لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

ترخیص ماشین چمن زنی از گمرک

ترخیص-ماشین-چمن-زنی-از-گمرک

فهرست مطالب

مقدمه

گسترش فضای سبز شهری و همچنین وجود محوطه‌های تفریحی بزرگ و کوچک در اکثر خانه‌ها، کاشت چمن را به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها جهت زیباسازی مناظر و همچنین مورد توجه قرار گرفتن ساختمان قرار می‌دهد همچنین این امر موجب افزایش واردات و ترخیص ماشین چمن زنی از گمرک گشته است. لازم است بدانید که چمن نیز مانند دیگر گیاهان احتیاج به رسیدگی و نگهداری دارد تا بتواند در مدت زمان بیشتری باقی بماند و محیط را زیبا سازد.

از این رو بهره‌گیری از یک ماشین چمن زن که به عنوان یکی از ابزارهای باغبانی در نظر گرفته می‌شود، جهت کوتاه کردن ساقه گیاه چمن تا ارتفاع مشخصی تولید شده است. در نتیجه با توجه به افزایش استفاده از انواع دستگاه چمن زنی در این از مقاله از سوی شرکت ققنوس ترخیص قصد داریم تا به نحوه واردات و ترخیص دستگاه چمن زنی از گمرک بپردازیم. با ما همراه باشید.

ماشین چمن زنی چیست؟

در واقع می‌توان گفت ماشین چمن زنی دستگاهی است که متشکل از یک یا چند تیغه چرخشی می‌باشد که جهت برش سطح چمن با ارتفاع کاملاً یکسان و یکنواخت مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین با گسترش کاربرد این دستگاه واردات و ترخیص ماشین چمن زنی از گمرک نیز افزایش یافته است. همچنین لازم است به این نکته توجه داشته باشید که رایج‌ترین منبع تغذیه‌ای که در دستگاه چمن زنی مورد استفاده قرار می‌گیرد، موتور احتراقی می‌باشد.

البته انواع دستگاه چمن زن الکتریکی که موتور آنها با برق یا باتری کار می‌کند نیز در سطح بازارهای داخلی و خارجی موجود می‌باشد. همچنین جهت کوتاه کردن چمن‌ها با سایزهای کوچک و حجم‌های پای ترخیص ماشین چمن زنی از گمرک ین نیز می‌توان از چمن زن‌های دستی که بدون موتور می‌باشند، استفاده کرد.

مراحل ترخیص ماشین چمن زنی از گمرک

انجام واردات ماشین چمن زنی و به دنبال آن ترخیص دستگاه چمن زنی از گمرک نیازمند انجام مراحلی می‌باشد که بایستی کلیه این مراحل را به طور کاملاً صحیح به انجام برسانید. در ادامه به مهم‌ترین مراحل می‌پردازیم.

مرحله اول: ثبت سفارش ماشین چمن زنی در سامانه EPL

این مرحله که به عنوان ابتدایی‌ترین و مهم‌ترین مرحله از مراحل واردات و ترخیص دستگاه چمن زنی از گمرک در نظر گرفته می‌شود، در حین سادگی بسیار کاربردی و مهم می‌باشد. در این مرحله بایستی تاجر و بازرگان اطلاعات کلی کالا را مانند حجم کالا، نوع کالا و مواردی از این قبیل در سامانه epl نماید. پس از انجام این مرحله در صورتی که موارد مورد تأیید کارشناسان گمرکی قرار گرفته می‌توان جهت انجام ادامه مراحل اقدام نمود.

مرحله دوم: انجام احراز هویت ماشین چمن زنی

در این مرحله از مراحل ترخیص ماشین چمن زنی از گمرک بایستی تمامی اطلاعات ثبت شده در سامانه epl به وسیله مأموران احراز هویت سازمان گمرک مورد بازبینی و بررسی قرار بگیرد. لازم است به این نکته توجه داشته باشید که هنگام انجام احراز هویت، اطلاعات کالا را به شکل کاملاً دقیق وارد نمایید، چرا که عدم تطابق اطلاعات با یکدیگر مساوی با پرداخت جریمه خواهد بود.

مرحله سوم: کنترل ماشین چمن زنی در مسیرهای گمرکی

در این مرحله از واردات و ترخیص دستگاه چمن زنی از گمرک بایستی آسان و مناسب‌ترین مسیر را جهت حمل و نقل کالا انتخاب کرد تا کالا در امنیت کامل وارد کشور گردد.

مرحله چهارم: دریافت تمامی مجوزات و مدارک مورد نیاز

در این مرحله از ترخیص ماشین چمن زنی از گمرک بایستی کلیه مجوزات و مدارک را از سازمان‌های مرتبط با آن دریافت کنید.

مرحله پنجم: بررسی کالا به وسیله متخصصان گمرکی

در این مرحله تمامی کالاهای وارد یا صادر شده بایستی توسط بازرسان گمرک مورد بررسی و بازبینی قرار بگیرد.

مرحله ششم: ترخیص ماشین چمن زنی از گمرک

این مرحله به عنوان مرحله پایانی ترخیص ماشین چمن زنی از گمرک در نظر گرفته می‌شود که در این مرحله می‌توانید کالای خود از گمرک خارج سازید.

انواع ماشین چمن زنی وارداتی به کشور

دستگاه‌های چمن زنی به عنوان ماشین آلات پیشرفته و مدرن در نظر گرفته می‌شوند که در کشور ما کاربرد فراوان دارند اما تولیدات ماشین چمن زنی در ایران بسیار محدود بوده و پاسخگوی تقاضای مصرفی داخلی نمی‌باشد. همچنین امکان طراحی و تولید ماشین‌های چمن زنی پیشرفته در کشور ما به علت مشکلات در تأمین تجهیزات اولیه وجود ندارد.

از این رو وارد کنندگان کالا به واردات و ترخیص دستگاه چمن زنی از گمرک روی آوردند، چرا که واردات این کالا سود بالایی را برای تاجران به همراه دارد و سالانه ارز مناسبی را برای این کالا در نظر گرفته‌اند. در نتیجه با توجه به اهمیت این موضوع می‌توان گفت مهم‌ترین انواع مدل ماشین چمن زنی وارداتی به کشور شامل ماشین‌های زیر می‌گردد:

  • چمن زن دستی
  • چمن زن برقی
  • چمن زن نفتی
  • چمن زن تراکتوری
  • چمن زن بنزینی
  • و…

مجوزهای مورد نیاز جهت ترخیص چمن زن از گمرک

هر کالایی جهت ترخیص نیاز به اخذ مجوزاتی از سازمان‌های گوناگون دارد. در نتیجه جهت ترخیص ماشین چمن زنی از گمرک نیز بایستی مجوزات مربوط به آن را اخذ نمایید. از مهم‌ترین مجوزات جهت ترخیص دستگاه چمن زنی از گمرک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مجوز واردات

این مجوز توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر می‌گردد و برای واردات هر نوع کالایی به کشور لازم است.  از این رو جهت واردات و ترخیص دستگاه چمن زنی از گمرک نیز به آن احتیاج دارید.

گواهی مبدأ کالا

این گواهی توسط سازمان صدور مبدأ کالا در کشوری که دستگاه چمن زنی تولید گشته است صادر می‌گردد و نشان می‌دهد که کالا از کجا به دست مشتریان رسیده است.

گواهی بهداشتی کالا

این گواهی توسط سازمان بهداشت کشور صادر می‌گردد و نشان دهنده این امر است که دستگاه چمن زن از نظر بهداشتی از استانداردهای لازم برخوردار است.

گواهی استاندارد کالا

این گواهی توسط سازمان استاندارد کشور صادر می‌گردد و نشان دهنده این موضوع است که دستگاه چمن زنی از نظر کیفیت و ایمنی به استانداردهای لازم مربوط است.

صورت جلسه بازرسی کالا

این صورت جلسه توسط سازمان بازرسی اداره گمرک کشور صادر می‌گردد و نشان دهنده این موضوع است که ترخیص ماشین چمن زنی از گمرک در زمان بازرسی از سوی مقامات گمرکی، از نظر قانونی و فنی مورد تأیید قرار گرفته است.

کد تعرفه گمرکی ماشین چمن زنی

لازم به ذکر است که کلیه کالاهای وارداتی به کشور دارای کد تعرفه گمرکی مخصوص به خود می‌باشند. در نتیجه هنگام ترخیص ماشین چمن زنی از گمرک نیز بایستی به کد تعرفه گمرکی آن دقت داشته باشید. در جدول زیر به کد تعرفه گمرکی انواع دستگاه چمن زنی اشاره شده است.

کد تعرفه گمرکی ماشین چمن زنی

خدمات ققنوس ترخیص جهت واردات و ترخیص دستگاه چمن زن

شرکت ققنوس ترخیص به عنوان یک شرکت ترخیص کالا، در زمان ترخیص دستگاه چمن زنی از گمرک خدماتی را به شما مشتریان عزیز ارائه می‌دهد. از این رو در ادامه به مهم‌ترین خدمات شرکت ققنوس ترخیص در زمینه واردات و ترخیص دستگاه چمن زنی از گمرک می‌پردازیم.

مشاوره و راهنمایی

مشاوران شرکت ققنوس ترخیص با شما در هنگام انجام ترخیص کالا در ارتباط هستند و کلیه نکات و مسائل مربوط به واردات و ترخیص ماشین چمن زنی از گمرک را برای شما توضیح می‌دهند.

انجام کلیه امور مربوط به ترخیص کالا

پس از انتخاب شما عزیزان برای خدمات ترخیص کارشناسان شرکت ققنوس ترخیص به صورت کاملاً حرفه‌ای و با استفاده از دانش فنی خود امورات مربوط به ترخیص دستگاه چمن زنی از گمرک را برای شما عزیزان به انجام می‌رسانند.

پشتیبانی کامل

پس از ترخیص دستگاه چمن زنی از گمرک شما با پشتیبانی شرکت ققنوس ترخیص در کلیه مراحل پس از ترخیص از جمله پرداخت مالیات، تحویل کالا، عوارض و… همراه خواهید بود.

لازم به ذکر است که به علت داشتن تجربه و تخصص کافی مشاوران شرکت ققنوس ترخیص شما عزیزان می‌توانید کلیه امورات ترخیص کاری در زمینه ترخیص دستگاه چمن زنی از گمرک را به صورت حرفه‌ای به مشاوران ما در این شرکت بسپارید.

سؤالات متداول

آیا واردات و ترخیص ماشین چمن زنی از گمرک به ایران سودآور است؟

در واقع می‌توان گفت با توجه به نیاز بسیار بالای افراد به انواع ماشین‌های چمن زنی و محدودیت در ساخت و طراحی انواع ماشین در سطح کشور واردات انواع ماشین چمن زنی می‌تواند سودآور بالایی را برای تاجران به همراه داشته باشد.

واردات و ترخیص ماشین چمن زنی از گمرک از چه کشورهایی صورت می‌گیرد؟

بیشترین حجم واردات و ترخیص ماشین چمن زنی از گمرک  به ایران از کشورهایی مانند امارات متحده عربی و چین صورت می‌گیرد.

واردات و ترخیص ماشین چمن زنی چه هزینه‌هایی را به دنبال دارد؟

از مهم‌ترین هزینه‌های واردات و ترخیص ماشین چمن زنی از گمرک می‌توان به هزینه خریداری کالا، هزینه کارشناسی کالا، هزینه حمل و نقل کالا و مواردی از این قبیل اشاره کرد.

کد تعرفه گمرکی جهت ترخیص ماشین چمن زنی از گمرک در چه ردیفی قرار می‌گیرد؟

کد تعرفه گمرک جهت ترخیص ماشین چمن زنی از گمرک در ردیف ۸۴۳۳۱۱۰۰ قرار می‌گیرد.

جمع بندی

در این مقاله از سوی شرکت ققنوس ترخیص به مهم‌ترین مراحل و موارد جهت ترخیص دستگاه چمن زنی از گمرک پرداختیم. همچنین شرکت ققنوس ترخیص با داشتن سابقه درخشان و تجربه عالی در زمینه انجام امور تجاری از جمله ترخیص کالا از گمرک آماده خدمت رسانی به شما تاجران و بازرگانان عزیز می‌باشد.

در نتیجه اگر قصد ترخیص دستگاه چمن زنی از گمرک را دارید می‌توانید جهت بهره‌مندی از مشاوره و یا درخواست همکاری با نیروهای متخصص ترخیص کار ما در ارتباط باشید. همچنین می‌توانید از مهم‌ترین خدمات شرکت ققنوس ترخیص که شامل مشاوره، ترخیص کالا، تأمین و تخصیص ارز و مواردی از این قبیل می‌باشد بهره‌مند شوید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط