لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

ترخیص پنکه از گمرک / 0 تا 100 واردات پنکه از چین

ترخیص پنکه از گمرک

فهرست مطالب

در هر مکانی به‌ویژه در فضاهای بسته مانند منازل، ادارات، مدارس، بیمارستان‌ها و..، برای ایجاد تهویه، حفظ دمای اتاق و خنک‌سازی آن در گرما به یک پنکه نیاز می‌باشد. پنکه وسیله‌ای برقی است با یک فن مکانیکی که با چرخش پره‌هایش، محیط را خنک می‌نماید و در محیط‌هایی با رطوبت هوای بالا و عدم وجود کولر آبی، استفاده از پنکه جایگزین بسیار مناسبی است. این وسیله خنک کننده انواع مختلفی دارد که هر کدام کارایی خاصی دارند. امروزه واردات و ترخیص پنکه از گمرک در انواع مختلف میان کشورها انجام می‌شود.

در کشور ما واردات این کالا معمولا از کشورهای چین و دبی است. ققنوس ترخیص انواع پنکه وارداتی را با کمترین هزینه برای شما ترخیص می‌کند. در ادامه به بررسی مراحل واردات پنکه از چین و دبی و ارائه اطلاعات مرتبط با این موضوع می‌پردازیم.

آیا واردات پنکه به ایران سود آور است؟

همانطور که می‌دانید واردات هر کالایی اگر با خرید عمده انجام شود، با سود خیلی خوبی همراه است. در مورد واردات و ترخیص پنکه از گمرک نیز همینطور است. زیرا با خرید عمده، اختلاف قیمت خرید با قیمت فروش پنکه‌ها در بازار داخلی ایران موجب می‌شود که شما از واردات پنکه سود خیلی مناسبی کسب کنید. از این رو می‌توان گفت سود اصلی واردات پنکه از چین یا دبی در خرید عمده آنهاست؛ البته برای برخی از واردکنندگان این موضوع به شرایط آنها بستگی دارد و در هر واردکننده متفاوت است.

از سویی هم نیاز بازار به این کالا بدلیل آب‌وهوای گرم و خشک اکثر مناطق کشورمان، تقاضا برای آن را افزایش می‌دهد. به این ترتیب اگر واردکننده پنکه بتواند به سرعت کالایش را ترخیص نماید و وارد بازرا کند، با فروش به موقع سود مورد انتظارش را به دست خواهد آورد. ققنوس ترخیص در خدمت شما عزیزان است تا ترخیص پنکه وارداتی را از تمام گمرکات کشور برایتان انجام دهد.

واردات پنکه از چین
واردات پنکه از چین

بهترین کشور جهت واردات پنکه به ایران کدام است؟

به نظر می‌رسد در شرایط امروزی واردات پنکه از چین بهترین گزینه باشد؛ زیرا تولیدکننده‌های چینی با در اختیار داشتن مواد اولیه کافی، هزینه‌های تولید را تا حد زیادی کاهش می‌دهند و این موجب کاهش هزینه واردکننده می‌شود. همچنین دولت چین جهت حمایت از تولیدات و افزایش رشد اقتصادی، معافیت‌های مالیاتی و قوانین خاصی برای حمایت از تولیدکننده‌هایش تدوین نموده است.

از سویی هم چین با داشتن بنادر، جاده‌ها و راه‌آهن‌های فراوان، به کاهش زیادی در هزینه‌های حمل‌ و نقل و ترخیص پنکه از گمرک نیز کمک کرده است. فناوری پیشرفته چین موجب می‌شود آنها بتوانند در زمان کم، کالاهایی در مقیاس بسیار بالا تولید نمایند. و از آنجا که عرضه در مقیاس بالا موجب کاهش قیمت‌ها می‌شود، این تولیدات هم قیمت کالاهای چینی را بسیار کاهش داده است.

کشور چین جمعیت ماهر و تحصیل‌کرده زیادی در اختیار دارد که در تولیدات آن کشور مشارکت دارند و از طرفی دستمزدهای نیروی کار در چین به نسبت کشورهای دیگر خیلی کمتر است. همه این عواملی که ذکر کردیم در ارزان بودن واردات پنکه از چین موثر می‌باشند.

راهنمای واردات پنکه به ایران

جهت واردات و ترخیص پنکه از گمرک نیز باید مراحلی طی شود تا در نهایت به دست خریداران در بازار برسد. در ادامه به بررسی تک تک مراحل واردات پنکه می‌پردازیم:

مرحله اول: انتخاب محصول

برای انتخاب پنکه مورد نظرتان اول باید کشور مبدا را شناسایی کنید. برای مثال کارخانه‌های زیادی در چین و دبی هستند که انواع مدل‌های پنکه (سقفی، رومیزی، …) را تولید می‌کنند. حتی دبی انواع مدل پنکه را از کشورهای دیگر وارد می‌نماید و شما امکان انتخاب برندهای دیگر را هم از دبی دارید. پس ابتدا مدل پنکه مدنظر خود را جهت واردات انتخاب کنید، چون واردات پنکه باید طبق نیازهای بازار داخلی باشد. اگر پنکه‌هایی بخرید که تقاضای زیادی ندارند، نه تنها سودی نمی‌کنید، بلکه ضرر هم خواهید کرد. جهت سودآوری بیشتر از واردات پنکه از چین بهتر است نکات زیر را در انتخاب پنکه در نظر بگیرید:

تقاضای ثابت و کافی در بازار داشته باشد، حاشیه سود حداقل ۳۰ الی ۵۰ درصدی کسب کنید، دارای قابلیت اطمینان (موارد گارانتی) باشد و فروش آن در کشور ممنوع نباشد.

مرحله دوم: شناسایی تأمین‌کننده‌‌های عمده

این خیلی مهم است که جهت واردات و ترخیص پنکه از گمرک، اقلام خود را از تأمین‌کننده‌های عمده بخرید. زیرا با خرید از تولیدکننده‌ها هزینه‌ها تا حد زیادی را کاهش می‌یابد. در حالی که هنگام خرید پنکه از خرده‌فروشان باید هزینه‌ای هم بابت واسطه‌ها بپردازید. تعهد کارخانه‌های تولیدی در کارشان و ارسال به موقع پنکه‌ها هم بسیار مهم است. تأمین‌کننده‌های معتبر و مناسب دارای ویژگی‌هایی می‌باشند مانند: پیشنهاد قیمت مناسب که حاشیه سود کافی برای شما داشته باشد. ارائه خدمات پشتیبانی پس از فروش، دارای همه گواهینامه‌های استاندارد کشور خود باشند، دارای شرایط پرداخت مناسب هستند.

مرحله سوم: انجام خرید محصول

پس از اینکه درمورد واردات پنکه از چین یا هر جای دیگر و نوع پنکه که متقاضی و سود بیشتری دارد، تحقیق کردید و تامین‌کننده را انتخاب نمودید، باید خرید پنکه انجام ‌شود. یادتان باشد هنگام خرید باید کلیه شرایط حمل‌ونقل، خدمات پس از فروش، شرایط مرجوعی، پرداخت و … را در قرارداد بیان نمایید.

اگر قرار باشد که اقلام خریداری شده را تا مدت مشخص ترخیص پنکه از گمرک در انبار نگهدارید، باید هماهنگی‌های لازم برای آن را هم انجام دهید. ققنوس ترخیص در چین و دبی انبارهای مناسبی جهت نگهداری امن کالا داراست.

مرحله چهارم: حمل‌ و نقل محصول

بعد از اینکه پنکه‌ها را خریدید، باید به سمت کشور ارسال گردند. با توجه به نوع کالا، روش‌های حمل‌ونقل گوناگونی موجود است که هماهنگی‌های لازم برای حمل‌ به عهده خریدار می‌باشد. البته برخی شرکت‌های تأمین‌کننده مسئولیت حمل‌ونقل کالا را در ازای دریافت هزینه مازاد به عهده می‌گیرند. ممکن است شما با سیستم حمل‌ونقل کشورها آشنا نباشید، پس توصیه می‌کنیم در این مورد از شرکت‌های تجاری مانند گروه تجاری ققنوس کمک بگیرید.

راهنمای ترخیص پنکه از گمرک

بعد از اتمام مراحل واردات پنکه از چین، ترخیص آنها از گمرک بخش مهم دیگری است که باید اسناد و مدارکی برای آن ارائه دهید. اگر اسناد و مدارک را کامل و درست نداشته باشید و با روش‌های قانونی ترخیص آشنا نباشید، محموله شما توقیف خواهد شد. پروسه گمرکی و هزینه‌های آن با توجه به ارزش اقلام وارداتی متفاوت است. با ققنوس ترخیص همرا باشید تا مراحل ترخیص پنکه را از گمرک چین بررسی کنیم؛ اینگونه دردسرهای گمرکی ترخیص کالایتان کم خواهد شد.

تحویل مدارک لازم به گمرک چین

برای ترخیص کالا باید یک سری مدارک رسمی را به گمرک چین ارائه دهید. مدارکی مانند کارت بازرگانی، پروفرما و بارنامه. بعد از تحویل این مدارک به گمرک، باید نسبت به تکمیل فرم درخواست ترخیص کالاها اقدام کنید و منتظر بمانید تا گمرک چین آن را تایید کند.

بازرسی کالا

گمرک برای اینکه ترخیص پنکه از گمرک را تایید و برگه ترخیصیه را صادر کند، باید کالاها توسط بازرسان گمرک بررسی شوند.

پرداخت حق گمرکی

پس از تایید بازرسان، با توجه به تعداد و کیفیت واردات پنکه از چین، هزینه‌ای جهت پرداخت به وارد کننده بنام حق گمرکی ابلاغ می‌شود.

ترخیص کالا

پس از پرداخت حق گمرکی اجازه ترخیص پنکه‌ از گمرک به شما داده می‌شود و شما می‌توانید اجناس ترخیص شده را به ایران ارسال نمایید. برگه ترخیصیه در حکم مجوز قانونی ارسال کالاها به کشور است و علت اصلی دریافت آن، قانونی جلوه دادن واردات می‌باشد.

ترخیص پنکه از گمرک
ترخیص پنکه از گمرک

لیست تعرفه و هزینه های واردات پنکه 

مسلما همیشه وقتی محصولات را مستقیما از کارخانه تولیدی آن خرید بکنید، قیمت خرید و هزینه نهایی آن بسیار پایین‌تر خواهد شد. زیرا از این طریق واسطه‌های اضافی حذف می‌شوند و همچنین با تضمین کیفیت بالای محصول، سود خوبی هم نصیب واردکننده می‌گردد. بطور کلی علاوه بر قیمت خرید،  هزینه واردات پنکه از چین به هزینه حمل‌ونقل به ایران، هزینه انبارداری ، تهیه مجوزات، ترخیص پنکه از گمرک و بسیاری موارد دیگر بستگی دارد. فاکتورهایی چون حجم و وزن محموله و همچنین روش حمل بار (از طریق هوایی، دریایی یا زمینی) هم در این هزینه‌ها موثرند.

روش حمل هوایی با وجود سرعت بالاتر و در نتیجه حضور سریع‌تر کالا در بازار فروش، هزینه‌ بالاتری هم دارد. به نظر می‌رسد برای ارسال محموله پنکه از چین به ایران، روش حمل دریایی بهتر و مقرون به صرفه‌‌تر است. علاوه بر این‌ها عوارض گمرکی ترخیص پنکه هم نرخ نامه مشخصی دارد که بعد از انتخاب نوع و مدل پنکه محاسبه می‌گردد. با توجه به همه این موارد می‌توانید یک دید کلی در مورد هزینه واردات پنکه از چین بدست آورید.

لیست مجوزات مورد نیاز جهت ترخیص پنکه از گمرک

واردات لوازم خانگی به مجوز خاصی نیاز ندارد جز: مجوز ارزی از دفتر صنایع لوازم خانگی و اداری که برای تخصیص ارز لازم است، نیاز به ثبت شناسه کالا و مجوز استاندارد زیست محیطی، بهداشتی، کیفی و مصرف انرژی که همه لوازم خانگی از جمله واردات پنکه از چین به آن نیازمندند.

این مجوزها هنگام ترخیص پنکه از گمرک به کار می‌روند و اگر تهیه نشوند، مراحل ترخیص طول خواهد کشید یا اجازه ترخیص به شما داده نخواهد شد.

کد تعرفه ی گمرکی پنکه در ایران

تعرفه گمرکی عبارت از یک معیار عددی است که جهت تعیین و شناسایی جایگاه کالاها هنگام ترخیص کالا به کار می‌رود. این تعرفه‌های گمرکی‌، همان میزان حقوق ورودی هستند که باید هنگام ورود کالا به کشور پرداخت شوند و توسط اداره گمرک، آمار، حمل‌ونقل و بیمه طراحی می‌شوند.

  • تعرفه گمرکی جهت ترخیص پنکه از گمرک در انواع پنکه خانگی رومیزی، پنکه سقفی، پنکه خانگی پایه دار، پنکه برقی کوچک در ردیف 84145100 قرار دارد.

واردکننده‌های عزیز برای دریافت کد تعرفه گمرکی انواع دیگر واردات پنکه از چین می‌توانید با متخصصان ترخیص‌کار ققنوس ترخیص تماس بگیرید.

انواع پنکه وارداتی به کشور

همانطور که می دانید پنکه ها انواع مختلفی دارند و پنکه های مختلفی به کشور وارد می شود. این پنکه ها که با نام های تجاری مختلف توسط ققنوس ترخیص وارد می شوند در سایزهای متنوع نیز وجود دارند و بسته به اندازه فضا مورد استفاده قرار می گیرند. برای استفاده خانگی پنکه ها در سه نوع کلی سقفی، دیواری و رومیزی وارد می شوند. پنکه های سقفی لوستردار، پنکه های ایستاده پایه بلند، پنکه های دستی، انواع پنکه های کنترل دار، پنکه های پرتابل، پنکه های جدید بدون پره، پنکه های شارژی، پنکه های مدرن و… از دیگر انواع پنکه هایی هستند که در گمرک ترخیص می شوند.

همه این پنکه ها مجهز به کنترل از راه دور هستند و مزیت پنکه های دیواری و سقفی نسبت به سایر پنکه ها این است که در دسترس کودکان نیست و خطر برخورد با آنها بسیار کمتر است.

مدارک لازم جهت ترخیص پنکه از گمرک

برای واردات و ترخیص پنکه از گمرک به مدارک مختلفی نیاز پیدا خواهید کرد. برای پشت سر گذاشتن مراحل ترخیص پنکه به بهترین شکل می توانید ققنوس ترخیص را انتخاب کنید. در ادامه ما کارشناسان ققنوس ترخیص برای دسترسی بهتر مشتریانمان انواع مدارک مورد نیاز برای ترخیص پنکه را دسته بندی کرده ایم.

دسته اول مدارک ترخیص پنکه مربوط به کالا و به شرح زیر است:

  • قبض انبار ( Warehouse Reciept )
  • ترخیصیه ( Delivery Order )
  • بارنامه ( Bill Of Loading )
  • فاکتور ( Invoice )
  • پیش فاکتور ( Proforma Invoice )
  • فهرست عدل بندی ( Packing List )
  • بیمه نامه ( Insurance Policy )
  • مجوز گواهی مبدا ( Certificate Of Origin )
  • گواهی استاندارد ( Standard Certificate )
  • مجوزهای قانونی ( Logical Permission )
  • گواهی بازرسی

دسته دوم مدارک ترخیص پنکه مربوط به صاحب کالا و به شرح زیر می باشد:

  • کارت بازرگانی ( Commercial ID )
  • کپی تمامی صفحات کارت بازرگانی
  • کپی صفحات کارت ملی

دسته سوم مدارک ترخیص پنکه از گمرک مربوط به نماینده صاحب کالا و به شرح زیر است:

  • اصل و کپی کارت ملی
  • کپی و اصل وکالت نامه محضری ( Letter Of Attorance )
  • کپی و اصل معرفی نامه برای گمرک
  • کپی دفترچه بیمه

دلایل واردات پنکه از چین

واردات پنکه از چین از تجارت های پرسود محسوب می شود. پیشرفت تکنولوژی در این کشور سبب شده تا در زمان کم اجناسی مثل پنکه در تعداد و مقیاس بالا تولید شوند. تولید کنندگان در چین مواد اولیه و متریال مناسب و کافی در اختیار دارند که تا حد زیادی باعث کاهش هزینه های تولید شده است و دولت این کشور هم برای حمایت از تولید کننده ها و رشد اقتصادی چین قوانینی در زمینه معافیت های مالیاتی وضع کرده است. همچنین تولید در مقیاس بالا نیز باعث کاهش قیمت های پنکه در این کشور شده و خرید و واردات پنکه از این کشور را سودمند می کند.

علاوه بر این حضور تعداد زیادی نیروی کار ماهر در این کشور باعث شده که دستمزد نیروی کار نسبت به سایر مناطق کاهش یابد و هزینه تمام شده اجناس تولید شده به حداقل برسد. در نتیجه واردات پنکه از چین می تواند بهترین گزینه واردات برای کسب سودهای کلان شود. علاوه بر این روابط بین دو کشور مناسب بوده و در بندرگاه های مختلف چین و ایران امکان واردات دریایی، هوایی و زمینی فراهم است.

اهمیت حضور ترخیص کار جهت ترخیص پنکه

ترخیص پنکه از گمرک یکی از مهم ترین مراحل مربوط به واردات پنکه می باشد که دانش و تجربه زیادی می طلبد. در امور تجاری زمان بسیار حائز اهمیت بوده و حتی اتلاف وقت ناچیز در ترخیص کالا می تواند ضررهای زیادی به بار آورد. در نتیجه به دلیل اهمیت زیاد ترخیص در تجارت، اهمیت حضور ترخیص کار جهت ترخیص پنکه نمایان می شود. ترخیص کار شخصی حقیقی یا حقوقی است کی طی قراردادی با وارد کننده پنکه کلیه مراحل و عملیات مربوط به ترخیص پنکه از گمرک را انجام می دهد. این شخص علاوه بر آشنایی و تسلط کامل به قوانین مربوط به گمرک، باید شخصی قابل اعتماد باشد و در شرایط گوناگون عملکرد مناسبی از خود نشان دهد.

در واقع ترخیص کار با همه مجوزهای لازم مربوط به مراحل واردات پنکه، تعرفه های گمرکی و عوارض ها آشنایی کامل دارد و در کم ترین زمان و بدون اتلاف وقت ترخیص اجناسی مثل پنکه را انجام می دهد. ترخیص کاران ققنوس ترخیص به بهترین شکل در تمامی مراحل ترخیص همراه شما خواهند بود.

چرا برای واردات و ترخیص پنکه از ققنوس ترخیص استفاده کنید؟

فعالیت در تجارت بین‌المللی و بازرگانی کالاها علاوه بر این که کاری سود آور برای خود تجار است، یک عامل موثر در اقتصاد کشور نیز هست. برای همین قوانین و نظارت‌های خاصی روی این فعالیت اعمال می‌شود تا بر خلاف مقررات کشور و به ضرر آن نباشد. شما نیز اگر قصد واردات کالا و فعالیت تجاری دارید نیاز است با یک شرکت یا اشخاص متعهد و متخصص در این حرفه همکاری کنید تا ترخیص پنکه از گمرک موفقیت‌آمیز باشد. زیرا اغلب بی‌تجربگی و نابلد بودن با قوانین در این زمینه مشکلاتی در مراحل واردات و ترخیص ایجاد می‌کند که گاه جبران ناپذیر است.

واردات پنکه از چین نیز با همین مسائل روبروست و اگر می‌خواهید در مرحله ترخیص کالا از گمرک با مشکلات اداری و تاخیر در تحویل کالا مواجه نشوید، ترخیص کالایتان را با خیال راحت به ققنوس ترخیص بسپارید.

در این راستا، ققنوس ترخیص با ارائه خدماتی چون: انجام ثبت سفارش، پرداخت حوالجات ارزی، کسب مجوزهای قانونی برای ترخیص پنکه از گمرک، حمل‌ ونقل کالا تا مکان موردنظر شما، ترخیص کالا از تمامی گمرک‌های کشور و… آماده همکاری با تجار عزیز است.

در صورت تمایل به کسب اطلاعات و یا همکاری با ققنوس ترخیص در زمینه ترخیص محموله پنکه از گمرک با ما تماس بگیرید.

جمع بندی

اگر قصد واردات پنکه از چین یا دبی را دارید، ققنوس ترخیص صفر تا صد ترخیص کالا را از چین و دبی برایتان انجام می‌دهد. با کمک خدمات این شرکت علاوه بر کاهش دردسرهای واردات در حد زیاد، سود بیشتری هم نصیب بازرگانان خواهد شد.

ققنوس ترخیص با ارائه خدمات و امکاناتی از قبیل وجود نمایندگان ماهر و آشنا با تولیدکننده‌ها، انبار در چین و دبی، انجام تجارت از این مناطق را برا شما تسهیل نموده است.

مدارک لازم جهت ترخیص پنکه از گمرک به چند دسته تقسیم می شوند؟

برای ترخیص پنکه از گمرک به مدارک متنوعی نیاز پیدا خواهید  کرد. این مدارک به سه دسته کلی تقسیم می شوند. دسته اول مدارک ترخیص پنکه مربوط به کالا، دسته دوم این مدارک مربوط به صاحب کالا و دسته سوم مدارک مربوط به ترخیص پنکه به نماینده صاحب کالا یا ترخیص کار مربوط می شوند.

وظایف ترخیص کار در واردات پنکه چیست؟

پروسه ترخیص پنکه پروسه پیچیده ای محسوب می شود که زمان در آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. مهم ترین وظیفه ترخیص کار پشت سر گذاشتن این پروسه پیچیده به بهترین نحو و کمترین زمان ممکن است. از این رو لازم است که ترخیص کار با تجربه باشد و دانش و اطلاعات کافی و به روز داشته باشد.

چه نوع پنکه هایی وارد ایران می شوند؟

پنکه های وارداتی از چین به ایران در سایزها، برندها و مدل های مختلفی وارد می شوند. پنکه های پایه دار ایستاده، پنکه های پایه دار رومیزی، پنکه های سقفی لوستردار، پنکه های شارژی، پنکه های مدرن بدون پره، پنکه های پرتابل و… از انواع پنکه های وارداتی به ایران هستند.

واردات پنکه از چین از چه نظر حائز اهمیت است؟

در کشور چین به دلیل پایین بودن دستمزد کارگران، در دسترس بودن مواد اولیه کافی، حمایت دولت چین از تولید کنندگان و فناوری پیشرفته در این کشور هزینه تمام شده اجناس بسیار پایین تر از سایر مناطق بوده و واردات پنکه از چین بسیار مقرون به صرفه و سود آور می باشد. همچنین امکان واردات دریایی، زمینی و هوایی از چین به ایران فراهم است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط