لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

ترخیص ماشین آلات بسته بندی لبنی (راهنمای 1402)

ترخیص ماشین آلات بسته بندی لبنی

فهرست مطالب

امروزه اکثر محصولات غذایی با بسته‌بندی‌های متنوع و زیبا در بازار عرضه می‌شوند. حتما دیده‌اید که تمام مواد خوراکی که از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و.. خریداری می‌کنید، بسته بندی‌های مخصوصی دارند که به حفظ سلامت و زیبایی آن کمک می‌کند. برای این منظور صنعت بسته ‌بندی در کشورمان در حال رشد می‌باشد و این امر موجب استقبال بازرگانان از واردات و ترخیص ماشین آلات بسته بندی لبنی شده است. زیرا این ماشین آلات برای بسته بندی نیاز ضروریست و باعث جذب مشتریان می‌گردد.

هر قدر بسته بندی زیباتر و با کیفیت بهتری باشد، فروش محصولات هم بیشتر خواهد شد. بسته بندی محصولات لبنی یک راهکار خوب برای جذب مشتریان است که برای رسیدن به این هدف نیاز به واردات دستگاه بسته بندی لبنی داریم. در این مطلب از ققنوس ترخیص می‌خواهیم شما را با ترخیص ماشین آلات بسته بندی از گمرک و اطلاعات لازم در این مورد آشنا سازیم.

مراحل ترخیص ماشین آلات بسته بندی لبنیات

می‌دانید که واردات و ترخیص ماشین آلات بسته بندی لبنی از کشورهای خارجی به ایران، از طریق گمرکات انجام می‌گیرد. در طی این فرآیند، دستگاه های بسته بندی لبنی از مکان حمل و نقل خود دریافت و بعد از انجام امور اداری گمرکی و بررسی و تایید صلاحیت، به مقصد نهایی خود انتقال می‌یابند. واردات دستگاه بسته بندی لبنی برای ترخیص باید مراحل زیر را طی کند:

تعیین نرخ گمرکی

برای ترخیص ماشین آلات بسته بندی از گمرک باید نرخ و تعرفه گمرکی کالا تعیین شود. معمولا این نرخ را سازمان گمرک اعلام و تعیین می‌نماید.

تکمیل و ثبت اظهارنامه

در مرحله بعد لازم است اطلاعات دقیق کالا و هرچه که به معامله مربوط است را در اظهارنامه درج و به طور دقیق در سیستم epl ثبت کنید.

پرداخت مالیات

با تعیین نرخ گمرکی، مقدار مالیات و عوارض پرداختی لازم برای ترخیص ماشین آلات بسته بندی لبنی مشخص می‌شود. با پرداخت این هزینه ها می‌توانید به مراحل بعدی ترخیص بروید. جهت اطلاع از تعرفه های واردات دستگاه بسته بندی لبنی و ترخیص آن می‌توانید با کارشناسان ققنوس ترخیص ارتباط بگیرید.

تحویل مستندات

اگر تا اینجای مراحل ترخیص ماشین آلات بسته بندی از گمرک با موفقیت انجام شود، نوبت به تحویل مستندات و مدارک به گمرک می‌رسد. با تحویل مدارک و تایید آنها توسط کارشناس گمرک، مجوز ترخیصیه صادر می‌شود.

تحویل کالا

در پایان با پرداخت هزینه انبارداری و دریافت بیجک گمرکی ، ترخیص ماشین آلات بسته بندی از گمرک به مرحله آخر می‌رسد و می‌توانید از سود واردات دستگاه بسته بندی لبنی خود استفاده کنید.

ترخیص ماشین آلات بسته بندی از گمرک
ترخیص ماشین آلات بسته بندی از گمرک

انواع ماشین آلات بسته بندی لبنی

هدف اصلی از بسته بندی مواد لبنی این است که ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی آنها حفظ و از فساد آن‌ها جلوگیری شود. از طرفی هم بسته بندی مناسب مواد لبنی، مراحل حمل و نقل، جابجایی و فروش آنها را تسهیل می‌کند. نوع بسته بندی با توجه به ماهیت فرآورده‌های لبنی، روش تولید، شرایط لازم برای نگهداری آنها و … تعیین می‌گردد. در این راستا ترخیص ماشین آلات بسته بندی لبنی توسط ققنوس ترخیص در انواع زیر انجام می شود:

ماشین آلات بسته بندی شیر خام

یکی از انواع واردات دستگاه بسته بندی لبنی، ماشین آلات بسته بندی شیر خام است که شیر را با استفاده از فشار هیدرولیک، در قوطی‌های فلزی یا پلاستیکی بسته بندی می‌کند. دستگاه بسته بندی شیر خام قابلیت تولید در حجم‌های مختلف را دارد و به شکل خط تولیدی هم استفاده می‌شود. جهت ترخیص ماشین آلات بسته بندی از گمرک با کارشناسان ققنوس ترخیص تماس بگیرید.

ماشین آلات بسته بندی شیر پاستوریزه

جهت بسته بندی شیر پاستوریزه در داخل قوطی‌های فلزی یا پلاستیکی کاربرد دارد و با کمک فشار هیدرولیک، قوطی‌های شیر را بسته بندی می‌نماید.

ماشین آلات بسته بندی ماست

نوع دیگری که در بین انواع ترخیص ماشین آلات بسته بندی لبنی مشاهده می‌شود، دستگاه بسته بندی ماست می‌باشد. این ماشین نیز مانند دو ماشین قبلی با استفاده از فشار هیدرولیک، به بسته بندی قوطی‌های ماست می‌پردازد.

ماشین آلات بسته بندی پنیر

واردات دستگاه بسته بندی لبنی مورد نیاز برای پنیر نیز برای این است که قوطی های پلاستیک و فلزی پنیر را با فشار هیدرولیک بسته بندی نماید. با توجه به اهمیت بسته بندی مواد لبنی، ترخیص ماشین آلات بسته بندی از گمرک از هر نوعی که باشد برای واردکننده سود خوبی خواهد داشت.

ماشین آلات بسته بندی دوغ

دستگاهی که برای بسته بندی دوغ استفاده می‌شود هم با فشار هیدرولیک، به بسته بندی قوطی‌های دوغ می‌پردازد. علاوه بر این موارد، در میان انبوه ترخیص ماشین آلات بسته بندی لبنی، ماشین آلات دیگری مانند: ماشین آلات بسته بندی بستنی، بسته بندی ماست خام و … نیز وجود دارد که جهت سته بندی اصولی این لبنیات استفاده می‌شوند.

اگر می‌خواهید کیفیت محصولات لبنی رعایت شود و استانداردهای لازم در بسته بندی انجام شود، واردات دستگاه بسته بندی لبنی امری ضروری است. در این راستا باید از مواد با کیفیت، تمیز و سالم، استفاده شود و قطعات دستگاه‌های بسته‌بندی بطور منظم تعویض گردد. ترخیص ماشین آلات بسته بندی از گمرک کمک می‌کند تا در کنار ارتقای سطح بهداشت و سلامت عمومی جامعه، کیفیت محصولات لبنی هم حفظ گردد.

آیا واردات دستگاه بسته بندی به ایران سودآور است؟

همانطور که گفتیم ترخیص ماشین آلات بسته بندی لبنی از گمرک یکی از خدمات ققنوس ترخیص می‌باشد. زیرا اصولا واردات هر چیزی که در داخل کشور پر مصرف باشد، قطعا سود بسیار خوبی خواهد داشت. لبنیات نیز گروهی از مواد غذایی پر مصرف هستند که از شیر گاو، گوسفند یا شتر تهیه می‌گردند؛ پنیر، خامه، ماست، دوغ، سرشیر، کشک، بستنی و شیرخشک رایج‌ترین آنهاست. این مواد غذایی نقش مهمی در زندگی انسان‌ها و سلامت آنها دارند، و نگهداری و تحویل سالم آنها به دست مردم از حساسیت زیادی برخوردار است.

از این رو واردات دستگاه بسته بندی لبنی برای استفاده در کارخانه‌ها و بسته بندی انبوه این محصولات بسیار مورد نیاز است. این دستگاه‌ها در داخل کشور پاسخگوی نیاز کارخانه‌ها و مصرف مردم نیستند، به همین خاطر بازرگانان با واردات و ترخیص ماشین آلات بسته بندی از گمرک به سود خوبی می‌رسند.

واردات این تجهیزات در کشور ما رایج است و زمینه فعالیت مناسبی برای علاقه‌مندان به تجارت می‌باشد. اگر می‌خواهید از واردات ماشین آلات بسته بندی لبنیات به سود رضایت‌بخشی برسی، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

نکات مهم جهت ترخیص دستگاه بسته بندی لبنی

برای این که ترخیص ماشین آلات بسته بندی لبنی شما به شکل کاملا قانونی و بدون مشکل انجام شود، لازم است نکاتی چند را در این باره بدانید و خوب به آنها عمل کنید.

  • اول اینکه شما باید برای واردات دستگاه بسته بندی لبنی، برندهای مختلف هر یک را خوب بشناسید تا دستگاه استاندارد با اصول کاری و مورد تقاضا در کشورمان را وارد کنید.
  • بعد از شناخت نوع این دستگاه‌ها لازم است مدارک لازم جهت واردات و ترخیص ماشین آلات بسته بندی از گمرک را تهیه و به مراکز مربوط مراجعه نمایید. چنانچه در این باره تجربه کافی ندارید، بهتر است از افراد و شرکت‌های ترخیص‌ کار مجرب و با تجربه‌ای مانند قنوس ترخیص کمک بگیرید تا در روند ترخیص ماشین آلات دچار مشکل و خسارتی نشوید.
  • موضوع مهم دیگر، آشنایی با قوانین و مقررات گمرکی کشور مبدا برای واردات و ترخیص ماشین آلات بسته بندی لبنی است. بهتر است قبل از ترخیص، اطلاعات دقیق و کاملی در مورد نوع کالا، کشور مبدأ و روش حمل و نقل کسب کنید.
  • برای واردات دستگاه بسته بندی لبنی باید مالیات و عوارض مربوطه را به دقت و به موقع پرداخت کنید.
  • اگر قوانین و مقررات گمرکی به دقت رعایت نشود، ممکن است ماشین آلات بسته بندی لبنی شما توسط گمرک قاچاق اعلام و از ورود به ایران منع گردد. جهت تسریع در فرآیند ترخیص ماشین آلات بسته بندی از گمرک می‌توانید از خدمات ققنوس ترخیص استفاده کنید.
واردات دستگاه بسته بندی لبنی
واردات دستگاه بسته بندی لبنی

انواع ماشین آلات بسته بندی لبنی وارداتی به کشور

در صنعت تهیه و تولید محصولات لبنی تنوع بسیار زیادی وجود دارد و محصولات گوناگونی را می توان در این صنعت با استفاده از شیر تهیه نمود، اما تهیه هر کدام از این محصولات نیازمند استفاده از نوع خاصی از ماشین آلات بسته بندی لبنی است. از جمله مهم ترین ماشین آلات بسته بندی لبنی که در راستای کمک به این صنعت به کشور وارد می شوند می توان به موارد ذکر شده در زیر اشاره کرد:

  • مخزن های ذخیره سازی
  • دستگاه میکسر
  • ماشین پاستوریزاسیون محصولات لبنی
  • ماشین آلات ماست پر کن و دوغ پر کن
  • ماشین آلات بستنی ساز
  • دستگاه های تولید کننده خامه
  • دستگاه های تولید کننده کره
  • ماشین آلات تصفیه کننده شیر و دوغ
  • دستگاه پروسس تانک یا همان نگهدارنده شیر
  • دستگاه هموژنیزه کننده محصولات لبنی
  • ماشین آلات یونیت دریافت شیر خام
  • دستگاه شستشو
  • ماشین آلات مستعمل و شستشو
  • و …

مدارک لازم جهت ترخیص ماشین آلات بسته بندی

مهم ترین مرحله در زمینه واردات ماشین آلات بسته بندی لبنی،‌مربوط به ترخیص این دسته ماشین آلات از گمرک می باشد. علت اهمیت و حساسیت این مرحله مربوط به مدارک مختلفی است که باید از ارگان های مختلف توسط وارد کننده و یا وکیل قانونی او تهیه شود. صاحب کالا باید در این مرحله سرعت العمل کافی و دقت بالایی داشته باشد. از جمله مدارک مورد نیاز برای واردات و ترخیص ماشین آلات بسته بندی لبنی می توان به موارد ذکر شده در زیر اشاره نمود:

  • تنظیم سند پیش نویس و تهیه اظهار نامه گمرکی
  • تهیه و دریافت مجوز ثبت سفارش ماشین آلات بسته بندی لبنی در سامانه جامع امور گمرکی
  • بیمه کردن محموله ماشین آلات بسته بندی لبنی
  • دریافت بارنامه و دیگر مدارک مربوط به حمل و نقل بین المللی محموله
  • تشکیل پرونده برای دریافت مجوزهای بانک مرکزی و تخصیص ارز
  • دریافت مجوزهای لازم مانند مجوز استاندار، محوز بهداشت و …
  • و ….

هزینه های ترخیص دستگاه بسته بندی لبنیات

روند واردات و ترخیص ماشین آلات بسته بندی لبنی به غیر از هزینه خرید این محصول از کشور و فروشنده مورد نظر شامل هزینه های دیگری نیز خواهد شد که لازم است خریدار قبل از هر گونه اقدام در راستای واردات این محصول با دیگر هزینه های این کار نیز آشنا شده و برآوردی در زمینه آن ها داشته باشد. از جمله هزینه های واردات و ترخیص ماشین آلات بسته بندی لبنی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • هزینه خرید ماشین آلات بسته بندی لبنی از فروشنده یا تامین کننده
  • هزینه تشریفات گمرکی مربوط به صادرات
  • هزینه بارگیری ماشین آلات در کشور مبداء
  • هزینه حمل و نقل محموله ماشین آلات بسته بندی لبنی از کشور مبداء به کشور مقصد
  • هزینه تخلیه محموله تجاری در گمرک کشور مقصد
  • سود بازرگانی
  • حقوق گمرکی
  • مالیات علی الحساب
  • مالیات بر ارزش افزوده
  • هزینه های انبار داری  محصول در انبار گمرک
  • هزینه ثبت سفارش ماشین آلات بسته بندی لبنی در سامانه epl
  • و ….

بهترین شرکت ترخیص کالا در زمینه ترخیص ماشین آلات بسته بندی

شرکت های بازرگانی گوناگونی در کشور وجود دارند که زمینه واردات و ترخیص انواع ماشین آلات بسته بندی لبنی فعالیت می کنند، اما این که تاجران و وارد کنندگان این محصول کدام یک از این شرکت ها را برای ترخیص محموله ماشین آلات بسته بندی لبنی خود از گمرک انتخا نمایند تاثیر بسیار متفاوتی در نتیجه ترخیص محموله از گمرک خواهد داشت.

یکی از بهترین شرکت های بازرگانی فعال در زمینه ترخیص ماشین آلات بسته بندی لبنی می توان به شرکت ققنوس ترخیص اشاره نمود. ترخیص کاران این شرکت با استفاده از دانش، تجربه و با آگاهی کامل نسبت به قوانین واردات و صادرات و ترخیص در زمینه ماشین آلات بسته بندی لبنی می توانند این دسته از محصولات را در کوتاه ترین زمان ممکن و با کم ترین هزینه از گمرک ترخیص نمایند. از جمله خدمات شرکت بازرگانی ققنوس ترخیص می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ثبت سفارش ماشین آلات بسته بندی لبنی
  • تهیه مجوزهای بانکی و تخصیص ارز
  • تهیه مجوزهای ترخیص کالا
  • ترخیص کردن محموله های گمرکی قبض شده
  • و …

کد تعرفه گمرکی ماشین آلات بسته بندی

اطلاع از کد تعرفه گمرکی جهت ترخیص ماشین آلات بسته بندی لبنی نیز لازم است. حتی در برخی موارد برای تعیین تعرفه ماشین آلات خط تولید لازم است نقشه فنی مربوطه (LAYOUT) هم ارائه شود. این نقشه مشخص می‌کند که واردات دستگاه بسته بندی لبنی مربوط به یک خط تولید می‌باشد و این دستگاه‌ها در ارتباط با هم عمل می‌کننند. ولی به طور کلی کد تعرفه گمرکی جهت ترخیص ماشین آلات بسته بندی از گمرک و تجهیزات آن در ردیف ۸۴۱۹ قرار دارد.

  • کد تعرفه گمرکی برای ترخیص ماشین آلات و دستگاه‌های مبدل حرارتی در ردیف 841950 قرار دارد.
  • تعرفه گمرکی برای ترخیص ماشین آلات بسته بندی لبنی خامه گیر در ردیف 84211100 قرار دارد.
  • کد تعرفه گمرکی دستگاه‌های تصفیه نوشیدنی‌ها غیر از آب در ردیف 84212200 قرار دارد.
  • تعرفه گمرکی ماشین آلات بسته بندی کالاها نیز برابر است با 84224000.
  • کد تعرفه گمرکی برای واردات دستگاه بسته بندی لبنی از نوع دستگاه‌های استخراج و تهیه چربی‌های نباتی در ردیف 84792000 قرار دارد.

جمع بندی

دانستید که ترخیص ماشین آلات بسته بندی از گمرک با طی مراحل قانونی خود می‌تواند تجارتی سودآور برای افراد باشد. زیرا این دستگاه‌ها برای بسته بندی لبنیات مورد استفاده مردم از وسایل ضروری است. واردکننده با رعایت قوانین و مقررات گمرکی، می‌تواند به سرعت و بدون مشکل، ترخیص ماشین آلات بسته بندی لبنی را انجام دهد. البته اطلاع دقیق از قوانین به روز گمرکی برای هر کسی امکان پذیر نیست، از این رو توصیه می‌کنیم روند ترخیص ماشین آلات بسته بندی لبنی خود را به ققنوس ترخیص بسپارید.

آیا می‌دانید برای واردات دستگاه‌ بسته بندی لبنی می‌توانید ارز مبادله‌ای دریافت کنید؟ ترخیص کاران ما با آگاهی کامل و تجربه عالی در این زمینه از ثبت سفارش تا تحویل کالا به شما را انجام خواهند دارد. آنها با مراجعه به سایت ثبت سفارش را انجام و تعلق ارز مبادله‌ای را به شما اعلام می‌دارند.

چه کدهایی به عنوان تعرفه گمرکی به ماشین آلات بسته بندی لبنی تعلق گرفته است؟

از جمله کدهای تعرفه گمرکی که برای ترخیص ماشین آلات بسته بندی لبنی صادر شده است می توان به کد ۸۴۲۱۱۱۰۰ جهت ترخیص ماشین آلات بسته بندی لبنی خامه گیری، کد ۸۴۷۹۲۰۰۰ جهت ترخیص دستگاه های بسته بندی لبنی چربی گیری و… اشاره کرد.

چه مراحلی برای ترخیص ماشین آلات بسته بندی لبنی باید طی شود؟

از جمله مراحلی که لازم است برای ترخیص ماشین آلات بسته بندی لبنی طی شود می توان به مراحلی چون تعیین نرخ گمرکی، تهیه و دریافت اظهار نامه گمرکی، پرداخت هزینه های مالیاتی، تحویل تمامی مدارک ترخیص به کارشناس گمرک، تحویل محموله به گمرک و …. اشاره کرد.

چه هزینه هایی در روند واردات و ترخیص ماشین آلات بسته بندی لبنی باید پرداخت شود؟

هزینه های واردات و ترخیص ماشین آلات بسته بندی لبنی شامل مواردی همچون هزینه خرید، هزینه ثبت سفارش کالا، هزینه تشریفات گمرکی صادرات، هزینه حمل و نقل بین المللی، هزینه تخلیه و بارگیری، هزینه انبار داری و …. اشاره کرد.

چه مدارکی برای ترخیص ماشین آلات بسته بندی لبنی لازم است؟

از جمله مدارک لازم برای ترخیص ماشین آلات بسته بندی لبنی از گمرک می توان به مواردی همچون کارت بازرگانی، گواهی مبداء، پیش فاکتور، قبض انبار، برگ سبز گمرکی، بار نامه، بیمه نامه و … اشاره کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط