لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

ترخیص پوشک بچه از گمرک / 0 تا 100 مراحل واردات پوشک بچه

ترخیص پوشک بچه از گمرک

فهرست مطالب

یکی از کالاهایی که هیچ‌گاه جهت واردات تکراری نمی‌شود و همواره متقاضیان زیادی را به خود جذب کرده است، پوشک بچه می‌باشد. بازار پوشک بچه در ایران همواره از رونق بالایی برخوردار می‌باشد و واردات پوشک بچه در صورت نیاز در تمام طول سال  جریان دارد. از این رو با توجه به اهمیت این موضوع قصد داریم در این مقاله از سوی شرکت ققنوس ترخیص به بررسی نحوه ترخیص پوشک بچه از گمرک و مراحل آن بپردازیم.

آیا واردات پوشک بچه به ایران سودآور است؟

با توجه به وجود تقاضای بسیار بالای این کالا همواره در سطح کشور نیاز به تولید این محصول احساس می‌‌شود. اما گاهی ممکن است تولیدات داخلی کفاف تقاضای بالای این محصول را ندهد، در نتیجه می‌توان در این صورت جهت واردات پوشک بچه اقدام کرد.

همچنین به علت این امر تاجران بسیاری خواهان واردات این محصول به ایران هستند. همچنین لازم به ذکر است که تولیدات داخلی گاهی تقاضاهای مردم را برطرف خواهد ساخت، اما گاهی برندهای خارجی و محصولاتی با قیمت پایین‌تر مشیریان بیشتری را مورد توجه قرار می‌دهد.

واردات پوشک بچه
واردات پوشک بچه

بهترین کشور جهت واردات پوشک به ایران کدام است؟

همواره بیشترین کشورهایی که جهت واردات پوشک بچه به ایران مورد نظر است، کشورهای چین و ترکیه می‌باشد. لازم است بدانید این کشور ها به علت داشتن کیفیت بالای کالا بیشتر مورد استقبال تاجران ایرانی قرار می‌گیرند. همچنین علاوه بر قیمت مناسب با توجه به هم مرز بودن با کشورها واردات از طریق این کشورها نمی‌تواند سود بالایی را به تاجران و بازرگانان ببخشد.

راهنمای واردات پوشک به ایران

واردات پوشک بچه از کشورهای منطقه نیازمند انجام مراحلی می‌باشد که شما به عنوان تاجر و بازرگان بایستی کلیه این مراحل را با دقت بالا به انجام برسانید. لازم است بدانید که اختلال در هر کدام از این مراحل موجب خواهد شد تا ترخیص کالا به تاخیر بیوفتد. از این رو شما را با مهمترین مراحل واردات پوشک بچه آشنا می‌کنیم.

مرحله اول: گزینش فروشنده و یا تامین کنندگان پوشک

این مرحله به عنوان یکی از مهمترین مراحل واردات در نظر گرفته می‌شود، چرا که انتخاب بهترین تامین کننده موجب می‌شود تا از کالای بیشترین سود ممکن را به دست آورید. انتخاب تامین کننده کالا می‌تواند از چند نفر تشکیل شده باشد تا شما عزیزان بتوانید کالا خود را به میزان دلخواه از این تامین کنندگان دریافت نمایید. همچنین می‌توان گفت انتخاب بهترین تامین کننده به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید کالای دلخواه را با سود بیشتری خریداری و در نهایت به فروش بگذارید.

مرحله دوم: مذاکره با تامین کنندگان اصلی پوشک

دومین مرحله که با عنوان مذاکره با تامین کننده در نظر گرفته شده است از دیگر مراحل مهم ترخیص پوشک بچه از گمرک در نظر گرفته می‌شود. در این مرحله شما بایستی با تامین کنندگان کالا در مورد مواردی مانند نحوه حمل و نقل کالا، حجم کالا، وزن کالا و مواردی از این قبیل مذاکره و گفتگو نمایید. لازم است بدانید که این گفتگو بایستی به نحوی باشد که شما بتوانید از واردات کالای خود بیشترین سود را به دست آورید.

مرحله سوم: دریافت مدارکات و مجوزات ضروری

مرحله سوم که به عنوان اخذ مجوزات ضروری ترخیص کالا شناخته می‌شود‌، از دیگر مراحل مهم ترخیص پوشک بچه از گمرک در نظر گرفته می شود. در این مرحله تاجران و بازرگانان فعال در عرصه واردات بایستی تمامی مدارکات و مجوزات لازم که جهت انجام واردات و در نهایت ترخیص لازم و ضروری می‌باشد را از سازمان های مربوطه اخذ و دریافت نمایند تا در نهایت بتوانند کالاهای خود را بدون هیچ دردسری از گمرک ترخیص نمایند.

مرحله چهارم: انتخاب مناسب ترین اینکوترمز

مرحله چهارم از واردات پوشک بچه مرحله انتخاب اینکوترمز میباشد. در این مرحله شما بایستی مناسب ترین و بهترین اینکوترمز را که جهت جابجایی کالای شما بهترین تاثیر را دارد انتخاب نمایید.

مرحله پنجم: پرداخت کلیه مخارج مورد نیاز

مرحله پنجم از واردات پوشک بچه نیز به اندازه مراحل دیگر این امر لازم و ضروری می‌باشد. در این مرحله شما باید کلیه مخارج و هزینه هایی که جهت انجام ترخیص و مواردی از این قبیل در نظر گرفته شده است را در نهایت پرداخت کنید.

مرحله ششم: ارسال پوشک های خریداری

آخرین مرحله از واردات پوشک بچه ارسال کالاهای خریداری شده از مبدا به مقصد می‌باشد. از این رو شما بایستی با انتخاب بهترین نحوه حمل و نقل کالای خود را از  ارسال کنید.

راهنمای ترخیص پوشک از گمرک

پس از انجام واردات پوشک بچه نیاز به ترخیص آن از گمرک می‌باشد. در هنگام ترخیص پوشک از گمرک تاجران و بازرگانان و مسئولین این امر بایستی مراحلی را طی نمایند تا در نهایت کالا از گمرک خارج گردد. از این رو قصد داریم در ادامه این مقاله به مهم‌ترین مراحل ترخیص پوشک بپردازیم. مهمترین این مراحل عبارتند از:

مرحله اول: ثبت پوشک های خریداری شده در سامانه

در این مرحله از ترخیص و واردات پوشاک بچه شما بایستی کلیه اطلاعات پوشک های خریداری شده را در سامانه مربوط به گمرک که به نشانی epl شناخته می‌شود، وارد نمایید. توجه داشته باشید که اطلاعات را به طور کامل و دقیق وارد کنید، چراکه در صورت نادرست بودن اطلاعات مشمول پرداخت هزینه‌هایی در این زمینه خواهید شد.

مرحله دوم: احراز هویت پوشک های خریداری شده

در این مرحله از ترخیص پوشک بچه از گمرک اطلاعات ثبت شده در مورد پوشک ها توسط کارشناسان و متخصصان گمرکی مورد بازبینی و بررسی قرار می‌گیرند تا در وجود هر گونه اختلال بین کالا با اطلاعات وارد شده افراد را از این امر اطلاع نمایند و تاجران بتوانند انجام دیگر مراحل را به آسانی انجام دهد.

مرحله سوم: کنترل پوشک ها در مسیرهای گمرکی

در این مرحله از واردات بایستی پوشک ها با توجه به اینکه در مسیرهای مختلفی قرار گرفتند و با توجه به اینکه در کدام مسیر قرار گرفتن مجدد توسط کارشناسان مورد بررسی قرار بگیرد.

مرحله چهارم: دریافت مجوزات و کلیات ضروری

در مرحله بایستیی تاجران و بازرگانان و یا حق العمل کار مربوط به ترخیص کالا کلیه مجوزات و مدارکات مورد نیاز که جهت واردات و ترخیص کالا ضروری و لازم است را اخذ نمایند.

مرحله پنجم: بررسی فیزیکی کالا توسط متخصصان

در این مرحله از واردات کالا بایستی مجدد کالا توسط متخصصان مورد بررسی فیزیکی قرار بگیرد تا در صورت وجود هر نوع اختلال در عملکرد اصلاح شود.

مرحله ششم: ترخیص پوشک بچه از گمرک

در این مرحله با انجام صحیح کلیه مراحل شما می‌توانید پوشک بچه خریداری شده را از گمرک ترخیص نمایید

لیست تعرفه و هزینه های واردات پوشک

همواره واردات پوشک بچه هزینه هایی را به دنبال خواهد داشت و در نتیجه هر بازرگان و تاجری که وارد این عرصه می‌شود، در ابتدای کار بایستی با کلیه هزینه های واردات و ترخیص پوشک بچه از گمرک آشنایی کامل داشته باشد. از این رو در ادامه به مهمترین هزینه های واردات خواهیم پرداخت. مهمترین هزینه های واردات کالا به شرح زیر می‌باشد:

هزینه حمل و نقل کالا

از جمله مهمترین هزینه های مربوط به واردات کالا ، هزینه حمل و نقل کالا در نظر گرفته می‌شود. همواره شما بایستی یکی از روش های حمل و نقل مانند روش هوایی، زمینی، ریلی یا دریایی را جهت جابجایی و حمل و نقل کالا انتخاب نمایید و در نهایت هزینه مربوط به آن را پرداخت کنید.

هزینه مربوط به بارگیری و تخلیه کالا

از جمله هزینه های دیگری که جهت واردات کالا لازم و ضروری است، هزینه بارگیری و تخلیه آن می باشد که شما بایستی از وسایل دیگری مانند انواع کانتینر یا کامیون های بزرگ جهت بارگیری و تخلیه کالا ها استفاده کنید که این به نوبه خود هزینه هایی را به دنبال خواهد داشت‌

هزینه ترخیص کاری کالا

هزینه هایی بایستی جهت دستمزد ترخیص در نظر گرفته شود. هزینه ترخیص کاری هزینه ای است که اگر شما امور مربوط به ترخیص و واردات را به به متخصصان و افراد مجرب در این زمینه سپرده باشید باید این هزینه‌ را پرداخت نمایید.

ترخیص پوشک بچه از گمرک
ترخیص پوشک بچه از گمرک

لیست مجوزات مورد نیاز جهت ترخیص پوشک از گمرک

همانطور که در تیتر های قبلی این مقاله اشاره شد، جهت ترخیص پوشک بچه از گمرک بایستی مجوزاتی را که در این زمینه لازم و ضروری می‌باشد، را از سازمان های مربوطه اخذ نمایید، چرا که وجود این مجوزات جهت انجام واردات پوشک بچه لازم می‌باشد. از جمله مهمترین مجوزاتی که جهت ترخیص لازم و ضروری است، عبارتند از:

مجوز استاندارد بودن کالا

این مجوز از جمله مهمترین مجوزات جهت انجام واردات و ترخیص در نظر گرفته می‌شود. در واقع می‌توان گفت مجوز استاندارد مجوزی است که به گمرک این اطمینان را می‌دهد که کالا با توجه به معیارهای آن کشور ساخته و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مجوز بهداشت محصول

این مجوز نیز به اندازه مجوز استاندارد لازم و ضروری است به ویژه با توجه به اینکه این محصول برای کودکان استفاده می‌شود، داشتن مجوز بهداشت برای این کالا مهم و ضروری است.

مجوز ثبت سفارش کالا

از دیگر مجوزات لازم جهت ترخیص پوشک بچه از گمرک لازم می‌باشد، مجوز ثبت سفارش است در واقع مجوزی است که نشان می‌دهد کالا با معیارهای جامعه تطابق دارد.

کد تعرفه گمرکی پوشک در ایران

هر کالایی در ایران دارای تعرفه گمرکی مربوط به خود می‌باشد، تعرفه گمرکی جهت ترخیص پوشک بچه از گمرک در ردیف  96190090 قرار میگیرد.

مدارک لازم جهت ترخیص پوشک بچه از گمرک

بر اساس بررسی کارشناسان ققنوس ترخیص جهت ترخیص پوشک بچه از گمرک به مدارک و اسناد مختلفی نیاز پیدا می کنید. مدارک مورد نیاز جهت ترخیص پوشک بچه از گمرک شامل موارد زیر است:

  1. بارنامه: سندی است که در حمل و نقل های دریایی، زمینی و هوایی توسط باربری ها یا شرکت های حمل بار به متصدی های حمل و نقل داده می شود.
  2. ترخیصیه یا دستور تحویل: ترخیصیه که دستور تحویل نیز به آن می گویند حواله تحویل کالا به واردکننده یا صاحب کالا است که از طرف متصدی حمل و نقل بار با رعایت قوانین مشخص صادر می شود.
  3. فاکتور پوشک: فاکتور که نشان دهنده قیمت و مقدار محصول خریداری شده یعنی پوشک است توسط فروشنده به خریدار داده خواهد شد.
  4. پروفرما: پروفرما که توسط فروشنده صادر می شود در واقع سندی است که اطلاعات مربوط به فروشنده و خریدار در آن وجود دارد و اطلاعات کالا از جمله قیمت و تعداد آن در پروفرما ذکر می شود. همچنین شرایط پرداخت، زمان تحویل، مبدا صادرات کالا و اعتبار پروفرما از دیگر اطلاعات ثبت شده در این سند می باشد.
  5. گواهی مبدا: گواهی مبدا در واقع سندی است که از طرف اتاق بازرگانی شرکت صادر کننده تنظیم می شود و به خریدار تحویل داده می شود. در این سند اطلاعاتی در مورد محموله یعنی پوشک وجود دارد.
  6. گواهی بازرسی: گواهی بازرسی مجوزی است که توسط شرکت های بازرسی بین المللی صادر می شود. برای واردات پوشک بچه به این مجوز نیاز پیدا خواهید کرد.
  7. لیست عدل بندی: لیست عدل بندی که پکینگ لیست نیز نامیده می شود شامل اطلاعات کامل و مشروح محموله وارداتی شما یعنی پوشک بچه است.
  8. ثبت سفارش: اطلاعاتی از جمله شماره هشت رقمی مجوز، اطلاعات پروفرما و… در این سند ثبت شده و توسط سازمان توسعه و تجارت قابل صدور است.
  9. قبض انبار: قبض انبار برای تحویل بار و نگهداری از پوشک در انبار گمرک صادر می شود.

ترخیص پوشک وارداتی از ترکیه در گمرک بازرگان

گمرک بازرگان واقع در استان آذربایجان غربی از گمرکات مهم بین ترکیه و ایران است که اکثر بازرگانان ایرانی و خارجی این گمرک را برای ترخیص اجناس خود از جمله پوشک بچه بسیار مناسب قلمداد می کنند. ترخیص کالا در این گمرک بیشتر از کشورهای اروپایی علی الخصوص ترکیه صورت می گیرد. این گمرک به دلیل فاصله بسیار کمی که با ترکیه دارد از محبوبیت زیادی در بین بازرگانان برخوردار بوده و انواع امور مربوط به گمرک از جمله واردات و صادرات پوشک بچه، ترانزیت کالا، ترخیص و حتی مسافربری نیز در این گمرک انجام می شود.

برای ترخیص پوشک بچه از گمرک بازرگان ضمن ارائه کارت بازرگانی و دریافت مجوزهای وازرت بهداشت ارائه سایر مدارک و مجوزهایی که قبل تر در این مقاله ذکر کردیم لازم و ضروری می باشد. به علاوه، ترخیص کاران مجرب ققنوس ترخیص با تسلط و تجربه کافی در زمینه ترخیص کالا، در تمامی مراحل ترخیص پوشک بچه همراه شما خواهند بود.

 چرا برای واردات و ترخیص پوشک از ققنوس ترخیص استفاده کنید؟

انجام پروسه واردات پوشک بچه نیازمند انجام مراحلی در این زمینه می‌باشد. از این رو بهتر است تاجر و بازرگان فعال در این حوزه در ابتدای کار بایستی با چگونگی مراحل واردات آشنایی داشته باشد. از این رو  بهتر است اگر تاجری تازه کار هستید در ابتدای کار از افرادان با تجربه در این زمینه  که به عنوان حق العملکار گمرک شناخته می‌شوند بهره ببرید. کارشناسان مجرب ققنوس ترخیص می‌توانند در این زمینه یاری رسان شما عزیزان باشند و انجام تشریفات گمرکی را برای شما به انجام برسانند.

جمع بندی

شرکت ققنوس ترخیص با داشتن کادری  مجرب نزدیک به ده ها سال تجربه در زمینه تجارت و بازرگانی، می‌تواند شما عزیزان را در انجام کلیه امور بازرگانی به انجام برساند. خدمات شرکت ققنوس ترخیص از جمله مشاوره بازرگانی، ثبت سفارش کالا، انجام کلیه تشریفات گمرکی، اخذ کلیه مدارکات لازم جهت ترخیص محصول می‌‌باشد که می‌‌تواند شما عزیزان را در این زمینه یاری رساند.

آیا واردات پوشک بچه به ایران می تواند سودآور باشد؟

با توجه به اینکه تقاضای بسیار بالای این محصول همواره در کشور احساس می شود و حتی گاهی محصولات تولیدکنندگان داخلی در زمینه تولید پوشک کفاف بازار را نمی دهد، این تجارت می تواند از تجارت های پرسود به شمار رود که تاجران زیادی خواهان آن هستند.

برای ترخیص پوشک بچه از گمرک به چه مجوزهایی نیاز خواهیم داشت؟

برای ترخیص پوشک بچه از گمرک باید مجوزهای لازم و ضروری را از سازمان های مربوطه دریافت کنید. از جمله مهم ترین مجوزهایی که برای ترخیص لازم و ضروری اند شامل مجوز استاندارد بودن کالا، مجوز بهداشت محصول و مجوز ثبت سفارش کالا می باشند.

مدارک مورد نیاز جهت ترخیص پوشک بچه کدام اند؟

برای ترخیص پوشک بچه به مدارک مختلفی نیاز دارید. این مدارک شامل بارنامه، ترخیصیه، پروفرما، قبض انبار، گواهی مبدا، گواهی بازرسی، ثبت سفارش، فاکتور و … است که باید این مدارک را در موقعیت های مختلف تحویل گمرک دهید و یا از ترخیص کاران ققنوس ترخیص در این زمینه کمک بگیرید.

برای ترخیص پوشک بچه بهترین گمرک کجاست؟

گمرک بازرگان را به دلیل شرایط جغرافیایی مناسبی که نسبت به ترکیه دارد می توان آن را از گمرکات مناسب جهت ترخیص پوشک بچه و واردات پوشک بچه از گمرک نام برد. گمرک بازرگان در آذربایجان غربی واقع شده و از گمرکات شبانه روزی به شمار می رود که برای واردات کالا از ترکیه و کشورهای اروپایی مناسب بوده و محبوبیت زیادی در بین تجار دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاه ها

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط