لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

واردات انواع لامپ LED / راهنمای ترخیص لامپ LED از گمرک

واردات انواع لامپ LED

فهرست مطالب

امروزه انواع لامپ‌های ال ای دی به دلیل روشنایی خوب و کم مصرف بودن بسیار مورد توجه مردم می‌باشد. از این رو در حال حاضر واردات انواع لامپ LED می‌تواند برای وارد کنندگان یک تجارت پرسود باشد. البته در کشورمان نیز لامپ‌های مختلف با مصارف و کاربرد‌های متفاوت تولید می‌شوند، بنابراین تولیدکننده باید نوعی از کالا را برای واردات انتخاب کند که ضمن برخورداری از کیفیت خوب، نسبت به نمونه مشابه ایرانی قیمت مناسب‌تری هم داشته باشد. به این طریق واردات و ترخیص لامپ LED از گمرک، برای مصرف کننده هم توجیه اقتصادی خواهد داشت.

از آنجا که بررسی بازار فروش این کالا در واردات ال ای دی و ترخیص آن از گمرک کاری تخصصی است، که در ادامه این مطلب از ققنوس ترخیص اطلاعات کاملی در این باره ارائه کرده‌ایم.

آیا واردات لامپ LED به ایران سود آور است؟

بطور کلی می‌توان با اطمینان گفت که واردات انواع لامپ LED از دیگر کشورها و فروش آن در بازار داخلی، سود بالایی برای واردکننده دارد. بویژه امروزه که طبق آمار، 60 درصد نیاز مردم کشور برای لامپ از طریق واردات رفع می‌شود و استفاده از لامپ و چراغ‌ها و LED ها در حال افزایش می‌باشد. در این بین مصرف کننده نیز به دنبال محصولی است که از کیفیت و نور بالا و خوبی برخوردار باشد و از لحاظ قیمت نیز برایش به صرفه باشد.

به همین خاطر اکثر واردکنندگان انواع لامپ‌های ال ای دی را از کشور چین وارد می‌کنند، زیرا چین دارای صنعت روشنایی بسیار بزرگی است که از لامپ های معمولی گرفته تا چراغ‌های ال ای دی با نور بیشتر و گرمای کمتر تولید می‌کنند. همه این دلایل کافیست تا افراد با واردات و ترخیص لامپ LED از گمرک، سودآوری حتمی را تجربه کنند.

از دیگر علل سود خوب واردات ال ای دی، کاربرد گسترده این لامپ‌ها می‌باشد. بطوری که ال ای دی ها علاوه بر مصارف خانگی، در خیابان‌های شهر، چراغ‌های جلو اتومبیل، اتاق خواب، جلوی آینه و … هم استفاده می‌شوند و در بازار پرفروش هستند.

واردات ال ای دی
واردات ال ای دی

بهترین کشور جهت واردات انواع لامپ LED به ایران کدام است؟

واردات لامپ های LED به ایران، در حال حاضر از کشورهای چین، تایوان، کره و … صورت می‌گیرد، طوری که سالانه 10 تا 15 میلیون لامپ از انواع مختلف ال ای دی به بازار کشور تزریق می‌شود. کاربرد گسترده انواع لامپ های LED نیز بر کسی پوشیده نیست؛ استفاده در فضای داخلی و بیرونی ساختمان‌ها، همچنین کاربرد ال ای دی در مونتاژ و تولید لوازم دیجیتالی چون ساعت یا لپ تاپ و..

این علل زمینه واردات و ترخیص لامپ LED از گمرک را فراهم کرده است و واردکنندگان به دنبال مقصد مناسب برای تامین این نیازها در کشور در کنار بازدهی بالای انجام این واردات هستند. به نظر ما واردات ال ای دی و انواع تجهیزات نورپردازی از چین و دبی به علت قیمت ارزان و زمان کوتاه ارسال، انتخاب بسیار مطلوبی برای واردکنندگان ایرانی است.

اگر واردات انواع لامپ LED از این کشورها را با راهنمایی شرکت‌های تجاری معتبر انجام دهید، نتیجه بهتری خواهید گرفت. زیرا آنها می‌توانند تامین کننده مناسب و قابل اطمینان را برای شما در چین بیابند، زیرا ممکن است شما به تنهایی گرفتار محصولات نامرغوب و ضرر مالی شوید.

راهنمای واردات لامپ LED به ایران

واردات و ترخیص لامپ LED از گمرک یا هر کالای دیگری مراحل تخصصی و پیچیده‌ای دارد که در صورت داشتن تجربه می‌تواند به راحتی انجام شود. اگر شما انجام مراحل واردات به شرح زیر را به افراد باتجربه‌ای چون کارشناسان ققنوس ترخیص بسپارید، مشکل کمتری خواهید داشت.

بررسی و آنالیز کالا

ابتدا شرکت تجاری واردکننده، واردات ال ای دی و انواع لامپ مورد نظر شما برای واردات را بررسی و آنالیز می‌کند. سپس آنها به شما اطلاع می‌دهند که واردات این کالا تایید نهایی شد و می‌توان مراحل واردات را شروع نمود.

تعیین کشور مقصد برای واردات انواع لامپ LED  

شرکت تجاری، کشور تأمین‌کننده مناسب جهت واردات کالای شما را مشخص می‌کند و استعلام قیمت را انجام می‌دهد. سپس با عقد قرارداد با فروشنده، پیش فاکتور کالا را درخواست می‌کند تا اطلاعات کامل کالا و معامله (هزینه خرید کالا، هزینه حمل کالا و..) جهت واردات و ترخیص لامپ LED از گمرک در اختیار واردکننده قرار گیرد.

اخذ مجوزهای بازرگانی

مجوزها و مدارک مورد نیاز برای واردات ال ای دی باید از اداره بازرگانی دریافت شود. برای این کار ابتدا باید در سامانه تجارت پیش فاکتور یا پروفرمای کالا ثبت شود و سپس شرکت واردکننده با استفاده از کارت بازرگانی خود، اقدام به اخذ مجوزهامی‌کند.

تعیین کد تعرفه گمرکی

شما باید کد تعرفه گمرکی کالا را هنگام واردات انواع لامپ LED بدانید تا گمرک مجاز یا غیر مجاز بودن واردات را تعیین کند. کارشناس شرکت واردکننده این کد را در اطلاعات پیش فاکتور درج می‌کند تا مشکلی در مرحله ترخیص پیش نیاید.

بررسی هزینه‌های واردات

برای بررسی هزینه‌های واردات و ترخیص لامپ LED از گمرک لازم است ارزش کالا و پکینگ لیست همراه با دیگر هزینه‌ها بررسی و قیمت نهایی به اطلاع خریدار برسد. اگر مشتری هزینه واردات ال ای دی را تایید کرد، مراحل پرداخت آن آغاز می‌گردد.

حمل و نقل

حمل‌ونقل لامپ های ال ای دی طبق اینکوترمز مورد توافق طرفین معامله و از راه‌های دریایی، هوایی یا از زمینی قابل انجام است. شرکت واردکننده با توجه به شرایط شما روش مناسب برای ارسال واردات انواع لامپ LED را انتخاب خواهد کرد.

تأیید بارگیری و ارسال به کشور

با تایید نهایی کارشناس گمرک، تأییدیه بارگیری صادر و محموله اجازه خروج از کشور مبدا را دارد. این کار به همراه پروانه الکترونیکی که سیستم گمرکی ارائه می‌کند، انجام می‌شود.

راهنمای ترخیص لامپ LED از گمرک

با استفاده از تیم گمرکی متخصص و با تجربه ققنوس ترخیص به راحتی می‌توانید مراحل ترخیص زیر را طی کنید. ما خدمات ترخیص برای واردات ال ای دی را خیلی سریع و با کمترین هزینه مالی و زمانی به شما ارائه می‌دهیم.

ثبت و صدور اظهارنامه

با اتمام مراحل واردات انواع لامپ LED از کشور مبدا، ادامه کار یعنی ترخیص از گمرک را به کارشناسان ققنوس ترخیص بسپارید. در مرحله اول ترخیص‌کاران ما اظهارنامه کالا را به دقت در سامانه ثبت می‌کنند تا برای ارائه به گمرک صادر شود.

ارائه اظهارنامه به مسئول ترخیص

برای ترخیص لامپ LED از گمرک باید اظهارنامه به مسئول ترخیص ارائه شود تا او با بررسی مطابقت کالاها با این اظهارنامه، تایید ورود به مرحله بعد را صادر کند.

مرحله بازرسی کالا

واردات ال ای دی توسط مسئول گمرک از جهت قانونی یا غیرقانونی بودن هم بازرسی می‌شوند تا رعایت قوانین گمرکی ایران تایید گردد.

پرداخت هزینه‌ها و اخذ مجوز ترخیص

هزینه‌های لازم در هر مرحله باید محاسبه و پرداخت گردد تا گمرک برای واردات انواع لامپ LED، مجوز ترخیص صادر کند. در این مرحله تیم ترخیص‌کار ما مجوز انبارداری و حمل‌ونقل را هم برای ترخیص کالا دریافت می‌کنند.

حمل کالا از گمرک به شرکت یا محل درخواست خریدار

با اتمام کلیه مراحل ترخیص لامپ LED از گمرک، می‌توان یک وسیله حمل مناسب را به گمرک آورده و محموله را بارگیری و از گمرک خارج کرد. اکنون کالاهای شما برای فروش آماده است و با خیال راحت می‌توانید آنها را به بازار داخلی وارد کنید.

ترخیص لامپ LED از گمرک
ترخیص لامپ LED از گمرک

لیست تعرفه و هزینه های واردات لامپ LED

در حال حاضر برآورد هزینه و سرمایه‌‌ لازم برای واردات ال ای دی به عوامل زیادی از جمله قیمت دلار بستگی دارد. با توجه به اینکه اخیرا با نوسانات شدید قیمت‌ها روبرو هستیم، نمی‌توان از ابتدا به محاسبه هزینه‌های دقیق واردات انواع لامپ LED بپردازیم. زیرا ممکن است امروز بازرگانی با هزینه‌ای موفق به واردات شده باشد، ولی فردا با افزایش قیمت در مولفه‌های مختلف واردات از جمله قیمت خرید کالا مواجه شود. در نتیجه نمی‌توان بار دوم دوباره با همان هزینه به تجارت دیروز پرداخت.

از سویی تعداد و حجم کالا برای واردات هم روی هزینه نهایی تاثیر دارد. در کل واردات هر کالایی در هر مرحله هزینه‌هایی دارد که در قبال دریافت خدمات از نهادها یا افراد باید به آنها بپردازید. مثلا اگر واردات و ترخیص لامپ LED از گمرک نیاز به انبارداری یا تست آزمایشگاهی داشت، هزینه‌ای دارد.

هزینه قیمت خرید در مبداء، هزینه ثبت سفارش و تخصیص ارز و حمل‌ و نقل برای واردات ال ای دی نیز هست. هزینه های گمرکی مانند: بازرسی کالا، انبارداری، ترخیص کالا و بیمه نیز باید پرداخت شود. هر یک از این هزینه ها در هر واردات متغیر است و شما با دادن اطلاعات دقیق کالا به کارشناسان ققنوس ترخیص می‌توانید برآورد دقیق‌تری بدست آورید.

لیست مجوزات مورد نیاز جهت ترخیص انواع لامپ LED از گمرک

موضوع مهم دیگر هنگام واردات انواع لامپ LED، رعایت استاندارهای مورد نیاز برای واردات این لامپ‌هاست. ورود لامپ ال ای دی به کشور به مجوز خاصی نیاز ندارد، فقط یک سری استانداردهایی لازم است که باید رعایت شود. طبق قوانین، رعایت استانداردهای بین‌المللی ECR37 و ISIRI 6614 و ISIRI 6004 در مواردی مانند ابعاد لامپ، میزان نور، ولتاژ، توان، لومتری، رنگ و UV لامپ ال ای دی الزامی است.

در غیر این صورت دولت مجوزهای لازم برای واردات و ترخیص لامپ LED از گمرک را به شما نخواهد داد. علاوه بر این موارد، دقت کنید که لامپ‌ها دارای برچسب UL باشند، چون اگر دستگاه خراب شد، شما مسئول می‌باشید.

از سویی در واردات ال ای دی بدون برچسب UL نمی‌توان فهمید که یک دستگاه تا چه اندازه ایمن است و امکان دارد آتش بگیرد یا کسی با آن دچار برق گرفتگی شود. واردکننده در قبال این نقص‌های تولیدی نیز مسئول است و تولیدکننده مسئولیتی بعد از فروش ندارد.

تعرفه ی گمرکی لامپ LED در ایران

از مهم‌ترین موارد برای واردات انواع لامپ LED که باید بدان توجه شود، تعرفه گمرکی  لامپ های LED است.

  • تعرفه گمرکی برای ترخیص لامپ LED از گمرک کد  85395000 می‌باشد با حقوق ورودی 4% و مالیات ارزش افزوده 9 درصدی.
  • کد تعرفه گمرکی جهت ترخیص لامپ‌های کاربردی در دیودهای نورافشان LED ، در ردیف 94054030 قرار دارد، با حقوق گمرکی و سود بازرگانی26 درصد. این ال ای دی ها جزء اولویت 10 می‌باشند و سود بازرگانی واردات ال ای دی از این نوع دو برابر است. پس در مجموع حقوق گمرکی و سود بازرگانی آن‌ها 48 درصد و مشمول مالیات ارزش افزوده 9 درصدی هستند.
  • تعرفه گمرکی ترخیص لامپ‌های LED برای ساخت تابلو تبلیغاتی ثابت و تزیینی در ردیف 85399090 قرار دارد، با تعرفه 4 درصدی و ارزش افزوده 6 درصدی.
  •  تعرفه گمرکی واردات انواع لامپ LED حبابی کد 85395000 می‌باشد.
  • تعرفه گمرکی برای ترخیص لامپ LED از گمرک از نوع سفینه، یا لامپ‌های فلورسنت در ردیف 85437020 قرار دارد.

انواع لامپ LED وارداتی به کشور

لامپ های ال ای دی وارداتی به کشور به دلایل مختلفی محبوبیت زیادی دارند و این محبوبیت در تولید و وارد کردن انواع مختلف لامپ های ال ای دی بسیار موثر بوده است. لامپ های ال ای دی انواع گوناگونی را شامل می شوند و اکثر این لامپ ها به دلیل مصرف بسیار پایین انرژی از عمر بالایی برخوردار هستند که صرفه اقتصادی نیز به دنبال دارد. بیشترین لامپ های ال ای دی که توسط ققنوس ترخیص وارد می شوند شامل موارد زیر می باشد:

  • لامپ ال ای دی خانگی
  • لامپ ال ای دی صنعتی
  • لامپ ال ای دی اداری
  • لامپ ال ای دی هالوژنی
  • لامپ ال ای دی فلامنتی
  • لامپ ال ای دی شمعی
  • لامپ ال ای دی حبابی
  • لامپ ال دی قارچی
  • لامپ ال ای دی گل
  • لامپ ال ای دی زیتونی
  • لامپ ال ای دی اشکی
  • لامپ ال ای دی سقفی

لازم به ذکر است که این لامپ ها بهترین جایگزین برای لامپ های پرمصرف و قدیمی می باشند و نور مطلوب تری نیز دارند.

مزایای واردات انواع لامپ LED

بر اساس آمار و ارقام به دست آمده بازار لامپ ال ای دی رشدی 25 درصدی داشته است. در نتیجه با توجه به مزایای متنوع این نوع لامپ، تقاضای آن در بازار ایران بسیار افزایش پیدا کرده است. همچنین تخمین زده می شود که این تقاضا در سال های آتی افزایش پیدا خواهد کرد. در نتیجه واردات اننواع لامپ ال ای دی سود زیادی به همرا خواهد داشت.

ویژگی هایی که لامپ های ال ای دی را خاص و پرتقاضا کرده متعدد اند. این لامپ هل کاربرد وسیعی در صنایع گوناگون از جمله صنعت ساختمان، صنعت ماشین و… دارند. این لامپ ها تاثیر قابل ملاحظه ای بر کاهش گازهای گلخانه ای دارند و نورهای فرابنفش و فروسرخ در آن ها مورد استفاده قرار نمی گیرد. در نتیجه با وجود تولید نور بالا، با استفاده طولانی مدت از آن ها چشم خسته نمی شود و آسیب نمی بیند.

علاوه بر موارد گفته شده قابلیت تنظیم زاویه و میزان نور و مقاومت زیاد در برابر ضربه از دیگر ویژگی های لامپ های ال ای دی است. همچنین این لامپ ها قابلیت تولید در رنگ های مختلف را نیز دارند.

مهمترین نکات جهت واردات لامپ

در صورتی که تصمیم قطعی برای واردات لامپ ال ای دی را دارید می توانید در این زمینه روی کارشناسان و مشاوران ققنوس ترخیص حساب کنید. به علاوه باید نکات مهمی را مورد توجه قرار دهید تا واردات لامپ ال ای دی به بهترین شکل صورت گیرد.

  • لازم است قبل از اقدام به واردات تحقیقات لازم در مورد لامپ های ال ای دی مورد نظر را را به پایان برسانید. در تحقیقات باید به صرفه اقتصادی محصول توجه کرده و آن را مورد تست کردن قرار دهید.
  • نباید از استانداردهای اجباری که برای واردات لامپ در نظر گرفته اند سهل انگارانه رد شوید؛ چرا که ممکن است اجازه ترخیص لامپ داده نشود و ضرر و زیان ببینید.
  • سعی کنید از تولیدکنندگان معتبر و بین المللی خرید کنید تا دچار کلاهبرداری و ضرر و زیان نشوید.
  • باید توجه داشته باشید که هزینه های ترخیص به نوع لامپ، تعداد لامپ، مدت زمان ماندن اجناس در گمرک و… بستگی دارد و هرچقدر که لامپ ها بیشتر در گمرک بمانند هزینه های بیشتری متقبل می شوید. بنابراین بهتر است تا زمان رسیدن لامپ ها به ایران حدالامکان هزینه های گمرکی را تسویه کنید.

مدارک لازم جهت ترخیص لامپ ال ای دی

جهت ترخیص لامپ ال ای دی از گمرک به مدارک متنوعی نیاز پیدا خواهید کرد. در ادامه این مطلب به تشریح این مدارک می پردازیم.

مدارک مربوط به محموله لامپ:

  • قبض انبار
  • ترخیصیه
  • بارنامه
  • فاکتور
  • پیش فاکتور
  • فهرست عدل بندی
  • گواهی مبدا
  • بیمه نامه
  • گواهی بازرسی

مدارک مربوط به صاحب محموله لامپ:

  • اصل کارت بازرگانی
  • کپی صفحه کارت ملی صاحب کالا
  • کپی تمام صفحات کارت بازرگانی

مدارک مربوط به نماینده صاحب محموله لامپ:

  • کپی و اصل وکالت نامه محضری
  • کپی و اصل کارت ملی
  • کپی معرفی نامه
  • کپی وکالت نامه
  • کپی و اصل وکالت نامه برای گمرک مورد نظر
  • کپی دفترچه بیمه

چرا برای واردات و ترخیص لامپ LED از ققنوس ترخیص استفاده کنید؟

ترخیص کالا از گمرک به تخصص نیاز دارد تا مراحل آن بدون وقفه و هزینه اضافی طی شود. واردکنندگان بسیاری به دلیل عدم آشنایی با مقررات ترخیص کالا، به مشکلات زیادی چون نقص مدارک، توقف بیش از حد مقرر محموله در انبار و … برمی‌خورند که زیان مالی به دنبال دارد. اگر می‌خواهید واردات ال ای دی را موفقیت آمیز و با سود مورد پیش‌بینی خود انجام دهید، توصیه می‌کنیم در مرحله تخصصی ترخیص از تیم قنوس ترخیص استفاده کنید. مجموعه ما در زمینه ترخیص انواع کالاها از جمله ترخیص در واردات انواع لامپ LED خدمات زیر را به شما ارائه می‌دهد:

ارائه مشاوره رایگان به افراد تازه کار در حوزه واردات و ترخیص لامپ LED از گمرک، دریافت برآوردی از هزینه ترخیص کالا، حمل محموله از گمرک به مقصد دلخواه شما، انجام مراحل اداری ترخیص و دریافت مجوزهای لازم و..

جمع بندی

در این مقاله از ققنوس ترخیص، راهنمای گام به گام واردات ال ای دی از چین و دبی را برای شما ارائه کردیم. دانستید که با بررسی صحیح بازار فروش انواع مختلف لامپ‌های ال ای دی در کشور و بر اساس نیاز کشور به واردات انواع لامپ LED بپردازید و سود خوبی کسب کنید. شما می‌توانید در هر مرحله با محاسبه قیمت خرید کالا، هزینه ترخیص لامپ LED از گمرک و حمل آن، تا حدی سود حاصل از واردات این کالا را برآورد نمایید.

اگر شما هم در حوزه واردات انواع لامپ LED تازه کار هستید و به دریافت راهنمایی و مشاوره بیشتری دارید، می‌توانید با مشاوران ققنوس ترخیص در ارتباط باشید تا آنها شما را به خوبی راهنمایی کنند.

لامپ ها ال ای دی چه مدل هایی دارند؟

لامپ های ال ای دی انواع متنوعی دارند. لامپ ال ای دی خانگی، لامپ ال ای دی صنعتی، لامپ ال ای دی اداری، لامپ ال ای دی هالوژنی، لامپ ال ای دی فلامنتی، لامپ ال ای دی شمعی، لامپ ال ای دی حبابی، لامپ ال دی قارچی، لامپ ال ای دی گل، لامپ ال ای دی زیتونی، لامپ ال ای دی اشکی و لامپ ال ای دی سقفی از انواع این لامپ ها محسوب می شوند.

مدارک مورد نیاز جهت ترخیص لامپ ال ای دی از گمرک چیست؟

جهت ترخیص لامپ ال ای دی از گمرک به مدارک متنوعی نظیر قبض انبار، ترخیصیه، بارنامه، فاکتور، پیش فاکتور، فهرست عدل بندی، گواهی مبدا، بیمه نامه، گواهی بازرسی اصل کارت بازرگانی، کپی صفحه کارت ملی صاحب کالا، کپی تمام صفحات کارت بازرگانی کپی و اصل وکالت نامه محضری، کپی و اصل کارت ملی،کپی معرفی نامه، کپی وکالت نامه، کپی و اصل وکالت نامه برای گمرک مورد نظر و کپی دفترچه بیمه نیاز دارید.

واردات لامپ ال ای دی به ایران چه مراحلی دارد؟

واردات و ترخیص لامپ ال ای دی از گمرک مراحل تخصصی و پیچیده ای دارد که در صورت داشتن تجربه می تواند به راحتی انجام شود. این مراحل شامل بررسی و آنالیز کالا، تعیین کشور مقصد برای واردات انواع لامپ ال ای دی، اخذ مجوز های بازرگانی، تعیین کدد تعرفه گمرکی، بررسی هزینه های واردات، حمل و نقل و تایید بارگیری و ارسال به کشور می باشد.

تعرفه گمرکی لامپ ال ای دی در ایران به چه شکل است؟

تعرفه گمرکی برای ترخیص لامپ ال ای دی از گمرک کد 85395000 می باشد با حقوق ورودی 4 درصد و مالیات بر ارزش افزوده 9 درصدی.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط