قطعات خودرو از سه مسیر قرمز، زرد و سبز مورد بررسی گمرک قرار خواهد گرفت.
  • لازم است که نسبت به بروزرسانی اطلاعات خود در زمینه قوانین مختلف واردات قطعات خودرو توجه کافی را داشته باشید. زیرا قوانین مربوط به واردات قطعات خودرو و ترخیص آن هر چند وقت یک بار تغییر می کند و بسیار شناور است و کمبود آگاهی واردکنندگان می تواند خسارات جبران ناپذیری را وارد کند.
  • در صورتی که تاجر دارای ممنوعیت های قانونی در مورد دخالت در اموال، امور تجاری و یا بدهی به گمرک داشته باشد شماره ثبت یا کوتاژ به محموله تعلق نمی گیرد.
  • لازم است بگوییم که حتما به تفاوت تعرفه های قطعات خودرو دقت کنید چون هر قطعه ای تعرفه مخصوص به خود را دارد. برای مثال تعرفه تسمه تایم با تعرفه دینام خودرو یکسان نیست در صورتی که هردو زیر مجموعه قطعات خودرو می باشند.
  • در نهایت باید بگوییم که در ثبت و تدوین اظهار نامه توجه و دقت کافی را داشته باشید چون اطلاعاتی که در اظهارنامه ثبت می شوند توسط بازرس گمرک با سندهای خرید مقایسه خواهد شد و در صورت وجود تناقض از ادامه فرایند ترخیص لوازم خودرو جلوگیری به عمل می آورند.

انواع قطعات خودرو وارداتی به کشور

برای واردات قطعات خودروهای وارداتی به کشور لازم است با انواع این قطعات آشنا باشید. به طور کلی تمامی ماشین های سبک و سنگین چه داخلی و چه خارجی قطعات زیادی دارند که در این قسمت سعی داریم بهترین گزینه های قطعات خودرو را شرح دهیم. پمپ بنزین، موتور فن، کلاچ، فرمان، سوئیچ چراغ قرمز، دیسک ترمز، در باک، میل لنگ، کمک فنر و… از جمله قطعات خودروها می باشند. اما به صورت کلی قطعات خودرو به چند دسته کلی تقسیم بندی می گردد:

  • دسته اول شامل قطعات اصلی هستند که در بدنه خودرو مورد استفاده قرار می گیرند مثل رکاب، کاپوت، باربند، سپر و…
  • دسته دوم قطعاتی هستند که در کف کابین مورد استفاده قرار می گیرند مثل پایه صندلی، کمربند ایمنی، کف پوش و…
  • دسته سوم شامل قطعات برقی و الکترونیکی مثل ضبط صوت، رادیو، دوربین دنده عقب، مانیتور و… است.
  • دسته چهارم لوازم مربوط به شاسی و پیشرانه مثل لنت، پدال ترمز، روغن ترمز و… می باشد.
  • دسته پنجم قطعات مربوط به موتور مثل لوله اگزوز، رادیاتور، مخزن سوخت و… هستند.
  • داشبورد، کیسه هوا و… نیز سایر قطعات خودرو محسوب می شوند.

مزایای واردات خودرو از امارات به ایران

واردات خودرو از امارات به ایران از تجارت های پرسودی به شمار می آید که کارشناسان ققنوس ترخیص فعالیت و تجربه زیادی در این زمینه دارند. در زمینه واردات خودرو از دبی به دلیل فاصله کم بین ایران و امارات هزینه حمل و نقل خودرو بسیار پایین تر خواهد بود که یک مزیت فوق العاده محسوب می شود. از طرفی علاوه بر واردات خودروهای صفر، می توانید در زمینه واردات خودرو های دست دوم به فعالیت تجاری بپردازید. البته این واردات هم مثل واردات خودروهای صفر از امارات، نیازمند اطلاعات کافی و به روز نگهداری اطلاعات تجاری است.

چرا برای واردات و ترخیص تجهیزات ماشین از ققنوس ترخیص استفاده کنید؟

ترخیص تجهیزات و لوازم یدکی خودرو باید در مدت زمان کوتاهی انجام گیرد؛ چنانچه ترخیص قطعات یدکی مدت زیادی طول بکشد، کارخانه‌های خودروساز با مشکلات زیادی روبرو خواهند شد. زیرا خودروها از قطعات بسیار زیادی تشکیل می‌شوند که اگر به موقع تامین نشود، امکان مونتاژ و تکمیل خودرو و عرضه آن به بازار وجود ندارد. از سویی هم ممکن است موانع و مشکلات متعددی بر سر راه ترخیص تجهیزات ماشین به وجود آید که یکی از مهم‌ترین آنها عدم دریافت مجوزهای قانونی برای واردات لوازم یدکی خودرو است.

گمرک مجوزهای ضروری را طبق قوانین و مقررات هنگام ترخیص لوازم یدکی خودرو اخذ می‌کند. این مجوزها از سوی دستگاه‌های مختلفی صادر می‌گردند و گمرک تا زمانی که مجوزها را دریافت نکند، اجازه ترخیص به کالا نمی‌دهد و امکان دارد پروسه ترخیص طولانی شود.

ققنوس ترخیص با سال‌ها تجربه و فعالیت در زمینه ترخیص کالا از کلیه گمرکات ایران، امروزه به عنوان ترخیص‌کار رسمی گمرک شناخته می‌شود. این شرکت با بهره‌گیری از جدیدترین قوانین گمرک، صفر تا صد مراحل گمرکی و دریافت ثبت سفارش و کلیه مجوزهای لازم، پروسه تشریفات گمرکی ترخیص کالای شما را سرعت می‌بخشد.

سایر خدمات ققنوس ترخیص عبارتند از: ترانزیت خارجی و داخلی، حمل‌ونقل واردات لوازم یدکی خودرو، ارائه مشاوره در مورد چگونگی ترخیص واردات قطعات خودرو در ایران، حمل‌ونقل، بارگیری و تخلیه کالاها، اخذ مجوزهای قانونی برای ترخیص، انجام ثبت سفارشات و تمامی امور مرتبط اداری برای ترخیص.

 چنانچه در مورد روند ترخیص کالا سوال یا ابهاماتی در ذهن دارید، اگر کالایی برای ترخیص از گمرک دارید می‌توانید با کارشناسان ققنوس ترخیص تماس بگیرید و از مشاوره رایگان آنها بهره‌مند شوید تا کالایتان در کوتاهترین زمان ممکن اظهار و ترخیص گردد.

جمع بندی

با توجه به مطالبی که گفتیم، واردات لوازم یدکی خودرو و ترخیص آنها یکی از مهم‌ترین نیازهای جامعه است. شما با رعایت قوانین و مقرراتی که در بخش‌نامه‌ها اعلام می‌گردد، می‌توانید به راحتی  واردات و ترخیص لوازم یدکی خودرو را انجام و نیازهای کشور به این تجهیزات را رفع نمایید. دولت نیز با توجه به تقاضای بالا برای این قطعات در جامعه، واردات قطعات خودرو در ایران را آسان نموده است. ترخیص کالای خود را به ققنوس بسپارید تا با اطمینان خاطر تشریفات ترخیص بار وارداتی شما انجام شود.

به طور کلی برای واردات قطعات خودرو باید به چه نکاتی توجه کرد؟

برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل در فرایند واردات خودرو قطعات وارداتی را با لیست سازمان استاندارد چک کنید، اطلاعات خود را در زمینه واردات و ترخیص خودرو به روز نگهدارید، به تفاوت تعرفه های قطعات خودرو دقت کنید، در ثبت و تدوین اظهارنامه توجه و دقت کافی را داشته باشید.

چگونه در زمینه واردات تجهیزات ماشین، تجاری سود آور داشته باشیم؟

برای بالا بردن سود دهی در زمینه واردات تجهیزات خودرو لازم است یکسری از معیارها را رعایت کنید. باید فروشندگان مناسب را شناسایی کنید و از اصل بودن کالا و ضمانت نامه مطمئن شوید.

انواع قطعات خودرو وارداتی به کشور چیست؟

این قطعات به طور کلی به شش دسته تقسیم می شوند. قطعات اصلی شامل رکاب، کاپوت و… که در بدنه اصلی خودرو مورد استفاده قرار می گیرند، قطعاتی که در کف کابین قرار می گیرند مثل کف پوش، پایه صندلی، کمربند ایمنی و… ، قطعات برقی و الکترونیکی، لوازم مربوط به شاسی و پیشرانه مثل پدال ترمز، قطعات مربوط به موتور مثل لوله اگزوز و رادیاتور و لوازم جانبی مثل کیسه هوا و داشبورد.

مهمترین مراحل واردات لوازم یدکی چیست؟

مهمترین مراحل واردات لوازم یدکی شامل انتخاب نوع کالا، تعیین کد فنی کالا، یافتن کارخانه تولیدکننده معتبر، خرید قطعات و انجام پرداخت ها، حمل کالا به ایران و ترخیص تجهیزات.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط