لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

ترخیص پوشش مصنوعی سوسیس از گمرک

ترخیص-پوشش-مصنوعی-سوسیس-از-گمرک

فهرست مطالب

مقدمه

در دنیای امروزی سوسیس‌ها به عنوان یکی از انواع مواد غذایی مهم و پرمصرف در نظر گرفته می‌شوند که مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. لازم است بدانید که انواع سوسیس را پس از تولید جهت رعایت اصول بهداشتی درون پوشش مخصوصی قرار می‌دهند که این پوشش‌ها انواع متفاوت و گوناگونی دارد. در واقع پوشش مصنوعی سوسیس در حال حاضر به عنوان رایج‌ترین نوع پوشش جهت بسته‌بندی سوسیس‌ها در نظر گرفته می‌شود. در نتیجه ما در ادامه این مقاله از سوی شرکت ققنوس ترخیص قصد داریم تا به نحوه انجام فرایند ترخیص پوشش مصنوعی سوسیس بپردازیم. در ادامه همراه ما باشید.

مراحل ترخیص پوشش مصنوعی سوسیس از گمرک

انجام فرایند ترخیص پوشش مصنوعی سوسیس از گمرک به عنوان یکی از مراحل مهم و ضروری در زمینه واردات و ترخیص کالا در نظر گرفته می‌شود. در نتیجه تاجر و بازرگان فعال در این زمینه بایستی تمامی اطلاعات لازم در مورد نحوه فرایند ترخیص پوشش مصنوعی را به خوبی داشته باشد، تا در هنگام انجام فرایند ترخیص کالا دچار مشکل نشود. در نتیجه با توجه به اهمیت انجام مراحل پوشش مصنوعی سوسیس در ادامه به مهم‌ترین مراحل انجام این کار می‌پردازیم. مهم‌ترین این مراحل عبارت است از:

مرحله اول: ثبت اطلاعات پوشش مصنوعی سوسیس در سامانه جامع گمرکی

 این مرحله که به عنوان مهم‌ترین و ابتدایی‌ترین مرحله از مراحل واردات و ترخیص پوشش مصنوعی کالباس و سوسیس به ایران در نظر گرفته می‌شود، تاجر و بازرگان فعال در زمینه تجارت پوشش مصنوعی سوسیس بایستی به طور کاملاً دقیق اطلاعات مربوط به پوشش مصنوعی سوسیس را در سامانه جامع امور گمرکی یا  epl وارد نماید. در این مرحله توجه داشته باشید که اطلاعات لازم را به طور کاملاً دقیق وارد نمایید، چرا که وجود هرگونه مشکلی در این مرحله موجب اختلال در مراحل دیگر واردات و ترخیص پوشش مصنوعی سوسیس خواهد شد.

مرحله دوم: انجام احراز هویت کالا

در این مرحله از مراحل ترخیص پوشش مصنوعی سوسیس بایستی کلیه اطلاعات مربوط به واردات و ترخیص پوشش مصنوعی سوسیس توسط کارشناسان و متخصصان گمرکی مورد بررسی و بازبینی قرار بگیرد تا در صورت وجود هرگونه مشکلی صاحبان کالا را از وجود این مشکل آگاه سازند و تاجر بتواند به دیگر مراحل واردات و ترخیص بپردازد.

مرحله سوم: کنترل کالاهای خریداری شده در مسیرهای گمرکی

در این مرحله از واردات و ترخیص پوشش مصنوعی سوسیس بایستی بهترین مسیر را جهت حمل و نقل برای کالا در نظر گرفت تا کالاها در مدت زمان کمتری به دست مشتریان برسند.

مرحله چهارم: دریافت کلیه مجوزات و مدارک لازم

در این مرحله تاجر یا بازرگان بایستی کلیه مدارک و مجوزات مربوط به ترخیص کالا را از سازمان‌های مرتبط با آن دریافت نماید. این مرحله به عنوان یکی از مراحل اصلی در زمینه واردات و ترخیص پوشش مصنوعی سوسیس از گمرک در نظر گرفته می‌شود.

مرحله پنجم: بررسی فیزیکی کالا توسط مأموران گمرکی

در این مرحله از مراحل واردات و ترخیص پوشش مصنوعی سوسیس کالا مجدد توسط متخصصان و مأموران اداره گمرک مورد بررسی و بازبینی قرار می‌گیرد تا در صورت وجود هر نوع مشکلی تاجران یا بازرگانان را اطلاع سازند.

مرحله ششم: ترخیص پوشش مصنوعی سوسیس از گمرک

این مرحله به عنوان آخرین مرحله از مراحل ترخیص کالا در نظر گرفته می‌شود. در این مرحله شما عزیزان می‌توانید کالای خود را از گمرک دریافت نمایید.

کاربردهای پوشش مصنوعی سوسیس

پوشش مصنوعی سوسیس که به عنوان رایج‌ترین پوشش‌های مورد استفاده برای انواع سوسیس و کالباس در نظر گرفته می‌شود، دارای کاربردهای بسیار زیادی در این زمینه می‌باشد. لازم به ذکر است که پوشش‌ها در موارد زیادی کاربرد دارند که از مهم‌ترین آنها عبارت است از:

خواص نفوذ ناپذیری در برابر بسیاری از گازها مانند گاز اکسیژن، گاز بخار آب، طعم و بو

  • خواص مکانیکی پوشش‌های مصنوعی موجب مقاومت در برابر سوراخ شدگی، استحکام در برابر پارگی می‌گردد.
  • قابلیت جمع شدگی
  • قابلیت تحمل دمای بالا
  • قابلیت چسبندگی به محصولات پروتئین بدون ایجاد جدایی سطح محصول
  • قابلیت چاپ پذیری روی آن
  • مقاومت در برابر نفوذ نور و اشعه UV
  • عدم بر همکنش منفی با مواد غذایی و ایجاد محیط باکتریایی مناسب

همچنین لازم است بدانید که پوشش‌های تک لایه در بسته‌بندی این محصولات کاربرد بسیار زیادی دارد اما جهت برآورده نمودن الزامات ذکر شده بایستی از پوشش‌های چندگانه استفاده نمود که این پوشش‌ها در طی سال‌های اخیر بسیار مورد توجه صنایع بسته‌بندی قرار گرفته است و به طور گسترده از آن جهت پوشش مصنوعی سوسیس در نظر استفاده می‌شود.

تحلیل تجارت ایران در زمینه واردات پوشش مصنوعی سوسیس

با توجه به اینکه پوشش مصنوعی سوسیس به عنوان یکی از مواد اولیه مورد نیاز در صنعت تولید سوسیس و کالباس در نظر گرفته می‌شود، واردات آن در ایران نیز به دلیل نبود تولید کافی داخلی رو به افزایش می‌باشد. در واقع می‌توان گفت در سال ۲۰۲۰، بر اساس آمار سازمان توسعه تجارت ایران مقدار واردات پوشش مصنوعی سوسیس به ایران حدود ۱۴۵۰ تن بوده است که با ارزش حدود 2.7 میلیون دلار وارد شده است. همچنین لازم به ذکر است که با توجه به اینکه پوشش مصنوعی سوسیس به عنوان یکی از کالاهای وارداتی به شرایط و مقررات خاصی تحت نظارت سازمان‌های مربوطه قرار دارد برای واردات آن بایستی شرایط بهداشتی، استاندارد و فنی را رعایت نمود.

همچنین برای ترخیص پوشش مصنوعی سوسیس نیاز به مجوز واردات، گواهینامه منشأ، گواهینامه بهداشت، گواهینامه استاندارد، پروانه واردات و… نیز دارید که همگی این‌ها از سوی سازمان‌های مربوطه صادر می‌گردد. با توجه به اینکه صنعت تولید سوسیس و کالباس در سطح کشور ایران به دلیل نبود تکنولوژی و تجهیزات مدرن در حال رشد است، واردات پوشش مصنوعی سوسیس نیز به دلیل کمبود تولید داخلی نیز همچنان ادامه خواهد داشت اما با توجه به اینکه در طی سال‌های اخیر دولت برای حمایت از تولید داخلی و کاهش وابستگی به کالاهای وارداتی، تلاش نموده است می‌توان انتظار داشت که در آینده نیز تولید داخلی پوشش مصنوعی سوسیس به‌مرورزمان افزایش یابد.

برای ترخیص پوشش مصنوعی سوسیس به چه مجوزهایی نیاز داریم؟

ترخیص کار رسمی اداره گمرک که قصد ترخیص پوشش مصنوعی کالباس و سوسیس از کنترل‌ها دارد بایستی جهت اخذ مجوزهای زیر از سازمان‌های مربوطه اقدام نمایند.

  • مجوز فنی از سازمان دامپزشکی جهت مصارف دامی و کشاورزی
  • مجوز ارزی از دفاتر صنایع شیمیایی و پلیمری جهت تخصیص ارز
  • مجوز فنی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت مصارف انسانی
  • مجوز مربوط به محصولات جهت مصارف کشاورزی و دامی

مدارک لازم جهت ترخیص ترخیص پوشش مصنوعی سوسیس

علاوه بر مجوزات مربوطه در زمینه واردات و ترخیص پوشش مصنوعی سوسیس از گمرک وارد کننده کالا نیاز به اخذ مدارک مربوط نیز دارد که از مهم‌ترین این مدارک جهت اطلاع شما عزیزان در جدول زیر انگاشته شده است.

کد تعرفه گمرکی پوشش مصنوعی سوسیس

با توجه به اینکه جهت واردات و ترخیص هر نوع کالایی بایستی نسبت به کد تعرفه گمرکی آن اطلاع داشته باشید. در این بخش از مقاله به کد تعرفه پوشش مصنوعی سوسیس می‌پردازیم.

سؤالات متداول

آیا واردات و ترخیص پوشش مصنوعی سوسیس از گمرک سودآور است؟

بله. با توجه به روند افزایش میزان درخواست برای این کالا واردات آن نیز به نوبه خود روبه‌افزایش است و سالانه حجم زیادی از واردات به این محصول اختصاص می‌یابد و سود بالایی را برای تاجران به همراه دارد.

کد تعرفه گمرکی جهت واردات و ترخیص پوشش مصنوعی سوسیس در چه ردیفی قرار می‌گیرد؟

کد تعرفه گمرکی جهت ترخیص پوشش مصنوعی سوسیس از گمرک در ردیف  39171000 قرار می‌گیرد.

ترخیص پوشش مصنوعی از گمرک چه هزینه‌هایی را به دنبال دارد؟

مهم‌ترین هزینه‌ها جهت واردات و ترخیص پوشش مصنوعی از گمرک شامل هزینه خریداری کالا، واردات کالا، حمل و نقل کالا، هزینه کارشناسی کالا و مواردی از این قبیل می‌شود.

چه مدارکی جهت ترخیص پوشش مصنوعی سوسیس از گمرک لازم است؟

مهم‌ترین این مدارک شامل فاکتور خرید کالا، مجوز واردات کالا، پروانه واردات کالا، برچسب کالا، گواهینامه بهداشت و… می‌شود.

جمع بندی

در این مقاله از سوی شرکت ققنوس ترخیص به مهم‌ترین مراحل واردات و ترخیص پوشش مصنوعی سوسیس پرداختیم تا شما عزیزان بتوانید انجام این مراحل را به طور کاملاً دقیق و اصولی به انجام برسانید. در واقع می‌توان گفت ترخیص پوشش مصنوعی کالباس و سوسیس از گمرک به عنوان امری تخصصی در نظر گرفته می‌شود که نیازمند دانش و مهارت ترخیص کار می‌باشد. اگر شما هم قصد ترخیص پوشش پلاستیکی سلولزی و مصنوعی را از گمرک دارید می‌توانید با متخصصان ما در این زمینه مشورت نمایید. همچنین از خدمات این شرکت مانند ثبت سفارش کالا، تأمین و تخصیص، ترخیص کالا، ترانزیت و ترانشیپ کالا و… بهره‌مند شوید.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط