لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

واردات بار به ایران از کدام کشورها صورت میگیرد؟ (آمار 1402)

واردات بار به ایران

فهرست مطالب

مقدمه

واردات بار به ایران یکی از راه های بسیار مهم و کاربردی برای برطرف کردن نیازهای داخلی کشور به کالاهایی است که به خاطر عوامل گوناگونی شرایط تولید آن ها در داخل کشور وجود ندارد. تاجران در راستای پایدار نگه داشتن وضعیت بازار تقاضا و رفع کمبود کالاهایی که امکان تولید آن ها در داخل کشور وجود ندارد و یا تولید داخلی آن ها جوابگوی نیاز جامعه نیست اقدام به واردات کالا به کشور از سراسر دنیا نموده‌اند.

نکته مهمی که برای واردات لازم است به آن توجه شود کشوری است که برای خرید کالا انتخاب می شود. انتخاب کشور مناسب قبل از واردات بار به ایران از جمله عواملی است که در کسب سود بالا از واردات تأثیر بسیار بالایی دارد بر همین اساس گروه ققنوس ترخیص اقدام به تهیه این مقاله نموده است و بهترین کشورها برای واردات بار به ایران را به شما وارد کنندگان عزیز معرفی می نماید.

بهترین کشورها جهت واردات بار به ایران

واردات بار به ایران و صادرات از آن و به طور کلی هر گونه خرید و فروش کالا که یک طرف آن مربوط به ایران باشد با توجه به تحریم هایی که بر علیه کشور وجود دارد در شرایطی پیچیده تر نسبت به دیگر کشورها انجام خواهد شد. بر همین اساس لازم است افرادی که قصد وارد کردن کالا به کشور را دارند لازم است قبل از هر گونه فعالیت تجاری، به طور دقیق و کامل لیستی از بهترین و مناسب ترین کشورها را تهیه نمایند.

از جمله بهترین کشورها برای واردات کالا به کشور می توان به کشورهایی چون ترکیه، امارات، آلمان، چین، روسیه، کره جنوبی و… اشاره کرد. واردات بار به ایران از کشور های ذکر شده مزیت های گوناگونی برای تاجران و وارد کنندگان به دنبال خواهد داشت که در ادامه مقاله هر کدام از این کشورها را جداگانه بررسی خواهیم کرد.

واردات بار به ایران
واردات بار به ایران

واردات از ترکیه به ایران

کشور ترکیه یکی از مناسب ترین کشورهای جهان برای واردات بار به ایران است. این کشور که از شرکای تجاری ایران به حساب می آید مزیت های مختلفی دارد که تاجران را برای خرید کالا از خود تشویق نماید. کالاهای ترکی طرف داران زیادی به خصوص در ایران به خود اختصاص داده است، این مسئله باعث می شود کالاهایی که از ترکیه وارد ایران می شود بازار فروش خوبی را به خود اختصاص دهد.

دلیل دیگری که باعث می شود ترکیه برای واردات کالا به کشور انتخاب شود، موقعیت جغرافیایی این کشور نسبت به ایران است. واردات بار به ایران از ترکیه با توجه به همسایگی این دو کشور هزینه های گزاف حمل و نقل را کاهش داده در نتیجه وارد کنندگان بار به ایران سود خوبی از این تجارت کسب خواهند کرد.

واردات از امارات به ایران

یکی دیگر از کشورهای مناسب برای واردات بار به ایران، کشور امارات است. این کشور با توجه به موقعیت جغرافیایی که دارد نقش بسیار مهمی را در واردات و تجارت بین المللی ایفا می کند. کشور امارات یکی از همسایگان ایران به شمار می آید از این رو واردات محصولات تجاری به ایران از این کشور در کم ترین زمان ممکن و با هزینه حمل و نقل بسیار مناسب انجام خواهد گرفت.

با توجه به تحریم های موجود بسیاری از کشورها و سایت های فروش کالای خارجی هیچ گونه خدمات ارسال کالا به ایران را به مشتریان ایرانی خود ارائه نمی دهند، در این شرایط افراد می توانند کالاهای خود را در امارات تحویل گرفته و به ایران منتقل کنند.

کشور امارات گزینه بسیار مناسبی برای خرید کالاهای با ارزش از برندهای معروف سراسر دنیا می  باشد که می توان آن ها را در تعداد و حجم های مختلف برای واردات به ایران تهیه نمود. همچنین هزینه های ترخیص کالا از گمرک امارات نسبت به سایر کشورها هزینه مناسب و مقرون به صرفه به حساب می آید. افرادی که قصد واردات بار به ایران از امارات را دارند می توانند در خصوص آشنایی با قوانین واردات و صادرات کالا در این کشور به کارشناسان ما در گروه ققنوس ترخیص مراجعه نمایند.

واردات از آلمان به ایران

آلمان یکی از کشورهای بسیار مهم در میان کشورهای تولید کننده و صادر کننده کالا در جهان به شمار می آید و دومین رتبه در این زمینه را به خود اختصاص داده است. کشور آلمان یکی از کشورهای صنعتی مهم در جهان است و محصولات تولیدی خود را با بهترین کیفیت تولید می کند، این مسئله باعث است تا کشور آلمان یکی از بهترین گزینه ها برای واردات بار به ایران به شمار آید.

مسئله مهمی که در رابطه با واردات بار به ایران از آلمان باید به آن توجه شود این است که کشور آلمان دارای قوانین سختی در زمینه واردات و صادرات است، به خصوص برای کشورهایی که عضو اتحادیه اروپا نیستند، بر همین اساس افرادی که این کشور را برای واردات محموله های تجاری انتخاب می کنند لازم است روند خرید کالا و ترخیص از این کشور را با کمک یک کارشناس زبده و مجرب مانند کارشناسان ققنوس ترخیص به پایان برسانند.

لازم است به این نکته نیز اشاره شود که واردات محموله های تجاری به ایران از آلمان با توجه به کیفیت محصولات تولیدی این کشور و پیچیدگی های مسیر خرید و ترخیص از این کشور برای افرادی سود آور خواهد بود که سرمایه های قابل توجهی در این کار قرار می دهند.

واردات از روسیه به ایران

کشور روسیه یکی دیگر از کشورهایی است که می توان برای واردات بار به ایران آن را معرفی کرد. کشور روسیه روابط سیاسی خوبی با ایران دارد، همین مسئله باعث شده است تا روابط تجاری خوبی نیز بین دو کشور ایجاد شود. واردات بار به ایران از روسیه مزیت های گوناگونی را به دنبال دارد که یکی از آن ها بازار فروش و تقاضای بالا برای محصولات این کشور است زیرا محصولات وارداتی از روسیه جایگاه مناسبی برای خود در بازارهای ایران کسب کرده است.

مزیت دیگری که وارد کنندگان ایرانی را به واردات بار به ایران از روسیه تشویق می کند راه های ارتباطی این کشور با ایران است. روسیه از سه راه دریایی، هوایی و زمینی با ایران ارتباط دارد که این راه های ارتباطی تأثیر بسزایی در سود آور بودن واردات بار به ایران دارد زیرا علاوه بر کاهش هزینه های حمل و نقل، محموله های خریداری شده از این کشور به سرعت به ایران می رسد. وارد کنندگان ایرانی معمولاً برای واردات محصولات خاصی کشور روسیه را انتخاب می کنند. در ادامه نام این محصولات ذکر خواهد شد.

واردات از چین به ایران

کشور چین یکی از شرکای تجاری ایران است و گزینه بسیار مناسبی برای واردات بار به ایران محسوب می شود. کشور چین به عنوان بزرگ ترین تولید کننده کالا در زمینه های گوناگون در کل جهان شناخته شده است و منابع گوناگونی برای این کار در اختیار دارد. واردات بار به ایران از چین مزیت های زیادی را برای وارد کنندگان به همراه دارد که از جمله آن ها می توان به وجود تولید کنندگان فراوان اشاره کرد که یکی از معضلات همیشگی وارد کنندگان است.

پایین بودن دستمزد نیروی کار باعث شده است محصولات ساخته شده در این کشور قیمت مناسبی داشته باشد. از دیگر مزیت های واردات کالاهای تجاری از چین می توان به مواردی چون وجود سه راه حمل و نقل هوایی، دریایی و زمینی از این کشور به ایران اشاره کرد.

تاجران در هنگام واردات بار به ایران از چین علاوه بر اینکه می توانند شخصا در روند خرید کالا حضور داشته باشند، می توانند این کار را به صورت غیر حضوری و با خرید اینترنتی از سایت های فروشگاهی این کشور مانند سایت علی بابا انجام دهند. خرید کالا از چین این مزیت را خواهد داشت که خریدار محصول مورد نظر خود را بر اساس استانداردهای مد نظر خود و با کیفیت های گوناگون سفارش دهد.

مهم ترین مزیتی که در روند واردات و تجارت بین المللی از چین وجود دارد و لازم است به آن اشاره شود روش های پرداخت هزینه خرید است که می توان به آسانی و با انتخاب یک واسطه آن را انجام داد.

واردات از کره جنوبی به ایران

کشور کره جنوبی یکی از کشورهای آسیایی مهم در میان شرکای تجاری ایران است. واردات بار به ایران از این کشور با وجود مزیت هایی چون تنوع محصولات، کیفیت بالای محصولات تولیدی، استفاده از تکنولوژی های پیشرفته در تولیدات محصولات، هزینه های مناسب واردات و.. اشاره کرد. کشور کره جنوبی با داشتن تکنولوژی های پیشرفته برای تولید محصولات خود به یکی از صادر کنندگان بزرگ جهان تبدیل شده است.

در ادامه به عمده محصولاتی که تاجران آن ها را برای واردات بار به ایران از این کشور انتخاب می کنند اشاره خواهیم کرد. بر اساس آمارهای به دست آمده این کشور پس از چین و دبی سومین کشور صادر کننده کالا به ایران است.

آمار واردات بار به ایران
آمار واردات بار به ایران

واردات کدام کالاها به ایران پرسود است؟

کالاهای گوناگونی از سرتاسر جهان به ایران وارد می شود که هر کدام از آن ها در کشورهای مختلفی تولید شده‌اند. از جمله کالاهای سود آوری که در کشورهای مناسب واردات کالاهای تجاری، تولید می شوند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

واردات کدام کالاها به ایران پرسود است؟

جمع بندی

واردات بار به ایران یکی از فعالیت های مهم تجاری در راستای تأمین نیاز های جامعه است از این رو نیاز به تحقیق و بررسی همه‌جانبه در کشور مقصد و بازارهای داخلی کشور و همچنین شناخت بهترین کشورهای مبدأ جهت داشتن وارداتی سود آور است. افرادی که قصد واردات محموله های تجاری به کشور را دارند می توانند جهت آشنایی با بهترین کشورهای تولید کننده و همچنین کالاهای سود آور این گونه کشورها به کارشناسان مجرب و حرفه ای ما در گروه ققنوس ترخیص مراجعه نموده و ضمن مشورت در این زمینه با قوانین واردات و صادرات در داخل کشور و دیگر کشورها آشنا شوند و در تمامی مراحل واردات بار به ایران یک راهنمای مطمئن داشته باشند.

واردات کدام کالاها از آلمان سود آور است؟

از جمله کالاهای سود آور وارداتی از کشور آلمان می توان به محصولاتی چون تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی، مواد شیمیایی، مواد معدنی، تجهیزات صنعتی، لاستیک، پلاستیک، انواع فلزات و … اشاره کرد.

چرا کشور چین گزینه مناسبی برای وارد کردن محموله های تجاری است؟

از جمله دلایلی که باعث می شود وارد کنندگان کشور چین را برای واردات بار به ایران انتخاب کنند می توان به مواردی چون نیروی کار ارزان در این کشور، راه های حمل و نقل گوناگون، تولید کنندگان فراوان، محصولات متنوع در این کشور، درجه کیفیت های مختلف و … اشاره کرد.

واردات کالا از آلمان چگونه است؟

کشور آلمان برای صادرات کالا به کشورهای دیگر به خصوص کشورهایی که عضو اتحادیه اروپا نیستند قوانین سختگیرانه ای دارد بر همین اساس لازم است تاجران برای واردات کالا از این کشور یک کارشناس زبده و ماهر در زمینه خرید و ترخیص کالا از این کشور به همراه داشته باشند.

چه کشورهایی برای واردات بار به ایران مناسب اند؟

از جمله کشورهایی که برای واردات کالا به کشور گزینه مناسبی به شمار می آیند می توان به کشورهایی همچون چین، امارات، کره جنوبی، آلمان، ترکیه، روسیه و … اشاره کرد. این کشورها برای واردات محموله های تجاری به ایران مزیت های گوناگونی دارند که موجب کسب سود بیشتر برای خریداران خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط