لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

ترخیص یخچال و فریزر از گمرک / راهنمای کامل ترخیص لوازم خانگی

ترخیص یخچال و فریزر از گمرک

فهرست مطالب

یخچال و فریزر از جمله لوازم ضروری منزل هستند که برای نگهداری و دپو انواع خوراکی و محصولات فاسد شدنی استفاده می‌شوند. یخچال‌ها و فریزرها در انواع و مارک‌های مختلفی در دنیا تولید می‌شوند و طبیعی است که هر خانواده‌ای به دنبال برند و کیفیت خوب می‌گردند. از این رو بسیاری از تجار به واردات و ترخیص یخچال و فریزر از گمرک می‌پردازند تا نیازهای متنوع مردم در بازار رفع گردد. اما باید بدانید که واردات و ترخیص لوازم خانگی به دلیل تحریمات چند سال اخیر و حمایت از تولیدات داخلی با محدودیت‌هایی روبرست و باید طبق قوانین و بخشنامه‌های وزارت صمت انجام گیرد.

یکی از خدمات ققنوس ترخیص نیز در زمینه ترخیص یخچال و فریزر از گمرک است که در این مطلب به ارائه راهنمایی‌های لازم در این باره می‌پردازیم.

آیا واردات یخچال و فریزر به ایران سود آور است؟

اینکه واردات و ترخیص لوازم خانگی یک تجارت‌ پرسود و پر طرفدار بین تجار و بازرگانان است، حقیتی غیر قابل انکار می‌باشد. حتی اکثر بازرگانان تازه کار به همین دلیل و سود زیاد واردات لوازم خانگی، اولین تجارت خود را با این حیطه شروع می‌کنند تا سود زیادی کسب و دچار ضرر نشوند. در مورد واردات و ترخیص یخچال و فریزر از گمرک نیز لازم است جهت کسب سود بیشتر، مولفه‌هایی چون انتخاب تولیدکننده مناسب، روش حمل، تعداد خرید و از همه مهمتر نیاز بازار را در نظر بگیرید که همگی این موارد در سود نهایی شما تاثیرگذارند.

از طرفی هم چون لوازم برقی بویژه یخچال و فریزر در داخل کشور گران می باشند، یافتن کشوری که تولید انبوه با قیمت عرضه ارزان دارد، می‌‌تواند سود بسیار هنگفتی برای شما رقم بزند. خرید و واردات لوازم خانگی از چین نیاز به هزینه زیادی نسبت به کشورهای دیگر ندارد و سود خوبی به همراه خواهد آورد.

ترخیص یخچال و فریزر از گمرک
ترخیص یخچال و فریزر از گمرک

بهترین کشور جهت واردات یخچال و فریزر به ایران کدام است؟

واردات یخچال فریزر اغلب از کشورهای اروپایی چون آلمان، ایتالیا، هلند، سوئیس و گاهی از کشورهای هند، چین و کره انجام می‌شد. ولی امروزه به دلیل تحریم‌های موجود علیه کشورمان، نمی‌توان از آن کشورها واردات و ترخیص لوازم خانگی انجام داد. برای واردات یخچال و فریزرها نیز باید به بخشنامه‌های جدیدی که در این مورد صادر شده مراجعه نمایید و طبق اصول آن و با اخذ مجوزات لازم، کشوری را انتخاب کنید که مشکلی برای واردات نباشد و صرفه اقتصادی نیز داشته باشد.

به نظر می‌رسد در این شرایط چین مناسب‌ترین گزینه برای واردات و ترخیص یخچال و فریزر از گمرک است؛ چرا که این کشور در دوران تحریم سخت‌گیری‌ زیادی به کشور ما نمی‌گیرد و از سویی ارزان‌ترین لوازم خانگی را به شکل انبوه تولید می‌کند.

اکثر تجار انواع لوازم برقی خانگی در کیفیت‌های مختلف را از چین وارد می‌کنند تا تمام مردم حتی اقشار کم درآمد جامعه هم توان خرید آن‌ها را داشته باشند. البته دبی نیز گزینه خوبی برای واردات برندهای معتبر لوازم خانگی است، زیرا در آن کشور می‌توان لوازمی از برندهای کشورهای مختلف یافت و خرید کرد.

راهنمای واردات یخچال و فریزر به ایران

جهت واردات و ترخیص لوازم خانگی از جمله یخچال و فریزر هم باید یک سری مراحل و فرایندهای اداری طی شود که در این قسمت به شرح مهمترین مراحل واردات می‌پردازیم:

تهیه اسناد و مدارک لازم

برای ورود به حیطه فعالیت تجاری و واردات و صادرات کالا ، ابتدا باید اجازه فعالیت و مجوز قانونی از نهادهای دولتی دریافت کنید. کارت بازرگانی یکی از این مدارک است که بدون آن نمی‌توانید واردات و ترخیص یخچال و فریزر از گمرک را انجام دهید.

منبع‌یابی و تهیه یخچال و فریزر

یافتن یک عرضه‌کننده معتبر برای تامین و خرید یخچال مورد نظرتان مهمترین مرحله واردات است. زیرا چگونگی توافق با فروشنده و شرایط معامله تاثیر زیادی در سود نهایی شما دارد. شرکت‌های بازرگانی باتجربه در این حیطه، می‌توانند به خوبی شما را راهنمایی کنند، چون آنها با تمام تولیدکنندگان معتبر لوازم خانگی در همه کشورها آشنایند و کالای باکیفیت و مطابق با نیاز بازار داخلی را تهیه می‌کنند.

محاسبه هزینه‌ها

در طی واردات و ترخیص لوازم خانگی هزینه‌های مختلفی پیش رو دارید که باید از ابتدا مدیریت شوند تا هزینه نهایی تجارت شما کاهش یابد. خرید کالا، حمل‌ و‌ نقل، تهیه مدارک، هزینه‌های گمرکی و ترخیص و … که همه این موارد بر حسب نوع کشور مبدا، زمان تحویل و نوع کالا متفاوت هستند.

عقد قرارداد با فروشنده

بعد از خرید جهت واردات و ترخیص یخچال و فریزر از گمرک، باید قرارداد خریدی با فروشنده اما نمایید که تمام شرایط معامله در آن ذکر شود. همچنین پیش فاکتور خرید که حاوی کلیه اطلاعات کالا می‌باشد را از فروشنده دریافت کنید.

انجام پرداخت‌های ارزی

جهت انجام پرداخت‌های ارزی هزینه خرید عمده کالای خود به حساب شخص فروشنده در کشور مبدا حتما باید کارت بازرگانی داشته باشید.

ارسال به کشور

در نهایت محموله یخچال‌ها با بسته بندی استاندارد از طریق روش حمل مناسب به کشور ارسال می‌شوند تا با ورود به گمرک کشور، ترخیص لوازم خانگی آغاز شود.

راهنمای ترخیص یخچال و فریزر از گمرک 

با اتمام فرایند خرید یخچال‌ها و ارسال آنها به کشور، برای اینکه ورود آنها قانونی باشد، تشریفات مربوط به ترخیص کالا از گمرک شروع می‌شود. این پروسه با ثبت اظهارنامه در سامانه epl شروع و با خروج کالا از گمرک و حمل به مکان مورد نظر صاحب کالا پایان می‌یابد. شرکت ققنوس ترخیص خدمات ویژه ترخیص کالا را برای شما عزیزان ارائه می‌دهد؛ با سپردن فرایند ترخیص کالای خود به تیم ترخیص‌کار مجرب ما از خروج به موقع کالاهایتان از گمرک و عدم ایجاد هزینه اضافی مطمئن شوید.

برای ترخیص یخچال و فریزر از گمرک لازم است مراحل مختلفی دنبال شوند که در ادامه به صورت کلی به آن اشاره می‌نماییم:

  1. اخذ ترخیصیه و قبض انبار جهت ترخیص لوازم خانگی
  2. دوراظهاری کالا از طریق سیستم  epl
  3. دریافت کوتاژ و تعیین مسیر گمرکی
  4. ارزیابی کالا توسط کارشناس گمرک
  5. دریافت مجوزهای لازم
  6. رفتن به صندوق و پرداخت هزینه‌ها
  7. اخذ مجوز بارگیری و تسویه انبارداری
  8. اعلام بار و انتقال کالا به درب خروج انبارداری
  9. خروج کالا و ترخیص لوازم خانگی از گمرک

جهت تسریع روند ترخیص یخچال و فریزر از گمرک و کاهش هزینه‌ها، مراحل ترخیص کالای خود را به کارشناسان ققنوس ترخیص بسپارید.

ترخیص لوازم خانگی
ترخیص لوازم خانگی

لیست تعرفه و هزینه های واردات یخچال و فریزر 

هزینه‌های مربوط به ترخیص کالاها با توجه به نوع آن، تناژ و نحوه بسته‌بندی کالا متفاوت است. ولی در کل هزینه‌های واردات و ترخیص انواع لوازم خانگی از گمرک مطابق با هزینه‌های حمل‌ونقل و تعرفه‌های گمرکی همانند سایر کالاهای وارداتیست. برای این که شما هزینه‌ها را مدیریت کنید، باید پیش از اقدام به تجارت و بازرگانی به محاسبه هزینه‌های گمرکی مربوط به کالای مورد نظرتان بپردازید تا بعدا پرداخت آن راحت‌تر باشد. سپس حتما کالایتان را در سریع‌ترین زمان ممکن از گمرکات ترخیص نمایید و به بازار فروش انتقال دهید تا در موقع مناسب به فروش برسند.

استخدام یک ترخیص کار حرفه‌ای و کاردان و یا مشورت با شرکت‌های تجاری و بازرگانی معتبر، کمک زیادی در کاهش هزینه‌های ترخیص لوازم خانگی خواهد کرد. زیرا ترخیص کاران با تجربه با قوانین و مقررات ترخیص آشنایی کامل دارند و اطلاعات لازم راجع به بخشنامه‌های ارسالی از سوی سازمان‌ها و ارگان‌های مربوطه را می‌دانند. با کمک این افراد در ترخیص یخچال و فریزر از گمرک، دیگر دچار مشکلی در ترخیص نخواهید شد و کالا در اسرع وقت از گمرک ترخیص خواهد شد. ما در این قسمت هزینه‌های کلی واردات و ترخیص یخچال و فریزر را آورده ایم:

هزینه اخذ مجوز از وزارت راه، هزینه انبارداری، دموراژ ، عملیات بندی، تی اچ سی، حقوق و عوارض گمرکی برای ترخیص لوازم خانگی، استاندارد و آزمایشگاه، استریپ و حمل داخلی.

لیست مجوزات مورد نیاز جهت ترخیص یخچال و فریزر از گمرک

جهت ترخیص یخچال نیز همانند سایر لوازم خانگی باید مجوزها و استانداردهایی را از سازمان‌ها و نهادهای مربوطه دریافت کنید؛ از جمله استانداردهای لازم برای این کالا به شرح زیر می‌باشد:

  • استاندارد به لحاظ کیفی، استاندارد زیست محیطی، استاندارد بهداشتی، استاندارد مدیریتی و استاندارد میزان مصرف انرژی.

دریافت مجوزات لازم برای ترخیص لوازم خانگی کمی متفاوت می‌باشد و لازم است صاحب کالا متناسب با نوع کالای وارداتی به کشور، اقدام به اخذ این مجوزها نماید. جهت اطلاع دقیق از مجوزهای لازم برای ترخیص یخچال و فریزر از گمرک با کارشناسان ققنوس ترخیص تماس بگیرید.

تعرفه گمرکی یخچال و فریزر در ایران

تعرفه گمرکی عبارت است از هزینه‌ای که برای همه کالاهای وارداتی در نظر گرفته می‌شود. میزان هزینه پرداختی برای کالاهای مختلف طبق این تعرفه‌ها متفاوت خواهد بود.

کارشناسان و بازرسان گمرکی با بررسی کد تعرفه و تطبیق کالای وارداتی با اسناد، اجازه ادامه ترخیص را صادر می‌نمایند. ولی اگر در ارائه کد تعرفه مشکل و ابهامی موجود باشد، امکان دارد روند ترخیص لوازم خانگی شما طولانی شود و یا حتی کالای شما قاچاق محسوب شود و اجازه خروج به آن داده نمی‌شود.

  • تعرفه گمرکی اجزاء و قطعات یخچال در ردیف 841899 می‌باشد.
  • کد تعرفه  جهت ترخیص یخچال و فریزر از گمرک از نوع خانگی و بدون کمپرسور در ردیف 841821 می‌باشد.
  • تعرفه گمرکی اپراتور و کندانسور در ردیف 841840 قرار دارد.

مدارک مورد نیاز جهت ترخیص یخچال و فریزر

برای ترخیص یخچال و فریزر از گمرک نیاز به مدارک و مجوزهای مختلفی خواهید داشت. داشتن این مدارک و کسب مجوزهای مربوطه و ارائه به موقع و به جای آن ها، روند ترخیص یخچال و فریزر را به درستی پیش خواهد برد. در ادامه گروه کارشناسی ققنوس ترخیص لیست مدارک و مجوزات مورد نیاز را برای شما مشتریان عزیز ققنوس ترخیص آماده کرده است. مدارک در سه دسته می باشند؛ مدارک مربوط به صاحب محموله، مدارک مربوط به متصدی صاحب محموله و مدارک مربوط به خود محموله.

  • مدارک مربوط به صاحب محموله شامل: اصل کارت بازرگانی ، کپی صفحه کارت ملی صاحب کالا و کپی تمام صفحات کارت بازرگانی.
  • مدارک مربوط به متصدی صاحب محموله شامل: کپی و اصل وکالت نامه محضری، کپی و اصل کارت ملی، کپی معرفی نامه، کپی وکالت نامه، کپی و اصل وکالت نامه برای گمرک مورد نظر و کپی دفترچه بیمه.
  • مدارک مربوط به خود محموله شامل: قبض انبار، ترخیصیه، بارنامه، فاکتور، پیش فاکتور، فهرست عدل بندی، گواهی مبدا، بیمه نامه و گواهی بازرسی.

با در دست داشتن این مدارک و تحویل آن ها به ترخیص کاران با تجربه ققنوس ترخیص، می توانید به بهترین شکل روند واردات و ترخیص یخچال و فریزر را پشت سر بگذارید.

بهترین روش های حمل و نقل قطعات یخچال و فریزر

همانطور که می دانید روش های مختلفی برای حمل و نقل قطعات یخچال و فریزر در زمینه واردات وجود دارد. روش های دریایی، زمینی و هوایی از روش های حمل و نقل قطعات یخچال و فریزر هستند که شما می توانید بر اساس شرایط بهترین روش را انتخاب کنید.

به طور کلی تحت هر شرایطی حمل و نقل هوایی سریع ترین روش برای حمل و نقل خواهد بود. در صورتی که جلوگیری از اتلاف وقت برای شما خیلی اهمیت دارد و یا می خواهید هر چه زودتر محموله خود را تحویل بگیرید، حمل و نقل هوایی می تواند بهترین گزینه برای واردات قطعات یخچال و فریزر باشد. البته باید این نکته را به شما مشتریان عزیز یادآور شویم که در صورت بالا بودن حجم و وزن بار به دلیل محدودیت های هوایی امکان حمل و نقل قطعات به شیوه هوایی وجود نخواهد داشت و باید از طریق سایر روش ها اقدام کنید.

از طرفی حمل بار زمینی از رایج ترین روش های حمل و نقل محسوب می شود که محدودیت های کمتری نسبت به حمل و نقل هوایی داشته و بسیار مقرون به صرفه تر است. همچنین در روش حمل و نقل زمینی می توانید از حمل و نقل ریلی نیز استفاده کنید.

در نهایت همه این روش ها به میزان سرمایه، وزن محموله و حجم آن بستگی دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین روش های حمل و نقل قطعات یخچال فریزر می توانید با کارشناسان ققنوس ترخیص در ارتباط باشید.

انواع یخچال و فریزر وارداتی به کشور

یخچال و فریزرهایی که به کشور وارد می شوند انواع گوناگونی دارند. این یخچال ها در سایزها، رنگ ها و برندهای گوناگون وارد ایران می شوند. مدل های مختلف یخچال و فریزرهای وارداتی شامل:

  • یخچال و فریزر ساید بای ساید: در این نوع، یخچال و فریزر در کنار هم چسبیده اند. (برخلاف کمبی که یخچال و فریزر روی هم قرار دارند.)
  • یخچال و فریزر دوقلو: در این مدل، یخچال و فریزر کاملا مستقل از هم عمل می کنند و ظاهر مشابهی دارند.
  • یخچال و فریزر کمبی: در این یخچال ها دو در، یکی در بالا و یکی در پایین قرار دارد. در بعضی از آن ها فریزر در بالا و در بعضی دیگر در پایین قرار دارد.
  • یخچال و فریزر چهار درب: در این مدل، دو در بالا و دو در، در پایین یخچال موجود است.
  • یخچال و فریزر درب فرانسوی: در این یخچال ها دو در در بالا و یک فریزر کشویی در پایین یخچال قرار دارد.
  • یخچال تک درب: این مدل فقط یک یخچال تک در است که درون آن و در قسمت فوقانی، یک فریزر کوچک تعبیه شده است.
  • فریزر تک درب: فقط یک فریزر است که در ابعاد متفاوتی تولید می شود.
  • فریزر صندوقی: این فریزرها به صورت یک صندوق بزرگ هستند که در آنها از بالا و به صورت کشویی باز می شود. این مدل معمولا در فروشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند.
  • و…

یخچال و فریزرهای یاد شده در ابعاد مختلف 30 فوت، 16 فوت، 26 فوت، 28 فوت و… وارد بازار می شوند.

چرا برای واردات و ترخیص یخچال و فریزر از ققنوس ترخیص استفاده کنید؟

دنیای تجارت واردات، صادرات و ترخیص کالا از گمرک به نوبه خود دارای سختی‌ها و دشواری‌های خاصی است؛ از این رو برای موفقیت در این راه باید با آگاهی زیادی قدم بردارید. در این بین هر کشوری هم قوانین و شرایط خاصی برای واردات و ترخیص کالا از گمرک دارد که آشنایی و اطلاع از همه آنها برای افراد عادی کار آسانی نیست. از سویی هم چند سالیست که واردات و ترخیص لوازم خانگی هم مانند واردات خودرو از دبی ممنوع اعلام شد و فقط برخی لوازم خانگی‌ها از برندهای معتبر مجاز به واردت هستند که آن هم شرایط و مسیرهای خاصی برای واردات دارد.

جمع بندی

ققنوس ترخیص با سال‌ها تجربه و داشتن کادری متخصص، می‌تواند در روند ترخیص یخچال و فریزر از گمرک کمک کند تا با حل تمام مشکلات فوق، در کوتاهترین زمان کالاهایتان را از تمام گمرکات کشور ترخیص کنید. ما تمام مراحل ترخیص کالا از اخذ ترخیصیه و قبض انبار، دوراظهاری کالا، دریافت کوتاژ و مجوزهای لازم، پرداخت‌های ارزی و خروج کالا از گمرک را برای شما انجام می‌دهیم تا با خیالی آسوده کالا را در بازار به فروش برسانید.

برای ترخیص یخچال و فریزر به چه استانداردهایی نیاز داریم؟

باید استانداردهایی از لحاظ کیفی، زیست محیطی، مدیریتی، بهداشتی و میزان مصرف انرژی را برای ترخیص لوازم خانگی و یخچال دریافت نمایید.

مدت زمان لازم برای ترخیص کالا از گمرک چقدر است؟

مدت ترخیص از زمان ورود کالا به گمرک شروع و تا حدود 4 ماه مهلت وجود دارد.

واردات یخچال و فریزر از کدام کشورها مناسب است؟

چین به دلیل روابط تجاری خوب با کشورمان و قیمت مناسب اجناسش گزینه خوبی برای واردات لوازم خانگی است. لوازمی که نمی‌توان از کشورهای دیگر وارد کرد را نیز می‌توان از طریق دبی وارد نمود.

مراحل ترخیص یخچال و فریزر از گمرک چگونه است؟

اخذ ترخیصیه و قبض انبار، دوراظهاری کالا در سیستم  epl، دریافت کوتاژ و تعیین مسیر گمرکی، ارزیابی کالا، دریافت مجوزهای لازم، پرداخت هزینه‌ها، اخذ مجوز بارگیری و تسویه انبارداری، اعلام بار و انتقال کالا به درب خروج انبارداری.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط