لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

ترخیص ماشین آلات سنگین / 0 تا 100 واردات ماشین آلات راهسازی

ترخیص ماشین آلات سنگین

فهرست مطالب

ترخیص ماشین آلات سنگین راهسازی و معدنی از گمرک در جهت تامین ماشین آلات مورد نیاز صنایع مختلف در کشور انجام می‌شود. این ماشین آلات در صنعت راهسازی، معادن و عمران جاده‌ای بسیار پرکاربرد می‌باشند. از آنجا که تولید ماشین آلات سنگین در کشور به علت تحریم‌های مختلف تا به امروز انجام نگرفته، واردات ماشین آلات سنگین راهسازی به یک تجارت پر سود برای فعالان در زمینه واردات و صادرات تبدیل شده است.

این ماشین آلات وارداتی  برای اینکه به دست متقاضیان خود برسند، لازم است مراحل ترخیص از گمرکات کشور را به درستی سپری کنند. ترخیص هر کالایی شرایط و قوانینی دارد که بازرگانان عزیز باید کاملا به آنها واقف باشند. در این مطلب از ققنوس ترخیص با ما باشید تا با مراحل واردات و ترخیص ماشین آلات سنگین آشنا شوید.

آیا واردات ماشین‌آلات سنگین به ایران سود آور است؟

ماشین آلات سنگین از وسایل پرکاربرد در صنعت راهسازی و عمران جاده‌های کشور هستند. قطعا واردات ماشین آلات سنگین راهسازی که در جهت تامین نیازهای مختلف صنعت راهسازی کشور انجام می‌گیرد، بسیار سودآوری خواهد داشت. چرا که واردات این ماشین آلات به کشور، کمبود امکانات تولیدی در کشور را رفع می‌کند. در این راستا دولت نیز با ارائه امتیازات مختلف به تجار و بازرگانان داخلی سعی می‌کند تا بستر مناسبی برای واردات و ترخیص ماشین آلات سنگین به کشور فراهم نماید و در کنار تامین نیازهای کشور، با تاثیرگذاری بر چرخه اقتصاد، سودی هم نصیب بازرگانان شود.

از این جهت می‌توان واردات ماشین‌آلات راهسازی را یک تجارت دو سویه برای دولت و تجار دانست که هم رافع نیازهای جامعه است و هم به افزایش سرمایه واردکنندگان آن منجر می‌شود.

 شناخت انواع ماشین آلات راهسازی هم می‌تواند در بازاریابی و فروش و کسب سود از آنها موثر باشد. گرچه واردات ماشین‌ آلات سنگین راهسازی قوانین پیچیده‌ای ندارد؛ اما بر اساس سیاستگذاری‌های مملکتی برخی ماشین آلات از برخی شرکت‌های تولیدی، کشور یا حتی نوع دستگاه اجازه واردات ندارند، برای همین بهتر است قبل از سرمایه‌گذاری در این حیطه، کالاهای مجاز و ممنوعه را بشناسید تا دچار ضرر مالی نشوید.

واردات ماشین آلات سنگین راهسازی
واردات ماشین آلات سنگین راهسازی

بهترین کشور جهت واردات ماشین‌آلات سنگین به ایران کدام است؟

امروزه واردات و ترخیص ماشین آلات سنگین راهسازی از کشورهای مختلفی به ایران انجام می‌شود. ولی مهم‌ترین کشورهایی که بازرگانان به خرید این ماشین آلات از آن‌ها می‌پردازند، کشورهای چین، ژاپن، کره، ترکیه و برخی کشورهای اروپایی هستند. بطور کلی واردات هر کالایی از جمله ماشین آلات راهسازی، باید با رعایت قوانین بین‌المللی و قوانین داخلی کشورهای مبدا و مقصد انجام گیرد.

امروزه بازرگانان برای اینکه بتوانند ماشین آلات مورد نظرشان را از کشورهای اروپایی خریداری کنند، باید طبق قوانین جدیی که به علت تحریم‌ها ایجاد شده عمل نمایند. زیرا در حال حاضر امکان واردات ماشین آلات سنگین راهسازی و ارسال از آن کشورها به ایران وجود ندارد، و ابتدا باید به دبی یا مصدی دیگر ارسال و سپس از آنجا به کشور وارد کرد.

اما واردات ماشین آلات از چین راحت‌تر است و مانند قبل می‌توان از چین ارسال مستقیم به ایران نمود. البته باید با بازار جهانی و برندهای معروف ماشین آلات نیز آگاه باشید، تا در نهایت ماشینی مناسب را برای واردات و ترخیص ماشین آلات سنگین انتخاب کنید. معروف‌ترین برندهای ماشین آلات راهسازی عبارتند از: برندهای کوماتسو، ولوو، هیتاچی، لیبهر، ترکس و کاترپیلار.

راهنمای واردات ماشین‌آلات سنگین به ایران

طبق بخشنامه‌ها و آیین نامه‌های موجود در زمینه واردات ماشین آلات راهسازی، واردات این ماشین آلات به دو شکل ماشین آلات درجه یک و ماشین آلات اسقاطی در حال انجام می‌باشد که هر کدام بازار و سرمایه مخصوص خود را دارند. مراحل واردات ماشین آلات سنگین راهسازی را می‌توان به شرح زیر بیان کرد:

شناخت انواع ماشین‌آلات و اطلاع از مراحل واردات

پیش از اینکه اقدام به واردات ماشین‌آلات راهسازی کنید، بهتر است در مورد نوع ماشین‌آلات، نحوه پرداخت هزینه‌ها، چگونگی حمل‌ونقل، نحوه ثبت سفارش و اخذ مجوزهای لازم خوب تحقیق کنید و با آگاهی کامل وارد این تجارت شوید تا در طول مسیر دچار مشکلی نشوید.

دریافت مجوزهای لازم

واردکنندگان برای ترخیص ماشین‌ آلات سنگین حتما باید مجوزهای مربوطه را به طور کامل دریافت کنند. این کار بهتر است بعد از انتخاب نوع دستگاه‌های وارداتی انجام شود تا مجوزها کم و کسری نداشته باشند.

خرید و پرداخت هزینه‌ها

پس از دریافت مجوزها و انجام خرید ماشین‌آلات سنگین، نوبت به واردات آن به کشور می‌رسد. یعنی شما باید سفارش خود را در کشور فروشنده ثبت و هزینه‌های خرید و حمل‌ونقل را بپردازید تا پروسه حمل و ارسال واردات ماشین آلات سنگین راهسازی به کشور مقصد شروع شود.

دریافت کد تعرفه ماشین‌آلات سنگین

با رسیدن کالا به مقصد، پیش از شروع مراحل ترخیص، ابتدا باید کد تعرفه (مشخصات ماشین آلات) را دریافت کنید. توجه بفرمایید که یافتن کد تعرفه ماشین‌آلات سنگین کار راحتی نیست و با کوچک‌ترین اشتباه در تعیین این کد، ممکن است ضررهای مالی کلان و حتی با توقیف کالا مواجه شوید.

راهنمای ترخیص ماشین‌آلات سنگین از گمرک

در دنیای تجارت بین‌المللی کوچکترین بی‌دقتی و اشتباه می‌تواند موجب شود که کالاهای وارداتی شما قاچاق محسوب و روند ترخیص ماشین آلات سنگین با مشکل مواجه گردد. در نتیجه مجبور می‌شوید هزینه‌های بیشتری بابت ترخیص کالای خود از گمرک پرداخت نمایید. ترخیص ماشین‌آلات راهسازی با توجه ‌به مبدأ، نوع دستگاه، نحوه ثبت سفارش و سایر موارد در گمرک مقصد متفاوت است. پیشنهاد می‌کنیم که حتما امور ترخیص این ماشین‌آلات را به ترخیص‌کار گمرک متخصص و باتجربه بسپارید.

بطور کلی بعد از واردات ماشین آلات سنگین راهسازی، نوبت به مراحل مربوط به ترخیص آنها از گمرک می‌رسد که باید به ترتیب و بدون اشتباه طی کنید تا موفق به ترخیص کالاهای خود از گمرک مربوطه شوید. مراحل ترخیص ماشین آلات سنگین از گمرک به شرح زیر است:

1. اخذ پروفرما و پکینگ لیست

2. دریافت مجوز ثبت سفارش بازرگانی

3. بیمه کالا و هماهنگی جهت بازرسی در مبدا و مقصد

4. ارتباط با شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی

5. دریافت اسناد حمل از شرکت واردات ماشین آلات سنگین راهسازی

6. تنظیم نمودن پیش نویس دور اظهاری

7. بررسی و تایید توسط کارشناسان فنی گمرکی و بازرگانی

8. دور اظهاری واردات

9. ارائه مدارک ترخیص ماشین آلات سنگین به گمرک

10. پرداخت حقوق ورودی طبق تعرفه گمرکی و دریافت مجوز ترخیص

لیست تعرفه و هزینه های واردات ماشین‌آلات سنگین

 این نکته مهم را به خاطر داشته باشید که در دنیای تجارت برای واردات ماشین آلات سنگین راهسازی باید کاملا از هزینه واردات و ترخیص این ماشین آلات مطلع باشید. همچنین شناخت کافی از بازار هدف و بازارهای جهانی کسب کنید تا بتوانید برآوردی از هزینه‌ها انجام دهید. هزینه نهایی شما از مجموع‌ مبلغ پرداختی برای خرید کالا، هزینه‌های بارگیری، تخلیه، حمل و نقل، ترانزیت، انبارداری و.. تشکیل می‌شود.

برای جلوگیری از هزینه اضافی در گمرک، باید سریعا‌، ترخیص ماشین آلات سنگین از گمرک را انجام دهید. برای کسب سود رضایت‌بخش از واردات ماشین آلات، یافتن تولیدکننده و فروشنده معتبر شرط است، برای داشتن هزینه ارسال مقرون به صرفه، باید روش و ترم حمل مناسب شرایط کالایتان برگزینید. رعایت همه این موارد در هزینه نهایی شما موثر خواهد بود.

ترخیص ماشین آلات سنگین راهسازی
ترخیص ماشین آلات سنگین راهسازی

لیست مجوزات مورد نیاز جهت ترخیص ماشین‌آلات سنگین از گمرک

مجوزهای لازم جهت تسریع در روند ترخیص کالا از گمرک باید اخذ شوند. این مجوزها از اسناد و مدارک مورد نیاز گمرک جداست و برای این لازم است که واردات ماشین آلات سنگین راهسازی شما قاچاق محسوب نشود. اسناد و مدارک لازم جهت ترخیص ماشین آلات عبارتند از:

اظهارنامه واردات، تصویر کارت بازرگانی، قبض انبار، بارنامه، فاکتور یا سیاهه خرید، ترخیصیه، اعلامیه تامین ارز با نامه برات، گواهی مبدا، پروفرما یا پیش فاکتور، لیست عدل بندی، پروانه بهره برداری شرکت های تولیدی، بیمه نامه و مجوز ثبت سفارش. همچنین دیگر مجوزهای قانونی برای ترخیص ماشین آلات سنگین و وکالت نامه رسمی و پروانه صادرات.

به علت تغییر بخش‌نامه‌ها در مورد مجوزات لازم، شما عزیزان جهت کسب اطلاع از مجوزات دقیق واردات ماشین آلات سنگین می‌توانید با کارشناسان ما در ققنوس ترخیص تماس بگیرید.

کد تعرفه ی گمرکی ماشین‌آلات سنگین در ایران

واردکنندگان باید قبل از واردات ماشین آلات سنگین راهسازی، کد تعرفه آن را دریافت کنند و در زمان ترخیص آن کد را به گمرک ارائه دهند. زیرا هزینه‌های گمرکی، هزینه‌های وارداتی و نیز تعرفه‌های ترجیحی به این کد تعرفه گمرکی بستگی دارد. اگر کالای شما این کد را نداشت، ممکن است به‌ عنوان کالای قاچاق شناخته شود. کد تعرفه گمرکی انواع ماشین آلات سنگین به شرح زیر است:

  • کد تعرفه گمرکی ترخیص ماشین آلات حفاری برابر با 84303120
  • تعرفه گمرکی ترخیص بیل مکانیکی با قدرت بیشتر از 220 اسب بخار در ردیف 84295229 قرار دارد.
  • کد تعرفه گمرکی ترخیص ماشین آلات سنگین بلدوزر با قدرت بیشتر از 330 اسب بخار برابر با 84291129 می‌باشد.
  • تعرفه گمرکی ترخیص واردات ماشین آلات سنگین راهسازی لودر با قدرت بیشتر از 370 اسب بخار در ردیف 84295129 قرار دارد.
  • کد تعرفه گمرکی ترخیص گریدر و تسطیح کننده نو برابر با 84292011 می‌باشد.
  • تعرفه گمرکی برای ترخیص غلتک راهسازی با قدرت 150 اسب بخار و کمتر نو در ردیف  84294011 قرار دارد.
  • کد تعرفه گمرکی مربوط ترخیص ماشین آلات سنگین بیل مکانیکی به قدرت 200 اسب بخار و کمتر نو برابر با 84295211 می‌باشد.
  • تعرفه گمرکی جهت ترخیص دامپتراک با ظرفیت حمل بالاتر از 35 تن در ردیف 87041090 قرار دارد.

انواع ماشین آلات سنگین وارداتی

جهت واردات انواع ماشین آلات سنگین در ابتدا بایستی انواع آنها را بشناسید تا بتوانید در مورد ویژگی‌ها و کاربرد هر کدام از انواع ماشین آلات اطلاعات لازم را کسب کنید و بتوانید واردات پرسود را تجربه کنید. از این رو در این بخش از مقاله به مهم‌ترین ماشین آلات سنگین وارداتی می‌پردازیم. مهم‌ترین انواع ماشی آلات سنگین شامل:

  • ماشین آلات پرس
  • ماشین آلات خط تولید چاپ
  • ماشین آلات ریخته‌گری
  • ماشین آلات تزریق پلاستیک
  • ماشین آلات بافندگی
  • ماشین آلات خردکن
  • ماشین آلات حفاری
  • ماشین آلات بسته‌بندی
  • ماشین آلات کشنده
  • ماشین آلات خط تولید کارتون
  • ماشین آلات نساجی
  • ماشین آلات برش لیزر
  • ماشین آلات بسته‌بندی
  • ماشین آلات حکاکی و…

مدارک لازم جهت واردات و ترخیص ماشین آلات سنگین

ترخیص انواع ماشین آلات سنگین راهسازی و معدنی در امورات متنوعی به کار گرفته می‌شود. بسیاری از ماشین آلات در زمینه‌های متنوعی مانند مواد، راه سازی و صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر شما به عنوان فردی تازه کار در زمینه واردات و ترخیص ماشین آلات سنگین می‌باشید، لازم است در ابتدای کار با یک مشاور گمرکی صحبت نموده و اطلاعات لازم را از وی کسب کنید و یا اطلاعات گمرکی خود را بالا ببرید.

یکی از موارد مهم در هنگام واردات و ترخیص ماشین آلات سنگین اخذ و دریافت مدارکات لازم می‌باشد چرا که این مدارک به منزله قانونی بودن کالای شما در نظر گرفته می‌شود. از این رو اخذ و دریافت هر کدام از آنها ضروری و الزامی می‌باشد. در نتیجه با اهمیت توجه به اخذ و دریافت مدارک در این بخش از مقاله به مهم‌ترین مدارک لازم جهت واردات و ترخیص ماشین آلات می‌پردازیم. مهم‌ترین مدارک جهت ترخیص عبارت است از:

  • مدارک مربوط به پروانه گمرکی
  • ترخیصیه کالا
  • مدارک مربوط به بارنامه کالا
  • مدارک مربوط به بیمه نامه کالا
  • مدارک مربوط به مجوز ثبت سفارش کالا
  • اسناد گواهی مبدأ
  • اسناد گواهی بازرسی کالا
  • کارت بازرگانی
  • پیش فاکتور پکینگ لیست و…

خدمات ققنوس ترخیص در زمینه واردات ماشین آلات راه سازی

همانطور که در ابتدای مقاله نیز اشاره کردیم، انجام واردات و ترخیص ماشین آلات سنگین پرسه‌ای پیچیده می‌باشد. از این رو بهتر است تا با مشاوران و سازمان‌های فعال در زمینه واردات و ترخیص همکاری لازم را داشته باشید. شرکت ققنوس ترخیص به عنوان یکی از شرکت‌های معتبر در زمینه انجام واردات و ترخیص ماشین آلات سنگین از کلیه گمرکات کشور در نظر گرفته می‌شود.

این شرکت با بیش از ۱۰ سال سابقه درخشان در زمینه واردات می‌تواند انجام امور گمرکی را در کمترین زمان ممکن برای شما عزیزان به انجام برساند. همچنین بهره‌گیری از معلومات و تجربیات کارشناسان ما در گروه ققنوس ترخیص شما را در مواردی راهنمایی خواهد کرد که مهم‌ترین آنها عبارت است از:

مشاوره کامل در زمینه واردات و ترخیص انواع ماشین آلات

همانطور که می‌دانید در هنگام انجام واردات و ترخیص بایستی از کلیه قوانین و موارد مربوط به ترخیص را آگاهی داشته باشید. از این رو بهتر است تا با یک مشاور در این زمینه مشورت لازم را به کار بگیرید. مشاوران و کارشناسان ما در شرکت ققنوس ترخیص در مورد هر نوع از انواع ماشین آلات اطلاعات کامل داشته و می‌توانند این اطلاعات را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

اخذ کلیه مجوزات و مدارک مربوط به واردات و ترخیص انواع ماشین آلات سنگین

شرکت‌ها و سازمان‌های تولیدی برای واردات کالای خود نیاز به مجوزات و مدارک‌های لازم از سازمان‌های مربوطه و همچنین معافیت از سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت می‌باشند، از این رو شرکت ققنوس ترخیص می‌تواند با داشتن کارشناسان زبده می‌تواند در کمترین زمان ممکن کلیه اسناد و مدارک مربوط به ترخیص کالا را اخذ نماید.

آشنایی کامل با تعرفه‌های گمرکی ماشین آلات

جهت ترخیص ماشین آلات سنگین و یا هر نوع کالایی بایستی با کد تعرفه آن کالا آشنایی کامل داشته باشید. همچنین این موضوع هویدا می‌باشد که شما مسلماً با تمامی کدهای ماشین آلات صنعتی و سنگین آشنایی ندارید اما شرکت ترخیص از کلیه کدهای تعرفه ماشین آلات اطلاعات لازم را دارد و شما می‌توانید در این زمینه روی کارشناسان ما حساب باز کنید.

ترخیص قطعات ماشین آلات سنگین واردات

ترخیص قطعات اولیه این نوع ماشین آلات بسیار مهم می‌باشد چرا که در صورت وجود مشکل ماشین آلات سنگین برخی از قطعات آن نیز نیاز به تعویض خواهد داشت. از این رو علاوه بر ترخیص ماشین آلات سنگین ترخیص قطعات آن نیز مهم و ضروری می‌باشد. شرکت ققنوس ترخیص می‌تواند کلیه قطعات اولیه تولیدی‌ها را برای شما وارد نماید.

چرا برای واردات و ترخیص ماشین‌آلات سنگین از ققنوس ترخیص استفاده کنید؟

واردکنندگان فعال و با تجربه حتما می‌دانند که پروسه ترخیص واردات ماشین آلات سنگین راهسازی باید در بازه زمانی خاصی انجام شود. یعنی در حقیقت شما فقط تا سه ماه فرصت دارید تا کالای خود را از گمرک ترخیص کنید و با اتمام این بازه زمانی جریمه نقدی خواهید شد و مسلما این امر در میزان سود نهایی شما تاثیر منفی دارد.

برای جلوگیری از این مشکل و ترخیص به موقع کالا بهتر است شما علاوه بر دریافت مشاوره از یک شرکت بازرگانی معتبر در حوزه ترخیص، انجام کل فرایند ترخیص ماشین آلات سنگین را هم به آنها بسپارید. زیرا یک ترخیص کار به خوبی با مجوزها و تعرفه‌های مختلف گمرکی انواع کالاها آشنایی دارد و از طریق ترخیص تخصصی کالا در اسرع وقت به تجارت شما جانی تاره خواهد بخشید.

ترخیص کار به عنوان موکل قانونی شما در امر ترخیص است و بدون حضور شما کلیه مراحل ترخیص انواع ماشین آلات راهسازی را به صورت کاملا قانونی به اتمام خواهد رساند.

خدمات تخصصی ققنوس ترخیص در این زمینه عبارتند از: داشتن کارشناسان و ترخیص‌کاران مجرب، ارائه مشاوره‌های لازم در زمینه ترخیص واردات ماشین آلات سنگین راهسازی، اخذ تمام مجوزهای لازم در زمینه ترخیص ماشین‌آلات سنگین، آشنایی کامل با انواع کد تعرفه و دریافت کد تعرفه ماشین آلات، انجام تمام مراحل ترخیص و…

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم هر چه را در مورد واردات ماشین آلات سنگین راهسازی باید بدانید برایتان شرح دهیم. همچنین شما با نحوه ترخیص ماشین آلات سنگین از گمرک آشنا شدید. امیدواریم موارد بیان شده راهگشای شما در تجارت این کالاها باشد و موفقیت شما را تضمین نماید. دوستان عزیز، جهت آسودگی خاطر بیشتر و دریافت اطلاعات کاملتر و پاسخ هرگونه شبهه در این مورد، می‌توانید با مشاوران ما در ققنوس ترخیص در ارتباط باشید.

واردات انواع ماشین آلات سنگین از کدام کشورها صورت می‌گیرد؟

کشورهایی مانند ژاپن، ترکیه، کره و چین به عنوان کشورهای مهم در زمینه واردات انواع ماشین آلات به ایران در نظر گرفته می‌شود.

انجام واردات و ترخیص ماشین آلات سنگین چه هزینه‌هایی را به دنبال خواهد داشت؟

مهم‌ترین هزینه‌های واردات و ترخیص ماشین آلات شامل هزینه تخلیه و بارگیری کالا، حمل و نقل کالا، انبارداری کالا، خرید کالا و مواردی از این قبیل می‌گردد.

وجود کارشناسان گمرکی در پروسه واردات چه مزیتی دارد؟

کارشناسان زبده امور گمرکی می‌توانند در مواردی مانند مشاوره بازرگانی، ترخیص کالا و مواردی از این قبیل به تاجران کمک نمایند.

مهمترین انواع ماشین آلات سنگین وارداتی چیست؟

ماشین آلات کشنده، بسته‌بندی، حفاری، تزریق پلاستیک، بافندگی، برش لیزر، نساجی و … به عنوان مهم‌ترین انواع ماشینات سنگین وارداتی در نظر گرفته می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط