لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

ترخیص ماشین آسفالت تراش از گمرک

ترخیص-ماشین-آسفالت-تراش-از-گمرک (1)

فهرست مطالب

مقدمه

در واقع می‌توان گفت ماشین آسفالت تراش به عنوان ماشینی سنگین و قدرتمند در نظر گرفته می‌شود که برای بهبود کیفیت و همچنین عمر مفید جاده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. ماشین آسفالت تراش با انجام دو عملیات اصلی که شامل حذف و برش لایه‌های بالایی سطح آسفالت می‌شود، موجب تعمیر و بهسازی سطح آسفالت می‌گردد.

بهره‌گیری از ماشین آسفالت تراش مزایای بالایی را به همراه دارد که از مهمترین آنها کاهش هزینه‌های نگهداری و تعمیرات و عمر مفید جاده می‌باشد. در نتیجه با توجه به کارآمد بودن آسفالت تراش ساخت و واردات آن از کشورهای مختلف بسیار مطرح می‌باشد. از این رو در این مقاله از سوی شرکت ققنوس ترخیص قصد داریم تا به مهم‌ترین موارد جهت ترخیص ماشین آسفالت تراش از گمرک بپردازیم. در ادامه همراه ما باشید.

ماشین آسفالت تراش چیست؟

در واقع می‌توان گفت ماشین آسفالت تراش یا همان ویرتگن به عنوان دستگاهی در نظر گرفته می‌شود که آسفالت خراش شده را تراش می‌دهد تا بتوانیم سطحی صاف را جهت پخش آسفالت جدید داشته باشیم. لازم است بدانید که تراشیدن آسفالت به وسیله یک گردنده استوانه شکل که روی آن چندین ناخن نصب شده‌اند، اتفاق می‌افتد.

دستگاه ماشین آسفالت تراش می‌تواند ضخامت‌های مختلف آسفالت را تراش بدهد. همچنین یکی از بهترین حالت‌های زیرسازی آسفالت نیز تراشیدن آسفالت می‌باشد، چرا که سطحی صاف و هموار را برای پخش آسفالت به وجود می‌آورد. لازم است بدانید که آسفالت تراش‌ها دارای مشخصات متفاوتی هستند و دارای برندهای مختلفی مانند هپکو، بوماگ و… می‌باشند. همچنین در مشخصاتی مانند عرض تراش‌ها، نوع چرخ، قدرت موتور و مواردی از این قبیل متفاوت خواهد بود.

مراحل ترخیص ماشین آسفالت تراش از گمرک

انجام فرایند واردات و ترخیص ماشین آسفالت تراش از گمرک به عنوان یکی از مراحل اصلی در ترخیص کالا در نظر گرفته می‌شود که تاجران و بازرگانان بایستی به طور کامل با این مراحل آشنایی داشته باشند، تا بتوانند در نهایت کالای خود را از گمرک خارج نمایند. در نتیجه با توجه به اهمیت این موضوع در این بخش از مقاله به مهم‌ترین مراحل واردات و ترخیص ماشین آسفالت تراش می‌پردازیم. مهم‌ترین این مراحل عبارت است از:

مرحله اول: ثبت اطلاعات ماشین آسفالت تراش در سامانه جامع گمرکی یا ای‌پی‌ال

این مرحله به عنوان ابتدایی و اصلی‌ترین مرحله از مراحل واردات و ترخیص ماشین آسفالت تراش از گمرک در نظر گرفته می‌شود. در این مرحله تاجر و بازرگان بایستی اطلاعات مورد نیاز که در فیلدهای مختلف گنجانده شده است را پر کند. در این مرحله لازم است توجه داشته باشید که اطلاعات کالا را به شکل کاملاً دقیق وارد نمایید، چرا که عدم تطابق اطلاعات به یکدیگر مشمول پرداخت هزینه‌هایی خواهد بود.

مرحله دوم: انجام احراز هویت کالا

در این مرحله از مراحل واردات و ترخیص ماشین آسفالت تراش از گمرک تمامی اطلاعات درج شده در سازمان epl به وسیله مأموران احراز هویت سازمان گمرک مورد بررسی و بازبینی قرار می‌گیرد. همچنین لازم به ذکر است که در هنگام انجام احراز هویت کالا اطلاعات کالا با اطلاعات درج شده توسط شما در سامانه epl تطابق داده می‌شود.

مرحله سوم: کنترل کالا در مسیرهای گمرکی

در این مرحله از مراحل واردات و ترخیص ماشین آسفالت تراش از گمرک کالا در یک مسیر گمرکی مناسب قرار می‌گیرد. در نتیجه با توجه به اینکه کالا در کدام مسیر گمرکی قرار می‌گیرد، در نهایت به دست شما عزیزان خواهد رسید. همچنین لازم به ذکر است مسیرهای گمرکی از رنگ سبز، زرد و قرمز تشکیل شده‌اند که رنگ سبز نشان دهنده این است که کالا بدون بررسی مجدد وارد گمرک کشور مقصد می‌شود اما رنگ‌های قرمز و زرد نشان دهنده این موضوع است که کالا بایستی مجدد توسط بازرسان امور گمرک مورد بررسی قرار گیرد.

مرحله چهارم: اخذ تمام مجوزات مورد نیاز جهت واردات آسفالت تراش از گمرک

در این مرحله از مراحل واردات و ترخیص ماشین آسفالت تراش از گمرک تاجران و بازرگانان بایستی تمامی مدارک و مجوزات لازم که جهت انجام این امر لازم و ضروری می‌باشد را دریافت کنید. شما عزیزان بایستی جهت انجام این امر به سازمان‌های بهداشت، استاندارد و غیر مراجعه نمایید.

مرحله پنجم: بررسی کالا توسط متخصصان گمرکی

در این مرحله از مراحل واردات و ترخیص ماشین آسفالت تراش از گمرک تمامی کالاها مجدد توسط بازرسان گروهی مورد بررسی قرار می‌گیرند.

مرحله ششم: پرداخت هزینه‌های مربوط به ترخیص

این مرحله نیز به عنوان یکی از دیگر از مراحل مهم جهت ترخیص ماشین آسفالت تراش از گمرک در نظر گرفته می‌شود. در این مرحله بایستی تمامی هزینه‌های انجام ترخیص و واردات کالا را بپردازید.

مرحله هفتم: ترخیص کالا از گمرک

این مرحله به عنوان مرحله پایانی از مراحل واردات و ترخیص ماشین آسفالت تراش از گمرک در نظر گرفته می‌شود که در این مرحله می‌توانید کالای خود را از گمرک خارج نمایید.

تحلیل روند تجارت ماشین آسفالت تراش نو و مستعمل در ایران

با توجه به رشد صنعت ساخت و ساز در کشور ایران تجارت وترخیص ماشین آسفالت تراش از گمرک به صورت نو و مستعمل نیز در حال افزایش می‌باشد. در نتیجه با توجه به اینکه ایران یکی از کشورهایی است که جهت ساخت جاده‌ها و ایجاد بنادر و فرودگاه‌ها نیاز به ماشین آسفالت تراش نیاز دارد این صنعت در حال افزایش می‌باشد. لازم است به این نکته توجه داشته باشید که در طی سال‌های اخیر با توجه به تحریم‌های اقتصادی شدید علیه ایران تجارت ماشین آسفالت مستمر و نو در ایران کاهش یافته است با این حال با برداشتن برخی از تحریم‌ها واردات آن در حال رشد می‌باشد.

در حال حاضر می‌توان گفت با توجه به اینکه ماشین آسفالت تراش در ایران تولید نمی‌شود بایستی آن را از کشورهای مختلف وارد کنیم. در حال حاضر کشور چین، کره جنوبی و آلمان از جمله کشورهایی هستند که ماشین آسفالت تراش تولید می‌کنند و به ایران صادر می‌کنند. از این رو می‌توان گفت با توجه به اینکه ترخیص ماشین آسفالت تراش از گمرک به صورت  نو و مستعمل به عنوان یکی از تجهیزات حیاتی در صنعت ساخت و ساز کشور در نظر گرفته می‌شود این صنعت در آینده نیز در حال رشد خواهد بود.

واردات ماشین آسفالت تراش به ایران با ققنوس ترخیص

در واقع می‌توان گفت یکی از تجارت‌های پرسود که با توجه به نیاز کشور در بخش راهسازی صورت می‌گیرد، واردات و ترخیص ماشین آسفالت تراش از گمرک می‌باشد. لازم است به این نکته توجه داشته باشید که جهت ترخیص هر کالایی قوانین خاصی در نظر گرفته می‌شود که از جمله آنها می‌توان به نحوه واردات و ترخیص کالا اشاره کرد.

در واقع جهت واردات و ترخیص کالا ما با دو نوع کالای درجه یک یا غیر اقساطی و کالاهای اقساطی و دست دوم مواجه هستیم که هر یک با توجه به شرایط بازار، خریدارهای خود را دارد. از آنجا که جهت واردات و ترخیص کالا نیاز به آشنایی با قوانین به روز دنیا دارید بایستی در ابتدای کار با یک شرکت معتبر در این زمینه مشورت نمایید، چرا که این شرکت‌ها با توجه به تجربه و تبحری که در این زمینه دارند، می‌توانند این مراحل را برای تاجران به خوبی و بدون هیچ مشکلی طی نماید.

 در این زمینه شرکت ققنوس با بهره‌گیری از ترخیص‌کاران حرفه‌ای که دارای گواهینامه معتبر می‌باشند، می‌توانند خدمات خود را جهت واردات و ترخیص انواع ماشین آلات آسفالت ارائه دهد. همچنین علاوه بر خدمات ترخیص کالا شرکت ققنوس ترخیص می‌تواند در انجام مراحلی مانند ثبت سفارش کالا، تأمین و تخصیص است و مواردی از این قبیل به تاجران و بازرگانان کمک نماید. همچنین لازم است بدانید که جهت ترخیص ماشین آسفالت تراش از گمرک نیاز به انجام مراحل گمرکی، مانند بازرسی فنی و ارزیابی، ارزش گمرک نیز دارید که بهتر است با شرکت ققنوس ترخیص در این زمینه مشورت نماید.

مجوزهای لازم جهت ترخیص ماشین آسفالت تراش از گمرک

ترخیص کالا از گمرک به عنوان یکی از فرایندهای تجاری تخصصی و مهم در نظر گرفته می‌شود که شامل مقررات و قوانین خاصی می‌باشد که از سمت اداره گمرک برای هر کالای تجاری به طور خاص تعریف شده است. در واقع ترخیص کار شخصی است که با این دستورالعمل‌ها آشنایی کامل داشته و به نمایندگی از تاجران و بازرگان کشورمان به انجام این مورد گمرکی می‌پردازد.

در واقع می‌توان گفت از مراحل مهم ترخیص کالا از گمرک اخذ مجوزات از سازمان‌های مربوطه می‌باشد که مسئولیت صدور این مدارک را بر عهده دارد. در نتیجه ترخیص کار موظف است تا این مجوزات را اخذ و دریافت نماید. در نتیجه با توجه به اهمیت این موضوع در ادامه به مهم‌ترین مجوزات لازم جهت واردات و ترخیص ماشین آسفالت تراش از گمرک می‌پردازیم که مهم‌ترین آنها عبارت است از:

  • مجوز واردات از وزارت صنعت، معدن و تجارت
  • مجوز واردات از سازمان جهاد کشاورزی پرداخت مالیات و عوارض گمرکی
  • ارائه مدارک مربوط به پرداخت هزینه‌های حمل و نقل و بیمه کالا
  • ارائه مدارک مربوط به تضمین وجود قطعات یدکی و خدمات پس از فروش
  • ارائه مدارک مربوط به پایان نامه آموزشی و تجربیات کاربری ماشین آلات آسفالت

سؤالات متداول

آیا واردات و ترخیص ماشین آلات آسفالت تراش از گمرک به ایران سودآور است؟

بله. در واقع می‌توان گفت با توجه به اینکه صنعت راه‌سازی در سطح کشور در حال افزایش می‌باشد واردات این کالا نیز می‌تواند سود بالایی را برای تاجر به همراه داشته باشد.

کدام کشورها بیشترین حجم واردات ماشین آسفالت تراش به ایران را دارند؟

کشورهایی مانند چین، آلمان، ژاپن… به عنوان مهم‌ترین و اصلی‌ترین کشورها در زمینه واردات در نظر گرفته می‌شوند.

دریافت چه مجوزاتی جهت انجام واردات و ترخیص ماشین آلات آسفالت لازم است؟

مهم‌ترین این مجوزات شامل مجوز واردات از صنعت، معدن و تجارت، مجوز سازمان جهاد کشاورزی و… می‌باشد.

ماشین آسفالت تراش چه کاربردی دارد؟

در واقع می‌توان گفت از این ماشین جهت صاف نمودن خراشیدگی‌های آسفالت می‌توان استفاده کرد.

جمع بندی

در این مقاله از سوی شرکت ققنوس ترخیص به مهم‌ترین روند تجارت و ترخیص ماشین آسفالت تراش از گمرک به کشور پرداختیم و شما عزیزان را با مراحل واردات و ترخیص آن آشنا ساختیم.

لازم است بدانید که انجام فرایندهای گمرکی نیازمند به تجربه و تبحر لازم در این زمینه می‌باشد از این رو بهتر است تا انجام این را به شرکت‌های بازرگانی فعال در این زمینه مانند شرکت ققنوس ترخیص بسپارید. در واقع از مهم‌ترین خدمات شرکت ققنوس ترخیص می‌توان به ثبت سفارش کالا، انجام امورات مربوط به ترانزیت و ترانشیپ کالا، تأمین و تخصیص ارز دولتی و غیره اشاره نمود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط