لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

ترخیص هود آشپزخانه از گمرک + آشنایی با انواع هودهای وارداتی

ترخیص-هود-آشپزخانه-از-گمرک-آشنایی-با-انواع-هودهای-وارداتی

فهرست مطالب

مقدمه

یکی از لوازم مورد استفاده در آشپزخانه هود است؛ که برای خارج کردن دود و بخار حاصل از پخت غذا مورد استفاده قرار می گیرد. این هود ها از جمله لوازم خانگی وارداتی به کشور هستند که با توجه به فضای آشپزخانه در طرح ها و مدل های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. با توجه به کاربرد هود در آشپزخانه تقاضای زیادی برای این محصول وجود دارد و یکی از راه های پاسخ گویی به این تقاضا واردات و ترخیص هود آشپزخانه از گمرک می باشد. بر همین اساس واردکنندگان اقدام به واردات ترخیص لوازم خانگی پر مصرف نموده اند.

مهم ترین مسئله در روند واردات هود و لوازم خانگی مرحله ی ترخیص لوازم خانگی است. در این مقاله که حاصل تلاش گروه ققنوس ترخیص با بیش از ۱۰ سال سابقه ترخیص هود آشپزخانه از گمرک است به معرفی این مرحله از واردات هود و لوازم خانگی می پردازیم.

مراحل ترخیص هود آشپزخانه از گمرک

روند ترخیص هود آشپزخانه از گمرک به علت نظارت همه جانبه گمرک بر امر واردات و صادرات کالا به داخل و خارج از کشور و همچنین نیاز به مدارک گوناگون، روندی پیچیده و بسیار دشوار به حساب می آید. واردکنندگان لوازم خانگی می توانند با واگذاری این روند دشوار به ترخیص کاران حرفه ای مانند ترخیص کاران گروه ققنوس ترخیص خود را از بند این مرحله دشوار به آسانی و با اطمینان خاطر آزاد نمایند. از جمله مراحل ترخیص لوازم خانگی مانند هود از گمرک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ثبت سفارش هود

اولین مرحله برای ترخیص هود از گمرک ثبت سفارش اطلاعات مربوط به محموله هود و لوازم خانگی در سامانه جامع امور گمرکی است. در صورت تایید این مرحله کد کوتاژ صادر می شود.

تهیه مدارک ترخیص لوازم خانگی

برای ترخیص هود آشپزخانه از گمرک به مدارک مختلفی نیاز است. هر یک از این مدارک نقش بسیار مهمی را در این روند برعهده دارند. در زیر به لیستی از این مدارک اشاره شده است:

  • اظهارنامه گمرکی
  • بیمه نامه
  • بارنامه
  • گواهی مبدأ
  • پیش فاکتور
  • قبض انبار
  • و …

چون اظهارنامه گمرکی، بارنامه، بیمه نامه و … اشاره کرد.

پرداخت هزینه ها

صاحب کالا در روند ترخیص لوازم خانگی موظف به پرداخت هزینه های گوناگونی می باشد که از جمله آن ها می توان به مواردی چون هزینه سود بازرگانی، مالیات علی الحساب، حقوق گمرکی، هزینه انبارداری و … اشاره کرد. در تعیین میزان این هزینه ها عوامل گوناگونی تاثیر گذار است که از جمله مهم ترین آن ها می توان به کد تعرفه گمرکی اشاره کرد.

تعیین مسیر بازرسی گمرک

برای ترخیص هود آشپزخانه از گمرک لازم است این محموله با گذشت از یکی از سه مسیر سبز، زرد و یا قرمز گمرکی مورد بررسی قرار بگیرد. انتخاب هر یک از این مسیرها برای بازرسی محموله هودهای وارداتی مربوط به میزان حساسیت این محموله برای گمرک دارد.

دریافت برگ سبز گمرکی

در صورتی که محموله هودهای وارداتی بدون هیچ گونه مشکلی از مراحل قبل گذر کرده باشد، برگ سبز گمرکی برای ترخیص لوازم خانگی صادر می شود و این محموله اجازه خروج از گمرک را دریافت می کند.

تحلیل روند تجارت هود آشپزخانه در ایران

ترخیص هود آشپزخانه از گمرک یکی از مراحل واردات این محصول تجاری به کشور می باشد اما یکی از کارهای مهمی که لازم است قبل از انجام هر گونه فعالیت تجاری برای واردات این محصول انجام شود تحلیل روند تجارت این کالا در ایران می باشد. انجام این کار باعث می شود واردکنندگان این محصول با اطلاعات کامل و چشم باز اقدام به واردات و سپس ترخیص لوازم خانگی نمایند.

از جمله مسائلی که لازم است قبل از واردات هود به تحلیل آن پرداخت می توان به شناخت کشورهای تولید کننده این محصول اشاره کرد. کشورهایی چون آلمان، ایتالیا، ترکیه، امارات، رومانی، اسپانیا، چین و … از جمله کشورهای معتبر برای واردات هود و لوازم خانگی است.

انواع هود آشپزخانه وارداتی به کشور

امروزه هودهای وارداتی به کشور در طرح های مختلف از نظر کاربرد و مدل های گوناگون ساخته می . بر همین اساس لازم است افرادی که قصد واردات و ترخیص هود آشپزخانه از گمرک را دارند با انواع این ابزار آشپزخانه آشنا شوند. از جمله انواع هود های وارداتی به کشور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هود تصفیه کننده هوا
  • هود خارج کننده هوا
  • هود مدل کن
  • هود برند بیمکث
  • هود مدل معلق
  • هود مدل شومینه ای
  • هود مدل کلیدی ساده
  • هود مدل فرانس
  • و …

مجوزهای لازم جهت ترخیص هود آشپزخانه از گمرک

در روند ترخیص لوازم خانگی و هود از گمرک به یک سری مجوز نیاز است که نبود هر کدام از آن ها می تواند روند ترخیص هود آشپزخانه از گمرک را به تعویق انداخته و دچار مشکل کند. این مجوزها که تهیه هر کدام از آن ها بر عهده صاحب کالا یا نماینده قانونی او خواهد بود در جدول زیر قید شده اند:

مجوزهای لازم جهت ترخیص هود آشپزخانه از گمرک

خرید عمده هود از چین

یکی از نکات مهمی که لازم است در روند واردات و ترخیص هود آشپزخانه از گمرک به آن اشاره شود این است که در این شغل واردکننده موظف است هزینه های گوناگونی چه در هنگام واردات و چه در هنگام ترخیص لوازم خانگی پرداخت نماید که بعضی از آن ها بدون توجه به حجم محموله تجارب وارداتی هزینه های ثابتی می باشند؛ بر همین اساس به واردکنندگان توصیه می شود تهیه و خرید هود و سایر لوازم خانگی را به صورت عمده انجام دهند.

این کار باعث می شود پس از انجام روند ترخیص هود آشپزخانه از گمرک و ورود این محصولات به بازار مصرف، سود به دست آمده جبران کننده تمامی هزینه های پرداخت شده باشد. برای خرید و واردات عمده هود آشپزخانه کشور چین گزینه مناسبی می باشد زیرا وجود عواملی چون نیروی کار ارزان قیمت، رقابت کاری بالا و … در این کشور باعث ارزان تر شدن قیمت خرید عمده هود خواهد شد.

در صورتی که تعداد هود های خریداری شده کافی نباشد و به تعداد کم خریداری شود قیمت خرید آن ها برای وارد کننده معادل قیمت خرید بازار برای مصرف کننده خواهد شد و همچنین هزینه های واردات و ترخیص هود آشپزخانه از گمرک بیشتر از سود دریافتی خواهد شد؛ در نتیجه واردات هود برای صاحب کالا تبدیل به ضرر می شود.

آیا واردات و ترخیص هود آشپزخانه سودآور است؟

آیا واردات و ترخیص هود آشپزخانه  سودآور خواهد بود؟ این مورد یکی از اصلی ترین سوال های وارد کنندگان هود به کشور است و پاسخ های گوناگونی برای این سوال وجود دارد.

زمانی که افراد اقدام به واردات و ترخیص لوازم خانگی می کنند در صورتی که قبل از آغاز فعالیت تجاری خود تمامی هزینه های واردات، ترخیص، قیمت فروش هود در بازار و … را برآورد کرده و با در نظر گرفتن این موارد به واردات و ترخیص هود آشپزخانه از گمرک اقدام نمایند می توانند سود خوبی را از واردات این محصول به دست آورند.

استفاده از مشاوران بازرگانی متخصص و با تجربه در مراحل واردات و ترخیص لوازم خانگی همچون کارشناسان گروه ققنوس ترخیص می تواند سود بیشتری را برای واردکنندگان به همراه داشته باشد.

کد تعرفه گمرکی هود آشپزخانه

هر یک از محصولات تجاری وارداتی به کشور دارای یک کد تعرفه گمرکی مخصوص به خود هستند. وجود این کد به کارشناسان گمرک و صاحب کالا کمک می کند تا بتوانند ارزش محصولات وارداتی به کشور را به سرعت بر آورد کرده و بر اساس آن هزینه های گمرکی را تعیین کنند.

هود و سایر لوازم خانگی نیز بر اساس نوع شان هر یک دارای یک کد تعرفه گمرکی هستند. کد تعرفه گمرکی مربوط به ترخیص هود آشپزخانه از گمرک کد 84146010 می باشد.

سوالات متداول

چه مدارکی برای ترخیص لوازم خانگی لازم است؟

از جمله مدارم لازم برای ترخیص هود و لوازم خانگی می توان به مواردی چون کارت بازرگانی، اظهارنامه گمرکی، بیمه نامه، بارنامه، گواهی مبدأ، گواهی ترخیصیه، پیش فاکتور، لیست عدل بندی و … اشاره کرد.

چه مجوزهایی برای ترخیص هود آشپزخانه لازم است؟

از جمله مجوزهای لازم برای این کار می توان به مواردی چون مجوز تخصیص ارز دفتر صنایع لوازم خانگی، مجوز استاندارد، مجوز بانک مرکزی و … اشاره کرد.

ترخیص هود از گمرک چه مراحلی دارد؟

از جمله مراحل  ترخیص لوازم خانگی از گمرک می توان به مراحل مختلفی چون ثبت سفارش کالا، تهیه مدارک، پرداخت هزینه، دریافت پروانه سبز گمرکی و … اشاره کرد.

سودآور بودن واردات هود به چه چیز بستگی دارد؟

از جمله عواملی که باعث سودآور شدن روند واردات هود به کشور می شود می توان به برآورد هزینه های واردات، ترخیص، حمل و نقل، قیمت کالا در بازار فروش و … اشاره کرد.

جمع بندی

ترخیص لوازم خانگی از گمرک مهم ترین مرحله در واردات این محصولات شناخته شده است. بنابراین داشتن اطلاعات کافی از این مرحله امری بسیار ضروری برای تاجران هود و لوازم خانگی به شمار می آید و افرادی که ابتدا به کسب اطلاعات کافی در این زمینه پرداخته و سپس فعالیت تجاری خود را آغاز می کنند از جمله افرادی هستند که موفق به کسب سود از این تجارت می شوند. گروه ققنوس ترخیص با ارائه خدمات گوناگون در زمینه ترخیص لوازم خانگی به دریافت سود بیشتر واردکنندگان کمک خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط