لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

ترخیص پروژکتور از گمرک / 0 تا 100 واردات ویدئو پروژکتور

ترخیص پروژکتور از گمرک

فهرست مطالب

پروژکتور وسیله‌ای برای نمایش تصاویر بر روی پرده یا دیوار است. امروزه انواع پرژکتورها برای این منظور در مدارس، آزمایشگاه‌ها، دانشگاه‌ها و …. جهت آموزش بهتر همراه با نمایش تصاویر کاربرد دارد. از این رو واردات ویدئو پروژکتور نیز در عرصه تجارت جایگاهی دارد و تجار زیادی به واردات این وسیله علاقه‌مند هستند. اگر در فکر خرید و واردات و ترخیص این دستگاه هستید باید بهترین انتخاب را داشته باشید تا در هنگام فروش در داخل کشور به مشکل برنخورید. برای افرادی که برای بار اول قصد واردات پروژکتور را دارند شاید در نگاه اول انتخاب نوع و یا مبدا خرید آن گیچ کننده باشد.

پس توصیه می‌کنیم در این مقاله با ققنوس ترخیص باشید تا در مورد تعرفه واردات پروژکتور و سایر اطلاعات لازم مطالبی بیاموزید. ترخیص پروژکتور از گمرک یکی از خدمات ققنوس ترخیص است و شما عزیزان می‌توانید از خدمات ما در این زمینه استفاده کنید.

آیا واردات پروژکتور به ایران سود آور است؟

در کشور ما انواع پروژکتورهای روشنایی با کاربرد در مکان‌های مختلف، مورد استفاده بازار مصرفی هستند. در واقع نیاز کشور به این دستگاه معمولا از طریق واردات از کشورهای خارجی تامین می‌شود و هر ساله مقادیری ارز برای واردات ویدئو پروژکتور از کشور خارج می‌گردد. فعالیت در حیطه خرید و توزیع پروژکتور روشنایی در بازار مصرفی ایران، سودآوری خوبی برای فعالان در این زمینه دارد. چرا که پروژکتور از تجهیزات مهمی است که در مکان‌هایی مانند: بیمارستان‌ها، شرکت‌ها، مدارس، برخی از فروشگاه‌ها و منازل کاربرد دارد.

به همین دلیل استفاده گسترده از پروژکتور، تولیدات داخلی آن نمی‌تواند پاسخگوی نیاز مردم باشد و برای جبران این کمبود باید از کشورهای دیگری مانند چین و دبی این دستگاه را وارد کرد.

اما نکته قابل توجه برای کسب سود مناسب از واردات و ترخیص پروژکتور از گمرک، توجه به برند آن و تعرفه واردات پروژکتور است که حتما باید از برند‌های معتبر و شناخته شده در بازار ایران باشد. زیرا مردم از خرید برند‌های ناشناس در بازار خودداری می‌کنند، زیرا در صورت خرابی برندهای نامعتبر، یافتن مراکز سرویس و قطعات آن مشکل یا ناممکن است.

واردات ویدئو پروژکتور
واردات ویدئو پروژکتور

بهترین کشور جهت واردات پروژکتور به ایران کدام است؟

واردات ویدئو پروژکتور روشنایی در ایران غالبا از مبدا کشورهای امارات متحده عربی، چین، آلمان، ایتالیا، ترکیه، هند، ژاپن و … انجام می‌شود. از آنجا که یکی ازعوامل مهم که بر هزینه واردات پروژکتور موثر است، انتخاب روش‌های حمل و نقل مناسب و بعد مسافتی بین کشور مبدا و مقصد است. از این جهت به دلیل اینکه ایران مسافت کمی با کشور امارات دارد، با خرید پروژکتور از دبی و واردات و ترخیص پروژکتور از گمرک هزینه حمل و نقل کمتری نسبت به واردات از دیگر کشورها می‌پردازید.

علاوه بر آن تنوع در روش‌های ارسال از دبی کمک می‌کند تا بودجه مالی خود را کنترل کنید. اکثر برندهای رایج و شناخته شده در بازار ایران نیز در دبی یافت می‌شوند و شما با اطلاع از تعرفه واردات پروژکتور می‌توانید به راحتی این دستگاه را از دبی وارد کنید.

کم‌هزینه و مقرون‌به‌صرفه بودن ترخیص کالا از دبی از دیگر مزایای واردات از آنجاست. از طریق دبی واردات ویدئو پروژکتور تولیدی کشورهایی که در حال حاضر ایران را تحریم کرده‌اند هم تسهیل می‌شود. شرکت‌های ایرانی مستقر در دبی، مقصد دریافت‌کننده کالا را دبی معرفی می‌کنند و پس از ورود به دبی، آن را به ایران ارسال می‌کنند.

راهنمای واردات پروژکتور به ایران

توجه داشته باشید که واردات و ترخیص پروژکتور از گمرک دارای نکات و الزامات مهمی است که بهتر است با دقت وارد عمل شوید. در ادامه به مهمترین مراحل واردات پروژکتور پرداختیم:

آماده سازی مدارک لازم برای واردات

این مطلب را همه می‌دانید که برای واردات پروژکتور یا هر کالای دیگری باید از تعرفه واردات پروژکتور، مدرک و مجوزات لازم مطلع باشید و همه را به موقع آماده کنید. برخی از مدارک باید از وزارت بازرگانی تهیه شود. اگر مجوزهای مربوطه و مدارک لازم را نداشتید و اقدام به واردات کردید، واردات ویدئو پروژکتور شما غیر قانونی تلقی خواهد شد.

آشنایی با قوانین و مقررات تجاری کشور مبدا و مقصد

نکته بسیار مهم برای واردات، آشنایی کامل با چهارچوب قوانین و مقرارت بین‌المللی، بویژه قوانین کشور مبدا است. همچنین طبق قوانین، واردات برخی کالاها به کشور هم ممنوع و غیر مجاز است که باید آن را هم بدانید. اگر بدون توجه به قوانین، واردات و ترخیص پروژکتور از گمرک را انجام دهید، ممکن است کالاهای شما در گمرک متوقف شود و جریمه سنگینی متحمل گردید. توجه کنید که تعرفه واردات پروژکتور را نیز در پروفرما بطور صحیح درج کنید تا بعدا مشکلی پیش نیاید.

یافتن تامین کننده معتبر

مرحله مهم بعد پیدا کردن یک تامین کننده معتبر است که بتوانید برندهای شناخته شده در بازار ایران را از او بخرید و از کیفیت و اصل بودن دستگاه هم خیالتان آسوده شود. همیشه تامین کنندگانی هستند که با سوء استفاده از موقعیت‌ها سعی در کلاهبرداری دارند. ما در ققنوس ترخیص به شما معتبرترین تامین کنندگان را معرفی می‌کنیم تا گرفتار این خطرات در واردات ویدئو پروژکتور نشوید.

تعیین تعرفه گمرکی کالا

تعرفه واردات پروژکتور در تعیین هزینه‌های پرداختی هنگام ترخیص پروژکتور از گمرک موثر است. این تعرفه بر اساس نوع و برند دستگاه شما تعیین می‌شود که می‌توانید جهت اطلاع دقیق از آن با کارشناسان ققنوس ترخیص تماس بگیرید.

آشنایی با روش حمل و نقل مناسب

انتخاب یکی از روش‌های حمل و نقل موضوع مهمی در پروسه ارسال کالا به کشور است. شما باید از سه روش دریایی، هوایی و زمینی، با توجه به نوع کالاهای خود مناسبترین شیوه را برای ارسال پروژکتور به کشور انتخاب نمایید. به دلیل همجواری دبی با ایران به نظر می‌رسد بهترین روش برای حمل پروژکتور، روش حمل بار دریایی و هوایی باشد که به مراتب هزینه بیشتری از حمل زمینی دارند، اما با سرعت بیشتری به کشور ارسال می‌شوند.

راهنمای ترخیص پروژکتور از گمرک

واردات ویدئو پروژکتور از هر کشوری که انجام شود، بعد از رسیدن به گمرک کشور مراحلی دارد که برای ترخیص باید طی شود:

اخذ قبض انبار گمرکی و تهیه سایر مدارک

برای ترخیص کالا ابتدا باید قبض انبار گمرکی که در آن، تعرفه واردات پروژکتور، وزن محموله, تعداد بسته‌ها, تاریخ ورود کالا و.. درج است، دریافت شود. سپس اسناد و مدارک لازم برای اظهارنامه گمرکی تهیه و در صورت نیاز پیش از اظهار به گمرک, به بانک عامل ارسال گردد تا بررسی و تایید شوند.

 ثبت اظهارنامه در سامانه EPL

مهمترین مرحله ترخیص پروژکتور از گمرک، ثبت دقیق مشخصات کالا توسط صاحب کالا یا نماینده قانونی وی به شکل الکترونیکی در سامانه EPL است. در این سامانه، واردات، صادرات و ترانزیت کالا نیز دور اظهاری می‌شود. در این مرحله مشخصات کامل واردات ویدئو پروژکتور و اطلاعات مربوط به ثبت سفارش (ارزش کالا، تعداد دقیق کالا، تعرفه واردات پروژکتور و محاسبات اظهارنامه) از دیگر سامانه‌ها فراخوانی می‌گردد.

اخذ کوتاژ و تعیین مسیر گمرکی

اگر اظهارنامه توسط کارشناسان تایید شد, آنها شماره ثبت اظهارنامه (شماره کوتاژ) صادر می‌کنند و پس از کنترل و ارزیابی کالا، بلافاصله اظهارنامه بطور خودکار در مسیر سبز, زرد یا قرمز گمرکی برای ترخیص پروژکتور از گمرک قرار می‌گیرد.

دریافت مجوزات لازم

علاوه بر مجوزات لازم در مرحله واردات ویدئو پروژکتور، مجوزهایی هم باید طبق تعرفه اظهاری تهیه شود. این مجوزها یا بصورت سیستمی، یا طبق نظر ارزیاب و کارشناس مربوطه مشخص می‌گردد.

کارشناسی (بررسی تعرفه و ارزش اظهارنامه)

کارشناس به شکل مجازی با توجه به اطلاعات اظهارنامه و ارزیابی‌های لازم، محموله را با اسناد اظهارنامه از نظر ارزش، تعرفه واردات پروژکتور و قوانین و مقررات مطابقت می‌دهد. با تایید اطلاعات اظهاری توسط کارشناس، کالا به مرحله صندوق برای پرداخت می‌رود.

پرداخت حقوق و عوارض گمرکی

مبلغ پرداختی برای حقوق و عوارض گمرکی با بررسی اظهارنامه تعیین می‌شود. صاحب کالا یا نماینده قانونی باید این مبالغ را جهت ترخیص پروژکتور از گمرک بپردازد.

تحویل کالا از انبار گمرک و بارگیری

با پرداخت هزینه‌ها، تشریفات گمرکی تمام است و مجوز بارگیری برای واردات ویدئو پروژکتور صادر می‌شود. توجه داشته باشید که انباردار محموله را فقط به صاحب کالا یا نماینده قانونی که در اظهارنامه درج شده بعد از تسویه هزینه انبارداری، تحویل می‌دهد تا بارگیری شود. جهت کسب اطلاعات دقیق در مورد تعرفه واردات پروژکتور و ترخیص آن با کارشناسان ققنوس ترخیص تماس حاصل فرمایید.

خروج کالا

در درب خروجی گمرک ، مجددا کالا به وسیه ارزیاب و کارشناس کنترل نهایی می‌شود و با تایید خروج، مراحل ترخیص پروژکتور از گمرک پایان می‌یابد و مانعی برای خروج کالا از گمرک وجود ندارد.

لیست تعرفه و هزینه های واردات ویدئو پروژکتور 

سوال مهمی که از ابتدای شروع تجارت به ذهن تجار و واردکنندگان می‌رسد، این است که محموله وارداتی آنها از ابتدا تا انتها چه مقدار هزینه در بر دارد. با دانستن این هزینه‌ها، شما به عنوان واردکننده انتظار مشخصی از سود وارداتتان خواهید داشت. بطور کلی مخارجی که در این راه باید مد نظر داشته باشید به شرح زیر است:

تعرفه واردات پروژکتور

مالیات و عوارضی که دولت‌‌ها به دلایل حمایتی، مالی یا ترکیبی، از کالاهای وارداتی و صادراتی دریافت می‌کنند را تعرفه (TARIFF) گویند. تعرفه را حقوق گمرکی Customs Duties هم می‌گویند که ممکن است براساس ارزش کالا تعیین و دریافت گردد. در این صورت، به آن تعرفه ارزشی گویند که به طرق مختلف محاسبه و هنگام ترخیص پروژکتور از گمرک دریافت می‌گردد.

هزینه خرید خود محصول

قسمت عمده هزینه واردات ویدئو پروژکتور، هزینه خرید خود این دستگاه است.

بازرسی کیفی

اگر کالا قبل از خروج از مبدا بازرسی شود، کار راحت‌تر است و در این حالت هزینه این بازرسی هم به عهده خود آنهاست.

خدمات حمل و نقل

با ارسال کالا به کشور و پرداخت هزینه‌های گمرکی بر حسب تعرفه واردات پروژکتور، هزینه حمل نیز مطابق با حجم کالا و روش حمل، نوع تحویل و مسافت مبدا و مقصد متغیر است. به نکات زیر توجه کنید تا بدانید برای چه چیزی هنگام رزرو حمل و نقل بین‌المللی هزینه می‌کنید:

روش حمل هوایی یا دریایی؟ آیا هزینه حمل شامل بارگیری از کارخانه تا محل تحویل کالاست یا خیر؟ آیا هزینه انبارداری و ورود به مقصد هم حساب شده؟ آیا تضمینی برای تحویل به موقع کالا جهت ترخیص پروژکتور از گمرک هست؟

هزینه بیمه باربری

برای واردات ویدئو پروژکتور حتما بیمه باربری دریافت کنید تا از آسیب احتمالی یا دزدیده شدن محموله خیالتان آسوده باشد. زیرا در این گونه خسارات، شرکت کشتیرانی هیچ بازپرداختی به شما نمی‌دهد، اما شرکت بیمه هزینه خسارت وارده را به شما می‌دهد.مبلغ بیمه باربری در کشورهای مختلف متفاوت می‌باشد.

هزینه های گمرکی

این هزینه به تعرفه واردات پروژکتور مربوط است. وارد کنندگان قبل از ترخیص کالا در گمرک، نسبت به تکمیل اظهارنامه اقدام و در آن شماره تعرفه کالا یا همان کدینگ (HS) کالا را درج می‌کنند. اگر کد تعرفه کالا اشتباه بیان شود، ،طبق ماده 27 قانون امور گمرکی، واردکننده آن کالا جریمه خواهد شد.

هزینه بازرسی کالا

در زمان ترخیص پروژکتور از گمرک، هزینه بازرسی به حجم و مقدار کالا بستگی دارد و بر آن اساس متغیر است.

هزینه انبارداری

در واردات ویدئو پروژکتور اگر هزینه انبارداری هنگام هماهنگی‌های حمل و نقل گنجانده نشده باشد، باید قبل از اینکه کالا از گمرک ترخیص شود، مبلغ انبارداری را بپردازید.

تعرفه واردات پروژکتور
تعرفه واردات پروژکتور

لیست مجوزات مورد نیاز جهت ترخیص ویدئو پروژکتور از گمرک

ترخیص کالا به معنای انجام مراحلی است با تعیین تعرفه واردات پروژکتور و پرداخت هزینه ها در نهایت به خروج محموله از انبار اداره گمرک منجر می‌شوند. یکی از این مراحل که ترخیص کاران به نمایندگی از تجار و واردکنندگان آن را انجام می‌دهند، جمع‌آوری و اخذ مجوزاتی است که برای هر کالا به طور خاص تعریف شده‌اند و سازمان‌ها و مراکز ویژه‌ای در کشور آنها را صادر می‌نمایند. جهت ترخیص پروژکتور از گمرک اخذ مجوزات زیر از سازمان‌های مربوطه در کشور الزامی است:

  • مجوز ارزی از دفتر صنایع تجهیزات برقی و الکترونیکی برای تخصیص ارز برای واردات ویدئو پروژکتور
  • مجوز فنی از کمیسیون ماده 1 سازمان توسعه تجارت ویژه ترخیص پروژکتورهای مستعمل.

کد تعرفه ی گمرکی پروژکتور در ایران

برای این که کالاهای تجاری دسته‌بندی و قوانین تعرفه‌ای کالاها یکسان سازی شود، اداره گمرکات در سطح بین‌المللی برای هر دسته کالای تجاری کد HS یا کد تعرفه گمرکی تعیین می‌کنند. از این طریق ارزش کالاها و حقوق ورودی آنها مشخص می‌شود.

  • کد تعرفه واردات پروژکتور 8 رقمی است و برابر  با 90072000 می‌باشد. ترخیص پروژکتور از گمرک حقوق ورودی 4 درصدی دارد و مشمول اولویت کالایی 24 است.

انواع دستگاه پروژکتور وارداتی به کشور

دستگاه های پروژکتور بر اساس تکنولولوژی های متفاوتی مثل DLP، LCD  ، LCoS و Laser تولید شده اند. هر کدام از این تکنولوژی ها مزایا و معایب خود را دارند که بسته به نیاز افراد هر کدام از این ها می توانند بهترین گزینه محسوب شوند. در ادامه این مطلب کارشناسان ققنوس ترخیص به تحلیل و بررسی هر کدام از این فناوری ها می پردازند. با ما همراه باشید.

  • دستگاه ویدیو پروژکتور LCD : دستگاه های ویدیو پروژکتور LCD به دلیل قیمت مناسب تری که نسبت به سایر مدل های ویدیو پروژکتور دارند مصرف گسترده ای در بخش خانگی دارند. در دستگاه پروژکتور LCD تصویر از طریق چند لایه شیشه ای و نور به نمایش گذاشته می شود.
  • دستگاه ویدیو پروژکتور DLP : دستگاه های ویدیو پروژکتور DLP نسبت به ویدیو پروژکتورهای LCD کیفیت تصویری بالاتری ارائه می دهند و برای مکان های بزرگتری مثل سالن های تئاتر و سالن های کنفرانس گزینه مناسب تری هستند. در این دستگاه تصویر از طریق یک چرخه شیشه ای که با چند رنگ پر شده است از منبع ویدیویی به نمایش در می آید.
  • دستگاه ویدیو پروژکتور LCoS : مدل بعدی دستگاه ویدیو پروژکتور LCoS است که با کیفیتی بالاتر از پروژکتور LCD و قیمتی مناسب تر از ویدیو پروژکتور DLP از دستگاه های محبوب و پر فروش به حساب می آید. دستگاه های ویدیو پروژکتور LCoS ترکیبی از تکنولوژی LCD و DLP محسوب می شوند.
  • دستگاه های ویدیو پروژکتور Laser : ویدیو پروژکتورهای Laser از با کیفیت ترین ویدیو پروژکتورهای موجود محسوب می شوند که محبوبیت زیادی دارند و در محیط های بزرگی مثل سالن تئاتر و کنفرانس بسیار مناسب هستند. در ویدیو پروژکتورهای Laser تصویر از طریق یک لیزر به نمایش در می آید و عمر این پروژکتور ها بسیار طولانی می باشد.

مزایای واردات پروژکتور از دبی

دبی از مهم ترین شهرهای تجاری در خاورمیانه می باشد که واردات کالایی مثل پروژکتور از آن بسیار سودمند خواهد بود. به دلیل شرایط جغرافیایی مناسبی که بین ایران و دبی وجود دارد واردات پروژکتور از دبی می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. هزینه های واردات پروژکتور از این کشور بسیار پایین بوده و روند ترخیص هزینه های چندانی ندارد. فقط باید با قوانین بین المللی و داخلی امارات آشنایی کامل داشته باشید و مدارک مربوطه نیز کامل باشد که این امر را می توانید به ترخیص کاران ققنوس ترخیص محول کنید.

برای خرید پروژکتور از دبی راه های مختلفی مثل خرید از نمایشگاه ها، عمده فروشی ها و خریدهای آنلاین و اینترنتی وجود دارد. برای واردات پروژکتور از دبی حمل و نقل دریایی بهترین گزینه خواهد بود و پروژکتورهای وارداتی از دبی را می توانید از گمرکاتی مثل گمرک شهید رجائی بندرعباس ، شهید باهنر بندرعباس، گمرک خرمشهر و بندر بوشهر ترخیص کنید.

مدارک لازم جهت ترخیص دستگاه پروژکتور

برای ترخیص دستگاه پروژکتور از گمرک نیاز به مدرک ها و مجوزهای مختلفی خواهید داشت. کسب مجوزهای مربوطه و داشتن این مدارک و ارائه به موقع و به جای آن ها، روند ترخیص دستگاه پروژکتور را به درستی پیش می برد. در ادامه گروه کارشناسان ققنوس ترخیص لیست مدارک و مجوزهای مورد نیاز را برای شما مشتریان و بازرگانان ققنوس ترخیص آماده کرده اند. مدارک در سه دسته قرار دارند؛ مدارک مربوط به صاحب محموله پروژکتور، مدارک مربوط به متصدی صاحب پروژکتور و مدارک مربوط به خود محموله پروژکتور.

  1. مدارک مربوط به صاحب محموله پروژکتور شامل: اصل کارت بازرگانی و کپی تمام صفحات کارت بازرگانی و همچنین کپی صفحه کارت ملی صاحب کالا.
  2. مدارک مربوط به متصدی صاحب پروژکتور شامل: کپی و اصل کارت ملی، کپی و اصل وکالت نامه محضری، کپی معرفی نامه، کپی وکالت نامه، کپی و اصل وکالت نامه برای گمرک مورد نظر و کپی دفترچه بیمه.
  3. مدارک مربوط به خود محموله پروژکتور شامل: قبض انبار، فهرست عدل بندی، ترخیصیه، بارنامه، فاکتور، پیش فاکتور، گواهی مبدا، بیمه نامه و گواهی بازرسی.

با در دست داشتن این مدارک و تحویل آن ها به ترخیص کاران مجرب ققنوس ترخیص، می توانید به بهترین شکل ممکن روند واردات و ترخیص دستگاه پروژکتور را به پایان ببرید.

چرا برای واردات و ترخیص پروژکتور از ققنوس ترخیص استفاده کنید؟

بازرگانان و افراد با تجربه در زمینه تجارت بین‌المللی که دائما درحال انجام این فعالیت هستند، حتما مزایای استفاده از خدمات یک ترخیص‌ کار خبره را در مراحل ترخیص کالا و امور بازرگانی می‌دانند. برای واردات ویدئو پروژکتور نیز لازم است مراحل ترخیص طی شود، که ترخیص‌کاران ققنوس ترخیص در نهایت دقت و توجه آن را برای شما انجام خواهند داد. مرحله ترخیص کالا بسیار حساس است و اگر ناکارآمدی و تاخیر در آن رخ دهد، هزینه نهایی واردات کالای شما افزایش خواهد یافت و نتیجه زیان‌باری در سود مورد انتظار خواهید دید.

ترخیص کاران ققنوس ترخیص از تعرفه واردات پروژکتور آگاهند و بدون معطلی و با سرعت و دقت و مسئولیت‌پذیری بالا، ترخیص پروژکتور از گمرک را انجام می‌دهند.

تیم ما از معتمدترین و خوشنام‌ترین ترخیص کاران ‌در عرصه ترخیص است که خدماتی کامل از ابتدا تا انتهای ترخیص را ارائه می‌کنند؛ تنظیم اظهارنامه، دریافت مجوزات قانونی، حوالجات ارزی، ترخیص کالا و تحویل به صاحب کالا در مکان مورد نظر. در صورت تمایل به همکاری با ققنوس ترخیص در زمینه ترخیص ویدئو پروژکتور از گمرک با ما تماس بگیرید.

جمع بندی

آیا تاکنون به واردات ویدئو پروژکتور فکر کرده‌اید؟ آیا از هزینه‌های واردات آن و مسائل احتمالی در مراحل ترخیص اطلاع دارید؟ آیا با تعرفه واردات پروژکتور آشنا هستید؟ اگر قصد واردات این دستگاه را دارید، نگران مراحل ترخیص نباشید، شرکت ققنوس ترخیص با تیم متخصص و با تجربه در عرصه تجارت بین المللی، راهنما و همراه شما در این مسیر است.

شما می‌توانید همین الان از طریق این وبسایت نیز با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید و اطلاعات لازم برای هماهنگی‌ با ترخیص کاران ما را دریافت کنید. هر گونه سوال و یا نظری نیز در مورد واردات و ترخیص پروژکتور از گمرک داشتید با ما در میان بگذارید.

ترخیص ویدیو پروژکتور از گمرک به چه مجوزهای قانونی نیاز دارد؟

یکی از مراحلی که ترخیص کاران به نمایندگی از تجار و واردکنندگان انجام می ‌دهند، جمع ‌آوری و اخذ مجوزاتی است که برای هر کالا به طور خاص تعریف شده ‌اند و سازمان ‌ها و مراکز ویژه ‌ای در کشور آنها را صادر می‌ نمایند. جهت ترخیص پروژکتور از گمرک اخذ مجوزات زیر از سازمان‌ های مربوطه در کشور الزامی است: مجوز ارزی از دفتر صنایع تجهیزات برقی و الکترونیکی برای تخصیص ارز برای واردات ویدیو پروژکتور و مجوز فنی از کمیسیون ماده ۱ سازمان توسعه تجارت ویژه ترخیص پروژکتورهای مستعمل.

مدارک مورد نیاز جهت ترخیص دستگاه پروژکتور از گمرک چیست؟

مدارک مورد نیاز جهت ترخیص دستگاه پروژکتور از گمرک به سه دسته تقسیم می شوند که به طور کلی این مدارک شامل اصل کارت بازرگانی و کپی تمام صفحات کارت بازرگانی، کپی صفحه کارت ملی صاحب کالا، کپی و اصل کارت ملی، کپی و اصل وکالت نامه محضری، کپی معرفی نامه، کپی وکالت نامه، کپی و اصل وکالت نامه برای گمرک مورد نظر، کپی دفترچه بیمه، قبض انبار، فهرست عدل بندی، ترخیصیه، بارنامه، فاکتور، پیش فاکتور، گواهی مبدا، بیمه نامه و گواهی بازرسی می باشد.

کد تعرفه ی گمرکی پروژکتور در ایران چند است؟

برای این که کالاهای تجاری دسته ‌بندی و قوانین تعرفه ‌ای کالاها یکسان سازی شود، اداره گمرکات در سطح بین ‌المللی برای هر دسته کالای تجاری کد HS یا کد تعرفه گمرکی تعیین می‌کنند. از این طریق ارزش کالاها و حقوق ورودی آنها مشخص خواهد شد. کد تعرفه واردات پروژکتور 8 رقمی است و برابر با 90072000 می ‌باشد. ترخیص پروژکتور از گمرک حقوق ورودی 4 درصدی دارد و مشمول اولویت کالایی 24 است.

دستگاه های پروژکتور وارداتی به کشور چه انواعی دارند؟

دستگاه های ویدیو پروژکتور بر اساس فناوری های مختلفی ساخته شده اند که بر همین اساس نیز تقسیم بندی می شوند. دستگاه های ویدیو پروژکتور DLP، دستگاه های ویدیو پروژکتور LCD، دستگاه های ویدیو پروژکتور LCoS و دستگاه های ویدیو پروژکتور Laser از انواع ویدیو پروژکتورهای وارداتی به کشور هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط