لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

دستمزد ترخیص کار گمرک چقدر است؟ + عوامل موثر بر کارمزد ترخیص کالا

دستمزد ترخیص کار گمرک چقدر است؟

فهرست مطالب

در ابتدا می‌توان گفت ترخیص کار به عنوان فردی در نظر گرفته می‌شود که به عنوان مشاور و کارشناس در زمینه صادرات و یا واردات کالا و انجام امور گمرکی، فعالیت می‌کند. از این رو هنگام انجام واردات و صادرات کالا بهتر است در ابتدا با اطلاعاتی در مورد دستمزد ترخیص کار گمرک و همچنین کارمزد ترخیص کالا آشنایی پیدا کنید تا در هنگام انجام امورات گمرکی به مشکل بر نخورید. از این رو اگر قصد کسب اطلاعات بیشتر در مورد دستمزد ترخیص کار و نحوه محاسبه کارمزد ترخیص کالا دارید. در این مقاله از سوی شرکت ققنوس ترخیص همراه ما باشید.

دستمزد ترخیص کار گمرک چگونه است؟

با افزایش مراودات تجاری و بازرگانی بین کشور ایران و دیگر کشورهای فعال در زمینه واردات و صادرات شغل ترخیص کاری به عنوان یکی از شغل‌های با درآمد خوب در بین افراد مرسوم شده است و بسیاری از افراد از طریق انجام پروسه‌ها و روندهای تجاری برای تاجران و بازرگانان کم تجربه از این روش برای کسب درآمد استفاده می‌کنند.

لازم است بدانید که دستمزد ترخیص کار گمرک توسط سازمان گمرک تعیین می‌گردد و دستمزد آن به مواردی مانند نحوه ترخیص کالا، هزینه مرتبط با مالیات و عوارض، هزینه بازرسی کالا، هزینه‌های مربوط به حمل و نقل، بیمه و دیگر موارد مرتبط می‌باشد. از این رو اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در زمینه میزان دستمزد ترخیص کار گمرک می‌باشید در ادامه مقاله نیز همراه ما باشید.

دستمزد ترخیص کار گمرک
دستمزد ترخیص کار گمرک

وظایف ترخیص کار گمرکی

جهت کسب درآمد از طریق ترخیص کاری و افزایش دستمزد ترخیص کار گمرک بهتر است فرد ترخیص کار امورات مربوط به خود را به طور کامل و صحیح به انجام برساند تا در نهایت با توجه به کارمزد ترخیص کالا میزان دستمزد خود را دریافت نماید. در واقع به طور خلاصه می‌توان گفت مراحل ترخیص کالا شامل مواردی مانند تهیه و جمع آوری مدارک و مجوزات مورد نیاز جهت ترخیص کالا برای انجام فرایندهای گمرکی، پرداخت تعرفه و عوارض گمرکی، ثبت و ارائه اسناد و تحویل کالا از گمرک و اخذ تأییدیه‌های نهایی است. از این وجود ترخیص کار گمرک جهت انجام مراودات تجاری لازم و ضروری است.

در واقع می‌توان گفت ترخیص کار رسمی گمرک کلیه امور مربوط به ترخیص کالاهای صادراتی و وارداتی را با اخذ وکالت قانونی از صاحبان کالا به انجام می‌رساند. همان گونه که اطلاع دارید جهت واردات هر کالایی به کشور نیاز به گذراندن مراحل قانونی دارید که می‌توانید با استخدام یک ترخیص کار یا شرکت ترخیص کالا کلیه این فعالیت‌ها را از جمله آماده سازی اسناد و تحویل آنها از دفاتر گمرک را به فرد ترخیص کار بسپارید. این موارد به عنوان مهم‌ترین وظایف ترخیص کار گمرک در نظر گرفته می‌شود.

 همچنین ترخیص کاران گمرک می‌توانند اشخاص یا سازمان‌های خصوصی باشند که با اخذ مجوزات قانونی و همچنین پروانه حق العملکاری تامید شده از سوی گمرک جمهوری اسلامی می‌توانند نسبت به آماده کردن مدارک گمرکی و پرداخت کلیه هزینه گمرکی مانند عوارض آنها اقدام نمایند. استخدام چنین افرادی باعث صرفه‌جویی در هزینه و وقت شما خواهد شد و با اخذ دستمزد خود تمام امور را بدون نیاز به مراجعه حضوری برای شما عزیزان به انجام خواهند رساند.

همچنین در این زمینه بهتر است بدانید که پروانه حق العملکاری اعتبار یک‌ساله دارد و اگر ترخیص کار گمرک در این مدت مرتکب اشتباهی نگردد می‌تواند آن را تا ۵ سال نیز تمدید نماید و پس از پایان مهلت دوباره نسبت به تمدید آن اقدام نماید. از این رو اگر فردی تازه کار در زمینه واردات و ترخیص کالا می‌باشید بهتر است با نحوه کارمزد ترخیص کالا آشنایی پیدا کنید.

درآمد ترخیصکار گمرک چقدر است؟

همانطور که در ابتدای مقاله به اینکه ترخیص کار گمرکی کیست و همچنین میزان دستمزد ترخیص کار گمرک اشاره کردیم لازم است بدانید که ترخیص کار گمرک جهت انجام این امور نیاز به دانش و مهارت کافی دارد. از این رو حق العمل کاری فعالیتی زمانبر و سخت می‌باشد. معمولاً تاجران و بازرگانان جهت ترخیص کالای خود نیاز به ترخیص کار گمرک دارند تا کالای آنها را در زمان مناسب و همچنین با کمترین هزینه از گمرک خارج سازد. از این رو ترخیص کار گمرک پس از کسب تجربه و مهارت کافی می‌تواند عملیات گمرکی را انجام دهد و با توجه به کارمزد ترخیص کالا میزان درآمد خود را دریافت نماید.

همچنین لازم است بدانید که درآمد ترخیص کار به تحصیلات و تجربه او نیز بستگی دارد. به این صورت که افراد فارغ‌التحصیل در رشته مدیریت بازرگانی به عنوان یکی از اشخاص شایسته و مناسب جهت سپردن امور تجاری و گمرکی در نظر گرفته می‌شوند؛ اما با این حال افراد ماهر و با تجربه در این زمینه نیز وجود دارند که بدون داشتن تحصیلات بالا در این زمینه با توجه به تجربه فعالیت دارند و دستمزد و درآمدشان از دستمزد ترخیص کار گمرک تحصیل کرده نیز بیشتر می‌باشد.

هزینه‌های ترخیص کالا از گمرک

میزان کارمزد ترخیص کالا از گمرک شامل کلیه امور حمل و نقل کالا، انبارداری کالا، تخلیه و بارگیری کالا، کارشناسی کالا، تعرفه‌های گمرکی، امور آزمایشگاهی، کارت بازرگانی، حقوق ورودی و مواردی از این قبیل می‌شود که از عوامل مؤثر بر درآمد و دستمزد ترخیص کار گمرک نیز می‌باشد. همچنین نکته دیگری که قابل توجه می‌باشد این است که هزینه ترخیص کالا در کلیه گمرکات کشور یکسان است و با توجه به مصوبات اداره گمرک جمهوری اسلامی و همچنین هیئت وزرا معین می‌گردد.

همچنین تاجران و بازرگان بایستی این نکته مهم را به خاطر داشته باشند که پیش از اقدام به انجام تجارت و بازرگانی کلیه هزینه‌ها و مبالغ را در نظر بگیرند تا به علت هزینه‌های بالا مجبور به نگهداری کالا در انبار و پرداخت هزینه‌های مضاف نباشند.

از این رو همانطور که اشاره شد مهم‌ترین هزینه‌های ترخیص کالا عبارت است از:

  • مالیات و عوارض ورودی گمرکی
  • هزینه‌های مربوط به واردات و ترخیص کالا هزینه‌های مربوط به حمل و نقل
  • هزینه‌های بیمه
  • هزینه‌های خدمات گمرکی
  • و…

ارتباط کارت بازرگانی و درآمد حق العمل کار گمرکی

داشتن کارت بازرگانی به عنوان یکی از مزایای افراد ترخیص کار در نظر گرفته می‌شود، چرا که گمرک صاحب کالا را با توجه به دارندگان کارت بازرگانی می‌شناسند و این مورد موجب بالا رفتن میزان دستمزد ترخیص کار گمرک نیز می‌شود. لیست امورات گمرکی که ترخیص کار در فرایند ترخیص کالا به انجام می‌رساند و دستمزد ترخیص‌های گمرک از طریق بررسی آنها پرداخت می‌گردد.

به شرح زیر می‌باشد. یک ترخیص کار با تجربه در ابتدای کار اقدام به ثبت سفارش کالا و تنظیم مدارک و اسناد مورد نیاز می‌کند. این مدارک خود به سه دسته تقسیم می‌شوند که عبارت است از:

  • مدارک مربوط به کالا که شامل ترخیصیه، پیش فاکتور، پروفرما، ثبت سفارش، قبض انبار و مواردی از این قبیل می‌گردد.
  • مدارک مربوط به صاحب کالا که شامل اصل کپی کارت ملی و کارت بازرگانی و… می‌گردد.
  • مدارک مربوط به ترخیص کار گمرک که شامل اصل و کپی کارت ملی، اصل و کپی معرفی نامه گمرک و مواردی از این قبیل.
کارمزد ترخیص کالا
کارمزد ترخیص کالا

استعلام هزینه ترخیص کالا با ققنوس ترخیص

در بسیاری از موارد مشتریان عزیز با کارشناسان ققنوس ترخیص تماس می‌گیرند و اولین سؤال این عزیزان در مورد هزینه‌های مربوط به ترخیص کالا، شیوه استعلام هزینه ترخیص کالا، قیمت تمام شده ترخیص کالا، دستمزد ترخیص کار گمرک، کارمزد ترخیص کالا و مواردی از این قبیل می‌باشد. در نتیجه در این بخش از مقاله قصد داریم تا به هزینه ترخیص کالا با توجه به استعلام از شرکت ققنوس ترخیص بپردازیم که شامل موارد زیر می‌گردد:

حقوق ورودی کالا

حقوق ورودی کالا به عنوان هزینه‌های در نظر گرفته می‌شود که جهت انجام خدمات بدون در نظر گرفتن مستعمل و یا نو بودن می‌باشد و با توجه به قوانین و مقررات صادرات و واردات انگاشته می‌گردد.

سود بازرگانی

سود بازرگانی نیز در واقع یک نوع دریافتی توسط اداره گمرک می‌باشد که صرفاً از واردات قطعی دریافت می‌گردد و به عنوان یکی از هزینه‌های مهم جهت ترخیص کالا در نظر گرفته می‌شود.

انبارداری کالا

از دیگر هزینه‌های مربوط به ترخیص کالا هزینه انبارداری می‌باشد که از زمان ورود کالای وارداتی به انبارهای عمومی گمرک توسط صاحبان کالا دریافت می‌گردد.

کارت بازرگانی

یکی دیگر از هزینه‌های مورد نیاز جهت ترخیص کالا هزینه دریافت کارت بازرگانی می‌باشد، چرا که با توجه به قوانین گمرک جمهوری اسلامی ایران کلیه وارد کنندگان بایستی جهت واردات دارای کارت بازرگانی باشند.

هزینه مربوط به ثبت سفارش کالا

طبق قوانین کشور تمامی واردکنندگان بایستی دارای ثبت سفارش فعال از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت باشند.

دستمزد ترخیص کار گمرک

این هزینه در واقع مبلغی می‌باشد که بایستی به شرکت ترخیص کار داده شود. این مبلغ رابطه مستقیمی با وزن کالا، ارزش کالا و مواردی از این قبیل دارد.

جمع بندی

در این مقاله از سوی شرکت ققنوس ترخیص به مهم‌ترین موارد در مورد نحوه واردات و ترخیص کالا یعنی دستمزد ترخیص کار گمرک و همچنین میزان کارمزد ترخیص کالا پرداخته شد. در نتیجه جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان ما در شرکت ققنوس ترخیص تماس حاصل فرمایید. همچنین شرکت ققنوس ترخیص با ارائه خدماتی مانند ثبت سفارش کالا، تأمین و تخصیص ارز نیمایی، اخذ مجوزات گوناگون، ترخیص کالا از کلیه گمرکات فعال و مواردی از این قبیل در کنار شما عزیزان است.

میزان دستمزد ترخیص کار گمرک به چه عواملی بستگی دارد؟

میزان دستمزد ترخیص کار گمرک به کارمزد ترخیص کالا و همچنین تجربه و مهارت، کارت بازرگانی و میزان تحصیلات و… بستگی دارد.

ترخیص کالا از گمرک چه هزینه‌هایی را به دنبال دارد؟

مهم‌ترین هزینه‌های ترخیص کالا از گمرک شامل هزینه انبارداری کالا، هزینه تخلیه و بارگیری کالا، هزینه پرداخت دستمزد ترخیص کار گمرک، هزینه حمل و نقل کالا و مواردی از این قبیل می‌گردد.

ترخیص کار گمرک چه وظایفی را بر عهده دارد؟

مهم‌ترین وظایف ترخیص کار گمرک شامل جمع آوری مدارک و مجوزات مورد نیاز جهت ترخیص کالا، انجام فرایندهای گمرکی، پرداخت عوارض گمرکی و تعرفه گمرکی، ارائه اسناد و موارد از این قبیل می‌شود.

چه مدارکی جهت ترخیص کالا از گمرک لازم است؟

ارائه مدارکی مانند ترخیصیه کالا، پیش فاکتور، پروفرما، قبض انبار، بیمه نامه کالا و مواردی از این قبیل به عنوان مهم‌ترین مدارک جهت ترخیص کالا در نظر گرفته می‌شود.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط