لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

ترخیص پنیر پیتزا از گمرک / 0 تا 100 واردات پنیر پیتزا به ایران

ترخیص پنیر پیتزا از گمرک

فهرست مطالب

مقدمه

ترخیص پنیر پیتزا از گمرک به عنوان یکی از خدمات شرکت ققنوس ترخیص در نظر گرفته می‌شود در واقع پنیر پیتزا به عنوان نوعی پنیر و محصول لبنی در نظر گرفته می‌شود که از شیر گاو تولید شده و عموماً به رنگ سفید می‌باشد. بافت پنیر پیتزا به صورت نیمه جامد بوده و گاهی به علت رژیم‌های غذایی دام ممکن است به رنگ زرد نیز وجود داشته باشد. پنیر پیتزا در سراسر کشورهای دنیا طرفداران بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است و دارای انواع گوناگون و متنوعی می‌باشد.

در واقع می‌توان گفت در کشور ما محصولات لبنی و فراوانی یافت می‌شود. از این رو مواد موجود جهت تهیه پنیر پیتزا در دست ما قرار دارد و امروزه کارخانجات زیادی به تهیه پنیر پیتزا می‌پردازند اما علاوه بر وجود این کارخانجات نیاز به واردات نیز در کشور احساس می‌شود. در نتیجه در این مقاله از سوی شرکت ققنوس ترخیص به نحوه واردات و ترخیص پنیر پیتزا می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

مراحل ترخیص پنیر پیتزا از گمرک

جهت ترخیص پنیر پیتزا از گمرک بایستی تاجران و بازرگانان مراحل کلی این عمل را به انجام برساند. انجام صحیح این مراحل بسیار مهم و ضروری می‌باشد چرا که در صورتی که هر کدام از این مراحل به درستی صورت نگیرد، متحمل پرداخت هزینه‌هایی خواهید شد. در نتیجه با توجه به اهمیت مراحل ترخیص پنیر پیتزا از گمرک در این بخش از مقاله به مهم‌ترین مراحل آن می‌پردازیم.

ترخیص پنیر پیتزا از گمرک
ترخیص پنیر پیتزا از گمرک

مرحله یک: ثبت کلیه اطلاعات کالا در سامانه تجارت گمرکی

این مرحله به عنوان مهم‌ترین و ابتدایی‌ترین مرحله جهت واردات و ترخیص پنیر پیتزا در نظر گرفته می‌شود. این مرحله بسیار مهم و ضروری می‌باشد به گونه‌ای که در این مرحله تاجر و بازرگان فعال در این زمینه بایستی تمامی اطلاعات مربوط به کالا را در سامانه تجارت گمرکی به طور کامل ثبت کند و با دقت هر یک از آنها را مورد بررسی قرار دهد چرا که در صورت نادرست بودن هر کدام از اطلاعات وارد شده مشمول پرداخت جریمه خواهید شد.

مرحله دوم: اخذ شماره کوتاژ کالا

در این مرحله دوم از مراحل واردات و ترخیص پنیر پیتزا از گمرک لازم است بدانید که اطلاعاتی که توسط تاجران و بازرگانان در زمان سامانه امور گمرک ثبت شده است بایستی توسط کارشناسان مورد بازبینی قرار بگیرند تا در نهایت شماره کوتاژ کالا را دریافت نمایند.

مرحله سوم: تعیین ارزش کالا در مسیرهای گمرک

در مرحله سوم از مراحل واردات و ترخیص پنیر پیتزا از گمرک بایستی این نکته را مورد توجه داشته باشید که اگر کالاهای خریداری شده در مسیر سبز ترانزیتی قرار بگیرند به طور کاملاً مستقیم وارد گمرک می‌شوند، اما اگر کالا در مسیر قرمز و یا زرد قرار بگیرد مجدداً بایستی توسط کارشناسان و متخصصان مورد بررسی قرار بگیرد.

مرحله چهارم: اخذ تمامی مجوزات و مدارک لازم

در مرحله چهارم از مراحل واردات و ترخیص پنیر پیتزا تاجران و بازرگانان گرامی بایستی تمامی مجوزات لازم را از سازمان‌های مربوطه اخذ نمایند، چرا که عدم داشتن هر کدام از این مجوزات به منزله غیرقانونی بودن و یا قاچاق کالا می‌باشد. از این رو بهتر از این این مرحله را به طور کامل و با دقت بالایی به انجام برسانید.

مرحله پنجم: پرداخت هزینه‌های واردات کالا

در این مرحله از مراحل واردات و ترخیص پنیر پیتزا بایستی هزینه‌های مربوط به واردات و ترخیص را تماماً پرداخت نمایید تا کالا بتواند خود را برای انجام مرحله بعدی آماده نماید.

مرحله ششم: ترخیص پنیر پیتزا از گمرک

در این مرحله تاجران گرامی می‌توانند کالای خود را از گمرک ترخیص نماید تا در نهایت بتواند آن را وارد بازارهای داخلی نماید.

تحلیل روند تجارت پنیر پیتزا در ایران

تجارت پنیر پیتزا در ایران در طی سال‌های گذشته روند رشد بسیار توجهی داشته است. در واقع می‌توان گفت بر اساس آمارهای منتشر شده توسط سازمان صنایع غذایی میزان تولید پنیر در سال ۹۷ حدود ۱۵۰ هزار تومان بوده است که نسبت به سال ۱۳۹۸ حدود ۱۰ درصد رشد یافته است. در واقع می‌توان گفت با توجه به افزایش تولید پنیر صادرات این محصول نیز در طی سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است.

بر اساس آمار منتشر شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت صادرات پنیر در سال ۱۳۹۷ حدود ۱۴ هزار تن بوده است که نسبت به سال ۱۳۹۶ حدود ۲۰ رشد داشته است. همچنین علاوه بر صادرات واردات پنیر نیز در ایران وجود دارد. در واقع با توجه به آمار منتشر شده توسط سازمان گمرک ایران، واردات پنیر در سال ۱۳۹۷ حدود ۲۰ هزار تن بوده است که نسبت به سال ۱۳۹۶ حدود ۲۵ درصد کاهش داشته است.

در نتیجه می‌توان گفت با توجه به افزایش تولید و صادرات پنیر در ایران، تجارت این محصول در ایران رو به افزایش است. علاوه بر این با توجه به اینکه پنیر پیتزا از محصولات مورد استفاده در صنعت فست‌فود و رستوران‌هاست، بازار پنیر پیتزا در ایران همچنان قابلیت رشد دارد.

مجوزهای لازم جهت ترخیص پنیر پیتزا از گمرک

 با توجه به اینکه پنیر پیتزا به عنوان مواد غذایی به شمار می‌رود ترخیص کاری که قصد انجام واردات و ترخیص پنیر پیتزا از گمرک را دارد، موظف است جهت دریافت مجوزات فنی از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اقدامات لازم را به انجام برساند. همچنین برای اعلام تاریخ اعتبار پنیر به کار گرفتن مجوز فنی از وزارت جهاد کشاورزی نیز ضرورت دارد. همچنین ترخیص کار باید جهت تخصیص ارز در زمینه ترخیص پیتزا از گمرک مجوز ارزی از وزارت جهاد کشاورزی را دریافت نماید.

واردات پنیر پیتزا
واردات پنیر پیتزا

انواع مختلف پنیر پیتزا وارداتی

لازم است بدانید که پنیر پیتزا به شکل کاملاً گسترده به عنوان ماده اولیه برای پخت انواع پیتزا و فست فود استفاده می‌شود و طعم بسیار دلپذیر و لذیذی به آن می‌بخشد. همچنین به پنیری که جهت مصارف آشپزی مناسب باشد در رستوران مورد استفاده قرار می‌گیرد، پنیر پیتزا می‌گویند و به همین علت امروزه شاهد انواع مختلف پنیر پیتزا در سطح جهان می‌باشیم.

در واقع می‌توان گفت این محصول به صورت رنده شده می‌باشد و در مواجهه با حرارت ذوب می‌شود و به همین علت پنیر پیتزا دارای شکلی مایع می‌باشد. همانطور که گفته شد انواع پنیر پیتزا در سطح کشور علاقه‌مندان زیادی را به همراه دارد. در نتیجه این بخش از مقاله به مهم‌ترین انواع پنیر پیتزا می‌پردازیم. مهم‌ترین انواع پنیر پیتزا عبارت است از:

  • پنیر پیتزا موزارلا
  • پنیر پیتزا پارمسان
  • پنیر پیتزا چدار
  • پنیر پیتزای گودا
  • پنیر پیتزای پکوریتورومانو
  • پنیر پیتزا بلوچیز
  • پنیر پیتزا توما
  • پنیر پیتزا پارامیجانو
  • پنیر پیتزا پرولو
  • پنیر پیتزا ریکوتا

کد تعرفه گمرکی ترخیص پنیر پیتزا

کد تعرفه گمرکی مورد نیاز برای ترخیص پنیر پیتزا از گمرک به شرح زیر است:

کد تعرفه گمرکی ترخیص پنیر پیتزا

خدمات ترخیص تخصصی پنیر پیتزا با ققنوس ترخیص

شرکت ققنوس ترخیص با داشتن سال‌ها تجربه و تبحر در زمینه واردات و ترخیص پنیر پیتزا از گمرک به عنوان شرکتی معتبر در این زمینه در نظر گرفته می‌شود. در نتیجه شما عزیزان می‌توانید در هنگام انجام واردات و ترخیص پنیر پیتزا از گمرک از خدمات شرکت ققنوس ترخیص بهره من شوید که از مهم‌ترین خدمات تخصصی شرکت ققنوس ترخیص در زمینه واردات و ترخیص پنیر پیتزا عبارت است از:

  • راهنمایی و مشاوره در زمینه انواع پنیر پیتزا جهت واردات
  • اخذ تمامی مجوزات و همچنین کارت بازرگانی برای واردات و ترخیص پنیر پیتزا
  • انجام امور گمرکی و اخذ مجوزات لازم
  • تأمین و تخصیص ارز جهت واردات پنیر پیتزا ارائه خدمات ترخیص کالا و پرداخت هزینه‌های گمرکی
  • حمل و نقل کالا از مبدأ به مقصد و…

جمع بندی

در این مقاله از سوی شرکت ققنوس ترخیص به مهم‌ترین موارد در زمینه واردات و ترخیص پنیر پیتزا از گمرک پرداختیم. امید است با مطالعه این مقاله بتوانید به سؤالات خود در زمینه واردات و ترخیص کالا پاسخ دهید. شرکت ققنوس ترخیص با سال‌ها تجربه در زمینه واردات و ترخیص کالا آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان می‌باشد. شما عزیزان می‌توانید از خدمات شرکت ققنوس ترخیص که شامل ثبت سفارش کالا، تأمین و تخصیص ارز، ترانزیت و ترانشیپ کالا، انجام امورات گمرکی تخصصی و… بهره‌مند شوید.

آیا واردات پنیر پیتزا به ایران سودآور است؟

 بله. در واقع می‌توان گفت با توجه به افزایش میزان استفاده از پنیر پیتزا در مواردی مانند فست فود و انواع رستوران‌ها واردات این کالا به نوبه خود افزایش یافته است و این امر موجب سود بالا برای تاجران و بازرگانان می‌شود.

جهت ترخیص پنیر پیتزا از گمرک چه مجوزاتی را بایستی اخذ نمایید؟

مهم‌ترین مجوزات جهت ترخیص پنیر پیتزا شامل مجوز فنی از وزارت جهاد کشاورزی مجوز مربوط به تخصیص ارز و… می‌باشد.

واردات و ترخیص پنیر پیتزا چه هزینه‌هایی را به دنبال خواهد داشت؟

مهم‌ترین هزینه‌های واردات و ترخیص پنیر پیتزا شامل هزینه خریداری کالا، هزینه واردات و ترخیص کالا، هزینه حمل و نقل کالا و مواردی از این قبیل می‌شود.

کد تعرفه گمرکی جهت ترخیص پنیر پیتزا در چه ردیفی قرار می‌گیرد؟

کد تعرفه گمرکی جهت ترخیص پنیر پیتزا رنده شده در ردیف ۰۴۰۶۲۰۰۰ قرار می‌گیرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط