لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

خدمات مشاوره امور گمرکی، بازرگانی و نحوه ترخیص کالا

مشاوره امور گمرکی

فهرست مطالب

یکی از مسائلی که می تواند در داشتن یک تجارت موفق و پر سود به تاجران کمک کند استفاده از مشاوره امور گمرکی می باشد. همه تاجران در زمینه کسب و کار خود به دنبال پیشرفت و به دست آوردن سود بیشتر می باشند و به دنبال یافتن موفقیت راه های مختلفی را امتحان می کنند، حال ممکن است بعضی از این راه به موفقیت و بعضی دیگر به شکست منجر شود اما استفاده از مشورت ها، راه حل ها و مشاوره گمرکی واردات باعث می شود تا میزان خطا کاهش یافته و بر میزان موفقیت تاجران افزوده شود. از این رو  ققنوس ترخیص در راستای نشان دادن اهمیت استفاده از مشاوره ترخیص کالا به تاجران تازه کار و کم تجربه در بالا بردن میزان موفقیت و کاهش خطاها اقدام به تهیه این مقاله نموده است. در این مقاله به معرفی اهمیت استفاده از مشاوره امور گمرکی، انواع مشاوره بازرگانی، خدمات مشاوره در امور گمرک و.. پرداخته شده است.

مشاوره بازرگانی و گمرکی چیست؟

مشاوره امور گمرکی و بازرگانی به ارائه دادن راهنمایی هایی که باعث پیشرفت و کسب سود بیشتر تاجران در امر صادرات و واردات کالا می شود گفته می شود. در واقع ماجرا از این قرار است که یک سری افراد با تجربه و متخصص در هر زمینه و شاخه ای مانند واردات و صادرات کالا، ترخیص کالا از گمرک و.. اقدام مشاوره ترخیص کالا و مشاوره گمرکی واردات کالا می نمایند. مشاوره امور گمرکی امری است که باعث می شود تاجران هر قدم خود در زمینه واردات و صادرات را با آگاهی و اطمینان خاطر بردارند و میزان خطای و ضرر آن ها تا حد قابل تعملی کاهش می یابد.

در واقع مشاوران در امر مشاوره ترخیص کالا و مشاوره گمرکی واردات با استفاده از تخصص و تجربه های شغلی که دارند هر گونه موانعی را که بر سر راه تاجران و بازرگانان وجود دارد را شناسایی کرده و به تاجران معرفی می کنند، سپس با استفاده از راه حل هایی اصولی و کاربردی اقدام به برطرف کردن این موانع می نمایند. همچنین پیشنهادهایی را که به تاجران شده است از جوانب گوناگون بررسی می کنند تا تاجران بتوانند بهترین انتخاب را در زمینه کاری خود داشته و به موفقیت و سود بیشتر دست یابند. تاجران می توانند در امر مشاور امور گمرکی از مشاوران ققنوس ترخیص استفاده نمایند.

مشاوره ترخیص کالا
مشاوره ترخیص کالا

اهمیت مشاوره امور گمرکی جهت ترخیص کالا

در روند تجارت و واردات و صادرات کالا موانع و مشکلات بسیاری علی الخصوص با وجود تحریم هایی که بر علیه ایران ایجاد شده است وجود دارد که بر خوردن به هر کدام از این موانع باعث به تاخیر افتادن روند تجارت و ایجاد ضرر برای تاجر می شود. دراین مواقع به وجودی فردی نیاز است که بتواند با داشتن تخصص در امر مشاوره امور گمرکی و اطلاع داشتن از تمامی قوانین مربوط به تجارت بین المللی هم در کشور مقصد و هم در کشور مبداء از ایجاد هر گونه ضرر و مشکل جلوگیری نماید و با استفاده از ترفندها و راه کارهایی که به تاجران ارائه می دهند باعث کسب سود بیشتر برای تاجران می شوند.

اهمیت وجود مشاور ترخیص کالا زمانی در فرایند تجارت بین المللی مشخص می شود که مشاوران در کنار مشاوره گمرکی واردات به فکر فرایند ترخیص کالا نیز بوده و به موقع تاجران را برای آغاز فرایند ترخیص کالا تشویق کرده و در طول این فرایند نیز از راهنمایی های به جا و درست خود فروگذار نمی شوند. مشاوران با اراه مشاوره اموره گمرکی از ریسک و استرس های موجود در فرایند واردات و صادرات کالا می کاهند و باعث می شوند تا تاجران با فکری باز و آزاد موقعیت ها را سنجیده و مناسب ترین انتخاب را با توجه به شرایطی که در آن قرار دارند داشته باشند.

معرفی انواع مشاروه های بازرگانی

تجارت بین المللی ابعاد گوناگونی دارد و مشاوران برای این که بتوانند به صورت کاملا تخصصی و حرفه ای به ارائه مشاوره امور گمرکی بپردازند لازم است تنها در راستای یکی از این ابعاد مانند مشاوره ترخیص کالا، مشاوره گمرکی واردات و صادرات و.. به فعالیت بپردازند. از این رو مشاوره بازرگانی به چند نوع مختلف تقسیم بندی می شود. از جمله انواع مشاوره های بازرگانی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

مشاوره در خصوص امور صادرات و واردات:

یکی از انواع مشاوره های بازرگانی در خصوص مشاوره گمرکی واردات و صادرات می باشد. امر واردات و صادرات کالا هر کدام دارای مراحل مختلفی و متعددی می باشد که تاجران باید تک تک این مراحل را چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور طی کنند تا به مرحله سود دهی برسند از این رو نیاز است تا مشاورانی در این زمینه به صورت حرفه ای فعالیت و به ارائه مشاوره به تاجران بپردازند تا بتوانند تک تک مراحل واردات و صادرات را به درستی پشت سر بگذارند.

مشاوره بازرگانی در خصوص امور خارجی:

روند واردات و صادرات کالا در هر کشور بسته به شرایط روز آن کشور، نیازها و تولیدات آن کشور دارد، از این رو مطابق با تغییر هر کدام از این معیارها قوانین و مقرراتی که در کشورهای خارجی بر اساس آن ها ایجاد شده است نیز تغییر می کند. بر همین اساس یکی دیگر از انواع مشاوره های بازرگانی در رابطه با قوانین و مقررات تجارت بین المللی در کشور های خارجی است. مشاوران باید بر اساس آخرین تغییرات قوانین و مقررات بین المللی به ارائه مشاوره به تاجران بپردازند.

مشاوره بازرگانی در خصوص امور گمرکی:

نوعی دیگری از مشاوره های بازرگانی در خصوص مشاوره ترخیص کالا می باشد. تاجرانی که در حرفه تجارت بین المللی فعالیت می کنند چه راستای واردات کالا فعالیت داشته باشند و چه در راستای صادرات کالا فعالیت داشته باشند باید جهت تایید محموله تجاری خود و دریافت اجازه ورود و یا خروج آن از کشور مراحل ترخیص کالا را پشت سر بگذارند، در همین راستا باید از خدمات مشاوران در زمینه ترخیص کالا بهره مند شوند.

خدمات مشاوره در امور گمرک

تاجران بین المللی چه در زمینه واردات کالا فعالیت کنند و چه در زمینه صادرات کالا، باید از مرزهای گمرک عبور کنند تا بتوانند اجازه خرید و فروش کالاهای خود را در داخل و یا خارج از کشور به دست آورند از این رو لازم است تا مراحل مختلف و متعدد ترخیص کالا را پشت سر بگذارند. ترخیص کالا در حرفه تجارت بین الملل فرایندی بسیار دشوار است و لازم است تاجران در صورتی که قصد دارند خود بدون کمک گرفتن از افراد ترخیص کار گمرکی و حق العمل کار آن را انجام دهند باید از یک مشاور با تجربه در زمینه مشاوره ترخیص کالا کمک بگیرند.

از جمله خدماتی که یک مشاور می تواند به عنوان مشاوره امور گمرکی به تاجران ارائه بدهد باید در زمینه شروع به موقع فرایند ترخیص کالا، مشاوره در خصوص فرایند ثبت سفارش کالا و ثبت اظهار نامه گمرکی، ارائه مشاوره در خصوص نحوه دریافت مجوزهای گوناگون در کم ترین زمان ممکن، ارائه مشاوره در زمینه تخصیص ارز برای پرداخت هزینه محموله تجاری وارداتی بدون ایجاد هیچ کونه مشکلی و… اشاره کرد.

نحوه محاسبه هزینه های ترخیص کالا

هزینه های ترخیص کالا در واقع مجموعه ای از تمامی هزینه هایی است که از زمان ورود محموله تجاری وارداتی به دورن کشو تا زمانی که محموله تجاری اجازه خروج از گمرک را دریافت می کند باید توسط صاحب کالا به اداره گمرک پرداخت شود. هزینه های ترخیص کالا از گمرک شامل هزینه های مختلفی می باشد که تاجران می توانند با استفاده از مشاوره ترخیص کالا این هزینه ها را به حداقل برسانند و در نتیجه سود بیشتری از محموله تجاری وارداتی به دست آورند به همین دلیل است که در این مقاله به اهمیت استفاده از مشاوره امور گمرکی تاکید شده است.

از جمله هزینه هایی که یک تاجر در فرایند ترخیص کالا متحمل پرداخت آن می شود می توان به هرینه های تخلیه وسیله حمل و نقل محموله تجاری، هزینه جابه جایی، هزینه انبار داری، هزینه حمل و نقل کالاها از مبداء تا مقصد، هزینه انجام آزمایش های گوناگون و بازررسی هایی که برای تایید محموله تجاری انجام می شود، هزینه عوارض گمرکی و.. می باشد. برای نحوه محاسبه هر کدام از این هزینه فرمولی وجود دارد که بر اساس وزن، حجم و تعداد کالا به علاوه درصدی که برای هر کدام از این خدمات در نظر گرفته شده است محاسبه می شود. ارائه مشاوره گمرکی واردات و همچنین مشاوره ترخیص کالا می تواند بر آورد کلی این گونه هزینه ها را برای تاجران انجام دهد.

مشاوره گمرکی واردات
مشاوره گمرکی واردات

مشکلات و چالش های ترخیص کالا

هدف از استفاده از مشاوره گمرکی واردات کالا و همچنین مشاوره ترخیص کالا این است که تاجران در روند تجارت بین المللی با موانع موجود در این راه برخورد نکرده و دچار مشکل نشوند. از جمله مشکلاتی که در روند تجارت بین المللی و فرایند ترخیص کالا می تواند برای تاجران ایجاد شود می توان به موارد زیر اشاره نمود:

طبقه بندی اشتباه محموله تجاری و ایجاد مشکل در نحوه حمل بار:

تاجران با استفاده از مشاوره امور گمرکی باید از روند طبقه بندی کالا بر اساس قوانین گمرک کشور مقصد اطلاع داشته باشد تا روند طبقه بندی و ارسال محموله تجاری درست انجام شود.

افزایش مراحل ترخیص کالا:

گاهی اوقات ممکن است بر اساس نوع کالاهای موجود در محموله تجاری مراحل ترخیص کالا بیش تر از مواقع دیگر باشد و یا تاجر مجبور به پرداخت هزینه های اضافی شود، در این شرایط با استفاده از مشاوره ترخیص کالا قبل از انجام این فرایند می تواند از تمامی این غافلگیری ها که باعث ضرر تاجران می شود جلوگیری کرد.

ایجاد مشکلات بهداشت و ایمنی:

گاهی اوقات ممکن است محصولی ک قصد خرید آن را دارید از لحاظ بهداشتی و ایمنی دچار مشکل باشد، در این شرایط با استفاده از مشاوره گمرکی واردات کالا به شما پیشنهاد می شود تا از خدمات بازرسی کالا در کشور مبداء استفاده کرده و در صورت بروز مشکل هزینه خرید، حمل و نقل و عودت مجدد کالا را پرداخت نکنید.

مشکلات مربوط به مدارک ترخیص کالا:

گاهی اوقات ممکن است صاحب کالا تهیه یک سری از مدارک مربوط به ترخیص کالا را فراموش کند و یا از یک سری برچسب های ضروری بر روی بسته بندی کالاها استفاده نکند که این امر نه تنها فرایند ترخیص کالا را به تعویق می اندازد بلکه می تواند باعث جریمه شدن تاجر نیز بشود، اما در صورت استفاده از مشاوره امور گمرکی و طی کردن مراحل بر اساس برنامه ریزی مشاور این گونه مشکلات ایجاد نمی شود.

بسته بندی نامناسب:

گاهی اوقات ممکن است کشور مبداء از بسته بندی هایی برای محموله تجاری وارداتی استفاده کنند که مورد تایید کشور مقصد نمی باشد، اما در صورت استفاده از اطلاعات یک مشاور که در زمینه مشاوره گمرکی واردات کالا فعالیت می کند در رابطه با قوانین بسته بندی کالا در کشور مقصد می تواند این مشکل را بر طرف کند.

خدمات ققنوس ترخیص در زمینه مشاوره بازرگانی و ترخیص کالا

از جمله شرکت هایی که تاجران می توانن برای دریافت مشاوره امور گمرک و بازرگانی به آن مراجعه نمایند، ققنوس ترخیص می باشد. گروه ققنوس ترخیص دارای کارشناسان و مشاوران با تجربه و مجربی در زمینه مشاوره گمرکی واردات کالا و مشاوره بازرگانی و ترخیص کالا می باشد که می توانند خدمات مفیدی را در راستای پیشرفت در عرصه تجارت و به دست آورد سود بالا به شما ارائه دهند. از جمله خدمات گروه ققنوس ترخیص در زمینه مشاوره امور گمرکی می توان به مواردی چون مشاوره در زمینه واردات و صادرات، مشاوره در زمینه امور خارجی، مشاوره در زمینه امور گمرک و ترخیص کالا، مشاوره در زمینه مدارک و مراحل لازم برای ترخیص کالا بر اساس نوع محموله تجاری و .. اشاره کرد.

مشاوران گروه ققنوس ترخیص با مشاوره و اطلاعات مفیدی که در اختیار تاجران قرار می دهند در کنار برنامه ریزی هایی که برای هر یک از مراحل واردات و صادرات کالا طراحی می کنند از ایجاد هر گونه مشکل در روند تجارت جلوگیری می نمایند.

جمع بندی

این مقاله توسط گروه ققنوس ترخیص برای نشان دادن اهمیت استفاده از مشاوره امور گمرکی در روند تجارت بین المللی به تاجران تهیه شده است. در صورتی که نیازمند دریافت اطلاعات بیشتری در زمینه اهمیت استفاده از مشاوره امور گمرکی در روند تجارت هستید می توانید از طریق راه های مختلف ارتباطی به کارشناسان ما در این گروه مراجعه کرده و اطلاعات مورد نظر خود را دریافت نمایید. همچنین می توانید از دیگر خدمات گروه ققنوس ترخیص در راستای ترخیص کالا از گمرک های سراسر کشور و دیگر خدماتی که در راستای ترخیص کالا از گمرک به مشتریان خود عرضه می نمایند بهره مند شوید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط