لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

ترخیص موتور پمپ از گمرک؛ تمام مراحلی که باید بدانید

ترخیص موتور پمپ از گمرک

فهرست مطالب

زمانی که تاجران اقدام به واردات یک کالای تجاری می نمایند تنها در صورتی می توانند از واردات آن محموله تجاری دچار ضرر نشده و سود مورد نظر خود را به دست آورند که به اصول و قوانین مربوط به واردات آن کالا به طور کامل آشنایی داشته باشند و در انجام این کار از دانش، مهارت و تجربه استفاده نمایند؛ از این رو ما در گروه ققنوس ترخیص در راستای واردات و ترخیص واتر پمپ اقدام به تهیه این مقاله نموده ایم تا افراد تازه وارد و کم تجربه در زمینه واردات و ترخیص موتور پمپ از گمرک با تمامی مسائلی که در زمینه واردات و ترخیص این نوع کالای تجاری همچون تعرفه گمرکی موتور پمپ روبه رو می شوند، آشنا کنیم. تاجرانی که اقدام به واردات این نوع کالای تجاری به داخل کشور می نمایند می توانند روند ترخیص این کالا را به طور کامل به طور کامل به ترخیص کاران ما در گروه ققنوس ترخیص واگذار نمایند.

موتور پمپ چیست؟

قبل از این که در رابطه با نحوه واردات و ترخیص واتر و تعرفه گمرکی موتور پمپ صحبت کنیم بهتر است در این قسمت با این دستگاه و کاربردی که دارد آشنا شویم. موتور پمپ که به خاطر کاربردی که دارد به آن واتر پمپ نیز گفته می شود یکی از وسایل بسیار پر کاربرد در بخش کشاورزی و صنعت کشور می باشد. این دستگاه همان طور که از نام آن نیز مشخص می باشد از دو قسمت موتور و پمپ تشکیل شده است که با استفاده از یک شاسی تلاش شده تا این دو قسمت به یکدیگر متصل شوند و هدف از این کار حمل آسان، راحت و هم زمان این دو قطعه به صورت همزمان می باشد.       

کاربرد موتور پمپ به این صورت است که از این دستگاه برای پمپاژ کردن مایعات که اکثرا آب می باشد با قدرت و فشار بالا استفاده می شود از این رو واردات و ترخیص موتور پمپ از گمرک با توجه به کاربرد و تقاضایی که برای این کالا در کشور وجود دارد با توجه به تعرفه گمرکی موتور پمپ سود خوبی برای تاجران به همراه خواهد داشت. این نوع موتورها که با توجه به نوع سوخت مصرفی به سه دسته بنزینی، دیزلی و نفت بنزینی تقسیم می شوند را در هنگام استفاده باید در ارتفاع 6 متری از مخزن آبی که قرار است آب از داخل آن پمپاژ شود قرار می دهند تا فرایند پمپاژ کردن آب آغاز شود.

واردات و ترخیص واتر پمپ
واردات و ترخیص واتر پمپ

چرا باید موتور پمپ وارد کنیم؟

همان طور که در ابتدای مقاله نیز اشاره شد، موتور پمپ وسیله ای است که از آن برای پمپاژ کردن آب با فشار و قدرت بالا استفاده می شود. این وسیله با توجه به عملکردی که دارد طرفداران زیادی را در عرصه کشاورزی به سمت خود جذب کرده است، تا حدی که تولید داخلی این کالا جواب گوی نیاز داخلی کشور نیست؛ از این رو تاجران برای برطرف کردن نیاز کشور به این کالا اقدام به واردات و ترخیص واتر پمپ نموده اند که با توجه به نیاز کشور واردات و همچنین ترخیص موتور پمپ از گمرک نسبت به تعرفه گمرکی موتور پمپ سود خوبی را برای تاجران به همراه دارد.

ترخیص موتور پمپ چه مراحلی دارد؟

تاجران برای این که بتوانند واردات و ترخیص واتر پمپ را به نتیجه برسانند و این کالای پر کاربرد را وارد بازار مصرف نمایند، باید مراحلی را پشت سر بگذارند. انجام هر کدام از این مراحل با دقت و به درستی از ایجاد هر گونه ضرر برای تاجران در روند ترخیص موتور پمپ از گمرک جلوگیری می کند. از جمله مراحلی که لازم است برای ترخیص موتور پمپ از گمرک انجام شود می توان به موارد زیر اشاره نمود:

تهیه مجوز ثبت سفارش کالا از سامانه سازمان تجارت و توسعه کشور، در ریافت پیش فاکتور از فروشنده محموله تجاری موتور پمپ، انجام فرایند ثبت سفارش کالا در سامانه جامع امور گمرکی با استفاده از اطلاعات درج شده در پیش فاکتور و دریافت کد هشت رقمی مربوط به ثبت سفارش کالا پس از تایید اطلاعات وارد شده، دریافت مجوزهایی که برای ترخیص واتر پمپ مورد نیاز است، دریافت کد تعرفه گمرکی موتور پمپ که برای برآورد هزینه ها و ارزش کالا مورد استفاده قرار می گیرد، انجام فرایند تخصیص ارز از بانک عامل با ارائه مدارک مورد نیاز به این بانک، تهیه مدارک مورد نیاز مانند بارنامه، بیمه نامه، قبض انبار، برگ سبز گمرکی و ارائه این مدارک به گمرک و تعیین مسیر گمرکی محموله واتر پمپ بر اسای اطلاعاتی که به کارشناس مربوطه ارائه شده است، از جمله مهمترین مراحل ترخیص این کالا میباشند.

شرایط ترخیص موتور پمپ از گمرک بندر عباس

روند ترخیص موتور پمپ از گمرک های سراسر کشور ایران، از آن جایی که این فرایند ترخیص بر اساس قوانین صادرات و واردات انجام می شود در همه گمرک های سراسر کشور به صورت کاملا یکسان انجام می شود، اما نکته ای که تاجران در روند واردات و ترخیص واتر پمپ از گمرک بندر عباس باید به آن توجه نمایند، این است که بعضی از گمرک های کشور بر اساس سیاست های اقتصادی دولت و با هدف ایجاد فرصت کاری برای افراد ساکن در آن منطقه یک سری تخفیف هایی را در رابطه با هزینه ها و تعرفه گمرکی موتور پمپ در نظر می گیرند که این کار خود باعث جذب تاجران به سوی این گمرک ها و کم شدن هزینه های گمرکی محموله وارداتی می شود.

تعرفه گمرکی موتور پمپ
تعرفه گمرکی موتور پمپ

لیست تعرفه و هزینه های مورد نیاز جهت ترخیص موتور پمپ

تاجرانی که اقدام به واردات و ترخیص واتر پمپ از گمرک می نمایند باید برای این که ترخیص موتور پمپ از گمرک به صورت کاملا قانون انجام شده و هیچ مشکلی در روند ترخیص این کالا ایجاد نشود بر اساس تعرفه گمرکی موتور پمپ یک سری هزینه ها را به گمرک و یا نهاد هایی که در زمینه واردات این محموله تجاری خدماتی به آن ها ارائه کرده اند، بپردازند و مدارک نشان دهنده تسویه حساب را به عنوان مدارک مورد نیاز برای ترخیص موتور پمپ از گمرک به این ارگاه ارائه دهند.

از جمله هزینه هایی که باید در روند ترخیص این کالای تجاری وارداتی و بر اساس تعرفه گمرکی موتور پمپ به گمرک و دیگر ارگان ها پرداخت شود می توان به مواردی چون حقوق و عوارض واردات این محموله تجاری به گمرک، سود بازرگانی که به این محموله تعلق می گیرد، هزینه حمل و نقل این محموله تجاری از کشور مبداء تا کشور مقصد، هزینه تخلیه و بارگیری محموله واتر پمپ، هزینه ای که برای بیمه کردن این محموله پرداخت شده است، مبلغی که برای ثبت سفارش کالا باید پرداخت شود، مبلغی که برای دریافت هر کدام از مجوزهای مورد نیاز باید پرداخت شود، به مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد. تاجران می توانند برای این که هر چه زودتر از هزینه های این واردات مطلع شوند، محاسبه این هزینه ها را بر اساس ک تعرفه گمرکی موتور پمپ به کارشناسان ما در گروه ققنوس ترخیص واگذار نمایند.

ترخیص موتور پمپ از کدام کشورها امکان پذیر است؟

تاجرانی که قصد دارند اقدام به واردات و ترخیص واتر پمپ نمایند، همان طور که در قسمت مراحل واردات واتر پمپ اشاره کردیم باید از تمامی قوانین وضع شده در زمینه واردات و صادرات این کالا چه در کشور مبداء و چه در کشور مقصد اطلاع داشته باشند. یکی از قوانینی که در راستای واردات و همچنین قبل از ترخیص موتور پمپ از گمرک باید به آن توجه کرد قوانینی است که در رابطه با اجازه تجارت با کشورهای تولید کننده واتر پمپ وضع شده است. بر اساس این قوانین که از تحریم های وضع شده نشأت گرفته است، تاجران ایرانی اجازه تجارت بین المللی و واردات کالا از بعضی از کشورها را ندارند.

برای این که این قانون مشکلی در روند واردات و ترخیص واتر پمپ ایجاد نکند تاجران قبل از آغاز فعالیت تجاری خود مانند زمانی که قصد دارند تعرفه گمرکی موتور پمپ را پیدا کنند، باید به کتاب قوانین و مقررات صادرات و واردات مراجعه کرده و در رابطه با کشورهایی مجاز و غیر مجاز برای واردات واتر پمپ اطلاعات به دست آورند. البته تاجران می توانند در این زمینه به کارشناسان مجرب ما در گروه ققنوس ترخیص مراجعه کرده و اطلاعات مورد نیاز خود را بر اساس آخرین تغییرات از آنها دریافت نمایند.

جمع بندی

واردات و ترخیص واتر پمپ برای فروش در بازار های داخلی کشور با توجه به تعرفه گمرکی موتور پمپ سود خوبی را برای تاجران به همراه دارد از این رو تاجران زیادی اقدام به واردات و ترخیص موتور پمپ از گمرک نموده اند؛ از این رو در این مقاله تلاش کردیم تا در رابطه با کاربرد این دستگاه، شیوه واردات آن به داخل کشور و دیگر مسائلی که تاجران در روند ترخیص این کالا با آن روبه رو خواهند شد، اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم.

تاجرانی که اقدام به واردات و ترخیص واتر پمپ می نمایند، می توانند از خدمات ما در گروه ققنوس ترخیص در زمینه بر آورد هزینه های ترخیص این کالا از گمرک، اطلاع یافتن از بروز ترین قوانین و مقررات وضع شده در زمینه واردات و ترخیص این کالا، انجام فرایند ترخیص این کالای وارداتی از گمرک بندر عباس بهره مند شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط