لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

ترخیص ژل قابل تزریق زیر پوست از گمرک

ترخیص-ژل-قابل-تزریق-زیر-پوست-از-گمرک

فهرست مطالب

مقدمه

امروزه با وجود پرتوهای مضر خورشیدی، آلودگی های موجود در هوا، تغذیه ناسالم و …. که باعث تخریب شادابی و زیبایی پوست می شود، توجه افراد نسبت به محصولات مراقبتی و حفظ کننده شادابی پوست افزایش یافته است. یکی از این محصولات ژل های قابل تزریق زیر پوست است که واردات آن به کشور سود خوبی را به همراه داشته است.

بر همین اساس لازم است واردکنندگان این محصول با روند ترخیص ژل قابل تزریق زیر پوست از گمرک به صورت اصولی آشنا شوند. مرحله ترخیص بوتاکس از گمرک پیچیدگی های فراوانی دارد بر همین اساس گروه ققنوس ترخیص در این مقاله به معرفی این مرحله پرداخته است.

ترخیص ژل قابل تزریق زیر پوست

نحوه ترخیص ژل قابل تزریق از گمرک

ترخیص ژل قابل تزریق زیر پوست از گمرک مهم ترین مرحله واردات این محصول مراقبت زیبایی به کشور است. این مرحله از بخش های متعددی تشکیل شده است که برای عبور از هر کدام از آن ها به نهایت دقت نیاز است زیرا کوچک ترین اشتباه در روند ترخیص بوتاکس از گمرک موجب ایجاد مشکلات قانونی برای صاحب کالا می شود. صاحبان کالا می توانند این روند را به ترخیص کاران حرفه ای ما در گروه ققنوس ترخیص واگذار نمایند. نحوه ترخیص ژل های تزریق شونده زیر پوست به صورت زیر می باشد:

  • مرحله اول: اولین کار مربوط به ثبت سفارش اطلاعات محموله  ژل های قابل تزریق در سامانه جامع امور گمرکی است.
  • مرحله دوم: این مرحله مربوط به تهیه مدارک مورد نیاز است. این مدارک پس از ثبت سفارش کالا مشخص می شود و صاحب کالا موظف است هر کدام را از ارگان های مختلفی تهیه نماید.
  • مرحله سوم: مدارک تهیه شده باید به کارشناس تعیین شده برای بازرسی محموله تجاری تحویل داده شود.
  • مرحله چهارم: برای بازرسی محموله تجاری سه مسیر سبز، زرد و قرمز وجود دارد که به ترتیب بر اساس حساسیت کالای وارداتی یکی از آن ها انتخاب می شود.
  • مرحله پنجم: پس از رسیدن محموله تجاری به کشور مقصد، لازم است محموله را به یکی از گمرک های فعال در سطح کشور تحویل داد تا بازرسی های لازم و مطابقت دادن محموله با مدارک انجام شود.
  • مرحله ششم: صاحب کالا موظف خواهد بود تمامی هزینه های گمرکی را که شامل سود بازرگانی، حقوق گمرکی، حق انبارداری و …. را پرداخت نماید.
  • مرحله هفتم: در صورت نبود هیچ گونه مشکل و خطای قانون و پرداخت هزینه های گمرکی، مجوز خروج محموله تجاری از گمرک صادر می شود.

کاربرد ژل های قابل تزریق زیر پوست

واردات و ترخیص بوتاکس از گمرک با توجه به کاربردهای فراوان این محصول مراقبت زیبایی سود خوبی را برای واردکنندگان آن به همراه دارد زیرا کاربردهای فراوان این محصولات باعث شده بازار مصرف و فروش بالایی در کشور به خود اختصاص دهد. از جمله کاربردهایی که موجب ترخیص ژل قابل تزریق زیر پوست از گمرک می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آبرسانی به پوست و حفظ شادابی آن
  • بالا بردن سطح کلاژن پوست و جلوگیری از شل شدن آن
  • از بین بردن خط لبخند
  • از بین بردن خطوط و باز کردن چروک های ایجاد شده روی صورت
  • از بین بردن و محو کردن جای جوش و فرو رفتگی حاصل از آن
  • بزرگ کردن و برجسته کردن گونه و لب ها
  • فرم دادن و زیباسازی بینی
  • از بین بردن چال و شکاف روی چانه
  • از بین بردن خطوط اطراف چشم و خطوط پیشانی
  • تزریق در مفاصل
  • و …

تحلیل روند تجارت ژل قابل تزریق زیر پوست در ایران

واردات و ترخیص ژل قابل تزریق زیر پوست با توجه به کاربردهای پزشکی و زیبایی که در بالا به آن اشاره شد از جمله کالاهایی است که شامل ممنوعیت و مشکلات واردات به کشور نیست.

این محصول بهداشتی با توجه به نوع ساختاری که دارد علاوه بر مراکز درمانی، در سالن های آرایشی و زیبایی به آسانی مورد استفاده قرار گرفته و زیر پوست تزریق می شود؛ همین مسئله باعث شده است آمار فروش و تقاضای بوتاکس در ایران بالا رفته و واردات و ترخیص بوتاکس از گمرک سود بسیار خوبی برای تاجران به همراه داشته باشد.

ژل های قابل تزریق زیر پوست از لحاظ برند تولید کننده و همچنین کیفیت، تنوع بالایی را شامل می شوند. مصرف کنندگان این محصولات به طور معمول به دنبال بوتاکس هایی از برندهای معروف با کیفیت بالا هستند، این نکته ای است که واردکنندگان باید به آن توجه کنند. همچنین داشتن انتخابی درست از میان کشورهای تولید کننده این محصول همچون فرانسه، آلمان، ترکیه، سوئیس، امارات و … در سود آور بودن واردات و ترخیص بوتاکس از گمرک تاثیر خواهد گذاشت.

قوانین واردات و ترخیص بوتاکس از گمرک

برای واردات و ترخیص ژل قابل تزریق زیر پوست قوانین گوناگونی وجود دارد که آشنایی با آن ها و رعایت کردن آن ها ضروری است. یکی از این قوانین وضع شده برای ترخیص بوتاکس از گمرک ماده ۱۶ قانون مواد خوراکی و آشامیدنی مصوبه ۱۳۴۶ می باشد.

بر اساس این قانون و از زمان صدور آن، برای ترخیص هر گونه محصول خوراکی، آرایشی و یا بهداشتی وجود گواهی بهداشت و گواهی قابلیت مصرف از کشور مبدأ، لازم و ضروری است. علاوه بر این وارد کننده موظف است برای وارد کردن انواع ژل و بوتاکس به کشور به وزرات بهداشت مراجعه کرده و مجوز ورود این محصولات را از این وزارت خانه دریافت نماید. شرط دریافت این مجوز از وزارت بهداشت ارائه فرمول ساخت ژل و مواد نگهدارنده مورد استفاده در آن به این وزارت خانه است.

مجوزهای لازم جهت ترخیص ژل قابل تزریق از گمرک

واردات و ترخیص ژل قابل تزریق زیر پوست به مجوزهای گوناگونی نیاز دارد که صاحب کالا برای تهیه هر کدام از آن ها موظف خواهد بود به ارگان های مختلفی مراجعه نماید. از جمله مجوزهای لازم برای ترخیص بوتاکس از گمرک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کد تعرفه گمرکی ژل قابل تزریق زیر پوست

هر کالای وارداتی به کشور دارای ارزش کالایی معینی می باشد که بر اساس آن هزینه های گمرکی مربوط به آن کالا مشخص می شود. عامل تعیین کننده ارزش کالایی، کد تعرفه گمرکی است که یک کد هشت رقمی می باشد. کد تعرفه گمرکی ترخیص بوتاکس از گمرک کد 33049910می باشد. بر اساس کد تعرفه گمرکی ذکر شده واردات و ترخیص بوتاکس از گمرک شامل ۱۵ درصد حقوق ورودی شده و جزء اولویت کالایی ۲۴ است. تعرفه گمرکی ترخیص ژل قابل تزریق زیر پوست از گمرک بر اساس کیلوگرم محاسبه می شود.

سوالات متداول

برای ترخیص ژل قابل تزریق زیر پوست به چه مجوزهایی نیاز است؟

برای ترخیص ژل قابل تزریق زیر پوست از گمرک مجوزهای گوناگونی نیاز است که از جمله این مجوزهای مورد نیاز می توان به مواردی چون مجوز بهداشت، مجوز استاندارد، مجوز ثبت سفارش کالا و …. اشاره کرد.

چه قوانینی برای ترخیص ژل قابل تزریق زیر پوست صادر شده است؟

بر اساس ماده ۱۶ و مصوبه ۱۳۴۶ قوانین وضع شده برای ترخیص ژل قابل تزریق زیر پوست، وارد کننده باید برای دریافت مجوز ورود، فرمول ساخت ژل های وارداتی را به وزارت خانه بهداشت ارائه دهد. این محصول برای ورود به کشور باید از سوی کشور مبدأ دارای گواهی قابلیت مصرف باشد.

بوتاکس های وارداتی چه کاربردی دارند؟

از جمله کاربردهای بوتاکس های وارداتی می توان به مواردی چون از بین بردن خط لبخند، رفع خط اخم، از بین بردن خطوط دور چشم، جلوگیری از افتادگی و شل شدن پوست با کلاژن سازی، از بین بردن سیاهی زیر چشم، برجسته  کردن لب و گونه، تزیرق بین مفصلی و … اشاره کرد.

ترخیص بوتاکس از گمرک شامل چه مراحلی می باشد؟

از جمله مراحلی که لازم است برای ترخیص ژل قابل تزریق زیر پوست از گمرک طی شود می توان به موارد گوناگونی همچون ثبت سفارش کالا، تهیه مدارک مورد نیاز، دریافت مجوزهای لازم، تسویه حساب با گمرک، تعیین مسیر گمرکی، تحویل محموله تجاری به گمرک و … اشاره کرد.

جمع بندی

واردات و ترخیص ژل قابل تزریق زیر پوست با توجه به استقبال بالایی که از این نوع محصول مراقبتی _ زیبایی شده است سود خوبی را برای واردکنندگان این محصول به همراه دارد، اما نکته بسیار مهمی که لازم است قبل از فرایند واردات و ترخیص بوتاکس از گمرک به آن توجه شود داشتن اطلاعات کافی از این روند است.

واردکنندگان این محصول آرایشی _ بهداشتی برای داشتن تجارتی سودآور لازم است به طور دقیق با مراحل ترخیص ژل قابل تزریق زیر پوست، مجوزهای مورد نیاز برای این کار، کاربردهای این محصول و … آشنا شوند. این افراد برای به دست آوردن این اطلاعات می توانند به کارشناسان مجرب و حرفه ای ما در گروه ققنوس ترخیص مراجعه نماید و همچنین از دیگر خدمات ما در زمینه ترخیص بوتاکس از گمرک بهره مند شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط