لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

واردات بار از کره جنوبی/ مراحل و شرایط واردات از این کشور

واردات بار از کره جنوبی

فهرست مطالب

کره جنوبی یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان کالا در آسیا است که در طی سال های گذشته در بخش خودرو، لوازم خانگی، لوازم صوتی و تصویری و غیره توانسته است رشد زیادی کسب کند. وارد کنندگان ایرانی نیز به علت ارزان تر بودن کالا در این کشور و در نتیجه سود زیادی که از طریق واردات بار از کره جنوبی به دست می آورند، تمایل زیادی به واردات کالا از کره دارند. بیشتر واردات کالا به ایران از کره جنوبی از طریق امارات انجام می شود. اقتصاد کره جنوبی روند رو به رشدی در سال های اخیر داشته. این رشد چشمگیر اقتصادی، اهمیت تجارت با کره را برای بازرگانان ایرانی مشخص کرده است.

به منظور شروع تجارت با کره جنوبی، لازم است مواردی که درباره واردات کالا از کره به ایران می باشد را مورد بررسی قرار دهیم تا با یک برنامه ریزی درست بهترین روش ها را برای واردات کالا به ايران انتخاب کنیم. ما در این مقاله به طور دقیق به این موضوع می پردازیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

شرایط تجارت و واردات بار از کره جنوبی

کره جنوبی یکی از بزرگترین تولید کنندگان کالاهای مختلف در آسیا است. واردات بار از کره جنوبی در طی سال های اخیر در بخش خودرو، لوازم خانگی و صوتی و تصویری و… افزایش یافته است. وارد کنندگان ایرانی نیز به علت ارزان تر بودن کالا در کره جنوبی، تمایل زیادی به واردات کالا از کره دارند. معمولا بیشتر واردات بار از کره جنوبى به واسطه تجار در کشور امارات انجام می شود. واردات کالا به ایران از کره جنوبی در ابعاد مختلفی انجام می شود و تجار می توانند به وارد کردن محصولات گوناگون از این کشور اقدام کنند.

واردات کالا از کره به راحتی امکان پذیر نیست؛ کره جنوبی دارای یک سیستم گمرکی پیچیده است و به همین دلیل ما هنوز نتوانسته ایم به حداکثر مشارکت بازرگانی و اقتصادی با کره جنوبی دست پیدا کنیم. با وجود تمام سختی ها و موانع واردات بار از کره جنوبی، واردات کالا از کره جذابیت بالایی برای تجار ایرانی دارد؛ به طوری که بیشترین واردات کالا به ایران از این کشور آسیایی می باشد.

واردات کالا از کره به ایران
واردات کالا از کره به ایران

معرفی موقعیت جغرافیایی و بندرهای تجاری کره جنوبی

واردات بار از کره جنوبی به رقابتی در میان کشورهای آسیایی و حتی دنیا تبدیل شده است. از جمله دلایل محبوبیت واردات کالا از کره، کیفیت بالای اجناس تولید شده در این کشور و همچنین ارزان بودن آن ها می باشد. کره جنوبی واقع در شرق آسیا است و یکی از پیشرفته ترین اقتصادهای جهان و آسیا محسوب می شود. این کشور دارای رتبه ۱۱ در سطح جهانی و رتبه 4 در آسیا در زمینه اقتصاد است. یکی از مهم ترین دلایل پیشرفت اقتصادی این کشور همسایه بودن با کشورهای صنعتی مانند چین و ژاپن است. علاوه بر این، دسترسی به دریا یک امتیاز مهم و موقعیتی عالی را برای کره جنوبی ایجاد کرده است.

معرفی بنادر تجاری جهت واردات بار از کره جنوبی

دو مورد از اصلی ترین بنادر تجاری کره جنوبی که اهمیت بسیار زیادی برای تجارت کالاهای مختلف دارند و شما به عنوان یک بازرگان باید به خوبی آن ها را بشناسید، شامل بندر بوسان و اینچئون می باشد.

بوسان

یکی از مهم ترین بنادر تجاری در کشور کره جنوبی، بندر بوسان می باشد. این بندر از بزرگترین بنادر کره جنوبی است که واردات کالا از کره در آن انجام می شود. در بندر بوسان تعدادی بندر کوچک وجود دارد که در هر یک از آنها اقدامات مربوط به واردات بار از کره جنوبی انجام می ‌شود. بازرگانان باید جهت انجام مراحل واردات کالا به ایران ، ویژگی‌ های این بندر را بشناسند؛ واردات انواع مختلفی از کالاها مانند کالاهای خوراکی، صنعتی، غذایی و غیره. قوانین گمرکی که در بنادر تجاری کره‌ جنوبی رعایت می ‌شود، در این بندر به خوبی انجام می شود.

اینچئون

یکی دیگر از بنادر تجاری کره جنوبی که اهمیت بسیار زیادی برای واردات بار از کره جنوبی دارد، بندر اینچئون می باشد. در این بندر تعداد بنادر بسیار زیادی قرار دارد که هر یک از آن ها مخصوص واردات کالا از کره هستند. کارشناسان گمرک در بندر اینچئون به خوبی با قوانین روز صادرات و واردات کالا آشنا می باشند و بر اساس قوانین و مقررات مشخص شده ترخیص کالا را انجام می‌ دهند. تمام ویژگی‌ ها و تکنولوژی ‌هایی که مربوط به بنادر بزرگ دنیا می باشد، در این بندر وجود دارد. کانتینرهای بندر اینچئون ایمنی فوق العاده ای دارند که شما به عنوان یک بازرگان می توانید با خیال راحت کالاهای خود را درون این کانتینرها قرار دهید.

نقش بنادر تجاری کره جنوبی برای رشد اقتصاد

هر کشوری که بنادر تجاری بیشتری داشته باشد، قادر خواهد بود که صادرات و واردات کالاهای بیشتری را انجام دهد. این کشورها رشد اقتصادی لازم را به دست می ‌آورند و در زمینه تجارت توسعه پیدا می ‌کنند. کره جنوبی از جمله کشورهایی در شرق آسیا به شمار می رود که به عنوان یکی از کشورهای فراصنعتی شناخته می‌ شود. این کشور به نقش مهم بنادر تجاری اهمیت زیادی می دهد و تمامی تجهیزات و امکانات مورد نیاز را برای طراحی بنادر خود فراهم می کند.

رشد واردات کالا از کره موجب شده که سالانه حجم زیادی از تجارت کالاها را به خود اختصاص دهد؛ بنابراین هر ساله هزینه زیادی به بودجه دولت واریز می شود که همین موضوع باعث شده کره جنوبی رشد خوبی در زمینه اقتصادی پیدا کند. نقش بنادر تجاری کره جنوبی برای رشد اقتصاد کشور، از جمله مهم ترین مواردی است که دولت کره جنوبی به آن توجه می کند.

فرایند واردات بار از کره جنوبی چگونه است؟

باتوجه‌ به بالا بودن تعرفه ها و گران بودن واردات کالا به ایران، شما بازرگانان که می‌خواهید در حوزه واردات کالا فعالیت کنید لازم است درباره یک سری اطلاعات کاربردی آگاهی داشته باشید. در ادامه فرایندی که باید برای واردات کالا طی کرد را به طور کامل برای شما بیان خواهیم کرد.

انتخاب کالا

اولین مرحله برای واردات بار از کره جنوبی انتخاب کالا است. شما بازرگانان به منظور واردات کالا به ایران، باید ابتدا بازار کشور را مورد بررسی قرار دهید و تحقیق کنید که بازار به چه کالایی نیاز دارد و موعد واردات آن کالا چه زمانی است. افراد خارج از کشور برای واردات کالا باید مطالعات زیادی انجام دهند و با درنظر داشتن ملاک هایی کالای موردنظر خود را به منظور واردات انتخاب کنند. به ‌صورت کلی می‌ توان گفت که هر بازرگانی که بخواهد کالایی وارد کند، ابتدا باید تشخیص دهد که نیاز بازار چیست و چه کالاهایی باید وارد شوند.

مکاتبه و مذاکره

مرحله پس از انتخاب کردن کالای مورد نیاز جهت واردات بار از کره جنوبی، جمع‌آوری اطلاعات برای نحوه بازاریابی کالای مورد نظر و پیداکردن بازار مناسب برای فروش آن کالا است. مهم‌ ترین مسئله در بازاریابی یک محصول، برقرار کردن ارتباط بین فروشنده و خریدار است. برقراری ارتباط با بازرگانان از طریق مکاتبه و مذاکره در این زمینه امکان پذیر است. این کار باعث می ‌شود کالای وارد شده توسط افراد متخصص تبلیغ شود و در نتیجه بازدهی بیشتری نیز صورت گیرد.

دریافت پروفرما

شما بازرگانان برای واردات کالا به ایران، بعد از انتخاب کالای مورد نیاز و انجام مکاتبات و مذاکرات لازم برای فروش آن کالا باید اقدامات لازم را جهت دریافت پروفرما انجام دهید. پروفرما سندی است که در معامله بین ‌المللی صادر می ‌شود و شرایط معامله در آن درج شده است. از پروفرما در مراحل مختلفی مانند دریافت مجوز ثبت سفارش و ترخیص کالا استفاده می‌شود.

دریافت مجوز ورود

چهارمین مرحله برای واردات کالا از کره این است که مجوزهای لازم جهت ورود و ثبت سفارش کالای مورد نظر دریافت شود. جهت دریافت این مجوزها باید به وزارت صنعت و معدن و تجارت یا همان وزارت صمت مراجعه نمود.

پرداخت بین ‌الملل

پس از آن که مجوزهای لازم برای واردات کالا از کره دریافت شد، نوبت به انتقال پول می ‌رسد. برای انتقال پول ۴ برای واردکننده وجود دارد. این 4 روش شامل تجارت بر مبنای پیش‌ پرداخت، تجارت باز و  گشایش اعتبار اسنادی می باشد. البته باید به این نکته توجه داشت که پرداخت از طریق هر یک از این روش ‌ها جزئیات مخصوص به خود را دارد.

بیمه حمل‌ و نقل کالا

پیشنهاد کارشناسان ما به شما این است که هرگاه می ‌خواهید اقدام به واردات بار از کره جنوبی کنید، ابتدا بهتر است شرایط بیمه کردن کالای مورد نظر را فراهم کنید کنید و از خدمات یک شرکت بیمه کننده در این زمینه استفاده کنید.

حمل‌ و نقل بین ‌الملل

هفتمین مرحله برای واردات کالا به ایران از کره جنوبی، این است که کالاها از طریق یک شرکت حمل و نقل بین ‌المللی وارد کشور شوند. با توجه به اینکه شرکت حمل‌کننده با رعایت مقررات اینکوترمز انتخاب می ‌شود.

بنادر مهم اقتصادی کره
بنادر مهم اقتصادی کره

لیست کالاهای وارداتی از کره جنوبی

در سال های اخیر واردات کالا به ایران از کره جنوبی به مقدار چشمگیری افزایش یافته است. از دلایلی که بیشترین واردات کالا به ایران از کره جنوبی انجام می شود، می توان به وجود برندهای مورد اعتماد و  با کیفیتی که در این کشور موجود است اشاره کرد. برندهای معتبر و معروف جهانی مانند سامسونگ، ال جی، دوو، هیوندای و بسیاری از برند های دیگر تنها بخشی از اقتصاد گسترده این کشور پیشرفته می باشند. در ادامه برخی از مهم ترین کالاهای مربوط به واردات کالا از کره را عنوان می کنیم.

  • انواع کشتی های بزرگ و کوچک و لوازم مهم و کاربردی مربوط به صنعت کشتی سازی
  • برندها و مدل های مختلف گوشی های همراه، لپ تاپ، تبلت و ابزار مربوط به آن ها
  • مواد خام مورد نیاز برای کارخانه های تولید کننده کالاها و محصولات مختلف
  • قطعات ماشین آلات صنعتی مورد استفاده در در کارخانه ها
  • انواع مختلف دوربین های مخصوص فیلم برداری و عکاسی
  • انواع ماشین هایی که در صنعت مورد استفاده هستند
  • انواع خودرو و قطعات و لوازم جانبی مربوط به خودرو
  • انواع لوازم خانگی برقی و لوازم خانگی غیر برقی
  • تجهیزات و لوازم مهم و کاربردی ارتباطی
  • انواع وسایل مربوط به تجهیزات موتوری
  • محصولات و ابزار آلات آهنی و فولادی
  • پلی اورتان

مزایای واردات بار از کره جنوبی چیست؟

همانطور که گفتیم، واردات کالا به ایران از کره جنوبی برای شما فعالان این حوزه بسیار پرسود خواهد بود. اکثر کشورهای بزرگ صنعتی و تولید کننده کالا و محصولات مختلف، در این کشور توسعه یافته به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم حضور دارند. علاوه بر این، کره جنوبی در بسیاری از کنگره ها و تشکل های بین المللی اقتصادی حضوری فعال دارد. این موارد و بسیاری از موارد دیگر باعث شده است تا واردات بار از کره جنوبی همیشه با سود و منفعت همراه باشد. واردات کالا از کره فواید دیگری نیز دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

  • خریداری بهترین اجناس از معتبرترین برندها با کمترین قیمت ممکن
  • متنوع بودن محصولات و اجناس تولید شده با حداکثر کیفیت
  • تنوع و تعدد تولید کننده ها و کالاهای تولید شده

روش های ارسال بار از کره به ایران

یکی از کشور هایی که بازرگانان برای واردات کالاهای تجاری به کشور انتخاب می کنند کشورکره می باشد. که در سال 2018 با ثبت رکورد 574 بیلیون دلار فروش و صادرات کالا موفق شد جایگاه پنجمین صادر کننده بزرگ جهان را به خود اختصاص دهد. افرادی که برای خرید کالا جهت تجارت بین المللی به این کشور مراجعه می کنند می توانند برای ارسال کالاهای خود از کشور کرده به ایران از دو روش حمل و نقل هوایی و حمل و نقل دریایی استفاده کنند.

حمل و نقل هوایی از کره

یکی از روش های بسیار پر کاردبرد برای ارسال محموله تجاری از کشور کره به ایران استفاده از روش حمل هوایی از کره است. در روش حمل و نقل هوایی محموله تجاری بسیار سریع تر از روش حمل و نقل دریایی بین دو کشور جابه جا می شود و با توجه به عواملی مانند نوع خط هوایی مورد استفاده و فرودگاه مورد استفاده در کشور مبداء و مقصد، مدت زمان جابه جایی کالا بین 3 تا 5 روز زمان می برد.

در کشور کره شهرهایی چون شهر سئول، شهر اینچون، شهر بوسان، شهر گیمپو، شهر چئونگ جو، شهر دئگو، شهر گوانگجو، شهر ججو و.. از جمله شهرهایی هستند که برای حمل و نقل هوایی محموله های تجاری می توان به فرودگاه های آن ها مراجعه نمود.

حمل و نقل دریایی از کره

روش حمل و نقل دریایی برای ارسال محموله های تجاری از کشور کره به ایران با توجه به مزیت هایی که برای تاجران به دنبال دارد، یکی از روش های پر طرفدار به حساب می آید. برای انجام این روش در کشور کره دو بندر معروف به نام های بندر بوسان که در ساحل دریای ژاپن واقع شده است و بندر انچئون که در ساحل دریایی زرد قرار دارد مورد استفاده شرکت های حمل و نقل قرار می گیرد.

فعالیت هایی که در این دو بندر معروف جهت ارسال کالا به روش حمل و نقل دریایی از کشور کره به سراسر جهان انجام می شود باعث شده است تا بندر هنگ کنک در سال 2018 مقام پنچمین بندر شلوغ جهان را از دست بدهد و این جایگاه به بندی بوسان برسد. بندر اینچئون که در شهری در شمال غرب کشور کره قرار دارد اولین منطقه آزاد اقتصادی کشوره در سال 2003 بوده است.

قیمت حمل بار از کره به ایران

یکی از قیمت هایی که بازرگانان برای واردات کالا از کره به ایران موظف به پرداخت آن هستند هزینه حمل و نقل کالا بین این دو کشور است. در هنگام محاسبه هزینه حمل و نقل کالا از کشور کره به ایران عوامل گوناگونی باید در نظر گرفته شود که از جمله آن ها می توان به مسافت دقیقه مبداء حرکت تا مقصد، روش حمل و نقل که هوایی یا دریایی باشد، وزن کالا، حجم کالا، ارتفاع کالا و … اشاره نمود. با توجه به این عوامل هزینه ی حمل و نقل هوایی محموله های تجاری از کشور کره و از شهر های فرودگاهی مختلف آن به ایران شامل موارد زیر می باشد:

  • حمل بار هوایی از کره به تهران +۴۵ کیلوگرم: ۸ دلار
  • حمل بار هوایی از کره به تهران +۱۰۰ کیلوگرم: ۸/۷ دلار
  • حمل بار هوایی از کره به تهران +۳۰۰ کیلوگرم: ۵/۷ دلار
  • حمل بار هوایی از کره تا تهران +۵۰۰ کیلوگرم: ۷ دلار
  • حمل بار هوایی از کره تا تهران +۱۰۰۰ کیلوگرم: ۸/۶ دلار
  • حمل بار از کره تا تهران +۱۵۰۰ کیلوگرم: ۵/۶ دلار
  • حمل بار هوایی از کره تا تهران +۲۵۰۰ کیلوگرم: ۶ دلار
  • حمل بار هوایی از کره تهران +۳۵۰۰ کیلوگرم ۵/۵ دلار

آیا واردات خودرو از کره به ایران امکان پذیر است؟

خودروهای کره ای از جمله خودروهای بسیار محبوب در کشور به شمار می آیند و پیشتر تاجران ایران برای واردات خودرو به کشور خودروهای تولید شده در کشور کره را خریداری می کردند. با این وجود بر اساس آخرین اخبار منتشر شده از تصمیمات و سیاست اقتصادی دولت واردات هر گونه خودروی ساخت کشور کره به ایران ممنوع اعلام شده است و بر اساس نامه نگاری های انجام شده بین وزارت امور خارجه، شورای عالی امنیت و وزارت صنعت، معدن تجارت ثبت سفارش تمامی خودرو های که دارای گواهی مبداء و ساخت کشور کره می باشند را ممنوع اعلام کرده است.

با این وجود دولت اعلام کرده است تمامی خودروهای کره ای که تا قبل از اعلام ممنوعیت واردات خودروهای کره ای ثبت سفارش شده اند اجازه ترخیص از گمرک و ورود به کشور را دارند.

بر اساس دلایل ذکر شده علت این ممنوعیت 7 میلیارد دلار از پول ایران است که در کره جنوبی بلوکه شده است و کشور کره جنوبی قصد بازگردانی این 7 میلیارد دلار بلوکه شده را ندارد.

جمع بندی

همانطور که می دانید، کره جنوبی از جمله برترین کشورهای دنیا در زمینه رشد اقتصادی است. یکی از مهم ترین عوامل پیشرفت اقتصادی این کشور، دارا بودن بنادر تجاری متعدد در مناطق مختلف است. کره جنوبی به دلیل تولید اجناس با کیفیت و قیمت مناسب، توجه بازرگانان زیادی را به خود جلب کرده است. بازرگانان به جهت واردات کالا به ایران از کره جنوبی لازم است به شرایط و مراحل مربوط به واردات بار از کره جنوبی به خوبی مسلط باشند. شما به عنوان یک بازرگان باید بتوانید که بهترین اجناس را به بهترین روش وارد کشور کنید. به این منظور می توانید از ما کارشناسان ققنوس ترخیص کمک بگیرید.

همچنین می توانید از خدمات دیگر ما در زمینه تشریفات ترخیص بار صادراتی، دریافت ارز مبادله ای و نیمایی، تشریفات گمرکی بار مرجوعی ، ثبت سفارش بازرگانی و غیره نیز استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر در زمینه واردات بار از کره جنوبی و همچنین خدمات دیگر ما می توانید با کارشناسان ققنوس ترخیص در تماس باشید.

مهم ترین بنادر تجاری در کشور کره جنوبی کدام موارد هستند؟

از جمله مهم ترین بنادر تجارت دریایی در کشوره کرده جنوبی می توان به بندی بوسان به عنوان  بزرگترین بندر در کشور کره جنوبی با چندین بندر کوچک درون آن اشاره کرد که یکی از مهم ترین بندرها در کشور کرده جنوبی است. همچنین می توان به بندر اینچئون به عنوان اولین منطقه آزاد اقتصادی در این کشور اشاره کرد.

مراحل واردات کالا از کشور کره جنوبی به ایران چیست؟

از جمله مراحل واردات کالا از کشور کره جنوبی به ایران می توان به مواردی چون انتخاب کالا، مذاکرات طرفین معامله، دریافت پیش فاکتور، تهیه مجوز ورود، پرداخت هزینه خرید کالا، بیمه کردن محموله، حمل و نقل بین المللی و در نهایت ترخیص کالا از گمرک کشور مبداء اشاره نمود.

واردات کالا از کشور کره جنوبی چه مزیت هایی دارد؟

از جمله مزیت هایی که تاجران و وارد کنندگان کالا را تشویق می کند کالاهای مورد نظر خود را از کشور کره جنوبی وارد کنند می توان به مواردی چون تنوع بالای کالا، تعداد تولید کنندگان بیشتر، کیفیت بالای کالا، امکان بالای خرید اجناس معتبر، قیمت مناسب کالا و.. اشاره نمود.

برای ارسال کالا از کشور کره به ایران از چه روش های حمل و نقل استفاده می شود؟

به طور کلی برای ارسال هر گونه کالا از کشور کره به ایران از دو روش حمل و نقل هوایی و حمل و نقل دریایی با استفاده از فرودگاه ها و بنادر معروف کشور کره جنوبی استفاده می شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط