لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

ترخیص مایو از گمرک / 0 تا 100 واردات و ترخیص لباس ورزشی

ترخیص مایو از گمرک

فهرست مطالب

یکی دیگر از خدمات ققنوس ترخیص، ترخیص مایو از گمرک در نظر گرفته می‌شود. لازم است بدانید که مایو لباسی برای شنا کردن محسوب می‌شود. همچنین این نکته را در نظر داشته باشد که جنس لباس های شنا معمولا از الیاف مصنوعی است. مایو ها دارای اقسام گوناگونی هستند و کلاً به دو دسته زنانه و مردانه تقسیم می‌شوند. از این رو، اگر شما فردی هستید که تمایل به انجام واردات و ترخیص لباس ورزشی مانند مایو را دارید. در ادامه این مطلب از سوی شرکت ققنوس ترخیص با ما همراه باشید.

آیا واردات مایو به ایران سود آور است؟

واردات لوازم ورزشی در کنار واردات و ترخیص لباس به کشور ما ایران می‌تواند برای تاجران و بازرگانان بسیار سودآور باشد. با توجه به استقبال روز افزون اشخاص و ورزشکاران ایرانی به انواع ورزش ها روزانه حجم بالایی از انواع لباس ورزشی در سطح کشور طراحی و ساخته می‌شود تا در نهایت وارد بازارهای داخلی گردد. اما همانطور که ذکر شد به علت افزایش میزان تقاضای افراد برای واردات لباس ورزشی ، انواع لوازم ورزشی ساخته شده در سطح کشور پاسخگوی  آنها نخواهد بود.

در نتیجه بازرگانان در تلاشند تا با واردات و ترخیص لباس ورزشی با سبکی نوین بتوانند به نیاز افراد در تهیه کلیه لوازم و لباس های ورزشی کمک نمایند و این امر موجب ترخیص حجم بالایی از این نوع کالاها از گمرک شده است. در کنار این موارد ترخیص مایو از گمرک می‌تواند برای بازرگانان بسیار پرسود و حائز اهمیت باشد.

واردات لوازم ورزشی
واردات لوازم ورزشی

بهترین کشور جهت واردات مایو به ایران کدام است؟

تعداد کثیری از مایوهای وارداتی به کشور از کشورهای چین و گاهی اوقات از کشورهای اروپایی می‌باشد. لازم است بدانید شما عزیزان جهت واردات کالا از چین بایستی به مقررات صادر شده در این بخش مراجعه کنید و با توجه به اصول و مصوبات مقررات درج شده به دریافت مجوزات مورد نیاز آن بپردازید. همچنین در صورت عدم رعایت مقررات در سازمان گمرک و جهت ترخیص محصول به مشکل برخورد خواهید کرد. شما عزیزان می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با متخصصان ترخیص کار شرکت ققنوس ترخیص تماس حاصل فرمایید.

راهنمای واردات لباس شنا به ایران

انجام صحیح واردات و ترخیص مایو از گمرک برای تاجران و فعالان در این حوزه بسیار مورد توجه می‌باشد‌؛ چرا که انجام درست واردات لوازم ورزشی به کاهش هزینه های مورد انتظار کمک خواهد کرد. از این رو بهتر است در ابتدای کار با نحوه واردات لباس شنا به ایران آشنا شوید تا در انجام ادامه روند کار دچار مشکل نشوید. مهمترین مراحل واردات و ترخیص لباس به شرح زیر می باشد.

انتخاب تامین کننده مناسب

این مرحله یکی از مهم‌ترین مراحل واردات و ترخیص لباس می‌باشد. چرا که انتخاب تامین کننده مناسب به فرد کمک خواهد کرد تا انجام عملیات واردات کالا را به شکل آسانی انجام دهد. لازم است بدانید تامین کننده مناسب به خریدار کمک خواهد کرد تا بهترین کالا را با کمترین هزینه ممکن تهیه نماید.

انتخاب چگونگی ترانزیت کالا

بعد از انتخاب صحیح تامین کننده کالا نوبت به انتخاب چگونگی ترانزیت کالا خواهد رسید. در این مرحله بایستی شما نحوه حمل و نقل و ترانزیت کالای خود را انتخاب کنید که کالا به چه روشی به دست شما عزیزان برسد. همچنین دانستن این نکته در این مرحله نیز حائز اهمیت است که مهمترین ترم های ترانزیت کالا جهت واردات و ترخیص کالا از گمرک ترم گروه F و E در نظر می‌شود.

اخذ و تهیه مدارکات جهت حمل کالا

در این مرحله بایستی به این نکته توجه داشته باشید که هر سندی که توسط تامین کننده کالا تهیه می‌شود و به خریدار تحویل داده میگردد، بایستی مورد توافق دو طرف باشد. همچنین در این مرحله مجوزاتی که در طول فرآیند واردات و ترخیص لباس اهمیت دارد بایستی تهیه گردد.

پرداخت هزینه های اخذ و دریافت کالا

بعد از انجام مراحل گفته شده بایستی هزینه های خرید کالا را به فروشنده کالا پرداخت نمایید تا در ادامه فروشنده کالای شما را با روش انتخاب شده توسط شما به شما عزیزان تحویل دهد.

راهنمای ترخیص مایو از گمرک

جهت ترخیص مایو از گمرک و همچنین واردات و ترخیص لباس های ورزشی بایستی پس از انجام صحیح مراحل واردات کالا به انجام مراحل و تشریفات ترخیص کالا از گمرک بپردازید. این مرحله به عنوان یکی از مهمترین مراحل واردات کالا محسوب می گردد که در صورت اشتباه در هر کدام از مراحل آن دچار خسارات جبران ناپذیری خواهید شد. در نتیجه بهتر از قبل از اقدام به واردات و ترخیص کالا این مطلب را از سوی شرکت ققنوس ترخیص به طور کامل مطالعه نمایید و با توجه به مراحل آن قدم به قدم پیش بروید. مراحل ترخیص مایو از گمرک به شرح زیر می باشد.

ثبت اطلاعات دقیق محصول در سامانه تجارت کالا

این مرحله به عنوان مهم ترین و ابتدایی ترین مرحله ترخیص کالا از گمرک در نظر گرفته می‌شود که افراد بایستی هنگام انجام این مرحله با دقت بالایی تمامی اطلاعات خود را سامانه تجارت ثبت نمایند. همچنین لازم به ذکر است که در این مرحله بایستی اطلاعات خود را به شکل کاملاً دقیق وارد نمایید تا در ادامه روند کار دچار مشکل نشوید و هزینه اضافی را نیز متحمل نگردید.

دریافت شماره کوتاژ که برای کالا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در این مورد لازم است بدانید اطلاعاتی که توسط فروشنده کالا در سامانه جامع تجارت گمرکی ثبت و ضبط می گردد، باید توسط کارشناسان احراز هویت سازمان گمرکی نیز مورد بررسی و بازبینی قرار بگیرد که اگر در ادامه روند مشکل یا نقصی در اطلاعات وجود داشته باشد نیازمند تصحیح خواهد بود و در صورت عدم وجود مشکل شماره کوتاژ کالا صادر خواهد گشت و به خریدار داده می‌شود.

بررسی و ارزیابی کالا و تعیین میزان ارزش کالا

در این مرحله این نکته نیز حائز اهمیت است که اگر لباس های خریداری شده در مسیر سبز ترانزیتی قرار بگیرند به شکل مستقیم به مرحله دگر می روند، اما اگر کالا در مسیر زرد یا قرمز قرار بگیرد مجدد نیازمند بازرسی و بازبینی است و بایستی تحت نظارت امور گمرکی مورد بازرسی مجدد قرار بگیرد.

اخذ مجوزات

اخذ و دریافت مجوزات و اسناد مورد نیاز جهت ترخیص مایو از گمرک نیز در این بین بسیار مهم و حیاتی است. چرا که بسیاری از کالاها نیازمند مجوزاتی هستند که در صورت عدم وجود آنها گمرک اجازه واردات و صادرات به آنها را نخواهد داد.

پرداخت هزینه های مربوط به ترخیص کالا

این مرحله نیز یکی از مهمترین مراحل واردات لوازم ورزشی در نظر گرفته می‌شود. در نتیجه اگر در انجام فرایندهای قبلی، کالا مشکلی نداشته باشد می‌توان هزینه های مربوط به ترخیص آن را پرداخت نمود و کالا جهت ترخیص آماده گردد.

ترخیص کالا از گمرک

این مرحله به عنوان آخرین مرحله از واردات و ترخیص لباس ورزشی در نظر گرفته می‌شود که افراد بعد از انجام دادن مراحل قبلی به صورت کامل می‌توانند کالای خود را از گمرک ترخیص نمایند.

واردات و ترخیص لباس ورزشی
واردات و ترخیص لباس ورزشی

لیست تعرفه و هزینه های واردات لباس شنا

حتما شما نیز در این مورد اطلاع دارید که واردات و صادرات هر نوع کالایی نیازمند پرداخت هزینه های متفاوتی می‌باشد که تاجر و بازرگان فعال در این حوزه واردات بایستی پیش از انجام واردات هزینه‌های احتمالی را بسنجد و با توجه به میزان هزینه خود به انجام واردات لوازم ورزشی بپردازد. از این رو لازم است بدانید که هزینه ترخیص مایو از گمرک شامل هزینه های متفاوتی می گردد که برخی از آنها عبارتند از:

  • هزینه خرید کالا

هزینه خرید کالا به عنوان اصلی ترین هزینه جهت واردات لوازم ورزشی در نظر گرفته می‌شود، چرا که بایستی تاجر و بازرگان در ابتدای انجام کار هزینه خرید کالا را پرداخت نماید.

  • هزینه نگهداری و انبارداری کالا

این مورد نیز یکی از هزینه های واردات و ترخیص لباس در نظر گرفته می‌شود که بعد از وارد محصول به کشور بایستی مدتی در انبار بماند و این مورد نیازمند پرداخت هزینه هایی نیز می‌باشد.

لیست مجوزات مورد نیاز جهت ترخیص لباس شنا از گمرک

واردات و ترخیص لباس ورزشی مانند انواع مایو و سایر تجهیزات ورزشی نیازمند اخذ مجوزاتی از سازمان‌های گوناگونی است که بایستی حتماً دریافت و اخذ گردد و در هنگام انجام روند کار به اداره گمرک تحویل داده شود. مهمترین مجوزات  ترخیص مایو از گمرک شامل مجوزات ذیل است.

  • مجوز مربوط به ثبت سفارش محصول

هر فرد حقیقی و حقوقی برای اینکه بتواند واردات لوازم ورزشی را به شکل صحیح و کامل انجام دهد، ابتدا بایستی مجوزات گوناگونی را از  نمایندگی ها معتبر اخذ کند که یکی از این مجوزات، مجوز ثبت سفارش کالا می‌باشد. این مجوز از شرکت توسعه و تجارت کشور اخذ می‌گردد. همچنین لازم است بدانید اگر در مدت زمان معادل با سه تا شش ماه از مجوز ثبت سفارش خود استفاده نکنید این مجوز باطل خواهد شد.

از دیگر مجوزات لازم جهت واردات و ترخیص لباس مجوز استاندارد می‌باشد که فرد بایستی نسبت به اخذ و دریافت آن اقدام کند. در واقع مجوز استاندارد مجوزی است که نشان دهنده این است که کالای شما گنجایش واردات به کشور را دارد. این مجوز از سوی سازمان گمرک توسط فروشنده اخذ خواهد شد و به خریدار داده خواهد گردید.

تعرفه ی گمرکی لباس شنا در ایران

هر کالایی دارای کد تعرفه گمرکی مورد نیاز خود می‌باشد که بایستی به آن توجه داشته باشید. تعرفه گمرکی واردات لوازم ورزشی شامل ردیف های ذیل می‌گردد.

  • کد تعرفه گمرکی جهت ترخیص لباس های ورزشی در ردیف 6204 قرار خواهد گرفت.
  • کد تعرفه گمرکی جهت ترخیص انواع گرمکن ورزشی در ردیف 6211 قرار می‌گیرد.
  • کد تعرفه گمرکی جهت ترخیص انواع ژاکت ورزشی و … در ردیف 6203 قرار می‌گیرد.

انواع مایو وارداتی به ایران

تعداد کثیری از مایوهای وارداتی به ایران از کشور چین و بعضاً از کشورهای اروپایی می‌باشد. در نتیجه شما عزیزان جهت واردات و ترخیص مایو از گمرک بایستی به بخشنامه‌های صادر شده موجود از این کشورها مراجعه نمایید و با توجه به مصوبات بخشنامه به اخذ مجوزات و مدارک مورد نیاز بپردازید. همچنین لازم است این نکته را در نظر داشته باشید که در صورت عدم رعایت قوانین و مقررات گمرکی جهت ترخیص کالا به مشکلات فراوانی برخواهید خورد.

از این رو بهتر است از مشاوره ترخیص کاران حرفه‌ای ما در شرکت ققنوس ترخیص کمک بگیرید‌. همچنین با توجه به اهمیت واردات مایو در ادامه این مقاله به مهم‌ترین مایو های وارداتی از کشورهای ذکر شده می‌پردازیم. این مایو ها عبارتنداز:

  • مایو زنانه
  • مایو دو تکه
  • مایو سه تکه
  • مایو سرهمی
  • مایو مردانه
  • مایو مونوکینی
  • مایو مردانه کوتاه
  • مایو مردانه بلند
  • مایو بورکینی

برای ترخیص لوازم ورزشی به چه مدارکی نیاز داریم؟

انجام امورات گمرکی مانند ترخیص کالا نیازمند انجام پروسه‌هایی در این زمینه می‌باشد که شما به عنوان یک تاجر و یا بازرگان باید به طور کامل با این فرایندها و پروسه‌ها آشنایی کامل داشته باشید تا در نهایت بتوانید کالای خود را از گمرک ترخیص نمایید.

لازم است این نکته را در نظر داشته باشید که ترخیص کالا از گمرک به علت جلوگیری از قاچاق و یا سوء استفاده‌های قانونی با دستورالعمل‌های خاصی دنبال می‌شود. از این رو جهت انجام واردات بایستی مدارکات مربوط به آن را دریافت نمایید. این مدارکات به سه دسته تقسیم می‌شوند که عبارتند از:

دسته اول: این دسته مربوط به ترخیص کار مایو از گمرک می‌باشد که شامل موارد ذیل می‌گردد:

  • برگه ترخیصیه کالا
  • قبض انبار
  • پیش فاکتور و فاکتور
  • لیست عدل بندی
  • بارنامه گواهی مبدا
  • بیمه نامه کالا
  • مجوزهای قانونی

دسته دوم : مربوط به ترخیص کننده مایو از گمرک است که شامل موارد ذیل است:

دسته سوم: مربوط به نماینده صاحب کالا است که شامل موارد ذیل می‌شود:

  • اصل و کپی کارت ملی
  • کپی و اصل وکالت‌نامه
  • کپی و اصل معرفی نامه
  • کپی دفترچه بیمه

ویژگی های بهترین شرکت ترخیص کالا

بهترین شرکت ترخیص کننده کالا ویژگی‌هایی دارد که بسیار مهم و مطرح است. از این رو اگر قصد سپردن انجام مراحل ترخیص کالا را به شرکت‌های فعال در این حوزه دارید به شما عزیزان توصیه می‌کنیم تا در این بخش از مقاله توجه خود را به این موضوع جلب نمایید. مهمترین ویژگی‌های بهترین شرکت ترخیص کننده کالا عبارتند از:

داشتن تیمی با تجربه ترخیص کاری

همانطور که قبلاً نیز اشاره نمودیم انجام واردات و ترخیص مایو از گمرک امری تخصصی و پیچیده می‌باشد. در نتیجه این امر بسیار مهم است که این فرایند با استفاده از ترخیص کاران زبده و با تجربه صورت بگیرد، چرا که یک ترخیص کار حرفه‌ای به علت تسلط و داشتن تجربه بسیار بالا در انجام مراحل می‌تواند در کمترین زمان ممکن انجام امورات وارداتی و صادراتی را به انجام برساند.

همچنین به این موضوع نیز توجه داشته باشید که در صورت مسلط نبودن ترخیص کاران به امورات گمرکی، انجام مراحل به خوبی پیش نمی‌رود و این امر موجب تاخیر در مدت زمان ترخیص و خسارت‌های بسیار بالایی خواهد شد. از این رو انتخاب بهترین شرکت ترخیص کننده بسیار مهم است.

آشنایی داشتن با کلیه مراحل ترخیص

جهت ترخیص کالا لازم است تا اسناد و مدارکی مانند بارنامه کالا ، گواهی مبدا، گواهی مبدا و مواردی از این قبیل به گمرک ارائه گردد. همچنین علاوه بر مدارکات موجود مجوزاتی نیز بایستی به گمرک ارائه گردد. از این رو یک ترخیص کار حرفه‌ای باید به خوبی با انجام مراحل آشنایی داشته باشد تا بتواند در مدت زمان کوتاهی مدارکات و مجوزات را اخذ نماید و کالا را از گمرک خارج کند.

داشتن تجربه کاری در تعدادی از گمرکات کشور

جهت انجام ترخیص کالا تجربه کاری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد‌. از این رو داشتن سابقه و تجربه کافی در ترخیص از گمرکات کشور موضوع بسیار مهم دیگری است که هنگام انتخاب شرکت ترخیص کننده کالا بایستی به آن توجه داشته باشید. یک شرکت با تجربه در این زمینه به طور کامل با نکات ترخیص آشنا می‌باشد و این امر موجب می‌شود تا کالای شما در کمترین زمان ممکن از گمرک خارج شود.

همچنین شما عزیزان می‌توانید با انتخاب شرکت ققنوس ترخیص به عنوان یک شرکت با سابقه و تجربه کلیه انجام امورات گمرکی خود را به ما بسپارید.

چرا برای واردات و ترخیص مایو از ققنوس ترخیص استفاده کنید؟

واردات هر نوع محصولی همانند واردات و ترخیص لباس ورزشی نیازمند آگاهی های لازم در این زمینه می‌باشد. در نتیجه تاجران و بازرگانان فعال در حوزه تجارت و ترخیص مایو از گمرک بایستی در ابتدای کار اطلاعات جامع و کاملی در مورد نحوه و چگونگی واردات به کشور کسب نمایند.

کسب اطلاعات در زمینه واردات لوازم ورزشی به تاجران کمک خواهد کرد تا پروسه گمرکی و فرایند مربوط به آن را با حداقل هزینه و در کمترین زمان ممکن انجام دهند. اما گاهی فرد تازه کار در این زمینه محسوب می‌شود و با نحوه واردات لوازم ورزشی آشنایی ندارد.

 در نتیجه می‌تواند از شرکت های معتبر فعال در این زمینه مانند شرکت ققنوس ترخیص کمک بگیرد. شرکت حقوقی ققنوس ترخیص با بیش از سال ها سابقه می‌تواند در انجام عملیات صحیح ترخیص مایو از گمرک و همچنین واردات لوازم ورزشی به شما عزیزان خدمات ارزنده ای را مانند ترخیص کالا ارائه دهد.

همچنین علاوه بر این مورد شرکت ققنوس ترخیص با داشتن مشاوران بازرگانی زبده  با مشاوره بازرگانی به شما عزیزان یاری رسان شما خواهد بود‌.

جمع بندی

در این مقاله از سوی شرکت ققنوس ترخیص به نحوه واردات و ترخیص لباس ورزشی پرداخته شد. همانطور که در این مقاله اشاره کردیم انجام هر عملیاتی در گمرگ نیازمند آگاهی های لازم در این زمینه می‌باشد. در نتیجه ما به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم سایر مقالات وب سایت مربوط به ترخیص کالا را مطالعه نماید.

همچنین می‌توانید در کنار آن از خدمات ققنوس ترخیص بهره‌مند شوید. خدمات ققنوس ترخیص شامل مواردی مانند ثبت سفارش کالا ، تامین و تخصیص ارز نیمایی، ترخیص کالا از گمرکات فعال کشور مانند گمرک امام خمینی، گمرک شهید باهنر، گمرک بندر عباس و.. مواردی از این قبیل می‌باشد.

آیا واردات مایو به ایران سودآور است؟

بله. با توجه به استفاده بسیار زیاد افراد از انواع استخرها استفاده مایو نیز بسیار پرطرفدار است. از این رو واردات آن به ایران می‌تواند سود بالایی را به همراه داشته باشد.

چه انواعی از مایو به ایران وارد می‌شود؟

مهمترین انواع مایو وارداتی به ایران شامل مایو دوتکه، سه تکه،مایو مردانه، زنانه بچگانه، بورکینی و منوکینی می‌باشد.

جهت واردات مایو چه مدارکاتی لازم است؟

جهت واردات سه نوع مدرک لازم است که دسته اول مربوط به ترخیص کار گمرک، دسته دوم مربوط به ترخیص کننده گمرک و دسته سوم مربوط به نماینده صاحب کالا می‌باشد و اخذ کلیه آنها مهم است.

مهمترین ویژگی شرکت ترخیص کالا چیست؟

داشتن تیمی با تجربه، آشنایی کامل با کلیه مراحل گمرکی و داشتن تجربه کاری به عنوان مهمترین ویژگی های شرکت ترخیصکار در نظر گرفته می‌‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط