لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

واردات دوربین مداربسته / راهنمای 0 تا 100 ترخیص از گمرک

واردات و ترخیص دوربین مداربسته

فهرست مطالب

در دنیای امروزی که پیشرفت تکنولوژی یکی از مهمترین اهداف آن می‌باشد، دوربین­ های مداربسته به عنوان انقلاب عظیمی در سیستم های نظارتی خارجی و داخلی محسوب خواهند شد. همچنین کاربرد انواع دوربین های مداربسته در جهان امروزی به اندازه ای  گسترش یافته و دچار پیشرفت شده است که هر شخصی به طور روزانه تعداد بی شماری از این نوع دوربین­ ها را در انواع ساختمان مسکونی محل زندگی خود، محل کار خود ، در فروشگاه و مغازات و مکان های عمومی مشاهده می‌کند.

همین امر نشان دهنده اهمیت بالای واردات دوربین مداربسته به کشور می‌باشد. در نتیجه اگر تمایل به کسب  اطلاعات بیشتر در زمینه ترخیص دوربین مداربسته از گمرک را دارید در این مقاله از سوی ققنوس ترخیص همراه ما باشید.

آیا واردات دوربین مداربسته به ایران سود آور است؟

همانطور که در مقدمه مطلب نیز اشاره شد، واردات دوربین مداربسته از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد. از این رو سالانه حجم بالایی از انواع دوربین های مداربسته از گمرکات سطح کشور ترخیص می‌شود. یکی از مواردی که موجب حجم بالای واردات در سطح کشور شده است، تقاضای بالای افراد به انواع دوربین ها می‌باشد؛ به این صورت که هر فردی جهت نظارت بیشتر در محل کار خود، محل زندگی و مواردی از این قبیل نیازمند انواع دوربین های مداربسته می‌باشد.

در نتیجه با توجه به این مورد و استقبال بالای افراد، بسیاری از تاجران و بازرگانان قصد دارند تا به واردات دوربین مداربسته بپردازند. همچنین به علت کمبود تولیدات و ساخت در سطح کشور واردات و ترخیص دوربین مداربسته از گمرک می‌تواند بسیار سود آور و مفید باشد.

واردات دوربین مداربسته
واردات دوربین مداربسته

بهترین کشور جهت واردات دوربین مداربسته به ایران کدام است؟

بیشترین واردات دوربین مداربسته به کشور ما ایران از سه کشور امارات متحده عربی از شهر دبی، کشور ترکیه و کشور عراق صورت می‌گیرد. همچنین پس از این کشورها ترخیص دوربین مداربسته از کشور چین بسیار پر طرفدار است که سالانه حجم بالایی از واردات در سطح کشور را به خود اختصاص داده است. بعد از کشور چین،  کشورهای مانند تایوان، کشور کره، آلمان و سوئد بیشترین حجم واردات دوربین مداربسته به ایران را متعلق به خود نموده است. واردات انواع دوربین های مداربسته به ایران از این کشور ها می‌تواند بسیار سودمند باشد؛ چرا که این کشورها اجناس باکیفیت بالا را با قیمتی مناسب به مشتریان خود ارائه می‌دهند.

راهنمای واردات دوربین مداربسته به ایران

واردات دوربین مداربسته از کشور های منطقه نیاز به انجام صحیح مراحلی دارد که بایستی با دقت بالایی انجام بپذیرد. این مراحل عبارتند از :

گرفتن کارت بازرگانی معتبر

یکی از ابتدایی ترین و در عین حال مهمترین مرحله در فرایندهای گمرکی مربوط به واردات و ترخیص دوربین مداربسته از گمرک مربوط به اخذ کارت بازرگانی معتبر است. کارت بازرگانی به عنوان اصلی ترین سندی محسوب می‌گردد که یک بازرگان و تاجر در انجام فرایندهای تجاری داخلی و بین المللی به آن احتیاج خواهد دارد. اخذ کارت بازرگانی مزایایی را نیز در زمینه تجارت و اقتصاد به همراه خواهد داشت.

انتخاب زمینه کاری صحیح قبل از انجام واردات دوربین مدار بسته

دومین مرحله هنگام انجام عملیات واردات دوربین مداربسته از چین که می‌تواند برای افراد پرسود شود، انتخاب دقیق حوزه فعالیت در نظر گرفته می‌شود. لازم است بدانید بازرگانان موظف هستند قبل  از آغاز پروسه فعالیت های تجاری خود این موضوع را معین نمایند که قرار است زمینه فعالیت آن ها تا چه میزان باشد، در این هنگام مشخص خواهد شد که تاجر قرار است، با کدام یک از کشور ها و در چه حوزه ای شروع به انجام واردات دوربین مدار بسته نماید.

شناخت مقررات هر کشور جهت انجام صحیح واردات در مبداء و مقصد

از دیگر مراحل اصلی انجام فرایند واردات و ترخیص دوربین مداربسته از گمرک که مختص  کشور ما ایران نیست، به شناخت قوانین و مقررات حقوقی و تجاری هر کشور مرتبط می‌باشد. در نتیجه تاجران و بازرگان بایستی جهت به دست آوردن سودهای کالا و نیز جهت جلوگیری از بروز اختلال های مربوط به حقوقی و حقیقی باید از قوانین موجود مربوط به مسائل اقتصادی و تجاری چه در کشور و چه در کشور مقصد اطلاع کافی را به درست آورند.

درخواست مدرک پیش فاکتور و سایر مدارکات مربوطه

از دیگر مراحل انجام واردات دوربین مداربسته که در جهت انجام صحیح آن مورد استفاده قرار می‌گیرد، به عنوان اخذ پیش فاکتور محسوب می‌گردد. از این رو بازرگانان در زمینه واردات و ترخیص ساعت، باید اقدام به اخذ یک سری اسناد و مدارکات نمایند که در این جهت نیاز به پیش فاکتور نیز می‌باشد از این رو  خریدار بایستی از فروشنده کالا  بخواهد تا پیش فاکتور مربوط به دوربین های مدار بسته و سایر کالاها را به او تحویل بدهد. تا پروسه واردات کامل شود

راهنمای ترخیص دوربین مداربسته از گمرک

افرادی که تمایل به واردات دوربین مداربسته به ایران را دارند، بایستی در ابتدای کار با تمامی مراحل ترخیص دوربین مدار بسته از کمرگ آشنایی کامل داشته باشند باشند. لازم است بدانید قوانین و مقررات واردات دوربین مدار بسته نیز مانند قوانین دیگر کالاهای وارداتی می‌باشد و تنها در بعضی از موارد متفاوت است. مراحل ترخیص دوربین مداربسته از  گمرک به قرار زیر می‌باشد:

مرحله اول: ثبت اظهارنامه کالا

در ابتدای کار بایستی به سامانه تجارت گمرک ایران وارد شده و فرم‌ها و اطلاعات خواسته شده  لازم را نمایید و بعد از انجام این‌ مرحله مدارک و اسناد خود را بارگذاری نمایید. همچنین دقت داشته باشید  که سامانه برای شخصی که به هر علتی اطلاعات را نادرست وارد سیستم نماید، جریمه نقدی را  در نظر خواهد گرفت .

مرحله دوم: انجام مرحله احراز هویت محصول

پس از انجام صحیح اظهار کالا نوبت به مرحله احراز هویت جهت واردات و ترخیص دوربین مداربسته از گمرک می‌رسد. در این مرحله اطلاعات فرد توسط کارشناسان فنی اداره گمرک مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در صورت تایید، کدی به عنوان کد شناسایی جهت واردات کالا برای شما صادر خواهد شد.

مرحله سوم: کنترل محصول و مشخص نمودن مسیر

در این مرحله بایستی مسیر گمرکی کالا مشخص گردد. به این‌ معنا که ترخیص هر نوع محصولی از گمرک از باید از سه مسیر سبز، قرمز و زرد انجام بپذیرد. همچنین محصولاتی که بایستی مجدد آزمایش گردد، در مسیر قرمز و زرد قرار خواهند گرفت. اما اگر کالا در مسیر سبز قرار بگیرد نیاز به  آزمایش مجدد نخواهد داشت.

مرحله چهارم: دریافت و اخذ مجوزات

شما باید پس از انجام مراحل خواسته شده جهت تکمیل فرایند مراحل ترخیص از سازمان‌هایی مانند سازمان استاندارد، سازمان قرنطینه، اداره مالیات و وزارت راه اسنادی را تحت عنوان مجوز ترخیص و واردات دوربین مداربسته دریافت کنید. در ادامه اگر مشکلی در هیچ کدام از سازمان‌ها نداشته باشید ، کالای شما جهت تسویه صورتحساب و پرداخت هزینه ها به قسمت مالی گمرک ارسال خواهد گردید.

مرحله پنجم: تسویه صورتحساب مالی کالا

بعد از این مورد که هزینه های لازم جهت واردات و ترخیص دوربین مداربسته از گمرک دریافت شد، سند ترخیص محصول شما صادر خواهد شد. این سند با عنوان فیش پروانه سبز در سازمان گمرک معروف می‌باشد.

مرحله ششم: رجوع به انبار

بعد از پرداخت هزینه های انبارداری مجوزی تحت عنوان کنید مجوز انبار به شما داده می‌شود که این‌مجوز اجازه بارگیری کالا را صادر خواهد کرد.

مرحله نهایی: ترخیص کالا از گمرک

در این مرحله انباردار پروانه سبز شما را امضا خواهد کرد. در نتیجه در این‌ مرحله می‌توانید جهت ترخیص دوربین مداربسته از گمرک اقدام نمایید.

ترخیص دوربین مداربسته از گمرک
ترخیص دوربین مداربسته از گمرک

لیست تعرفه و هزینه های واردات دوربین مداربسته

تعرفه ترخیص دوربین مداربسته از گمرک در ردیف های گوناگونی قرار می‌گیرد که بعضا به صورت زیر می‌باشد:

شماره تعرفه گمرکی که جهت ترخیص انواع دوربین مداربسته از گمرک تعریف گشته است در ردیف 85258910   قرار می‌گیرد و شرح کلی  تعرفه آن به شرح زیر می‌باشد:

انواع دوربین مداربسته که جهت مراقبت یا جهت نظارت عبور و مرور و نیز کد تعرفه گمرکی جهت ترخیص انواع دوربین‌های تلویزیونی،  دوربین های ضبط کننده های دوربینی و  ویدئویی در ردیف 852590 قرار خواهد گرفت.

لیست مجوزات مورد نیاز جهت ترخیص دوربین مداربسته از گمرک

ترخیص دوربین مداربسته از گمرک نیز همانند سایر کالاها نیازمند دریافت و اخذ مجوزاتی جهت  پیگیری از بروز مشکلات و اختلالاتی مانند مشکلات مالی و پرداخت هزینه های اضافی در نظر گرفته می‌شود. از این رو ما به شما عزیزان‌ پیشنهاد می‌کنیم جهت صرفه ­جویی در انواع هزینه­ ها و انجام صحیح فرآیند واردات دوربین مداربسته  حتما با متخصصان ترخیص­کار و زبده ما در گروه تجاری ققنوس ترخیص مشورت کنید.

در ادامه به مهمترین مجوزات جهت ترخیص و واردات دوربین مداربسته میپردازیم. این‌ مجوزات شامل؛

جهت واردات انواع محصولات خارجی به داخل کشور و به کار گرفتن آنها در بازارهای داخلی سطح کشور بایستی اسناد و مدارکات گوناگونی تهیه گردد که یکی از این مجوزات ضروری، مجوز استاندارد در نظر گرفته می‌شود که تاجران بایستی جهت ترخیص نمودن کالا های تجاری وارداتی خود اقدام به تهیه این مجوز نمایند.

  • مجوز متعلق به ثبت سفارش محصول

هر فردی که تمایل به انجام واردات و ترخیص کالا دارد و اینکه بتواند کالاهای خریداری خود را به صورت قانونی وارد کشور نماید، باید مجوزی  که به عنوان مجوز ثبت سفارش کالا شناخته می‌شود را از شرکت مرتبط اخذ نماید. همچنین در هنگام اخذ مجوز ثبت سفارش کالا این‌نکته را مورد توجه داشته باشبد که در این مجوز در مدت زمانی معادل با 3 تا 6 ماهه قابل کاربرد است و بعد آن باطل می‌گردد.

کد تعرفه گمرکی دوربین مداربسته در ایران

اطلاع از تعرفه گمرکی جهت وارادات دوربین مداربسته بسیار مهم و در اولویت کار می‌باشد. اما در نظر داشته باشید که ذکر دقیق مندرجات تعرفه های گمرکی کالاهایی مانند دوربین مدار بسته در این‌ مطلب امکان پذیر نیست؛ در نتیجه شما بزرگواران می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر از خدمات شرکت تجاری ققنوس ترخیص با عنوان مشاوره بازرگانی در این حیطه بهره مند شوید.

انواع برندهای دوربین مداربسته وارداتی به کشور

امروزه در زمینه دوربین های مداربسته برندهای گوناگونی در سرتاسر جهان تولید می شوند که هر کدام از آنها با ارائه خدماتی ویژه محبوبیت زیادی در بازار مصرف این نوع کالا به خود اختصاص داده اند. از جمله برندهای مختلف دوربین های مداربسته که از دیگر کشورها وارد ایران می شوند می توان به برندهای زیر اشاره نمود:

  • Dahua Technology _ برند داهوا
  • Tiandy Technologies _ برند تیاندی
  • Briton Technology _ برند برایتون
  • Hikvision _ برند هایک ویژن
  • Sony _ برند سونی
  • Axis _ برند اکسیس
  • Bosch _ برند بوش
  • Avigilon _ برند آویجیلون
  • Hilook _ برند هایلوک
  • Histream _ برند های استریم
  • Launch Digital _ برند لانچ دیجیتال
  • Xiongmai _ برند ژینک می
  • و…

واردات دوربین مداربسته از چین

کشور چین به عنوان یکی از قطب های اقتصادی جهان گزینه مناسبی برای واردات دوبین مداربسته به شمار می آید. این کشور با داشتن برندهای معروفی که در بالا نیز به وند مورد از آن ها اشاره شده است به تولید دوربین های مداربسته در سایزها و قابلیت های مختلف پرداخته است. تاجرانی که قصد واردات دوربین مداربسته به کشور ایران را دارند می توانند کشور چین را به عنوان منبع تهیه دوربین های مداربسته انتخاب نمایند.

خرید و واردات دوربین مداربسته از کشور چین این امکان را برای وارد کنندگان این محصول فراهم می کند تا دوربین های مورد نظر خود را با مناسب ترین قیمت نسبت به کیفیت ارائه شده تهیه نمایند. واردات دوربین مداربسته از کشور چین با کمک گروه ققنوس ترخیص می تواند برای تاجران و صاحبان کالا به فعالیتی بسیار آسان و سودمند تبدیل شود.

واردات دوربین مداربسته از دبی امارات

یکی دیگر از کشورهایی که می توان در زمینه واردات دوربین مداربسته به ایران به آن مراجعه نمود، دبی می باشد. واردات دوربین مداربسته از دوبی یکی از تجارت های سودمند بین المللی به شمار می آید زیرا تاجران می توانند علاوه بر دوربین های مداربسته با کیفیت و مطمئن از دوبی، محموله تجاری خود را با توجه به موقعیت جغرافیایی کشور ایران نسبت به دبی، در کم ترین زمان ممکن دریافت نموده و در بازار مصرف پر فروشی که این محصول به خود اختصاص داده است به فروش برسانند.

صاحبان کالا می توانند با واگذاری روند ترخیص دوربین های مداربسته وارداتی از دوبی به کائر مجرب ما در ققنوس ترخیص، این محموله تجاری وارداتی را با کم ترین هزینه و در کوتاه ترین زمان دریافت نمایند.

دبی یکی از واسطه های معروف جهان در زمینه فروش دوربین مداربسته به شمار می آید و سالانه نمایشگاه های بزرگی با حضور معروف ترنی برندهای دوربین مداربسته جهان در این کشور برگزار می شود. تاجرانی که قصد واردات دوربین مداربسته به کشور را دارند می توانند با شرکت در این نمایشگاه های بین المللی در دبی بهترین انتخاب را در زمینه واردات دوربین مداربسته از دوبی داشته باشند.

چرا برای واردات و ترخیص دوربین مداربسته از ققنوس ترخیص استفاده کنید؟

در پاسخ به این سوال می‌توان گفت ترخیص واردات دوربین مداربسته، هنگامی برای شما بزرگواران سودمند خواهد بود که از تمامی قوانین و دستورالعمل های بین المللی خارجی و داخلی و نیز پیچ و خم های مراحل ترخیص دوربین مداربسته از گمرک آشنایی کامل داشته باشید، در متضاد با این مورد نه تنها سودی نصیبتان نخواهد بلکه متحمل ضرر و زیان های سنگینی نیز خواهید شد. از این رو بهترین عملکردی که می‌توانید در این راه انتخاب کنید، همکاری با شرکت های ترخیصکار معتبر می‌باشد که با داشتن سابقه طولانی در این زمینه می‌توانند راهگشای شما عزیزان باشند.

ققنوس ترخیص با دارا بودن سابقه طلایی در زمینه ترخیص کالا، می‌تواند کلیه مراحل ترخیص دوربین مداربسته از گمرک را برای  شما عزیزان به ثمر برساند. این شرکت با اخذ و تهیه اسناد مانند پروفرما یا پیش فاکتور، مجوزات گوناگون، انجام کلیه اعمال مربوط به ثبت سفارش بازرگانی کالا و موارد مشابه انجام کلیه مراحل ترخیص کالا را از سوی شما بر عهده خواهد گرفت.

جمع بندی

واردات دوربین مداربسته اغلب به شکل گسترده از کشورهای چین یا دبی صورت می‌پذیرد و دارای مراحل مربوط به خود می‌باشد. از این رو اگر شما عزیزان به خدمات ترخیص دوربین مداربسته از گمرک نیاز دارید، در صورت تمایل می‌توانید با شرکت ققنوس ترخیص همکاری نمایید. تا شرکت ما در کمترین زمان ممکن و با هزینه بسیار مقرون به صرفه اقدامات مربوط به ثبت سفارش کالا ، اخذ مجوزات مربوطه، تامین و تخصیص ارز در کنار شما عزیزان باشد.

روند ترخیص دوربین مداربسته از گمرک به چه صورت است؟

ترخیص محموله دوربین مداربسته وارداتی از گمرک در نه مرحله انجام می شود که از جمله این نه مرحله می توان به مواردی همچون مرحله ثبت سفارش کالا، احراز هویت کالا، تعیین مسیر و کنترل محصول، دریافت مجوزهای لازم، تسویه حساب، مراجعه به قسمت انبار و در نهایت خروج از گمرک اشاره کرد.

برای ترخیص دوربین مداربسته از گمرک به چه مجوزهایی نیاز است؟

از جمله مجوزهای مورد نیاز برای ترخیص انواع دوربین مداربسته از گمرک می توان به مواردی همچون مجوز استاندارد، مجوز ورود دوربین به کشور، مجوز ثبت سفارش کالا، مجوز خروج از انبار و …. اشاره نمود.

برندهای وارداتی دوربین مداربسته شامل چه مواردی می شود؟

از جمله برندهای وارداتی دوربین مداربسته به کشور می توان به مواردی همچون برند داهوا، برایتون، تیاندی، هایک ویژن، یونی ویو، اکسیس، بوش،  ژینک می، لانچ دیجیتال و …. اشاره کرد.

رعایت چه مواردی در واردات دوربین مداربسته ضروری است؟

از جمله مراحلی که لازم است برای واردات دوربین مداربسته به کشور توسط وارد کنندگان انجام شود می توان به مواردی همچون تهیه و دریافت کارت بازرگانی، اطلاع یافتن از قوانین واردات و صادرات دوربین مداربسته در هر دو کشور مبداء و مقصد، دریافت پیش فاکتور از فروشنده و… اشاره کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط