لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

ترخیص یک روزه کالا از گمرک + اهمیت، مزایا و مدارک لازم

ترخیص یک روزه کالا از گمرک

فهرست مطالب

امروزه شرکت‌های متنوع و زیادی در زمینه واردات و صادرات در حال فعالیت می‌باشند. یکی از موارد مهم در این زمینه، ترخیص یک روزه کالا از گمرک می‌باشد. همانطور که اطلاع دارید زمان ترخیص یک کالا برای تاجران و بازرگانان از اهمیت بالایی برخوردار است و افزایش زمان در ترخیص آن ممکن است موجب افزایش میزان هزینه‌ها برای تاجر و بازرگان گردد. از این رو در زمینه واردات، ترخیص فوری کالا از گمرک اهمیت زیادی دارد. در نتیجه بسیاری از افراد طرفدار این موضوع می‌باشند. از این رو در این مقاله از سوی شرکت ققنوس ترخیص به نحوه ترخیص یک روزه کالا از گمرک می‌پردازیم تا آگاهی شما عزیزان را در این زمینه افزایش دهیم. در ادامه همراه ما باشید.

ترخیص یک روزه کالا از گمرک چگونه است؟

جهت انجام ترخیص فوری کالا از گمرک بایستی مراحل انجام آن را به طور کاملاً دقیق و به صورت گام به گام به انجام برسانید تا در نهایت بتوانید کالای خود را در کمترین زمان ممکن ترخیص کنید. در نتیجه در این بخش از مقاله به مراحل ترخیص یک روزه کالا از گمرک می‌پردازیم.

لازم است بدانید زمانبندی ورود محصول به بازار به عنوان یکی از اعمال مهم اقتصاد جامعه در نظر گرفته می‌شود. در نتیجه اگر در هنگام ترخیص کالا از گمرک به درستی عمل نکنیم، ممکن است در نهایت هزینه‌ها و آسیب‌های فراوانی به فعالان اقتصادی و همچنین تاجران و بازرگانان فعال در این زمینه وارد گردد. در نتیجه دلیل آشنایی کامل با مراحل ترخیص کالا جهت ترخیص فوری کالا از گمرک می‌تواند بسیار مهم باشد که در موارد زیر به طور خلاصه به آن می‌پردازیم. مهم‌ترین مراحل ترخیص یک روزه کالا از گمرک شامل موارد زیر می‌گردد:

  • اخذ پکینگ لیست و پروفرما
  • دریافت مجوزاتی مانند ثبت سفارش کالا، معافیت تولید کنندگان ایرانی و اقلامی که دارای معافیت گمرکی هستند، کالای خاص و غیره.
  • صدور بیمه نامه کالا جهت پرداخت خسارت در صورت آسیب
  • بازرسی کالا در مبدأ و مقصد
  • تأمین و تخصیص ارز و حواله بانکی
  • تنظیم قرارداد با شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی جهت واردات و ترخیص کالا
  • تکمیل کلیه اسناد و مدارک و همچنین تشکیل پرونده
  • تنظیم پیش اظهاری گمرک
  • ترخیص کالا با مجوز حداقل اسناد در صورت وجود
ترخیص یک روزه کالا از گمرک
ترخیص یک روزه کالا از گمرک

اهمیت ترخیص فوری کالا از گمرک

در دنیای تجارت، صادرات و واردات امروز زمان، مهم‌ترین حرف را می‌زند. از این رو این امر موجب افزایش اهمیت ترخیص یک روزه کالا از گمرک شده است. در واقع می‌توان گفت افرادی که در زمینه واردات و صادرات فعالیت می‌کنند با توجه به رقابت‌های شدید موجود در بازار و همچنین نوسانات ارز، هر ساعت می‌تواند تعیین کننده سرنوشت شغل و تجارت شما عزیزان باشد. از این رو از زمانی که کالاهای وارد شده شما عزیزان در انبار سازمان گمرک قرار می‌گیرد، هر یک روز برای شما ضرر سنگینی به دنبال خواهد داشت.

علاوه بر این وارد شدن دیرتر کالای شما عزیزان در بازار مصرف و گردش سرمایه شما موجب پرداخت هزینه‌های بسیار زیادی جهت نگهداری از کالاهای وارداتی در انبار گمرک را نیز به دنبال دارد. در نتیجه بسیار اهمیت دارد که کالای شما در سریع‌ترین زمان ممکن از گمرک خارج گردد و وارد بازار گردد. از این رو در ابتدا به شما عزیزان توصیه می‌کنیم که ترخیص کالای خود را به یک تیم مجرب بسپارید.

اما اگر تا اینجای مسیر را خودتان به تنهایی اقدام نموده‌اید و حالا کالای شما در گمرک استوک شده است زمان آن رسیده است که با شرکت ققنوس ترخیص در ارتباط باشید تا ترخیص فوری کالا از گمرک را برای شما عزیزان به انجام برساند.

لازم است بدانید که ترخیص یک روزه کالا از گمرک برای شرکت‌ها، سازمان‌ها و اشخاص مختلف، متفاوت می‌باشد و بهتر است در این مورد نیز با کارشناسان مجرب ما در شرکت ققنوس ترخیص نیز مشاوره بگیرید.

اما در نهایت می‌توان گفت ترخیص فوری کالا از گمرک به دو دلیل حائز اهمیت است که مهم‌ترین آنها عبارت است از:

زمان

این موضوع کاملاً هویدا و بدیهی می‌باشد که در صورت عدم ترخیص به موقع محصول زمانی که کالا به انبار منتقل می‌شود، هزینه‌های بسیار زیاد و مازادی به ازای هر روز انبارداری به صاحب کالا تحمیل خواهد شد. از این رو صاحبان کالا بایستی کالای خود را در کمترین زمان ممکن از گمرک ترخیص نمایند.

میزان اعتبار

اگر بازرگانان و تاجران فعال در زمینه واردات در زمان ترخیص کالای خود از گمرک دچار مشکل گردند این موضوع می‌تواند آسیب بسیار زیادی به تجارت و کسب و کار آنها وارد نماید. از این رو این افراد جهت حفظ اعتبار خود بایستی تلاش کنند که کالای خود را در کمترین زمان ممکن از گمرک ترخیص نمایند. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که کالاهای فاسد شدنی از حمل یکسره برخوردارند، در نتیجه در مبحث ترخیص یک روزه کالا از گمرک جایگاهی ندارند چرا که تکلیف آنها از پیش مشخص شده است.

ترخیص فوری کالا از گمرک
ترخیص فوری کالا از گمرک

مدارک لازم جهت ترخیص فوری کالا

هر کالایی جهت واردات و ترخیص نیاز به اخذ مدارکی دارد. از این رو جهت ترخیص یک روزه کالا از گمرک بایستی مدارک مرتبط با آن  از سازمان های مربوطه اخذ و دریافت نمایید و در نهایت تحویل اداره گمرک دهید. در ادامه به مهم‌ترین مدارک لازم جهت ترخیص فوری کالا از گمرک می‌پردازیم. این مدارک جهت سهولت در کار شما عزیزان در جدول زیر انگاشته شده است.

مدارک لازم جهت ترخیص فوری کالا

بهترین شرکت ترخیص یک روزه کالا از گمرک

ترخیص کالا به عنوان یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مراحل جهت واردات هر نوع کالایی در نظر گرفته می‌شود. همانطور که در ابتدای مقاله نیز اشاره شد، جهت ترخیص فوری کالا از گمرک لازم است مراحلی را طی نمایید و اسناد و مدارک بسیار زیادی را تهیه نمایید. شرکت‌های ترخیص کالا به علت داشتن ترخیص کاران زبده و حرفه‌ای و نیز با تجربه اطلاعات کافی در مورد قوانین ترخیص و همچنین نحوه اخذ مجوزات و مدارک لازم می‌توانند شما عزیزان را در این زمینه یاری نمایند و وجود آنها در کنار تاجر می‌تواند سرعت زیادی به انجام مراحل ترخیص بدهد. در صورتی که هرچه کالا سریع‌تر از گمرک ترخیص گردد، سریع‌تر وارد بازار خواهد شد.

شرکت ققنوس ترخیص با بیش از سال‌ها سابقه در زمینه ترخیص یک روزه کالا از گمرک می‌تواند شما عزیزان را در فرایند ترخیص کالا یاری دهد. لازم است قبل از انتخاب هر سازمان و شرکتی به تخصص، سابقه و همچنین مواردی مانند مشتری مداری آن توجه داشته باشید. ترخیص کاران شرکت ققنوس ترخیص به عنوان نماینده شما تمامی مراحل لازم جهت ترخیص کالا از گمرک را به بهترین نحو برای شما عزیزان به انجام می‌رساند.

همچنین شما عزیزان می‌توانید کالای خود را در کمترین زمان ممکن ترخیص نمایید. لازم به ذکر است که تعداد بسیار زیادی از تاجران و بازرگانان در تلاشند تا ترخیص کالا را خود به تنهایی انجام دهند؛ اما با توجه به اینکه این پروسه به دانش و مهارت‌های خاصی نیاز دارد ممکن است در نهایت منجر به خسارت‌های مالی گزافی برای آنها گردد.

در نتیجه در ابتدای کار جهت ترخیص فوری کالا از گمرک بهتر است با ترخیص کاران حرفه‌ای در این زمینه مشورت نمایید. همچنین شما عزیزان می‌توانید با مجموعه شرکت ققنوس ترخیص در ارتباط بوده و با کارشناسان ما در زمینه نحوه ترخیص یک روزه کالا از گمرک مشورت نموده و تمامی مراحل ترخیص کالای خود را به این مجموعه بسپارید.

جمع بندی

در این مقاله از سوی شرکت ققنوس ترخیص به نحوه ترخیص یک روزه کالا از گمرک پرداختیم. با توجه به اینکه ترخیص فوری کالا از گمرک امری بسیار مهم تلقی می‌گردد، انجام این کار از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد. در نتیجه تعداد زیادی از تاجران که قصد انجام ترخیص کالا را دارند خواهان ترخیص فوری کالا از گمرک می‌باشند که در این مقاله به طور کاملاً مفید و مختصر به این موضوع اشاره شد. همچنین لازم به ذکر است که شرکت ققنوس ترخیص می‌تواند کلیه امورات گمرکی مربوط به ترخیص کالا مانند ثبت سفارش کالا، تأمین و تخصیص ارز، ترانزیت و ترانشیپ و مواردی از این قبیل را برای شما عزیزان به انجام برساند.

انجام ترخیص یک روزه کالا از گمرک چه مزیتی برای تاجران و بازرگانان دارد؟

انجام ترخیص فوری و یک روزه کالا از گمرک موجب می‌گردد تا کالا مدت زمان کمتری را در انبارهای گمرکی بماند و این امر موجب کاهش قابل توجه هزینه‌های گمرکی خواهد شد.

مهم‌ترین اهمیت ترخیص یک روزه کالا از گمرک چیست؟

مهم‌ترین اهمیت ترخیص یک روزه کالا شامل اعتبار تاجر و همچنین زمان کمتر ترخیص می‌شود.

چه مدارکی جهت ترخیص فوری کالا از گمرک لازم است؟

مهم‌ترین این مدارک شامل فاکتور فروش کالا، بارنامه، گواهی مبدأ، گواهی بهداشت، گواهی کیفیت کالت، مجوز صادرات و غیره می‌شود.

وجه تمایز شرکت‌های معتبر در زمینه ترخیص یک روزه کالا با دیگر شرکت‌ها چیست؟

داشتن تبحر و تجربه کارشناسان شرکت در کنار انجام سریع و به موقع ترخیص کالا وجه تمایز شرکت‌های معتبر از دیگر شرکت‌هاست.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط