لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

ترخیص ماشین آلات شیردوشی / 0 تا 100 خدمات ترخیص دستگاه تولید لبنیات

ترخیص ماشین آلات شیردوشی

فهرست مطالب

شیر حیواناتی چون گاو و گوسفند و فرآورده‌های آن‌ها مانند کره، پنیر، خامه، ماست و … بخاطر مزایای فراوان برای سلامتی بدن انسان‌ها، همواره در جامعه مورد تقاضا و مصرف است. شیر حیوانات در گذشته به روش سنتی و با دست نیروهای انسانی دوشیده و به بازار عرضه می‌شد. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی، انواع ماشین آلات برای دوشیدن شیر و بسته بندی این لبنیات وجود دارند. در این راستا ترخیص ماشین آلات شیردوشی یکی از خدمات ققنوس ترخیص است که به دنبال واردات این دستگاه توسط بازرگانان انجام می‌شود. زیرا دستگاه‌های شیردوشی در خط تولید لبنیات و دام‌پروری صنعتی و مدرن به شکل گسترده‌ای جایگزین روش‌های سنتی شده‌اند.

درنتیجه واردات این ماشین آلات و دستگاه تولید لبنیات مورد استقبال تجار قرار گرفته است. اگر شما هم مایل به ترخیص دستگاه تولید لبنیات از گمرک و تجارت ماشین آلات شیردوشی هستید، در ادامه مطالب با ما باشید.

نحوه ترخیص ماشین آلات شیردوشی

نیاز به این تکنولوژی در کشور موجب شد تا واردات آن در کنار رفع احتیاجات کارخانجات، سود خوبی هم نصیب واردکننده نماید. بعد از ورود دستگاه به گمرک، نوبت به ترخیص آن می‌رسد که از مراحل مهم تجارت است. شما باید در وهله اول بدانید که جهت ترخیص ماشین آلات شیردوشی حتما باید مجوزهای لازم را از ارگان‌های مربوطه اخذ کنید. نکته مهم دیگر آشنایی با کلیه قوانین و مقرارت جهت ترخیص ماشین‌آلات صنعتی می‌باشد.

یکی از این قوانین مربوط به این تجهیزات و ترخیص دستگاه تولید لبنیات از گمرک اطلاع دقیق از کد تعرفه گمرکی آن است. زیرا هر کالایی بدون کد تعرفه گمرکی، قاچاق محسوب و خسارت‌های مالی زیادی به واردکننده تحمیل خواهد شد.

کد تعرفه ماشین‌ آلات شیردوشی، هزینه‌های گمرکی و دیگر هزینه‌های مربوط به واردات و سایر تعرفه‌ها را نشان می‌دهد و عدم اطلاع یا درج اشتباه آن امکان دارد موجب شود که هرگز نتوانید آن را ترخیص کنید. این کد گمرکی فقط برای ترخیص ماشین آلات شیردوشی نیست، بلکه هر کالایی در زمان ترخیص باید حتما کد تعرفه گمرکی دقیقی داشته باشد.

برای تسهیل این امور و کاهش خطا در مراحل ترخیص، بهترین کار استفاده از ترخیص کار با تجربه‌ایست که با آگاهی کامل از تمام این موارد، کالای شما را سریعا و بدون دردسر از گمرک ترخیص کند. ترخیص دستگاه تولید لبنیات از گمرک و دستگاه شیردوشی را با اطمینان خاطر به ترخیص کاران ققنوس ترخیص بسپارید تا مراحل ترخیص شامل موارد زیر را برای شما انجام دهند.

تکمیل و ثبت اظهارنامه در سامانه epl، تهیه مجوزات لازم برای ترخیص ماشین آلات صتعتی شیردوشی، دریافت شماره کوتاژ ، هدایت محموله برای بازرسی در گمرک، انجام مراحل ترخیص در مسیرهای گمرکی، انجام پرداختی‌ها و حقوق ورودی طبق تعرفه‌های صحیح، دریافت برگ سبز گمرکی و ترخیصیه، خروج کالا از گمرک و تحویل در مکان مورد نظر شما.

ترخیص ماشین آلات شیردوشی
ترخیص ماشین آلات شیردوشی

واردات و ترخیص دستگاه تولید لبنیات از کدام کشورها سودآور است؟

به دلیل اوضاع نامناسبی که امور تجاری بعد از تحریم‌های اخیر دارند، تولیدات ماشین‌آلات شیردوشی و تهیه لبنیات نیز در کشورمان کافی نیست. این امر به خاطر نبود دانش و تجهیزات کافی جهت راه انداختن خطوط تولیدی کارخانجات برای تولید این دستگاه‌هاست. در نتیجه فعالان تجاری کشور به واردات و ترخیص ماشین آلات شیردوشی از کشورهای دیگر روی آوردند. این فعالیت برای تامین نیاز صنایع مصرفی کشور ضروریست تا تولید شیر و لبنیات، با کیفیت و در حد قابل قبول انجام شود.

ترخیص دستگاه تولید لبنیات از گمرک غالبا از مبدا کشورهایی چون امارات متحده عربی، چین، آلمان، ایتالیا، دانمارک، ترکیه و … انجام می‌شد. اما امروزه شرایط تحریمی، دایره کشورهای مبدا برای تهیه این تجهیزات را محدود کرده است. زیرا واردات از کشورهای اروپایی ممکن نیست و یا سخت و بسیار هزینه بر خواهد بود.

بنابراین اگر می‌خواهید در این شرایط سود خوبی از تجارت این تجهیزات کسب کنید، بهتر است مطابق با بخشنامه‌های صادره در بخش صنایع، کشوری را به عنوان مبدا واردات جهت ترخیص ماشین آلات شیردوشی و تولید لبنیان انتخاب کنید که محدودیت زیادی نداشته باشند و بر سود حاصله تاثیر منفی نگذارند. چین، دبی روسیه و ترکیه بهترین کشورها جهت واردات و ترخیص دستگاه تولید لبنیات از گمرک باشند.

دبی و ترکیه به خاطر نزدیکی مرزی و چین و روسیه به خاطر حفظ روابط تجاری خوب با کشورمان، گزینه های مناسبی برای کسب سود بیشتر از واردات کالا هستند. به نظر می‌رسد کشور چین در صدر این کشورها برای واردات دستگاه شیردوشی و تولید لبنیات قرار دارد. چرا که چین در کنار توانمندی بالا در تولید و صادرات انواع گسترده ماشین آلات و قیمت مناسب جهت کسب سود، هیچ نوع قوانین سختی برای بازرگانان ایرانی ندارد.

ماشین آلات شیردوشی چیست؟

با توجه به سختی فرآیند دوشیدن شیر حیوانات به روش سنتی، و تحمیل زحمات بسیار زیاد بر دوش کارگران مجتمع‌های دامپروری با این روش، ماشین‌آلاتی جهت شیردوشی تولید گردید. ترخیص ماشین آلات شیردوشی

از کشورهای مختلف امروزه به دنبال روی کار آمدن این دستگاه‌ها و گسترش استفاده از آن‌ها میان دامپروران انجام می‌‌گیرد. مکانیزه بودن ماشین آلات شیردوشی، کیفیت شیر را بالا برده و در انرژی انسانی صرفه‌جویی می‌کند. ترخیص دستگاه تولید لبنیات از گمرک و واردات دستگاه‌های شیردوشی بطورکلی در دو دسته‌ سیار (متحرک) و ثابت صورت می‌گیرد.

ماشین آلات شیردوشی متحرک غالبا در دامداری‌های کوچک و زایشگاه و بیمارستان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. شما می‌توانید ترخیص ماشین آلات شیردوشی را جهت تامین نیاز این مراکز انجام دهید و سود خوبی کسب نمایید.

برای سهولت کنترل فرایند شیردوشی با کمک این دستگاه، سالن‌های خاصی طراحی شده‌‌اند که با توجه به نحوه قرارگیری گاوها نسبت به چاله شیردوشی و یا کنار هم نامگذاری می‌گردند. معروف‌ترین سالن‌های شیردوشی عبارتند از: هرینگ بن (استخوان ماهی)، پارالل (موازی) و روتاری (چرخشی).

دستگاه‌های شیردوشی متحرک و ثابت، هر یک متشکل از قطعات و اجزاء زیادی هستند که می‌توان آنها را به صورت جداگانه تعمیر و یا تعویض نمود. قبل از شروع فرآیند شیردوشی با این دستگاه، ابتدا باید نوک پستان گاو و دستگاه شیردوشی را کاملا تمیز شست‌وشو داد تا ضدعفونی شود و میکروب و آلودگی به درون شیر وارد نگردد. می‌توانید برای کسب اطلاع از شرایط ترخیص دستگاه تولید لبنیات از گمرک با کارشناسان ققنوس ترخیص تماس بگیرید.

مجوزهای لازم جهت ترخیص ماشین آلات شیردوشی

همانطور که می‌دانید برای شروع واردات هر کالایی باید ابتدا مجوز ورود و انواع مجوزهای لازم در مرحله ترخیص را تهیه کنید. اگر انجام تشریفات گمرکی و مراحل ترخیص دستگاه شیردوشی را به ترخیص‌کاران بسپارید، او تمام مجوزات لازم را از سازمان مربوطه برای شما اخذ خواهد نمود. عدم دریافت مجوزات لازم، به معنای این است که مجوز خروج کالا از گمرک هم برای شما صادر نخواهد شد. هنگام ترخیص ماشین آلات شیردوشی و تولید لبنیات، ارائه این مجوزات به اداره گمرک الزامیست:

  • مجوز ارزی از وزارت کشاورزی برای تخصیص ارز لازم جهت واردات ماشین آلات
  • مجوز ارزی از دفتر صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات تولید جهت تخصیص ارز برای این تجارت
  • مجوز فنی از کمیسیون ماده 1 سازمان توسعه تجارت برای ترخیص دستگاه تولید لبنیات از گمرک به شکل کالاهای مستعمل و دسته دوم
  • مجوز فنی و ارزی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اگر ترخیص اجزاء و قطعات این ماشین آلات برای مصارف انسانی باشد.
ترخیص دستگاه تولید لبنیات از گمرک
ترخیص دستگاه تولید لبنیات از گمرک

کدهای تعرفه گمرکی دستگاه شیردوشی

گفتیم که جهت ترخیص ماشین آلات شیردوشی اطلاع از کد تعرفه گمرکی آنها ضروری است. بطورکلی تعرفه گمرکی مخصوص این ماشین آلات برابر با 8434 می‌باشد و سایر تعرفه‌های آن به شرح زیر است:

  • تعرفه گمرکی جهت ترخیص دستگاه شیردوش در ردیف 84341000 قرار دارد با حقوق ورودی 2 درصد و اولویت کالایی 23.
  • کد تعرفه گمرکی جهت ترخیص دستگاه‌ تولید لبنیات از گمرک برابر است با84342000، که حقوق ورودی آن 5% و  دارای اولویت کالایی 24 می‌باشد.
  • کد تعرفه گمرکی جهت ترخیص اجزاء و قطعات دستگاه شیردوشی و تولید لبنیات در ردیف 84349000 قرار دارد که دارای حقوق ورودی 1 درصدی و اولویت کالایی 23 می‌باشد.

انواع ماشین آلات خط تولید لبنیات وارداتی به کشور

به طور کلی می‌توان گفت ماشین آلات شیر دوشی به دو نوع صنعتی و خانگی تقسیم می‌شوند که هر کدام از این دو نوع با توجه به نیاز بازار وارد کشور می‌گردد. لازم است بدانید که ترخیص و واردات انواع ماشین آلات در سطح کشور توسط تاجران و بازرگانان صورت می‌گیرد. در نتیجه در این بخش از مقاله به مهم‌ترین ماشین‌آلات شیر دوشی وارداتی به ایران می‌پردازیم. همچنین لازم است بدانید که شرکت ققنوس ترخیص با داشتن سال‌ها تجربه در زمینه واردات و ترخیص انواع کالا می‌تواند انجام عملیات واردات و ترخیص را برای شما عزیزان به انجام برساند. از مهم‌ترین ماشین آلات وارداتی می‌توان به وارد زیر اشاره کرد.

  • ترخیص یونیت دریافت
  • ترخیص پروسس تانک
  • ترخیص یونیت شستشو
  • ترخیص پاستوریزاتور
  • ترخیص هموژنایزر
  • ترخیص سپراتور
  • ترخیص مبدل‌های حرارتی
  • ترخیص میکسر
  • ترخیص دگازور
  • و…

مدارک لازم جهت ترخیص ماشین آلات شیردوشی

کلیه کالاهای وارداتی به ایران، جهت ترخیص نیاز به مدارک متفاوت و اصلی دارند که اخذ و دریافت کلیه مدارک از سازمان‌های مرتبط با آن الزامی می‌باشد و در صورت عدم داشتن هر کدام از مدارک در نهایت انجام واردات و ترخیص صورت نخواهد گرفت. در نتیجه با توجه به اهمیت این موضوع در این بخش از مقاله به مهم‌ترین مدارک جهت ترخیص ماشین آلات شیردوشی می‌پردازیم:

فاکتور فروش ماشین آلات شیردوشی

جهت ترخیص ماشین آلات شیردوشی شما عزیزان نیاز به فاکتور فروش از سازمان تولید کننده آن دارید. این فاکتور بایستی شامل اطلاعاتی مانند نام ماشین آلات، قیمت و توضیحات فنی آن باشد.

مجوز واردات کالا به کشور

جهت واردات ماشین آلات شیردوشی به کشور نیاز به مجوز واردات آن از سوی سازمان صنعت معدن و تجارت دارید.

بیمه نامه کالا

جهت ترخیص ماشین آلات باید بیمه نامه را از شرکت سازمان بیمه تحویل بگیرید. این بیمه نامه بایستی شامل اطلاعاتی مانند مدل و نام ماشین آلات، قیمت و پوشش‌های بیمه‌ای آن باشد.

پروانه بهره‌برداری کالا

جهت استفاده از ماشین آلات شیردوشی در کشور نیازمند به پروانه بهره‌برداری آن می‌باشید و این مدرک به عنوان مدرکی مهم در زمینه واردات در نظر گرفته می‌شود.

گواهی اصالت محصول

جهت ترخیص و واردات ماشین آلات شیردوشی، حتماً بایستی گواهی اصالت کالا را از سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی کشور دریافت نمایید. این گواهی بایستی نشان دهنده این باشد که ماشین‌آلات شیر دوشی با توجه به استانداردهای بین‌المللی طراحی و ساخته شده است.

کد تعرفه گمرکی دستگاه‌های تولید لبنیات

کلیه کالاهای وارداتی دارای کد تعرفه گمرکی مخصوص به خود می‌باشند. در نتیجه دستگاه‌های تولید لبنیات نیز دارای کد تعرفه گمرکی مخصوص به خود می‌باشند. از این رو در ادامه به کد تعرفه گمرکی دستگاه‌های تولید لبنیات می‌پردازیم.

  • کد تعرفه گمرکی ماشین آلات یا دستگاه‌ها جهت استخراج یا تهیه چربی‌ها نباتی یا حیوانی در ردیف 84792000 قرار می‌گیرد.
  • کد تعرفه گمرکی خامه گیر در ردیف 84211100 قرار می‌گیرد.

وظایف ترخیص کار گمرکی ماشین آلات

ترخیص کار گمرک در واقع فردی است که به عنوان وکیل فرد تاجر در نظر گرفته می‌شود و می‌تواند کلیه امورات مربوط به بازرگان را با وکالت بازرگان را به طور کامل به انجام برساند. وجود ترخیص کار جهت واردات و ترخیص ماشین آلات شیردوشی نقش بسزایی دارد. از این رو در ادامه به مهم‌ترین وظایف ترخیص کار گمرک جهت ترخیص ماشین آلات شیردوشی می‌پردازیم.

بررسی مدارک کالا

فرد ترخیص کار بایستی کلیه مدارک مورد نیاز را بررسی نماید تا از صحت آنها اطمینان لازم را کسب نماید.

محاسبه عوارض و مالیات‌ها

از دیگر وظایف ترخیص کار گمرک محاسبه کلیه مالیات‌ها و عوارض مورد نیاز جهت واردات و ترخیص ماشین آلات شیردوشی می‌باشد.

انجام بازرسی کالا

در صورت نیاز ترخیص کار گمرک بایستی جهت تأیید و صحت و سلامت ماشین آلات بازرسی فنی را به انجام برساند.

اعلام ارزش کالا

فرد ترخیص کار بایستی ارزش واقعی ماشین آلات شیردوشی را اعلام نماید تا عوارض و مالیات‌های مورد نیاز بر اساس آن محاسبه گردد.

انجام فرایند و تشریفات گمرکی

از مهم‌ترین وظایف ترخیص کار گمرک پس از بررسی مدارک، محاسبه مالیات‌ها، عوارض و اعلام ارزش مربوط به ترخیص کالا می‌باشد. در این مرحله وی بایستی به صورت قانونی و با رعایت کلیه مقررات به ترخیص ماشین آلات بپردازد.

خدمات ققنوس ترخیص در زمینه واردات و ترخیص ماشین آلات شیردوشی

فرآیند ترخیص هر نوع ماشین‌آلات از جمله دستگاه شیردوشی و تولید لبنیات از گمرک، یک کار تخصصی و پیچیده‌ای است. دانش و مهارت بالا برای انجام این کار مهمترین عامل موفقیت و جلوگیری از خسارات احتمالی می‌باشد. با توجه به این مسائل بهترین کار استفاده از ترخیص کاران حرفه‌ای و تحصیل کرده ققنوس ترخیص در این زمینه است.

ترخیص کاران معتبر و قابل اطمینان با اطلاع و رعایت دقیق قوانین و مقررات گمرکی، می‌توانند ترخیص ماشین آلات شیردوشی را به سرعت و بدون مشکل انجام دهند. زیرا اطلاع دقیق از قوانین و بخشنامه‌ها که پیوسته به روز می‌شوند، برای واردکنندگان به ویژه افراد تازه کار امکان پذیر نیست. از این رو پیشنهاد ما همواره به شما عزیزان این است که جهت اطمینان خاطر و تسهیل امور خود ترخیص دستگاه تولید لبنیات از گمرک را به ققنوس ترخیص بسپارید.

در این صورت می‌توانید از انواع خدمات ترخیصی ما شامل موارد زیر استفاده نمایید:

ثبت سفارش کالا، اطلاع از تخصیص ارز مبادله‌ای، تهیه و ثبت اظهارنامه کالا، ترانزیت و ترانشیپ کالا، تهیه مجوزات ترخیص ماشین آلات شیردوشی، درج صحیح کد تعرفه ماشین آلات، انجام مراحل بازرسی محموله در گمرک، پرداخت‌های ارزی و حقوق ورودی، دریافت برگ سبز گمرکی، خروج کالا از گمرک و حمل تا محل تحویل به شما.

جمع بندی

پروسه واردات دستگاه شیردوشی و تولید لبنیات با توجه به نیازی که در کشور به آن داریم، از فعالیت‌های تجاری مهم است. داشتن سابقه کار در این زمینه به ویژه در مرحله ترخیص، عامل مهمی در موفقیت و تسهیل امور شماست. شما باید برای ترخیص ماشین آلات شیردوشی از افراد خبره کمک و یا مشورت بگیرید. کارشناسان ما در ققنوس ترخیص می‌توانند راهنمای شما در ترخیص دستگاه تولید لبنیات از گمرک باشند.

ققنوس ترخیص از معتبرترین و قابل اعتمادترین شرکت‌های ترخیص کالا و امور بازرگانیست که با سال‌ها تجربه توانسته است اعتماد و رضایت مشتریان زیادی را جلب نماید. جهت انجام مشاوره تخصصی و هماهنگی برای ترخیص کالا می‌توانید از طریق همین وبسایت با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

ماشین شیر دوشی چه وسیله‌ای است؟

در واقع ماشین شیردوشی، وسیله‌ای است که جهت شیردوشی حیوانات به روش صنعتی صورت می‌گیرد تا زحمات از دوش کارگران برداشته شود.

جهت واردات ماشین آلات شیردوشی چه مدارکی لازم است؟

 مهم‌ترین مدارک لازم جهت واردات ماشین آلات شیر دوشی شامل فاکتور فروش، مجوز واردات کالا، بیمه نامه کالا، پروانه بهره‌برداری کالا و مواردی از این قبیل می‌باشد.

ترخیص کار گمرکی ماشین آلات شیردوش چه وظایفی را بر عهده دارد؟

مهم‌ترین وظایف ترخیص کار گمرک شامل بررسی مدارک کالا، انجام ترخیص کالا، انجام بازرسی کالا و اعلام ارز کالا در نظر گرفته می‌شود.

انواع ماشین آلات شیردوشی واردات به ایران چیست؟

مهمترین انواع ماشین آلات وارداتی شامل پروسس تانک، یونیت شستشو، پاستوریزاتور، هموژنایزر، اسپراتور، مبدل‌های حرارتی و … می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط