لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

ترخیص کاپشن از گمرک / راهنمای کامل واردات کاپشن

ترخیص کاپشن از گمرک

فهرست مطالب

پوشیدن انواع مدل کاپشن که جهت محافظت افراد در برابر سرما به ویژه در ماه های سرد سال در نظر گرفته می‌‌شود به کلیه افراد توصیه می‌‌گردد. کاپشن‌ها به طور کلی دارای جیب و کلاه هستند تا علاوه بر تنه بدن، سر و دست‌ها را همچنین گرم نگهداری نمایند.در نتیجه اگر شما فردی هستید که قصد واردات کاپشن را دارید، با شما عزیزان توصیه می‌گردد که انواع و اقسلم متنوع کاپشن‌ها را شناخته و پرفروش‌ترین مدل آن را جهت واردات و ترخیص کاپشن از گمرک انتخاب کنید. در ادامه همراه ما باشید.

آیا واردات کاپشن به ایران سود آور است؟

واردات انواع محصولات مانند کاپشن به عنوان تجارتی پرسود در نظر گرفته می‌شود و هر ساله به تعداد بازرگانان و تاجران فعال در این عرصه افزوده می‌گردد. لازم است بدانید کاپشن‌ها از گذشته های دور از چرم حیوانات تولید و به وجود می‌آمد و ارزش بالایی داشته است. اما سال ها بعد با پیشرفت تکنولوژی و طراحی انواع الیاف مصنوعی، کاپشن‌هایی از جنس نایلون و پلی استر نیز به وجود آمده است.

لازم است بدانید از همان موقع اقسام و انواع کاپشن ها مورد استقبال عموم مردم قرار گرفته است و فروش آن از بازار خوبی برخوردار گشته است. از این رو بسیاری از تاجران به علت وجود استقبال بالا از سوی متقاضیان این محصول، به واردات و ترخیص کاپشن از گمرک روی آوردند.

ترخیص کاپشن از گمرک
ترخیص کاپشن از گمرک

بهترین کشور جهت واردات کاپشن به ایران کدام است؟    

نزدیک به بیش از بیست سال است که چین به عنوان یکی از بزرگترین و مهمترین تولیدکنندگان فعال در عرصه واردات در سطح جهانی مبدل گشته است. این کشور با دارایی تولیدات فراوان و گسترده در کنار کارشناسان و متخصصان طراحی و دوخت انواع کاپشن در زمینه واردات کاپشن پیشرفت چشمگیری در این صنعت داشته است.

همچنین لازم است بدانید حجم بسیار زیادی از انواع پوشاک زمستانی مورد کاربرد در کشور به وسیله واردات این کالاها از چین و دبی تامین می‌گردد. همچنین علاوه بر کشور چین، کشورهای دیگری مانند ترکیه، امارات به عنوان کشورهای دیگر فعال در زمینه ترخیص کاپشن از گمرک شناخته می‌شود.

راهنمای واردات کاپشن به ایران

واردات کالا به عنوان یکی از زمینه های فعال و پرسود تجاری در نظر گرفته می‌شود. از این رو بسیاری از تاجران به انجام واردات کاپشن روی آورده‌اند. لازم است بدانید که انجام صحیح واردات و ترخیص کاپشن از گمرک نیازمند انجام مراحل آن به صورت کامل و دقیق می باشد، درنتیجه در ادامه به مهمترین مراحل واردات کاپشن خواهیم پرداخت. این مراحل عبارتند از:

مرحله اول: انتخاب بهترین تامین کننده

این مرحله به عنوان اصلی ترین مرحله واردات در نظر گرفته می‌شود، چرا که بایستی در این مرحله تامین کننده مناسب کالا را انتخاب نمایید. لازم است بدانید انتخاب صحیح تامین کننده به شما کمک خواهد کرد تا در انجام پروژه های گمرکی دچار مشکل نشوید و در نهایت بتوانید سود بالای را متعلق به خود نمایید.

مرحله دوم: مذاکره با تامین کننده محصول

مرحله مذاکره با تامین کننده کالا به اندازه مرحله انتخاب آن مهم و حیاتی می‌باشد. در این مرحله بایستی پس از آنکه تامین کننده کالا انتخاب شد، در مورد مسایلی مانند چگونگی حمل و نقل کالا نحوه خرید و فروش کالا، مقدار کالای درخواستی و مواردی از این قبیل گفتگو و مذاکره نمایید.

مرحله سوم: دریافت و اخذ مجوزات از فروشنده کالا

شما بایستی کلیه مدارک لازم که جهت ترخیص کالا از گمرک لازم و ضروری می‌باشد را از فروشنده کالا دریافت نمایید. لازم است بدانید که یکی از مدارک مهم در انجام پروسه های گمرکی مدرک پروفرما یا پیش فاکتور در نظر گرفته می‌شود. در واقع می‌توان گفت پیش فاکتور یا پروفرما به عنوان مدرکی در نظر گرفته می‌شود که توسط فروشنده محصول بایستی اخذ گردد و به خریداران تحویل داده شود، همچنین پروفرما شامل اطلاعاتی مانند آدرس و نام فروشنده کالا، شرکت ترانزیت کالا، شرکت تولید کننده محصول و مواردی از این قبیل میباشد.

مرحله چهارم: انتخاب یکی از ترم های اینکوترمز جهت حمل کالا

در مرحله بایست یکی از ترم ها که جهت حمل و نقل محصول شما مناسب است را انتخاب کنید و بعد از پرداخت هزینه های موجود نسبت به ترخیص کالا اقدام نمایید.

مرحله پنجم: پرداخت هزینه های واردات

در این مرحله بایستی طبق پیش فاکتوری که از تامین کننده کالا اخذ و دریافت کردید، مبلغی را که جهت واردات و ترخیص کاپشن گمرک از گمرک در نظر گرفته شده است پرداخت کنید.

مرحله ششم: ارسال کاپشن های خریداری شده از گمرک به دست مشتریان

در این مرحله کلیه کاپشن هایی که از گمرک ترخیص شدند را بایستی به دست مشتریان داخلی برسانید.

راهنمای ترخیص کاپشن از گمرک

لازم به ذکر است که واردات و ترخیص کاپشن از گمرک نیازمند انجام مراحل متعددی می‌باشد، که بایستی پس از انجام واردات نسبت به انجام آن اقدام نمایند. از مهمترین مراحل ترخیص کاپشن از گمرک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مرحله اول: ثبت سفارش در سامانه تجارت گمرکی epl

این مرحله به عنوان ابتدایی ترین مرحله ترخیص کاپشن از گمرک در نظر گرفته می‌شود. در این مرحله بازرگان بایستی اطلاعات کالای خود را به صورت کامل در سامانه تجارت امور گمرکی یا epl ثبت نمایید. در این مورد به این نکته توجه داشته باشید که اگر اطلاعات به صورت نادرست در این سامانه ثبت گردد‌، موجب ایجاد جریمه نقدی برای شما خواهد شد.

مرحله دوم: انجام احراز هویت کاپشن

در این مرحله از انجام فرایند ترخیص کاپشن از گمرک بایستی تمامی کالاها توسط کارشناسان و متخصصان فنی گمرکی مورد بررسی و بازبینی قرار بگیرند و در نهایت در صورت تایید آنها و عدم وجود مشکل شماره کوتاژ ختصاصی کالا صدور گردد.

مرحله سوم: کنترل کالا در مسیر های مربوط به گمرک

در این مرحله از ترخیص کاپشن از گمرک، کالا در یکی از مسیرهای گمرکی قرار خواهد گرفت. در این مورد لازم است بدانید که مسیر های گمرکی از رنگ های متفاوتی تشکیل شده است که قرار گرفتن کالا در هر کدام از آن ها معنای متفاوتی خواهد داشت، به این صورت که اگر کالا در مسیر قرمز و یا زرد قرار بگیرد، مجدد بایستی توسط کارشناسان مورد بررسی قرار بگیرد. اما اگر در مسیر سبز قرار بگیرد نیاز به بررسی مجدد نخواهد داشت.

مرحله چهارم: اخذ مجوزات

در این مرحله از ترخیص کاپشن بایستی کلیه مدارک لازم که جهت واردات مورد استفاده قرار می‌گیرد اخذ گردد. این مجوزات را می‌توان از سازمان هایی مانند سازمان بهداشت، سازمان وزارت راه، سازمان استاندارد و موارد دیگر دریافت کرد.

مرحله پنجم: بازرسی کالا توسط متخصصان فنی گمرک

در مرحله کالا بایستی مجدد توسط کارشناسان گمرک مورد ارزیابی قرار بگیرد و اطلاعات ثبت شده در اظهار نامه با کالای ارسالی تطابق داده شود.همچنین اگر کالا در این مرحله مشکلی نداشته باشد می‌تواند وارد مرحله بعدی شود.

مرحله ششم: انجام ترانزیت و حمل و نقل کالا

در این مرحله اداره گمرک به تاجران و بازرگان اجازه می‌دهد تا کالای خود را بارگیری و در نهایت تخلیه نمایند. در مرحله باید فروشنده کلیه هزینه ها و تعرفه‌های گمرکی را بپردازد.

مرحله هفتم: ترخیص کالا از گمرک

در این مرحله بازرگانان می‌توانند کالای خود را از گمرک ترخیص نمایند.

واردات کاپشن

لیست تعرفه و هزینه های واردات کاپشن

واردات لباس به ایران و به دنبال آن ترخیص کاپشن از گمرک شامل هزینه های متنوعی می‌شود‌ که پرداخت آنها در زمینه واردات از اهمیت بالایی برخوردار است. در نتیجه بهتر است با هزینه های ضروری جهت واردات کاپشن آشنا باشید تا در ادامه روند ترخیص کاپشن از گمرک دچار مشکل نگردید. از مهمترین هزینه های واردات کاپشن می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • هزینه تهیه و خرید محصولات مورد نظر

این هزینه شامل هزینه خرید کالا می‌شود. هزینه تهیه کالا ابتدایی ترین هزینه جهت انجام فرایند ترخیص کاپشن از گمرک در نظر گرفته می‌شود که بایستی توسط فروشنده پرداخت شود.

  • هزینه مربوط به حمل و نقل و ترانزیت کالاهای وارداتی

از دیگر هزینه های ضروری و مهم در انجام عملیات واردات کاپشن پرداخت هزینه های مربوط به ترانزیت و حمل و نقل مرسولات می‌گردد. در این مرحله تامین کننده کالا بایستی بهتر روش حمل و نقل را انتخاب نماید تا کالا به آن صورت به مقصد برسد.

  • هزینه انبارداری گمرک

گمرک جهت نگهداری کالاهای وارداتی هزینه‌ای جهت انبار آن دریافت خواهد کرد. در نتیجه بایستی نسبت به پرداخت آن اطلاع داشته باشید.

  • هزینه کارشناسی کالاهای وارد شده

هر کالایی که وارد کشور می‌شود بایستی توسط کارشناسان و متخصصان مورد بررسی قرار بگیرد که این امر نیازمند پرداخت هزینه های مورد نیاز آنها می‌باشد.

لیست مجوزات مورد نیاز جهت ترخیص کاپشن از گمرک

مجوزات گوناگونی جهت ترخیص کاپشن از گمرک لازم است که اخذ آنها جهت انجام واردات کاپشن لازم و ضروری است. از مهمترین مجوزات ضروری جهت واردات کاپشن می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود.

  • مجوز ثبت سفارش

این مجوز یکی از مجوزات لازم جهت واردات کاپشن می‌باشد که حتما بایستی توسط فروشنده کالا اخذ گردد و به خریدار داده شود. مجوز ثبت سفارش به معنای خریداری شدن کالا از راه قانونی آن است.

از دیگر مجوزات لازم جهت انجام پروسه ترخیص کاپشن از گمرک مجوز استاندارد کالا می‌باشد. این مجوز به عنوان مجوزی در نظر گرفته می‌شود که نشان دهنده استاندارد بودن کالا از نظر بهداشتی همراه با موازین موجود در جامعه است.

تعرفه ی گمرکی کاپشن در ایران

در کشور ما هر کالایی دارای شماره تعرفه مربوط به خود است، تعرفه گمرکی مربوط به انواع لباس که جهت ترخیص کاپشن از گمرک در نظر گرفته می‌شود، در ردیف 61031000 قرار می‌گیرد.

مدارک لازم جهت ترخیص کاپشن از گمرک

انجام واردات و ترخیص کاپشن فرایندی است که نیاز به اخذ مدارکات و مجوزات ضروری دارد. از این رو می‌توان گفت ترخیص کاپشن از گمرک فرایندی پیچیده و تخصصی است. در نتیجه با توجه به اهمیت این موضوع در این بخش از مقاله قصد داریم شما عزیزان را با مهمترین مدارکات لازم جهت واردات کاپشن آشنا سازیم‌. مهم‌ترین مدارکی که جهت واردات و ترخیص کاپشن از گمرک لازم است عبارت است از:

  • فاکتور خرید کالا
  • برگه‌های مربوط به ثبت سفارش کالا
  • پروفرما
  • بیمه‌نامه محصول
  • گواهی بازرسی
  • گواهی مبدا
  • قبض انبار و غیره

همچنین هنگام اخذ و دریافت مدارکات لازم جهت واردات این نکته را در نظر داشته باشید که این مجوزات به عنوان مهم‌ترین اسناد جهت پروسه واردات و ترخیص کاپشن در نظر گرفته می‌شود. از این رو هرگونه جعل و یا نقص در این مدارک انجام عملیات واردات کالا را با مشکل روبرو خواهد کرد. از این رو بهتر است پیش از ارسال مدارکات با شرکت‌های ترخیص کار در این زمینه مشورت کنید.

نکات مهم برای واردات کاپشن به کشور

با توجه به این موضوع که واردات کاپشن عملیاتی تخصصی می‌باشد. پیش از انجام واردات بهتر است تا به نکاتی در این زمینه توجه داشته باشید تا بتوانید از انجام واردات سود بالایی را به دست بیاورید. مهم‌ترین نکاتی که در زمینه واردات کاپشن بایستی بدانید به شرح زیر می‌باشد.

فصل مناسب پوشاک بشناسید و منطبق با آن جهت واردات برنامه‌ریزی نمایید

همه ما به این مسئله آگاه هستیم که هر نوع لباس و پوشاکی برای بازه زمانی خاصی در طی فصول طراحی و تولید می‌گردد. اغلب کاپشن‌های ضخیم نیز همانند دیگر لباس‌های زمستانی در فصل سرد مورد استفاده قرار می‌گیرند. بر خلاف آنها تاب‌های نخی بیشتر در زمستان مورد استفاده قرار می‌گیرد. در نتیجه شما عزیزان بایستی با توجه به این موضوع که پوشاک‌ وارداتی شما در چه بازه زمانی بیشترین تقاضا را خواهد داشت، جهت انجام واردات برنامه‌ریزی نمایید.

همچنین لازم است این نکته را نیز در نظر داشته باشید که انجام واردات و ترخیص کاپشن از گمرک حدود دو ماه زمان خواهد برد، از این رو بهتر از با توجه به این زمان انتظار واردات کالای خود را چند هفته قبل شروع کنید، تا در زمان مناسب کالای شما به دست مشتریان برسد.

به الیاف و جنس پارچه به کار رفته شده در کاپشن دقت داشته باشید

اگر شما خود مستقیماً در فروشگاه‌های خرید و فروش پوشاک حضور پیدا کنید و در حال خرید به شکل حضوری هستید، سعی کنید تا حتماً به جنس و کیفیت پارچه دقت داشته باشید. به عنوان مثال می‌توان گفت هنگام خرید قصد دارید تا بدانید که الیاف و به کار رفته شده در کاپشن رنگ می‌دهد یا نه؟

از این رو بهتر است که پارچه سفیدی را خیس نمایید و چند مرتبه روی کاپشن بکشید، اگر اثری از رنگ کاپشن بر روی پارچه نماند، یعنی جنس کاپشن خوب است و می‌توانید آن را به عنوان یکی از کالاهای وارداتی پرسود وارد نمایید. همچنین به این نکته نیز توجه داشته باشید که جهت جلوگیری از ضررهای مالی در خریداری و واردات پوشاک در درجه اول از کیفیت بالای پارچه اطمینان حاصل را پیدا کنید.

نحوه واردات کاپشن از چین و امارات

واردات کالا همانند واردات کاپشن مراحل مختلفی را طی می‌کند. اما به طور کلی این عملیات به صورت زیر انجام می‌شود.

مرحله اول: گزینش بهترین نوع کالای مورد نظر

در این مرحله از واردات کاپشن از چین شما عزیزان بایستی بهترین نوع کالا را انتخاب نمایید. در این مرحله شما باید کاپشنی را انتخاب کنید که از الیاف طبیعی ساخته شده است و کیفیت بالایی برخوردار می‌باشد، چرا که این نوع از انواع کاپشن‌ها سود حداکثری را برای شما به همراه خواهند داشت.

مرحله دوم: گفتگو با فروشنده

در این مرحله از مراحل واردات و ترخیص کاپشن از گمرک شما عزیزان بایستی با فروشنده کالا گفتگو نمایید و اطلاعات کافی را در زمینه‌های مختلفی مانند چگونگی دریافت پکینگ لیست، پروفرما و یا نحوه حمل و نقل در اختیار او قرار بدهید. این مرحله از مراحل مهم واردات در نظر گرفته می‌شود.

مرحله سوم: نهایی کردن خرید

در این مرحله از مراحل واردات شما بایستی خرید خود را نهایی کرده و هزینه واردات را پرداخت نمایید. پس از انجام این مرحله فروشنده بایستی کالای شما را به گمرک تحویل دهد.

مرحله پنجم: انجام امور مربوط به ثبت سفارش کالا

در این مرحله شما عزیزان بایستی اطلاعات کالای خود را در سامانه جامع گمرکی ثبت نمایید تا هنگام واردات آن به مشکل بر نخورید. همچنین می‌توان گفت در این مرحله اطلاعات کالا را به شکل کاملاً دقیق وارد نمایید، چرا که این امر بسیار مهم است.

مرحله ششم: ترخیص کاپشن از گمرک

 در این مرحله شما عزیزان می‌توانید کالای خریداری شده خود را از گمرک تحویل گرفته و وارد بازار نمایید.

چرا برای واردات و ترخیص کاپشن از ققنوس ترخیص استفاده کنید؟

لازم است این نکته را مورد توجه داشته باشید که انجام فرایند ترخیص کالا از گمرک امری پیچیده و سخت است. از این رو همکاری با شرکت ترخیص کالا نقش بسیار مهمی را در تسهیل روند ترخیص کاپشن از گمرک را به همراه خواهد داشت. همچنین بهره‌ گیری از خدمات شرکت ترخیص کالا جهت واردات کاپشن مزایایی را به همراه دارد که مهمترین آنها عبارتند از:

تسهیل در امور گمرکی

هنگامی که شما جهت انجام امور گمرکی از ترخیص کاران حرفه ای گمرکی کمک می‌گیرد، قطعا خواهید توانست زمان و انرژی بیشتری را برای خودتان نگه دارید.

تضمین امنیت کالا

یکی از نگرانی های شما در فرایند ترخیص کاپشن از گمرک بروز اشتباه در این مسیر است .اما اگر از یک شرکت ترخیص کالای معتمد در این زمینه کمک بگیرید، دیگر نگران چنین مسائلی نخواهید بود. از این روبا سپردن امورات گمرکی به شرکت ققنوس ترخیص به طور کلی نگران های شما در این زمینه رفع خواهد شد.

جمع بندی

در این مطلب از سوی شر‌کت ققنوس ترخیص بهترین راهکار جهت این مورد که بتوانید کلیه مراحل ترخیص کاپشن از گمرک را با موفقیت و پیروزی به اتمام برسانید، بهتر است با یک شرکت ترخیص کالای معتبر که می‌تواند با متخصصان ترخیص کار حرفه ای خود، کلیه امور گمرکی را به انجام برساند مشورت حاصل فرمایید.

ققنوس ترخیص را می‌توان به عنوان یکی از بهترین شرکت ها جهت ترخیص کالا در نظر گرفت که با ارائه خدمات ترخیص کاپشن از سایر گمرکات کشور نظیر گمرک فرودگاه امام خمینی، گمرک بازرگان، بندرعباس، گمرک بندر امام خمینی، خدمات اخذ مجوزات معتبر از سازمان های گوناگون، تعیین تعرفه گمرکی و ارزش گذاری محصولات و بسیاری از خدمات دیگر یاری رسان شما عزیزان در زمینه تجارت و بازرگانی باشد.

هنگام واردات کاپشن به ایران چه نکاتی را بایستی در نظر داشت؟

مهم‌ترین نکاتی که در هنگام واردات کاپشن بایستی مدنظر داشته باشید شامل شناسایی فصل واردات و جنس و الیاف آن می‌باشد.

واردات کاپشن از چه کشورهایی انجام می‌شود؟

بیشترین حجم کاپشن های وارداتی کشورهایی مانند چین، ترکیه و دبی به ایران وارد می‌باشد.

جهت واردات و ترخیص کاپشن چه مدارکی مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

مدارکی مانند پکینگ لیست، بارنامه کالا، برگه ترخیصیه کالا، گواهی مبدا و غیره از جمله مهم‌ترین مدارک لازم جهت واردات می‌باشند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط