لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

ترخیص پالتو از گمرک / راهنمای کامل واردات پوشاک به ایران

ترخیص پالتو از گمرک

فهرست مطالب

همانطور که شما نیز به این حقیقت واقف هستید انسان ها با استفاده از انواع لباس علاوه بر محافظت نمودن خود در برابر گرما و سرما به زیبایی و آراستگی ظاهر خود نیز می‌پردازند. یکی از این اقسام متنوع لباس، پالتو می‌باشد که گاهی  تجارت آن بین کشورها صورت می‌گیرد؛ در نتیجه و ما قصد داریم در این مقاله از سوی ققنوس ترخیص به ارائه توضیحاتی در مورد واردات پوشاک به ایران و فرایند ترخیص پالتو از گمرک بپردازیم شما عزیزان جهت کسب آگاهی بیشتر مطالعه نمایید. در ادامه همراه ما باشید.

آیا واردات پالتو به ایران سود آور است؟

واردات پوشاک به ایران به مانند پالتو می‌تواند سود بالایی را برای تاجران و بازرگانان به همراه داشته باشد. چرا که همواره ایرانیان به عنوان یکی از استقبال کننده ترین افراد برای خرید انواع پوشاک در نظر گرفته می‌شوند. در نتیجه این امر موجب شده است تا پروسه و فرایند واردات و ترخیص پالتو از گمرک بسیار پرسود و پرمنفعت برای بازرگانان در نظر گرفته شود. همچنین شواهد حاکی از آن است که سالانه بخش عظیمی از انواع لباس و پوشاک به وسیله واردات وارد مرزهای داخلی کشور می‌شود، که این امر نشان دهنده متقاضیان بالای انواع پالتو و پوشاک در ایران می‌باشد.

ترخیص پالتو از گمرک
ترخیص پالتو از گمرک

بهترین کشور جهت واردات پالتو به ایران کدام است؟

ترکیه به عنوان یکی از کشورهای مشهور در عرصه مد و پوشاک محسوب می‌شود که بر حسب آمارهایی که جهت صادارت و واردات کالا اعلام گشته است، این کشور به عنوان دومین تامین کننده جهانی پوشاک در نظر گرفته می‌شود. لازم است بدانید خرید و فروش انواع لباس های ترک در طی چند سال اخیر بسیار مد شده است. در نتیجه واردات پوشاک به ایران یکی از پرسود ترین انواع تجارت ها در نظر گرفته می‌شود.

این مسئله به حدی می‌باشد که مردم معمولی نیز در سفرهای خود به کشور ترکیه تا حدی که محدودیت خطوط هوایی اجازه دهد لباس وارد نموده و برای خود کسب و کارهای کوچک راه می‌اندازند.

راهنمای واردات پالتو به ایران

فرایند واردات پوشاک به ایران و در نهایت ترخیص پالتو از گمرک نیازمند انجام مراحل می‌باشد که باید با دقت بالا انجام پذیرد. این مراحل توسط تاجر و یا موکل وی بایستی به صورت کامل و دقیق صورت پذیرد. در نتیجه می‌توان گفت مهم‌ترین مراحل واردات پوشاک به ایران عبارتند از:

مرحله اول: انتخاب بهترین تامین کننده و فروشنده کالا

این مرحله به عنوان یکی از ابتدایی ترین و در عین حال مهمترین مراحل ترخیص پالتو از گمرک در نظر گرفته می‌شود. به طور کلی می‌توان گفت هنگامی که شما بین تولید کنندگان مختلف مقایسه انجام می‌دهید؛ مثلاً قصد دارید تا کالای خود را از سایت های خارجی یا نمایشگاه های بین المللی تهیه نمایید‌. در واقع این امر به شما کمک خواهد کرد تا بهترین فروشنده را انتخاب کنید. همچنین لازم به ذکر است که اگر بتوانید بهترین تامین کننده کالا را انتخاب کنید، در نهایت سود بیشتری نیز نصیب شما خواهد گشت.

مرحله دوم: مذاکره دقیق با تامین کننده کالا

این مرحله نیز به اندازه مرحله اول مهم و حیاتی می‌باشد. در این مرحله شما باید فروشنده و تامین کننده کالا را انتخاب نموده و در مورد شرایط خرید کالا، نحوه حمل و نقل کالا و مواردی از این قبیل با آن مذاکره نمایید، تا در نهایت بتوانید محصولات خود را با توجه به شرایط موجود به فروش برسانید و نهایی کنید.

مرحله سوم: اخذ مدرک پروفرما یا پیش فاکتور از فروشنده کالا

در این مرحله شما بایستی کلیه اسناد و مجوزات لازم که جهت ترخیص پالتو از گمرک لازم است را اخذ نمایید‌. همچنین یکی از مدارکات مهم در این روند اخذ مدرک پروفرما از تامین کننده کالا می‌باشد. مدرک پروفرما یا پیش فاکتور به عنوان مدرکی در نظر گرفته می‌شود که به وسیله تامین کننده کالا صادر خواهد شد و اطلاعاتی مانند آدرس دقیق و نام فروشنده کالا، شرکت تامین کننده کالا، چگونگی حمل و نقل کالا، نوع کالا، مشخصات کلی کالا و.. در آن درج شده است.

مرحله چهارم: انتخاب ترم مناسب جهت ترانزیت

در این مرحله بایستی یکی از ترم های اینکوترمز را جهت حمل و نقل کالای خود انتخاب کنید و بعد از پرداخت هزینه ها و تعرفه های موجود نسبت به حمل و نقل آن اقدام نمایید.

مرحله پنجم: پرداخت هزینه ها و مخارج گوناگون

در این مرحله با توجه به پیش فاکتوری که از تامین کننده کالا دریافت نموده اید، بایستی مبلغ کلی که جهت واردات پوشاک به ایران در نظر گرفته شده است را پرداخت کنید.

مرحله ششم: ارسال پالتو های خریداری شده

در این مرحله بایستی پالتوهایی را که خریداری نموده اید با روش‌هایی مانند حمل بار هوایی، حمل بار دریایی، حمل بار زمینی و مواردی از این قبیل به دست خریدار برسانید. لازم به ذکر است انجام کلیه مراحل واردات پوشاک به ایران می‌تواند بسیار پیچیده باشد در نتیجه می‌توانید این امور را به کارشناسان ما در گروه تجاری ققنوس ترخیص بسپارید.

راهنمای ترخیص پالتو از گمرک

فرآیند ترخیص پالتو از گمرک نیز همانند واردات پوشاک به ایران دارای مراحلی می‌باشد. از این رو در این قسمت از مقاله قصد داریم تا به مراحل اصلی ترخیص پالتو از گمرک بپردازیم، تا با مراحل انجام ترخیص کالا آشنا شده و به آسانی بتوانید کالای خود را از گمرک ترخیص کنید. مهمترین مراحل ترخیص کالا عبارتند از:

مرحله اول: ثبت اظهار کالا در سامانه تجارت گمرکی

این مرحله به عنوان مهمترین مرحله جهت انجام فرآیند واردات و ترخیص پالتو از گمرک در نظر گرفته می‌شود. در این مرحله بازرگان و یا موکل وی بایستی کلیه اطلاعات کالا را به صورت کامل در فیلد های خالی که به هر مورد اختصاص یافته است، وارد نمایید.

مرحله دوم: احراز هویت کالا

در این مرحله از واردات پوشاک به ایران کلیه اجناس در دایره فنی گمرک مورد بازبینی قرار خواهد گرفت و در صورت تایید، برای کالا شماره کوتاژاختصاصی ثبت خواهد شد.

مرحله سوم: کنترل کالا در مسیرهای گمرکی

در این مرحله با توجه به مسیرهای گمرکی ، کالا در یکی از مسیرها قرار می‌گیرد. همچنین در انجام فرآیند ترخیص پالتو از گمرک همواره کالا در یکی از سه مسیر زرد، سبز و قرمز قرار می‌گیرد. قرار گرفتن در این مسیر ها معنای متفاوتی دارد به این صورت که اگر کالا در مسیر زرد و قرمز قرار بگیرد، مجدد باید توسط کارشناسان مورد بازرسی قرار بگیرد. اما اگر در مسیر سبز قرار بگیرد نیازی به بازرسی مجدد نخواهد بود.

مرحله چهارم: اخذ اسناد مورد نیاز

در این مرحله بایستی کلیه مدارکات مورد نیاز جهت جهت واردات پوشاک به ایران و همچنین در نهایت ترخیص پالتو از گمرک اخذ و دریافت شود تا در نهایت به گمرک تحویل داده شود. این مجوزات از سازمان های استاندارد وزارت راه، سازمان بهداشت و مواردی از این قبیل اخذ می‌گردد.

مرحله پنجم: بازبینی کالا توسط کارشناسان گمرکی

در این مرحله که متخصصان و کارشناسان فعال گمرک حضور دارند، بایستی تمامی کالاها مورد بازبینی و بازرسی قرار بگیرند تا در صورت نبود مشکلی در نهایت برگه ترخیصه کالا را امضا و مهر نمایند. لازم است بدانید در صورت وجود مشکل کالا بایستی مدت بیشتری در انبار بماند تا در نهایت مراحل ترخیص آن کامل شود.

مرحله هفتم: انجام ترانزیت و بارگیری کالا

در این مرحله اداره گمرک به فرد اجازه خواهد داد، تا کالا را بارگیری نماید. در این مرحله بایستی فروشنده کالا کلیه هزینه ها و تعرفه های  گمرکی را پرداخت نماید تا در نهایت بتواند کالا را بارگیری کرده و وارد مرحله آخر واردات پوشاک به ایران شود.

مرحله هشتم: خروج کالا از گمرک

پس از انجام مراحل فوق به صورت کامل و صحیح و پرداخت هزینه های موجود بیجک گمرکی از انباردار گمرک اخذ خواهد شد. در نتیجه پس از دریافت بیجک گمرکی می توان کالای خود را از گمرک ترخیص نمود تا در نهایت وارد بازارهای داخلی شود و به دست مشتریان و مصرف کنندگان آن محصول برسد.

واردات پوشاک به ایران
واردات پوشاک به ایران

لیست تعرفه و هزینه های واردات پالتو

واردات و ترخیص پالتو از گمرک مشمول هزینه های متفاوتی می‌گردد که بازرگان بایستی نسبت به پرداخت آنها اقدام نماید. لازم است بدانید پرداخت کلیه هزینه های واردات پالتو جهت ترخیص آن الزامی می‌باشد و در صورتی که هزینه های مربوط به گمرک را پرداخت نکنید، قادر به ترخیص آن از گمرک نخواهید بود. در نتیجه در ادامه به مهمترین هزینه های واردات پوشاک به ایران می‌پردازیم. این هزینه ها عبارتند از:

  • هزینه تامین کالا

این هزینه از مهمترین هزینه ها جهت واردات پوشاک به ایران در نظر گرفته می‌شود که در ابتدا  بایستی تاجر کلیه سرمایه خود را جهت خرید کالا پرداخت نماید.

  • هزینه تخلیه و باربری کالا

تخلیه و باربری کالا به عنوان یکی از پرهزینه‌ترین مراحل ترخیص کالا از گمرک در نظر گرفته می‌شود. در این مرحله تاجر باید باید کلیه هزینه های مربوط به ترانزیت کالا را پرداخت نماید.

  • هزینه کارشناسی کالا

هر کالایی که وارد کشور شود، باید توسط کارشناسان گمرکی مورد بازرسی قرار بگیرد. در نتیجه بازرسی کالا نیز هزینه ای را در پی خواهد داشت  که بازرگان بایستی نسبت به پرداخت آن متوجه باشد.

لیست مجوزات مورد نیاز جهت ترخیص پالتو از گمرک

الزاماً جهت انجام واردات پوشاک به ایران نیازمند اخذ مجوزاتی هستیم که مهمترین مجوزات جهت ترخیص پالتو از گمرک به شرح زیر می‌باشد:

این مجوز از جمله مجوزات مهم جهت واردات پوشاک به ایران محسوب می‌گردد که بایستی تاجر در ابتدای انجام واردات نسبت به اخذ و دریافت آن دقت داشته باشد‌، چرا که عدم وجود مجوز استاندارد هر کالایی موجب می‌شود که کالا به عنوان قاچاق در نظر گرفته شود.

این مجوز نیز یکی از دیگر از مجوزات مهم جهت انجام واردات پوشاک به ایران در نظر گرفته می‌شود. به طور کلی می‌توان گفت مجوز ثبت سفارش کالا سندی بر خرید کالا و قانونی بودن آن می‌باشد.

تعرفه ی گمرکی پالتو در ایران

  • واردات پوشاک به ایران دارای تعرفه های متفاوتی است. از مهمترین تعرفات ترخیص پالتو از گمرک می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود.
  • کد تعرفه گمرکی جهت ترخیص در پالتو در ردیف 6101 و 6102 و 6201 و 6202 قرار می‌گیرد‌.
  • کد تعرفه گمرکی جهت ترخیص پالتو از پنبه در ردیف  61012000 و 610220000 قرار می‌گیرد.
  • کد تعرفه گمرکی جهت ترخیص پالتو از الیاف سنتتیک در ردیف 61013000 و 61023000 قرار می‌گیرد.
  • کد تعرفه گمرکی جهت ترخیص پالتو کرک در ردیف 61021000 قرار می‌گیرد.

مدارک لازم جهت ترخیص پالتو از گمرک

در ابتدا می‌توان گفت شما عزیزان جهت انجام واردات و ترخیص پالتو از گمرک نیز مانند دیگر کالاها نیازمند مدارک و اسنادی در این زمینه می‌باشید که بایستی در ابتدای انجام مراحل واردات و ترخیص کلیه این مدارک را از سازمان‌های مربوطه دریافت نموده تا بتوانید انجام پروسه ترخیص کالا را در کمترین زمان ممکن به انجام برسانید.

با توجه به اهمیت وجود اسناد و مدارک مورد نیاز جهت ترخیص پالتو از گمرک در این بخش از مقاله توجه شما عزیزان را به مهم‌ترین مدارک لازم جهت واردات و ترخیص جلب می‌نمایم. از مهم‌ترین این مدارک می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • اسناد مربوط به مجوز ثبت سفارش کالا در سامانه epl
  • لیست عدل‌بندی یا پکینگ لیست
  • اسناد مربوط به فاکتور خرید کالا
  • اسناد مربوط به تأمین ارز
  • اسناد و مدارک مربوط به بارنامه کالا
  • پروفرما اینویس
  • پیش فاکتور یا سیاهه خرید محصول

انواع پالتو وارداتی به کشور

کلیه انسان‌ها با استفاده از لباس و انواع دیگر پوشاک علاوه بر حفاظت در برابر سرما و گرما به آراستگی و زیبایی ظاهر خود نیز کمک می‌کنند که یکی از مهم‌ترین انواع لباس‌ها پالتو می‌باشد که گاهی تجارت آن میان کشورهای گوناگون صورت می‌پذیرد.

همانطور که گفته شد انواع لباس مانند پالتو برای انسان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد و همین امر موجب شده است تا این کالا به عنوان یکی از پرسودترین کالاها جهت تجارت مبدل شود. همواره واردات پالتو به ایران به این صورت است که از کشورهای همسایه مانند ترکیه، چین و آلمان واردات صورت می‌گیرد. از مهم‌ترین پالتوهای وارداتی به ایران عبارت است از:

  • پالتو پانچ
  • پالتو زنانه
  • پالتو مردانه
  • پالتو بچگانه
  • پالتو پوست
  • پالتو خز
  • پالتو مخمل
  • پالتو کتان
  • پالتو چرمی
  • پالتو پشمی و…

ترخیص پالتو از گمرک ترکیه

جهت ترخیص پالتو از گمرک ترکیه بایستی به مواردی توجه داشته باشید که مهم‌ترین آنها عبارت است از:

استعلام از مشخصات محصول

اخذ و دریافت مشخصات کامل و کافی و همچنین قیمت کالا یکی از موارد مهم در هنگام ترخیص کالا از گمرک ترکیه در نظر گرفته می‌شود که بایستی به آن توجه داشته باشید. تمامی تاجران و بازرگانان موظف‌اند تا اطلاعات کالا را از فروشندگان اخذ نموده و در بخش اظهارنامه ترخیص کالا به گمرک تحویل دهند.

محاسبه هزینه‌ها

در این بخش بایستی کلیه هزینه‌های لازم که جهت واردات و ترخیص پالتو از گمرک لازم و ضروری می‌باشد را محاسبه نمایید. قیمت کلیه کالاهایی که از ترکیه وارد ایران می‌گردد به عوامل متفاوتی مانند قیمت تمام شده محصول، میزان تقاضا، زمان فروش کالا و شرایط فروش بازار داخلی بستگی دارد.

از این رو در این رابطه ارائه پیش فاکتور از سوی فروشنده با شرایط و توافق دوجانبه به اداره گمرک ضرورت دارد. همچنین شرکت‌های تجاری مانند شرکت ققنوس ترخیص می‌توانند پیش از انجام واردات شما عزیزان را از تعرفه‌های گمرکی و شرایط آن آگاه سازند.

تعیین قیمت نهایی کالا

تا پیش از صدور برگه ترخیصی کالا از کشور ترکیه و انجام مراحل ترخیص کالا قیمت نهایی محصول تعیین نخواهد شد و پس از خرید محصولات از فروشندگان قیمت نهایی نشده و بایستی منتظر محاسبات گمرکی در این زمینه باشید. در نهایت با دریافت برگه ترخیصیه کالا قیمت نهایی خواهد شد.

 دریافت مجوزات لازم جهت واردات کالا هنگامی که کالاهای تجاری به گمرک کشور وارد می‌گردد، بایستی کلیه مجوزات و استانداردهای لازم اخذ شده باشد. ارائه اسناد و مدارک لازم اهمیت بسیار زیادی دارد و وجود آنها به منزله قانونی بودن کالا می‌باشد.

قوانین ترخیص کالا از گمرک ترکیه

کلیه قوانین واردات و ترخیص کالا از گمرک ترکیه با مقررات حاکم بر واردات کالا از دیگر کشورها به ایران کاملاً یکسان می‌باشد و منطبق با قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران در نظر گرفته می‌شود.

اما لازم است بدانید با توجه به اینکه هم ایران و هم کشور ترکیه در تعهدنامه‌ای تحت عنوان کنوانسیون تیر توافق و عضویت دارند، قوانین واردات و ترخیص کالا از کشور ترکیه نسبت به واردات و ترخیص از دیگر کشورها تا حدودی آسان‌تر می‌باشد، چرا که با توجه به مفاد کنوانسیون تیر پلیس ترکیه حق باز کردن پلمب و بازرسی و بررسی کالایی که از گمرک ترکیه ترخیص و به سوی ایران روانه شده است را ندارد، مگر در زمانی که کالا مورد ظن قرار گرفته باشد. به همین علت پروسه واردات و ترخیص پالتو از ترکیه با سرعت بیشتری نسبت به دیگر کشورها صورت می‌گیرد.

بررسی بازار ترکیه برای واردات لباس

به طور کلی می‌توان گفت ترکیه از سال ۲۰۱۷ به عنوان یکی از ۲۷ کشور برتر در زمینه واردات و صادرات کالا در نظر گرفته می‌شود که امروزه این آمار به ۲۰ کشور اول جهان نیز رسیده است. همانطور که اطلاع دارید محصولات کشور ترکیه دارای کیفیت بسیار بالایی می‌باشند و همین امر موجب شده است تا این کالاها دارای محبوبیت بسیار زیادی در میان مردم باشند.

در این بین می‌توان گفت یکی از بیشترین کالاهایی که از ترکیه به ایران صادر می‌گردد انواع کالاهای تولیدی مانند پوشاک و انواع پالتوها می‌باشد. همچنین لازم است بدانید که مهم‌ترین هدف کشور ترکیه رساندن صادرات خود به نرخ ۵۰۰ میلیارد می‌باشد.

چرا برای واردات و ترخیص پالتو از ققنوس ترخیص استفاده کنید؟

در پاسخ به این سوال می‌توان واردات پوشاک به ایران زمانی برای شما سودآور خواهد بود که به کلیه دستورالعمل های بین المللی و مراحل واردات و ترخیص کالا از گمرک آشنایی داشته باشید. در غیر این صورت دچار ضرر و زیان خواهید شد. از این رو ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا با همکاری شرکت های بازرگانی و ترخیص کار مانند شرکت ققنوس ترخیص که چالش‌ها و دشواری های این راه را می‌شناسند امور خود را به انجام برسانید.

شرکت ققنوس ترخیص با بیش از سال ها تجربه در زمینه ترخیص کالا از گمرک می‌تواند در کلیه مراحل ترخیص کالا از گمرک همراه شما تاجران و بازرگانان عزیز باشد.

جمع بندی

شرکت بازرگانی ققنوس ترخیص با داشتن مجوز رسمی حق العمل کاری از سوی سازمان گمرک ایران با بیش از 8 سال تجربه کافی در زمینه امورات گمرکی و حضور مستمر در گمرکات فعال کشور آماده ارائه خدمات گوناگونی مانند ثبت سفارش کالا ، تنظیم اظهارنامه گمرکی ، اخذ مجوزات قانونی از سازمان های مربوطه، ترخیص کالا از گمرک،  مشاوره تخصصی و موارد مشابه با نهایت دقت و سرعت می‌باشد. از این رو شما عزیزان می‌توانید در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در شرکت بازرگانی ققنوس ترخیص در زمینه ترخیص پالتو از گمرک مشورت نمایید.

آیا واردات پالتو از ترکیه به ایران سودآور است؟

 بله. با توجه به اینکه پالتو به عنوان یکی از انواع پرطرفدار لباس‌های گرم در میان ایرانیان در نظر گرفته می‌شود، واردات آن می‌تواند سود بالایی را برای تاجران به همراه داشته باشد.

بیشترین حجم پالتو از کدام کشورها به ایران وارد می‌شود؟

بیشترین میزان واردات پالتو از کشورهایی مانند چین، ترکیه، آلمان و کشورهای همسایه به ایران صورت می‌گیرد.

واردات و ترخیص پالتو شامل چه هزینه‌هایی می‌شود؟

شامل هزینه‌های کارشناسی کالا، پرداخت حقوق و عوارض گمرکی، پرداخت دستمزد کارشناس کالا و مواردی از این قبیل می‌شود.

جهت واردات پالتو از ترکیه چه مدارکی لازم است؟

مهم‌ترین این مدارک شامل بارنامه کالا، بیمه نامه کالا، پیش فاکتور خرید کالا، پروفرما، مدارک مربوط به ترخیصی کالا و مواردی از این قبیل می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط