لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

ترخیص چراغ مطالعه از گمرک / 0 تا 100 واردات چراغ مطالعه

ترخیص چراغ مطالعه از گمرک

فهرست مطالب

از دیگر خدمات شرکت ققنوس ترخیص، ترخیص چراغ مطالعه از گمرک می‌باشد. همانطور که می‌دانید انواع چراغ مطالعه جز لوازمی هستند که جهت انجام اموری مانند مطالعه در شب به آن نیاز داریم. لازم به ذکر است چراغ مطالعه و انواع چراغ ها در صدر کالاهای مورد تجارت قرار می‌گیرند که استقبال کنندگان زیادی را به خود اختصاص دادند. همچنین واردات چراغ مطالعه مراحلی دارد که باید این مراحل را با دقت بالایی به انجام برسانید. در نتیجه به شما پیشنهاد می‌کنیم تا در این مقاله از سوی شرکت ققنوس ترخیص همراه ما باشید تا به مهمترین مراحل ترخیص لامپ از گمرک بپردازیم.

آیا واردات چراغ مطالعه به ایران سود آور است؟

واردات چراغ مطالعه و انواع لامپ می‌تواند برای تاجران و بازرگانان ایرانی بسیار سودمند باشد، چرا که همواره این کالا جز کالاهای مورد استفاده و مورد علاقه افراد به ویژه نوجوانان در نظر گرفته می‌شود. لازم است بدانید اخیرا ترخیص لامپ بسیار مورد توجه قرار گرفته است و تاجران زیادی سالانه حجم بالایی از انواع چراغ مطالعه و لامپ را به کشور وارد می‌کند. کلیه تاجران می‌توانند به انجام واردات آن روی بیاورند اما بهتر است در ابتدای کار با مشاوران و کارشناسان متخصص در این زمینه مشورت نمایید که متخصصان شرکت ققنوس ترخیص همواره آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می‌باشد.

واردات چراغ مطالعه
واردات چراغ مطالعه

بهترین کشور جهت واردات چراغ مطالعه به ایران کدام است؟

همانطور که در ابتدای مقاله نیز گفته شد ترخیص چراغ مطالعه می تواند بسیار مهم و پرسود باشد. اما جهت کسب سود بیشتر شما باید بدانید که تهیه این ابزار از کدام کشور می‌تواند سودآور باشد. در این مورد می توان گفت اکثر واردات چراغ مطالعه از کشورهایی مانند آلمان، ژاپن و چین صورت می گیرد. چین به عنوان یکی از بزرگترین وارد کنندگان آن به ایران در نظر گرفته می شود که سالانه حجم زیادی از واردات را به خود اختصاص داده است.

همچنین ایران به ترخیص لامپ کشورهای همسایه خود نیز اکتفا می‌کند تا بتواند کالای مورد نیاز افراد را تهیه نمایید. شما عزیزان می‌توانید جهت انجام هر کدام است مراحل ترخیص کالا از خدمات شرکت ققنوس ترخیص بهره‌مند شوید.

راهنمای واردات چراغ مطالعه به ایران

جهت انجام واردات چراغ مطالعه و در نهایت ترخیص لامپ از گمرک بایستی انجام این فرایند را مرحله به مرحله و با دقت بالایی انجام برسانید. لازم است بدانید که انجام صحیح مراحل واردات و ترخیص چراغ مطالعه لازمه انجام مراحل آن می باشد. این رو قصد داریم در ادامه این مقاله به مهم‌ترین مراحل واردات چراغ مطالعه بپردازیم. مهمترین این مراحل عبارتند از:

مرحله اول: انتخاب بهترین تامین چراغ مطالعه

این مرحله به عنوان ابتدایی ترین و مهمترین مرحله از واردات و ترخیص لامپ از گمرک در نظر گرفته می‌شود. در نتیجه شما در ابتدای کار بایستی بهترین تامین کننده محصول را که جهت واردات کالای شما مناسب است را انتخاب کنید. همچنین لازم است بدانید که انتخاب بهترین تامین کننده می‌تواند انجام واردات چراغ مطالعه را برای شما به آسانی به انجام برساند. همچنین این نکته را مورد توجه داشته باشید که انتخاب بهترین تامین کننده در نهایت باعث کسب سود بالای شما از محصول خواهد شد.

مرحله دوم: مذاکره با تامین کننده انتخاب شده

در دومین مرحله از مراحل واردات و ترخیص چراغ مطالعه از گمرک بایستی با تامین کننده کالا در مورد مواردی که مربوط به کالا می‌باشد، مذاکره و گفتگو نمایید. مذاکره و گفتگو با تامین کننده می‌تواند بسیار مهم و حیاتی باشد، چرا که شما بایستی با تامین کننده کالا در مورد مواردی مانند نحوه حمل و نقل، نوع توافق کالا، میزان کالا، نحوه بارگیری و تخلیه کالا و مواردی از این قبیل گفتگو کنید.

مرحله سوم: اخذ تمامی مدارک و مجوزات ضروری جهت واردات چراغ مطالعه

این مرحله به عنوان مهمترین مرحله واردات و ترخیص لامپ در نظر گرفته می‌شود. در این مرحله شما بایستی کلیه مجوزات و مدارکات لازم که جهت انجام صحیح واردات چراغ مطالعه لازم و ضروری می‌باشد را از سازمان های تحت نظارت گمرک اخذ نمایید تا در انجام ادامه روند ترخیص دچار مشکل نشوید. مهمترین مجوزات شامل مجوز استاندارد، مجوز بهداشت، مجوز سازمان انرژی اتمی و مواردی از این قبیل می باشد.

مرحله چهارم: انتخاب مناسب ترین ترم اینکوترمز جهت جابجایی کالا

مرحله چهارم از واردات و ترخیص چراغ مطالعه مربوط به انتخاب اینکوترمز می‌باشد. شما با انتخاب بهترین اینکوترمز برای کالای خود می‌توانید بهترین و مناسب ترین نوع حمل و نقل را انتخاب کنید.

مرحله پنجم: پرداخت کلیه مخارج و هزینه های واردات و ترخیص لامپ از گمرک

 در این مرحله شما باید کلیه هزینه ها و مخارج که جهت انجام واردات پرداخت شده است را بپردازید.

راهنمای ترخیص چراغ مطالعه از گمرک

بعد از انجام مراحل واردات چراغ مطالعه نوبت به انجام ترخیص لامپ از گمرک می‌رسد. در این مرحله شما بایستی کلیه مراحل گفته شده که به عنوان مراحل ترخیص در نظر گرفته می‌شود را به صورت کامل انجام بدهید تا در نهایت بتوانید کالای خود را از گمرک ترخیص کنید. مهمترین مراحل واردات و ترخیص چراغ مطالعه از گمرک به شرح زیر می باشد:

مرحله اول: ثبت کلیه اطلاعات چراغ مطالعه در سامانه تجارت گمرکی یا سامانه epl

مرحله اول از مراحل ترخیص چراغ مطالعه از گمرک امرحله ثبت اطلاعات در سامانه epl در نظر گرفته می شود. در این مرحله شما عزیزان بایستی تمامی اطلاعات لامپ ها و چراغ مطالعه های خریداری شده را به صورت کامل در این سامانه وارد نمایید تا پس از بررسی های ارائه شده، کارشناسان بتوانند نسبت به ترخیص کالا اقدامات لازم را به انجام برساند.

مرحله دوم: کارشناسی کالا توسط کارشناسان گمرک

پس از ثبت اطلاعات کالا در سامانه epl متخصصان و کارشناسان اداره گمرک اطلاعات وارد شده را با کالاهای موجود در گمرک تطابق داده و در صورت وجود اشکال به اطلاع تاجران و بازرگانان می رساند.

مرحله سوم: تعیین مسیر مناسب گمرکی جهت واردات چراغ مطالعه

پس انجام دو مرحله قبلی از مراحل ترخیص لامپ از گمرک نوبت به مرحله تعیین مسیر گمرکی می‌رسد. در این مرحله کالا بایستی در یکی از مسیرهای سبز، زرد و قرمز قرار بگیرد. اگر کالا در مسیر زرد و قرمز قرار بگیرد مجدد بایستی توسط متخصصان مورد کارشناسی قرار بگیرد.

مرحله چهارم: اخذ تمامی مجوزات ترخیص چراغ مطالعه از گمرک

مرحله چهارم از مراحل ترخیص مربوط به اخذ مجوزات آن می باشد. در این مرحله شما عزیزان باید مجوزات لازم را از سازمان های مورد نظر اخذ کنید.

مرحله پنجم: پرداخت کلیه هزینه ها

در مرحله پنجم از واردات و ترخیص کالا از گمرک شما بایستی کلیه هزینه های موجود را پرداخت نمایید.

مرحله ششم: ترخیص

 در این مرحله شما عزیزان می‌توانید لامپ ها و چراغ های خریداری شده خود را از گمرک ترخیص نمایید.

ترخیص لامپ از گمرک
ترخیص لامپ از گمرک

لیست تعرفه و هزینه های واردات چراغ مطالعه

پرداخت هزینه ها و تعرفه های گمرکی جهت انجام واردات چراغ مطالعه و در نهایت ترخیص لامپ از گمرک امری لازم و ضروری می‌باشد. از این رو در ادامه این مقاله از سوی شرکت ققنوس ترخیص قصد داریم تا به مهمترین هزینه های ترخیص چراغ مطالعه بپردازیم. مهمترین این هزینه ها عبارتند از:

هزینه تهیه و خریداری چراغ مطالعه

این هزینه به عنوان اصلی‌ترین هزینه جهت انجام واردات چراغ مطالعه در نظر گرفته می‌شود. لازم است بدانید این هزینه شامل خریداری کالاهای مد نظر می‌شود که در ابتدای مراحل انجام ترخیص لامپ از گمرک باید پرداخت شود. در این مرحله بازرگان و تاجران فعال در حوزه ترخیص چراغ مطالعه از گمرک باید دقت داشته باشند که ترخیص هزینه های دیگری نیز به همراه دارد که باید پرداخت شود. در نتیجه بهتر است تمامی هزینه خود را صرف خرید کالا نکند.

هزینه ترخیص، تخلیه و بارگیری کالا

از دیگر هزینه های ترخیص لامپ از گمرک هزینه تخلیه، بارگیری و ترخیص کالا است. این هزینه نیز بسیار مهم و ضروری است که تاجران بایستی حتما نسبت به پرداخت آن اقدام کند.

هزینه کارشناسی در هنگام واردات چراغ مطالعه

از دیگر هزینه های مهم ترخیص چراغ مطالعه از گمرک هزینه کارشناسی کالا در نظر گرفته می‌شود. هزینه کارشناسی کالا شامل هزینه هایی می‌شود که تاجران و بازرگانان باید جهت بررسی قانونی کالاهای خود پرداخت نمایند. پرداخت این هزینه نیز بسیار مهم است.

لیست مجوزات مورد نیاز جهت ترخیص چراغ مطالعه از گمرک

جهت انجام واردات چراغ مطالعه باید مجوزات مورد نیاز آن را از سازمان های مورد نظر گمرک دریافت کنید. اخذ مجوزات جهت ترخیص لامپ از گمرک الزامی است و عدم اخذ مجوزات ادامه روند واردات را به ثمر نخواهد رساند. در نتیجه مهمترین مجوزات ترخیص عبارتنداز:

مجوز ثبت سفارش لامپ های خریداری شده

مجوز ثبت سفارش یکی از مجوزات مهم جهت انجام واردات چراغ مطالعه در نظر گرفته می‌شود. مجوز ثبت سفارش مجوزی است که پس از ثبت کالاها در سامانه ثبت سفارش کالا یا epl دریافت می‌شود‌‌. از این رو ارائه این مجوز بسیار مهم است چرا که به معنای ثبت کالا در سامانه قانونی تجارت در نظر گرفته می‌شود و از این رو به عنوان قاچاق در نظر گرفته نمی‌شود.

مجوز استاندارد کالا

مجوز استاندارد از جمله مجوزات مهم دیگر جهت واردات و ترخیص لامپ از گمرک در نظر گرفته می‌شود. این مجوز به معنای تطابق کالا با استاندارد ها و معیارهای حاکم بر آن جامعه می‌باشد.

کد تعرفه ی گمرکی چراغ مطالعه در ایران

هر کالایی جهت واردات کد تعرفه مربوط به خود را دارد که مهمترین کدهای تعرفه گمرکی ترخیص لامپ و چراغ مطالعه از گمرک به شرح زیر است:

  • کد تعرفه گمرکی جهت ترخیص چراغ برقی در ردیف 13 85 قرار می‌گیرد.
  • کد تعرفه گمرکی جهت ترخیص چراغ و وسایل روشنایی مانند نورافکن‌ها در ردیف 05 94 قرار می‌گیرد.
  • کد تعرفه گمرکی برای ترخیص لامپ هایی که دارای دیودهای نور افشان هستند در ردیف 10 10 9405 قرار می‌گیرد.
  • کد تعرفه گمرکی برای ترخیص چراغ مطالعه در ردیف 20 9405 قرار می‌گیرد.

انواع چراغ وارداتی به کشور

امروزه وجود برق نقش بسیار مهمی را در زندگی بشر ایفا می کند و به وسیله انواع مختلفی از چراغ ها روشنایی را در محیط منتشر می نماید؛ اما این تنها کاربرد چراغ در زندگی بشر نیست بلکه علاوه بر روشنایی برای چیدمان و دکوراسیون در منازل و اماکن مختلف نیز مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله انواع این چراغ های وارداتی می توان به موارد ذکر شده در زیر اشاره کرد:

  • چراغ های صنعتی ال ای دی
  • چراغ وال واشر
  • چراغ های ال ای دی خیابانی
  • ریسه های تزئینی SMD
  • ریسه های تزئینی LED
  • لامپ های هالوژن ال ای دی
  • انواع مختلف فیبرهای نوری
  • چراغ های مدل توکار و روکار سقفی
  • انواع چراغ های نواری نئون فلکس
  • چراغ های ریلی
  • چراغ های مخصوص سوله
  • پرژکتورهای LED
  • پرژکتورهای SMD
  • لامپ های کم مصرف
  • لامپ های مهتابی
  • چراغ های لوستر مدل ال ای دی
  • چراغ های لوستر مدل SMD
  • و ….

مدارک لازم جهت ترخیص چراغ مطالعه از گمرک

مدارک گوناگونی در مرحله ترخیص چراغ مطالعه از گمرک نیاز است که باید همگی توسط صاحب کالا و یا نماینده قانونی او تهیه شده و به کارشناس گمرک تحویل داده شود. هر کدام از این مدارک باید از ارگان های مختلفی تهیه شود که پروسه ای زمان بر خواهد بود. صاحبان کالا می توانند تهیه این مدارک را به ترخیص کاران مختصص و حرفه ای ققنوس ترخیص واگذار نمایند. مدارک مورد نیاز برای ترخیص چراغ مطالعه از گمرک شامل موارد زیر می باشد:

  • بیمه نامه: سندی که توسط شرکت بیمه برای تضمین پرداخت خسارت در صورت آسیب دیدن محموله وارداتی چراغ مطالعه صادر می گردد.
  • بار نامه: بارنامه اجازه تردد محموله تجاری چراغ مطالعه بین دو کشور مبداء و مقصد است.
  • اظها نامه گمرکی: این سند شامل تمامی اطلاعات فنی، کیفی و … محموله تجاری چراغ مطالعه است که با ثبت این اطلاعات در سامانه جامع امور گمرکی تهیه می شود.
  • فهرست عدل بندی: فهرست عدل بندی نشان دهنده مکان کالاهای وارداتی در محموله تجاری است.
  • گواهی مبداء: گواهی مبداء نشان دهنده مکان و کشور تولید کننده چراغ مطالعه است و توسط اتاق بازرگانی کشور سازنده صادر می‌شود.
  • گواهی ترخیصیه: زمانی که شرکت حمل و نقل بین المللی تمامی دست مزد خود را دریافت نماید گواهی ترخیصیه را برای صاحب کالا صادر می کند.
  • قبض انبار : رسیدی است که در هنگام خارج کردن محموله چراغ مطالعه از انبار گمرک کاربرد دارد.
  • کارت بازرگانی: این کارت یکی از مدارک مورد نیاز صاحب کالا است و در واقع مجوزی برای فعالیت های تجاری بین المللی می باشد.
  • کاتالوگ: کاتالوگ حاوی اطلاعاتی چون نحوه استفاده از محصول، کشور سازنده آن و … می باشد و استفاده از کالا را برای مصرف کننده آسان می سازد.
  • گواهینامه بازرسی کالا: این سند تایید کننده کیفیت محصول است.
  • مجوزها: برای ترخیص چراغ مطالعه از گمرک به مجوزهای گوناگونی همچون مجوز استاندارد و … نیا است.
  • و …

استانداردهای واردات لوازم روشنایی

هر کشوری در رابطه با واردات هر محصول و پخش آن در بازار مصرف قوانین مخصوص به خود را دارد. یکی از این قوانین در رابطه با استاندارد بودن محصول است. در واقع محصولات وارداتی به هر کشور برای این که بتوانند مجوز استاندارد بین المللی و یا استاندارد مخصوص ان کشور را دریافت نمایند باید معیارها و شرایط خاصی را داشته باشند. از جمله استانداردهای لازم برای ورود لوازم روشنایی به کشور، ترخیص آن ها از گمرک و پخش این لوازم  در بازار مصرف می توان به مجوزهایی چون مجوز استاندارد ECR37 ، مجوز استاندارد ISIRI 6614 ، مجوز استاندارد ISIRI 6004  و … اشاره نمود.

اهمیت استخدام ترخیص کار چراغ مطالعه در گمرک

مهم ترین و پیچیده ترین مرحله در روند واردات چراغ مطالعه به کشور، مرحله ترخیص این محصولات تجاری وارداتی از گمرک کشور می باید. علت پیچیدگی این مرحله به خاطر مدارک گوناگونی است که باید هر کدام را از ارگان های خاصی با داشتن شرایط و مدارک به خصوص و با گذشت بازه زمانی مشخص دریافت نمود. در صورتی که صاحب کالا در هنگام تهیه یکی از این مدارک عمداً یا سهوا دچار خطا شود، زمانی که کارشناسان گمرک با تطابق محصول و مدارک متوجه این خطا شوند مشکلات گوناگونی برای صاحب کالا ایجاد خواهد شد.

همچنین روند ترخیص چراغ مطالعه از گمرک به علت پیچیدگی هایی که دارد نیازمند تجربه خواهد بود. داشتن تجربه در این مرحله می تواند زمان ترخیص کالا از گمرک و هزینه های آن را تا حدودی کاهش دهد. بر اساس دلایل ذکر شده بهتر است وارد کنندگان چراغ مطالعه به کشور مرحله ترخیص چراغ مطالعه از گمرک را به ترخیص کاران حرفه ای و متخصص گروه ققنوس ترخیص واگذار کرده و در کوتاه ترین زمان ممکن و با کم ترین هزینه محموله تجاری خود را دریافت نمایند.

چرا برای واردات و ترخیص چراغ مطالعه از ققنوس ترخیص استفاده کنید؟

انجام فرایند ها و تشریفات ترخیص چراغ مطالعه امری پیچیده و تخصصی است. از این رو بهتر است تا در هنگام واردات چراغ مطالعه از افراد باتجربه در این زمینه مشورت کنید. یکی از شرکت های معتبر در این زمینه شرکت ققنوس ترخیص در نظر گرفته می‌شود. شرکت ققنوس ترخیص به عنوان یکی از معتبر ترین شرکت ها در نظر گرفته می‌شود که آماده خدمت رسانی به شما عزیزمان می‌باشند. یکی از مهمترین خدمات شرکت ققنوس ترخیص انجام فرایندهای ترخیصکاری در نظر گرفته می‌شود. از این رو شما عزیزان می‌تواند انجام ترخیص لامپ را به متخصصان ما بسپارید.

جمع بندی

در این مقاله از سوی شرکت ققنوس ترخیص به مهمترین مراحل واردات و ترخیص لامپ پرداخته شد. همچنین به نحوه ترخیص کالا، مجوزات و هزینه های ترخیصکاری نیز پرداخته شد. امید است با مطالعه این مقاله بتوانید مراحل واردات چراغ مطالعه را به ثمر برسانید همچنین می‌توان گفت از مهمترین خدمات شرکت ققنوس ترخیص می‌توان به ثبت سفارش کالا، اخذ کلیه مجوزات قانونی از سازمان های معتبر، ترخیص لامپ از گمرک ، مشاوره تخصصی و.. اشاره کرد.

مدارک مورد نیاز برای ترخیص چراغ مطالعه از گمرک چیست؟

از جمله مدارک مورد نیاز برای ترخیص چراغ مطالعه از گمرک می توان به مواردی همچون کارت بازرگانی، فهرست عدل بندی، اظهار نامه گمرکی، بیمه نامه، بار نامه، گواهی مبداء، گواهی ترخیصیه، پیش فاکتور، برگ سبز گمرکی، قبض انبار، کاتالوگ و… اشاره نمود.

چه مجوزهایی برای واردات چراغ مطالعه لازم است؟

از جمله مجوزهای مورد نیاز برای واردات چراغ مطالعه می توان به مواردی همچون مجوز ورود کالا به کشپر، مجوز ثبت سفارش کالا در سامانه جامع امور گمرکی، مجوز استاندارد و …. اشاره کرد.

مراحل واردات چراغ مطالعه به کشور چیست؟

از جمله مراحل واردات چراغ مطالعه به کشور می توان به مواردی همچون پیدا کردن فروشنده، مذاکره با تامین کننده، توافق بر سر یکی از ترم های اینکوترمز، پرداخت هزینه خرید کالا، حمل و نقل بین المللی محموله تجاری و در نهایت ترخیص محموله تجاری از گمرک کشور مقصد اشاره کرد.

چه کدهایی برای تعرفه واردات انواع چراغ  تعیین شده است؟

از جمله کدهای تعرفه گمرکی چراغ مطالعه می توان به مواردی همچون کد ۸۵۱۳ برای ترخیص چراغ های برق، کد ۹۴۰۵ برای ترخیص لوازم روشنایی همچون نور افکن، کد ۹۴۰۵۱۰۱۰ برای ترخیص لامپ های حاوی دیود های نورافشان، کد ۹۴۰۵۲۰ برای ترخیص چراغ مطالعه و …. اشاره کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط