لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

ترخیص میز نقشه کشی از گمرک / راهنمای واردات و ترخیص میز نور

ترخیص میز نقشه کشی از گمرک

فهرست مطالب

مقدمه

یکی دیگر از کالاهای وارداتی که در این مطلب می‌خواهیم پیرامون آن صحبت کنیم، میز نقشه کشی است. حتما می‌پرسید میز نقشه کشی چیست؟ این میز مخصوص طراحان و مهندسان است که برای ترسیم طرح‌ها و نقشه‌های خود، از آن استفاده می‌کنند. با دیگر میزهایی که در ادارات و منازل می‌بینید تفاوت دارد و مخصوص ترسیم روی کاغذ با مداد یا جوهر می‌باشد. بنابراین موضوع ترخیص میز نقشه کشی از گمرک که از خدمات شرکت ققنوس ترخیص می‌باشد، حتما برای بازرگانان فعال در این حوزه با اهمیت است.

واردات میز نقشه کشی با وجود روی کار آمدن ابزارهای طراحی رایانه‌ای که طرفدار زیادی دارد، به وفور انجام می‌شود. زیرا میز نقشه کشی همچنان توسط مهندسان معماری، مهندس عمران، دانشجوهای هنر، هنرمندان، نقاش‌ها، خیاط‌ها، فیلم سازها و …استفاده می‌شود و تقاضای خوبی دارد. در ادامه با ما باشید تا در مورد ترخیص میز نور و میز نقشه کشی بیشتر بدانید.

نحوه ترخیص میز نقشه کشی از گمرک

ترخیص بار و محصولات وارداتی از گمرک مراحل خاصی دارد که با توجه به نوع کالایی که وارد کردید، ممکن است مراحل آن کوتاه‌تر یا طولانی‌تر شود. در هر حال توجه به این نکته مهم است که مراحل ترخیص هر نوع کالایی در واردات و صادرات متفاوت می‌باشد و هر یک روش خاص خود را دارد.

ترخیص کاران ققنوس ترخیص در خدمت شما عزیزان هستند تا ترخیص میز نقشه کشی از گمرک را بعد از اتمام مراحل واردات میز نقشه کشی برای شما انجام دهند. استفاده از ترخیص کار به شما کمک می‌کند تا مراحل ترخیص ساده‌تر و در روال قانونی خود پیش رود. در ادامه مهم‌ترین این مراحل را معرفی می‌کنیم تا یک دید کلی از خدمات ترخیص کاران داشته باشید.

  1. تکمیل اسناد جهت ترخیص میز نور و میز نقشه کشی
  2. ورود اطلاعات کالا در سیستم (EPL)
  3. پرینت اظهارنامه برای ارائه به گمرک
  4. دریافت شماره کوتاژ و تعیین مسیر گمرکی
  5. ارزیابی کالا جهت ترخیص میز نقشه کشی از گمرک
  6. اخذ مجوزهای لازمی که در هنگام واردات میز نقشه کشی دریافت نکردید و در مرحله ترخیص لازم است
  7. کارشناس سرویس (مجازی و یا حضوری)
  8. 10 درصد کرایه حمل خطوط خارجی
  9. صندوق و پرداخت حقوق ورودی و تعرفه‌ها برای ترخیص میز نور و نقشه کشی
  10. انبارداری و دریافت بیجک گمرکی
  11. درب خروج و خروج کالا

همه این موارد مراحل خاص ترخیص کالا از گمرک است که ممکن است کمی پیچیده باشد. از این رو استفاده از ترخیص کار پیشنهاد می‌شود تا آزادسازی کالا از گمرک و تمامی این مراحل با موفقیت طی گردد.

ترخیص میز نقشه کشی از گمرک
ترخیص میز نقشه کشی از گمرک

نحوه واردات میز نقشه کشی

برای ترخیص میز نقشه کشی از گمرک، ابتدا باید واردات آن به شکل قانونی انجام شود. این واردات به دلیل اینکه میزان تولیدات میز نقشه کشی در کشور ما پاسخگوی نیاز متقاضیان در بازار مصرفی نیست، صورت می‌گیرد. زیرا رشته معماری در ایران بسیار پرطرفدار است و سالانه دانشجویان زیادی با ورود به این رشته از ابزارهای مناسب آن از جمله میزهای نور و نقشه کشی استفاده می‌کنند. به همین دلیل واردکنندگان با خرید این کالا از کشورهای خارجی و واردات میز نقشه کشی در جهت تامین نیازهای کشور فعالیت دارند.

بیشترین حجم ترخیص میز نور و نقشه کشی به کشورمان از مبدا چین صورت می‌گیرد. در حال حاضر کشور چین به خاطر عدم توجه به تحریم‌ها علیه کشور ما، و حفظ روابط تجاری‌اش با ما، بزرگ‌ترین صادرکننده انواع کالا به ایران و شریک تجاری کشورمان محسوب می‌شود.

سالانه مقادیری ارز جهت واردات این کالا از چین و ترخیص میز نقشه کشی از گمرک از کشور خارج می‌گردد. کشورهای زیادی در دنیا به تولید این میزها می‌پردازند و در حال عرضه آن در سطح بین‌المللی می‌باشند؛ اما به دلیل محدودیت در مبادلات تجاری ایران با اکثر کشورها، بازرگانان، چین را برای واردات میز نقشه کشی ترحیح می‌دهند. چرا که واردات از این کشور آسان و بی‌دردسر است و قوانین و محدودیت سخت‌گیرانه‌ای در این مورد وجود ندارد.

شما می‌توانید با انتخاب یک عرضه‌کننده معتبر و انجام معامله با وی، قراردادی تنظیم و با تهیه مدارک معمول برای واردات انواع کالا، محموله خود را به کشور ارسال کنید. بعد از آن مراحل ترخیص میز نور و نقشه کشی را به ققنوس ترخیص بسپارید تا هر چه سریع‌تر به بازار فروش عرضه کنید.

کاربرد میز نقشه کشی

به دلیل کاربرد گسترده این نوع میز در مهندسی و نقشه کشی، هر ساله شاهد ترخیص میز نقشه کشی از گمرک توسط ققنوس ترخیص هستیم. میزهای نقشه کشی کاربرد چندمنظوره دارند و برای ساخت آن‌ها، از چرخ دنده‌های ساده یا چند اهرم استفاده می‌شود تا سطح میز شیب دار شود. همچنین امکان بالا و پایین نمودن و تغییر ارتفاع توسط اهرم‌ها وجود دارد و به آن میز مکانیکی هم می‌گویند. واردات میز نقشه کشی در انواع میز‌های رسم پیشرفته که دارای خط کش‌هایی در سطح میز هستند انجام می‌شود.

زاویه خط کش‌ها در این میزها با مکانیزم کنترلی به شکل بسیار دقیق قابل تغییر است و این میزها به طور مخصوص جهت ترسیم فنی و دقیق و راحت خطوط موازی در طراحی‌های سه بعدی و … کاربرد دارند. مهم‌ترین کاربردهای این میزهای ترسیم که موجب رواج ترخیص میز نور و نقشه کشی از گمرک شده است، موارد زیر می‌باشد:

  1. طراحی یا نقشه کشی فنی توسط مهندسین، معماران و دانشجویان مهندسی و معماری که در طراحی‌های معماری یا مهندسی خود از آن بهره می‌برند.
  2. طراحی‌های فی‌البداهه که جنبه کاری یا سرگرمی دارند.
  3. طراحی الگوی مد که امروزه از دلایل مهم واردات این کالا و ترخیص میز نقشه کشی از گمرک می‌باشد.
  4. واردات میز نقشه کشی گاهی برای خواندن و نوشتن معمولی هم به کار می‌رود.
  5. خواندن طرح هم روی میز نقشه کشی انجام می‌شود.
  6. نقاشی و خیاطی از دیگر کاربردهای این میزهاست.
  7. طراحی تئاتر و کشیدن نقشه کاربرد مهم آنهاست.
  8. میز نقشه کشی به عنوان تخته پردازش داستان برای فیلم‌سازان هم کاربرد دارد.

مدارک لازم جهت واردات و ترخیص میز نقشه کشی

همانطور که می‌دانید برای ترخیص هر محصول و کالایی باید مدارکی تهیه کرد؛ واردات و ترخیص میز نور و نقشه کشی هم از این قانون مستثنی نیست. اگر شما مدارک لازم و کافی را به همراه نداشته باشید، ترخیص میز نقشه کشی از گمرک ممکن نخواهد بود. شما می‌توانید به راحتی می‌توانید با سپردن تهیه مدارک به ترخیص کار رسمی گمرک، مشکلات احتمالی در ثبت و جمع‌آوری مدارک لازم برای واردات میز نقشه کشی را به حداقل برسانید. بطور کلی اسناد لازم برای ترخیص میز نقشه کشی را در این قسمت برایتان آورده ایم:

  • اظهارنامه واردات قطعی با ثبت در سامانه  EPL
  • کپی کارت بازرگانی
  • قبض انبار، که در هنگام تحویل کالا به انباردار گمرک، به عنوان رسید محموله برای صاحب کالا صادر می‌شود.
  • بارنامه یا همان BL سند قانونی که شرکت حمل‌ و‌ نقل برای فرستنده صادر می‌کند‌ که نوع بار، مقدار بار و مقصد کالای حمل شده در آن مشخص است. این سند باید بدون توجه به نوع حمل و نقل، همراه با محصولات ارسال شده موقع ترخیص میز نور یا ترخیص میز نقشه کشی از گمرک به مامورین گمرک ارائه شود.
  • ترخیصیه که توسط گمرک صادر می‌شود.
  • گواهی مبدأ که تعیین کننده کشور تولیدکننده در واردات میز نقشه کشی است.

همچنین مدارکی چون: فاکتور یا سیاهه خرید، اعلامیه تأمین ارز یا نامه برات، پروفورما (پیش فاکتور)، مجوز ثبت سفارش، لیست عدل بندی، بیمه نامه گمرکی، وکالت نامه رسمی، کارت حق عمل کاری (بسته به نوع کالا) برای واردات و ترخیص میز نقشه کشی مورد نیاز است.

مجوزهای لازم جهت ترخیص میز نقشه کشی

برای اینکه شما فعالان تجاری موفق به گذراندن مراحل ترخیص میز نقشه کشی از گمرک و انجام امور گمرکی آن شوید، بهتر است از مهارت و تجربه بالای ترخیص کار رسمی اداره گمرک بهره ببرید. ترخیص کار با دریافت وکالت نامه رسمی از سوی شما و داشتن کارت بازرگانی معتبر، به صورت کاملا قانونی حتی اخذ مجوزات لازم برای ترخیص میز نور و نقشه کشی را انجام می‌دهد.

برای هر کالا از جمله واردات میز نقشه کشی، با توجه به کد تعرفه گمرکی آن، مجوزهایی از سوی اداره گمرک مشخص می‌شود. ترخیص کار با آشنایی کامل این مجوزها را از سازمان‌های مربوطه دریافت و به اداره گمرک ارائه می‌نماید. اگر مجوزهای لازم برای ترخیص میزهای نقشه کشی به گمرک ارائه نشود، خروج کالا از گمرک ممکن نخواهد بود.

برای ترخیص میز نقشه کشی از گمرک، لازم است ترخیص کار مجوز ارزی را جهت تخصیص ارز برای واردات آن از دفتر صنایع تجهیزات برقی و الکترونیکی دریافت کند. میزهای نقشه کشی، که با نام‌های دیگری چون میز طراحی، میز معماری، میز رسم و … هم معروفند، در کشور ما طرفداران زیادی دارد و از این جهت ترخیص میز نور و نقشه کشی یک تجارت پرسود به شمار می‌رود. نصب و جا‌به‌جایی آسان، تنظیم ارتفاع و شیب میز و طراحی محلی جهت نگهداری ادوات طراحی از مزایای میز نقشه کشی است.

ترخیص میز نور
ترخیص میز نور

کد تعرفه ترخیص میز نقشه کشی

برای واردات میز نقشه کشی نیز اطلاع از کد تعرفه گمرکی آن ضروریست. مامورین گمرک از روی کد تعرفه می‌توانند کالا را شناسایی و نسبت به تعیین حقوق ورودی آن اقدام کنند. در این راستا کد تعرفه گمرکی که یک کد 8 رقمی است برای ترخیص میز نقشه کشی از گمرک، ماشین ترسیم خودکار یا غیر خودکار در ردیف 90171000 قرار دارد. همچنین ترخیص میز نور از گمرک دارای حقوق ورودی 10% و اولویت کالایی 25 می‌باشد.

خدمات ققنوس ترخیص در زمینه واردات و ترخیص میز نقشه کشی

آیا به دنبال راهی ساده هستید که بتوانید با اعتماد کامل به واردات میز نقشه کشی بپردازید و ترخیصی راحت را تجربه کنید؟ شرکت ققنوس ترخیص آماده است تا پاسخی سریع و حرفه‌ای در این زمینه به شما ارائه دهد. ما با سابقه و تجربه  فراوان در زمینه ترخیص کالا از کلیه گمرکات کشور، به شما کمک می‌تماییم تا فرآیند ترخیص میز نقشه کشی از گمرک را به سادگی و کاملا بهینه تجربه کنید. ما از لحظه ورود کالاهای شما به گمرک تا تحویل نهایی در مکان مورد نظرتان، همراهتان خواهیم بود و اطمینان می‌دهیم که مراحل گمرکی به درستی پیگیری خواهند شد. چرایی انتخاب ما را برای ترخیص میز نور و نقشه کشی در موارد زیر بیابید:

  1. تجربه و آگاهی: با دانش و تخصص کارشناسان ما در زمینه امور گمرکی و قوانین ترخیص، به شما کمک می‌کنیم تا از همه جوانب کار آگاه شوید و در مسیر درست پیش بروید.
  2. بررسی و تنظیم اسناد: تیم متخصص ما تمامی اسناد لازم برای ترخیص میز نقشه کشی را بررسی و تنظیم می‌نمایند؛ از جمله فاکتورها، بارنامه،ها و گواهی‌هایی که برای واردات میز نقشه کشی و ترخیص آن از گمرک لازم است.
  3. رسیدگی به امور مالیاتی و عوارض: شما می‌توانید از‌ دقت ما در پرداخت مالیات و عوارض ترخیص میز نقشه کشی از گمرک مطمئن باشید که هیچ ابهامی در این زمینه وجود نخواهد داشت.
  4. حمل و نقل مطمئن: ققنوس ترخیص با شرکای حمل و نقل برجسته همکاری دارد و همه جزئیات حمل و نقل برای ترخیص میز نور و نقشه کشی را مرتب خواهد کرد. ما بهترین روش حمل و مسیر را برایتان انتخاب می‌کنیم.

جمع بندی

اگر قصد واردات میز نقشه کشی را دارید حتما با خواندن این مطالب تا حدودی با روال کار و مدارک لازم آشنا شدید. ققنوس ترخیص با در اختیار داشتن کادری مجرب و متخصص در حیطه اصول و راهکارهای مناسب ترخیص، آماده یاری شما در این راه است. برای بهره‌مندی از خدمات ما پروفرمای کالای خود را برایمان ارسال نمایید، تا کارشناسان و مشاوران ما راهنمایی‌تان کنند. خدمات ما در زمینه ترخیص میز نقشه کشی از گمرک شامل ثبت سفارش تا انجام کلیه تشریفات گمرکی و اداری، ترانزیت و ترانشیپ کالا و … است.

آیا واردکننده می‌تواند ترخیص میز نقشه کشی از گمرک را به تنهایی انجام دهد؟

مراحل ترخیص و اصول و مقررات گمرکی ممکن است برای افراد عادی سخت و پیچیده باشد. بنابراین بهتر است از ترخیص کار رسمی گمرک برای ترخیص کالا استفاده کنید.

میز نقشه کشی چه کاربردهایی دارد؟

طراحی یا نقشه کشی فنی توسط مهندسین و دانشجویان مهندسی، طراحی الگوی مد، خواندن انواع طرح روی میز نقشه کشی، نقاشی و خیاطی، طراحی تئاتر و کشیدن نقشه، تخته پردازش داستان برای فیلم‌سازان و سایر کاربردهایی که در متن به آنها اشاره کردیم.

با چه مجوزی می‌توان به واردات میز نقشه کشی پرداخت؟

واردکننده با اخذ مجوز ارزی از دفتر صنایع تجهیزات برقی و الکترونیکی جهت تخصیص ارز و داشتن کارت بازرگانی مجاز به واردات است.

ققنوس ترخیص چه خدماتی در رابطه با ترخیص میز نور انجام می‌دهد؟

این شرکت با تجربه و آگاهی در زمینه امور گمرکی و قوانین ترخیص، به بررسی و تنظیم اسناد شما می‌پردازد تا نقصی در آن نباشد. سپس با رسیدگی به امور مالیاتی و عوارض اطمینان می‌دهد که مشکلی در این زمینه وجود ندارد. همچنین انجام حمل و نقل مطمئن و تحویل کالا در محل ویيگی بارز این شرکت است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط