لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

مزایای کارت بازرگانی برای تجار و بازرگانان چیست؟

مزایای کارت بازرگانی

فهرست مطالب

کارت بازرگانی در واقع مدرکی است که با توجه به قوانین ایران جهت صادرات، واردات و تجارت کالا ضروری و مهم در نظر گرفته می‌شود. کارت بازرگانی به عنوان یک مدرک رسمی در نظر گرفته می‌شود که نشان دهنده تجارت و فعالیت‌های بازرگانی فرد می‌باشد. اخذ کارت بازرگانی برای تمامی افراد که در زمینه تجارت در حال فعالیت هستند از اهمیت بالایی برخوردار است. در نتیجه در ایران تنها بازرگانان و تاجرانی می‌توانند در پروسه‌های صادرات و واردات کالا فعال باشند که دارای کارت بازرگانی هستند. از این رو با توجه به اهمیت این موضوع در این مقاله از سوی شرکت ققنوس ترخیص به نحوه اخذ مدرک کارت بازرگانی و نیز مزایای کارت بازرگانی می‌پردازیم. در ادامه همراه ما باشید.

مهم‌ترین مزایای کارت بازرگانی

کارت بازرگانی از مزایای بالایی برای تاجران و بازرگانان برخوردار است که این امر موجب شده است تا تمامی افراد فعال در زمینه تجارت ملزم به اخذ مدرک کارت بازرگانی شود. همچنین تاجران و بازرگانان فعال در زمینه واردات و صادرات برای اینکه بتوانند از مزایای تجاری فوق العاده برخوردار گردند نیاز به اخذ مدرک کارت بازرگانی خواهند داشت. در واقع تهیه کارت بازرگانی مزیت‌های بسیاری دارد که می‌تواند بیشتر نیازهای تاجران را برطرف کند. در نتیجه در این بخش از مقاله به مهم‌ترین مزایای کارت بازرگانی می‌پردازیم.

مزایای کارت بازرگانی
مزایای کارت بازرگانی

برخورداری از موقعیت اجتماعی مطلوب

بسیاری از بازرگانان ممکن است چنین تصور کنند که داشتن کارت بازرگانی امتیاز بالایی را برای آنها ندارد؛ اما باید بگوییم که در اذهان عمومی جامعه، افرادی که دارای این کارت هستند و موفق به اخذ کارت بازرگانی از اتاق بازرگانی گشتند از موقعیت اجتماعی مطلوبی برخوردارند. در اصل این مورد یکی از مزایای کارت بازرگانی می‌باشد که نشانگر جایگاه شخص دارنده کارت بازرگانی است.

 ایجاد اعتماد در جامعه

تاجران و بازرگانان در تمام دنیا از سال‌های دور دارای اعتبار بالایی بودند؛ اما می‌دانیم که به علت موارد گوناگون ممکن است بعضی از تاجران و بازرگانان اعتبار لازم را جهت انجام تجارت‌های بزرگ نداشته باشند. از این رو برای این گونه از افراد اخذ کارت بازرگانی نوعی کسب اعتبار جهت انجام معامله در نظر گرفته می‌شود. در واقع می‌توان گفت نمی‌توان به طور قطعی اظهار کرد که صرفاً داشتن کارت بازرگانی علتی برای اعتمادسازی در جامعه است اما می‌تواند به عنوان یکی از دلایل آن در نظر گرفته شود.

داشتن توانایی قانونی جهت تجارت

از دیگر مزایای اخذ کارت بازرگانی بایستی به توانمندی قانونی جهت انجام تجارت اشاره کنیم. در واقع می‌توان گفت افرادی که جهت انجام هر نوع فعالیت تجاری مجوز لازم را اخذ می‌کنند می‌توانند بدون داشتن هیچگونه نگرانی اقدام به واردات و صادرات کالا نمایند. از طرف دیگر با توجه به ماده ۲ قانون واردات و صادرات ایران افرادی که جهت تجارت مجوزهای لازم را نداشته باشند، نمی‌توانند اقدام به هیچگونه فعالیت تجاری نمایند.

داشتن اعتماد به نفس بالا

افرادی که از اتاق بازرگانی کارت بازرگانی اخذ کردند غالباً از نظر روحی افرادی دارای اعتماد به نفس بالاتری هستند و خود را در سطح بازرگانان جهانی می‌دانند از طرف دیگر می‌توان گفت این دسته از افراد به علت برخورداری از مزایای کارت بازرگانی در هنگام انجام مذاکرات هیچ‌گونه کمبودی و نگرانی احساس نمی‌کند.

امکان اخذ ویزای تجاری

اشخاص حقوقی و حقیقی که دارای کارت بازرگانی هستند می‌توانند از سوی سفارت‌خانه‌هایی که طرف تجاری ایران می‌باشند به راحتی درخواست ویزای تجاری نمایند. این مورد نیز یکی از مهم‌ترین مزایای کارت بازرگانی در نظر گرفته می‌شود.

همچنین از دیگر مزایا اخذ کارت بازرگانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سهولت در انجام ترخیص کالا از گمرک واردات کالا از مناطق آزاد
  • سهولت در انجام ثبت سفارش کالا
  • صادرات کلیه کالاهای بازرگانی مجاز
  • مبادرت به حق العملکاری در گمرک
  • اقدام به فعالیت در زمینه واردات و صادرات کالا
  • صدور و اخذ گواهی مبدا
  • توانایی عضویت در اتاق بازرگانی
  • ارتباط با کلیه تاجران داخلی و خارجی
  • برقراری و مبادله ارتباط تجاری در سطح بین‌الملل

کاربردهای اخذ کارت بازرگانی

اخذ کارت بازرگانی علاوه بر داشتن مزایا از کاربردهای بسیار بالایی برای تاجران و بازرگانان برخوردار است. در نتیجه کلیه تاجران و بازرگانان در تلاشند تا بتوانند کارت بازرگانی را دریافت نمایند. در ادامه در جدول زیر به مهم‌ترین کاربردهای اخذ مدرک کارت بازرگانی می‌پردازیم.

کاربردهای اخذ کارت بازرگانی

شرایط صدور کارت بازرگانی

جهت اخذ کارت بازرگانی بایستی شرایط اخذ آن را داشته باشید که مهم‌ترین این شرایط عبارت است از:

  • داشتن تابعیت کشور ایران
  • داشتن برگه پایان خدمت یا معافیت از خدمت
  • داشتن حداقل سه سال سابقه در زمینه‌های تجاری یا تولیدی
  • ارائه مدرک تحصیلی دانشگاهی
  • داشتن محل کاری قانونی و با توجه با فعالیت فرهنگی
  • داشتن مجوزات تولید از سوی یک وزارتخانه تولیدی
  • داشتن حساب بانکی معتبر
  • نداشتن هیچگونه سوء سابقه ورشکستگی یا محکومیت کیفری
اخذ کارت بازرگانی
اخذ کارت بازرگانی

چه کسانی به کارت بازرگانی نیاز دارند؟

کارت بازرگانی به عنوان یک مجوز رسمی در نظر گرفته می‌شود که به افراد و سازمان اجازه می‌دهد تا به عنوان تاجر یا بازرگان در زمینه واردات و صادرات فعالیت کنند. افراد زیر به کارت بازرگانی نیاز دارند:

شرکت‌های تجاری

شرکت‌هایی که در عرصه تجارت بین‌المللی فعالیت دارند نیاز به اخذ کارت بازرگانی دارند.

تاجران و صادرکنندگان کالا

افراد یا شرکت‌هایی که کالاها را وارد یا صادر می‌کنند نیاز به اخذ مدرک کارت بازرگانی دارند.

واردکنندگان کالا

افراد یا شرکت‌هایی که کالاها را وارد کشور می‌کنند نیاز به کارت بازرگانی دارند و می‌توانند از مزایای کارت بازرگانی استفاده نمایند.

کارمندان و مشاوران بازرگانی

افرادی که در زمینه مشاوره و امور بازرگانی فعالیت می‌کنند نیز ممکن است به کارت بازرگانی نیاز داشته باشند.

تولیدکنندگان کالا

در برخی موارد، تولیدکنندگان نیز ممکن است به کارت بازرگانی برای صادرات محصولات خود نیاز داشته باشند و با داشتن این کار می‌توانند از مزایای کارت بازرگانی برخوردار شوند.

به علاوه، لازم به ذکر است که نحوه و مقدار نیاز به اخذ کارت بازرگانی در هر کشور ممکن است متفاوت باشد، بنابراین برای اطلاعات دقیق‌تر، به قوانین و مقررات مربوط به هر کشور مراجعه کنید.

چرا برای ترخیص کالا به کارت بازرگانی نیاز داریم؟

همانطور که گفته شد کارت بازرگانی به عنوان یکی از مجوزات رسمی در نظر گرفته می‌شود که به کلیه افراد و شرکت‌ها انجام واردات و یا صادرات کالا را می‌دهند. لازم به ذکر است که افراد جهت ترخیص کالا به کارت بازرگانی نیاز دارند و مهم‌ترین دلایل آن شامل موارد زیر می‌شود:

اطمینان از صحت و قانونی بودن فعالیت بازرگانی

 داشتن کارت بازرگانی نشان می‌دهد که شما به طور قانونی و با مجوز رسمی به عنوان تاجر فعالیت می‌کنید و این امر مسئولیت‌های حقوقی و مالی شما را تضمین می‌کند.

ثبت و انجام معاملات

 جهت انجام ترخیص کالا، شما نیاز به ثبت و انجام معاملات تجاری با گمرک‌ها و سایر نهادهای مربوطه دارید. کارت بازرگانی به عنوان یک شناسه رسمی شما در این فرآیندها استفاده می‌شود.

ارائه اطلاعات تجاری

 با داشتن کارت بازرگانی، شما به عنوان یک تاجر قابل اعتماد شناخته می‌شوید و این امر ممکن است در اخذ اطلاعات تجاری، برقراری روابط تجاری و انجام معاملات با سایر تاجران و نهادهای تجاری مفید باشد.

در واقع می‌توان گفت با داشتن کارت بازرگانی می‌توان از مزایای کارت بازرگانی برخوردار شد و کارت بازرگانی برای تضمین قانونی و صحیح بودن فعالیت‌های بازرگانی شما الزامی است و بدون آن امکان ترخیص کالا به صورت قانونی وجود نخواهد داشت.

جمع بندی

در این مقاله از سوی شرکت ققنوس ترخیص به مزایای کارت بازرگانی و نحوه اخذ کارت بازرگانی پرداخته شد. لازم است بدانید که داشتن کارت بازرگانی در بسیاری از کشورها جهت انجام واردات و صادرات الزامی است. در نتیجه جهت انجام فعالیت‌های بازرگانی و ترخیص کالا این کارت به عنوان یک ابزار رسمی و قانونی در نظر گرفته می‌شود تا اطمینان از اینکه کلیه فعالیت‌های بازرگان قانونی می‌باشد، حاصل یابد و در نتیجه فرد بازرگان می‌تواند انجام امورات واردات و ترخیص را در کمترین زمان ممکن بدون ایجاد مشکلی به انجام برساند.

همچنین به این موضوع توجه داشته باشید که شما عزیزان می‌توانید کلیه امور گمرکی و عملیات ترخیص کالا و همچنین خدماتی مانند ثبت سفارش کالا، ترانزیت و ترانشیب، تأمین ارز و مواردی از این قبیل را به کارشناسان امور گمرکی ما در شرکت ققنوس ترخیص بسپارید.

کارت بازرگانی چیست؟

 در واقع کارت بازرگانی به عنوان مجوزی در نظر گرفته می‌شود که به وسیله دولت یا نهادهای وابسته به آن برای تاجران و بازرگانان صادر می‌گردد تا امورات تجاری را به انجام برسانند.

مهم‌ترین مزایای کارت بازرگانی چیست؟

مهم‌ترین مزایای کارت بازرگانی شامل داشتن اعتماد به نفس بالا، امکان اخذ ویزای تجاری، سهولت در انجام ثبت سفارش کالا و امورات گمرکی، مبادله ارتباط تجاری، صدور و اخذ گواهی مبدأ و مواردی از این قبیل می‌باشد.

اخذ کارت بازرگانی چه کاربردهایی دارد؟

مهم‌ترین کاربردهای اخذ مدرک کارت بازرگانی شامل واردات کالا از مناطق آزاد، ثبت نام تجاری لاتین، حضور در شرکت‌ها و نمایشگاه‌های بین‌المللی و غیره می‌باشد.

چه افرادی نیاز به اخذ کارت بازرگانی دارند؟

شرکت‌های تجاری، تاجران و صادرکنندگان کالا، وارد کنندگان، کارمندان و مشاوران بازرگانی و همچنین تولید کنندگان به عنوان مهم‌ترین افرادی در نظر گرفته می‌شوند که نیاز به اخذ کارت بازرگانی دارند و می‌توانند از مزایای کارت بازرگانی برخوردار شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط