لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

نحوه ترخیص ماشین آلات چاپ از گمرگ | صفر تا صد ترخیص دستگاه چاپ

ترخیص ماشین آلات چاپ

فهرست مطالب

کالاهای تجاری زیادی وجود دارند که تاجران می توانند بر اساس نیاز داخلی کشور آن ها را انتخاب کرده و روند واردات و ترخیص آن ها را برای رساندن کالای مورد نظر به بازار مصرف طی کنند. از جمله این کالاهای وارداتی می توان به روند واردات دستگاه چاپ اشاره کرد که از جمله دستگاه های بسیار پر کاربرد در کشور به حساب می آیند و افرادی که قصد واردات این کالا را دارند باید به طور کامل با روند واردات و ترخیص دستگاه چاپ از گمرک آشنا شوند، از این رو ما در گروه ققنوس ترخیص در راستای آموزش فرایند واردات و ترخیص ماشین آلات چاپ اقدام به تهیه این مقاله نموده ایم. تاجرانی که قصد واردات این کالا به داخل کشور را دارند می توانند روند ترخیص این دستگاه از گمرک را به طور کامل به ترخیص کاران ما در گروه ققنوس ترخیص واگذار نمایند.

ترخیص دستگاه ماشین آلات چاپ چه مراحلی دارد؟

یکی از مراحلی که باید در راستای واردات دستگاه چاپ به کشور انجام شود مرحله ترخیص دستگاه چاپ از گمرک است که به دلیل مدارک گوناگونی باید در این مرحله توسط تاجران از ارگان های مختلف تهیه شود این مرحله به فرایندی دشوار و پیچده تبدیل شده است، از این رو در این قسمت برای افرادی که قصد دارند خود مرحله ترخیص ماشین آلات چاپ را به انجام برسانند روند ترخیص این این کالا از گمرک را آموزش خواهیم داد. از جمله کارهایی که باید برای ترخیص ماشین آلات چاپ از گمرک انجام داد می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دریافت مجوز ثبت سفارش کالا از سامانه سازمان تجارت و توسعه کشور
  • انجام فرایند ثبت سفارش کالا در سامانه جامع امور گمرکی و وارد کردن اطلاعات خواسته شده در این سایت با استفاده از اطلاعات درج شده در پیش فاکتور دستگاه های چاپی وارداتی و دریافت کد هشت رقمی ثبت سفارش کالا
  • دریافت مجوزهای لازم برای ترخیص دستگاه چاپ از گمرک که تعداد و نوع این مجوزها پس از انجام فرایند ثبت سفارش کالا در سامانه جامع امور گمرکی تعیین می گردد.
  • انجام مراحل مربوط به فرایند تخصیص ارز با ارائه مدارک مورد نیاز به بانک عامل جهت پرداخت هزینه خرید دستگاه های چاپی وارداتی با استفاده از ارز دولتی
  • تعیین کردن ارزش کالا و دریافت کد تعرفه گمرکی مربوط به دستگاه های چاپ بر اساس نوع و برند آن ها
  • تشکیل پرونده و تهیه مداک مورد نیاز برای ترخیص ماشین آلات چاپ که در قسمت های بعدی لیست کاملی را از این مدارک ارائه خواهیم کرد.
  • تعیین مسیر گمرکی که توسط کارشناس گمرک با استفاده از مدارکی که توسط تاجر به گمرک ارائه شده است و از بین سه مسیر سبز، زرد و قرمز یکی انتخاب می شود.
  • و در نهایت دریافت دستگاه های چاپی که روند ترخیص را پشت سر گذاشته و باید از گمرک خارج شوند.
ترخیص دستگاه چاپ از گمرک
ترخیص دستگاه چاپ از گمرک

دستگاه چاپ را از کدام گمرکات می توان راحت تر ترخیص کرد؟

روند ترخیص دستگاه چاپ از گمرک از آن جایی که بر اساس قوانین واردات و صادرات انجام می شود در تمامی گمرک های کشور به صورت یکسان انجام می شود اما نکته ای که در راستای ترخیص ماشین آلات چاپ باید به آن توجه نمود این است که روند ترخیص این دستگاه در بعضی از گمرک های کشور به صورت تخصصی انجام می شود و این گمرک ها برای ترخیص این گونه دستگاه ها امکانات خود را تجهیز کرده و از کارشناسان متخصص در این زمینه استفاده می کنند، همچنین ترخیص ماشین آلات چاپ از بعضی از گمرک ها با توجه به تخفیفاتی که این گمرک های بر اساس سیاست های اقتصادی دولت برای ترخیص کالا تدارک دیده اند باعث سود تاجران پرداخت هزینه های گمرکی کمتری می شود.

از این رو تاجرانی که قصد واردات دستگاه چاپ به ایران را دارند می توانند برای ترخیص دستگاه چاپ از گمرک هایی که خدماتی در خصوص ترخیص ماشین آلات چاپ ارائه می دهند و یا دارای تخفیفات مناسبی هستند که در کل هزینه های واردات دستگاه چاپ را کاهش می دهد، به مشاوران و کارشناسان مجرب ما در گروه ققنوس ترخیص مراجعه کرده و از اطلاعات آن ها در این زمینه استفاده نمایند.

لیست هزینه و تعرفه های ترخیص ماشین آلات چاپ

تاجرانی که اقدام به واردات دستگاه چاپ می نمایند باید در مرحله ترخیص ماشین آلات چاپ و همچنین قبل از آن هزینه هایی را به گمرک، ارگان ها و شرکت هایی که در راستای روند واردات دستگاه چاپ خدماتی را به آن ها ارائه کرده اند، بپردازند و سپس مدارک این تسویه حساب را که وجود آن در روند ترخیص دستگاه چاپ از گمرک مورد نیاز می باشد را به گمرک ارائه دهند تا دستگاه های وارداتی شان به صورت کاملا قانونی و بدون وجود هیچ گونه مشکلی از گمرک ترخیص شوند. نکته ای که باید در هنگام برآورد هزینه های ترخیص و واردات دستگاه چاپ به آن توجه شود کد تعرفه گمرکی دستگاه چاپ می باشد که هزینه های گمرکی ترخیص این کالا بر اساس این کد محاسبه می گردد. کد مورد نظر برای ترخیص این کالا از ردیف 84431100 تا ردیف 84431900 است.

تاجرانی که اقدام به واردات دستگاه چاپ می نمایند می توانند برای مطلع شدن از مقدار دقیق هزینه های واردات و ترخیص دستگاه چاپ از گمرک از خدمات ما در گروه ققنوس ترخیص استفاده نموده و بر آورد این هزینه ها را به کارشناسان مجرب ما واگذار نمایند. از جمله هزینه هایی که تاجران باید در روند ترخیص دستگاه های چاپی از گمرک پرداخت نمایند می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • عوارض و حقوق ورودی گمرک که بر اساس کد تعرفه گمرکی متعلق به دستگاه های چاپ وارداتی بر اساس نوع و برند آن ها محاسبه می شود.
  • سود بازرگانی که به محموله تجاری این دستگاه های تعلق می گیرد.
  • هزینه ای که باید بابت بارگیری و تخلیه دستگاه های چاپ در کشور مبداء و در کشور مقصد پرداخت شود.
  • مبلغی که باید برای حمل و نقل این دستگاه ها از کشور مبداء تا کشور مقصد پرداخت شود
  • هزینه بیمه کردن این دستگاه ها
  • مالیات بر ارزش افزوده
  • مالیات علی الحساب بر مبنای چهار درصد
  • هزینه ای که باید در راستای فرایند ثبت سفارش کالا پرداخت شود
  • هزینه مربوط به دریافت هر کدام از مجوزهای مورد نیاز

[irp posts=”14707″ ]

لیست مدارک مورد نیاز جهت ترخیص دستگاه چاپ

همان طور که در ابتدای مقاله نیز به این موضوع اشاره کردیم زمانی که تاجران اقدام به واردات دستگاه چاپ به کشور می نمایند باید این موضوع را در نظر بگیرند که در روند ترخیص ماشین آلات چاپ برای این که بتوان این دستگاه ها را از گمرک ترخیص نمود باید یک سری مدارک را تهیه از ارگان ها و نهادهای مختلف کشور تهیه نمود و آن ها را به گمرک ارائه کرد تا روند ترخیص دستگاه چاپ از گمرک انجام شود. از جمله مدارکی که تاجران باید برای تخیص ماشین آلات چاپ از گمرک تهیه نمایند می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کارت بازرگانی
  • فاکتور و پیش فاکتور محموله دستگاه های چاپ
  • مجوز ثبت سفارش کالا
  • پکینگ لیست مربوط به این دستگاه ها
  • بارنامه حمل این دستگاه های تجاری از کشور مبداء به کشور مقصد
  • بیمه نامه دستگاه های چاپ
  • قبض انبار
  • برگ سبز گمرکی
  • گواهی ترخیصیه
  • گواهی مبداء
  • اظهار نامه گمرکی
  • گواهی نامه بازرسی کالا
  • مجوزهای مورد نیاز برای ترخیص دستگاه های چاپ از گمرک
واردات دستگاه چاپ
واردات دستگاه چاپ

دستگاه چاپ با چه وسیله حمل و نقلی وارد کشور می شود؟

یکی از مشکلات همیشگی تاجران در روند واردات دستگاه چاپ و حمل و نقل آن از کشور مبداء به ایران، انتخاب مناسب ترین روش حمل و نقل می باشد، از این رو در این قسمت قصد داریم روند انتخاب بهترین روش حمل و نقل برای جابه جایی این نوع دستگاه های تجاری وارداتی را آموزش دهیم. برای حمل و نقل دستگاه چاپ از کشور مبداء تا کشور مقصد سه روش وجود دارد که از جمله آن ها می توان به مواردی چون حمل و نقل هوایی، حمل و نقل دریایی و حمل و نقل زمینی اشاره کرد. تاجران زمانی که باید یکی از این سه روش حمل و نقل را انتخاب نمایند باید تمامی مزایا و معایبی را که این روش ها دارند را در نظر گرفته و سپس آن با شرایط و ویژگی های محموله خود وقف داده و بهترین گزینه را انتخاب نمایند.

از جمله راه های حمل و نقلی که برای جابه جایی دستگاه های چاپ از کشور مبداء به کشور مقصد مورد استفاده قرار می گیرد می توان به روش حمل و نقل هوایی و روش حمل و نقل دریایی اشاره کرد. این روش ها هر دو از امنیت خوبی برای جابه جایی کالا برخوردار هستند؛ اما تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند. زمانی که تعداد دستگاه های چاپی زیاد نباشد و تاجران برای دریافت این محموله عجله داشته باشند می توانند از روش حمل و نقل هوایی که روشی سریع و دارای محدودیت وزن است استفاده نمایند، اما زمانی که وزن کالاها زیاد باشد مقرون به صرفه ترین روش برای حمل و نقل آن روش حمل و نقل دریایی است. تاجران می توانند از مشاوره های کارشناسان ما در گروه تجاری ققنوس برای انتخاب بهترین روش حمل و نقل استفاده نمایند.

جمع بندی

برای انجام فرایند واردات و ترخیص ماشین آلات چاپ از گمرک و لازم است که تاجران به طور کامل با این فرایند ها آشنایی داشته باشند تا بتوانند این فرایند را بدون ایجاد هیچ گونه مشکلی انجام دهند، از این رو ما در این مقاله تلاش کردیم تمامی مراحل ترخیص ماشین آلات چاپ را به صورت کامل آموزش دهیم و به مسائلی که تاجران در روند ترخیص و واردات دستگاه چاپ با آن روبه رو هستند اشاره کنیم.

تاجرانی که قصد واردات دستگاه چاپ به کشور و ترخیص آن از گمرک را دارند می توانند از خدمات ما در گروه ققنوس ترخیص استفاده نمایند که از جمله این خدمات می توان به مواردی چون ترخیص دستگاه چاپ از گمرک از صفر تا صد توسط ترخیص کاران حرفه ای و مجرب، بر آورد هزینه های گمرگ ترخیص و واردات دستگاه چاپ، ارائه اطلاعات و مشاوره در راستای انتخاب گمرک مناسب برای انجام فرایند ترخیص، ارائه مشاوره و خدمات در زمینه حمل و نقل و… اشاره کرد.

تاجران برای ترخیص ماشین آلات چاپ چه مراحلی را باید طی کنند؟

از جمله مراحلی که باید برای ترخیص دستگاه چاپ از گمرک طی شود می توان به مواردی چون فرایند ترخیص کالا، تهیه مجوزهای مورد نیاز، فرایند تخصیص ارز، تهیه مدارک مورد نیاز، تعیین مسیر گمرکی و.. اشاره کرد.

هزینه های ترخیص دستگاه چاپ از گمرک چیست؟

از جمله هزینه هایی که باید برای ترخیص دستگاه چاپ از گمرک پرداخت شود می توان یه هزینه ی حقوق و عوارض گمرکی، سود بازرگانی، هزینه حمل و نقل، هزینه بیمه، تخلیه و بارگیری کالا، مالیات و.. اشاره کرد.

چه مدارکی در روند ترخیص کردن دستگاه چاپ مورد نیاز است؟

از جمله مدارک مورد نیاز برای ترخیص دستگاه چاپ می توان به مواردی چون کارت بازرگانی کالا، لیست عدل بندی، پیش فاکتور و فاکتور کالا، بیمه نامه، بارنامه، برگ سبز گمرکی، قبض انبار، گواهی مبداء، گواهی ترخیصیه، گواهی بازرسی کالا و.. اشاره کرد.

بهترین روش حمل و نقل دستگاه چاپ چیست؟

از بین سه روشی که برای حمل و نقل بین المللی استفاده می شود برای حمل و نقل دستگاه چاپ می توان به روش حمل و نقل هوایی و روش حمل و نقل دریایی اشاره کرد که هر کدام از آن ها را می توان بر اساس شرایط محموله دستگاه های چاپ، فاصله بین دو کشور مبداء و مقصد و دیگر عوامل تاثیر گذار انتخاب نمود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط