لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

ترخیص گچ از گمرک چگونه است؟ 0 تا 100 ترخیص پودر گچ

ترخیص گچ از گمرک

فهرست مطالب

گچ نوعی از انواع سنگ معدنی است که به صورت بلوری و یا گاهی آبدار یافت می‌گردد. لازم به ذکر است که گچ به عنوان یکی از قدیمی‌ترین مصالح ساختمانی در نظر گرفته می‌شود. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که گچ را نمی‌توان به شکل طبیعی در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار داد و در ابتدای کار بایستی در کوره پخته گردد تا آب میان بافتی آن از بین برود و بتوان به شکل امروزی در ساختمان‌ها و مصالح مورد استفاده قرار گیرد.

با توجه به افزایش ساخت و ساز و استفاده هرچه بیشتر از انواع گچ واردات و ترخیص پودر گچ اهمیت یافته است. در نتیجه اگر شما عزیزان قصد واردات و یا ترخیص گچ از گمرک را دارید پیشنهاد می‌کنیم در این مقاله از سوی شرکت ققنوس ترخیص همراه ما باشید.

مراحل ترخیص گچ از گمرک

هموار انجام مراحل واردات و ترخیص پودر گچ بسیار دشوار و زمان‌بر است. از این رو داشتن اطلاعات کافی در این زمینه می‌تواند در کاستن هزینه‌ها و زمان به شما عزیزان کمک شایانی نماید. در نتیجه با توجه به اهمیت نحوه ترخیص گچ از گمرک در این بخش از مقاله به نحوه واردات و ترخیص پودر گچ می‌پردازیم تا بتوانید با اطلاعات جامع و کامل‌تری وارد این عرصه شوید. مهم‌ترین مراحل ترخیص گچ از گمرک عبارت است از:

مرحله اول: ثبت اطلاعات گچ در سامانه جامع امور گمرکی

مرحله اول از مراحل ترخیص پودر و گچ مربوط به ثبت اطلاعات در سامانه جامع امور گمرکی یا همان سامانه epl می‌باشد. در این مرحله شما عزیزان بایستی اطلاعات کالا را به صورت کاملاً دقیق در سامانه جامع امور گمرکی ثبت نمایید. لازم به ذکر است که در این مرحله شما عزیزان بایستی میزان و حجم کالا، نحوه حمل و نقل، نام فروشنده، نام خریدار و مواردی از این قبیل را در این سامانه درج نمایید.

مرحله دوم احراز هویت کالا جهت ترخیص گچ از گمرک

در این مرحله از مراحل ترخیص گچ از گمرک ناظران و بازرسان اداره امور گمرکی تمامی اطلاعات ثبت شده در سامانه epl را مورد بررسی و بازبینی قرار می‌دهند. در این مرحله تمامی اطلاعات ثبت شده توسط کارشناسان گمرک مورد بررسی قرار می‌گیرد تا در صورت وجود تمایز میان اطلاعات درج شده در سامانه EPL و کالای واقعی دو طرف قرارداد را مطلع ساخته و نسبت به تصحیح آن اقدام نمایند.

مرحله سوم: کنترل پودر گچ در طی مسیرهای گمرکی

در این مرحله از مراحل واردات و ترخیص پودر گچ بایستی گچ‌های خریداری شده را در یکی از مسیرهای گمرکی که توسط ناظران گمرک انتخاب می‌گردد، قرار دهید. مسیرهای گمرکی به این صورت هستند که شامل سه رنگ سبز، زرد و قرمز می‌شوند. به صورتی که اگر کالا در مسیر گمرکی زرد و مسیر گمرکی قرمز قرار بگیرد مجدد بایستی توسط ناظران امور گمرک مورد بررسی و بازبینی قرار بگیرد اما اگر کالا در مسیر سبز قرار بگیرد بدون بازرسی مجدد وارد کشور مقصد خواهد شد.

مرحله چهارم: اخذ و دریافت تمامی مجوزات

 این مرحله از جمله مراحل مهم و حیاتی در زمینه واردات و ترخیص گچ از گمرک در نظر گرفته می‌شود. در این مرحله تاجران و بازرگانان فعال بایستی تمامی مجوزات و مدارک که جهت ترخیص پودر گچ لازم است را از سازمان‌های مرتبط با آن اخذ و دریافت نمایند.

مرحله پنجم: ترخیص گچ از گمرک

این مرحله به عنوان مرحله نهایی واردات و ترخیص پودر گچ در نظر گرفته می‌شود. در این مرحله می‌توانید کالای خود را از گمرک خارج ساخت و وارد بازارهای داخلی نمود.

ترخیص گچ از گمرک
ترخیص گچ از گمرک

انواع گچ وارداتی به کشور

در زمینه واردات و ترخیص گچ از گمرک توجه داشته باشید که با توجه به افزایش صنعت ساخت و ساز استفاده از انواع مصالح نیز افزایش یافته است به نحوی که میزان تولیدات داخلی جهت تأمین نیاز جامعه کافی نمی‌باشد. از این رو دولت مجبور است تا به واردات و ترخیص پودر گچ روی آورد. لازم به ذکر است که عمده واردات و ترخیص پودر گچ به کشور ایران از سوی کشورهای چین، عمان، قطر، هند، عراق، کویت، روسیه، افغانستان و… می‌باشد. در نتیجه با توجه به اهمیت این موضوع در این بخش از مقاله به مهم‌ترین انواع گچ وارداتی به ایران می‌پردازیم. مهم‌ترین انواع گچ وارداتی که ترخیص آن در کشور صورت می‌گیرد، عبارت است از:

  • ترخیص انواع سنگ گچ اندریت
  • ترخیص سنگ گچ
  • ترخیص گچ گیپتون
  • ترخیص گچ بتوگیپس
  • ترخیص گچ عاج
  • ترخیص گچ سفیدکاری
  • ترخیص گچ میکرونیزه
  • ترخیص گچ مرمر
  • ترخیص گچ پاششی
  • ترخیص گچ سیوا
  • ترخیص گچ ساتن
  • ترخیص مجسمه‌های گچی
  • و …

موارد فوق به عنوان مهم‌ترین گچ‌های وارداتی به ایران در نظر گرفته می‌شود که شرکت ققنوس ترخیص نیز ترخیص کلیه انواع گچ‌های ذکر شده را برای شما عزیزان به انجام می‌رساند. در نتیجه اگر قصد واردات و ترخیص پودر گچ را دارید بهتر است در ابتدای کار با مشاوران و کارشناسان ما در شرکت ققنوس ترخیص مشورت نمایید تا بتوانید با داشتن اطلاعات مورد نیاز و کافی به انجام واردات و ترخیص بپردازید.

مجوزهای لازم برای ترخیص گچ از گمرک

جهت انجام واردات و ترخیص پودر گچ از گمرک بایستی کلیه مجوزات در این زمینه را دریافت نمایید تا بتوانید انجام ترخیص آن را در کمترین زمان ممکن به انجام برسانید. در این بخش از مقاله به مهم‌ترین مجوزات لازم جهت واردات و ترخیص گچ از گمرک می‌پردازیم.

مجوز وزارت بهداشت

جهت ترخیص گچ از گمرک شما نیاز به مجوز وزارت بهداشت را دارید که این امر نشان دهنده این موضوع می‌باشد که گچ شما جهت استفاده در صنایع ساختمانی یا پزشکی مناسب می‌باشد و دارای استانداردهای بهداشتی است.

مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت

جهت ترخیص پودر گچ از گمرک لازم است دارای مجوز وزارت صنعت معدن و تجارت باشید که نشان این موضوع است که گچ شما جهت استفاده در صنایع معدنی و ساختمانی مناسب می‌باشد و دارای استانداردهای مورد نیاز است.

مجوز گمرک

جهت واردات و ترخیص هر نوع کالایی نیاز به مجوز گمرک دارید که نشان دهنده این موضوع است که کالای شما قابل ترخیص است از قانونی جهت واردات آن وجود ندارد.

مجوز سازمان حفاظت محیط زیست

اگر گچ شما جهت استفاده در صنایع محیط زیستی مورد استفاده قرار می‌گیرد لازم است در ابتدای کار مجوز سازمان حفاظت محیط زیست را نیز دریافت کنید که این امر نشان دهنده این موضوع می‌باشد که گچ شما جهت استفاده در این صنایع مناسب است و هیچ تأثیر منفی بر روی محیط زیست ندارد.

صادرات گچ از ایران

ایران به عنوان کشوری در نظر گرفته می‌شود که غنی از معادن و ذخایر سنگ گچ است. از این رو زمینه مناسبی جهت صادرات گچ وجود دارد از این رو در فرایند تولید انواع مختلفی از آن تولید می‌گردد. در صادرات گچ به کشورهای دیگر بایستی به استانداردهای مصرف آن کشور نیز توجه داشته باشید و نحوه مصرف گچ در صنایع گوناگون کشور مقصد را نیز در نظر بگیرید. همچنین کشورهایی مانند ترکیه، عمان و بعضی از کشورهای حاشیه ایران هم دارای معادن گچ هستند به همین علت جهت صادرات گچ باید از گچی استفاده کرد که از نظر کیفیت توان رقابت با بازارهای جهانی را داشته باشد.

همچنین همانطور که گفته شد عمده صادرات گچ به ایران به کشورهایی نظیر عمان، قطر، عراق، چین، افغانستان و غیره صورت می‌گیرد. جهت صادرات گچ و یا ترخیص پودر گچ به کشورهای دیگر نیاز به دریافت مجوز از سازمان‌ها و ادارات مرتبط با آن می‌باشید. در نتیجه جهت انجام این موضوع بایستی با توافقنامه‌های موجود مراجعه نمایید. لازم است بدانید که در صورت رعایت نکردن مواد توافق‌نامه‌ها و بخشنامه‌ها در نهایت نمی‌توانید کالای خود را وارد کشور مقصد نمایید.

صادرات پودر گچ
صادرات پودر گچ

کد تعرفه گمرکی ترخیص گچ

جهت واردات و ترخیص هر نوع کالایی در ابتدای کار باید با کد تعرفه گمرکی آن آشنایی داشته باشید تا بتوانید انجام ترخیص کالا را در کمترین زمان ممکن به انجام برسانید. در جدول زیر به مهم‌ترین کدهای تعرفه گمرکی جهت ترخیص گچ از گمرک پرداخته شده است.

کد تعرفه گمرکی ترخیص گچ

جمع بندی

انجام فرایندهایی همانند ترخیص گچ از گمرک به عنوان عملیاتی پیچیده و سخت در نظر گرفته می‌شود. از این رو اگر شما فردی تازه کار در زمینه واردات و ترخیص پودر گچ در نظر گرفته می‌شوید، بهتر است در ابتدای کار از کارشناسان و متخصصان یک شرکت معتبر که در زمینه واردات و ترخیص کالا سرشناس است کمک بگیرید. در این زمینه می‌توان گفت شرکت ققنوس ترخیص با داشتن بیش از ۱۰ سال سابقه در زمینه واردات و ترخیص کالا می‌تواند انجام عملیات ترخیص کالا را برای شما عزیزان در کمترین زمان ممکن به انجام برساند. همچنین شما عزیزان می‌توانید در این حین از خدمات شرکت ققنوس ترخیص که شامل ثبت سفارش کالا، تأمین و تخصیص ارز، ترانزیت و ترانشیپ، اخذ مجوزات گوناگون و مواردی از این قبیل می‌شود، بهره‌مند شوید.

مراحل ترخیص گچ از گمرک چیست؟

مهم‌ترین مراحل ترخیص گچ از گمرک شامل ثبت سفارش کالا در سامانه، احراز هویت کالا، پرداخت هزینه‌های گمرکی موجود، اخذ مجوزات و مواردی از این قبیل می‌شود.

واردات و ترخیص پودر کج از چه کشورهایی به ایران صورت می‌گیرد؟

بیشترین حجم واردات گچ به ایران از سوی کشورهای عمان، قطر، هند عراق، کویت، روسیه، چین، افغانستان و غیره می‌باشد.

چه مجوزاتی جهت ترخیص گچ از گمرک باید اخذ گردد؟

مهم‌ترین مجوزات لازم جهت واردات و ترخیص گچ شامل مجوز وزارت بهداشت، مجوز وزارت، صنعت معدن و تجارت، مجوز گمرک و مجوز سازمان حفاظت محیط زیست می‌گردد.

کد تعرفه گمرکی جهت ترخیص گچ در چه ردیفی قرار می‌گیرد؟

کد تعرفه گمرکی جهت ترخیص پودر گچ و ترخیص انواع گچ جهت واردات در ردیف ۲۵۲۰۲۰۰۰ قرار خواهد گرفت.

واردات و ترخیص پودر کج از چه کشورهایی به ایران صورت می‌گیرد؟

بیشترین حجم واردات گچ به ایران از سوی کشورهای عمان، قطر، هند عراق، کویت، روسیه، چین، افغانستان و غیره می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط