لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

واردات انواع موس / راهنمای ترخیص موس از گمرک 1402

واردات انواع موس

فهرست مطالب

واردات انواع موس از کشورهای گوناگون به عنوان یک فعالیت اقتصادی و تجاری پرسود در نظر گرفته می‌شود که از سالیان دراز جهت تامین نیازهای جامعه در میان جوامع گوناگون گسترش یافته و از محبوبیت بالایی برخوردار گشته است. در واقع همانطور که شواهد حاکی از آن است تولید برخی از محصولات به علت عدم امکانات کافی کشورها، به راحتی قابل انجام نیست و در نتیجه جهت تولید این دسته از کالاها بایستی دولت هزینه های سنگینی پرداخت کند.

به همین علت دولت ها در تلاش است تا با فراهم نمودن شرایط ویژه جهت انجام فرآیند واردات موس از چین و سایر کالاها نیازهای جامعه را تامین نمایند. در نتیجه در این مقاله از سوی شرکت ققنوس ترخیص همراه ما باشید تا به مطالب آموزنده ای در مورد ترخیص موس از گمرک و واردات انواع موس بپردازیم. با تشکر از توجه شما عزیزان.

آیا واردات موس به ایران سود آور است؟

واردات کالا همانند واردات انواع موس در درجه اولبه عنوان امری مهم و حیاتی در جهت تامیک نیازهای جامعه به شمار می‌رود و به عنوان یکی از رایج ترین امور اقتصادی در نظر گرفته می‌شود، به نحوی که در صورت عدم توجه کافی به این فعالیت مهم اقتصادی ممکن می‌باشد،  دولت در آینده با مشکلات عظیمی روبرو شوند، در نتیجه می‌توان گفت که توجه به فعالیت های اقتصادی مانند ترخیص موس از گمرک می‌تواند در پیشرفت و توسعه یک کشور امر حیاتی شناخته شود.

همچنین لازم به ذکر این نکته نیز در این وهله مهم است که واردات موس از چین توسط تاجران و بازرگانان سود عظیمی را برای آن ها به دنبال خواهد داشت. در نتیجه واردات انواع موس و ترخیص موس از گمرک همواره برای ایرانیان پرسود و مهم خواهد بود.

ترخیص موس از گمرک
ترخیص موس از گمرک

بهترین کشور جهت واردات موس به ایران کدام است؟

انجام واردات انواع موس همواره از کشورهای گوناگون سود های متفاوتی را به همراه خواهد داشت. در نتیجه در این هنگام لازم است تا فرد قبل از انجام عملیات واردات کالا ابتدا کشورهای فعال در این زمینه رابشناسد. تا در نهایت بتواند با انجام واردات و ترخیص موس از گمرک سود بالایی را به دست آورد. در این بین می‌توان گفت واردات موس از چین به عنوان یکی ازپرسودترین انواع واردات برای تاجران و بازرگانان ایرانی در نظر گرفته می‌شود. از این رو بهتر است افرادی که قصد واردات به کشور را دارند، این کشور را انتخاب نمایند.

لازم به ذکر است از دلائل مهمی که موجب برآورد سود بالا از کشور چین می‌شود، وجود اجناس باکیفیت با هزینه پایین و مقرون به صرفه است .در نتیجه افراد می‌توانند اجناس باکیفیت را با هزینه کمتری وارد کنند و به دست جامعه برسانند. همچنین از عوامل مهم دیگری که موجب شده است واردات موس از چین پرسود باشد تنوع و گوناگونی بالای کالاهای چینی است که این امر می‌تواند سلایق بسیاری از افراد را پوشش دهد.

راهنمای واردات موس به ایران

همواره انجام عملیات واردات انواع موس به خواستار انجام درست قوانین و مقررات ویژه خود است. در نتیجا در هنگام انجام واردات موس ازچین  باید به صورت دقیق مراحل واردات را انجام بدهید تا در نهایت هنگام ترخیص موس از گمرک دچار مشکلی نگردید. مراحل واردات و ترخیص موس از گمرک مختصرا به شرح زیر است.

  • آگاهی داشتن از مقررات موجود در جهت واردات ترخیص کالا

لازم است بدانید گاهی اوقات مقررات و قوانین گمرکی که در هر کشوری حاکم است،  مرتبا در حال تغییر و پیشرفت است .در نتیجه بازرگان و تاجر فعال در این عرصه باید آگاهی و اطلاعات خود را در این زمینه به روز نمایند.

ارائه و اخذ کارت بازرگانی به عنوان یکی از مهمترین و اصلی ترین مراحل واردات موس از چین در نظر گرفته میشود. چرا که  در صورت عدم کارت بازرگانی شما قادر به انجام هیچ نوع فعالیت تجاری نخواهید بود.

  • اخذ و ارائه مدارک واردات انواع موس مانند پرفرما یا پیش فاکتور

ارائه پروفرما از جمله مهمترین مراحل واردات و ترخیص موس از گمرک به شمار میرود که از این سند جهت ثبت سفارش نیز استفاده می‌گردد.

راهنمای ترخیص موس از گمرک

بازرگانی که قصد واردات موس از چین را دارند، بایستی با تمامی مراحل واردات و ترخیص موس از گمرک آشنا باشند. در نتیجه در ادامه به مراحل ترخیس موس از گمرک می‌پردازیم.

این مراحل عبارتند از:

  • ثبت اظهارنامه کالا

هنگام وارد شدن به سامانه گمرک ایران بایستی فرم‌های مربوطه را پر نمایید و مدارک خود را وارد کنید. این مرحله به عنوان مرحله اول و ثبت سفارش کالا شناخته می‌شود.

  • احراز هویت برای فرد و کالا

در مرحله دوم جهت واردات و ترخیص موس از گمرک، بایستی بخش اصلی گمرک اطلاعات شما را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد و در صورت تایید، کدی با عنوان کد شناسایی برای واردات انواع موس صادر می‌‌گردد.

  • دریافت و اخذ مجوزات

بعد از انجام مراحل گفته شده، شما بایستی از اداره هایی مانند سازمان استاندارد، سازمان قرنطینه، سازمان اداره مالیات، وزارت راه و … مجوزات لازم جهت واردات موس از چین را دریافت نمایید. لازم به ذکر است اگر هیچ مشکلی در جهت اخذ مدارکات و مجوزات در هیچکدام کدام از این سازمان‌ ها پیش نیاید، کالا و محصولات شما جهت تسویه قسمت مالی گمرک ارسال خواهد گردید.

  • تسویه صورتحساب کالا

پس از این مرحله که مبالغ جهت  واردات و ترخیص موس از گمرک دریافت شد، سند ترخیص کالای شما صادر خواهد شد.

  • مراجعه به انبار جهت پرداخت هزینه ها

در این مرحله بایستی هزینه های لازم مربوط به انبار را پرداخت نمایید تا مجوزات لازم جهت بارگیری کالا صادر گردد.

  • ترخیص کالا از گمرک

در این مرحله انباردار پروانه سبز کالای شما را مهر خواهد زد؛ اکنون شما عزیزان می‌توانید جهت ترخیص کالا از گمرک اقدام نمایید.

لیست مجوزات مورد نیاز جهت ترخیص موس از گمرک

همانطور که در قسمت مراحل ترخیص موس از گمرک نیز اشاره شد، تاجران و فعالان در حوزه واردات انواع موس بایستی جهت انجام سریع تر ترخیص کالای خود از گمرک مجوزات لازم را اخذ نمایید.

این مجوزات که جهت واردات انواع موس لازم و حیاتی است عبارتند از:

این مجوز جزو اصلی ترین مجوزات لازم جهت واردات موس از چین در نظر گرفته می‌شود. اخذ این مجوز در واقع سندی است که طی آن سازمان گمرک اطلاع جامع و کلی از کالای وارداتی شما به دست خواهد آورد.

  • مجوز قرنطینه

این مجوز بیشتر برای کالاهای مانند انواع روغن ها و دانه های گیاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • مجوز مربوط به ثبت سفارش کالا

با توجه مقررات و دستورات مربوط به صادرات و واردات انواع موس از کشور ، واردکنندگان و صادرکنندگان انواع کالاها اعم از کالاهای دولتی و یا غیر دولتی بایستی جهت اخذ مجوز ثبت سفارش کالا به وزارت صنعت معدن و تجارت مراجعه نمایند.

واردات موس از چین
واردات موس از چین

تعرفه ی گمرکی موس در ایران

کد تعرفه گمرکی در واقع به عنوان نوعی معیار عددی جهت شناسایی و تعیین جایگاه انواع کالا در امر ترخیص شناخته می‌شود. همچنین تعرفه گمرکی به عنوان یکی از مراحل واردات موس از چین در نظر گرفته می‌شود. این نکته را بایستی به خاطر داشته باشید که تعرفه هر کالایی متناسب با عواملی متغییر خواهد بود به عنوان مثال رقم تعرفه گمرکی برای قطعات کیبورد و همچنین موس تحت تعرفه به شماره ۸۴۷۳۳۰ قرار می‌گیرد.

چرا برای واردات و ترخیص موس از ققنوس ترخیص استفاده کنید؟

شرکت ققنوس ترخیص به عنوان یکی از زیرمجموعه های شرکت ققنوس در نظر گرفته می‌شود که با بیش از 8 سال سابقه درخشان در زمینه واردات انواع موس و همچنین ترخیص موس از گمرک توانسته است نام خود را بر سر زبان ها بیاندازد. لازم است بدانید بهره گرفتن از خدمات شرکت تجاری ققنوس ترخیص مزایایی را برای شما تاجران و بازرگانان عزیز به همراه خواهد داشت که مهمترین آنها عبارتند از:

  • سپردن امور به افراد کاردان

یکی از مواردی که در عرصه واردات موس از چین بسیار مهم است انجام امورات و تشریفات گمرکی به شکل درست و اصولی می‌باشد. در نتیجه سپردن امورات گمرکی به کارشناسان کاردان گروه تجاری ققنوس ترخیص می‌تواند حجم بالایی از مشکلات گمرکی را حل کند.

  • اخذ مجوزات لازم با کمترین هزینه

حتما شما نیز هنگامی که به پروسه اخذ مجوزات لازم جهت واردات و ترخیص کالا از گمرک می‌اندیشید، دچار سردرگمی و همچنین کمبود دقت و هزینه را احساس می‌کنید. در نتیجه شرکت بازرگانی ققنوس ترخیص با انجام و اخذ دقیق مجوزات می‌تواند در عرصه واردات موس از چین یاری رسان شما باشد. شرکت ما تمامی مجوزات لازم جهت واردات و ترخیص را از سازمان های معتبر اخذ نموده و به شما تحویل خواهد داد. در این بین شما می‌توانید وقت خود را صرف امورات دیگر نمایید.

واردات موس از چین

کشور چین یکی از کشورهای فعال در زمینه تولیدات محصولات نرم افزاری و سخت افزاری کامپیوتر و لپ تاپ می باشد. یکی از این محصولات پر طرفدار، انواع موس می باشد که تاجران بر اساس نیاز بازارهای داخلی کشور اقدام به واردات آن از کشور چین می نمایند. روند واردات موس از کشور چین به صورت زیر است:

  • دریافت مجوز واردات  از ارگان های مربوطه
  • آشنایی با آیین نامه ها و قوانین واردات و صادرات هر دو کشور چین و ایران
  • پیدا کردن یک فروشنده معتبر در کشور چین و ارائه درخواست مکتوب برای خرید انواع موس به او
  • دریافت پروفرما از شرکت فروشنده در قبول تقاضای خریدار
  • انجام فرایند ثبت سفارش کالا در سامانه جامع امور گمرکی و تهیه مجوزهایی که این سامانه برای واردات موس مشخص می کند.
  • تنظیم و امضای قرار داد خرید موس با فروشنده این کالا با ذکر تمامی موارد مد نظر دو طرف قرار داد. ( این کار باید بعد از تایید محموله تجاری موس در مرحله ثبت سفارش کالا انجام شود. )
  • پرداخت هزینه خرید موس به فروشنده
  • تنظیم قرار داد حمل و نقل محموله موس با یک شرکت حمل و نقل بین المللی برای جابه جایی محموله از کشور مبداء به کشور مقصد.

اهمیت قوانین و مقررات واردات موس از خارج از کشور

واردات موس از کشورهای خارجی و یا هر نوع کالای دیگری باید بر اساس قوانین و مقررات انجام شود. این کار به شما کمک خواهد کرد سرمایه تان را که در راه تجارت بین المللی به کار گرفته اید حفظ کنید. تاجرانی که قصد دارند با استفاده از روش های غیر قانونی محموله های تجاری موس را به کشور وارد نمایند، در صورتی که کارشناسان گمرک از تخلفات شان مطلع شوند تمامی سرمایه خود را از دست داده و متحمل پرداخت جریمه خواهند شد.

بر اساس دلیل ذکر شده خریدار موظف است از ابتدای روند تهیه موس از چین تا هنگام ترخیص این محموله تجاری از گمرک تمامی مقررات و قوانین هر دو کشور مقصد و مبداء را رعایت نمایند.

نکات مهم در واردات و ترخیص لوازم جانبی کامپیوتر

در روند واردات و ترخیص لوازم جانبی کامپیوتر توجه به یک سری از نکات می تواند این فعالیت تجاری را به فعالیتی بسیار سودمند تبدیل نماید. از جمله این نکات مهم می توان به موارد پایین اشاره نمود:

  • قبل از خرید لوازم جانبی کامپیوتر از اعتبار تولید کننده و یا فروشنده کالا مطمئن شوید.
  • زمانی که قصد دارید لوازم جانبی کامپیوتر را به صورت عمده از کشورهای خارجی تهیه نمایید ابتدا از فروشنده بخواهید یک نمونه کالا یا سمپل برای شما ارسال نماید.
  • مطمئن شوید لوازم جانبی که قصد خرید آن را دارید در لیست کالاهای ممنوعه قرار نگرفته باشد.
  • در هنگام حمل و نقل محموله تجاری از کشور مبداء به کشور مقصد، محموله تجاری خود را به یک شرکت حمل و نقل معتبر واگذار نمایید.
  • با در نظر گرفتن تمامی عوامل دخیل در امر حمل و نقل مانند تعداد، ابعاد لوازم و … ، بهترین روش را برای جابه جایی محموله تجاری انتخاب نمایید.
  • برای پرداخت هزینه خرید از روش های مطمئن و یا کارگزاری های فعال استفاده نمایید.
  • نوع لوازم جانبی کامپیوتر را با توجه به نیاز بازار خریداری نمایید.
  • در هنگام ثبت سفارش کالا لازم است اطلاعات محموله تجاری به دقت در سامانه epl  ثبت شود.
  • با توجه به زمان بر بودن روند ترخیص کالا بهتر است تمامی مدارک مورد نیاز برای ترخیص لوازم جانبی کامپیوتر از گمرک قبل از ورود محموله تجاری به کشور تهیه شود.
  • بهتر است برای ترخیص محموله لوازم جانبی کامپیوتر از یک کارگزاری ترخیص معتبر مانند گروه ققنوس ترخیص استفاده شود.
  • با انتخابی درست در زمینه گمرک می توانید هزینه های ترخیص کالا را کاهش دهید.

جمع بندی

ترخیص ماوس از گمرک می‌تواند به عنوان تجارتی پرسود برای شما باشد؛ البته لازم به ذکر است که در صورتی انجام واردات انواع موس سودآور خواهد بود که شما با تمام مقررات و تشریفات واردات و گمرک آشنا باشید. در نتیجه ما در این مقاله از سوی شرکت ققنوس ترخیص  به شما توصیه می‌نماییم تا از خدمات ارزنده و مشاوره شرکت‌های باسابقه در این عرصه مانند شرکت تجاری ققنوس ترخیص استفاده کنید.

ققنوس ترخیص به عنوان یکی از شرکت‌های فعال در عرصه خدمات مشاوره ای، ثبت سفارش کالا، تامین و تخصیص ارز و..می‌باشد و می‌تواند همراه شما عزیزان در تمامی مراحل واردات موس از چین باشد.

کدام کشورها برای واردات موس گزینه مناسبی به شمار می آید؟

با توجه به تفاوت هایی که در زمینه کیفت و قیمت انواع مختلف موس در کشورهای گوناگون وجود دارد، لازم است خریدار برای انتخاب مناسب ترین کشور جهت واردات تحقیقات لازم را انجام دهد. کشور چین یکی از گزینه های مناسب برای واردات موس به شمار می آید.

برای ترخیص موس از گمرک چه مراحلی باید طی شود؟

از جمله مراحلی که باید برای ترخیص محموله تجاری وارداتی موس از گمرک طی شود می توان به مواردی همچون تهیه و ثبت اظهار نامه گمرکی کالا، انجام فرایند احراز هویت خریدار و محموله تجاری، تهیه مجوزهای مورد نیاز، تسویه حساب با گمرک و ارگان های مربوطه، پریافت مجوز خروج و.. اشاره نمود.

چرا قوانین واردات موس مهم است؟

قوانین و مقرراتی که در راستای واردات بین المللی موس از کشورهای خارجی وضع شده است از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا در صورتی که صاحبان کالا در زمینه واردات موس به این قوانین بی توجه باشند و از روش های غیر قانونی استفاده نمایند، کارشناس گمرک به این تخلفات پی برده و علاوه بر ضبط محموله تجاری خریدار را متحمل پرداخت جریمه می کنند.

در هنگام واردات لوازم جانبی کامپیوتر به چه نکاتی باید توجه شود؟

از جمله نکات مهم در هنگام واردات لوازم جانبی کامپیوتر می توان به مواردی چون اطمینان یافتن از اعتبار فروشنده، روش حمل و نقل مناسب، درخواست نمونه کالا، انتخاب روش پرداخت مطمئن، در نظر گرفتن نیاز بازار و… اشاره نمود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط