لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

ترخیص پرده از گمرک با خدمات حرفه ای ققنوس ترخیص

ترخیص پرده از گمرک

فهرست مطالب

انواع پرده از سالیان دراز جهت پوشاندن پنجره‌ها، انواع درب و فضاها مورد استفاده افراد قرار می‌‌گیرد. امروزه استفاده از پرده‌ها در میان مردم رواج بسیار بیشتری یافته است و علاوه بر پوشاندن محیط خانه بیشتر به منزله زیبایی فضا نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. لازم است بدانید که پرده ها انواع مختلف و گوناگونی دارند و در بین مردم جهان و همچنین مردم کشور عزیزمان ایران جهت پوشاندن پنجره و همچنین انجام دکوراسیون داخلی کاربرد دارد. از این رو واردات و ترخیص پرده از گمرک بسیار افزایش یافته است و سالانه انواع متنوعی از پارچه جهت دوخت و دوز پرده وارد کشور می‌گردد.

همچنین لازم است بدانید در کشور ما پرده‌ها در انواع کرکره‌ای، پارچه‌ای و مواردی از این قبیل تولید می‌گردد. در ادامه اگر شما عزیزان مشتاقید تا اطلاعات جامع‌تری در زمینه واردات و ترخیص پرده از سایر کشورها به دست آورید، پیشنهاد می‌کنیم در این مقاله از سوی شرکت ققنوس ترخیص همراه ما باشید.

مراحل ترخیص پرده از گمرک

واردات و ترخیص پرده از گمرک نیازمند انجام مراحلی نیازمند می‌باشد که باید افراد فعال در زمینه واردات و ترخیص پرده تمامی این مراحل را به درستی به انجام برسانند تا در نهایت بتوانند کالای خود را از گمرک خارج سازند‌. همچنین در این زمینه شما عزیزان می‌توانید از کارگزاران رسمی گمرک که تجربه و دانش بیشتری در این زمینه دارند، کمک بگیرید. در ادامه به مهمترین مراحل ترخیص پرده از گمرک جهت سهولت در انجام امور گمرکی برای شما عزیزان می‌پردازیم.

ترخیص پرده از گمرک
ترخیص پرده از گمرک

مرحله اول: ثبت سفارش پرده در سامانه جامع امور گمرکی یا EPL

اولین مرحله از مراحل جهت واردات و ترخیص پرده مربوط به ثبت سفارش کالا در سامانه جامع امور گمرکی می‌باشد. در این مرحله توجه داشته باشید که ظاهراً این مرحله مرحله‌ای آسان می‌باشد اما در عین سادگی بسیار کاربردی است، چرا که اگر شما اطلاعات کالای خود را به شکل نادرست در سامانه جامع امور گمرکی ثبت نمایید در نهایت کالای شما از گمرک ترخیص نخواهد شد. همچنین در این مرحله بایستی اطلاعات کالا را که شامل حجم و میزان کالا، نحوه حمل و نقل کالا، نام فروشنده و نام خریدار و مواردی از این قبیل را در این سامانه ثبت نمایید.

مرحله دوم: احراز هویت پرده

در این مرحله از واردات و ترخیص پرده از گمرک تمامی اطلاعات ثبت شده توسط شما عزیزان به وسیله کارگزاران گمرکی مورد بررسی قرار می‌گیرد. این مراحل مرحله نیز به عنوان یکی از مراحل اصلی و مهم ترخیص کالا از گمرک در نظر گرفته می‌شود. از این رو در هنگام ثبت اطلاعات کالا توجه لازم خود را به کار بگیرید.

مرحله سوم: کنترل کالا در طی مسیرهای گمرکی

در این مرحله از مراحل واردات و ترخیص پرده با توجه به نوع کالا و همچنین احراز هویت محصول مسئولان رسمی گمرک مناسب‌ترین مسیر گمرکی را برای واردات و ترخیص کالا در نظر می‌گیرند. توجه داشته باشید که مسیرهای گمرکی از سه رنگ سبز، زرد و قرمز تشکیل شده است که هر کدام از این رنگ‌ها نمایان نکته‌ای می‌باشد به این صورت که اگر کالا در مسیر زرد و یا قرمز قرار بگیرد مجدد توسط بازرسان مورد بازبینی قرار می‌گیرد؛ اما اگر در مسیر سبز قرار بگیرد کالا بدون بازبینی مجدد وارد کشور خواهد شد.

مرحله چهارم: اخذ تمامی مدارک و مجوزات جهت واردات و ترخیص پرده

این مرحله نیز به عنوان یکی دیگر از مراحل اصلی و مهم در زمینه واردات و ترخیص پرده از گمرک در نظر گرفته می‌شود. در این مرحله شما عزیزان بایستی تمامی مدارک و اسناد مورد نیاز جهت ترخیص و واردات کالا را از سازمان‌های مرتبط با آن دریافت نمایید. در مورد نوع مجوزات و مدارک لازم جهت واردات و ترخیص پرده از گمرک در ادامه مقاله خواهیم پرداخت.

مرحله پنجم: بررسی کالا توسط ماموران گمرکی

در این مرحله از مراحل واردات و ترخیص پرده اگر کالا در مسیر زرد و یا قرمز قرار بگیرد مجدد توسط متخصصان گمرکی مورد بازرسی فیزیکی قرار می‌گیرد. این مرحله نیز به نوبه خود برای کالاهایی که در مسیرهای زرد و قرمز قرار گرفته‌اند مهم و حیاتی می‌باشد.

مرحله ششم: ترخیص پرده از گمرک

این مرحله که به عنوان آخرین مرحله از مراحل واردات و ترخیص در نظر گرفته می‌شود، شامل ترخیص کالا از گمرک می‌گردد و اگر مراحل فوق به طور کاملاً صحیح به انجام برسد در این مرحله بدون وجود هیچ مشکلی کالا از گمرک خارج خواهد شد.

مدارک لازم برای ترخیص پرده

پس از انجام مراحل واردات کالا نوبت به اخذ مدارک لازم جهت واردات و ترخیص پرده از گمرک می‌رسد. در این مرحله بایستی تمامی مدارک لازم را از سازمان‌های مرتبط با آن دریافت نمایید. در ادامه به مهم‌ترین مدارک لازم جهت ترخیص پرده می‌پردازیم.

  • مهمترین این مدارک عبارت است از: فاکتور یا رسید خرید کالا
  • کپی کارت ملی یا شناسنامه خریدار و فروشنده کالا
  • مدارک مربوط به مالکیت کالا
  • فرم درخواست ترخیص کالا که توسط برخی از مراجع مربوط ارائه می‌گردد.

مجوزهای مورد نیاز جهت ترخیص پرده از گمرک

ترخیص هر نوع کالایی از گمرک نیازمند دریافت یک سری مدارک و مجوزاتی می‌باشد که به طور خاص برای آن کالا تعریف گشته است و دسترسی به لیستی مجوزات را می‌توان از روی کد تعرفه گمرکی کالاهای مورد نظر به دست آورد‌. در ادامه به مهم‌ترین مجوزات لازم جهت ترخیص پرده می‌پردازیم.

  • ترخیص کاری که قصد انجام ترخیص پرده کرکره‌ای از گمرک را دارد موظف می‌باشد جهت تخصیص ارز در این زمینه نسبت به اخذ مجوز از سوی دفتر صنایع شیمیایی و پلیمری دست به کار شود.
  • ترخیص کاری که قصد ترخیص پرده پروژکسیون از گمرک را دارد بایستی جهت تخصیص ارز در این زمینه نسبت به اخذ مجوزات لازم ارزی از دفتر صنایع تجهیزات برقی و الکترونیک اقدام کند.
  • ترخیص کاری که قصد ترخیص پرده پارچه‌ای از گمرک را دارد بایستی جهت تخصیص ارز در این زمینه نسبت به اخذ مجوز ارزی از سوی دفتر صنایع منسوجات و پوشاک اقدام نماید.

همچنین از دیگر مجوزات لازم جهت ترخیص پرده عبارت است از:

  • مجوز واردات از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت
  • مجوز واردات کالا از گمرک
  • مجوز واردات از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در صورتی که پرده‌ها دارای محدودیت‌های فرهنگی باشند.
  • مجوز واردات از وزارت بهداشت در صورتی که پرده‌ها دارای محدودیت بهداشتی باشند‌.
  • مجوز واردات از سازمان حفاظت محیط زیست در صورتی که پرده‌ها دارای محدودیت‌های زیست محیطی باشند.

کد تعرفه گمرکی جهت ترخیص پرده از گمرک

در واقع هر کالایی دارای کد تعرفه مربوط به خود می‌باشد که هنگام واردات و ترخیص آن بایستی به کد تعرفه گمرکی آن توجه داشته باشید. از این رو در جدول زیر به کد تعرفه گمرکی جهت ترخیص پرده از گمرک جهت استفاده آسان شما عزیزان پرداخته شده است.

کد تعرفه گمرکی جهت ترخیص پرده از گمرک

البته لازم است بدانید که با توجه به اینکه پرده از تنوع بسیار زیادی برخوردار است و امکان درج کد تعرفه گمرکی برای تمامی  انواع پرده در این مطلب امکان‌پذیر نیست. شما عزیزان می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر از کد تعرفه انواع پرده با مشاورانمان در شرکت ققنوس ترخیص مشورت نمایید.

ترخیص پرده شامل چه هزینه هایی میشود؟

پرده‌های وارداتی با توجه به مواردی مانند نوع پارچه، جنس پارچه، سبک دوخت و … مشمول هزینه‌هایی می‌شود. از این رو ترخیص و واردات پرده از گمرک شامل هزینه‌های بسیار زیادی می‌گردد که با توجه به موارد فوق ارزش گذاری می‌گردد. در ادامه به مهم‌ترین هزینه‌های موجود جهت واردات و ترخیص پرده از گمرک می‌پردازیم.

هزینه خود پرده

پرده ها دارای انواع گوناگونی هستند که هر کدام با توجه به جنسی که دارند ارزش گذاری می‌گردد. از این رو هرچه جنس پرده مرغوب‌تر و با کیفیت‌تر باشد قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.

بازرسی کیفی پرده

از دیگر هزینه‌های واردات و ترخیص پرده از گمرک بازرسی کیفی آن می‌باشد که در بخش تعرفه واردات مورد تحلیل قرار می‌گیرد. این هزینه بر عهده مشتریان نیست و صادر کننده کالا باید از مبدا نسبت به بازرسی کیفی کالا اقدام نماید.

هزینه‌های مربوط به بیمه پرده

بیمه کردن کالا به عنوان یکی از مهمترین موارد در زمینه واردات و ترخیص در نظر گرفته می‌شود؛ چرا که اگر اتفاقی برای کالا بیفتد بیمه متحمل خسارت‌های آن خواهد شد و نگرانی شما در این زمینه کاهش خواهد یافت. در نتیجه هزینه‌ای که برای بیمه در نظر گرفته شده است به متحمل شدن خسارات وارده می‌ارزد.

هزینه انبارداری پرده

پرده‌ها در زمان انتقال به انبارهای گمرکی منتقل می‌گردند تا هنگام ترخیص آنها برسد. مواردی مانند حجم کالا، مدت نگهداری و تعداد آنها در هزینه‌های انبارداری گنجانده می‌گردد.

خدمات مربوط به حمل و نقل پرده

همواره حجم سفارشات انواع پرده به علت کاربرد بسیار بالای آن زیاد است. از این رو بنا بر حجم آنها نوع حمل و نقل نیز در گرفته می‌شود. اینکه پرده چگونه حمل می‌گردد و از چه طریق ارسال می‌شود، بسیار مهم است اگر به صورت هوایی باشد هزینه آن بیشتر خواهد بود اما اگر به روش‌های دریایی و یا زمینی باشد نسبت به حمل و نقل هوایی هزینه کمتری را مشمول خواهد شد.

هزینه‌های مربوط به دریافت مجوزات

جهت واردات و جهت ترخیص هر کالایی مجوزاتی لازم است که پیش از انجام واردات بایستی تمامی این مجوزات و مدارک از سازمان‌های مربوط دریافت گردد. این خود نیز مشمول پرداخت هزینه‌هایی خواهد شد.

واردات پرده پارچه ای
واردات پرده پارچه ای

خدمات ققنوس ترخیص در زمینه ترخیص پرده از گمرک

لازم است بدانید که بیشترین حجم واردات کالا از کشورهای ترکیه، چین، اروپا و هند صورت می‌گیرد که در این زمینه قوانین و مقررات مربوط به آن را باید مطالعه نموده و با توجه به آن عمل نمایید. در زمینه واردات و ترخیص پرده از گمرک شرکت ققنوس ترخیص، ترخیص کلیه پرده‌ها را برای شما عزیزان انجام می‌دهد. مهمترین خدمات شرکت ما عبارت است از:

ثبت سفارش کالا

شرکت ققنوس ترخیص با انجام ثبت سفارش مناسب و معتبر از سوی وزارت صمت که به عنوان یکی از اولین شرایط واردات کالا و انجام تشریفات ترخیص کالا در نظر گرفته می‌شود، می‌تواند صفر تا صد ترخیص کالا را برای شما عزیزان به انجام برساند.

دریافت کلیه مجوزات و معافیت‌های گمرکی

 انجام ترخیص پرده از گمرک به علت تعداد مجوزهای سازمان‌های مربوطه بسیار پیچیده و دشوار می‌باشد. از این رو شرکت ققنوس ترخیص به شما عزیزان کمک خواهد کرد تا تمامی این مجوزات را دریافت نمایید.

تامین و تخصیص ارز و مجوزات از سوی بانک مرکزی

تامین و تخصیص ارز نیمایی و همچنین مشخص نمودن منشا ارز جهت واردات و انجام ترخیص پرده از گمرک یکی از اصلی‌ترین خدمات شرکت ققنوس ترخیص می‌باشد که شما عزیزان می‌توانید در این زمینه با کارشناسان ما مشورت نمایید.

ترخیص کلیه کالاهای قبض شده

اگر مرسوله یا کالای شما توسط دیگر سازمان‌های حمل و نقل به گمرک وارد شده است و به هر علتی نتوانستید آن را از گمرک خارج کنید شما می‌توانید از خدمات ترخیص کالای قبض شده شرکت ققنوس ترخیص بهره‌مند شوید.

ترخیص کالا از گمرکات فعال

شرکت ققنوس ترخیص می‌تواند انواع پرده خریدار شده را از گمرکاتی مانند گمرک بوشهر، گمرک بندرعباس، گمرک امام خمینی و دیگر گمرکات فعال ترخیص نماید.

جمع بندی

شرکت ققنوس ترخیص با داشتن تجربه و تخصص در طی یک دهه گذشته می‌تواند راهگشا و راهنمای شما عزیزان در هنگام انجام تمامی امورات مربوط به گمرک و ترخیص کالا باشد. شما عزیزان می‌توانید با خدمات این شرکت که شامل ترخیص کالا از تمامی گمرکات کشور، ثبت سفارش کالا، حمل و نقل کالا، اخذ مجوزات لازم، تنظیم اظهارنامه و اخذ مجوزات لازم می‌گردد در کمترین زمان ممکن کالای خود را از گمرک خارج نمایید.

همان‌طور که در مقاله اشاره شد انجام واردات و ترخیص پرده از گمرک امری زمان‌بر و سخت می‌باشد در نتیجه اگر خواهان انجام سریع ترخیص کالا در کمترین زمان ممکن می‌باشید بهتر است با کارشناسان ما در شرکت ققنوس ترخیص در ارتباط باشید.

آیا انجام واردات پرده به ایران سودآور است؟

 بله با توجه به افزایش میزان استفاده از انواع پرده برای ایجاد تزیین و دکور و همچنین تنظیم میزان نور ورودی می‌توان گفت واردات این کالا می‌تواند بسیار سودآور باشد.

جهت واردات و ترخیص پرده چه مدارکی را باید اخذ نمایید؟

مهم‌ترین مدارک لازم جهت واردات و ترخیص پرده شامل فاکتور خرید کالا، کپی کارت مالکیت کالا، فرم درخواست ترخیص کالا و مواردی از این قبیل می‌شود.

جهت ترخیص پرده از گمرک چه اخذ مجوزاتی لازم است؟

مهم‌ترین مجوزات لازم جهت ترخیص پرده شامل مجوز واردات کالا، مجوز واردات از سوی سازمان‌های بهداشت، محیط زیست و دیگر سازمان‌ها اگر در این زمینه دارای محدودیت باشند.

ترخیص پرده چه هزینه‌هایی را به دنبال دارد؟

مهم‌ترین هزینه‌های ترخیص شامل هزینه خریداری کالا، هزینه مربوط به بیمه کالا، هزینه انبارداری، هزینه حمل و نقل کالا، هزینه مربوط به اخذ مجوزات و مواردی از این قبیل می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط