لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

ترخیص نبشی از گمرک با ققنوس ترخیص چگونه است؟

ترخیص نبشی از گمرک

فهرست مطالب

آیا از واردات و ترخیص نبشی از گمرک اطلاع دارید؟ آیا به دنبال ترخیص کار حرفه‌ای نبشی هستید؟ در پاسخ به این سؤالات می‌توان گفت طبق تجارب کسب شده توسط شرکت ققنوس ترخیص در زمینه ترخیص کالاهایی مانند نبشی از گمرک این اطلاعات را به شما عزیزان یادآور می‌شویم که نبشی از لحاظ تولید به دو نوع نبشی فابریک و نبشی پرسی تقسیم بندی می‌گردد و از لحاظ شکل به دو دسته نبشی بال مساوی و همچنین نبشی بال نامساوی نیز دسته‌بندی می‌گردد.

از این رو اگر به دنبال اطلاعات کامل و جامع‌تری در زمینه واردات و ترخیص نبشی از گمرک می‌باشید، بهتر است در این مقاله از سوی شرکت ققنوس ترخیص همراه ما باشید، تا اطلاعات خود را در این زمینه بهبود بخشید.

مراحل ترخیص نبشی از گمرک

همانطور که انجام واردات و صادرات هر نوع کالایی نیازمند انجام مراحلی می‌باشد، در هنگام انجام ترخیص نبشی از گمرک نیز مستلزم به انجام مراحل آن می‌باشید. توجه داشته باشید تا این مراحل را بایستی به طور کاملاً صحیح و اختصاصی به انجام برسانید چرا که عدم انجام صحیح هر کدام از این مراحل در نهایت موجب افزایش هزینه‌های گمرکی خواهد شد. در ادامه به مراحل ترخیص نبشی از گمرک می‌پردازیم.

ترخیص نبشی از گمرک
ترخیص نبشی از گمرک

مرحله اول: ثبت اطلاعات نبشی در سامانه جامع امور گمرکی یا ای‌پی‌ال

این مرحله به عنوان ابتدایی‌ترین و اصلی‌ترین مرحله از مراحل ترخیص نبشی از گمرک در نظر گرفته می‌شود. در این مرحله بازرگانان و تاجران فعال در این زمینه باید اطلاعات کالا را که در فیلدهای گوناگون گنجانده شده است، را پر نمایند. در این مرحله توجه داشته باشید که اطلاعات را به صورت کاملاً صحیح وارد سایت نمایید چرا که در صورت ثبت اطلاعات به شکل نادرست مستلزم پرداخت هزینه جریمه آن خواهید شد.

مرحله دوم: انجام احراز هویت نبشی

مرحله دوم از مراحل واردات و ترخیص نبشی از گمرک مربوط به احراز هویت کالا می‌باشد. این مرحله نیز به اندازه مرحله اول مهم و حیاتی می‌باشد. در این مرحله کارشناسان و مأموران اداره گمرک تمامی اطلاعات ثبت شده توسط تاجران و بازرگانان در سامانه‌ای پی ال را مجدد مورد بازرسی قرار می‌دهند تا در نهایت در صورت وجود مشکلی اطلاعات را مجدد اصلاح نمایند.

مرحله سوم: کنترل کالا در طی مسیرهای گمرکی

مرحله سوم از مراحل واردات و ترخیص نبشی از گمرک مربوط به کنترل کالا در مسیرهای گمرکی می‌باشد. در این مرحله با توجه به اینکه کالا مناسب کدام مسیر گمرکی می‌باشد، در یکی از مسیرهای سبز، زرد و یا قرمز قرار می‌گیرد تا در نهایت وارد کشور گردد.

مرحله چهارم: اخذ و دریافت مدارک و مجوزات لازم

از دیگر مراحل مهم واردات و ترخیص نبشی از گمرک مربوط به مرحله دریافت مجوزات می‌باشد. در این مرحله شما عزیزان بایستی تمامی مجوزات لازم که جهت واردات و ترخیص نبشی لازم می‌باشد را دریافت نمایید. توجه داشته باشید که این مرحله بسیار مهم است از این رو بهتر است با یک ترخیص کار ماهر در این زمینه مشورت نمایید.

مرحله پنجم: پرداخت تمامی هزینه‌های گمرکی

در این مرحله از مراحل واردات و ترخیص دستگاه نبشی از گمرک نوبت به پرداخت هزینه‌های گمرکی می‌رسد. در این مرحله بایستی تمامی هزینه‌ها مانند هزینه انبارداری کالا، بارگیری و تخلیه کالا ، حمل و نقل، امورات گمرکی و تعرفه‌های گمرکی را پرداخت نمایید تا کالا وارد مرحله آخر گردد.

مرحله ششم: ترخیص نبشی از گمرک

این مرحله که به عنوان آخرین مرحله از مراحل واردات و ترخیص نبشی از گمرک در نظر گرفته می‌شود. کالای شما وارد کشور شده و می‌توانید آن را در سطح بازارهای داخلی به فروش بگذارید.

انواع نبشی وارداتی به کشور

در زمینه واردات و ترخیص نبشی از گمرک بایستی توجه داشته باشید که عمده واردات نبشی از کشورهای اروپایی، ترکیه، چین و غیره انجام می‌شود. همچنین توجه داشته باشید که جهت واردات انواع نبشی بایستی قوانین و مقررات گمرکی را به شکل کاملاً اصولی رعایت کنید تا در نهایت بتوانید کالای خود را از گمرک ترخیص نمایید. توجه داشته باشید که شما وارد کنندگان و تاجران عزیز جهت دریافت اطلاعات دقیق‌تر در خصوص واردات نبشی می‌توانید با کارشناسان ترخیص کار شرکت ققنوس ترخیص تماس حاصل فرمایید.

همچنین شرکت ققنوس ترخیص با ترخیص انواع نبشی می‌تواند امورات گمرکی شما عزیزان را به انجام برساند. همچنین از مهم‌ترین انواع نبشی‌های که توسط این شرکت ترخیص می‌گردد، شامل انواع زیر می‌گردد:

  • ترخیص نبشی پرسی
  • ترخیص نبشی فابریک
  • ترخیص نبشی بال مساوی
  • ترخیص نبش بال نامساوی
  • ترخیص نبشی آهنی
  • ترخیص نبشی ماشین کاری
  • ترخیص نبشی لقمه
  • ترخیص نبشی سه
  • ترخیص نبشی چهار
  • ترخیص نبش پنج
  • ترخیص نبشی شش
  • ترخیص نبشی هفت
  • ترخیص نبشی ده
  • ترخیص نبشی برش خورده
  • و غیره

دلایل اهمیت استخدام ترخیص کار نبشی

همواره انجام امورات گمرکی مانند ترخیص انواع کالا مانند ترخیص نبشی از گمرک فرایندی پیچیده و پردردسر می‌باشد. در نتیجه تاجران و فعالان اقتصادی در زمینه واردات و ترخیص انواع کالا بایستی در ابتدای کار با یک شرکت مورد اعتماد و با تجربه همکاری به عمل آورند، چرا که انجام این امور در نهایت موجب خواهد شد تا کالای شما در کمترین زمان ممکن به دست مشتریان برسد. در نتیجه وجود ترخیص کار گمرک در کنار شما جهت انجام امورات گمرکی لازم می‌باشد. از این رو از مهم‌ترین مزایا و اهمیت وجود ترخیص کار در کنار تاجر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

راحتی در انجام امورات گمرکی

در واقع می‌توان گفت زمانی که تصمیم می‌گیرید کالای خود را به دست ترخیص کار گمرک بسپارید از انجام صحیح این فرایند اطمینان کامل را به دست می‌آورید که این عمل در کمترین زمان ممکن به انجام خواهد رسید. همچنین سپردن امورات گمرکی به دست ترخیص کار ماهر گمرکی موجب می‌شود تا در نهایت شما عزیزان به امورات دیگر واردات بپردازید تا در نهایت بتوانید سود بالایی را از واردات به دست آورید.

تطبیق پذیری بالا

در واقع می‌توان گفت قوانین و مقررات بین‌المللی جهت واردات هر نوع کالایی همیشه در حال تغییر و تحول می‌باشد و این امر بسیار غیرقابل پیش‌بینی در نظر گرفته می‌شود. از این رو بایستی اطلاعات خود را در زمینه واردات و ترخیص و همچنین مقررات گمرکی به روز نگه دارید.

اگر توانایی تطبیق پذیری روزانه با قوانین و مقررات گمرکی را ندارید وجود یک شرکت کالا در کنار شما ضروری می‌باشد، چرا که صرف هزینه و زمان جهت یادگیری قوانین واردات و صادرات بسیار بیهوده می‌باشد، چون این قوانین ممکن است طی چند سال بعد یا حتی چند ماه بعد تغییر کند.

آماده سازی مدارک

از دیگر اهمیت وجود یک شرکت ترخیص کار در کنار تاجر و بازرگانان آماده سازی کلیه مدارک و مجوزات لازم در زمینه واردات و ترخیص نبشی از گمرک می‌باشد. همان‌طور که اطلاع دارید همواره کسب مجوزات و مدارک بسیار سخت است. از این رو اگر انجام این امور را به شرکت معتبر در این زمینه بسپارید در نهایت در کمترین زمان ممکن مدارک و مجوزات را برای شما عزیزان اخذ و دریافت خواهد کرد.

ایمنی

همکاری با یک شرکت ترخیص کار کالا که مسئولیت انجام تمامی گمرک امورات گمرکی را بر عهده دارد به میزان بسیار زیادی از بروز اشتباهات احتمالی می‌کاهد، چرا که یک کارگزار رسمی گمرک مطمئن‌ترین گزینه می‌باشد که می‌توانید برای شرکت خود داشته باشید و اگر به کلاهبرداری و یا قاچاق متهم شوید، در نهایت ممکن است عواقب سنگینی را برای کسب و کارتان به همراه داشته باشد.

واردات نبشی
واردات نبشی

مدارک لازم جهت ترخیص نبشی از گمرک

جهت ترخیص نبشی از گمرک بایستی مدارک و اسناد زیر را دریافت نموده و در نهایت به گمرک تحویل دهید.

این مدارک عبارت است از:

  • فاکتور فروش
  • بارنامه کالا
  • گواهی مبدأ کالا
  • گواهی بهداشت کالا
  • گواهی کیفیت کالا
  • گواهی استاندارد کالا
  • مجوز واردات کالا
  • پروفرما
  • مجوز ترخیص کالا
  • و…

کد تعرفه گمرکی نبشی

هر کالایی دارای کد تعرفه گمرکی مربوط به خود می‌باشد که در هنگام واردات آن بایستی به آن توجه داشته باشید. در نتیجه با توجه به اهمیت این موضوع در این بخش از مقاله به کد تعرفه گمرکی جهت ترخیص نبشی از گمرک می‌پردازیم. کدهای تعرفه گمرکی نبشی در جدول زیر انگاشته شده است:

کد تعرفه گمرکی نبشی

جمع بندی

در این مقاله از سوی شرکت ققنوس ترخیص به طور مختصر و خلاصه به نحوه واردات و ترخیص نبشی از گمرک پرداختیم. همانطور که اشاره شد نبشی از انواع گوناگونی ساخته شده است که هر کدام از آنها دارای کاربرد به خصوص خود می‌باشد. همچنین شما عزیزان می‌توانید در هنگام انجام واردات و ترخیص نبشی از گمرک از خدمات شرکت ققنوس ترخیص که شامل ثبت سفارش کالا، تأمین و تخصیص ارز، ترانزیت و ترانشیپ، اخذ مجوزات و مواردی از این قبیل می‌گردد، بهره‌مند شوید.

آیا واردات نبشی به ایران سودآور است؟

 همواره کالاهایی که از فولاد ساخته شده است می‌تواند به عنوان کالای مناسب وارداتی در نظر گرفته شود. از این رو واردات نبشی به ایران نیز می‌توان از سود بالایی را برای تاجران به همراه داشته باشد.

وجود ترخیص‌کار گمرک چه اهمیتی برای تاجران دارد؟

ترخیص کار با تجربه در کنار تاجر می‌تواند ایمنی، آماده سازی مدرک، تطبیق پذیری بالا با قوانین و مقررات و انجام صحیح امورات گمرکی را امکان ببخشد.

چه مدارکی جهت ترخیص برشی از گمرک لازم است؟

مدارکی مانند پروفرما، مجوز ترخیص کالا، گواهی مبدأ، بارنامه کالا، فاکتور فروش و… از جمله مهم‌ترین مدارک جهت واردات و ترخیص برشی می‌باشند.

ترخیص برشی از گمرک شامل چه مراحلی می‌گردد؟

مهم‌ترین این مراحل شامل ثبت سفارش کالا، احراز هویت کالا، کنترل کالا، پرداخت هزینه‌ها و در نهایت ترخیص کالا از گمرک می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط