لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

ترخیص پیچ و مهره از گمرک / واردات تخصصی پیچ و مهره 1402

ترخیص پیچ و مهره از گمرک

فهرست مطالب

ترخیص پیچ و مهره از گمرک شامل تمام اقداماتی میشود که با انجام دادن آنها واردکنندگان و صادر کنندگان محصولات گوناگون، می‌توانند کالاهای وارداتی مورد نظر خود را در اختیار داشته بگیرند. در واقع می‌توان گفت انجام اقدامات و تشریفاتی که به عنوان ترخیص تخصصی پیچ و مهره در نظر گرفته میشود، طبق قوانین خاص هر کشور انجام خواهد شد و تنها واردات تخصصی پیچ و مهره زمانی قانونی خواهد بود که طبق اصول خاص و تشریفات گمرکی انجام پذیرد؛ چرا که در غیر این صورت واردات تخصصی پیچ و مهره انجام نخواهد شد و کالا به عنوان قاچاق محسوب می‌شود. در نتیجه جهت ترخیص‌ پیچ و مهره از گمرک لازم است تا با مراحل و شرایط آن به خوبی آشنا باشیم.

از این رو گروه تجاری ققنوس ترخیص در این مقاله قصد دارد تا به توضیح و تفصیل مواردی مانند واردات تخصصی پیچ و مهره و ترخیص تخصصی پیچ و مهره بپردازد. پس خواهشمندیم تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

فرایند ترخیص پیچ و مهره از گمرک

شاید برای شما هم جالب باشد تا از مراحل ترخیص پیچ و مهره از گمرک و چگونگی واردات تخصصی پیچ و مهره اطلاعات بیشتری کسب کنید تا بتوانید از حساسیت این کار آگاه شوید. جهت انجام فرآیندهای ترخیص تخصصی پیچ و مهره در گام اول شما نیاز به دریافت پروفرما و پکینگ لیست را دارید و بایستی جهت ثبت سفارش بازرگانی کالا مجوزات لازم را اخذ نمایید.

همچنین جهت ترخیص تخصصی پیچ و مهره از گمرک باید کالای خود را بیمه کنید و هماهنگی های لازم جهت بازرسی در مقصد و مبدا را انجام دهید. در گام های بعدی شما برای واردات تخصصی پیچ و مهره، نیاز به تشکیل و تکمیل پرونده های مربوط به تخصیص ارز میباشید و بایستی جهت انجام امورات مربوطه بیشترین دقت لازم را به کار بگیرید.

بررسی ها حاکی از آن است که ترخیص و واردات تخصصی پیچ و مهره از حساسیت بسیار بالاتری نسبت به سایر محصولات برخوردار است؛ از این رو شما بایستی پس از پشت سر گذاشتن مراحلی قبلی، اسنادی را تکمیل نمایید و پرونده ها مربوط به واردات تخصصی پیچ و مهره را کامل کنید.

همچنین باید پیش نویس دور اظهاری که مربوط به ترخیص تخصصی پیچ و مهره است را انجام دهید. لازم به ذکر است ما در یک بررسی ساده متوجه این موضوع شدیم که ترخیص پیچ و مهره از گمرک به عنوان پروسه ای کاملاً تخصصی در نظر گرفته می شود؛ از این رو بهتر است در ابتدای کار ارتباط مناسبی را با یک شرکت معتبر ترخیص کالا داشته باشید تا بتوانید فرایند ترخیص تخصصی پیچ و مهره را به نحو احسنت انجام دهید.

لازم به ذکر است بهتر است هنگام واردات تخصصی پیچ و مهره کاملا هوشمندانه عمل کنید تا از بروز هزینه های اضافی جلوگیری کنید‌. اگر میخواهید پروسه ترخیص تخصصی پیچ و مهره بدون مشکل انجام گیرد، ما به شما پیشنهاد میکنیم این امور را به کارشناسان ما در شرکت بازرگانی ققنوس ترخیص بسپارید.

واردات تخصصی پیچ و مهره
واردات تخصصی پیچ و مهره

نکات مهم در رابطه با ترخیص پیچ و مهره از گمرک

همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم، فرایند ترخیص تخصصی پیچ و مهره از گمرک فرایندی بسیار سخت است؛ از این رو باید به نکاتی در مورد مراحل واردات تخصصی پیچ و مهره توجه داشته باشید. همانطور که اشاره کردیم جهت ترخیص تخصصی پیچ و مهره نیاز به اخذ مجوزات لازم در این حیطه را دارید.

به طور مثال هر بازرگان، جهت ترخیص تخصصی پیچ و مهره و سایر محصولات از گمرک، بایستی کارت حق العمل کاری و کارت بازرگانی را داشته باشد که این کارت توسط گمرک کشور برای افراد صادر می‌گردد و مشخص میکند که تمامی عملیات واردات و ترخیص پیچ و مهره از گمرک و همچنین حمل و نقل آن مورد تایید سازمان‌های تجاری قرار گرفته است. این مورد یکی از نکاتی است که باید به آن توجه ویژه داشته باشید.

همچنین جهت انجام سایر مراحل واردات تخصصی پیچ و مهره، باید تعیین ارزش کالا را جدی بگیرید، چرا که پیچ و مهره صنعتی بسیار گسترده را شامل می‌شوند و همین امر موجب شده است تا تعیین ارزش کالای ترخیص شده سخت باشد. همچنین باید دقت داشته باشید که کالاها در مرزهای کشور با قیمت های گوناگون عرضه می‌گردد؛ از این رو وجود یک ترخیص کار گمرک و متخصص در این زمینه، لازم است تا به آسانی ارزش واقعی کالا را مشخص کند.

مهمترین اسنادی که جهت ترخیص پیچ و مهره از گمرک به کار گرفته میشود تا انجام تمامی مراحل واردات تخصصی پیچ و مهره صورت بگیرد، می‌توان به تصویر کارت بازرگانی، قبض انبار و بارنامه و همچنین پروفروما اشاره کرد که باید در ابتدای کار این مدارکات اخذ گردد.

علاوه بر این موارد لیست عدل بندی و بیمه‌نامه کالا نیز لازم است. جهت ترخیص تخصصی پیچ و مهره علاوه بر رعایت این موارد بایستی از شرایط اخذ مدارک نیز آگاهی داشته باشید؛ از این رو بهتر است از شرکت های بازرگانی فعال در این حیطه کمک بگیرید تا دچار مشکل نشوید.

شرایط واردات پیچ و مهره

جهت ترخیص هر کالایی از گمرک لازم است تا با قوانین و شرایط و همچنین بخشنامه های صادر شده از گمرک در خصوص ترخیص کالا، آشنایی کامل داشته باشید، تا هنگام ترخیص کالا دچار مشکل نشوید. لازم به ذکر است هزینه های مربوط به خرید کالا و همچنین انجام مراحل ثبت سفارش پیچیدگی های خاص خود را دارد که ممکن است، تاجران جهت انجام تشریفات گمرکی در این زمینه دچار مشکل شوند.

از این رو می‌توان گفت ترخیص پیچ و مهره از گمرک نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. شما می‌توانید جهت انجام ترخیص تخصصی پیچ و مهره از متخصصان ترخیص کار در شرکت بازرگانی ققنوس ترخیص کمک بگیرید.

کارشناسان  و همکاران ما در این گروه به طور کامل با شرایط واردات تخصصی پیچ و مهره آشنایی دارند و می‌توانند در کمترین زمان و با کمترین هزینه ترخیص پیچ و مهره از گمرک را برای شما انجام دهند. همانطور که قبلا اشاره کردیم مراحل ترخیص تخصصی پیچ و مهره از گمرک مانند ترخیص کالاهای دیگر نیاز به اخذ مجوزاتی دارد که بایستی با توجه به بخش نامه های ارسالی و با در نظر گرفتن شرایط واردات تخصصی پیچ و مهره به ارگان های مختلف مراجعه کرد.

ترخیص پیچ و مهره به چه عواملی بستگی دارد؟

ترخیص پیچ و مهره از گمرک به عوامل متعددی بستگی دارد، یکی از مهمترین این عوامل نیاز جامعه در کشور می‌باشد. به طوری که حدود ۸۰ درصد از پیچ و مهره های داخل کشور وارداتی هستند. همچنین ۹۰ درصد از این پیچ و مهره های وارداتی از چین و ۱۰ درصد از تایوان وارد کشور می‌شوند.

لازم به ذکر است با توجه به نیاز کشور در صنایع گوناگون، در حال حاضر واردات تخصصی پیچ و مهره تنها راه رفع این نیاز میباشد، چرا که تا به اکنون تولید این کالا برای کشور مقرون به صرفه نبوده است .

نحوه محاسبه تعرفه های ترخیص پیچ و مهره از گمرک

تعرفه های گمرکی برای ترخیص تخصصی پیچ و مهره با توجه به جنس و کاربرد آن متفاوت است. مثلاً تعرفه گمرکی برای پیچ های خودکار و یا پیچ های مهره خور متفاوت از یکدیگر است. در واقع میتوان گفت کد تعرفه گمرکی برای ترخیص تخصصی پیچ و مهره های خودکار در ردیف 73181410 و کد تعرفه گمرکی برای پیچ و مهره های مهره خور در ردیف 73181510 قرار می‌گیرد.

پیچ و مهره را از کدام کشور ها میتوان وارد کرد؟

به طور کلی می‌توان گفت ۷۵ درصد از واردات تخصصی پیچ و مهره به ایران توسط دو کشور انجام می‌شود. این دو کشور، کشورهای چین و تایوان هستند که سهم واردات تخصصی پیچ و مهره از چین ۹۰ درصد و سهم واردات تخصصی پیچ و مهره از تایوان ۱۰ درصد است؛ در نتیجه آنچه که به عنوان هزینه به مشتری ها اعلام می‌گردد، قیمت کل اقلام بر حسب کیلوگرم خواهد بود.

لازم است بدانید دلیل مهمی که باعث شده است تا واردات تخصصی پیچ و مهره و یا هر نوع کالای دیگری به مقدار انبوه از کشور چین انجام شود، سیاست‌های تجاری این کشور می‌باشد؛ چرا که کشور چین بدون توجه به تحریم‌های موجود، علیه ایران بسیاری از تبادلات تجاری را با ایران انجام میدهد و همین امر موجب شده است تا حجم تبادلات تجاری بین چین و ایران بالا برود.

هر چند که هنوز بسیاری از کشورها در این زمینه از ایران جلوتر هستند و تبادلات اقتصادی آنها با کشور چین بسیار وسیع تر می‌باشد. علاوه بر این موارد، موارد بسیار زیاد دیگری نیز وجود دارند، که موجب رونق معاملات اقتصادی ایران و کشور چین شده است. مواردی نظیر پایبند بودن به تعهدات خود یکی از این موارد میباشد.

لازم به ذکر است که از بین تمام کالاهایی که بین ایران و چین مبادله میشود، واردات تخصصی پیچ و مهره یکی از کالاهایی است که به صورت انبوه سالانه وارد کشور می‌شود. پیچ و مهره های کلیدی، پیچ و مهره های رزوه آهن، پیچ و مهره های رزوه چوب، پیچ و مهره های MDF از جمله پیچ و مهره هایی هستند که سالانه از کشور چین به ایران وارد می‌شود.

ترخیص تخصصی پیچ و مهره
ترخیص تخصصی پیچ و مهره

واگذاری مراحل ترخیص کالا به کارگزار گمرکی چه مزایایی دارد؟

بهتر است مراحل انجام ترخیص پیچ و مهره از گمرک را به شرکت های بازرگانی فعال در این حوزه بسپارید، چرا که واگذاری انجام امورات مربوط به واردات تخصصی پیچ و مهره به این شرکت ها مزایای بسیاری را برای تاجر و بازرگان به همراه خواهد داشت که مهمترین آنها عبارتند از:

سهولت در انجام کارهای ترخیص پیچ و مهره از گمرک

انجام مراحل گوناگون ترخیص پیچ و مهره از گمرک بسیار وقت گیر است و نیاز به حوصله و دقت فراوانی دارد. علاوه بر این موارد داشتن دانش و تجربه لازم نیز در انجام این امر بسیار مهم خواهد بود. لازم به ذکر است امکان فراگیری دانش و کسب اطلاعات در انجام فرایندهای واردات و ترخیص تخصصی پیچ و مهره برای همگان میسر است، اما روند یادگیری بسیار طولانی و نداشتن تجربه در ترخیص تخصصی پیچ و مهره موجب میشود که کارهای ترخیص به خوبی جلو نروند و هنگام انجام این مراحل دچار مشکل شوید.

به این ترتیب کمک گرفتن از شرکت های بازرگانی فعال در این حوزه بهترین گزینه جهت سهولت در انجام ترخیص پیچ و مهره از گمرک خواهد بود.

سرعت یافتن انجام روند ترخیص کالا

لازم است بدانید که شرکت‌های بازرگانی مانند شرکت بازرگانی ققنوس ترخیص که به عنوان ترخیص کار رسمی گمرک شناخته می‌شود به تمام امور در زمینه ترخیص پیچ و مهره از گمرک مسلط است. این تسلط فوق العاده به علت داشتن دانش به روز و همچنین تجربه و تخصص در این زمینه که طی سال ها فعالیت به دست آمده است، می‌باشد؛ از این رو شرکت های ترخیص کالا تمام کارهایی را که جهت انجام ترخیص پیچ و مهره از گمرک باید انجام بدهیم را دقیق می‌دانند و در مقایسه با سایرین این کارها را بدون وقفه انجام می‌دهند و روند ترخیص تخصصی پیچ و مهره از گمرک به سرعت انجام خواهد گرفت.

اطلاع داشتن از اسناد و مجوزات لازم

یکی دیگر از مزایای واگذاری کارها به شرکت ترخیص کالا این است که آنها به خوبی میدانند که افراد چه اسنادی را باید آماده کنند و یا اینکه باید به چه مراکزی جهت اخذ مجوزات مراجعه کنند و همچنین چگونه می‌توان هزینه را کاهش و در نهایت پرداخت کرد.

شرکت بازرگانی ققنوس ترخیص با بهره گرفتن از کارشناسان و متخصصان حرفه ای در این زمینه می‌تواند به کمک تاجران تازه کار بیاید تا بتواند ترخیص پیچ و مهره از گمرک را به بهترین نحو و با کمترین هزینه انجام دهند. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی واردات تخصصی پیچ و مهره به متخصصان ققنوس ترخیص مراجعه نماید.

تعرفه های گمرکی پیچ و مهره

همان طور که تمامی تاجران و وارد کنندگان کالا از این مسئله مطلع هستند، در فرایند واردات کالا برای هر کالای وارداتی یک کد تعرفه گمرکی وجود دارد. این مسئله در رابطه با واردات انواع پیچ و مهره نیز رعایت شده است و هر کدام از انواع پیچ و مهره که کاربرد متفاوتی با نوع دیگر خواهد داشت دارای یک کد تعرفه متفاوت از نوع دیگر می باشد. تعرفه های کالا بر اساس نوع کالا ها دارای طبقه بندی و ردیف خاص می باشند.

جنس و کاربرد پیچ و مهره های وارداتی نیز در دسته بندی و تعیین تعرفه گمرکی این نوع کالای وارداتی تاثیر گذار است. تعرفه گمرکی چند نوع از پیچ و مهره های وارداتی به صورت زیر می باشد:

  • کد تعرفه گمرکی مربوط به پیچ های خودکار که از جنس استنلس استیل می باشد در ردیف 73181410 قرار گرفته است.
  • کد مربوط به تعرفه گمرکی پیچ های مهره خور که از جنس استنلس استیل ساخته شده اند در ردیف 73181510 قرار گرفته است.
  • کد تعرفه گمرگی مربوط به نوعی مهره از جنس استنلس استیل در ردیف 73181610 قرار دارد.
  • و …

انواع پیچ های وارداتی به ایران

پیچ و مهره های با توجه به کاربردی که قرار است در صنعت داشته باشد و همچنین جنس و آلیاژی که در ساخت آن ها به کار برده شده است باعث شده است تا انواع بسیار متنوعی از پیچ و مهره وجود داشته باشد. از جمله انواع پیچ و مهره ها وارداتی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • پیچ ها و مهره های ماشینی
  • واشرها و پیچ هایی که در پالایشگاه ها و نیروگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد.
  • پیچ های مورد استفاده در ام دی اف سازی
  • پیچ و مهره های فولادی
  • پیچ و مهره های آهنی
  • واشرها و پیچ هایی که در ساخت رزوه چوب مورد استفاده قرار می گیرد.
  • پیچ و مهره هایی که به نوع ساچمه ای معروف هستند.
  • پیچ و مهره هایی که در ساخت رزوه آهن مورد استفاده قرار می گیرند.
  • پیچ و مهره هایی که به نوع کبریتی معروف هستند.
  • واشرها و پیچ هایی که در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند.
  • پیچ و مهره هایی که به نوع بال اسکرو
  • پیچ های شش گوشه
  • پیچ های نوک مته ای
  • پیچ و مهره های مخصوص صنایع پتروشیمی
  • پیچ و مهره های مربوط به سازه های فولادی
  • مهره ها و پیچ های مورد استفاده در سازه های معدنی
  • و …

مزایای حضور ترخیص کار گمرکی در فرایند ترخیص کالا

استفاده از ترخیص کاران مجرب و حرفه ای گروه ققنوس ترخیص برای صاحبان کالا در فرایند ترخیص کالا از گمرک با توجه به دشواری ها و پیچیدگی های این مرحله مزیت های فراوانی را به دنبال دارد که از جمله این مزیت های می توان به موارد زیر اشاره نمود:

تخصص و تجربه

داشتن تخصص در فرایند ترخیص کالا با توجه به پیچیدگی های این فرایند بسیار مهم است زیرا طی کردن هر مرحله نیاز به دانش و مهارت های خاص خود دارد تا به درستی انجام شود و برای صاحب کالا مشکلات گوناگونی را از جمله مشکلات قانونی به وجود نیاورد.

ایمنی

ترخیص کاران گروه ققنوس ترخیص با شیوه ها، و بندهای قانونی که در هنگام انجام فرایند ترخیص کالا رعایت می کنند امنیت فرایند ترخیص کالا از گمرک را افزایش می دهند و دیگر نیازی به نگرانی برای آسیب دیدن محموله تجاری و یا عدم دریافت خسارت در چنین شرایطی وجود نخواهد داشت.

سازگاری با قانون

فرایند ترخیص کالا از گمرک باید کاملا مطابق قوانین گمرک جمهوری اسلامی ایران انجام شود تا مشکلات قانونی برای صاحب کالا ایجاد نشود. مطابقت داشتن فرایند ترخیص کالا با قوانین گمرک تنها به وسیله کسی می تواند انجام شود که از تمامی قوانین کشوری وضع شده در این زمینه اطلاع داشته باشد.

کاهش هزینه

فرایند ترخیص کالا در صورتی که به درستی انجام نشود و یا انجام آن با خطا از سمت صاحب کالا همراه داشته باشد می تواند خسارت مالی زیادی را حتی بیشتر از ارزش مادی محموله تجاری به صاحب کالا وارد نماید. این وضعیت در صورتی است که استفاده از یک ترخیص کاران گروه ققنوس ترخیص به دلیل دانش و تجربه ای که در زمینه ترخیص کالا دارند با کم ترین هزینه ممکن و بدون هیچ گونه جریمه ناشی از اشتباه از سوی صاحب کالا انجام خواهد شد.

کاهش زمان

فرایند ترخیص کالا به دلیل مدارک گوناگونی که باید توسط صاحب کالا از ارگان های گوناگون تهیه شود و تهیه هر کدام از آن ها به یک بازه زمانی نیاز خواهد داشت، به فرایندی بسیار زمان بر تبدیل شده است. این در صورتی است که ترخیص کار می تواند با تجربه ای که در زمینه ترخیص کالا دارد در مناسب ترین زمان و شرایط ممکن برای دریافت مدارک مورد نیاز برای ترخیص کالا اقدام نماید و مدت زمان ترخیص کالا را به کوتاه ترین زمان ممکن تقلیل داد.

جمع بندی

در این مقاله از سوی ققنوس ترخیص به مواردی مانند ترخیص پیچ و مهره از گمرک پرداختیم. همانطور که می‌دانید پیچ و مهره به عنوان یکی از لوازم یدکی پرمصرف در صنعت به کار گرفته می‌شود که دارای تنوع بسیار زیادی است که از انواع پیچ و مهره در ماشین سازی ساختمان سازی، کابینت سازی و موارد دیگر استفاده می‌گردد. همچنین پیچ و مهره ها دارای جنس های گوناگونی هستند که هر کدام از آنها دارای قابلیت مخصوص به خود می‌باشند.

لازم به ذکر است تجارت و بازرگانی هر کالایی همانند واردات تخصصی پیچ و مهره بسیار سخت و زمان بر خواهد بود، به ویژه اگر صادرات و واردات در حوزه صنعت باشد. در صورتی که شما فردی کم تجربه باشید، جهت انجام امور گمرک و همچنین انجام فرایندهای مربوط به تشریفات گمرکی با مشکل و تاخیر مواجه خواهید شد.

همچنین ممکن است نداشتن اطلاعات کافی در این زمینه خسارت هایی را برای شما به همراه داشته باشد؛ از این رو ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که جهت انجام هرچه بهتر واردات و همچنین ترخیص پیچ و مهره از گمرک با سپردن کارها به ققنوس ترخیص با خیالی آسوده به دیگر وظایف خود در تجارت بپردازید.

چگونه می توان تعرفه های مربوط به انواع پیچ و مهره های وارداتی را پیدا کرد؟

برای به دست آوردن تعرفه های مربوط به انواع پیچ و مهره های وارداتی می توان به مشاوران حرفه ای و مجرب ما در گروه ققنوس ترخیص مراجعه نموده و با اطلاعات دقیقی که مشاوران ما در زمینه ترخیص پیچ و مهره های وارداتی دارند، کد مربوط به تعرفه گمرکی هر کدام از انواع پیچ و مهره های وارداتی را پیدا کنید.

تاجران ایرانی انواع پیچ و مهره های مورد نیاز کشور را از کدام کشور ها وارد می کنند؟

تاجران ایرانی به طور عمده 90 درصد از نیاز کشور به انواع پیچ و مهره را از کشور چین وارد کرده و 10 درصد دیگر را از کشور تایوان تهیه می نمایند. انجام این کار به دلیل تنوع بالایی است که با توجه به کاربرد، جنس و کیفیت پیچ و مهره می توان در کشور چین پیدا کرد.

چگونه می توان به فرایند ترخیص انواع پیچ و مهره از گمرک را سرعت بخشید؟

برای سرعت بخشیدن به فرایند ترخیص انواع پیچ و مهره از گمرک می توان از ترخیص کاران حرفه ای گروه ققنوس ترخیص استفاده نمود. این افراد با استفاده از تجربه و مهارت خود بهترین زمان را برای تهیه مدارک مورد نیاز ترخیص پیچ و مهره انتخاب کرده و اقدام می نمایند و با اقدام به موقع زمان ترخیص پیچ و مهره از گمرک را کوتاه می کنند.

پیچ و مهره های وارداتی شامل کدام یکی از انواع این محصول می باشد؟

از جمله انواع پیچ و مهره های خارجی می توان به مواردی چون پیچ و مهره های ماشینی، ساچمه ای، بال اسکرو، شش گوشه، رزوه آهن، رزوه چوب، کبریتی، مخصوص ام دی اف، مخصوص سازه های فولادی، مخصوص صنایع پتروشیمی، مخصوص ساختمان سازی، پیچ و مهره های فولادی، آهنی و … اشاره نمود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط