لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

ترخیص کاغذ دیواری از گمرک

ترخیص-کاغذ-دیواری-از-گمرک

فهرست مطالب

مقدمه

امروزه طراحی و ساخت انواع کاغذهای دیواری مانند پارکت و دیگر تجهیزات تزیینی که در دکوراسیون داخلی ساختمان‌های تجاری، اداری و مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرد به صورت گسترده در حال افزایش است. از این رو بحث واردات کاغذ دیواری و همچنین ترخیص آن از گمرک در سطح کشور بسیار داغ و پر سود می‌باشد. اما با توجه به تحریم‌های بسیار زیاد این امر موجب چالش برانگیز شدن عملیات واردات این کالا می‌گردد.

از این رو اگر شما عزیزان قصد واردات و یا ترخیص کاغذ دیواری از گمرک را دارید، بهتر است در این مقاله از سوی شرکت ققنوس ترخیص همراه ما باشید تا بتوانیم اطلاعات کامل و جامعی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

ترخیص کاغذ دیواری از گمرک

مراحل ترخیص کاغذ دیواری از گمرک

در تجارت‌های بین‌الملل به ویژه در زمینه واردات کالا مانند واردات کاغذ دیواری جهت انجام این عملیات ابتدا بایستی کلیه مدارک مربوط به واردات و ترخیص کالا را از مراجع قانونی اخذ نمایید. همچنین در زمینه واردات و ترخیص کاغذ دیواری از گمرک بایستی مراحل انجام این کار را به درستی و به طور کاملاً صحیح به انجام برسانید تا در نهایت بتوانید کالای خود را از گمرک خارج سازید. در نتیجه با توجه به اهمیت بسیار ترخیص کاغذ دیواری از گمرک در این بخش از مقاله به مهم‌ترین مراحل واردات کاغذ دیواری می‌پردازیم.

این مراحل به طور اختصار عبارت است از:

مرحله اول: ثبت سفارش کاغذ دیواری در سامانه جامع امور گمرکی یا ای پی ال

این مرحله به عنوان اولین مرحله از مراحل واردات و ترخیص کاغذ دیواری از گمرک در نظر گرفته می‌شود. این مرحله با اینکه ساده به نظر می‌رسد؛ اما مرحله‌ای مهم و در عین حال چالش برانگیز است، چرا که در این مرحله شما بایستی تمامی اطلاعات کالا را به طور کاملاً دقیق در سامانه جامع امور گمرکی ثبت نمایید.

همچنین به این نکته نیز توجه داشته باشید که تمامی اطلاعات کالا از لحاظ حجم، نوع و مواردی از این قبیل در این سامانه ثبت می‌گردد و پس از ثبت اطلاعات توسط تاجر و یا بازرگان تمامی اطلاعات مجدد توسط کارشناسان مورد بررسی قرار می‌گیرد. این مرحله به عنوان مرحله دوم از مراحل واردات کاغذ دیواری در نظر گرفته می‌شود.

مرحله دوم: احراز هویت کالا

مرحله دوم از مراحل واردات و ترخیص کاغذ دیواری از گمرک مربوط به مرحله احراز هویت محصول می‌باشد که در مرحله اول نیز به طور مختصر به آن پرداختیم. در این مرحله تمامی اطلاعات ثبت شده توسط تاجر و یا بازرگان در سامانه EPL مجدد توسط کارشناسان امور گمرکی مورد بررسی قرار می‌گیرد. از این رو اگر در مرحله ثبت اطلاعات کالا به طور اشتباه اطلاعات کالا را وارد کنید در نهایت مشمول پرداخت هزینه‌هایی خواهید شد.

مرحله سوم: کنترل کالا در مسیرهای گمرکی

 در این مرحله از مراحل واردات کاغذ دیواری بایستی کالا در یکی از مسیرهای گمرکی قرار بگیرد. مسیرهای گمرکی در واقع مسیرهایی می‌باشند که با رنگ‌های سبز، زرد و قرمز نشان داده می‌شوند که هر کدام از آنها دارای مفهوم خاص خود می‌باشد.

مرحله چهارم: اخذ تمامی مدارک و مجوزات لازم

در این مرحله از مراحل واردات و ترخیص کاغذ دیواری از گمرک تاجر و بازرگان فعال در این زمینه بایستی تمامی مدارک و مجوزات که جهت واردات این محصول لازم و ضروری می‌باشد را از سازمان‌های مربوط به آن دریافت نماید. تمامی این مجوزها ضروری می‌باشند و عدم وجود هر کدام از آنها ممکن از عواقب و مشکلات بزرگی را به همراه داشته باشد.

مرحله پنجم: بازرسی کالا توسط متخصصان امور گمرکی

در این مرحله از مراحل واردات و ترخیص کاغذ دیواری از گمرک مجدد کالا توسط کارشناسان امور گمرکی مورد بررسی و بازبینی قرار می‌گیرد تا در صورت وجود هر نوع اشتباهی تصحیح گردد.

مرحله ششم: ترخیص کاغذ دیواری از گمرک

 در این مرحله از مراحل ترخیص و واردات کاغذ دیواری تاجر و بازرگان در صورت انجام تمامی این مراحل به صورت کامل می‌تواند کالای خود را از گمرک خارج سازد و آن را وارد بازارهای داخلی جهت فروش نماید.

انواع کاغذ دیواری‌های وارداتی به کشور

همانطور که در ابتدای مقاله نیز گفته شد واردات کاغذ دیواری و انواع پارکت‌ها به طور گسترده در حال افزایش می‌باشد. همچنین واردات و ترخیص کاغذ دیواری از گمرک نسبت به دیگر تجارت‌های بین‌المللی کار سختی نمی‌باشد و چه بسا شما راحت‌تر می‌توانید این کالا را در بازارهای گوناگون کشور با بهترین قیمت به فروش برسانید؛ اما همواره توجه داشته باشید که کاغذ دیواری معمولاً در رنگ‌ها، جنس، الیاف و طرح‌های گوناگونی طراحی و تولید می‌گردد و در مکان‌های گوناگونی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در نتیجه اگر قصد داری تا تاجری موفق در این زمینه باشید، بهتر است در ابتدای کار با انواع مدل‌های کاغذ دیواری و همچنین کاربرد آنها آشنا شوید. همچنین علاوه بر مطالب گفته شده شناخت سلایق و علایق مشتری نیز بسیار مهم و کاربردی می‌باشد تا بتوانید سود حداکثری از تجارت و واردات کاغذ دیواری به دست آورید. از این رو با توجه به اهمیت این موضوع در ادامه به مهم‌ترین انواع کاغذ دیواری وارداتی می‌پردازیم.

کاغذ دیواری کلاسیک

این نوع از انواع کاغذهای دیواری تک رنگ بوده و با طرح‌های بسیار ساده طراحی و ساخته می‌گردد. کاغذهای دیواری کلاسیک به طور عمده برای خانه‌های مسکونی یا اماکن اداری به کار گرفته می‌شود. لازم به ذکر است که قیمت مناسب و همچنین تنوع بالای این نوع از کاغذ دیواری موجب شده است که یک گزینه ایده‌آل جهت واردات کاغذ دیواری در نظر گرفته شود.

کاغذ دیواری نانو

برخی از مشکلاتی که قبلاً مصرف کنندگان انواع کاغذ دیواری با آن روبرو بودند، جذب انواع آلودگی‌ها به کاغذ دیواری بود. از این رو با پیشرفت علم و فناوری، امکان تولید کاغذهای دیواری با فناوری نانو نیز ممکن شد و به سرعت مورد استقبال مردم قرار گرفته است. این محصول آلودگی‌ها را جذب نمی‌کند، همچنین استحکام و دوام بالایی دارد و قابل شستشو نیز می‌باشد. در نتیجه اگر به واردات و ترخیص کاغذ دیواری از گمرک فکر می‌کنید خیالتان از بابت کسب سود از این کالا آسوده باشد. کاغذهای دیواری نانو فروش بسیار بالایی داشته و همواره در اولین انتخاب وارداتی قرار می‌گیرد.

کاغذ دیواری سه بعدی

از دیگر انواع کاغذتی کاغذ دیواری سه بعدی می‌باشد این کالا نیز مانند دیگر انواع کاغذ دیواری سود بالایی را برای تاجران به دست می‌آورد، چرا که این نوع از انواع کاغذ دیواری در طرح‌های زیادی طراحی و ساخته می‌شود که این طرح‌ها از طبیعت و دیگر زیبایی‌های جهان منشأ می‌گیرد و این امر موجب فروش بسیار بالای این کالا شده است.

مدارک لازم جهت واردات و ترخیص کاغذ دیواری از گمرک

جهت انجام واردات و ترخیص کاغذ دیواری از گمرک مستلزم دریافت و اخذ مدارک مورد نیاز می‌باشید. در نتیجه این بخش از مقاله به مهم‌ترین مدارک لازم جهت واردات کاغذ دیواری می‌پردازیم. این مدارک عبارت است از:

  • بارنامه کالا که شامل اطلاعاتی در مورد قیمت و نوع کالا می‌باشد.
  • بیمه نامه کالا
  • قبض انبار فاکتور یا سند خرید کاغذ دیواری از سوی فروشنده کالا
  • گواهی بانکی و یا اظهارنویسی اسناد در صورتی که اعتبار آنها به صورت براتی، ال سی و یا وصولی باشد.
  • برگه ترخیصیه کالا که مدرکی معتبر جهت تسویه حساب کامل می‌باشد.
  • پیش فاکتور یا پروفرما که مشخصات فروشنده، حجم و نوع کالا و مواردی از این قبیل را نشان می‌دهد.
  • گواهی مبدأ کالا که از طریق اتاق بازرگانی کشور صادر می‌گردد و اطلاعاتی در مورد کشور تولید کننده کاغذ دیواری به خریدار می‌دهد.
  • گواهی بازرسی
  • برگه ثبت سفارش کالا
  • پکینگ لیست لیستی که شامل نحوه چیدمان بسته‌های کاغذ دیواری در صندوق ارسالی است.
  • سایر مدارک و همچنین مجوزات ضروری

کد تعرفه گمرکی ترخیص کاغذ دیواری

تاجران و بازرگانان فعال در زمینه واردات و ترخیص کاغذ دیواری از گمرک بایستی به این نکته توجه داشته باشند که جهت واردات هر نوع کالایی مانند واردات کاغذ دیواری به ایران در ابتدای کار بایستی از کد تعرفه گمرکی آن اطلاع داشته باشند، چرا که اطلاع از کد تعرفه می‌تواند کمک بسیار بزرگی به نحوه روند واردات و ترخیص انواع کالا نماید. در ادامه در جدول زیر به طور مختصر به کد تعرفه گمرکی جهت ترخیص کاغذ دیواری از گمرک می‌پردازیم.

کد تعرفه گمرکی ترخیص کاغذ دیواری

سؤالات متداول

آیا واردات و ترخیص کاغذ دیواری از گمرک برای تاجران سودآور است؟

بله در واقع با توجه به افزایش طرح‌ها و رنگ‌های انواع کاغذ دیواری واردات این کالاها به علت تقاضای بالا روبه‌افزایش است.

 کاغذهای دیواری شامل چند نوع می‌شوند؟

 در واقع می‌توان گفت بسیاری از کاغذ دیواری‌ها در یکی از انواع کلاسیک، نانو و یا سه بعدی قرار می‌گیرند.

ترخیص کاغذ دیواری از گمرک شامل چه مراحلی می‌شود؟

مهم‌ترین مراحل ترخیص کاغذ دیواری شامل ثبت سفارش کالا، احراز هویت کالا، ثبت و دریافت مجوزات، پرداخت هزینه‌ها و در نهایت ترخیص کالا از گمرک می‌شود.

اخذ چه مجوزاتی جهت واردات کاغذ دیواری لازم است؟

مهم‌ترین مجوزات جهت واردات کاغذ دیواری شامل بارنامه کالا، قبض انبار، گواهی بانکی و یا اظهارنامه، پیش فاکتور یا گواهی بازرسی، برگه ثبت سفارش کالا و… می‌شود.

جمع بندی

در این مقاله از سوی شرکت ققنوس ترخیص به طور کامل با نحوه واردات و ترخیص کاغذ دیواری از گمرک آشنا شدیم. امید است با مطالعه این مقاله بتوانید به سؤالات خود در زمینه واردات کاغذ دیواری پاسخ دهید. همچنین شما عزیزان می‌توانید در هنگام انجام عملیات ترخیص کاغذ دیواری از خدمات شرکت ققنوس ترخیص که شامل ثبت سفارش کالا، تأمین و تخصیص ارز، اخذ مجوزات، مشاوره و پشتیبانی و… می‌گردد بهره‌مند شوید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط