لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

ترخیص ماشین آلات CNC از گمرک / 0 تا 100 ترخیص دستگاه CNC

ترخیص ماشین آلات CNC از گمرک

فهرست مطالب

امروزه دست یابی به تکنولوژی های پیشرفته باعث شده است تولید کنندگان فرایند تولید کالاهای مختلف را آسان تر از گذشته پشت سر بگذارند و محصولاتی با کیفیت تر از گذشته تولید کنند. ماشین آلات CNC یکی از ماشین آلات حاصل تکنولوژی و پیشرفت بشر در علم است که امروزه توانسته تاثیر بسیار مثبتی در تولید صنایع چوبی و … داشته باشد است و واردات ترخیص دستگاه CNC با توجه به این کارکرد این دستگاه و بازار فروشی که برای خود ایجاد کرده است می تواند سود خوبی را برای وارد کنندگان به همراه داشته باشد.

بر همین اساس ققنوس ترخیص تلاش نموده با تهیه این مقاله علاوه بر معرفی این دستگاه کارآمد در صنعت چوب، شما عزیزان همراه و علاقه مند به واردات و تجارت بین المللی را با روند ترخیص ماشین آلات CNC از گمرک آشنا کند.

مراحل ترخیص ماشین آلات CNC از گمرک

روند ترخیص ماشین آلات CNC از گمرک مهم ترین و پیچیده ترین مرحله از میان مراحل واردات این دستگاه به کشور است زیرا گمرک به عنوان یک نهاد ناظر بر روند ورود و خروج کالا به داخل و خارج از کشور سخت گیری های خاصی را در رابطه با ترخیص دستگاه CNC اعمال می کند. واردکنندگان ماشین آلات CNC می توانند این مرحله حساس و پیچیده را به ترخیص کاران حرفه ای و مجرب ما در ققنوس ترخیص واگذار نمایند. از جمله مراحل ترخیص ماشین آلات CNC از گمرک می توان به مراحل زیر اشاره نمود:

  • تهیه اظهار نامه گمرک: اولین کاری که یک وارد کننده برای ترخیص دستگاه CNC از گمرک لازم است انجام دهد، تهیه اظهارنامه گمرکی می باشد. برای انجام این کار لازم است تمامی اطلاعات مربوط به واردات و ترخیص دستگاه CNC به کشور در سامانه EPL ثبت شود. این سامانه پس از تایید اطلاعات وارد شده اظهارنامه گمرکی مربوط به این محموله را صادر می کند.
  • پرداخت هزینه های گمرکی: یکی از مراحل ترخیص ماشین آلات CNC از گمرک مربوط به تسویه حساب با گمرک و پرداخت مالیات های تعیین شده برای واردات این دستگاه ها به نهاد های مربوطه می باشد. تعیین مقدار هر کدام از این هزینه های بر اساس کد تعرفه گمرکی تعلق گرفته به دستگاه های CNC انجام می شود.
  • تهیه اسناد مورد نیاز: برای ترخیص دستگاه CNC از گمرک صاحب کالا و یا نماینده قانونی او موظف است اسناد و مدارک گوناگونی را از نهادها و ارگان های مختلف تهیه نموده و در زمان مناسب به گمرک تحویل دهد. این مدارک باید حاوی اطلاعات درست و بدون هیچ گونه خطایی باشد، زیرا وجود خطا در اطلاعات هر کدام از مدارک مورد نیاز موجب خطا در روند ترخیص و به تاخیر انداختن آن می شود.
  • خروج کالا از گمرک: آخرین مرحله ترخیص دستگاه CNC مربوط به دریافت مجوز خروج بعد از انجام بازرسی های لازم و تحویل گرفتن محموله تجاری وارداتی از این نهاد می باشد.
ترخیص ماشین آلات CNC از گمرک
ترخیص ماشین آلات CNC از گمرک

انواع دستگاه های CNC وارداتی به کشور

در هنگام ترخیص ماشین آلات CNC از گمرک نوع دستگاه CNC وارداتی و در واقع کاربردی که قرار است این دستگاه در صنایع چوبی داشته باشد بسیار مهم است از این رو در این قسمت چندین نوع مختلف دستگاه CNC را به شما عزیزان همراه معرفی نموده تا بهترین انتخاب را در هنگام واردات و ترخیص دستگاه CNC داشته باشید. از جمله انواع دستگاه های CNC می توان به موارد ذکر شده در جدول زیر اشاره کرد:

انواع دستگاه های CNC وارداتی به کشور

ماشین آلات سی ان سی (CNC) چیست؟

دستگاه CNC چیست؟ آیا شناختی از این دستگاه دارید؟ به عنوان فردی که قصد دارد برای واردات و ترخیص ماشین آلات CNC از گمرک اقدام کند، داشتن اطلاعات کافی درباره این دستگاه و کاربرد اصلی آن در صنعت چوب قبل از آغاز فرایند واردات و ترخیص دستگاه CNC ضروری است، به همین دلیل در این قسمت قصد داریم به طور مختصر و مفید به معرفی این دستگاه بپردازیم.

دستگاه CNC که مخفف عبارت Computer numerical control به معنی کنترل عددی کامپیوتر است. این دستگاه دارای یک کامپیوتر حرفه ای و دقیق می باشد که قابلیت دریافت طرح و برنامه دارد. این دستگاه برنامه مورد نظر را توسط انسان بر روی کامپیوتر خود دریافت و به حافظه انتقال می دهد، سپس مواد اولیه کار خود را ( با توجه به نوع دستگاه  CNC) دریافت کرده و برنامه ی موجود بر روی کامپیوتر را بر روی مواد اولیه ( ورق های چوب، فلز و … ) اجرا می کند.

برنامه ای که به دستگاه های CNC داده می شود همان طور که در جدول بالا به آن اشاره شد با توجه به نوع این دستگاه می تواند برش کاری، حکاکی و… باشد. این دستگاه علاوه بر این که برنامه دریافت شده را به سرعت بر روی مواد اولیه دریافت شده اجرا می کند، می تواند کار خود را در نهایت ظرافت و دقت انجام دهد.

هزینه ترخیص ماشین آلات CNC از گمرک

ترخیص ماشین آلات CNC از گمرک همان طور که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم از مراحل گوناگونی تشکیل شده است. یکی از این مراحل مربوط به تسویه هزینه هایی است که صاحب کالا در راستای ترخیص دستگاه CNC باید به این نهاد پرداخت کند، اما به طور کل هزینه های دیگری نیز وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد. از جمله هزینه های ترخیص دستگاه CNC می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • هزینه خرید دستگاه CNC از کشور تولید کننده
  • هزینه تشریفات گمرکی در گمرک مبدأ که ممکن است بر اساس نوع قرار داد بر عهده خریدار باشد.
  • مبلغی که بابت بیمه کردن محموله تجاری لازم است پرداخت شود.
  • هزینه حمل و نقل بین المللی محموله از کشور مبدأ به ایران و تخلیه و بارگیری کالا در این روند
  • سود بازرگانی
  • حقوق گمرکی
  • مالیات بر ارزش افزوده
  • مالیات علی الحساب
  • هزینه ثبت سفارش کالا
  • هزینه انبار دار
  • مبلغی که باید بابت دریافت مجوزهای مورد نیاز پرداخت شود
  • و ….

واردات ماشین آلات CNC از کدام کشورها صورت می گیرد؟

واردات و ترخیص ماشین آلات CNC از گمرک یکی از راه های برطرف کردن نیاز بازار فروش و کارگاه های صنعتی به این دستگاه در کنار تولیدات داخلی است. کشورهای مختلفی امروزه اقدام به تولید انواع دستگاه های CNC نموده اند. مشهورترین و معتبر ترین کشورهایی که می توان اقدام به واردات این دستگاه از آن ها نمود و سپس در روند ترخیص دستگاه CNC از گمرک ایران با مشکل قانونی مواجه نشد کشورهای زیر می باشد:

  • آلمان
  • ژاپن
  • روسیه
  • چین
  • فرانسه
  • انگلیس
  • تایوان
  • ایتالیا
  • اتریش
  • و …
ترخیص دستگاه CNC
ترخیص دستگاه CNC

کد تعرفه گمرکی دستگاه CNC

کد تعرفه گمرکی در روند ترخیص ماشین آلات CNC از گمرک جایگاه بالایی دارد و این که شما به عنوان صاحب دستگاه های CNC وارداتی بتوانید این کد را با توجه به نوع دستگاه CNC به درستی پیدا کرده و در اسناد لازم برای ترخیص دستگاه CNC از گمرک درج کنید اهمیت بسیار بالایی دارد. همان طور که به این مسئله اشاره کردیم ماشین آلات CNC با توجه به کاربردشان انواع مختلفی دارند؛ این مسئله باعث می شود هر کدام از انواع این دستگاه دارای کد تعرفه گمرکی مخصوص به خود باشد.

وارد کنندگان ماشین آلات CNC می توانند برای پیدا کردن کد تعرفه گمرکی دقیق مربوط به محموله دستگاه های CNC خود، در کتاب قوانین صادرات و واردات کشور در ردیف 84589100 به دنبال کد کالای وارداتی خود باشند.

جمع بندی

ترخیص ماشین آلات CNC از گمرک مهم ترین قسمت از روند واردات این دستگاه به کشور است، بر همین اساس لازم است افرادی که قصد واردات این دستگاه به کشور را دارند به طور کامل با روند ترخیص دستگاه CNC از گمرک قبل از آغاز فرایند واردات آشنا شوند. به همین علت ما در ققنوس ترخیص تلاش کردیم اطلاعات مهمی در زمینه مراحل ترخیص ماشین آلات CNC از گمرک، کشورهای مهم تولید کننده این دستگاه، ردیف مربوط به کد تعرفه گمرکی این دستگاه و… را در اختیار شما همراهان گرامی ققنوس ترخیص قرار دهیم.

شما تاجران عزیز می توانید با مراجعه به کارشناسان ما در شرکت ققنوس ترخیص علاوه بر دستیابی به اطلاعات دقیق تر از مشاوره های گام به گام کارشناسان ما و سایر خدمات در زمینه ترخیص دستگاه CNC بهره مند شوید. داشتن هر چه بیشتر اطلاعات به شما در داشتن تجارتی سودآورتر کمک خواهد کرد.

مراحل ترخیص ماشین آلات CNC از گمرک چیست؟

از جمله مراحل ترخیص دستگاه CNC از گمرک می توان به مواردی چون تهیه اظهارنامه گمرکی، پرداخت هزینه های واردات و ترخیص محموله تجاری، تهیه مدارک مورد نیاز برای ترخیص، بازرسی کالا و … اشاره کرد.

CNC چه نوع دستگاهی است؟

دستگاه CNC نوعی ماشین صنعتی است که اطلاعات مورد نیاز درباره کاری که باید انجام دهد را از طریق کامپیوتر بر روی حافظه خود ثبت کرده و سپس با نهایت دقت و ظرافت بر روی چوب، فلز و … به اجرا در می آورد.

کد تعرفه گمرکی برای ترخیص دستگاه CNC چیست؟

دستگاه های CNC وارداتی انواع مختلفی دارند بر همین اساس صاحبان کالا در هنگام ترخیص آن ها باید کد مربوط به نوع دستگاه خود را از کتاب قوانین واردات و صادرات پیدا کنند. ردیف مربوط به ترخیص ماشین آلات CNC از گمرک ردیف 84589100 است.

چه کشورهایی برای واردات دستگاه های CNC مناسب هستند؟

از جمله کشورهای مناسب برای واردات انواع مختلف ماشین آلات CNC که وارد کنندگان این نوع دستگان می توانند بدون مشکل به آن ها مراجعه کنند می توان به کشورهای معتبری چون کشور چین، آلمان، انگلیس، فرانسه، اتریش، روسیه، ژاپن، تایوان و … اشاره نمود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط