لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

ترخیص کالا از دبی / 0 تا 100 شرایط واردات از امارات به ایران

ترخیص کالا از دبی

فهرست مطالب

واردات کالا از دبی از قدیم به عنوان یکی از تجارت های پرسود، در قطب تجاری خاورمیانه و بازارهای جهانی شناخته می‌شود. همچنین از دیرباز واردات از امارات به ایران برای بسیاری از تاجران ایرانی به علت کسب سودهای کلان مهم بوده و از اهمیت بالایی برخوردار است در نتیجه هنگام ترخیص کالا از دبی باید به تمامی اصول مرتبط با واردات کالا از دبی واقف باشند. به طور کلی می‌توان گفت اغلب محصولات کشاورزی ایران از طریق دبی برای دسترسی به بازارهای جهان صادر می‌شود. همچنین در زمینه واردات کالا از دبی میتوان گفت این شهر یکی از مراکز جهانی در زمینه فروش محصولات ایرانی می‌باشد.

از این رو در ادامه این مطلب از شرکت ققنوس ترخیص به بررسی نکات و موارد مهم در مورد چگونگی ترخیص کالا از دبی و واردات از امارات به ایران و توضیحاتی در این زمینه جهت آشنایی بیشتر شما از این شهر می‌پردازیم. پس در ادامه همراه ما بمانید.

نحوه واردات و ترخیص کالا از دبی

جهت تجارت با دبی به ویژه در زمینه ترخیص کالا از دبی و واردات از امارات به ایران، قبل از هر چیزی لازم است از قوانین بین المللی و داخلی کشور امارات آگاهی کامل داشته باشید. چرا که خرید و واردات کالا از دبی باید طبق قوانین خاصی صورت پذیرد. آشنایی با قوانین بین‌المللی به بازرگان کمک می‌کند، تا بتوانند نسبت به فعالیت های تجاری خود اطلاعات دقیقی را به دست بیاورد و با توجه به این اطلاعات و اصول برنامه ریزی شده در اسرع وقت واردات کالا از دبی و ترخیص کالا از دبی را به انجام برساند.

از این رو، اگر شما فردی هستید که قصد واردات کالا از دبی را دارید، باید قوانین و اصول صادرات و واردات کالا از دبی را بشناسید و با سیاست های اعمال شده توسط دولت امارات آشنا باشید که انجام این کار عملیات ترخیص کالا از دبی را راحت تر و مقرون به صرفه تر خواهد کرد.

از آنجایی که آشنایی با اصول و مراحل واردات از امارات به ایران زمان زیادی را می‌طلبد، از این رو بازرگان باید از مشاورین و متخصصان حرفه ای در این عرصه کمک بگیرد و طبق برنامه و دانش آنها فعالیت های تجاری خود را ارتقا دهند. سپردن امور تجاری و بازرگانی به ترخیص کار حرفه ای که به عنوان حق العملکار شناخته می‌شود، در کنار مشاورین متخصص علاوه بر آسان کردن کارها زحمت حضور فرد جهت ترخیص کالا از دبی را کم کرده و فرد می‌تواند به امورات دیگر متمرکز شود.

از این‌ رو مشاوران ما در ققنوس ترخیص همواره در این عرصه در کنار شما خواهد بود تا بتوانید واردات کالا از دبی و همچنین ترخیص کالا از دبی را با بهترین هزینه و در کمترین زمان انجام دهید.

واردات کالا از دبی
واردات کالا از دبی

کالای وارد شده از دبی را از چه گمرکاتی میتوان ترخیص کرد؟

شناخت کامل قوانین واردات از امارات به ایران و ترخیص کالا از دبی به افراد کمک می‌کند تا در روابط تجاری خود موفق تر باشند. از این رو بهتر است از شرکت های بازرگانی که افراد متخصص و ترخیص کار حرفه ای در این زمینه فعالیت دارند، کمک بگیرید، چون بدین گونه می توانید در کوتاه‌ ترین زمان و با کمترین هزینه واردات و ترخیص کالا از دبی را به بهترین نحو انجام دهید و این افراد با شیوه های ترخیص کالا از دبی و گمرکات فعال در حوزه ترخیص کالا از دبی به طور کامل آشنا و واقف هستند.

واضح است که با توجه به موقعیت جغرافیایی کشور امارات ترخیص کالا از دبی در حوزه خلیج فارس انجام می‌شود. از این رو از مهمترین گمرکات فعال در این حوزه می‌توان به گمرکات حاشیه خلیج فارس اشاره کرد .

بنابراین اگر اقدام به واردات کالا از دبی نموده اید، می‌توانید در ابتدای کار برای ترخیص کالای خود از طریق شرکت های ترخیص کالا مانند شرکت ققنوس ترخیص اقدام نمایید. در این صورت با کاهش قیمت تمام شده سود بسیار زیادی را در زمینه واردات کالا از دبی کسب خواهید کرد.

واردات و ترخیص کالا از دبی شامل چه هزینه هایی میشود؟

در هر تجارتی به ویژه تجارت های بین الملل هزینه و ترخیص کالا طبق تعرفه های گمرکی، عوارض گمرکی، حقوق و مالیات، حمل و نقل از کشور مبدا تا مقصد و نیز هزینه های مربوط به بیمه، انبارداری، بارگیری و تخلیه محاسبه می‌گردد. در نتیجه جهت محاسبه هزینه واردات کالا از دبی و ترخیص کالا از دبی باید به نوع کالاهایی وارداتی، اصول و آیین نامه های جدید و شرایط اقتصادی کشور توجه داشته باشید.

از این رو جهت بررسی و محاسبه هزینه های واردات از امارات به ایران بهتر است، با یک مشاوره بازرگانی برای اعلام دقیق تعرفه های گمرکی مشورت نمایید. لازم به ذکر است مشاوران کاردان ما در ققنوس ترخیص همواره آماده پاسخگویی به سوالات شما در این زمینه می‌باشند.

همچنین از مهمترین هزینه های مربوط به واردات کالا از دبی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پرداخت هزینه های مربوط به بیمه کالا
  • پرداخت هزینه حمل و نقل بین‌المللی کالا
  • پرداخت هزینه مربوط به بارگیری و تخلیه کالا
  • پرداخت هزینه ترخیص کالا از دبی و انجام تشریفات گمرکی
  • هزینه مربوط به مالیات ها و عوارض
  • هزینه های مربوط به تعرفه های ‌گمرکی

لیست مجوزهای لازم

هنگامی که کالاهای تجاری یا به عبارت بهتر کالاهای وارداتی واردگمرک می‌شوند، لازم است تا تمام مجوز ها و اسناد لازم را دریافت کرده باشند، چرا که ارائه اسناد و مدارک ضروری مبنی بر سلامت محصول و تایید آن توسط اداره گمرک بسیار مهم است. ترخیص کالا از دبی نیز از این قاعده مستثنی نیست و این مورد به این معنی است که ادارات گمرک بدون استثنا قائل شدن به کشوری، طرف قرارداد بازرگانان ایرانی است از این رو باید تمامی مقررات و قوانین تجارت داخلی کشور جهت واردات کالا لحاظ گردد. به عنوان مثال از واردات کالاهای غیر مجاز مانند مشروبات الکلی و مواد مخدر به شدت جلوگیری می‌شود.

در سازمان‌ گمرک عموماً تمام مدارک مربوط به کالا با دقت بسیار بالایی تحت نظر کارشناسان مجرب در این حوزه مورد بررسی قرار می‌گیرد و پس از اخذ تاییدیه های معتبر از طرف فروشندگان و شرکت‌های دبی، اجازه می‌دهد تا سایر مراحل ترخیص کالا صورت گیرد. از این رو در ادامه به مهمترین مجوزات لازم جهت ترخیص کالا در واردات از امارات به ایران می پردازیم.

اخذ مجوز بهداشت

یکی از مهمترین و احتمالاً اصلی ترین مجوزها جهت واردات کالا از دبی، مجوز وزارت بهداشت می‌باشد که  ارائه این مجوز هنگام ترخیص کالا از دبی الزامی است. همه واردکنندگان و تاجران مواد غذایی و نیز تاجران فعال در حیطه لوازم بهداشتی و آرایشی، باید جهت دریافت و اخذ مجوز بهداشت جهت ترخیص کالا از دبی اقدام نماید. این مجوز تقریباً پروسه اداری پیچیده‌ و مهمی را خواهان است. لازم به ذکر است از مهمترین اسناد معتبر و ضروری جهت اخذ مجوز وزارت بهداشت ارائه برگه مواد تشکیل دهنده، مواد اولیه کالا و نیز برگه آنالیز کالا می‌باشد.

اخذ مجوز وزارت راه

یکی دیگر از مجوزات لازم جهت ترخیص کالا از دبی مجوز وزارت راه می باشد. اخذ این مجوز در مورد محصولاتی که توسط شرکت‌های غیر ایرانی منتقل می‌شوند، ضروری است.

اخذ مجوز سازمان اتمی

از دیگر مجوزات لازم در واردات از امارات به ایران، مجوز سازمان اتمی می‌باشد. که این مجوز برای وسیله هایی مانند تلفن های بی‌سیم، تلفن های همراه، دستگاه ها و تجهیزات پیشرفته پزشکی ضروری است.

اخذ مجوز پرورش فکری کودکان و نوجوانان

از دیگر مجوزات لازم در واردات از امارات به ایران، اخذ مجوز پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌باشد که جهت واردات کالاهایی مانند ترخیص اسباب بازی ها و سرگرمی کودکان ضروری است.

گروه بازرگانی ققنوس ترخیص به عنوان یکی از شرکت های با تجربه در زمینه ارائه خدمات بازرگانی و انجام تشریفات گمرکی، صادرات و واردات کالا، مشاوره، ثبت سفارش کالا می‌باشد. از این رو می‌توانید خدمات مربوط به ترخیص کالا از گمرک را به شرکت ما بسپارید تا با استفاده از آخرین قوانین و مقررات جاری در بخشنامه های گمرکی این امورات را برای شما انجام دهند.

لیست مراحل واردات کالا از دبی و ترخیص آن در ایران

به جرأت می‌توان گفت دلیل علاقه و تمایل بازرگان و تاجران ایرانی به واردات کالا از دبی و واردات از امارات به ایران به این دلیل است که در امارات، نهادهای وارد کننده کالا به هیچ وجه هزینه گمرکی پرداخت نخواهند کرد در نتیجه هزینه ها نسبت به کشورهای دیگر بسیار پایین تر است. از این رو مشکلی جهت ترخیص کالا از دبی برای تاجران وجود ندارد. جهت انجام ترخیص کالا از دبی باید از مراحل و قوانین کشور امارات، اطلاعات داشته باشید. از این رو در ادامه به مهمترین مراحل ترخیص می‌پردازیم.

  • داشتن آگاهی و اطلاعات کافی در مورد مشخصات کلی کالا

هنگام ترخیص کالا از دبی، بازرگان و تاجر باید اطلاعات کلی و جامعی را در مورد مشخصات فنی کالا داشته باشد و همچنین قیمت کالا را از فروشندگان کالا در دبی جویا شود و در اظهارنامه درج کند.

  • محاسبه و تحلیل هزینه های کالاهای وارداتی

فرایند قیمت گذاری روی کالاها و محصولات وارداتی از دبی، به عواملی نظیر نیاز افراد جامعه، اوضاع بازارهای داخلی و قیمت تمام شده کالای وارداتی بستگی دارد. از این رو افراد و سازمان‌ها قبل از انجام هرگونه معاملات در زمینه واردات کالا از دبی، باید از تعرفه های گمرکی کالا باخبر باشند. لازم به ذکر است که فروشنده نیز وظیفه دارد پیش فاکتور کالا را به اداره گمرک ارائه دهند.

  • مشخص کردن قیمت تمام شده

 قیمت نهایی کالا زمانی تعیین می‌گردد که روی محصولات مورد نظر محاسبات گمرکی صورت بپذیرد و نیز برگه ترخیص برای آن صادر شده باشد. همچنین در این برگه هزینه های انبارداری و جابجایی کالا نیز لحاظ گردیده باشد.

واردات از امارات به ایران
واردات از امارات به ایران

خدمات ققنوس ترخیص در زمینه ترخیص کالا در امارات

واردات و ترخیص کالا از دبی در دهه های اخیر، مورد توجه بسیاری از تاجران و بازرگانان قرار گرفته است. چرا که تاجران ایرانی جهت کاهش هزینه ها و دردسر های تحریم ترجیح می‌دهند تا واردات کالا از دبی را انجام دهند. با توجه به اینکه روند ترخیص کالا از دبی و واردات از امارات به ایران پیچیدگی های خاص خود را دارد، اما اگر مراحل تشریفات گمرکی را به تیم ترخیصکار ما در ققنوس ترخیص بسپارید، علاوه بر تسریع در روند ترخیص کالا از دیگر خدمات شرکت ما بهره مند می شوید. از مهمترین خدمات ققنوس ترخیص در زمینه ترخیص کالا از دبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • هنگام خرید و واردات کالا از دبی می‌توانید انواع محصولات برندهای اروپایی، را از دبی خریداری و به راحتی از گمرکات امارات وارد نماید.
  • با استفاده از خدمات حمل بار دریایی ققنوس می‌توانید به راحتی کالا های خود را از طریق مرزهای آبی وارد کشور نمایید.
  • از دیگر خدمات گروه ققنوس ترخیص در زمینه خدمات حمل بار از چین می‌باشد. لازم به ذکر است اگرچه قیمت ترخیص کالا از دبی نسبت به کشورهای دیگر کمتر است اما اگر ترخیص کالاهای خود را به تیم ما در ققنوس ترخیص بسپارید، متحمل هیچ هزینه اضافه‌ای در این زمینه نخواهید شد.

بهترین مراکز خرید دبی جهت واردات

دبی با داشتن مراکز خرید گسترده به عنوان کشوری توریستی تفریحی در نظر گرفته می‌شود. از این رو قصد داریم تا شما عزیزان را با مهمترین مراکز خرید دبی آشنا کنیم. از مهمترین مراکز خرید دبی می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

مرکز اوت لت مال

مرکز خرید اوت لت دبی به عنوان محلی در نظر گرفته می‌شود که دارای کالاهایی با قیمت های ارزان و مناسب است. این مورد را در نظر داشته باشید که این مرکز خرید به عنوان ارزان ترین مراکز خرید در دبی شناخته می‌شود. در نتیجه اگر به دنبال بهترین طراحان مد لباس می‌گردید هستید، حتما به این محل جهت خریداری محصول بروید.

مرکز خرید وافی دبی

از دیگر مراکز خرید مهم و نمادی دبی می‌توان به مرکز خرید وافی سیتی اشاره کرد. این مرکز خرید به طرحی شبیه به مصر باستان ساخته گشته است. از این رو هتگامی که در بوتیک های نو و مجلل قدم می‌گذارید حس مصر باستان نیز برای شما تداعی می‌شود. همچنین می‌توان گفت در این مرکز خرید علاوه بر داشتن تجربه خرید می‌توان بهترین عکاس ها را نیز گرفت. نمای بیرونی این مرکز خرید به نظر می‌رسد که شبیه  یک گورستان یا معبد با پیکره های کنده کاری شده می‌باشد.

مرکز خرید ابن بطوطه دبی

مرکز خرید ابن بطوطه به عنوان زیباترین مرکز  خرید در دبی محسوب می‌گردد که نام این مرکز خرید از روی اسم ابن بطوطه از جمله دانشمندان قرن هشتم بر گرفته شده که این دانشمند  سفرهایی به مصر، تونس، هند، چین و ایران داشته است.

مرکز خرید دبی مال

دبی مال از دیگر مراکز خرید دبی در نظر گرفته می‌شود که بسیار مدرن و شیک است. همچنین این مرکز خرید از جمله بزرگترین مراکز خرید جهان است که توانسته است هزاران نوع جاذبه هنر در کنار مد را به خریداران و متقاضیان ارائه دهد.

مرکز خرید مال امارات

مرکز خرید مال امارات طیف بسیار وسیعی از انواع لباس‌های مدل های خیابانی و برندهای مد روز را در محیطی بسیار مجلل آماده فروش به مشتریاک کرده است . همچنین  این مرکز خرید از انواع مارک‌ها مانند هاروی نیکولز و مارکس اند اسپنسر را زیر دست بهترین طراحان پوشاک را ارائه می‌دهد.

روش های ارسال بار از دبی به ایران

دبی به علت داشتن مرز دریایی با ایران جهت انجام روابط بازرگانی بسیار مهم و پر استقبال از سوی تاجران می‌باشد. از این رو تاجران بایستی با  روش های حمل کالا به دبی آشنایی کامل داشته باشند‌. در نتیجه به مهمترین روش های حمل بار از دبی به ایران می‌پردازیم.

روش حمل کالا به شکل دریایی

خلیج فارس به عنوان مرز اصلی و مهم میان کشور ایران و دبی در نظر گرفته می‌شود و اغلب بازرگانان و تاجران کالاهای خود را از دبی به ایران به روش های دریایی وارد کشور خواهند کرد. توجه داشته باشید که روش های حمل دریایی دارای مزایایی می‌باشد. لازم به ذکر است یکی از مقاصد اصلی و مهم حمل و ترخیص کالا از دبی به ایران بندر گناوه است، چرا که حجم کالا هایی که از طریق این بندر وارد کشور می‌گردد، در ط سالیان بسیار بالا بوده است و در نتیجه جهت حمل بار از دبی به داخل کشور بسیار مناسب است.

روش حمل کالا به شکل هوایی

روش حمل هوایی به عنوان سریع ترین و ایمن ترین نوع از روش ها جهت نقل و انتقال وارداتی کالا محموله در سراسر جهان می‌باشد. فرودگاه بین المللی به عنوان محل حمل و نقل کالا به داخل کشور در نظر گرفته می‌شود که به عنوان شلوغ ترین خطوط هوایی محسوب می‌شود. لازم به ذکر است از مهمترین مزایای  حمل بار هوایی از دبی به کشور زمان بسیار کم حمل و نقل آن است. همچنین می‌توان گفت کالای مورد نظر به وسیله حمل هوایی در امنیت کامل وارد کشور می‌گردد

جمع بندی

ترخیص کالا از دبی، مزیت ‌های قابل توجهی برای تاجران و بازرگانان را به همراه دارد، که تعرفه های پایین گمرکی و امکانات و تجهیزات خوب از جمله مواردی هستند که فرایند ترخیص کالا از دبی را بسیار راحت تر و سریع تر کرده است. از این رو اگر شما قصد واردات از امارات به ایران را دارید و دنبال تجارتی پرسود می‌گردید، بهترین راهکار پیشنهادی ما جهت بهره مندی از تمام مزایای ترخیص کالا استفاده از تجربیات متخصصان در این حوزه می‌باشد. از این رو تیم ترخیص کار ما در ققنوس ترخیص همراه شما تاجران و بازرگانان عزیز خواهند بود تا صفر تا صد مراحل ترخیص کالا در امارات متحده را برای شما به انجام برسانند.

مهمترین مراکز خرید دبی چیست؟

مرکز خرید اوت لت مال، وافی دبی، ابن بطوطه دبی، دبی مال، مال امارات و … از مهمترین مراکز خرید دبی در نظر گرفته می‌شوند.

مهمترین روش های حمل بار از دبی به ایران چیست؟

مهمترین روش ها شامل حمل بار هوایی، حمل بار دریایی به علت داشتن مرز مشترک با ایران، حمل زمینی و مواردی از این قبیل.

واردات کالا از دبی چه هزینه های را شامل می‌شود؟

هزینه های مربوط به بیمه کالا، مالیات و عوارض، تعرفه های گمرکی، حمل و نقل و مواردی از این قبیل به عنوان مهمترین هزینه های واردات در نظر گرفته می‌شود.

جهت واردات کالا از دبی،نیاز به چه مجوزاتی است؟

مجوز بهداشت، مجوز وزارت راه، مجوز سازمان اتمی و … مهمترین مجوزات لازم جهت واردات کالا در نظر گرفته می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط