لوگو-ققنوس-ترخیص

۴۸۰۰۰۱۱۰ – ۰۲۱

ترخیص لپ تاپ از گمرک + معرفی مراحل، مدارک و هزینه ها

ترخیص-لپ-تاپ-از-گمرک-معرفی-مراحل،-مدارک-و-هزینه-ها

فهرست مطالب

با توجه به این که امروزه ما در دنیای تکنولوژی زندگی می کنیم و ورود به دنیای اینترنت باعث نیاز شدید افراد جامعه به ابزارهایی مانند لپ تاپ و کامپیوتر شده است، بازار فروش خوبی برای انواع لپ تاپ در کشور ایجاد شده است. این مسئله باعث شده واردات لپ تاپ به کشور سود بسیار خوبی برای صاحبان این محموله های تجاری به همراه داشته باشد.

اما وارد کنندگان در صورتی می توانند از ورود محموله های لپ تاپ به کشور سود خوبی به دست آورند که روند واردات ترخیص لپ تاپ از گمرک را به صورت کاملا اصولی و قانونی انجام داده و در این زمینه از اطلاعات درستی استفاده نمایند. ققنوس ترخیص با در نظر گرفتن این مسئله اقدام به تهیه این مقاله در راستای معرفی روند واردات و ترخیص لپ تاپ نموده است.

مراحل ترخیص لپ تاپ از گمرک

واردات لپ تاپ به کشور با توجه به این که امروزه به عنوان عصر الکترونیک شناخته می شود و به کارهای فراوانی را می توان با استفاده از کامپیوتر و لپ تاپ انجام داد، با توجه به نیاز بازار مصرف بسیار ضروری است. روند واردات از مراحل مختلفی تشکیل شده است و ترخیص لپ تاپ از گمرک آخرین و مهم ترین مرحله این کار است.

روند ترخیص با توجه به نظارت همه جانبه و تا حدودی سخت گیرانه گمرک پیچیدگی های مختص به خود را دارد، زیرا این نهاد وظیفه نظارت بر روند ورود و خروج کالا به کشور و جلوگیری از روند قاچاق کالا را دارد. این مرحله خود از بخش های مختلفی تشکیل شده است که انجام هر کدام به دقت و تخصص بالایی نیاز دارد. این مراحل شامل موارد زیر است:

ثبت سفارش کالا

اولین اقدام در راستای ترخیص لپ تاپ از گمرک مربوط به ثبت اطلاعات محموله تجاری لپ تاپ در سامانه جامع امور گمرکی است. این کار در راستای اطلاع رسانی گمرک از ورود محموله به کشور و محتوای آن است. در صورتی که اطلاعات ثبت شده در این سامانه تایید شود در واقع اظهارنامه گمرکی محموله لپ تاپ صادر می شود.

تهیه مدارک مورد نیاز

مرحله بعدی برای ترخیص محموله لپ تاپ از گمرک مربوط به تهیه مدارک مورد نیاز است. تهیه هر کدام از این مدارک نیاز به طی کردن یک پروسه اداری جداگانه و مراجعه به ارگان های مختلفی دارد. با توجه به حساسیت بالا و نقش مهم هر یک از این مدارک در ادامه مقاله به بررسی تک به تک این مدارک خواهیم پرداخت.

تسویه حساب با گمرک

در روند ترخیص لپ تاپ از گمرک به دلیل خدماتی که گمرک در راستای ترخیص محموله تجاری انجام می دهد و همچنین حمایت از تولید کنندگان داخلی، هزینه هایی از صاحب کالا دریافت می شود. تمامی این هزینه های در ادامه مقاله به صورت جداگانه بررسی خواهد شد.

احراز هویت و تعیین مسیر گمرکی

برای بازرسی کارشناسان گمرک از محموله تجاری سه روش مختلف سبز، زرد و قرمز وجود دارد. برای این که مشخص شود برای بازرسی از محموله تجاری لپ تاپ کدام مسیر مناسب است نیاز است مرحله تعیین هویت محموله و صاحب کالا انجام شود. مسیر سبز آسان ترین روند بازرسی و مسیر قرمز سخت ترین مسیر بازرسی است.

دریافت برگ سبز گمرکی

برگ سبز گمرکی یکی از مجوزهای خروج محموله تجاری از گمرک است. این مجوز در صورت تطابق داشتن مواردی چون اطلاعات درج شده درباره محموله تجاری در اظهارنامه گمرکی، نتایج به دست آمده از بازرسی های کارشناسان گمرک و مدارک مربوط به پرداخت هزینه با یکدیگر برای ترخیص به پایان رساندن روند واردات لپ تاپ به کشور و خروج آن از گمرک صادر می شود.

مدارک لازم برای ترخیص لپ تاپ از گمرک

همان طور که در قسمت مراحل ترخیص لپ تاپ از گمرک نیز به این مسئله اشاره کردیم، برای ترخیص این نوع محصولات وارداتی از گمرک کشور نیاز به مدارک مختلفی دارد. با توجه به این که هر کدام از این مدارک باید از ارگان های مختلف و طی یک روند زمان بر تهیه شود، می توان گفت این بخش از روند ترخیص یکی از دلایل پیچیدگی و طولانی شدن روند ترخیص محموله لپ تاپ از گمرک است. در نتیجه برای به پایان رساندن روند واردات لپ تاپ به کشور لازم است در این مرحله دقت عمل بالایی به کار گرفته شود. در جدول زیر به این مدارک اشاره شده است:

مدارک لازم برای ترخیص لپ تاپ از گمرک

تعرفه های گمرکی واردات و ترخیص لپ تاپ

تعرفه گمرکی یکی از کدهای بسیار مهم در روند واردات لپ تاپ و ترخیص آن از گمرک است. این کد تعیین کننده میزان و درصدی از ارزش محموله تجاری است که براساس آن هزینه های گمرکی واردات و ترخیص لپ تاپ از گمرک تعیین می شود. این کد برای هر نوع کالای وارداتی به صورت اختصاصی تعیین شده است به این صورت که تمامی لپ تاپ های وارداتی در یک ردیف کد مخصوص دسته بندی شده اند اما در این ردیف هر نوع لپ تاپ با توجه به تفاوت هایی مانند برند سازنده، قدرت پردازش لپ تاپ، قدرت گرافیک آن و … دارای چند عدد متفاوت با نوع دیگر است.

به عبارت دیگر لپ تاب های واردات همه در یک ردیف قرار گرفته اما هر کدام دارای یک کد متفاوت هستند. ردیف مربوط به تعرفه گمرک لپ تاپ کد 84713020 است. بر اساس این کد تعرفه گمرکی تعلق گرفته به واردات انواع مختلف لپ تاپ حدود 15 درصد است.

هزینه های ترخیص لپ تاپ از گمرک

روند واردات لپ تاپ و ترخیص آن از گمرک هزینه های مختلفی را برای صاحب کالا به دنبال دارد. در صورتی که وارد کننده نسبت به پرداخت هر یک از این هزینه کوتاهی کند و یا با استفاده از حقه کم اظهاری و یا بیش اظهاری کالا تلاش کند میزان واقعی هزینه های گمرکی را تغییر دهد با مشکلات و برخورد قانونی از سوی گمرک مواجه خواهد شد. از جمله هزینه های لازم برای ترخیص لپ تاپ از گمرک می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • سود بازرگانی: این هزینه بر اساس ارزش محموله لپ تاپ محاسبه می شود. دولت با دریافت این هزینه از تولید کننده داخلی حمایت می کند.
  • حقوق و عوارض گمرکی: این هزینه مربوط به خدماتی است که کارشناسان و مسئولین گمرک در طول روند ترخیص محموله لپ تاپ در راستای بازرسی از محموله انجام می دهند.
  • مالیات بر ارزش افزوده: این نوع مالیات بر اساس فرمول مخصوص و ارزش محموله محاسبه می شود.
  • هزینه انبار داری: بر اساس عوامل مختلفی مانند حجم و وزن محموله، نوع انبار، مدت زمان نگه داری لپ تاپ ها در انبار و … صاحب کالا باید هزینه انبار کردن محموله خود در انبار گمرک را پرداخت کند.
  • و …

خدمات ققنوس ترخیص جهت واردات و ترخیص لپ تاپ

با توجه به این که رون واردات و ترخیص لپ تاپ از گمرک از مراحل مختلفی تشکیل شده است گذر موفقیت آمیز از آن نیاز به مهارت و تخصص کافی دارد، لازم است وارد کنندگان این نوع محصول برای انجام این کار از یک شرکت بازرگانی فعال و معتبر برای کسب سود بیشتر و تجارتی مطمئن کمک بگیرند. شرکت ققنوس ترخیص به عنوان یکی از شرکت ها بازرگانی فعال در زمینه واردات لپ تاپ و ترخیص آن از گمرک با بیش از 10 سال سابقه فعالیت یکی از گزینه های مناسب در این زمینه به حساب می آید.

ققنوس ترخیص با استفاده از تجربه و تخصصی که در زمینه ترخیص لپ تاپ از گمرک دارد می تواند خدمات گوناگونی را در این زمینه به مشتریان خود ارائه دهد. از جمله این خدمات می توان به موارد ذکر شده در زیر اشاره نمود:

  • انجام روند ترخیص و تشریفات گمرکی مربوط به محموله های واردات موقت و واردات قطعی
  • حمل و نقل بین المللی و داخلی مربوط به جابه جایی کالاهای مرجوعی، صادراتی و …
  • انجام امور مربوط به ثبت سفارش اطلاعات محموله لپ تاپ های وارداتی
  • دریافت تمام مجوزهای لازم برای ترخیص لپ تاپ از گمرک
  • استفاده از معافیت های گمرکی در روند واردات لپ تاپ و ترخیص آن از گمرک
  • انجام روند ترخیص کالاهای قبض شده
  • و …..

سوالات متداول

ترخیص لپ تاپ به انجام چه مراحلی نیاز دارد؟

برای به پایان رساندن روند واردات لپ تاپ گذر از مرحله ترخیص الزامی است این مرحله شامل بخش های مختلفی چون ثبت سفارش کالا و تهیه اظهارنامه گمرک، تهیه مدارک مورد نیاز، پرداخت هزینه های گمرکی، تعیین مسیر گمرکی و … اشاره نمود.

برای ترخیص لپ تاپ از گمرک به چه مدارکی نیاز است؟

برای به پایان رساندن روند واردات لپ تاپ و ترخیص آن به مدارک مختلفی همچون کارت بازرگانی، گواهی مبدأ، گواهی ترخیصیه، فاکتور و پیش فاکتور، بارنامه، بیمه نامه، قبض انبار، گواهی بازرسی کالا، کارت ملی، شناسنامه و …. نیاز است.

در روند واردات لپ تاپ و ترخیص آن چه هزینه هایی پیش رو است؟

هزینه های لازم برای واردات لپ تاپ و ترخیص آن از گمرک شامل مواردی همچون هزینه خرید، هزینه حمل و نقل بین المللی و داخلی، هزینه تخلیه و بارگیری، حقوق و عوارض گمرکی، سود بازرگانی، مالیات علی الحساب، مالیات بر ارزش افزوده و … اشاره نمود.

ققنوس ترخیص چه خدماتی برای واردات لپ تاپ و ترخیص آن از گمرک ارائه می دهد؟

از جمله خدمات ققنوس ترخیص می توان به مواردی همچون انجام تشریفات گمرکی، استفاده از معافیت های پیش رو برای ترخیص، حمل و نقل داخلی و خارجی، رفع مسدودی کالاهای قبض شده و … اشاره کرد.

جمع بندی

واردات لپ تاپ به کشور مراحل مختلفی دارد و مرحله مربوط به ترخیص آخرین بخش مربوط به این واردات است و با توجه به مسائل گوناگونی مانند نظارت همه جانبه گمرک، مشکلات و زمان بر بودن روند تهیه مدارک و … به یک مرحله سخت و دشوار تبدیل شده است.

این مسائل در کنار یکدیگر شرایطی ایجاد کرده که ترخیص لپ تاپ از گمرک تنها با داشتن سه عامل تجربه، مهارت و دانش امکان پذیر است. اکنون افرادی که به تازگی وارد این حوزه فعالیت شده اند و یا واردکنندگان قدیمی که به دلیل مشغله کاری شرایط انجام روند ترخیص محموله خود از این ارگان را ندارند می توانند با واگذار کردن این کار به ققنوس ترخیص و استفاده از خدمات ارائه شده توسط این شرکت محموله تجاری خود را در کم ترین زمان ممکن بدون هیچ گونه محدودیت گمرکی دریافت نمایند.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط